🇮🇷🇵🇸 مکشوفات
24.4K subscribers
34.5K photos
17.7K videos
131 files
7.84K links
این کانال توسط جمعی از نسل وبلاگنویسان عدالتخواه و انقلابی در سالهای دهه هشتاد اداره می شود

تبلیغات: @kabradabra
نظرات زیر پستها آزاد است و این کانال مسولیتی در قبال آنها ندارد.

ادمین: یوسفعلی میرمطمئن
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 افشای عبور از خطوط قرمز رهبری در مذاکرات در آنتن زنده توسط نبویان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

@makshufat
👍35🤬182😢1
پیام سردار قاآنی دو روز قبل از پیام رهبر انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

مقاومت متکی بر ایمان الهی یک بار دیگر از میدان انقلاب تهران تا میدان آزادی ملت‌های مظلوم به پیروزی رسید آفرین بر ملت امام حسینی ایران و مقاومت منطقه‌ای قهرمان که در آستانه محرم حسینی اثبات کردند هیهات من الذله یعنی چه و واقعاً خون بر شمشیر پیروز است.

@makshufat
🤬59😢21👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فیلم کامل سخنان دکتر نبویان در شبکه خبر تا لحظه قطع آنتن

در این برنامه نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی برای نخستین بار جزییات مهمی از دستورات رهبرانقلاب به تیم مذاکره کننده را بیان میکند که ضروری است تمام مردم وقت بگذارد و این چند دقیقه را ببیند تا متوجه شوند چرا رهبر انقلاب در پیام اخیرشان به مردم افشا کردند نظر دیگری داشتند ولی به خاطر اصرار مسئولان مجوز تفاهم اولیه با امریکا را صادر کردند.

@makshufat
👍47🤬76
🔻يا أهلَ لا إلهَ إلا الله،
من در جنوب لبنان، در حالی که جنگنده‌ها و پهپادهای دشمن لحظه‌ای مجاهدان و مردم را رها نمی‌کنند، و در شرایطی که فاصله‌ای با پیوستن به امام خویش ندارم، بدون هیچ انگیزه سیاسی به شما می‌گویم:

این تأخیر در واکنش، موجب از دست رفتن چیزهایی می‌شود که دیگر قابل بازگشت نیستند.
من به تفاهم نقضِ غرض و سرنوشت آن کاری ندارم؛ سخن من چیز دیگری است. این روند، اصل نهضت را در لبنان از میان می‌برد.

با پشت‌گرمی به امام شهیدم و قائد مقتدرم می‌گویم: اگر زمان از دست برود، زمین از دست خواهد رفت.

ملت ایران، فریب دوگانه «معیشت یا جنگ» را نخورید. این یک جنگ وجودی است. تأخیر در رویارویی، ما را تنها ضعیف‌تر می‌کند.

حزب‌الله مهم‌ترین رکن امنیت‌ساز ایران در منطقه است. در هر نبرد آینده، اگر حزب‌الله نباشد؛ اگر آن هزاران فدایی که در سخت‌ترین روزها برای ایران جان می‌دهند نباشند؛ اگر ارتش و نیروی هوایی دشمن در جبهه‌ای دیگر درگیر نشوند، مسیر بسیار دشوارتر خواهد شد.

برخی با تأخیر در ضربه و واکنش، اثرگذاری آن را از بین می‌برند و سپس به همین کاهش اثرگذاری استناد می‌کنند تا اصل اقدام را زیر سؤال ببرند.

فریب دوگانه دروغین آمریکا و رژیم صهیونیستی را نخورید. دشمن، زمان را سلاح خود کرده است؛ و هر روز تأخیر، هزینه‌ای سنگین‌تر بر ما تحمیل می‌کند.

حسین پاک

@makshufat
😢5211👍7🤬2
🔻درسی از تاریخ

⚠️ لبنان را رها کنیم سقوطمان قطعی ست!


آنچه در دهه ۱۹۳۰ رخ داد، نمایش تراژیک «خوش‌خیالی مرگبار» بود. این یک داستان ساده از خیانت یک متحد به متحد دیگر نیست؛ این حکایت یک بیماری مهلک است که روان جمعی ملت‌ها را فرا گرفت: بیماری «این مشکل من نیست».

صحنه اول: قربانی کردن آرمان در مسلخ مصلحت (چکسلواکی)

اروپا، خسته از زخم‌های جنگ جهانی اول، به هر قیمتی به دنبال صلح بود. اما این صلح، نه صلح شجاعان، که آرامش قبل از طوفان بود؛ آرامشی که با قربانی کردن دیگران خریده می‌شد. چکسلواکی، کشوری دموکراتیک، صنعتی و مسلح، تنها مانده بود. متحدانش، فرانسه و بریتانیا، در مونیخ گرد هم آمدند، نه برای دفاع از او، که برای تکه‌تکه کردنش و تقدیم آن به گرگی که هر روز گرسنه‌تر می‌شد. آن‌ها چکسلواکی را فروختند تا «صلح در زمان ما» را بخرند. وینستون چرچیل، صدایی تنها در آن هیاهوی ساده‌لوحی، حقیقت را فریاد زد: «شما بین جنگ و بی‌شرافتی، بی‌شرافتی را انتخاب کردید؛ و در نهایت جنگ را نیز خواهید داشت.»

این معامله ننگین، یک پیام روشن به متجاوز داد: «پیش برو، کسی جلوی تو را نخواهد گرفت. اراده‌ای برای مقاومت وجود ندارد.» آن‌ها با دست خود، دندان‌های دشمن را تیزتر کردند و او را برای جهش بعدی آماده ساختند.

صحنه دوم: وعده‌های توخالی و سقوط یک ملت (لهستان)

وقتی نوبت به لهستان رسید، فرانسه و بریتانیا این بار وعده‌هایشان را روی کاغذ آوردند و ضمانت امنیتی دادند. اما تاریخ به ما می‌آموزد که کاغذها و پیمان‌ها، بدون اراده‌ای پولادین برای اجرایشان، بی‌ارزش‌تر از جوهری هستند که با آن نوشته شده‌اند. وقتی تانک‌های آلمانی خاک لهستان را درنوردیدند، اعلان جنگ فرانسه و بریتانیا تنها یک نمایش بی‌محتوا بود. در غرب، جبهه‌ها آرام بود. سربازان فرانسوی پشت خط ماژینو نشستند و نظاره‌گر جان دادن متحدشان بودند. این دوره که به «جنگ ساختگی» معروف شد، در واقع «خیانت واقعی» بود.

لهستان تنها جنگید و از دو سو دریده شد. سقوط ورشو، سقوط یک پایتخت نبود؛ سقوط مفهوم «اتحاد» و «شرافت» در اروپا بود. این درس هولناک را به همه آموخت که در دنیای سیاست، امید بستن به کمک دیگران، اغلب قمار بر سر بقای خویش است.

صحنه سوم: بازگشت هیولا به خانه (فرانسه)

و سرانجام، هیولایی که با گوشت تن چکسلواکی و لهستان پروار شده بود، به سوی خالقان بی‌اراده‌ی خود بازگشت. فرانسه، کشوری که تصور می‌کرد با قربانی کردن دیگران، امنیت خود را تضمین کرده، اکنون خود در برابر همان نیرویی قرار گرفت که به تقویتش کمک کرده بود. ارتشی که می‌توانست در سال ۱۹۳۸ یا ۱۹۳۹ با هزینه‌ای کمتر، متجاوز را در نطفه خفه کند، اکنون باید در خاک خود با غولی نیرومند می‌جنگید. نتیجه، یک شکست تحقیرآمیز و برق‌آسا بود. پاریس، شهر نور، در خاموشی فرو رفت. زنگی که برای پراگ و ورشو به صدا درآمده بود، اکنون برای پاریس نواخته می‌شد.

درس ابدی برای ما

این زنجیره‌ی فجایع، یک حقیقت بنیادین را به ما گوشزد می‌کند که جورج سانتایانا، فیلسوف اسپانیایی-آمریکایی، آن را اینگونه خلاصه کرد: «کسانی که گذشته را به یاد نمی‌آورند، محکوم به تکرار آن هستند.»

توهم امنیت در انزوا: این بزرگترین و کشنده‌ترین دروغی است که یک ملت می‌تواند به خود بگوید. در دنیایی به‌هم‌پیوسته، آتش در خانه همسایه، دیر یا زود به خانه تو نیز خواهد رسید. بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت دیگران، دعوت‌نامه‌ای برای نابودی خویش است.

قدرت، تنها ضامن بقاست: توسیدید، مورخ یونان باستان، در «گفتگوی ملیان» به ما می‌آموزد که در دنیای واقعی، «قدرتمندان هر کاری بخواهند می‌کنند و ضعیفان هر رنجی را که باید، تحمل می‌کنند.» عدالت و حق، اغلب زمانی معنا می‌یابند که توسط قدرتی قابل اتکا پشتیبانی شوند. اتکا به قول و قرار دیگران بدون داشتن توانمندی درونی، راهی به سوی تباهی است.

هزینه تعلل: ادموند برک، اندیشمند ایرلندی، می‌گوید: «تنها چیز لازم برای پیروزی شر، این است که انسان‌های خوب هیچ کاری نکنند.» هر روز تاخیر در مقابله با یک تهدید فزاینده، هزینه مقابله را به صورت تصاعدی بالا می‌برد. صلحی که امروز با دادن یک امتیاز کوچک خریده می‌شود، فردا نیازمند جنگی است که باید برای پس گرفتن کل سرزمین انجام داد.

این روایت، برای بیداری ماست. برای آنکه بدانیم سرنوشت ما و "لبنان " به هم گره خورده است و هیچ‌کس نمی‌تواند با بستن چشم‌هایش، خود را از طوفانی که در افق شکل می‌گیرد، مصون بدارد. باید تاریخ را نه برای سرگرمی، که برای آموختن بی‌رحمانه‌ترین و حقیقی‌ترین درس‌های بقا خواند.

🖌یاسین بخشی

@makshufat
👍325🤬3
دقایقی پیش، هواپیمای حامل هیئت ایرانی راهی سوئیس شد.

هیئت اعزامی ایران متشکل از محمدباقر قالیباف، سیدعباس عراقچی، علی باقری، عبدالناصر همتی، کاظم غریب‌آبادی، حسین قربان‌زاده، ابوالفضل عمویی، حمید بورد و اسماعیل بقایی است که در این پرواز حضور دارند.
🤬14924😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جانان من! اندوه لبنان کشت ما را...
حکم جلودار است، بر هامون بتازید
هامون اگر دریا شود از خون، بتازید

@makshufat
30😢7🤬3
dab45669dde3438eaa20aeb5fa954396.pdf
241.5 KB
بررسی توافق ۱۴ بندی یادداشت تفاهم ایران و آمریکا

🔻به مکشوفات بپیوندید
@makshufat
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دکتر قالیباف: از موقعی که حضرت آقا در موضع رهبری قرار گرفتند؛ یک مورد وجود نداره که ایشون نظری داشته باشند و من نظر ایشون رو عمل نکرده باشم

@makshufat
🤬9918
شنبه شب مناظره شهاب الذین طباطبایی و علی خضریان درباره تفاهم نامه ایران و آمریکا در شبکه ۴ برگزار شد.

تا الان که هیچ جناحی اعتراض نکرده و سابقه نشان می دهد بعید است که کسی از جناحها اعتراض کند.

چرا تلویزیون از مواجهه نظرات فرار می کند و علاقه به تریبون های یک طرفه دارد؟ هم مخاطب را از دست می دهد و هم از سوی هر دو طرف به بی عدالتی متهم می شود.

دوران ثریا با کارشناسان همسو با مجری و یا گفتگوی مجریان منتخب با سوالات فیلتر شده با سران قوا و مدیران اجرایی سالهاست که پایان یافته است.

https://t.me/makshufat/71891
👍1510
توییت قالیباف در بدو ورود به سوئیس:

@makshufat
🤬11536😢1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻تازه از جنوب رسیده ام بشنوید و به گوش مسلمین برسانید.

بسم الله الرحمن الرحیم
من الغریب إلى الحبیب؛
از حسین بن علی، به حبیب بن مظاهر…
و اما بعد…
حبیب خودت را به ما برسان…
عجّلوا إلینا رحمکم الله

@makshufat
😢737🤬3
یکنفرم بود هر روز اینور اونور می‌نشست و می‌گفت: نمیتونم ، نمیدونم ، بلد نیستم.
به توافق با قاتل امام شهید که رسید به رهبری گفت مسئولیتش با من(:

کیسان

@makshufat
😢72👍43🤬76
اصلاح طلبا قبلا میگفتن هسته‌ای رو بدیم بره مردم نفس بکشن ، امروز میگن لبنان رو بدیم بره مردم نفس بکشن ، فردا میگن موشکی رو بدیم بره مردم نفس بکشن ، پس فردا موقع امضای تجزیه نامه ایران میگن ایران رو بدیم بره مردم نفس بکشن

🔹 کاش شما 30 ثانیه نفس نکشید ایران از دستتون نفس بکشه

@makshufat
96👍57🤬5😢2
اظهارات ساده لوحانه مسعود پزشکیان با کنایه به پیام رهبری:

تمام مفاد تفاهم‌نامه امضا شده بین ایران و آمریکا به نفع ماست و دستاوردهای این گفت‌وگو و مذاکره عیان خواهد بود.

ترامپی که ما را از انجام بسیاری از کارها منع ‌می‌کرد، در سخنرانی اخیر خود تمام آن‌ها را حق مردم و ملت دانست.

۶ میلیارد دلار پول ما در قطر برخواهد گشت.

نتانیاهو اولین ناراضی از مذاکرات است.

تنها نکته آمریکا این است که ما بمب اتم نداشته باشیم.

این موردی است که رهبر شهید هم بارها فرمودند ما بمب اتم نمی‌خواهیم. آمریکا گفت همین را بنویس و امضا کن، ما هم امضا کردیم.

@makshufat
🤬835👍4😢1
🇮🇷🇵🇸 مکشوفات
اظهارات ساده لوحانه مسعود پزشکیان با کنایه به پیام رهبری: تمام مفاد تفاهم‌نامه امضا شده بین ایران و آمریکا به نفع ماست و دستاوردهای این گفت‌وگو و مذاکره عیان خواهد بود. ترامپی که ما را از انجام بسیاری از کارها منع ‌می‌کرد، در سخنرانی اخیر خود تمام آن‌ها…
پزشکیان:

تنها نکته آمریکا این است که ما بمب اتم نداشته باشیم؛ این موردی است که رهبر شهید هم بارها فرمودند ما بمب اتم نمی‌خواهیم. آمریکا گفت همین را بنویس و امضا کن، ما هم امضا کردیم.

پی نوشت:

حالا که نوشتید و امضا کردید و تنها نکته آمریکا حل شد لطفا جلسات دولت را در محل اصلی تشکیل دهید و رفت و آمد خود را عادی کنید! خطری نیست!

اگر صلاح بود مجلس را هم باز کنید!

@makshufat
👍53🤬154😢1
پزشکیان:

تنها نکته آمریکا این است که ما بمب اتم نداشته باشیم؛ این موردی است که رهبر شهید هم بارها فرمودند ما بمب اتم نمی‌خواهیم. آمریکا گفت همین را بنویس و امضا کن، ما هم امضا کردیم.


رمزگشایی این جمله پزشکیان (که مشخص است مشاورانش خط دهی کرده اند) یعنی برنامه شان این است اورانیوم ها بدهند. و بعد عملا دست آمریکا و اسرائیل برای هر اقدام نظامی باز می شود.

از ما گفتن بود

@makshufat
👍64🤬232😢1
منابع عبری:

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه فوق‌محافظه‌کار «کیهان» در ایران، در یک یادداشت تحلیلی خواستار الحاق پادشاهی بحرین به ایران شد.

@makshufat
👍618
🔻سالروز برکناری رئیس‌جمهور بی‌کفایت/ دلایل رهبر شهید برای عزل بنی‌صدر چه بود؟

شهید سیدعلی خامنه‌ای در جلسه برکناری بنی‌صدر:
🔹برای بنی‌صدر مناقشات و درگیری‌های سیاسی بر هرچیزی مقدم بود، حتی در جنگ.

🔹بنی‌صدر رهنمودهای امام را آشکارا زیر پا می‌گذاشت.

🔹بنی‌صدر معتقد بود که مجلس باید با رئیس‌جمهور هماهنگ باشد که این توهین آشکار به مجلس بود.

🔹بنی‌صدر مدعی بود طبق نظرسنجی، از امام محبوب‌تر است!

🔹افشای اسرار اقتصادی کشور یکی از دلایل عدم کفایت بنی صدر است.

🔹مخالفت آشکار و پنهان با سپاه پاسداران و دیگر نهادهای انقلابی از دلایل عدم کفایت بنی‌صدر است.

🔹بنی صدر جمهوری اسلامی را تحقیر می‌کرد.

🔹بنی‌صدر وعده‌های تبلیغاتی‌اش را زیر پا گذاشت.

🔹بنی‌صدر در ظآهر خود را متعهد به امام نشان می‌داد اما در عمل همه جوانب ولایت فقیه را مورد تعرض قرار داد.

🔹بنی‌صدر ادعا می‌کرد به امام اطلاعات نادرستی می‌دهند.

🔹بنی‌صدر بزرگ‌ترین بلندگوی تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی شده بود.

🔹مشاوران بنی‌صدر عناصر بدسابقه و بدنام و لااقل مشکوک و مورد سوءظن بودند.

@makshufat
👍413😢1