کارنیل
دریاب که از روح جدا خواهی رفت در پرده اسرار فنا خواهی رفت می نوش ندانی از کجا آمدهای خوش باش ندانی به کجا خواهی رفت ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری گرامی 🌹 خیام خارج از ایران بسیار مشهورتر از ایرانه. یکی از دهانه های ماه و سیارک ۳۰۹۵ به افتخار…
خیام بر گوگل نقش بست
گوگل تصویر عمر خیام نیشابوری، ریاضیدان،ستاره شناس،فیلسوف و شاعر ایرانی را به مناسبت نهصد و هفتاو و یکمین سالگرد تولد او به عنوان لوگوی خود قرار داده است
@karnil
گوگل تصویر عمر خیام نیشابوری، ریاضیدان،ستاره شناس،فیلسوف و شاعر ایرانی را به مناسبت نهصد و هفتاو و یکمین سالگرد تولد او به عنوان لوگوی خود قرار داده است
@karnil
یک نفر را دوست بدار
انگونه که هیچکس را نداشته ای،
یک نفر را عاشقانه بغل کن،
عاشقانه لبانش را درگیر خنده کن،
دلش را قرص کن به آغوشی امن و محکم.
به اینکه هر آمدنی، رفتنش حتمی نیست.
میان تمام زخم هایش مرهم باش.
میان تمام خاطره هایش، گوشی شنوا.
میان تمام سوال های ذهنش، جوابی هرچند ساده.
سخت نیست بگویی: حرف شما درست است.
سخت نیست بگویی : حق با شماست
سخت نیست بگویی : چقدر حرفهایت تاثیر گذار بود.
زندگی همین اتفاق هاست.
هیچ زنی بی زخم نیست،
هیچ مردی بی درد نیست.
سکوت کن در برابر گذشته و آینده را زیباتر بساز، بعد فریاد بزن.
خدایا ما با هم توانستیم.
👤حسین سلیمانی
@karnil
انگونه که هیچکس را نداشته ای،
یک نفر را عاشقانه بغل کن،
عاشقانه لبانش را درگیر خنده کن،
دلش را قرص کن به آغوشی امن و محکم.
به اینکه هر آمدنی، رفتنش حتمی نیست.
میان تمام زخم هایش مرهم باش.
میان تمام خاطره هایش، گوشی شنوا.
میان تمام سوال های ذهنش، جوابی هرچند ساده.
سخت نیست بگویی: حرف شما درست است.
سخت نیست بگویی : حق با شماست
سخت نیست بگویی : چقدر حرفهایت تاثیر گذار بود.
زندگی همین اتفاق هاست.
هیچ زنی بی زخم نیست،
هیچ مردی بی درد نیست.
سکوت کن در برابر گذشته و آینده را زیباتر بساز، بعد فریاد بزن.
خدایا ما با هم توانستیم.
👤حسین سلیمانی
@karnil
ما در طی قرون چنین آموزش دیده ایم که دین هدفی در دوردست است و مسافرتی سربالایی است.
درواقع #دین ابداً هدف نیست و سفر سربالایی یا سرپایینی وجود ندارد. دین، وجود توست. و کسانی که به جستجو راه می افتند، بیشتر وبیشتر از دین دور می شوند. #جستن، گم کردن است و گشتن، پیدا نکردن
لطفاً سفری به سوی #خداوند را شروع نکن. این سفر از همان ابتدا محکوم به شکست است. برعکس، به درون برو. بیشتر ساکت شو، بیشتر آسوده باش و ناگهان روزی تو شروع می کنی به شنیدن آن زنگهای زیبا در درونت. روزی تو ندای خفیف آنرا خواهی شنید. آن آنجاست. تو حتی لحظه ای نیز آنرا گم نکرده بودی. او نمی تواند گم شود.
اشو - "راز"
#معنویت💚
@karnil
درواقع #دین ابداً هدف نیست و سفر سربالایی یا سرپایینی وجود ندارد. دین، وجود توست. و کسانی که به جستجو راه می افتند، بیشتر وبیشتر از دین دور می شوند. #جستن، گم کردن است و گشتن، پیدا نکردن
لطفاً سفری به سوی #خداوند را شروع نکن. این سفر از همان ابتدا محکوم به شکست است. برعکس، به درون برو. بیشتر ساکت شو، بیشتر آسوده باش و ناگهان روزی تو شروع می کنی به شنیدن آن زنگهای زیبا در درونت. روزی تو ندای خفیف آنرا خواهی شنید. آن آنجاست. تو حتی لحظه ای نیز آنرا گم نکرده بودی. او نمی تواند گم شود.
اشو - "راز"
#معنویت💚
@karnil
صبح را زودتر از همهٔ گنجشکها آغاز میکنم...
بيدار میشوم تا آشتی
نسيم و برگ درختان را تماشا کنم...
بر می خيزم
تا دروازه های آسمان را
به روی پنجره های بستهٔ زندگی بگشايم...
هنوز اميد در صبح های زمين
قدم می زند...
هنوز بوی خوشبختی را
می شود از گلوی گلدان ها بوييد...
من پر از سلام های تازه ام...
تو پر از دليل های تازه ای...
❣سلام ؛ صبحتون پر از شادی
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
بيدار میشوم تا آشتی
نسيم و برگ درختان را تماشا کنم...
بر می خيزم
تا دروازه های آسمان را
به روی پنجره های بستهٔ زندگی بگشايم...
هنوز اميد در صبح های زمين
قدم می زند...
هنوز بوی خوشبختی را
می شود از گلوی گلدان ها بوييد...
من پر از سلام های تازه ام...
تو پر از دليل های تازه ای...
❣سلام ؛ صبحتون پر از شادی
https://t.me/joinchat/AAAAADvn_CrvwMr2eJdqYg
ویکتور فرانکل روانشناس معنا گرا برای معنا بخشیدن به زندگی سه راه پیشنهاد می کند:
1- اگر انسان چیزی خلق کند،زندگی اش می تواند با معنا باشد، (در اینجا انسان از خود سئوال می کند :
من برای چه زنده هستم؟)
2- انسان معنا را در شیوه تجربه کردن زندگی ، یا کسی را دوست داشتن،می بیند. در اینجا انسان از خود می پرسد:
من برای چه کسی زنده هستم؟
3- انسان معنا را در بحبوحهٔ مشکلات سنگین در می یابد. طرز برخوردی که ما نسبت به رنج انتخاب میکنیم.
در جایی که ما با یک سرنوشت غیر قابل تغییر روبرو می شویم. مثلاً(یک بیماری غیر قابل علاج،مرگ یک عزیز، یک موقعیت ناامید کننده،...)در این جاست که زندگی را معنا میکنیم.(در اینجا انسان از خود می پرسد:
چرا نگرش مثبت در برابر سرنوشت غیر قابل تغییر و اجتناب ناپذیر نداشته باشم؟)
ویکتور فرانکل معتقد است که درست در جایی که ما با یک موقعیت روبه رومی شویم که به هیچ روی نمی توانیم آن را تغییر دهیم از ما انتظار می رود که خود را تغییر دهیم،رشد کنیم ،بالغ شویم واز خود فراتر رویم...
گوردون آلپورت در مقدمه ی کتاب « انسان در جستجوی معنی » فرانکل می نویسد :
اگر زندگی کردن رنج بردن است ، پس برای زنده ماندن باید ناگزیر معنایی در رنج بردن یافت . اگر اصلا زندگی خود هدفی داشته باشد ، رنج و مرگ نیز معنا خواهد یافت .
اما هیچ کس نمی تواند این معنا را برای دیگری بیابد . هرکس باید معنای زندگی خود را ، خود جستجو کند و مسئولیت آن را پذیرا باشد . اگر موفق شود ، با وجود همه تحقیرها به زندگی ادامه می دهد .
📗 انسان در جستجوی معنی
فرانکل
#تکست
@karnil
1- اگر انسان چیزی خلق کند،زندگی اش می تواند با معنا باشد، (در اینجا انسان از خود سئوال می کند :
من برای چه زنده هستم؟)
2- انسان معنا را در شیوه تجربه کردن زندگی ، یا کسی را دوست داشتن،می بیند. در اینجا انسان از خود می پرسد:
من برای چه کسی زنده هستم؟
3- انسان معنا را در بحبوحهٔ مشکلات سنگین در می یابد. طرز برخوردی که ما نسبت به رنج انتخاب میکنیم.
در جایی که ما با یک سرنوشت غیر قابل تغییر روبرو می شویم. مثلاً(یک بیماری غیر قابل علاج،مرگ یک عزیز، یک موقعیت ناامید کننده،...)در این جاست که زندگی را معنا میکنیم.(در اینجا انسان از خود می پرسد:
چرا نگرش مثبت در برابر سرنوشت غیر قابل تغییر و اجتناب ناپذیر نداشته باشم؟)
ویکتور فرانکل معتقد است که درست در جایی که ما با یک موقعیت روبه رومی شویم که به هیچ روی نمی توانیم آن را تغییر دهیم از ما انتظار می رود که خود را تغییر دهیم،رشد کنیم ،بالغ شویم واز خود فراتر رویم...
گوردون آلپورت در مقدمه ی کتاب « انسان در جستجوی معنی » فرانکل می نویسد :
اگر زندگی کردن رنج بردن است ، پس برای زنده ماندن باید ناگزیر معنایی در رنج بردن یافت . اگر اصلا زندگی خود هدفی داشته باشد ، رنج و مرگ نیز معنا خواهد یافت .
اما هیچ کس نمی تواند این معنا را برای دیگری بیابد . هرکس باید معنای زندگی خود را ، خود جستجو کند و مسئولیت آن را پذیرا باشد . اگر موفق شود ، با وجود همه تحقیرها به زندگی ادامه می دهد .
📗 انسان در جستجوی معنی
فرانکل
#تکست
@karnil
"با خود تكرار كنيم هيچكس نميآيد"
امروز هم مثل بسیاری از روزهای دیگر مي توانيم به ناراحتي و افسردگی ادامه دهيم و منتظر بمانيم كه پدر یا مادر یا یک دوست و یا عشقمان بیاید و ما را از زمین بلند کند و بگوید:
تو خوبی،
تو بی نقصی،
به همه ی خواسته هایت می رسی،
از این به بعد زندگی رویایی خواهی داشت،
کمی صبر کنی رابطه ات درست می شود.
از خواب بلند شویم،
هیچکس نمی آید،
بیخود با صبر کردن #منتظر_معجزه_نباشیم،
امروز شجاع باشیم و واقع بینانه امید به آمدن منجی را کنار بگذاریم و اولین گام را در جهت پذیرش #مسئولیت_زندگی و خوشبختی خودمان برداریم.
کسی که #منجی ماست #خودمان هستیم و بس !
با خود تکرار کنیم :
“امروز اولین گام را برمی دارم “💪
نیلوفر اله وردی
@karnil
امروز هم مثل بسیاری از روزهای دیگر مي توانيم به ناراحتي و افسردگی ادامه دهيم و منتظر بمانيم كه پدر یا مادر یا یک دوست و یا عشقمان بیاید و ما را از زمین بلند کند و بگوید:
تو خوبی،
تو بی نقصی،
به همه ی خواسته هایت می رسی،
از این به بعد زندگی رویایی خواهی داشت،
کمی صبر کنی رابطه ات درست می شود.
از خواب بلند شویم،
هیچکس نمی آید،
بیخود با صبر کردن #منتظر_معجزه_نباشیم،
امروز شجاع باشیم و واقع بینانه امید به آمدن منجی را کنار بگذاریم و اولین گام را در جهت پذیرش #مسئولیت_زندگی و خوشبختی خودمان برداریم.
کسی که #منجی ماست #خودمان هستیم و بس !
با خود تکرار کنیم :
“امروز اولین گام را برمی دارم “💪
نیلوفر اله وردی
@karnil
در ارتباط با دیگران اصل، امتحان است
▫️قبل از اینکه به این فکر کنیم که چه سود و ضرری از ناحیۀ دیگران به ما میرسد باید به این فکر کنیم که به واسطۀ دیگران چگونه امتحان خواهیم شد. آنچه اصالت دارد، امتحان شدن ما با دیگران است نه اصل ارتباط با دیگران. ما برای امتحان در کنار یکدیگر هستیم و الّا اصلیترین ارتباط ما با خداست.
#علیرضا_پناهیان
@karnil
▫️قبل از اینکه به این فکر کنیم که چه سود و ضرری از ناحیۀ دیگران به ما میرسد باید به این فکر کنیم که به واسطۀ دیگران چگونه امتحان خواهیم شد. آنچه اصالت دارد، امتحان شدن ما با دیگران است نه اصل ارتباط با دیگران. ما برای امتحان در کنار یکدیگر هستیم و الّا اصلیترین ارتباط ما با خداست.
#علیرضا_پناهیان
@karnil