@rahenow
566 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏به این رفتار‌ها در فقه شیعه می‌گن تباکی؛ یعنی گریه الکی

بسیار هم ثواب داره. باعث میشه چشم‌بسته بری بهشت🙃😁


@rahenow 🗿👈
🔴حسن رونقی، برادر حسین رونقی، با انتشار تصویر بالا نوشت:  «از شکنجه روحی پدر و مادرم دست بردارید،‌ شکنجه خاموش حسین بس نیست، پدرومادرم را نیز شکنجه میکنید. حسین را آزاد کنید»»

SedayeIR
@rahenow 🗿👈
اخیرا تصویری از شیخ الازهر منتشر شده که در بازگشت از سفر درمانی‌اش به آلمان، در بخش بیزنس کلاس هواپیما نشسته و کتابی با عنوان افول غرب می‌خواند. یک نویسندۀ معروف نوشته که اگر غرب افول کند جناب شیخ برای درمان کجا برود و چطور برود؟

+به عمروعاص گفتند: چرا پشت سر علی نماز میخوانی ولی در خانه معاویه غذا میخوری؟ گفت: نماز علی قشنگه اما پلو معاویه هم خوشمزه هست!

#مهسا_امینی

@rahenow 🗿👈
امام جمعه سنندج: جوانان و نیروهای امنیتی از بکارگیری اسلحه و خشونت ضد یکدیگر حذر کنند

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، جوانان و نیرو‌های امنیتی را از بکارگیری اسلحه و خشونت ضد یکدیگر برحذر داشت. وی ادامه داد: علما و روحانیون باید خواسته‌های مردم را به گوش دولتمردان برسانند و مسئولان هم گوش شنوایی برای مطالبات مردم باشند.‌‌
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔞عیاشی آقازاده‌ها در خارج؛ مجازات بسیجی‌ها در داخل

قضاوت با شما..
@rahenow 🗿👈
«ایران به چه نیاز دارد؟ به پول فراوان؟ به ارز؟ به آب و باران؟ به ذخائر معدنی پایان‌ناپذیر؟ به نیروی نظامی قوی؟ به تکنولوژی پیشرفته؟ به حمایت بین‌المللی؟ به اتم؟ خوب، هر یک از این‌ها می‌توانند از جهتی کارساز باشند، ولی هیچ‌یک به تنهائی مشکل او را حلّ نمی‌کنند. او به یک چیز احتیاج دارد و آن «انسان» است. همین و بس. اگر آن را داشت همه چیز دارد، اگر نداشت به جائی نخواهد رسید.» 

محمدعلی اسلامی ندوشن 

@rahenow 🗿👈
💦زرد قناری!

- موچ موچ موچ.
آخوند چغوک را رنگ می کند جای قناری می فروشد. جنایات را اکلیل تقدس می پاشد و رویه ی الهی می کشد. نمی گوید قتل عام می گوید جهاد. نمی گوید غارت می گوید غنیمت. تجاوز نمی کند کنیز گرفتیم داریم استفاده می کنیم. فرار نبود مهاجرت بود. نا حق کشته مپندارید بل شهید است و نظر کرده به وجه الله. بت شکنیم شیشه شکن نیستیم. برده ی مجوس را می فروشیم در راه رضای خدا. ضربه باتوم نبود بیماری زمینه ای بود. مخالف ایدئولوژی من کافر، خارج از دین من مرتد، پولی غیر انتفاعی، مجلس عوام مجلس خبرگان. رای من کو فتنه گر و معترض من آشوبگر است.
   - نوک مگسک زیر رستنگاه مو!

jamalsanatnegar
@rahenow 🗿👈
آخوند خوب ، آخوند مرده است
💦سلطان بن سلطان بن سلطان!

✍️علی مرادی مراغه ای:
محمدعلی شاه به سفارت روسیه پناهنده شد. در عرض یک ماه غبغب اش تحليل رفت. مشروطه خواهان احمد میرزای ۱۲ساله را شاه کردند که گریه می کرد و نمی خواست. برای محمدعلی شاه 50هزار تومان مقرری سالانه تعیین شد. با چهل تن راهی بندر«اودسا» گردید و قصر برژوزوفسکی را اجاره کرد که به نام «کاخ شاه ایران» معروف است. زندگی متجمل شاه برای مردم اودسا مایه تفریح بود. هدایایی را که از ایران می رسید به مردم بذل و بخشش می کرد. به ویلیام گلدستون نخست وزیر انگلستان نوشت: «آدم بهتر است 50 سال با یک همسر زندگی کند تا یک سال با 50 همسر.» وقتی آلبانی مستقل شد روزنامه صدا کراسنویارسک طنز نوشت: حالا که نمی توانید شاه پیدا کنید، محمدعلی شاه را شاه بکنید. تاج را بفرستید!
محمدعلی شاه دو سال بعد دوباره هوس حکومت کرده با کمک روس ها عازم ایران می گردد، اما شکست خورده دوباره به اودسا برمی گردد. مقرری اش را دولت ایران قطع می کند. به شرطی می پرداخت که اقدامی علیه ایران نکند. اوضاع شاه بی پول وقتی اسف انگیزتر شد که بلشویک ها به بندر اودسا سرازیر شدند و اگر دست می یافتند زنده نمی گذاشتند. به بندر ساونا در ايتاليا گریخت و پس از 16سال دربه درى در 53 سالگی مرد.

jamalsanatnegar
@rahenow 🗿👈
وضعیت هی گند اندر گند شد
عکس آن چیزی که می گفتند شد

چون حسینیّه نشد کاخ سفید
شهر مشهد شعبه ی تایلند شد

#احسان_ناصر

@rahenow 🗿👈
🟧 واکنش یک استاد دانشگاه به سخنان نبویان👇

✍️ دکتر ناصر مهدوی استاد دانشگاه در واکنش به سخنان نبویان نماینده مجلس، که معترضان را نجس خوانده بود، نوشت:

سلام جناب نبویان ؛
نماینده غاصب شهر تهران

✍️ صبح که با گشودن چشم، توجهم به کلمات  فاخر جنابعالی افتاد، باور کنید خنده بر چهره‌ام ظاهر شد و راستش کمی در فکر فرو رفتم، زیرا از خشم و عصبانیت شما دریافتم که گویا پیام معترضان به گوشتان رسیده و آرامش جنابعالی را کاملا بر هم زده،  به نظر می رسد روحانیونی از جنس شما که با اسب قدرت می‌تازید همواره از زندگی منطقی دور بوده‌اید، بنابر این طبیعی است که حریفان را بجای نقد و نصیحت، آماج تهمت و فحاشی قرار دهید و با حمله یک طرفه به انسان‌های بی‌دفاع احساس آرامش کنید.

✍️ اما چون معلمی هستم مشغول تلاش‌های فرهنگی، خواستم روایتی زیبا از مولا علی( ع) را خدمتتان تقدیم کنم تا نوش جان فرمایید. 

✍️امام می‌فرماید:
تکلموا ؛ تعرفوا؛ فان المرء مخبوع تحت لسانه 
حرف بزنید و دهان بگشاید تا معلوم شود بر باطن پوشیده تان چه می گذرد، زیرا انسان‌ها پشت زبان خود پنهان هستند.

✍️جناب نبویان، این زبان عجب موجود حیله‌گری است، آدمی می پندارد وقتی دهانش را باز می کند و چون تیری زهرآگین با زشت‌ترین کلمات، دیگران را هدف می‌گیرد، لابد به پیروزی رسیده و حریف را زمین کوبیده است.
در حالیکه، به فرموده امام، کلمات آغشته به فحش و ناسزا فقط باطن خراب و تاریک گوینده را بر ملا می‌کند و او را نزد مردم بیشتر و بیشتر معرفی می کند.

✍️  به عبارتی دیگر، وقتی میلیون‌ها انسان مظلوم را نجس معرفی کردید، به جانتان قسم همه شما را دعا کردیم که چقدر صادقانه خود و درون تاریکتان را  معرفی فرمودید.

✍️  ما صدها سال بود که شما را به درستی نشناخته بودیم ولی همین زبانتان کمک کرد تا از ورای عبا و عمامه شخصیت واقعی شما را بشناسیم.

✍️ عجیب است جناب نبویان، حق دارید مردم ستم دیده را نجس خطاب کنید زیرا این روزها آنقدر خود را بد و زشت معرفی کرده‌اید که مردم حاضر نیستند حتی برای کفن و دفن مرده‌هایشان نیز از شما دعوت بعمل آورند و حرف‌هایتان را بشنوند.

✍️ آنقدر حرف‌های پوچ و مفت و بی‌محتوا زدید که مرده‌ها هم با حضور شما احساس نا آرامی می کنند.

▫️به فرموده مولانا،

خرده گیرد در زبان بر بایزید
ننگ دارد از درون او یزید

✍️ در پایان برای شرح بیشتر فرمایش مولا علی( ع)، دوبیت از مثنوی تقدیم می گردد.

ای زبان هم درد بی درمان تویی
ای زبان هم گنج بی پایان  تویی
ظالم آن قومی که چشمان دوختند
عالمی را زین سخن‌ها سوختند

✍️ ما چه موفق شویم چه نشویم، چه همچنان در زندان زندگی نکبت باری که بر ما تحمیل کرده‌اید اسیر باشیم  و چه طعم آزادی را بچشیم،
مهم این است که جماعتی همچون شما را خوب شناختیم خیلی خوب و از این بابت از خدای کریم و زبان پرخاشگر همه شما سپاسگزاریم.

@rahenow 🗿👈
🌺به فصلِ آخر جباریت رسیدیم؛ باید به پایان سلام کرد و کارخانه جبارسازی را عقیم نمود!

حسین جعفری
 
✳️کتاب نقد و تحلیل جباریت نوشته ی "مانس اشپربر" از شاگردان آلفرد آدلر بنیان گذار مکتب روانشناسی فردی است که توسط جناب آقای کریم قصیم ترجمه و در سال ۶۳ به چاپ رسید.

✳️"اشبربر" با استفاده از اصول روانشناسی فردی، پروسه ای که در آن یک فرد مستعد (و بعضاٌ صادق و انقلابی) تبدیل به یک مستبد تمام عیار می شود را به تصویر می کشد. کتاب در ۶ فصل تنظیم شده و فصل پنجم آن که به نوعی فصل آخر کتاب در سیر تَکون جباریت و نابودی کشیده شدن جبار است با عنوان؛ "حکومت قهر و خشونت" بسیار قابل تامل و عبرت آموز در امروز است. و فصل ششم نیز به بیان تفاوت"رهبریت و جباریت" اختصاص دارد تا تاکید کند فرق میان یک رهبر واقعی با جباری که همه ی راهها را بسوی خود ختم‌ می کند در کجاست.


✳️گرچه در پست"فرآیند تبدیل یک فرد سالم به یک انسان ظالم و دیکتاتور" به اجمال به مراحل تَکّون جباریت اشاره شد اما بنظر به فصل آخر"کتاب جباریت"و مثالهای ناب و کم‌ نظیرش در معرفی جباریت نزدیک شده و باید به پایان کتاب جباریت سلام کرد! و صد البته دقت و تلاش مضاعف نمود تا کارخانه جبارسازی عقیم گردد.

‼️آنچه خواهید خواند گزیده ای بسیار کوتاه از فصل آخر کتاب است که عیناً نقل می شود و البته همه ی مثال های آن نیز بی کم و کاست عیناً از ترجمه سال ۶۳ کتاب است و به روز نشده و اگر شباهتی دیده می شود، بدلیل شباهتی است که میان جبارهای تاریخ در کارخانه ی جبارسازی بوجود می آید.
 
"قدرت زیاده از حد و طولانی، حتی شریف ترین انسانها را نیز فاسد می کند.(ناپلئون)
 
🌟جبارآمادگی دارد تا حکومتش را بر ترس و وحشت بنیان نهد. نظام جباریت احکامی صادر می کند، امر به این و نهی از آن! از چه؟ از اعمال! آیا این کافی است؟ آیا باید بیکار نشست تا کسی مرتکب عمل خلافی شود؟ خیر در این صورت دیگر کار از کار گذشته است، [پس]باید فکر و عقیده مخالف را قدغن کرد.

🌟نظام جباریت صاحب قدرت و جبروت است چرا که از هیچ عمل موحشی روگردان نیست. نظر جبار این است: "تا زمانی که از من در هراسند، چه پروایی از نفرتشان است."

🌟با نشستن بر مسند قدرت -برغم نفرت زدگی مردم- برای مدتی می توان به فرمانروایی ادامه داد اما رفته رفته کار دشوار می شود. نکته شگفت آور آن است که جبار و هم نظام حکومتی اش بیش از هر نظام دیگری به مقبولیت و حب عمومی نیاز دارد.... و شکست خورده در تلاشِ تحمیل حب خویش به محیط و مردم است. [لذا] دسته های میلیونی باید همنوا سرود مهر او را سر دهند: "ما تو را می پرستیم"! [اما]نمایش این سرود سراسری نیز به او رضایت خاطر نمی بخشد چرا که او نگران حضور یک نفر است که لا به لای این خیل عظیم سرودخوان فقط لب می جنباند. او به خوبی می داند تا وقتی یک نفر باقی است خواب راحت نخواهد داشت.

🌟چنین است که جبار طوماری از اسامی افرادی دارد که باید مورد تعقیب قرار گرفته و روانه تبعید شوند. نام همه کس در این صورت دیده می شود. تمامی بشریت، یکسره در این طومار ِ لعن و نیستی جای دارند...از همین روی نظام جباریت در باره مساله ی توهین به مقام والای حضرتش اجباراً چنان ماده مجازات غلاظ و شدادی مقرر می کند که هیچ سلسله ی سلطنتی بخود ندیده است.

🌟نظام جباریت هر مورد و موضوع اندک و ناچیزی را بلافاصله به مساله مرگ و زندگی تبدیل می کند.

❗️[گرچه] قتل یک فرد بیگناه مسلماً یک لکه ننگی بر ساحت بشریت است اما از ذلیل شمردن روح زندگان کمتر است. نظام جباریت هر چقدر انسانها را به انحطاط و پستی بیشتری می کشاند، از شرافت و افتخار خودش بیشتر دَم می زند.

🌟جبار برای توجیه عملکرد نامطلوب خود به اسطوره‌ی "خصم" تمسک می‌جوید او قضایای پیچیده را با زبانی ساده و قابل فهم برای توده مردم ترسیم می‌کند؛ "دشمن"؛ یگانه مقصر عدم کامیابی ها است.

‼️ضعف و سستی به منزله نرمش و انعطاف [نظام جبار] نیست، موجب و علت آن است. نظام جباریت خود به خود از هم نمی‏پاشد باید آن را شکست.

🌟 یکی از کارهای جبار این است که به اقتضای افسون جاودانگی قدرت، مقرر می دارد که تمامی قدرت حاکمیت را به هویت او مربوط کنند. او با این کار بطور دائم دیگران را به قتل خود بر می انگیزد.

🌟واقع آن است که هیچ جباری بدون کسانی که او را علم کنند و به او ایمان آورند موضوعیت نمی یابد."(پایان نقل قول)

🇮🇷فشار مضاعف و برخوردهای شدید و ...بمنزله فزونی قدرت نیست که آخرین تلاش های مایوسانه در جنگ اراده است؛ الیس الصبح بقریب! پس لازم است بر این نکته تاکید شود که گرچه "باید به پایان جبار سلام کرد" اما اگر به لحاظ فرهنگ عمومی ملت ایران به درجه ای از فهم و شعور و آگاهی جمعی نرسد که درب کارخانه جبارسازی را تخته کند، فقط شاهد تغییر قاب عکسها و چرخه ی معیوب "استبداد-آزادی استبداد" و ظهور منجی جدید و جبار جدید خواهیم بود.
adambeheshti
@rahenow 🗿👈
روایت یک مدیر بیمارستان از «حالت روحی و روانی خاص» مأموران سرکوب اعتراضات
۳۰/آبان/۱۴۰۱
رادیو فردا - در پی هجوم نیروهای یگان ویژه و لباس‌ شخصی به داخل یک بیمارستان در گرگان، دکتر هاشم موسوی، مدیر این بیمارستان که خود در این حمله آسیب دیده بود، شرح واقعه را منتشر کرد.
مدیر بیمارستان در این نامه که خطاب به سازمان نظام پزشکی استان گلستان نوشته و روز دوشنبه ۳۰ آبان منتشر شده، از هجوم ۳۰ تا ۴۰ مأمور گارد ویژه و لباس‌‌شخصی به این مرکز درمانی در شامگاه ۲۶ آبان خبر داده که ادعا کرده‌ بودند به‌دنبال معترضانی آمده‌اند که وارد بیمارستان شده‌اند.
آقای موسوی در این نامه تأکید می‌کند: «برخی از نیروها واقعاً در حالت روحی و روانی خاصی به نظر می‌رسیدند که چنان تهاجمی و آتش‌به‌اختیار بودند که اگر کسی را ببینند، باتوم به سرش فرود آورند و حتی خود فرماندهان به‌ سختی آن‌ها را کنترل می‌کردند».
این پزشک مدیر بیمارستان توضیح بیشتری در این باره نداده، اما پیشتر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به «غیرطبیعی‌ بودن حال برخی مأموران سرکوب» اشاره کرده بودند.
به نوشته دکتر موسوی، در میانه «درگیری و کتک‌ کاری مأموران» تلاش او برای راضی‌کردن آن‌ها به خروج از بیمارستان و یا عدم استفاده از تجهیزات سرکوب بی‌نتیجه می‌ماند.
مدیر بیمارستان نوشته است: «در این زمان بسیاری از کارمندان و همراهان بیمار و حتی خود بیماران وحشت‌زده به اورژانس ریخته و ازدحام کرده بودند».
در ادامه این روند، هاشم موسوی از حمله مأموران به نگهبانان باخبر می‌شود و این‌ که «یکی را با خود برده‌اند. فوری به خیابان دویدم تا شاید با توضیح، او را آزاد کنم».
چنان‌که مدیر بیمارستان گرگان نوشته است، نهایتاً حال خود او به دلیل گاز اشک‌آور به هم می‌خورد و به دلیل مشکل قبلی و حاد شدن وضعیتش او را به سی‌سی‌یو منتقل می‌کنند.
هاشم موسوی در پایان نامه خود تأکید کرده است که «بی‌رحمی، خشونت و بی‌احترامی در برخوردها با ما و مردم بی‌شک عواقب و عوارض سنگینی خواهد داشت که تا فرداها ادامه پیدا خواهد کرد».
از واکنش سازمان نظام پزشکی و نهادهای مسئول به این واقعه هنوز گزارشی منتشر نشده است.
این در حالی است که ۲۵ آبان نیز ویدئویی منتشر شد از یک پزشک به نام عدالت‌طلب در صومعه‌سرا که با صورتی آسیب‌دیده مضروب شدنش به‌دست مأموران در داخل مطب را تلفنی شرح می‌دهد.
در جریان اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» که از ۲۶ شهریور در پی اعلام خبر کشته شدن مهسا امینی شکل گرفت تا کنون گزارش‌ها و تصاویر بسیاری منتشر شده که نشان می‌دهد مأموران حکومتی در سرکوب اعتراضات هیچ حد و حدودی از قوانین داخلی و نیز قوانین حقوق‌ بشری را رعایت نمی‌کنند تا جایی که در میان کشته‌شدگان اعتراضات تا کنون نام بیش از ۴۰ چهل کودک نیز ثبت شده است.

VoiceofSharif
@rahenow 🗿👈
از اینا بترسید
اونی که چادر داره و طرف حکومته تکلیفش روشنه
ولی این مزدورای صیغه‌ایی از همه خطرناک ترن
#مهسا_امینی

@rahenow 🗿👈
شبکه‌ی فروغی صداوسیما یک گزارش سیاسی و توهین‌آمیز درباره‌ی معرفی ولز پخش کرد: از نداشتن استقلال سیاسی و سیاست خارجی تا بیکاری و خودکشی!

اما مردم ولز درگیر قطعی اینترنت، نبود آنتی بیوتیک و سرم و ...نیستند و درآمد سرانه آن‌ها حدود ۲۱،۷۳۵.۵ دلار است و سرانه‌ی ما ۲،۷۵۶.۷دلار است.

✍️ سیدصادق حسینی


@rahenow 🗿👈
از «باهوش‌پنداری» حکومت دست بردارید!


مقدمه: کمی پیش، در آغاز یکی از یادداشت‌هایم نوشتم «دشمن ما [جمهوری اسلامی] هرگز باهوش نبوده اما تا دلتان بخواهد شانس آورده است.» این خوش‌شانسی در مورد جام‌‌جهانی هم صدق می‌کند. نزدیک‌ترین رقیب برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، به قطر، آمریکا بود اما جام‌جهانی درنهایت به قطر رسید. قطر روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی دارد؛ اجازه نمی‌دهد تا تماشاگران ایرانی با پرچم شیر و خورشید یا لباس منقش به عبارت «زن، زندگی، آزادی» در استادیوم حضور یابند، چه‌بسا حتی در گزینش نمایش تصاویر تماشاچیان هم با جمهوری اسلامی همراهی کند و با نشان دادن تماشاچیان دست‌چین‌شده یا افراد دارای پرچم جمهوری اسلامی، دردسر رسوایی ناشی از سانسور تماشاچیان معترض حکومت را از سر صداوسیما باز کند. نکتۀ مهم‌تر اینکه به سبب گرمای قطر، جام‌جهانی استثنائاً از اواخر بهار به پاییز منتقل شد. درست در همان زمانی که همهٔ نگاه‌ها متوجه رویدادهای ایران بود، سوت آغاز جام به صدا درآمد و نگاه جهان را متوجه خود ساخت.

خوش‌شانسی دیگر رژیم، گروه‌بندی بازی‌ها بود. تیم جمهوری اسلامی در ساده‌ترین گروه جام‌جهانی قرار گرفت. واقعیت آن است که اگر فشارهای سنگین افکار عمومی ایران بر بازیکنان نبود، این تیم احتمالاً از انگلستان هم شش گل نمی‌خورد.

موضوع اصلی: پس از رویگردانی به‌حق بخش قابل‌توجه مردم از تیم فوتبال، برخی نوشتند که «پروژۀ منفورسازی تیم ملی، کار حکومت است»؛ از نظر اینان اکثر بازیکنان قلباً با مردم‌اند و حکومت با تقطیع تصاویر برخی از آنان طی دیدار با رئیسی و درز دادن صوت حامل پیشنهاد جنسی بیرانوند به زنی بلاگر، سبب شد تا تیم ملی از چشم مردم بیفتد و با این کار از تجمع میلیونی در صورت برد تیم ملی پیشگیری کرد.

من به این تئوری‌های توطئه باور ندارم؛ شاید تصاویر تعظیم بازیکنان به رئیسی تقطیع شده بودند، شاید انتشار صوت بیرانوند هدفمند بود اما چه کسی بازیکنان را مجبور کرده بود تا در مراسم فوتوشات جام‌جهانی، درحالی‌که ایران سوگوار فرزندانش بود، نیششان را تا بناگوش باز کنند؟ گیرم که خواندن سرود جمهوری اسلامی در آغاز بازی با ولز به ضرب تهدیدهای سهمگین رخ داد اما آیا شادی‌های پس از گل بازیکنان هم زورکی بود؟ آیا اگر آنان در فوتوشات آن‌طور نمی‌خندیدند یا پس از گل شادی نمی‌کردند، حکومت می‌توانست مجازاتشان کند؟ به گمانم نه. اگر اکثر بازیکنان «قلباً» دغدغه‌مند هموطنان تحت ظلم خود بودند، امکان نداشت بتوانند آن‌طور از ته دل بخندند و پس از زدن گل، آن‌چنان بالا و پایین بپرند. کمترین کاری که می‌توانستند بکنند، خویشتن‌داری بود. شاید در این صورت بدون تحمیل هزینه‌ای بالا بر خود، احترام بخشی از جامعه را برمی‌انگیختند و حداقل قدری طرح‌ حکومت در منفورسازی خود را نقش بر آب می‌کردند.

نتیجه: پیام تلویحی پشت عبارت «کار، کار خود حکومت است» ترسیم چهره‌ای بسیار باهوش از رژیم است. عمیقاً باور دارم حاکمان جمهوری اسلامی باهوش نیستند. به‌ویژه حالا که جناح کم‌هوش‌تر اصولگرا تمام ارکان قدرت را در دست گرفته، میانگین بهرۀ هوشی تصمیم‌گیران اصلی حکومت پایین‌تر هم آمده است: رئیسی، قالیباف، محسن رضایی، امیرعبداللهیان، علی بهادری [سخنگوی دولت]، احمد خاتمی، علم‌الهدی؛ آن‌ها همین‌هایی‌اند که می‌بینید. حتی خود خامنه‌ای هم فرد خیلی باهوشی محسوب نمی‌شود. بله آنان مکار، دروغ‌گو، موذی و بی‌رحم‌اند ولی به‌قدری باهوش نیستند که بتوانند در این برهۀ تاریخی و در این مقیاس عظیم، ذهن جامعۀ امروز ایران را مهندسی کنند، کمااینکه با حادثۀ شاهچراق نتوانستند.

می‌دانم که دست‌کم گرفتن دشمن عاقلانه نیست، ولی تا این اندازه باهوش پنداشتنش هم، صرف‌نظر از غیرمنطقی بودن، تأثیری بازدارنده دارد و سبب خواهد شد تا او را قادری مطلق بپنداریم، قادری که بر تمام اعمال و افکار ما نظارت دارد و هر وقت اراده کند، می‌تواند با ریموت کنترلش خاموشمان سازد؛ بنابراین لطفاً از «باهوش‌پنداری» حکومت دست بردارید، نگران خوش‌شانسی‌اش هم نباشید، این بار ارادۀ ما از بخت آخوندها بلندتر است.

سخن پایانی با علاقه‌مندان خوشحال فوتبال که از حکومت هم بیزارند: می‌فهمم چه حسی دارید، خود من طرفدار دوآتشۀ فوتبال و به‌ویژه تیم ملی بودم. ولی در حال حاضر فوتبال نمی‌تواند مایۀ غرور ملی ما باشد، مایۀ غرور ملی ما برانداختن این دایناسورها، محاکمه‌شان و برپایی یک سکولار دموکراسی روبه‌پیشرفت است، برپایی حکومتی است که مردمانش با تلاشی معقول، زندگی نسبتاً راحتی داشته باشند و بتوانند آزادانه افکار و سبک زندگی خود را ابراز کنند، برپایی حکومتی است که می‌تواند میزبان جام‌جهانی باشد و بله فوتبال خیلی خوبی هم دارد.

میثاق همتی
تحلیل‌گر سیاسی
ــــــــــــــــــ
@rahenow 🗿👈
این جوانان چیز زیادی از حکومت نمی خواهند.
به کوچکتری بهانه شاد می شوند و با کمترین تحریک ناشاد!

بسیاری از آنها به یک زندگی معمولی و حداقلی راضی اند، خانه کوچکی و جفتی که در کنارش آرام بگیرند و شغلی که لقمه نانی درآورند و با هم بخورند.

مگر جوانان همه دنیا چه می خواهند که اینها بیش از آن را بخواهند و حسرت نداشتنش را بخورند؟ یک زندگی بدون دغدغه آینده، بدون نگرانی از داشتن هر آنچه حق ابتدایی آنهاست: آزادی، رفاه، خوشبختی! و اینکه خودشان حق تعیین آینده شان را مطابق توانمندیها و استعدادشان داشته باشند، نه اینکه حکومت برایشان تعیین کند به قالب دلخواه او درآیند تا لیاقت بهره مندی از مواهب را داشته باشند!

  در همه دنیا جوانان موتور محرکه پیشرفتند، اگر حکومت آن قدر تدبیر داشته باشد تا فضای رشد را برایشان فراهم کند. آن قدر عاقل باشد که نخبگانش را نگه دارد و پخمگانش را در حد و جایگاه خودشان جای دهد!

لازم نبود در دادن یک حق معمولی انتخاب پوشش آن قدر هزینه دهیم و فضا را تیره و تار کنیم تا حالا برای برگرداندن کمی آرامش، همه را با هر پوششی، در قاب رسانه هایمان جای دهیم، حتی رسانه ملی و دولتی!

✍️ف مزینانی

@rahenow 🗿👈
⭕️ محمد مهاجری، فعال سیاسی :
دفتر رهبرانقلاب برای پیروزی ‎تیم ملی پست اینستاگرام منتشر می‌کند اما رئیس پدافند غیرعامل می‌گوید اینستاگرام سلاحی است در دست دشمن

وزیر قطع ارتباطات هم به مسدود کردن اینستاگرام افتخار می کند

@rahenow 🗿👈
تصمیم شخصی و بدون هیچ هیاهوی سیاسی معروفترین مجسمه ساز نروژی!  او مجسمه معروف Fearless Girl را با روسری ای در دست از جلوی گراند هتل،به روبروی سفارت ایران منتقل کرد.
نگاه دختر به سمت سفارت است.او در مصاحبه هاش گفت در دفاع از مبارزات مردم ایران این تصمیم را گرفته
فکرش را بکنید، روبروی پنجره ها و در ورودی سفارت رژیم، سفیر خامنه ای هر روز باید چشمش به این مجسمه معروف که اسمش دختر بی باک هست بیفته

#مهسا_امینی

@rahenow 🗿👈