اگر وطن، از گرسنگی تلف شدن در طول جادههاست،
اگر وطن، مثل سگ از سرما لرزیدن و از تب به خود پیچیدن است،
اگر وطن، نوشیدن خون سرخ ماست،
اگر وطن، پنجههای اربابهایتان است،
اگر وطن، حکومت نظامی است،
اگر وطن، باتوم پلیس است،
اگر وطن، رها نشدن از تاریکیِ متعفن است،
من خائن به وطن هستم!
بنویسید در سه ستون با خطی سیاه و عربدهکش:
ناظیم هیکمت خیانتِ به وطن را ادامه میدهد هنوز.
شاعر: #ناظم_حکمت (ناظیم هیکمت)
ترجمه: فرید فرخزاد
@rahenow 🗿👈
اگر وطن، مثل سگ از سرما لرزیدن و از تب به خود پیچیدن است،
اگر وطن، نوشیدن خون سرخ ماست،
اگر وطن، پنجههای اربابهایتان است،
اگر وطن، حکومت نظامی است،
اگر وطن، باتوم پلیس است،
اگر وطن، رها نشدن از تاریکیِ متعفن است،
من خائن به وطن هستم!
بنویسید در سه ستون با خطی سیاه و عربدهکش:
ناظیم هیکمت خیانتِ به وطن را ادامه میدهد هنوز.
شاعر: #ناظم_حکمت (ناظیم هیکمت)
ترجمه: فرید فرخزاد
@rahenow 🗿👈
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بهرِ چه مرا غرقِ زبونی بکنید؟
در خانۀ امن و اندرونی بکنید؟
فردوسی و شکسپیر و بیضایی را
همراهِ سوفوکل تویِ گونی بکنید!
👊
شرمنده که جانِ شیخ را آزردم
حافظ شدم و ره به تباهی بردم
گفتند: "شما غاصبِ خاکِ مایید"
خود معترفم فریبشان را خوردم!
😢
من پیروِ فکر و منشِ رونقی ام
توماج صفت، رندم و اهلِ حقی ام
نه در پیِ "حدّاد" رَوَم توی فضا
نه هم نظرِ "احمدی" کلّه شقی ام!
👌
چون راویِ رنج هایِ مردم هستم
از دیدِ شما، ستونِ پنجم هستم
مهسا و ندا، نوید و نیکا و کیان...
دیری ست به دشتِ لاله ها گم هستم!
🌹
اسطورۀ هرتملق و سالوسید
بر درگهِ هرفتنه گری پابوسید
خود بردۀ شرق و غربِ عالَم شده اید
گونی به کفید و در پیِ جاسوسید؟!
🤔
بیزار زِ مذهبِ دروغ و لافم
زخمی شدۀ خیانت و اجحافم
مدیونِ منید، اگر تصوّر بکنید
مانندِ شما خدایِ گند و گافم!
😉
ایران که نمادِ شور و بیداری شد
خود، آفتِ جانِ شیخِ پرواری شد
ضحّاک، هراسان ز خروشِ کاوه
خرکیف زِ "اعترافِ اجباری" شد!
👎
#مولانا_بدپیله
@rahenow 🗿👈
در خانۀ امن و اندرونی بکنید؟
فردوسی و شکسپیر و بیضایی را
همراهِ سوفوکل تویِ گونی بکنید!
👊
شرمنده که جانِ شیخ را آزردم
حافظ شدم و ره به تباهی بردم
گفتند: "شما غاصبِ خاکِ مایید"
خود معترفم فریبشان را خوردم!
😢
من پیروِ فکر و منشِ رونقی ام
توماج صفت، رندم و اهلِ حقی ام
نه در پیِ "حدّاد" رَوَم توی فضا
نه هم نظرِ "احمدی" کلّه شقی ام!
👌
چون راویِ رنج هایِ مردم هستم
از دیدِ شما، ستونِ پنجم هستم
مهسا و ندا، نوید و نیکا و کیان...
دیری ست به دشتِ لاله ها گم هستم!
🌹
اسطورۀ هرتملق و سالوسید
بر درگهِ هرفتنه گری پابوسید
خود بردۀ شرق و غربِ عالَم شده اید
گونی به کفید و در پیِ جاسوسید؟!
🤔
بیزار زِ مذهبِ دروغ و لافم
زخمی شدۀ خیانت و اجحافم
مدیونِ منید، اگر تصوّر بکنید
مانندِ شما خدایِ گند و گافم!
😉
ایران که نمادِ شور و بیداری شد
خود، آفتِ جانِ شیخِ پرواری شد
ضحّاک، هراسان ز خروشِ کاوه
خرکیف زِ "اعترافِ اجباری" شد!
👎
#مولانا_بدپیله
@rahenow 🗿👈
@rahenow
هرچه دریبل می زدی، گل که نشد؛ کمانه شد چییییز شد و روانه شد؛ رفت به عمقِ رهبری! 😉🤣😎 #مولانا_بدپیله
نان گران است؟ ما نمیدانیم
نرخِ جان است؟ ما نمیدانیم
گُردهٔ ما برای بعضی ها
نردبان است؟ ما نمیدانیم
سهمِ ملت فقط از این سُفره
استخوان است؟ ما نمی دانیم
در خبر گفت : "میم-الف" دزد است
چیستان است؟ ما نمی دانیم
گوسفندی که دکترا دارد
نکته دان است؟ ما نمیدانیم
شهرِ هِرْت است و دزد، همدستِ
پاسبان است؟ ما نمیدانیم
مش حسن از اداره ی گاوش
ناتوان است؟ ما نمی دانیم
راهزن ها شبیهِ همهستند
این همان است؟ ما نمی دانیم
هر بلایی که میشود نازل
امتحان است؟ ما نمیدانیم
رُتبهٔ ما از انتها سوم
در جهان است؟ ما نمیدانیم
پای چیزی به جز منافعِ ما
در میان است؟ ما نمیدانیم
شاعرِ شعرِ فوق بعد از این
در امان است؟ ما نمیدانیم!
#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
نرخِ جان است؟ ما نمیدانیم
گُردهٔ ما برای بعضی ها
نردبان است؟ ما نمیدانیم
سهمِ ملت فقط از این سُفره
استخوان است؟ ما نمی دانیم
در خبر گفت : "میم-الف" دزد است
چیستان است؟ ما نمی دانیم
گوسفندی که دکترا دارد
نکته دان است؟ ما نمیدانیم
شهرِ هِرْت است و دزد، همدستِ
پاسبان است؟ ما نمیدانیم
مش حسن از اداره ی گاوش
ناتوان است؟ ما نمی دانیم
راهزن ها شبیهِ همهستند
این همان است؟ ما نمی دانیم
هر بلایی که میشود نازل
امتحان است؟ ما نمیدانیم
رُتبهٔ ما از انتها سوم
در جهان است؟ ما نمیدانیم
پای چیزی به جز منافعِ ما
در میان است؟ ما نمیدانیم
شاعرِ شعرِ فوق بعد از این
در امان است؟ ما نمیدانیم!
#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عباس عبدی: معترضان فحاشی را از مداحان یاد گرفتند
وضعیتی که برای روحانیت در سطح شهر رخ داده، خطر را کاملا به آنها نشان داده که راهی که آمدند اشتباه بود.
روحانیت پیش از انقلاب محل مراجعه مردم بود.
زمانی که مرجعیت را از روحانیت به مداحان دادند باید فکر امروز میبودند که معترضشان شعار مدنی نمیدهد و شعار فحاشی میدهد چون از آن مرجعیت یاد گرفته.
@rahenow 🗿👈
وضعیتی که برای روحانیت در سطح شهر رخ داده، خطر را کاملا به آنها نشان داده که راهی که آمدند اشتباه بود.
روحانیت پیش از انقلاب محل مراجعه مردم بود.
زمانی که مرجعیت را از روحانیت به مداحان دادند باید فکر امروز میبودند که معترضشان شعار مدنی نمیدهد و شعار فحاشی میدهد چون از آن مرجعیت یاد گرفته.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ببرید_میرقصید_ببازید_میکشید
▫️
فرقی نمیکنه اسمتون چی باشه…
هرکس دشمن نظام قاتل نیست
دشمن مردمه!
#تمام
@rahenow 🗿👈
▫️
فرقی نمیکنه اسمتون چی باشه…
هرکس دشمن نظام قاتل نیست
دشمن مردمه!
#تمام
@rahenow 🗿👈
نماینده چابهار: مضحک است که با پول ملت تعدادی را به قطر بفرستند
معینالدین سعیدی در گفتگو با هممیهن: کمیسیون اصل 90 و کمیسیون فرهنگی مجلس باید این سفر را بررسی کند تا مشخص شود افراد بر چه اساسی انتخاب شدند و چه ضرورتی داشته که در شرایط کنونی کشور این افراد قطرگردی کنند.
مضحک است که با پول ملت تعدادی را به قطر بفرستند. علیالقاعده کسانی که عرق وطن دارند، باید خودشان برای این سفرها هزینه کنند نه آنکه از بیتالمال این هزینه را بپردازند. چرا و بر چه اساسی هزینهای که میتوانست صرف سلامت مردم بلوچستان شود، به افرادی خاص اختصاص مییابد؟
@rahenow 🗿👈
معینالدین سعیدی در گفتگو با هممیهن: کمیسیون اصل 90 و کمیسیون فرهنگی مجلس باید این سفر را بررسی کند تا مشخص شود افراد بر چه اساسی انتخاب شدند و چه ضرورتی داشته که در شرایط کنونی کشور این افراد قطرگردی کنند.
مضحک است که با پول ملت تعدادی را به قطر بفرستند. علیالقاعده کسانی که عرق وطن دارند، باید خودشان برای این سفرها هزینه کنند نه آنکه از بیتالمال این هزینه را بپردازند. چرا و بر چه اساسی هزینهای که میتوانست صرف سلامت مردم بلوچستان شود، به افرادی خاص اختصاص مییابد؟
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شادمهر عقیلی ویدیویی از اجرای آهنگ برای... توسط دخترش ملینا در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و نوشت:
«در این غم انگیزترین روزهای تاریخ میهنمان، قلب و ذهن ما همواره با مردم ایران است و صمیمانه آرزو داریم این خشونت
گسترده هرچه سریعتر پایان یابد. به عنوان عضوی از جامعه هنری، حمایت از مردم شریف ایران و تلاش برای کاهش آلام هموطنان عزیزمان را وظیفه اخلاقی خود میدانیم. از اینرو، ملینا دخترم، آهنگ “برای” شروین را با ویولن نواخته است تا شاید نوری باشد در این دوران تاریک سرزمینمان و نوید بخش روزهای روشن آینده.»
@rahenow 🗿👈
«در این غم انگیزترین روزهای تاریخ میهنمان، قلب و ذهن ما همواره با مردم ایران است و صمیمانه آرزو داریم این خشونت
گسترده هرچه سریعتر پایان یابد. به عنوان عضوی از جامعه هنری، حمایت از مردم شریف ایران و تلاش برای کاهش آلام هموطنان عزیزمان را وظیفه اخلاقی خود میدانیم. از اینرو، ملینا دخترم، آهنگ “برای” شروین را با ویولن نواخته است تا شاید نوری باشد در این دوران تاریک سرزمینمان و نوید بخش روزهای روشن آینده.»
@rahenow 🗿👈
فوتبالیست های طلبکار تازه برگشتن دست از پا درازتر با لب و لیچ آویزون که ما دلگیریم از حاشیه ها!
فدای یه تار موی کیان
فدای یه قطره اشک مادر خدانور
فدای دونه دونه مادرهای داغدار ایران
دلگیر بمونید،تازه اولشه،حالا کار داریم باهاتون!
فدای یه تار موی کیان
فدای یه قطره اشک مادر خدانور
فدای دونه دونه مادرهای داغدار ایران
دلگیر بمونید،تازه اولشه،حالا کار داریم باهاتون!
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توماج صالحی: مرگ اصلی، ناامیدیه. اگه ناامید بشیم، حرکت نمیکنیم. منفعل میشیم. اگه حرکت نکنیم، تمام فرصتها و شانسهایی رو که داریم، از دست میدیم.
🧨ما بیشماریم
#مهسا_امینی
#کیان_پیرفلک
#زن_زندگی_آزادی
#مرد_میهن_آبادی
#آگاهی_آزادی_آبادی
#توماج_صالحی
@rahenow 🗿👈
🧨ما بیشماریم
#مهسا_امینی
#کیان_پیرفلک
#زن_زندگی_آزادی
#مرد_میهن_آبادی
#آگاهی_آزادی_آبادی
#توماج_صالحی
@rahenow 🗿👈