🔆خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد(مرکز مشاوره مهرگان جوان) از کلیه دانش پژوهان با حداقل مدرک کارشناسی ارشد که دوره های
➖سوپرویژنی
➖کوچینگ
➖تربیت درمانگر یا تربیت مربی
➖و یا بیش از ۱۰۰ ساعت کارگاه آموزشی
درخانه علوم تربیتی و روانشناسی گذرانده باشند جهت برگزاری کارگاههای پیش،حین و بعد از ازدواج
در ارگانها و مراکز دولتی و خصوصی شهرک های اطراف مشهد و یا شهرستان های استان خراسان رضوی به عنوان مدرس یا مجری دعوت به همکاری می نماید.
💎داوطلبان و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرند.
📞۰۹۱۵۳۰۵۴۷۳۸
➖سوپرویژنی
➖کوچینگ
➖تربیت درمانگر یا تربیت مربی
➖و یا بیش از ۱۰۰ ساعت کارگاه آموزشی
درخانه علوم تربیتی و روانشناسی گذرانده باشند جهت برگزاری کارگاههای پیش،حین و بعد از ازدواج
در ارگانها و مراکز دولتی و خصوصی شهرک های اطراف مشهد و یا شهرستان های استان خراسان رضوی به عنوان مدرس یا مجری دعوت به همکاری می نماید.
💎داوطلبان و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرند.
📞۰۹۱۵۳۰۵۴۷۳۸
چرا من در کارگاه Disc شرکت می کنم؟؟
ویژگی های رفتاری در افراد مختلف متفاوت است. بدلیل تفاوت ویژگی های رفتاری افراد، ما در خانواده ، اجتماع و سازمان ها شاهد تعارض و اختلاف نظر می باشیم ، بدلیل عدم شناخت افراد از علوم رفتاری و نحوه تعامل و ارتباط با یکدیگر ایشان در محیط های کاری و اجتماع دچار مساله می شوند.
تمامی تلاش DISC شناخت افراد از ویژگی های رفتاری خود و دیگران می باشد. یکی از مباحث اصلی در بحث DISC ایجاد درگاه ارتباطی می باشد، هر فرد با توجه به ویژگی های توضیح داده شده دارای درگاه ارتباطی خاص خودش می باشد.
doorway of communication
تا زمانی که مدیران با علم ارتباطات و شناخت درگاه ارتباطی کارکنان خود آشنا نباشند نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، DISC با تحلیل رفتار کارکنان به مدیران می گوید که ویژگی های رفتاری کارکنان آنها چیست، نقاط قوت و ضعف آنها را بیان می کند و علاقه و توانمندی ها و فعالیت هایی که آنها به نحو مطلوبی می توانند انجام دهند را مشخص می کند، از طریق مدل DISC می توان فهمید که کارکنان در چه محیط هایی احساس رضایت خواهند کرد و انرژی می گیرند و در چه محیط هایی انرژی از دست می دهند و چه نوع سبک مدیریتی را دوست دارند.
ویژگی های رفتاری در افراد مختلف متفاوت است. بدلیل تفاوت ویژگی های رفتاری افراد، ما در خانواده ، اجتماع و سازمان ها شاهد تعارض و اختلاف نظر می باشیم ، بدلیل عدم شناخت افراد از علوم رفتاری و نحوه تعامل و ارتباط با یکدیگر ایشان در محیط های کاری و اجتماع دچار مساله می شوند.
تمامی تلاش DISC شناخت افراد از ویژگی های رفتاری خود و دیگران می باشد. یکی از مباحث اصلی در بحث DISC ایجاد درگاه ارتباطی می باشد، هر فرد با توجه به ویژگی های توضیح داده شده دارای درگاه ارتباطی خاص خودش می باشد.
doorway of communication
تا زمانی که مدیران با علم ارتباطات و شناخت درگاه ارتباطی کارکنان خود آشنا نباشند نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، DISC با تحلیل رفتار کارکنان به مدیران می گوید که ویژگی های رفتاری کارکنان آنها چیست، نقاط قوت و ضعف آنها را بیان می کند و علاقه و توانمندی ها و فعالیت هایی که آنها به نحو مطلوبی می توانند انجام دهند را مشخص می کند، از طریق مدل DISC می توان فهمید که کارکنان در چه محیط هایی احساس رضایت خواهند کرد و انرژی می گیرند و در چه محیط هایی انرژی از دست می دهند و چه نوع سبک مدیریتی را دوست دارند.
Forwarded from امید صادقی
🔺برای بیشتر آدم ها سفرشون با یک رنج شروع میشه :
بی پولی، شکست عاطفی، جدایی و یک دلشکستگی ، ورشکستگی و....
🔺بعضی ها به سفر تن میدهند و توی مسیر شاهد یک دنیای جدید میشن که فهم میکنند این جهان اونجوری که من فکر میکردم کار نمیکنه، بلکه اتفاقا توی اون غیرممکن ها هم میتونه ممکن باشه
باید وارد تاریکی ها شد تا جواهرات براق دیده شوند ... 🤔
ولی بعضی ها ترس رو انتخاب میکنند و فرار میکنند و البته گرفتار تقدیر تکرار شونده میشوند...
روابطی که هربار تموم میشه داره به تو یک مسئله رو یاداوری میکنه،
بالا و پایین شدن های مالی همینطور ....
به این موضوع عمیقا فکر کن 👌
🔺هر سفری ترس از ناشناخته ها رو داره ولی اونهایی لذتش رو می برند که تن به سفر میدهند
🔺دنیای درونی همیشه پیک هایش را با همین وقایع میفرستد تا سفر جذاب خودشناسی را شروع کنی
حالا خودت میدونی انتخاب با خودته 🤔
#سفر_به_درون
#خودکاوی #خوداگاهی #خودشناسی
بی پولی، شکست عاطفی، جدایی و یک دلشکستگی ، ورشکستگی و....
🔺بعضی ها به سفر تن میدهند و توی مسیر شاهد یک دنیای جدید میشن که فهم میکنند این جهان اونجوری که من فکر میکردم کار نمیکنه، بلکه اتفاقا توی اون غیرممکن ها هم میتونه ممکن باشه
باید وارد تاریکی ها شد تا جواهرات براق دیده شوند ... 🤔
ولی بعضی ها ترس رو انتخاب میکنند و فرار میکنند و البته گرفتار تقدیر تکرار شونده میشوند...
روابطی که هربار تموم میشه داره به تو یک مسئله رو یاداوری میکنه،
بالا و پایین شدن های مالی همینطور ....
به این موضوع عمیقا فکر کن 👌
🔺هر سفری ترس از ناشناخته ها رو داره ولی اونهایی لذتش رو می برند که تن به سفر میدهند
🔺دنیای درونی همیشه پیک هایش را با همین وقایع میفرستد تا سفر جذاب خودشناسی را شروع کنی
حالا خودت میدونی انتخاب با خودته 🤔
#سفر_به_درون
#خودکاوی #خوداگاهی #خودشناسی
💥اطلاعیه مهم💥
باسلام و وقت بخیر خدمت همراهان همیشگی و خوب مرکز مشاوره مهرگان جوان
(خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد)
📣📣به اطلاع شما عزیزان میرساند با توجه به وضعیت فعلی و رعایت بیشترمسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری کورنا و تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و.... ؛
⚠️کلیه کارگاه های این مجموعه آموزشی بخاطر رعایت سلامتی حال شما عزیزان در سال۹۸ کنسل می شود و به سال ۹۹ موکول میگردد⚠️
🗓تاریخ دقیق و زمان بندی مشخص آن حتما به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید
🌷از اینکه با ما همراه هستید و مجموعه مارا انتخاب نموده اید کمال تشکر و سپاس را داریم🌷
🏢خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد
📞۰۹۱۵۳۰۵۴۷۳۸
@khanehravanshenasi
باسلام و وقت بخیر خدمت همراهان همیشگی و خوب مرکز مشاوره مهرگان جوان
(خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد)
📣📣به اطلاع شما عزیزان میرساند با توجه به وضعیت فعلی و رعایت بیشترمسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری کورنا و تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و.... ؛
⚠️کلیه کارگاه های این مجموعه آموزشی بخاطر رعایت سلامتی حال شما عزیزان در سال۹۸ کنسل می شود و به سال ۹۹ موکول میگردد⚠️
🗓تاریخ دقیق و زمان بندی مشخص آن حتما به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید
🌷از اینکه با ما همراه هستید و مجموعه مارا انتخاب نموده اید کمال تشکر و سپاس را داریم🌷
🏢خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد
📞۰۹۱۵۳۰۵۴۷۳۸
@khanehravanshenasi
Forwarded from امید صادقی
🔺احساس لیاقت و ارزشمندی، تزریقی نیست، که دیگران به ما تزریق کنند، یا یه اشیاء پیرامونمون، حسشو در ما ایجاد کنند.
🔺این احساس مثل بخاریه که از یه فعل و انفعلات شیمیایی درونی بلند میشه؛ یعنی خیلی عوامل درونی درکنار هم این احساس و بوجود میاره که اینها کاملا در ناخوداگاه ما داره اتفاق می افته؛ برای همینه ما عمری و صرف میکنیم که چیزایی داشته باشیم که باهاش احساس خاص بودن بکنیم، احساس ارزشمندی،
برندهای موفق جهانی، دقیقا از این میل ما به خاص بودن استفاده میکنند،
ولی آنچه خلاء درونی ما طالبش هست بسیار متفاوته، برندها به ما اصالت نمیدن، در حالیکه روح ما طالب اصالته 👌
#سفر_به_درون
#خودسازی #عزت_نفس
🔺این احساس مثل بخاریه که از یه فعل و انفعلات شیمیایی درونی بلند میشه؛ یعنی خیلی عوامل درونی درکنار هم این احساس و بوجود میاره که اینها کاملا در ناخوداگاه ما داره اتفاق می افته؛ برای همینه ما عمری و صرف میکنیم که چیزایی داشته باشیم که باهاش احساس خاص بودن بکنیم، احساس ارزشمندی،
برندهای موفق جهانی، دقیقا از این میل ما به خاص بودن استفاده میکنند،
ولی آنچه خلاء درونی ما طالبش هست بسیار متفاوته، برندها به ما اصالت نمیدن، در حالیکه روح ما طالب اصالته 👌
#سفر_به_درون
#خودسازی #عزت_نفس
Forwarded from امید صادقی
ازدواج من طلسم شده 😔 کار من طلسم شده و...
واقعا میخوام بدونم چرا وضعیت ارتباطی و مالی من اینجوریه و تغییر نمیکنه؟
🔺به عکس بالا نگاه کن، ما اصولا نمی توانیم فراتر از آنچه قفل های روانیمان اجازه میدهند، تجربه کنیم،
این قفل ها و طلسم ها در روان ما وجود داره 🤔
و رابطه مستقیمی با قفل هایی داره که در روان پدر مادرهامون بوده، یا تجربه هایی که اونها از زندگی داشتند و به شکل یک میراث به ما منتقل شده، طلسم های روانی به ما اجازه حرکت بیش از محدوده خودشون رو نمیدن !!
طبیعیه که ما هر بار سعی میکنیم یه موقعیت جدید رو تجربه کنیم بلکه نتیجه متفاوتی ببینیم، مثلا رابطه رو با فرد دیگه ای شروع میکنیم یا شغل مونو عوض میکنیم؛
ظاهرا موقعیت ها تغییر میکنه ولی نتایج همواره همان خواهد بود😔
مگر انگه این قفل ها را باز کنیم 👌
آنچه برتو میگذرد بازتاب آنچه درتو میگذرد...
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیرناخوداگاه
واقعا میخوام بدونم چرا وضعیت ارتباطی و مالی من اینجوریه و تغییر نمیکنه؟
🔺به عکس بالا نگاه کن، ما اصولا نمی توانیم فراتر از آنچه قفل های روانیمان اجازه میدهند، تجربه کنیم،
این قفل ها و طلسم ها در روان ما وجود داره 🤔
و رابطه مستقیمی با قفل هایی داره که در روان پدر مادرهامون بوده، یا تجربه هایی که اونها از زندگی داشتند و به شکل یک میراث به ما منتقل شده، طلسم های روانی به ما اجازه حرکت بیش از محدوده خودشون رو نمیدن !!
طبیعیه که ما هر بار سعی میکنیم یه موقعیت جدید رو تجربه کنیم بلکه نتیجه متفاوتی ببینیم، مثلا رابطه رو با فرد دیگه ای شروع میکنیم یا شغل مونو عوض میکنیم؛
ظاهرا موقعیت ها تغییر میکنه ولی نتایج همواره همان خواهد بود😔
مگر انگه این قفل ها را باز کنیم 👌
آنچه برتو میگذرد بازتاب آنچه درتو میگذرد...
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیرناخوداگاه
Forwarded from امید صادقی
🔺چرا زندگی من تغییر نمیکند؟
اگر بخواهیم از درونی ترین و عمیقترین تجربه ها برای شما بگوییم اینه که
همیشه سعی کن به جای قربانی بودن مسئولیت زندگیت را به عهده بگیری ،
چون فرصت تغییر زندگیت فقط به خودت داده شده... پس کلا مقصر دانستن را کنار بزار و سعی کن با وجود همه مشکلات به جای قربانی بودن ، قوی باشی 💪
🔺یونگ میگوید “فرایند ایجاد تحول در زندگی سه بخش دارد”
اول: یافتن بینش تازه
دوم: وفاداری به بینش تازه
سوم: عمل به بینش تازه
به عکس بالا خوب نگاه کن 👆
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیر_ناخوداگاه
#خودسازی #عزت_نفس
اگر بخواهیم از درونی ترین و عمیقترین تجربه ها برای شما بگوییم اینه که
همیشه سعی کن به جای قربانی بودن مسئولیت زندگیت را به عهده بگیری ،
چون فرصت تغییر زندگیت فقط به خودت داده شده... پس کلا مقصر دانستن را کنار بزار و سعی کن با وجود همه مشکلات به جای قربانی بودن ، قوی باشی 💪
🔺یونگ میگوید “فرایند ایجاد تحول در زندگی سه بخش دارد”
اول: یافتن بینش تازه
دوم: وفاداری به بینش تازه
سوم: عمل به بینش تازه
به عکس بالا خوب نگاه کن 👆
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیر_ناخوداگاه
#خودسازی #عزت_نفس
Forwarded from امید صادقی
🔴چرا من که آدم خوبی هستم، من که خیلی تلاش میکنم من که خیلی دعا میکنم،چرا هیچ تغییری توی زندگی من رخ نمیده؟😔
به تصویر بالا خوب نگاه کن👆
🔺 بالهای پرواز تو آماده است، اما اوج نمیگیری چون بندهایی به تو وصله !!
بنابراین طبیعیه که موقعیتت تغییر نکنه،
تو فقط ازخودت سوال میکنی چرا خیلی چیزهایی که میخوای واسه خیلی های دیگه داره اتفاق میفته ولی برای تو نه🤔
🔺دقیقا قفل های روانی در اعماق ناخوداگاه تو، جوری زندگی تو رو قفل کرده که تو به هر دری میزنی میبینی توی روابطت دوباره به همون مشکلات قبلی بر میخوری یا مسائل و مشکلات مالیت دوباره داره تکرار میشه ..
🔺 زندگی پدر و مادر ما اگه بررسی نشه،تاثیر زندگی اونها، رابطه های مارو ، وضعیت مالیمون، توانایی هامون و .. رو کنترل میکنه و عجیب شوکه میشیم چطور تا این حد ناخوداگاه راهی و رفتیم که اونا رفتن یا اون راهو نرفتیم که به جایی که اونا رسیدن ما نرسیم، از یه راه دیگه رفتیم اما بازهم به همونجا و همون تجربه ها رسیدیم !! 🤔
تا زمانیکه این کامپلکس ها و قفل هارو پیدا نکنی این چرخه تکراری سرنوشت رو تجربه میکنی اونم بارها و بارها ...
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیر_ناخودآگاه
به تصویر بالا خوب نگاه کن👆
🔺 بالهای پرواز تو آماده است، اما اوج نمیگیری چون بندهایی به تو وصله !!
بنابراین طبیعیه که موقعیتت تغییر نکنه،
تو فقط ازخودت سوال میکنی چرا خیلی چیزهایی که میخوای واسه خیلی های دیگه داره اتفاق میفته ولی برای تو نه🤔
🔺دقیقا قفل های روانی در اعماق ناخوداگاه تو، جوری زندگی تو رو قفل کرده که تو به هر دری میزنی میبینی توی روابطت دوباره به همون مشکلات قبلی بر میخوری یا مسائل و مشکلات مالیت دوباره داره تکرار میشه ..
🔺 زندگی پدر و مادر ما اگه بررسی نشه،تاثیر زندگی اونها، رابطه های مارو ، وضعیت مالیمون، توانایی هامون و .. رو کنترل میکنه و عجیب شوکه میشیم چطور تا این حد ناخوداگاه راهی و رفتیم که اونا رفتن یا اون راهو نرفتیم که به جایی که اونا رسیدن ما نرسیم، از یه راه دیگه رفتیم اما بازهم به همونجا و همون تجربه ها رسیدیم !! 🤔
تا زمانیکه این کامپلکس ها و قفل هارو پیدا نکنی این چرخه تکراری سرنوشت رو تجربه میکنی اونم بارها و بارها ...
#سفر_به_درون
#خودکاوی #ضمیر_ناخودآگاه
Forwarded from Excellent Ph.D دکترای عالی مدیریت کسب و کار
"بحران اجتماعی-روانشناختی ویروس ڪرونا"
متاسفانه با توجه به عدم مدیریت اجتماعی و ڪنترل اپیدمی ، عدم عملڪرد منظم و با برنامه در راستای ڪنترل ویروس ڪرونا ، در یڪ ارزیابی واقع بینانه و میدانی بزودی با دو فاجعه ی اجتماعی و روانشناختی مواجه خواهیم شد ؛
1- در بعد اجتماعی آن بخاطر تعطیلی مڪرر، بیڪاری و به دنبال آن فقر و تنگدستی مواجه خواهیم شد ڪه اختلافات خانوادگی و بین الزوجین بوجود میآید و از طرفی اختلافات بین ڪارگر و ڪارفرما و بحران اجتماعی به دور از ذهن نیست.
2- در بعد روانشناختی آن؛ به علت عدم آشنایی عده ای از افراد جامعه نسبت به این اپیدمی، عدم رعایت بهداشت و درمان با یڪ طیف افراطی عظیمی روبرو خواهیم شد ڪه باعث بوجود آمدن میزان بالای اضطراب و افسردگی و بی خوابی و وسواس شدید و مصرف داروهای روانگردان و مخدر و اختلالات ضد اجتماعی و اختلافات خانوادگی روبرو خواهیم شد ڪه " بحران شدید و بزرگ" شروع میشود و جمع ڪردن آن تا حدودی غیر ممڪن و طولانی و هزینه های سنگین اقتصادی -اجتماعی را در پی خواهد داشت ، این نگرانی در صورتی برطرف خواهد شد ڪه از الان مدیریت بحران وارد عمل شود و با یڪ سازماندهی دولتی و غیر دولتی و مردمی ڪنترل گردد ڪه لازمه ی این مهم ، علاوه بر تیم درمانی متخصص، استفاده از چندین اپیدمیولوژیست حرفه ای و روانشناسان حرفه ای و علمای دینی-علمی اندیش و اصحاب رسانه و یڪ تیم مدیریتی و اجرایی قاطع و ستادی و خبره میباشد و حتی به صورت انفرادی هرڪس در هر حیطه ای دچار مشڪل گردید با راهنمایی و ارجاع به متخصصین فوق در ڪاهش و رفع بحران ڪمڪ گردد.
در ڪل با 3 عامل هدفمند: پیشگیری (بینش)، درمان (خدمات) و راهڪار(عدم عودت) باعث بهبود افراد جامعه، ڪنترل بیماری و آگاهی از عوارض ناشی از ویروس ڪرونا در جامعه میگردد و علاوه بر آن از آبروریزی بین المللی ایران عزیز جلوگیری خواهد شد.
البته بنده به عنوان یڪ روان درمانگر در حیطه ی روانشناسی این هشدار را اعلام میڪنم ڪه اڪنون و بعد از جریان ویروس ڪرونا ،طیف عظیمی از افراد جامعه بالاخص خانمها دچار اختلال اضطرابی شدید و اختلال وسواسی متوسط تا شدید خواهند شد ڪه مستلزم درمان در حوزه ی روانشناختی میباشد لذا تا دیر نشده با دو عامل مدیریت و سازماندهی، زیانهای ناشی از این ویروس ناخوانده را ڪنترل و به حداقل و حدالامڪان به عدد صفر برسانیم.
🌺با تشڪر فراوان : جواد خسروی 🌺
🍀استاد روانشناسی دانشگاه پیام نور🍀
🍁عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور🍁
🌼عضو انجمن روانشناسان ڪشور🌼
🌸مشاور و روانشناس خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد در حیطه های ؛ خانواده ، ازدواج ، زوج درمانی ، ورزشی و درمان اختلالات؛ افسردگی ، استرس ، اضطراب🌸
متاسفانه با توجه به عدم مدیریت اجتماعی و ڪنترل اپیدمی ، عدم عملڪرد منظم و با برنامه در راستای ڪنترل ویروس ڪرونا ، در یڪ ارزیابی واقع بینانه و میدانی بزودی با دو فاجعه ی اجتماعی و روانشناختی مواجه خواهیم شد ؛
1- در بعد اجتماعی آن بخاطر تعطیلی مڪرر، بیڪاری و به دنبال آن فقر و تنگدستی مواجه خواهیم شد ڪه اختلافات خانوادگی و بین الزوجین بوجود میآید و از طرفی اختلافات بین ڪارگر و ڪارفرما و بحران اجتماعی به دور از ذهن نیست.
2- در بعد روانشناختی آن؛ به علت عدم آشنایی عده ای از افراد جامعه نسبت به این اپیدمی، عدم رعایت بهداشت و درمان با یڪ طیف افراطی عظیمی روبرو خواهیم شد ڪه باعث بوجود آمدن میزان بالای اضطراب و افسردگی و بی خوابی و وسواس شدید و مصرف داروهای روانگردان و مخدر و اختلالات ضد اجتماعی و اختلافات خانوادگی روبرو خواهیم شد ڪه " بحران شدید و بزرگ" شروع میشود و جمع ڪردن آن تا حدودی غیر ممڪن و طولانی و هزینه های سنگین اقتصادی -اجتماعی را در پی خواهد داشت ، این نگرانی در صورتی برطرف خواهد شد ڪه از الان مدیریت بحران وارد عمل شود و با یڪ سازماندهی دولتی و غیر دولتی و مردمی ڪنترل گردد ڪه لازمه ی این مهم ، علاوه بر تیم درمانی متخصص، استفاده از چندین اپیدمیولوژیست حرفه ای و روانشناسان حرفه ای و علمای دینی-علمی اندیش و اصحاب رسانه و یڪ تیم مدیریتی و اجرایی قاطع و ستادی و خبره میباشد و حتی به صورت انفرادی هرڪس در هر حیطه ای دچار مشڪل گردید با راهنمایی و ارجاع به متخصصین فوق در ڪاهش و رفع بحران ڪمڪ گردد.
در ڪل با 3 عامل هدفمند: پیشگیری (بینش)، درمان (خدمات) و راهڪار(عدم عودت) باعث بهبود افراد جامعه، ڪنترل بیماری و آگاهی از عوارض ناشی از ویروس ڪرونا در جامعه میگردد و علاوه بر آن از آبروریزی بین المللی ایران عزیز جلوگیری خواهد شد.
البته بنده به عنوان یڪ روان درمانگر در حیطه ی روانشناسی این هشدار را اعلام میڪنم ڪه اڪنون و بعد از جریان ویروس ڪرونا ،طیف عظیمی از افراد جامعه بالاخص خانمها دچار اختلال اضطرابی شدید و اختلال وسواسی متوسط تا شدید خواهند شد ڪه مستلزم درمان در حوزه ی روانشناختی میباشد لذا تا دیر نشده با دو عامل مدیریت و سازماندهی، زیانهای ناشی از این ویروس ناخوانده را ڪنترل و به حداقل و حدالامڪان به عدد صفر برسانیم.
🌺با تشڪر فراوان : جواد خسروی 🌺
🍀استاد روانشناسی دانشگاه پیام نور🍀
🍁عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ڪشور🍁
🌼عضو انجمن روانشناسان ڪشور🌼
🌸مشاور و روانشناس خانه علوم تربیتی و روانشناسی مشهد در حیطه های ؛ خانواده ، ازدواج ، زوج درمانی ، ورزشی و درمان اختلالات؛ افسردگی ، استرس ، اضطراب🌸
Forwarded from امید صادقی
سلام و صد سلام 🖐
روزتون پر از گلهای زیبا و حرفای قشنگ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🎉عبارات تاکیدی مثبت🎉
♡هر سلول بدن من سالم است
♡سلامت فیزیکی من هر روز که می گذرد بهتر و بهتر می شود
♡سیستم ایمنی من قوی و سالم است. ♡من با بدنم با احترام رفتار می کنم و با غذاهای سالم تغذیه می شوم
♡من سلامتی را انتخاب می کنم و فقط روی آن تمرکز می کنم.
♡من عمیقا انرژی الهی را تنفس می کنم که اندام های داخلی و سلولهای خونی مرا بهبود می بخشد.
♡هدف بدن من سلامتی و مقاومت است
♡هدف از وجود من یک زندگی طولانی و باکیفیت است
♡سیستم ایمنی بدن من قوی تر و سالم تر می شود
♡هر نفسی که می کشم انرژی درمان است که بدن و روح مرا پر می کند
♡هر اتم، مولکول و سلول بدن من دارای ویژگی های خوب است.
♡من سلامت کامل را تجربه می کنم، تمام ارگان های من سالم هستند
♡من سلامتی را به طور کامل و خالص جذب می کنم
♡روح، ذهن و بدن من در سلامتی کامل هستند
♡بدن من تمام ویتامین ها و عناصر معدنی مورد نیاز برای سلامتی را جذب می کند
♡انرژی الهی در حال حاضر بدن مرا بهبود می بخشد، انرژی شفای الهی از طریق بدن من جریان می یابد
♡هر لحظه و هر روز بدن من سالم تر و قوی تر می شود. 💪😍👌
سلامت و شااااد باشید 🖐
روزتون پر از گلهای زیبا و حرفای قشنگ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🎉عبارات تاکیدی مثبت🎉
♡هر سلول بدن من سالم است
♡سلامت فیزیکی من هر روز که می گذرد بهتر و بهتر می شود
♡سیستم ایمنی من قوی و سالم است. ♡من با بدنم با احترام رفتار می کنم و با غذاهای سالم تغذیه می شوم
♡من سلامتی را انتخاب می کنم و فقط روی آن تمرکز می کنم.
♡من عمیقا انرژی الهی را تنفس می کنم که اندام های داخلی و سلولهای خونی مرا بهبود می بخشد.
♡هدف بدن من سلامتی و مقاومت است
♡هدف از وجود من یک زندگی طولانی و باکیفیت است
♡سیستم ایمنی بدن من قوی تر و سالم تر می شود
♡هر نفسی که می کشم انرژی درمان است که بدن و روح مرا پر می کند
♡هر اتم، مولکول و سلول بدن من دارای ویژگی های خوب است.
♡من سلامت کامل را تجربه می کنم، تمام ارگان های من سالم هستند
♡من سلامتی را به طور کامل و خالص جذب می کنم
♡روح، ذهن و بدن من در سلامتی کامل هستند
♡بدن من تمام ویتامین ها و عناصر معدنی مورد نیاز برای سلامتی را جذب می کند
♡انرژی الهی در حال حاضر بدن مرا بهبود می بخشد، انرژی شفای الهی از طریق بدن من جریان می یابد
♡هر لحظه و هر روز بدن من سالم تر و قوی تر می شود. 💪😍👌
سلامت و شااااد باشید 🖐
Forwarded from آگا
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌺🌿🌺
تا حبّ علی و آل او یافته ایم
کام دل خویش مو به مو یافته ایم
وز دوستی علی و اولاد علی است
در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم
🌺🌿🌺
ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر مبارک باد
❤️ @M_NabzeEshgh
تا حبّ علی و آل او یافته ایم
کام دل خویش مو به مو یافته ایم
وز دوستی علی و اولاد علی است
در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم
🌺🌿🌺
ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر مبارک باد
❤️ @M_NabzeEshgh
Forwarded from Excellent Ph.D دکترای عالی مدیریت کسب و کار
#۱۰نڪته
جهت مقابله ڪارآمد با استرس بحران بیماری ڪرونا:
🔸اول: داشتن آرامش روانی
🔹دوم: داشتن استرس ڪارساز (مقداری استرس لازم هست برای رعایت اصول بهداشتی و ایمنی)
🔸سوم: نداشتن استرس دردساز(یعنی ترس بیش از حد)
🔹چهارم: پذیرش این بحران
🔸پنجم: تغذیه مناسب
🔹ششم: رعایت دستورات درمانی و بهداشتی
🔸 هفتم: ذهن واقع بین داشتن
🔹هشتم: با تمام وجود دوری از خشم و ترس ڪه سیستم ایمنی را تضعیف می ڪند
🔸نهم:عشق ورزیدن به دیگران برای تقویت سیستم ایمنی
🔹دهم: توڪل بر پروردگار مهربان
@khanehravanshenasi
جهت مقابله ڪارآمد با استرس بحران بیماری ڪرونا:
🔸اول: داشتن آرامش روانی
🔹دوم: داشتن استرس ڪارساز (مقداری استرس لازم هست برای رعایت اصول بهداشتی و ایمنی)
🔸سوم: نداشتن استرس دردساز(یعنی ترس بیش از حد)
🔹چهارم: پذیرش این بحران
🔸پنجم: تغذیه مناسب
🔹ششم: رعایت دستورات درمانی و بهداشتی
🔸 هفتم: ذهن واقع بین داشتن
🔹هشتم: با تمام وجود دوری از خشم و ترس ڪه سیستم ایمنی را تضعیف می ڪند
🔸نهم:عشق ورزیدن به دیگران برای تقویت سیستم ایمنی
🔹دهم: توڪل بر پروردگار مهربان
@khanehravanshenasi
Forwarded from Maryam.Tvk
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 داروخانه دکتر چراغی ابتدای بلوار سجاد مشهد!
آبروی نداشته اش بباد رفت. اینقدر نشر دهید تا مردم زالوهای کثافت جامعه را بشناسند کسانی که سوگند میخورند در خدمت مردم باشند، ولی در گرفتاری ها خودشان مثل زالو و میکروب بجان این مردم می افتند وخون مردم را می مکند.
معروف است كه خداوند به موسی گفت: قحطی خواهد آمد، به قومت بگو آماده شوند. موسی به قومش گفت و قومش از دیوار خانه ها سوراخ ایجاد کردند که در هنگام سختی به داد هم برسند که این قحطی بگذرد!
مدتی گذشت اما قحطی نیامد ، موسی علت را از خدا پرسید خدا به او گفت من دیدم که قوم تو به هم رحم کردند! من چگونه به این قوم رحم نکنم؟
«به همدیگه رحم کنیم که خدا هم بهمون رحم کنه»
#احتکار
@Ancient_fact ™️
آبروی نداشته اش بباد رفت. اینقدر نشر دهید تا مردم زالوهای کثافت جامعه را بشناسند کسانی که سوگند میخورند در خدمت مردم باشند، ولی در گرفتاری ها خودشان مثل زالو و میکروب بجان این مردم می افتند وخون مردم را می مکند.
معروف است كه خداوند به موسی گفت: قحطی خواهد آمد، به قومت بگو آماده شوند. موسی به قومش گفت و قومش از دیوار خانه ها سوراخ ایجاد کردند که در هنگام سختی به داد هم برسند که این قحطی بگذرد!
مدتی گذشت اما قحطی نیامد ، موسی علت را از خدا پرسید خدا به او گفت من دیدم که قوم تو به هم رحم کردند! من چگونه به این قوم رحم نکنم؟
«به همدیگه رحم کنیم که خدا هم بهمون رحم کنه»
#احتکار
@Ancient_fact ™️
Forwarded from Excellent Ph.D دکترای عالی مدیریت کسب و کار
Forwarded from امید صادقی
🔴زندگی بدون مسئله اصلا امکان پذیر نیست، طبیعت زندگی اینه که پر از مسئله باشه ، پس رابطه هم بدون مسئله نیست، حالا ما اینجا دو نوع نگاه داریم :
🔺نگاه کودکانه میگه این مسئله، یک مشکل توی این آدم هست پس من باید ولش کنم چون مشکل رو که نمیشه حل کرد ، پس من باید از این رابطه بیام بیرون، یا بر عکسش اینه که میگه این یک مشکل هست و من باید باهاش بسازم و تحملش کنم چون نمیشه کاری برای حلش کرد و هر جفت این نگاه ها، نگاه های کودکانه ست
🔺 ولی تفکر بالغانه میگه من در هر رابطه ای که وارد میشم، کلی مسئله خواهم داشت اما مسائل قابل حل هستند، پس من مسائلم رو میبینم و حل میکنم و در طی فرایند حل مسائلم هست که هم خودم رشد میکنم هم کیفیت رابطه.👌
#سفر_به_درون
#خودسازی #خودشناسی #بلوغ_روانی
🔺نگاه کودکانه میگه این مسئله، یک مشکل توی این آدم هست پس من باید ولش کنم چون مشکل رو که نمیشه حل کرد ، پس من باید از این رابطه بیام بیرون، یا بر عکسش اینه که میگه این یک مشکل هست و من باید باهاش بسازم و تحملش کنم چون نمیشه کاری برای حلش کرد و هر جفت این نگاه ها، نگاه های کودکانه ست
🔺 ولی تفکر بالغانه میگه من در هر رابطه ای که وارد میشم، کلی مسئله خواهم داشت اما مسائل قابل حل هستند، پس من مسائلم رو میبینم و حل میکنم و در طی فرایند حل مسائلم هست که هم خودم رشد میکنم هم کیفیت رابطه.👌
#سفر_به_درون
#خودسازی #خودشناسی #بلوغ_روانی
در زمان تدريس در دانشگاه پرينستون، دڪتر حسابي تصميم ميگيرند سفرهی هفت سيني براي انيشتين و جمعي از بزرگترين دانشمندان دنيا از جمله "بور"، "فرمي"، "شوريندگر" و "ديراگ" و ديگر استادان دانشگاه بچينند و ايشان را براي سال نو دعوت ڪنند...
آقاي دڪتر خودشان ڪارتهاي دعوت را طراحی میڪنند و حاشيهی آن را با گلهاي نيلوفر ڪه زير ستونهای تخت جمشيد هست (لوتوس) تزئين ميڪنند و منشا و مفهوم اين گلها را هم توضيح ميدهند.
چون ميدانستند وقتی ریشه مشخص شود براي طرف مقابل دلدادگي ايجاد ميڪند.
دڪتر ميگفت:
"براي همه ڪارت دعوت فرستادم و چون مي دانستم انيشتين بدون ويالونش جايي نميرود، تاڪيد ڪردم ڪه سازش را هم با خود بياورد.
همه سر وقت آمدند اما انيشتين 20دقيقه ديرتر آمد و گفت:
چون خواهرم را خيلي دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ايرانيان را ببيند.
من فورا يڪ شمع به شمع هاي روشن اضافه ڪردم و براي انيشتين توضيح دادم ڪه ما در آغاز سال نو به تعداد اعضاي خانواده شمع روشن میڪنيم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه ڪردم.
به هر حال بعد از يڪ سري صحبتهای عمومي، انيشتين از من خواست ڪه با دميدن و خاموش ڪردن شمع ها جشن را شروع ڪنم.
من در پاسخ او گفتم:
ايرانيها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداري ڪردهاند.
برای ما ايرانیها شمع نماد زندگيست و ما معتقديم ڪه زندگی در دست خداست و تنها او میتواند اين شعله را خاموش ڪند يا روشن نگه دارد."
آقای دڪتر میخواست اتصال به اين تمدن را حفظ ڪند و مي گفت بعدها انيشتين به من گفت: "وقتي برمیگشتيم به خواهرم گفتم حالا مي فهمم معني يڪ تمدن 10هزارساله چيست.
ما براي ڪريسمس به جنگل مي رويم درخت قطع میڪنيم و بعد با گلهاي مصنوعی آن را زينت مي دهيم اما وقتي از جشن سال نو ايراني ها برمي گرديم همه درخت ها سبزند و در ڪنار خيابان گل و سبزه روييده است."
بالاخره آقاي دڪتر جشن نوروز را با خواندن دعای تحويل سال آغاز مي ڪنند و بعد اين دعا را برای مهمانان تحليل و تفسير میڪنند...
به گفته ي ايشان همه در آن جلسه از معاني اين دعا و معاني ارزشمندي ڪه در تعاليم مذهبي ماست شگفت زده شده بودند.
بعد با شيريني هاي محلي از مهمانان پذيرايي مي ڪنند و ڪوڪ ويلون انيشتين را عوض مي ڪنند و يڪ آهنگ ايراني مي نوازند.
همه از اين آوا متعجب میشوند و از آقاي دڪتر توضيح میخواهند.
ايشان پاسخ می دهند ڪه موسيقي ايراني يڪ فلسفه، يڪ طرز تفڪر و بيان اميد و آرزوست.
انيشتين از آقاي دڪتر میخواهند ڪه قطعه ي ديگري بنوازند.
پس از پايان اين قطعه ڪه عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انيشتين ڪه چشم هايش را بسته بود چشم هايش را باز ڪرد و گفت:
"دقيقا من هم همين را برداشت ڪردم و بعد بلند شد تا سفره ی هفت سين را ببيند..."
آقاي دڪتر تمام وسايل آزمايشگاه فيزيڪ را ڪه نام آنها با "س" شروع مي شد توي سفره چيده بود و يڪ تڪه چمن هم از باغبان دانشگاه پرينستون گرفته بود.
بعد توضيح میدهد ڪه اين در واقع هفت چين يعني 7 انتخاب بوده است.
تنها سبزه با "س" شروع میشود به نشانه ي رويش...
ماهي با "م" به نشانه ي جنبش،
آينه با "آ" به نشانه ي يڪرنگي،
شمع با "ش" به نشانه ي فروغ زندگی و ...
همه متعجب مي شوند و انيشتين مي گويد آداب و سنن شما چه چيزهایی را از دوستی، احترام و حقوق بشر و حفظ محيط زيست به شما ياد مي دهد.
آن هم در زمانی ڪه دنیا هنوز اين حرف ها را نمي زد و نخبگاني مثل انيشتين، بور، فرمی و دیراڪ این مفاهیم عمیق را درڪ میڪردند.
یڪ ڪاسه آب هم روي ميز گذاشته بودند و يڪ نارنج داخل آب قرار داده بودند.
آقای دڪتر برای مهمانان توضيح میدهند ڪه فلسفه ی اين ڪاسه 10هزارسال قدمت دارد.
آب نشانهی فضاست و نارنج نشانه ي ڪره ي زمين است و اين بيانگر تعليق ڪره زمين در فضاست.
انيشتين رنگش میپرد عقب عقب میود و روي صندلی میافتد و حالش بد میشود.
از او میپرسند ڪه چه اتفاقی افتاده؟
میگوید:
"ما در مملڪت خودمان 200 سال پیش دانشمندی داشتیم ڪه وقتی اين حرف را زد ڪلیسا او را به مرگ محڪوم ڪرد اما شما از 10هزار سال پیش این مطلب را به زيبایی به فرزندانتان آموزش میدهید.
علم شما ڪجا و علم ما ڪجا؟!"
خیلی جالب است ڪه آدم به بهانهی نوروز يا هر بهانهی خوب دیگر، فرهنگ و اعتبار ملی خودش را به جهانیان معرفی ڪند.
"خاطرات مهندس ايرج حسابي"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همراه ما باشید در
@khanehravanshenasi
آقاي دڪتر خودشان ڪارتهاي دعوت را طراحی میڪنند و حاشيهی آن را با گلهاي نيلوفر ڪه زير ستونهای تخت جمشيد هست (لوتوس) تزئين ميڪنند و منشا و مفهوم اين گلها را هم توضيح ميدهند.
چون ميدانستند وقتی ریشه مشخص شود براي طرف مقابل دلدادگي ايجاد ميڪند.
دڪتر ميگفت:
"براي همه ڪارت دعوت فرستادم و چون مي دانستم انيشتين بدون ويالونش جايي نميرود، تاڪيد ڪردم ڪه سازش را هم با خود بياورد.
همه سر وقت آمدند اما انيشتين 20دقيقه ديرتر آمد و گفت:
چون خواهرم را خيلي دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ايرانيان را ببيند.
من فورا يڪ شمع به شمع هاي روشن اضافه ڪردم و براي انيشتين توضيح دادم ڪه ما در آغاز سال نو به تعداد اعضاي خانواده شمع روشن میڪنيم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه ڪردم.
به هر حال بعد از يڪ سري صحبتهای عمومي، انيشتين از من خواست ڪه با دميدن و خاموش ڪردن شمع ها جشن را شروع ڪنم.
من در پاسخ او گفتم:
ايرانيها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداري ڪردهاند.
برای ما ايرانیها شمع نماد زندگيست و ما معتقديم ڪه زندگی در دست خداست و تنها او میتواند اين شعله را خاموش ڪند يا روشن نگه دارد."
آقای دڪتر میخواست اتصال به اين تمدن را حفظ ڪند و مي گفت بعدها انيشتين به من گفت: "وقتي برمیگشتيم به خواهرم گفتم حالا مي فهمم معني يڪ تمدن 10هزارساله چيست.
ما براي ڪريسمس به جنگل مي رويم درخت قطع میڪنيم و بعد با گلهاي مصنوعی آن را زينت مي دهيم اما وقتي از جشن سال نو ايراني ها برمي گرديم همه درخت ها سبزند و در ڪنار خيابان گل و سبزه روييده است."
بالاخره آقاي دڪتر جشن نوروز را با خواندن دعای تحويل سال آغاز مي ڪنند و بعد اين دعا را برای مهمانان تحليل و تفسير میڪنند...
به گفته ي ايشان همه در آن جلسه از معاني اين دعا و معاني ارزشمندي ڪه در تعاليم مذهبي ماست شگفت زده شده بودند.
بعد با شيريني هاي محلي از مهمانان پذيرايي مي ڪنند و ڪوڪ ويلون انيشتين را عوض مي ڪنند و يڪ آهنگ ايراني مي نوازند.
همه از اين آوا متعجب میشوند و از آقاي دڪتر توضيح میخواهند.
ايشان پاسخ می دهند ڪه موسيقي ايراني يڪ فلسفه، يڪ طرز تفڪر و بيان اميد و آرزوست.
انيشتين از آقاي دڪتر میخواهند ڪه قطعه ي ديگري بنوازند.
پس از پايان اين قطعه ڪه عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انيشتين ڪه چشم هايش را بسته بود چشم هايش را باز ڪرد و گفت:
"دقيقا من هم همين را برداشت ڪردم و بعد بلند شد تا سفره ی هفت سين را ببيند..."
آقاي دڪتر تمام وسايل آزمايشگاه فيزيڪ را ڪه نام آنها با "س" شروع مي شد توي سفره چيده بود و يڪ تڪه چمن هم از باغبان دانشگاه پرينستون گرفته بود.
بعد توضيح میدهد ڪه اين در واقع هفت چين يعني 7 انتخاب بوده است.
تنها سبزه با "س" شروع میشود به نشانه ي رويش...
ماهي با "م" به نشانه ي جنبش،
آينه با "آ" به نشانه ي يڪرنگي،
شمع با "ش" به نشانه ي فروغ زندگی و ...
همه متعجب مي شوند و انيشتين مي گويد آداب و سنن شما چه چيزهایی را از دوستی، احترام و حقوق بشر و حفظ محيط زيست به شما ياد مي دهد.
آن هم در زمانی ڪه دنیا هنوز اين حرف ها را نمي زد و نخبگاني مثل انيشتين، بور، فرمی و دیراڪ این مفاهیم عمیق را درڪ میڪردند.
یڪ ڪاسه آب هم روي ميز گذاشته بودند و يڪ نارنج داخل آب قرار داده بودند.
آقای دڪتر برای مهمانان توضيح میدهند ڪه فلسفه ی اين ڪاسه 10هزارسال قدمت دارد.
آب نشانهی فضاست و نارنج نشانه ي ڪره ي زمين است و اين بيانگر تعليق ڪره زمين در فضاست.
انيشتين رنگش میپرد عقب عقب میود و روي صندلی میافتد و حالش بد میشود.
از او میپرسند ڪه چه اتفاقی افتاده؟
میگوید:
"ما در مملڪت خودمان 200 سال پیش دانشمندی داشتیم ڪه وقتی اين حرف را زد ڪلیسا او را به مرگ محڪوم ڪرد اما شما از 10هزار سال پیش این مطلب را به زيبایی به فرزندانتان آموزش میدهید.
علم شما ڪجا و علم ما ڪجا؟!"
خیلی جالب است ڪه آدم به بهانهی نوروز يا هر بهانهی خوب دیگر، فرهنگ و اعتبار ملی خودش را به جهانیان معرفی ڪند.
"خاطرات مهندس ايرج حسابي"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همراه ما باشید در
@khanehravanshenasi
Forwarded from امید صادقی
🔺آینده من چه خواهد شد؟ نگرانش هستم
🔺این سوالیه که عموما همه ما داریم
خیلی ها همیشه با نگرانیش زندگی میکنند...
و خیلیا هم برای جوابش حتی پیش فالگیر میرن😄
🔺اما جواب خیلی ساده
آینده ت به چند تا فاکتور اصلی وابسته است:
اول بدونی واقعا میخوای چی توی زندگیت بیاد و چی اتفاق بیوفته برات🤔
دوم برای شدنش چیکار کردی و خواهی کرد 😎
سوم چه ارتباطی با " جهان " داری
🔺از الان فعلی تو ، با هر کدوم از این فاکتور ها فاصله وجود داره ولی بدون این فاصله رو تو باید پر کنی این راه و توباید بری اون خودش خودبخود نمیاد توی زندگی تو !!
🔺پس اگه مسئله ای هست از جهانِ ما نیست، از جهان بینی ماست🤔🤔
#سفر_به_درون
#خودسازی #خودشناسی #بلوغ_روانی
🔺این سوالیه که عموما همه ما داریم
خیلی ها همیشه با نگرانیش زندگی میکنند...
و خیلیا هم برای جوابش حتی پیش فالگیر میرن😄
🔺اما جواب خیلی ساده
آینده ت به چند تا فاکتور اصلی وابسته است:
اول بدونی واقعا میخوای چی توی زندگیت بیاد و چی اتفاق بیوفته برات🤔
دوم برای شدنش چیکار کردی و خواهی کرد 😎
سوم چه ارتباطی با " جهان " داری
🔺از الان فعلی تو ، با هر کدوم از این فاکتور ها فاصله وجود داره ولی بدون این فاصله رو تو باید پر کنی این راه و توباید بری اون خودش خودبخود نمیاد توی زندگی تو !!
🔺پس اگه مسئله ای هست از جهانِ ما نیست، از جهان بینی ماست🤔🤔
#سفر_به_درون
#خودسازی #خودشناسی #بلوغ_روانی
♦️ برای آنهایی ڪه دیده نمی شوند
🔹مصیبت, بخصوص از نوع جان دادن سریع انسانها در اثر حوادثی مانند ڪرونا بسیار سخت است و اندوهناڪ بخصوص در ایام پایانی سال وشب عید نوروز ڪه در فرهنگ وپیشینه تاریخی ما ایرانی ها، مناسبتی زیبا وپر خاطره است.
🔹سخت است در جامعه ای ڪه دارای روحیه ومشی جمعی وجمع گرایی، عاطفی و دورهمی گونه دارد، افرادی خیلی فوری دچار این عارضه شده، فوت شده و بنا به رعایت قواعد بهداشتی وبدلیل مسری بودن شدید این ویروس، مظلومانه و غریب گونه بدور از هرتجمع ومجلس تشییع و ختمی واعلام عزایی، به خاڪ سپرده شوند و...
🔹 سخت است ڪه از گوشه وڪنار هر روز بشنوی ڪه آن رفیق ودوست نازنینت، آن همڪار خوبت، آن فامیل دور یا نزدیڪت، آن همشهری مهربانت، آن هموطن دوست داشتنی ات، اینگونه پرونده زندگی دنیوی اش بسته شود.
🔹 به جز مردان وزنان اسم ورسم دار سياسی یا فرهنگی و...، ڪه بر اثر مبتلا به ڪرونا، یا مرگ ناشی از آن، در رسانه ها تیتر اول می شوند، برایشان توئیت می ڪنند، در زمان ابتلا، از خود ویدئو پخش می ڪنند و...، هستند آدمهایی ڪه ڪاملا بی نام ونشان ودر غریبگی مادی ونام ونشانی، یا مبتلایند یا بدست این ویروس ڪشنده دار دنیا را غریبانه ترڪ می ڪنند.
🔹از اینگونه مبتلایان و فوتی های ڪرونا ڪه بگذریم، در این مبارزه سهمگین و سخت، افراد وگروههای دیگری هم هستند ڪه با ایثارگری وشجاعت وجان خودرا در معرض خطر قرار دادن، در این روزهای سخت، آنها نیز گمنام یا ڪم نام مشغول فداڪاری ورزم هستندو مدافع راستین سلامت جامعه هستند.
🔹 از آنهایی هم یاد وتجلیل ڪنیم ڪه نه اسم و رسمی مانند اسم داران دارند ڪه پشت تریبون ها دیده شوند، عڪس شان بر صفحات روزنامه ها نقش بندد، در فضای مجازی اسم وڪارشان دست به دست بچرخد و...، بلڪه در خط مقدم این جهاد بزرگ الهی و انسانی بنا به حرفه خود مشغول فداڪاری هستند، نمی توانند خانه نشین باشند و به قیمت آرامش وسلامتی من وشما در این خانه نشینی اجباری، مشغول خدمت رسانی هستند.
🔹 یاد ڪنیم وتجلیل ڪنیم از رفته گران همیشه مهربان و پرتلاش شهر ها وروستاهایمان ڪه به ناچار در معرض بیرونی این مخاطره قرار دارند.
🔹 یاد ڪنیم وقدردانی باشیم از آن پزشڪان، پرستاران، بهیاران، ڪادرهای درمانی واداری بیمارستان ها، درمانگاه ها وخانه های بهداشت ڪه به دلیل قرار گرفتن در معرض ابتلای بیشتر، حقیقتا جان وسلامتی خود را هزینه درمان، بهبودی مبتلایان ڪرونا می نمایند وبه معنای واقعی، جان بر ڪف هستند.
🔹یاد ڪنیم وسپاسگزار شان باشیم از بی نام و نشان هایی ڪه در بهشت زهرا، در آرامستان ها، در غسالخانه ها، آنها نیز در خطر سرایت بیشتر هستند اما ایثارگرانه خدمت می ڪنند.
🔹یاد ڪنیم وتجلیل ڪنیم از زحمتڪشان پرتحمل وصبور رانندگان تاڪسی، مترو، اتوبوسرانی ڪه نمی توانند خانه نشین این روزها باشند وبه ارائه خدمت مشغول هستند.
🔹 یاد ڪنیم وممنون باشیم از نانواها، تامین ڪنندگان وتوزیع ڪنندگان مواد غذایی، مواد بهداشتی، داروخانه ها،...، ڪسبه واصنافی ڪه با رعایت انصاف ومروت و عمل به دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی این روزها، در تلاش هستند چرخ زندگی خیلی ها از حرڪت نایستد.
یاد ڪنیم وتجلیل ڪنیم از...
🔹برای دسته اول ڪه غریبانه قربانی این بیماری هستند، از درگاه خداوند متعال رحمت ومغفرت الهی مسئلت داریم با قرائت حمد وسوره وصلوات
🔹برای مصیبت دیدگان وخانواده های عزیز از دست داده، صبر وسلامتی آرزومندیم با این ذڪر قرآنی :... الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله وانا الیه راجعون
🔹برای مبتلایان به این عارضه، شفای عاجل آرزو می ڪنیم با قرائت حمد شفا وبا توسل به خدایی ڪه یا من اسمه دوا و ذڪره شفا است.
🔹برای گروه دوم،:همه ڪسانی ڪه با نام، بخصوص گمنام وڪم نام به هر طریقی در سنگر خدمت برای نجات جان افراد، تامین سلامتی جامعه ورتق وفتق مشڪلات این روزها، جانانه وجانفشانانه زحمت می ڪشند، به حڪم وطیفه اخلاقی وانسانی وبنا به قاعده من لم یشڪر المخلوق، لم یشڪر الخالق، ڪلاه از سر بر می داریم، تعظیم وتڪریم شان می ڪنیم واجر ومزد الهی برایشان مسئلت داریم.
#مهربانی
@khanehravanshenasi
🔹مصیبت, بخصوص از نوع جان دادن سریع انسانها در اثر حوادثی مانند ڪرونا بسیار سخت است و اندوهناڪ بخصوص در ایام پایانی سال وشب عید نوروز ڪه در فرهنگ وپیشینه تاریخی ما ایرانی ها، مناسبتی زیبا وپر خاطره است.
🔹سخت است در جامعه ای ڪه دارای روحیه ومشی جمعی وجمع گرایی، عاطفی و دورهمی گونه دارد، افرادی خیلی فوری دچار این عارضه شده، فوت شده و بنا به رعایت قواعد بهداشتی وبدلیل مسری بودن شدید این ویروس، مظلومانه و غریب گونه بدور از هرتجمع ومجلس تشییع و ختمی واعلام عزایی، به خاڪ سپرده شوند و...
🔹 سخت است ڪه از گوشه وڪنار هر روز بشنوی ڪه آن رفیق ودوست نازنینت، آن همڪار خوبت، آن فامیل دور یا نزدیڪت، آن همشهری مهربانت، آن هموطن دوست داشتنی ات، اینگونه پرونده زندگی دنیوی اش بسته شود.
🔹 به جز مردان وزنان اسم ورسم دار سياسی یا فرهنگی و...، ڪه بر اثر مبتلا به ڪرونا، یا مرگ ناشی از آن، در رسانه ها تیتر اول می شوند، برایشان توئیت می ڪنند، در زمان ابتلا، از خود ویدئو پخش می ڪنند و...، هستند آدمهایی ڪه ڪاملا بی نام ونشان ودر غریبگی مادی ونام ونشانی، یا مبتلایند یا بدست این ویروس ڪشنده دار دنیا را غریبانه ترڪ می ڪنند.
🔹از اینگونه مبتلایان و فوتی های ڪرونا ڪه بگذریم، در این مبارزه سهمگین و سخت، افراد وگروههای دیگری هم هستند ڪه با ایثارگری وشجاعت وجان خودرا در معرض خطر قرار دادن، در این روزهای سخت، آنها نیز گمنام یا ڪم نام مشغول فداڪاری ورزم هستندو مدافع راستین سلامت جامعه هستند.
🔹 از آنهایی هم یاد وتجلیل ڪنیم ڪه نه اسم و رسمی مانند اسم داران دارند ڪه پشت تریبون ها دیده شوند، عڪس شان بر صفحات روزنامه ها نقش بندد، در فضای مجازی اسم وڪارشان دست به دست بچرخد و...، بلڪه در خط مقدم این جهاد بزرگ الهی و انسانی بنا به حرفه خود مشغول فداڪاری هستند، نمی توانند خانه نشین باشند و به قیمت آرامش وسلامتی من وشما در این خانه نشینی اجباری، مشغول خدمت رسانی هستند.
🔹 یاد ڪنیم وتجلیل ڪنیم از رفته گران همیشه مهربان و پرتلاش شهر ها وروستاهایمان ڪه به ناچار در معرض بیرونی این مخاطره قرار دارند.
🔹 یاد ڪنیم وقدردانی باشیم از آن پزشڪان، پرستاران، بهیاران، ڪادرهای درمانی واداری بیمارستان ها، درمانگاه ها وخانه های بهداشت ڪه به دلیل قرار گرفتن در معرض ابتلای بیشتر، حقیقتا جان وسلامتی خود را هزینه درمان، بهبودی مبتلایان ڪرونا می نمایند وبه معنای واقعی، جان بر ڪف هستند.
🔹یاد ڪنیم وسپاسگزار شان باشیم از بی نام و نشان هایی ڪه در بهشت زهرا، در آرامستان ها، در غسالخانه ها، آنها نیز در خطر سرایت بیشتر هستند اما ایثارگرانه خدمت می ڪنند.
🔹یاد ڪنیم وتجلیل ڪنیم از زحمتڪشان پرتحمل وصبور رانندگان تاڪسی، مترو، اتوبوسرانی ڪه نمی توانند خانه نشین این روزها باشند وبه ارائه خدمت مشغول هستند.
🔹 یاد ڪنیم وممنون باشیم از نانواها، تامین ڪنندگان وتوزیع ڪنندگان مواد غذایی، مواد بهداشتی، داروخانه ها،...، ڪسبه واصنافی ڪه با رعایت انصاف ومروت و عمل به دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی این روزها، در تلاش هستند چرخ زندگی خیلی ها از حرڪت نایستد.
یاد ڪنیم وتجلیل ڪنیم از...
🔹برای دسته اول ڪه غریبانه قربانی این بیماری هستند، از درگاه خداوند متعال رحمت ومغفرت الهی مسئلت داریم با قرائت حمد وسوره وصلوات
🔹برای مصیبت دیدگان وخانواده های عزیز از دست داده، صبر وسلامتی آرزومندیم با این ذڪر قرآنی :... الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله وانا الیه راجعون
🔹برای مبتلایان به این عارضه، شفای عاجل آرزو می ڪنیم با قرائت حمد شفا وبا توسل به خدایی ڪه یا من اسمه دوا و ذڪره شفا است.
🔹برای گروه دوم،:همه ڪسانی ڪه با نام، بخصوص گمنام وڪم نام به هر طریقی در سنگر خدمت برای نجات جان افراد، تامین سلامتی جامعه ورتق وفتق مشڪلات این روزها، جانانه وجانفشانانه زحمت می ڪشند، به حڪم وطیفه اخلاقی وانسانی وبنا به قاعده من لم یشڪر المخلوق، لم یشڪر الخالق، ڪلاه از سر بر می داریم، تعظیم وتڪریم شان می ڪنیم واجر ومزد الهی برایشان مسئلت داریم.
#مهربانی
@khanehravanshenasi
طرحواره درمانی در بحران با تاڪید بر اپیدمی ڪروناویروس🦠
افرادی ڪه دچار "طرحوارهی آسیبپذیری نسبت به ضرر و بیماری" هستند، این روزها به علت شیوع ویروس ڪرونا معروف به "ڪووید ۱۹" در ایران، ممڪن است حملات پانیڪ (هراس) را در طول شبانهروز تجربه ڪنند. از نشانههای افراد با "طرحوارهی آسیبپذیری نسبت به ضرر و بیماری" این است ڪه حتی "در شرایط عادی یا وضعیت سفید" نیز هر لحظه منتظر یڪ رویداد وحشتناڪ، فاجعهای جدید یا ابتلا به یڪ بیماری ڪشنده هستند.
طبیعتاً زمانیڪه "وضعیت سفید" وجود دارد، ترس از ابتلا به بیماریهای مختلف، به معنای فعالشدن طرحوارهی آسیبپذیری است، اما اڪنون ڪه شرایط از وضعیت سفید خارج و به وضعیت زرد وارد شدهایم، ترس و نگرانی نسبت به ابتلا به بیماری "ڪووید ۱۹"، فعالشدن طرحوارهی آسیبپذیری نمیباشد. این وضعیت یڪ "رویداد واقعی" است ڪه در سطح جهانی مشڪلات زیادی را برای انسانها ایجاد نموده است.
یڪی از وظایف مهم "ذهنیت بزرگسال سالم"، تشخیص خطر واقعی از خطر غیرواقعی است. ابتلا به "ڪووید ۱۹" یڪ مسالهی ڪاملاً جدی است و بزرگسال سالم نسبت به خطرات واقعی به منظور حفظ بقای جسمی و هیجانی، بسیار دقیق، سنجیده و آگاهانه عمل میڪند.
در صورتیڪه طرحوارهی آسیبپذیری جزو طرحوارههای اصلی شما بوده، بهتر است به موارد زیر دقت نمایید:
۱. با ذهنیت بزرگسال سالم نسبت به روزهای پیشِرو "امیدوار" باشید، زیرا در طول تاریخ، بشر توانسته است در مقابل بیماریهای بسیار سختتر از خانوادهی ویروسهای ڪرونا موفق عملنماید.
۲. رعایت نڪات بهداشتی و ایمنی، بسیار مهم است، اما مراقب آیینمندیهای وسواسی از نوع تمیز ڪردن/شستشو ڪه بر ترتیب، جهت و تعداد حرڪات پاڪڪردن است، باشید.
۳. برای ڪاهش اضطراب به انجام تمرینات روزانه مدیتیشن (مراقبه) بپردازید.
۴. در شرایط زرد و قرمز، شایعه شدیداً قوت میگیرد، از اینرو ڪمتر به بررسی اخبار از طریق شبڪههای مجازی بپردازید.
۵. ماندن در خانه به لحاظ شرایط زرد نه تنها "سبڪ مقابلهای اجتناب از موقعیتهای خطرناڪ" محسوب نمیگردد، بلڪه یڪ خود-مراقبتی (Self-Care) و فاصلهگرفتن سالم (Healthy Self-distance) میباشد.
۶. گفتگوی خیالی بین بزرگسال سالم و ذهنیت ڪودڪ آسیبپذیر برقرار ڪنید. بزرگسال سالم در نقش والد خوب با ڪودڪ آسیبپذیر مضطرب، همدلی نماید و قول حمایت و توجه ڪافی در این شرایط را بدهد.
۷. این روزها ڪه بیشتر اوقات به واسطهی توفیق اجباری در خانه هستیم، بهترین فرصت برای تقویت ذهنیت ڪودڪ شاد است. از اینرو، تماشای فیلم، بازیڪردن، تماشای آلبومهای خانوادگی، نوشتن، ڪتابخواندن، تماس تلفنی با دوستان قدیمی، آوازخواندن، گوشدادن به موسیقی، آشپزیڪردن و نقاشیڪشیدن توصیه میشود.
۸. درصورتیڪه طرحوارهی شما شدیداً فعال شده است، میتوانید از طرحوارهدرمانگران، مشاورهی تلفنی بگیرید یا با یڪی از افراد صمیمی و امن خود در مورد اضطرابها و نگرانیهایتان گفتگو ڪنید. این بسیار مهم است ڪه ترس خود را سرڪوب نڪنید یا به رفتارهای خودآرامبخش مانند سوءمصرف الڪل، مواد مخدر، داروها و غیره نپردازید.
۹. افراد ناآگاه و همچین افرادی ڪه طرحوارهی آسیبپذیری دارند، ممڪن است در چنین شرایطی "سبڪ مقابلهای جبران افراطی" نشاندهند. شجاعنمایی، انجام رفتارهای خطرناڪ مانند رفت و آمد غیرضروری به اماڪن شلوغ با اتوبوس یا مترو و همچنین بیاحتیاطیهای رفتاری مانند غذاخوردن در رستورانها، دستدادن و روبوسیڪردن و غیره، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش میدهد.
۱۰. در صورتیڪه نشانههای ڪووید ۱۹ مانند تب، سرفههای خشڪ، خستگی و غیره را دارید، به تفڪر جادویی (برای مثال: اگر به بیماری فڪر نڪنی، خود به خود خوب میشود یا با گفتن نیازی به دڪتر رفتن نیست و با درمانهای خانگی مشڪل حل میشود) نپردازید.
@khanehravanshenasi
افرادی ڪه دچار "طرحوارهی آسیبپذیری نسبت به ضرر و بیماری" هستند، این روزها به علت شیوع ویروس ڪرونا معروف به "ڪووید ۱۹" در ایران، ممڪن است حملات پانیڪ (هراس) را در طول شبانهروز تجربه ڪنند. از نشانههای افراد با "طرحوارهی آسیبپذیری نسبت به ضرر و بیماری" این است ڪه حتی "در شرایط عادی یا وضعیت سفید" نیز هر لحظه منتظر یڪ رویداد وحشتناڪ، فاجعهای جدید یا ابتلا به یڪ بیماری ڪشنده هستند.
طبیعتاً زمانیڪه "وضعیت سفید" وجود دارد، ترس از ابتلا به بیماریهای مختلف، به معنای فعالشدن طرحوارهی آسیبپذیری است، اما اڪنون ڪه شرایط از وضعیت سفید خارج و به وضعیت زرد وارد شدهایم، ترس و نگرانی نسبت به ابتلا به بیماری "ڪووید ۱۹"، فعالشدن طرحوارهی آسیبپذیری نمیباشد. این وضعیت یڪ "رویداد واقعی" است ڪه در سطح جهانی مشڪلات زیادی را برای انسانها ایجاد نموده است.
یڪی از وظایف مهم "ذهنیت بزرگسال سالم"، تشخیص خطر واقعی از خطر غیرواقعی است. ابتلا به "ڪووید ۱۹" یڪ مسالهی ڪاملاً جدی است و بزرگسال سالم نسبت به خطرات واقعی به منظور حفظ بقای جسمی و هیجانی، بسیار دقیق، سنجیده و آگاهانه عمل میڪند.
در صورتیڪه طرحوارهی آسیبپذیری جزو طرحوارههای اصلی شما بوده، بهتر است به موارد زیر دقت نمایید:
۱. با ذهنیت بزرگسال سالم نسبت به روزهای پیشِرو "امیدوار" باشید، زیرا در طول تاریخ، بشر توانسته است در مقابل بیماریهای بسیار سختتر از خانوادهی ویروسهای ڪرونا موفق عملنماید.
۲. رعایت نڪات بهداشتی و ایمنی، بسیار مهم است، اما مراقب آیینمندیهای وسواسی از نوع تمیز ڪردن/شستشو ڪه بر ترتیب، جهت و تعداد حرڪات پاڪڪردن است، باشید.
۳. برای ڪاهش اضطراب به انجام تمرینات روزانه مدیتیشن (مراقبه) بپردازید.
۴. در شرایط زرد و قرمز، شایعه شدیداً قوت میگیرد، از اینرو ڪمتر به بررسی اخبار از طریق شبڪههای مجازی بپردازید.
۵. ماندن در خانه به لحاظ شرایط زرد نه تنها "سبڪ مقابلهای اجتناب از موقعیتهای خطرناڪ" محسوب نمیگردد، بلڪه یڪ خود-مراقبتی (Self-Care) و فاصلهگرفتن سالم (Healthy Self-distance) میباشد.
۶. گفتگوی خیالی بین بزرگسال سالم و ذهنیت ڪودڪ آسیبپذیر برقرار ڪنید. بزرگسال سالم در نقش والد خوب با ڪودڪ آسیبپذیر مضطرب، همدلی نماید و قول حمایت و توجه ڪافی در این شرایط را بدهد.
۷. این روزها ڪه بیشتر اوقات به واسطهی توفیق اجباری در خانه هستیم، بهترین فرصت برای تقویت ذهنیت ڪودڪ شاد است. از اینرو، تماشای فیلم، بازیڪردن، تماشای آلبومهای خانوادگی، نوشتن، ڪتابخواندن، تماس تلفنی با دوستان قدیمی، آوازخواندن، گوشدادن به موسیقی، آشپزیڪردن و نقاشیڪشیدن توصیه میشود.
۸. درصورتیڪه طرحوارهی شما شدیداً فعال شده است، میتوانید از طرحوارهدرمانگران، مشاورهی تلفنی بگیرید یا با یڪی از افراد صمیمی و امن خود در مورد اضطرابها و نگرانیهایتان گفتگو ڪنید. این بسیار مهم است ڪه ترس خود را سرڪوب نڪنید یا به رفتارهای خودآرامبخش مانند سوءمصرف الڪل، مواد مخدر، داروها و غیره نپردازید.
۹. افراد ناآگاه و همچین افرادی ڪه طرحوارهی آسیبپذیری دارند، ممڪن است در چنین شرایطی "سبڪ مقابلهای جبران افراطی" نشاندهند. شجاعنمایی، انجام رفتارهای خطرناڪ مانند رفت و آمد غیرضروری به اماڪن شلوغ با اتوبوس یا مترو و همچنین بیاحتیاطیهای رفتاری مانند غذاخوردن در رستورانها، دستدادن و روبوسیڪردن و غیره، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش میدهد.
۱۰. در صورتیڪه نشانههای ڪووید ۱۹ مانند تب، سرفههای خشڪ، خستگی و غیره را دارید، به تفڪر جادویی (برای مثال: اگر به بیماری فڪر نڪنی، خود به خود خوب میشود یا با گفتن نیازی به دڪتر رفتن نیست و با درمانهای خانگی مشڪل حل میشود) نپردازید.
@khanehravanshenasi