@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
#مریم_سلیمیان:

«من خدانور لجه‌ای رو اینجوری به یاد میارم؛ رها و رقصان دور آتشی که قاتلانش رو بلعیده و میسوزونه…

که رقص ما گلوله‌ست تو صورت ستم...

ما سرانجام شبی، مست و مدهوش و کمی ژولیده، با بدن‌های به خون غلتیده، بر مزار نجس و نحس شما میرقصیم!

@rahenow 🗿👈
موسی آصف‌الحسینی، قاضی معممی که حکم اعدام حسینی و کرمی را امضا کرد

محمد حسینی و محمدمهدی کرمی در حالی شنبه اعدام شدند که پیشتر اظهارات آن‌ها و وکیلشان حاکی از شکنجه شدید روحی و جسمی این دو معترض زندانی بوده است.

موسی آصف‌الحسینی، قاضی معمم و رییس شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز، حکم اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی را صادر کرد.

@rahenow 🗿👈
قطره قطره جمع می‌شدیم به خیال دریا شدن
وانگهی سیل شدیم، باریدیم!
باران که همیشه عاشقانه نیست
گاهی اشکِ ابر است برای شروعِ یک طوفانِ قدرتمند!
طوفانی از جنسِ انتقام، به سبک قانونِ طبیعت.


@rahenow 🗿👈
از سال 1257 تا 1357 شش پادشاه بر ایران حکومت کردند، طی این صدسال کودتا، جنگهای داخلی و ۲ جنگ جهانی وقحطی و... را از سر گذراندیم و دلار از 7 ریال به 70 ریال رسید.

یعنی طی 130 سال از 1227 تا 1357 دلار فقط 10 برابر شد .
اما طی 44 سال پس از انقلاب شکوهمنداسلامی دلار 6000 برابر شده !

تو کتاب های تاریخ مدارس‌مون فقط  از بی کفایتی شاهان قاجار و پهلوی خواندیم !

@rahenow 🗿👈
و آن روز که حسنک را بر دار کردند، استادم بونصر روزه بِنَگشاد و سخت غمناک و اندیشه‌مند بود، چنان‌که به هیچ‌وقت او را چنان ندیده بودم. و می‌گفت:«چه امید ماند؟»
-تاریخ بیهقی
@rahenow 🗿👈
بر حلقۀ این جهان نگینی وطنم
ای خوب زمانه!  بد نبینی وطنم

دلخور نشو از نام "خلیج عربی"
دیریست خودت شیخ‌نشینی وطنم

#حسین_آهی 🌿
@rahenow 🗿👈
هشدار: کائنات در کمین شماست.

@rahenow 🗿👈
بزرگ مرد تاریخ ایران امیر کبیر

20 دیماه سالگرد به قتل رسیدن  امیر کبیر بزرگ مرد تاریخ ایران که در مدت زمان صدارتش که کمتر از 4 سال بود خدمات ارزشمندی برای کشورمان انجام داد.

امیرکبیر چون خودش دزد و فاسد نبود اجازه نمی داد زیردستان  وی هم دزدی کنند.
جمله معروف امیرکبیر که اگر من دزدی می کردم تا آخرین سمت همه دزدی می کردند و مملکت میشد دزدخونه !!!
گر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
برآورند غلامان وی درخت از بیخ

اگر خبر می رسید مسئولی رشوه گرفته ، سریع برکنارش میکرد حتی اگر اون شخص فاسد شاهزاده بود.
معتقد بود اگر سفره ای هم باید باشه اون سفره برای مردم باشه نه مسئولان

وقتی خبر رسید شاهزاده فاسد موثق الدوله حاکم قم
که بخاطر رشوه و اختلاس  با حکم وی برکنار شده بود ، به توصیه عمه شاه دوباره بعنوان حاکم قم ابقا شده
به ناصرالدین شاه نامه زد ...
که  این مسئول فاسد را تحت الحفظ به تهران فراخواندم
و اعلیحضرت بدانند که مملکت با توصیه عمه و خاله اداره نمی شود.


اگر امیرکبیر آدم شایسته ای نبود
در کمتر از 4 سال صدارت که هیچ، اگر 40 سال هم صدارت می کرد دستاوردی کسب نمیکرد.

نه مواجب بگیر انگلیس بود ، نه سگ قلاده بلند روسها
وطن فروش نبود ، خادم مردم ایران بود.
برای همین پول رشوه هایی که حاضر نشده بود بگیرد.
صرف کشتنش شد.

@rahenow 🗿👈
مراجع مشهور حامی اعدام ها هستند و آن را شرعی می دانند!

✍️حسین جعفری

✳️برخی از مردم میان آنکه گفته شود  مراجع معروف همانند جوادی آملی،نوری همدانی،مکارم و...این اعدام ها را غیر شرعی می دانند و سکوت شان بمنزله عدم حمایت از احکام اعدام است و میان آنکه حاکمان می گویند امثال جوادی آملی راضی و حامی احکام اعدام بوده و در پشت قاضی صادر کننده حکم اعدام ایستاده،بلکه شریک این حکم اند،شریک بودن شان را قبول دارند.

❗️به باور بخشی از جامعه احکام اعدام خوب یا بد، منطبق بر شرع یا خلاف شرع، قانونی یا غیرقانونی،منحصراً زمانی صادر می شوند که از حمایت مراجع تقلید برخوردار باشند والا اگر حامی نیستند علناً زبان به اعلام نارضایتی باز می کردند!بواقع وقتی امثال دکتر برهانی را می بینند که شفاف احکام اعدام اخیر را غیر قانونی و غیر شرعی‌ اعلام می کنند و در مقابل این مراجع(مدعی اعلام نظر خدا) قرار دارند که در برابر احکام اعدامی که علنی اعلام و با افتخار اجرا شده سکوت کرده اند چرا نباید بپذیرند که سکوت آقایان مراجع بدلیل رضایت شان است و در خوب و بد حکم صادره شریک!و صد البته نشانه های روشن در معرفی چهره واقعی اسلام به مردم.

@rahenow 🗿👈
کنایه معنادار مهرعلیزاده به قالیباف

🔻محسن مهرعلیزاده نوشت:

🔻پیامبر اکرم (ص):دروغ دری از درهای نفاق است.
🔻جناب قالیباف شنیدم که گفتید در ماجرای مهسا امینی به مسئولین گفتم عذرخواهی کنید. که البته بی تاثیر بود.
🔻گرچه خیلی دیر شده، فعلا شما یک عذرخواهی ساده در مورد «لوله سازی و گازانبری کوی دانشگاه» داشته باشید، شاید آنها هم یاد بگیرند.

@rahenow 🗿👈
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه

هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد  ، مرتد است و طبق قانون
اسلام  خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور

@rahenow 🗿👈
اينترنت را چه کسی محدود کرده است؟

✍️ توییت: رحمت‌اله بیگدلی

▪️نیکزاد نایب‌رئیس مجلس: ما اینترنت را محدود نکردیم، اغتشاشگران محدود کردند!

▪️پ.ن: رسول خدا(ص) با تمجید از عمار یاسر فرموده بود: عمار یاسر را گروه ستمگر می‌کشند.

▪️عمار یاسر در جنگ صفین از یاران علی(ع) بود که توسط سپاه معاویه شهید شد و چون سپاهیان معاویه با توجه به حدیث معروف رسول خدا(ص) دچار تردید شدند عمرو عاص گفت: بگویید: قاتل عمار علی است که او را به جنگ آورده است!

@rahenow 🗿👈
اشراف اطلاعاتی یعنی این!


@rahenow 🗿👈
مردم مانع پیشرفت و اداره درست کشور!

مصرف بالای مردم علت کمبود انرژی معرفی می شود، آن هم در حالی که ایران در رده میانگین جهانی مصرف سرانه انرژی قرار دارد
و صنایع به شدت انرژی بر فولاد و معدنی و تولید رمرزارزها عامل اصلی افزایش مصرف انرژی به شمار می روند.

سرانه مصرف انرژی ایران حدود یک-سوم امارات و کویت و یک-دوم آمریکا و عربستان است.

⭕️ دولت و مجلس با فرافکنی از ناکارآمدی خود در اداره کشور مسئولیت خالی می کنند و طبق سنت مالوف گناه همه چیز را به گردن مردم می اندازند.

پس از ۴۰ سال تقریبا در هر حوزه ای قوای سه گانه هیچ مسئولیتی به عهده نمی گیرند…

از گرانی و مسابقه قیمت ارز گرفته تا نارضایتی مردم. همیشه یا مردم یا دشمن خارجی و عندالزوم رژیم نیم قرن قبل مانع کارآمدی و کارآیی و پیشرفت می شوند.  / EconomySoltani

@rahenow 🗿👈
این نکبت‌زاده‌ی پلشت که با پول من و تو داره کف آمریکا عشق و حال میکنه، مردم ایران رو اغتشاشگر خطاب کرده و به دخترامون میگه دنبال لخت شدنن. بروبچ توئیتر هم اخیراً تصاویر خودش رو دادن بالا تا همه‌چی بطور واضح مشخص شه!

@rahenow 🗿👈
شکار لحظه‌ای که دردسرساز شد!
دادگاه عکاس خبری یلدا معیری را بخاطر این عکس  محکوم کرد به:
دو سال دوری از تلفن
دو سال منع زندگی در تهران
۶ سال حبس تعلیقی
۲ ماه پاکبانی و ...
فقط به خاطر همین یک دانه عکسی که‌ گرفت! اگر یلدا معیری چنین تصویری را در آمریکا شکار می‌کرد یا برای مجلدات آمریکایی می‌فرستاد رقمی بالا برای حق انتشار انحصاری آن به او پیشنهاد می‌شد! از استعدادکشی تا استعدادیابی چقدر فاصله است؟ 😰
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
عرضم به حضور شما که من به عنوان شهردار مبلغ ناچیز ۴۲ میلیون در ماه حقوق می‌گیرم، اما عرضم به حضور شما که این مدیر مالی ما حواسش نیست!

یعنی عرضم به حضور که گاهی دقت نمی‌کنه یهویی میاد یه پاداش ۱۵ میلیونی برای من واریز می‌کنه، البته من بعد این موضوع رو مورد توجه خاص خودم قرار میدم که اشتباه نکنه و یهویی نیاد مثلا ۲۰ میلیون بابت حق ماموریت به حساب من بریزه!

عرضم به حضور شما که البته فیش حقوق من مورد خاصی نیست که شما اینقدر بزرگش کردید، پول‌های خیلی بزرگتری در این کشور خورده میشه و این مورد هم عرضم به حضور شما به خاطر فضای مجازی هست.

عرضم به حضور شما این طرح صیانت خیلی خوبه چون جلوی پخش شدن این موارد گرفته میشه! آخه عرضم به حضور شما این کارهارو معاندین نظام انجام میدن و مردم اینقدر مظلوم و خوب هستند که هیچی نمی‌گن، اما عرضم به حضور شما که این فضای مجازی خیلی بده!
یه عده خیلی قلیل معاند هستند که میان برای امثال من دردسر درست می‌کنند. خلاصه که عرضم به حضور شما ما ملت مظلومی هستیم.

✍️مصطفی قاجار

@rahenow 🗿👈
@rahenow
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد  ، مرتد است و طبق قانون اسلام  خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور @rahenow 🗿👈
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه

هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد  ، مرتد است و طبق قانون
اسلام  خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور

ﺑﻨﺪ۱- ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧ‌ﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺗﺪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﻗﺎﻧﻮﻥِ ﻧﻮ، ﺍﺑﺪﺍ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﻭ ﻫﺮﮐﺲ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﺳﻼﻡ ﺧﻮﻧﺶ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ، ﺯﻧﺶ مصادره ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ.

ﺑﻨﺪ۲- ﻋﺠﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ (یعنی ایرانیان پیش از اسلام) ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺪﺣﺸﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﺧﺒﯿﺚﺗﺮﯾﻦ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﺑﻮﺩﻧﺪ.

‏«ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﻠﻢ ﻭ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺕ ﮐﺜﯿﺮﻩ، ﻣﻨﺎﻓﯽ ﺑﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﻪ، ﺗﻮ ﺑﮕﻮ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺮ ﻣﯽﺩﻫﯽ، ﻭ ﺑﻨﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺩﺍ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺑﺎﺑﯿﻪ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﭘﺎﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻭ ﻣﺤﺮﺍﺏ ﻣﺎ، ﺍﻟﻘﺎﯼ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺸﺮ ﮐﻠﻤﻪ ﮐﻔﺮﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺒﻬﻪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻗﻠﻮﺏ ﺻﺎﻓﯿﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﻀﻠﯿﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺗﻮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﻨﯽ؟»

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺁﻥ ﺿﻼﻟﺖﻧﺎﻣﻪ ‏(ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ‏) ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻗﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺒﻊ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ۷ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ:
«ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ‏»

ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ‏«ﺷﺎﻉ ﻭﺫﺍﻉ ﺣﺘﯽ ﺧﺮﻕ ﺍﻻﺳﻤﺎﻉ»، ﻭ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ مشرﻭﻃﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻝ ‏[ﺁﻥ]، ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﻤﯽﻣﺎﻧﺪ.
ﻧﻈﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ، ﯾﮑﯽ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻝ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻋﯽ ﮐﻪ:
«اﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺩﻭﻝ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺩ، ﺑﺎﻗﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﮕﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ.»
ﻓﺪﻭﯼ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﻓﻌﻠﯽ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﻟﺴﻼﻡ» ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻢ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ:

«ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺟﺎﻟﺴﯿﻦ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ، ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺣﮑﻢ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ.

ﺍﯼ ﻣُﻠﺤﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ، ﻣُﻨﺎﻓﯽ ‏[ﺍﺳﺖ‏] ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺳﻄﺮ ﻗﺒﻞ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯼ ﺑﯽ‌ﺷﺮﻑ، ﺍﯼ ﺑﯽ‌ﻏﯿﺮﺕ، ﺑﺒﯿﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﻉ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮ ﻣُﻨﺘﺤﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺷﺮﻑ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺩﺍﺩ‏[ﻩ] ﺗﻮ ﺭﺍ، ﻭ ﺗﻮ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺳﻠﺐ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺍﺭﻣﻨﯽ ﻭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎﺷﻢ»

منبع:
#ﺭﺳﺎﻟﻪ ﺣﺮﻣﺖ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﺍﺯ #ﺷﯿﺦ_ﻓﻀﻞ_ﺍﻟﻠﻪ_‌ﻧﻮﺭﯼ ، ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻣﺸﺮﻭﻃﯿﺖ، ﺻﻔﺤﻪﻫﺎﯼ ١٥١ تا ١٦٧


@rahenow 🗿👈
#حکایت
نورالله و عین الله و بورس کالا😄

▫️دو برادر بودند که کت و شلوار می‌فروختند.
☝🏻یکی نورالله ویکی عین الله.
▫️نورالله مسئول جذب مشتری بود و عین الله قیمت می‌داد و همیشه آخر مغازه می‌نشست.
▪️مشتری که می آمد نورالله با زبان بازی جنس را نشان می‌داد و قیمت را ازعین الله می‌پرسید:
✋🏻داداش قیمت چنده؟

▪️عین الله می پرسید کدام یکی؟
نورالله می‌گفت که:
همون کت شلوار مشکی دکمه طلایی جلیقه‌دار!
عین الله می‌گفت:
۸۲۰ تومن.

😄 ولی نورالله برای محکم کاری باز می‌پرسید:
چند؟
دوباره عین الله بلندتر می‌گفت:
۸۲۰ تومن.

👈🏼اماعین الله به مشتری می‌گفت:
۵۲۰ تومن!!!
مشتری که خودش قیمت ۸۲۰ را شنیده بود با عجله ۵۲۰ می داد و می خرید.

اینجا را👇🏽
همه فکر می کردند نورالله کَر هست😄
👈🏻اما در حقیقت قیمت کت و شلوار ۳۲۰ بود.
و مردم به خیال یک خرید خوب زود می‌خریدند!!!

بعدها این دو تا نامشان را عوض کردن و گذاشتند 👇🏽
#وزارت_صمت و #بورس_کالا

@rahenow 🗿👈