This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لحظهای که سخنگوی ایران متن سخنرانیش را در نشست حقوق بشر سازمان ملل گم کرد!
خدیجه کریمی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در حین سخنرانیاش متوجه شد که کاغذهای ادامه سخنرانیش را گم کرده است!
@rahenow 🗿👈
خدیجه کریمی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در حین سخنرانیاش متوجه شد که کاغذهای ادامه سخنرانیش را گم کرده است!
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سوال وحید جلیلوند، کارگردان سینما از ابراهیم رئیسی: بفرمایید مرز اعتراض و اغتشاش کجاست؟
شما به هر کس که اعتراض کرد انگ منافق و تجزیه طلب زدید
صحبتهای این کارگردان سینما در واکنش به سخنان روز گذشته ابراهیم رئیسی است که گفته بود دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد.
@rahenow 🗿👈
شما به هر کس که اعتراض کرد انگ منافق و تجزیه طلب زدید
صحبتهای این کارگردان سینما در واکنش به سخنان روز گذشته ابراهیم رئیسی است که گفته بود دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد.
@rahenow 🗿👈
بچه ام رفته سر قرآن
✍️ علی صارمیان
دیشب در خستگی پسرم آمد. گفت بابا اینها که تجاوز به مردم می کنند از قرآن یاد گرفته اند. بعد قرآن را باز کرد که زنان آنها را اسیر بگیرید و تصاحب کنید و بعد توضیح داد که خبر ها چه می گویند.
چه باید می گفتم؟
گفتم بابا . قرآن این را درباره کفار گفته که همین کارها را می کردند و پیامبر مجبور به هجرت شد. اینها کار کفار بوده. مردم ایران مسلمان هستند و کسی حق یک سیلی یا یک حرف رکیک علیه آنها ندارد.
بعد درباره روشنفکری دینی گفتم. گفتم اگر پیامبر و علی زنده بودند در عصر ما ، قرآن شکل دیگری داشت. دیگر از شتر و حورالعین خبری نبود.
گفتم که کار روشنفکری دینی اینست که ۱۴۰۰ سال اسلام را به روز کند. فرض کند اگر محمد و علی زنده بودند ، الان با رشد دانش و حقوق انسان در پی چه حقوقی از انسان بودند.
آنها تازه ترین حقوق انسان را پایه گذاری می کردند چون ۱۴۰۰ سال پیش هم قرن ها از حکومت های دیگر جلوتر بودند.
گفتم پسرم انقلاب ایران برای این بود که ۱۴۰۰ سال جلوتر بیاییم. فرض بگیریم اگر محمد وعلی که مظهر دانش بودند ، اگر در جامعه ای آزاد بودند ، چطور قلب ها را تصاحب می کردند.
آخوندها و پاسداران و .. مشکلشان اینست که می خواهند ما را به عصر شتر ببرند.
این بهش می گویند ارتجاع دینی.
خوب گوش کرد و گفت :
ولی آنها دارند قرآن تو را اجرا می کنند.
گفتم نه.
اینکه می گویند امام زمان دینی را که بیان می کند ، مذهبیون می گویند این دین جدیدی است ، یعنی او برداشت به روز از قرآن می کند و تعابیر و تفاسیر ۱۴ قرن گذشته از قرآن یا زندگی رسول خدا را پشت سر می گذارد.
بلند شد که برود گفتم وضو داری که قرآن می خوانی.
گفت ول کن بابا.
می بینید؟ بچه ۱۴ ساله من با رفتارتان در عصر فیلترینگ قرآن را ورق می زند. قرآن را هم فیلتر می کنید؟ نهج البلاغه را چطور.
شما نتوانستید ۱۴۰۰ سال دین را جلو بیاورید. مردم را به زور می خواهید به عصر شمشیر و جهادعلیه این و آن ببرید.
شما آفت دین بودید و مغزهای پوسیده تان واقعا فقط در فکر تصاحب این و آنست.
راستش من هیچ جوابی برای پسرکم ندارم تا وقتی که علم الهدی و سایرین و بالاتر و پایین ترش ، نماد لباس پیامبرخدا هستند.
اینها خود معاویه و ابوسفیانند. لباس عربی و فکر ۱۴۰۰ سال پیش قبائل اوس و خزرج و بنی تمیم و هوا زن و ..
@rahenow 🗿👈
✍️ علی صارمیان
دیشب در خستگی پسرم آمد. گفت بابا اینها که تجاوز به مردم می کنند از قرآن یاد گرفته اند. بعد قرآن را باز کرد که زنان آنها را اسیر بگیرید و تصاحب کنید و بعد توضیح داد که خبر ها چه می گویند.
چه باید می گفتم؟
گفتم بابا . قرآن این را درباره کفار گفته که همین کارها را می کردند و پیامبر مجبور به هجرت شد. اینها کار کفار بوده. مردم ایران مسلمان هستند و کسی حق یک سیلی یا یک حرف رکیک علیه آنها ندارد.
بعد درباره روشنفکری دینی گفتم. گفتم اگر پیامبر و علی زنده بودند در عصر ما ، قرآن شکل دیگری داشت. دیگر از شتر و حورالعین خبری نبود.
گفتم که کار روشنفکری دینی اینست که ۱۴۰۰ سال اسلام را به روز کند. فرض کند اگر محمد و علی زنده بودند ، الان با رشد دانش و حقوق انسان در پی چه حقوقی از انسان بودند.
آنها تازه ترین حقوق انسان را پایه گذاری می کردند چون ۱۴۰۰ سال پیش هم قرن ها از حکومت های دیگر جلوتر بودند.
گفتم پسرم انقلاب ایران برای این بود که ۱۴۰۰ سال جلوتر بیاییم. فرض بگیریم اگر محمد وعلی که مظهر دانش بودند ، اگر در جامعه ای آزاد بودند ، چطور قلب ها را تصاحب می کردند.
آخوندها و پاسداران و .. مشکلشان اینست که می خواهند ما را به عصر شتر ببرند.
این بهش می گویند ارتجاع دینی.
خوب گوش کرد و گفت :
ولی آنها دارند قرآن تو را اجرا می کنند.
گفتم نه.
اینکه می گویند امام زمان دینی را که بیان می کند ، مذهبیون می گویند این دین جدیدی است ، یعنی او برداشت به روز از قرآن می کند و تعابیر و تفاسیر ۱۴ قرن گذشته از قرآن یا زندگی رسول خدا را پشت سر می گذارد.
بلند شد که برود گفتم وضو داری که قرآن می خوانی.
گفت ول کن بابا.
می بینید؟ بچه ۱۴ ساله من با رفتارتان در عصر فیلترینگ قرآن را ورق می زند. قرآن را هم فیلتر می کنید؟ نهج البلاغه را چطور.
شما نتوانستید ۱۴۰۰ سال دین را جلو بیاورید. مردم را به زور می خواهید به عصر شمشیر و جهادعلیه این و آن ببرید.
شما آفت دین بودید و مغزهای پوسیده تان واقعا فقط در فکر تصاحب این و آنست.
راستش من هیچ جوابی برای پسرکم ندارم تا وقتی که علم الهدی و سایرین و بالاتر و پایین ترش ، نماد لباس پیامبرخدا هستند.
اینها خود معاویه و ابوسفیانند. لباس عربی و فکر ۱۴۰۰ سال پیش قبائل اوس و خزرج و بنی تمیم و هوا زن و ..
@rahenow 🗿👈
درآمد سرانه #ایران حدود ۱۳ هزار دلار در سال تعیین شده و از ۱۰۱ کشور جهان بیشتر است که با دلار ۴۲۰۰ تومانی، همان #جهانگیری سابق سنجیده شده است.
غافل از اینکه با دلار ۳۵ تومانی #درآمد_سرانه به۱۵۶۰ دلار در سال می رسد که فقط از ۸ کشور #جهان بالاتریم. مقایسه ساده از سطح رفاه در کشور
@rahenow 🗿👈
غافل از اینکه با دلار ۳۵ تومانی #درآمد_سرانه به۱۵۶۰ دلار در سال می رسد که فقط از ۸ کشور #جهان بالاتریم. مقایسه ساده از سطح رفاه در کشور
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلیپ ـ نوحهی «ناموس دین»
با صدای سیدعلی فالی
و شعر شایان مصلح
پیوند ترومای شیعی با اعتراضات:
نمونهای از ادبیات انتقادی مذهبی نسبت در همراهی با جنبش اعتراضی ۱۴۰۱ / محسن حسام مظاهری
سحام نیوز: برخی گزارش ها حکایت از بازداشت این مداح توسط ماموران امنیتی است.
@rahenow 🗿👈
با صدای سیدعلی فالی
و شعر شایان مصلح
پیوند ترومای شیعی با اعتراضات:
نمونهای از ادبیات انتقادی مذهبی نسبت در همراهی با جنبش اعتراضی ۱۴۰۱ / محسن حسام مظاهری
سحام نیوز: برخی گزارش ها حکایت از بازداشت این مداح توسط ماموران امنیتی است.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
solati_mehran .
☜وقتی فکر کردن جرم است!
▪️جردن پیترسون در سخنرانیاش قوانین زندگی در یک جامعه استبدادی رو توصیف میکند.
او بهخوبی توضیح میدهد که در جوامع استبدادی اگر از مشکلات و مشقتهایت حرف بزنی، به «گولاگ» فرستاده میشوی.
گولاگ نام نهادی در اردوگاههای کار اجباری در نواحی دورافتاده اتحاد جماهیر شوروی بود. در زمان استالین محکومین سیاسی به گولاگ فرستاده میشدند.
شرایط در این اردوگاه بسیار طاقتفرسا بود. زندانیهای زیادی از جمله کودکان و سالخوردگان براثر سرما، خستگی و گرسنگی جان باختند!
@rahenow 🗿👈
☜وقتی فکر کردن جرم است!
▪️جردن پیترسون در سخنرانیاش قوانین زندگی در یک جامعه استبدادی رو توصیف میکند.
او بهخوبی توضیح میدهد که در جوامع استبدادی اگر از مشکلات و مشقتهایت حرف بزنی، به «گولاگ» فرستاده میشوی.
گولاگ نام نهادی در اردوگاههای کار اجباری در نواحی دورافتاده اتحاد جماهیر شوروی بود. در زمان استالین محکومین سیاسی به گولاگ فرستاده میشدند.
شرایط در این اردوگاه بسیار طاقتفرسا بود. زندانیهای زیادی از جمله کودکان و سالخوردگان براثر سرما، خستگی و گرسنگی جان باختند!
@rahenow 🗿👈
همیشه خوکها تصمیم میگرفتند سایر حیوانات هرگز نمیتوانستند تصمیمی اتخاذ کنند.
ولی رأی دادن را یاد گرفته بودند.
|#جورج_اورول
از کتاب " قلعه حیوانات "
@rahenow 🗿👈
ولی رأی دادن را یاد گرفته بودند.
|#جورج_اورول
از کتاب " قلعه حیوانات "
@rahenow 🗿👈
Daghlar Oy Oy
Mahsun Kırmızıgül
#ماهسون🎼
✅ هممون با هم برادریم پس این خشم و غضب برای چیست؟
موقع زندگی این نزاع برای چیست؟
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای برادر
برادری بردارش را می زند برای چی؟
مادری می گرید و می گوید اولادم کجاست
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای برادر
سلاحها ساکت نمیشوند ،فریادی هست در شب
امید که آروم بگیره این اشکها ،تموم بشه این دردها
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای برادر
@rahenow 🗿👈
✅ هممون با هم برادریم پس این خشم و غضب برای چیست؟
موقع زندگی این نزاع برای چیست؟
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای برادر
برادری بردارش را می زند برای چی؟
مادری می گرید و می گوید اولادم کجاست
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای برادر
سلاحها ساکت نمیشوند ،فریادی هست در شب
امید که آروم بگیره این اشکها ،تموم بشه این دردها
آه ای کوهها آه ای راهها
آه ای برادر
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رقص #آیلار_حقی
به گفته اعضای خانواده ، آیلار عاشق رقص بوده است آیلار دانشجوی پزشکی بود و هفته گذشته در تبریز به دست سرکوبگران کشته شد.
@rahenow 🗿👈
به گفته اعضای خانواده ، آیلار عاشق رقص بوده است آیلار دانشجوی پزشکی بود و هفته گذشته در تبریز به دست سرکوبگران کشته شد.
@rahenow 🗿👈