@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
بزرگ مرد تاریخ ایران امیر کبیر

20 دیماه سالگرد به قتل رسیدن  امیر کبیر بزرگ مرد تاریخ ایران که در مدت زمان صدارتش که کمتر از 4 سال بود خدمات ارزشمندی برای کشورمان انجام داد.

امیرکبیر چون خودش دزد و فاسد نبود اجازه نمی داد زیردستان  وی هم دزدی کنند.
جمله معروف امیرکبیر که اگر من دزدی می کردم تا آخرین سمت همه دزدی می کردند و مملکت میشد دزدخونه !!!
گر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
برآورند غلامان وی درخت از بیخ

اگر خبر می رسید مسئولی رشوه گرفته ، سریع برکنارش میکرد حتی اگر اون شخص فاسد شاهزاده بود.
معتقد بود اگر سفره ای هم باید باشه اون سفره برای مردم باشه نه مسئولان

وقتی خبر رسید شاهزاده فاسد موثق الدوله حاکم قم
که بخاطر رشوه و اختلاس  با حکم وی برکنار شده بود ، به توصیه عمه شاه دوباره بعنوان حاکم قم ابقا شده
به ناصرالدین شاه نامه زد ...
که  این مسئول فاسد را تحت الحفظ به تهران فراخواندم
و اعلیحضرت بدانند که مملکت با توصیه عمه و خاله اداره نمی شود.


اگر امیرکبیر آدم شایسته ای نبود
در کمتر از 4 سال صدارت که هیچ، اگر 40 سال هم صدارت می کرد دستاوردی کسب نمیکرد.

نه مواجب بگیر انگلیس بود ، نه سگ قلاده بلند روسها
وطن فروش نبود ، خادم مردم ایران بود.
برای همین پول رشوه هایی که حاضر نشده بود بگیرد.
صرف کشتنش شد.

@rahenow 🗿👈
مراجع مشهور حامی اعدام ها هستند و آن را شرعی می دانند!

✍️حسین جعفری

✳️برخی از مردم میان آنکه گفته شود  مراجع معروف همانند جوادی آملی،نوری همدانی،مکارم و...این اعدام ها را غیر شرعی می دانند و سکوت شان بمنزله عدم حمایت از احکام اعدام است و میان آنکه حاکمان می گویند امثال جوادی آملی راضی و حامی احکام اعدام بوده و در پشت قاضی صادر کننده حکم اعدام ایستاده،بلکه شریک این حکم اند،شریک بودن شان را قبول دارند.

❗️به باور بخشی از جامعه احکام اعدام خوب یا بد، منطبق بر شرع یا خلاف شرع، قانونی یا غیرقانونی،منحصراً زمانی صادر می شوند که از حمایت مراجع تقلید برخوردار باشند والا اگر حامی نیستند علناً زبان به اعلام نارضایتی باز می کردند!بواقع وقتی امثال دکتر برهانی را می بینند که شفاف احکام اعدام اخیر را غیر قانونی و غیر شرعی‌ اعلام می کنند و در مقابل این مراجع(مدعی اعلام نظر خدا) قرار دارند که در برابر احکام اعدامی که علنی اعلام و با افتخار اجرا شده سکوت کرده اند چرا نباید بپذیرند که سکوت آقایان مراجع بدلیل رضایت شان است و در خوب و بد حکم صادره شریک!و صد البته نشانه های روشن در معرفی چهره واقعی اسلام به مردم.

@rahenow 🗿👈
کنایه معنادار مهرعلیزاده به قالیباف

🔻محسن مهرعلیزاده نوشت:

🔻پیامبر اکرم (ص):دروغ دری از درهای نفاق است.
🔻جناب قالیباف شنیدم که گفتید در ماجرای مهسا امینی به مسئولین گفتم عذرخواهی کنید. که البته بی تاثیر بود.
🔻گرچه خیلی دیر شده، فعلا شما یک عذرخواهی ساده در مورد «لوله سازی و گازانبری کوی دانشگاه» داشته باشید، شاید آنها هم یاد بگیرند.

@rahenow 🗿👈
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه

هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد  ، مرتد است و طبق قانون
اسلام  خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور

@rahenow 🗿👈
اينترنت را چه کسی محدود کرده است؟

✍️ توییت: رحمت‌اله بیگدلی

▪️نیکزاد نایب‌رئیس مجلس: ما اینترنت را محدود نکردیم، اغتشاشگران محدود کردند!

▪️پ.ن: رسول خدا(ص) با تمجید از عمار یاسر فرموده بود: عمار یاسر را گروه ستمگر می‌کشند.

▪️عمار یاسر در جنگ صفین از یاران علی(ع) بود که توسط سپاه معاویه شهید شد و چون سپاهیان معاویه با توجه به حدیث معروف رسول خدا(ص) دچار تردید شدند عمرو عاص گفت: بگویید: قاتل عمار علی است که او را به جنگ آورده است!

@rahenow 🗿👈
اشراف اطلاعاتی یعنی این!


@rahenow 🗿👈
مردم مانع پیشرفت و اداره درست کشور!

مصرف بالای مردم علت کمبود انرژی معرفی می شود، آن هم در حالی که ایران در رده میانگین جهانی مصرف سرانه انرژی قرار دارد
و صنایع به شدت انرژی بر فولاد و معدنی و تولید رمرزارزها عامل اصلی افزایش مصرف انرژی به شمار می روند.

سرانه مصرف انرژی ایران حدود یک-سوم امارات و کویت و یک-دوم آمریکا و عربستان است.

⭕️ دولت و مجلس با فرافکنی از ناکارآمدی خود در اداره کشور مسئولیت خالی می کنند و طبق سنت مالوف گناه همه چیز را به گردن مردم می اندازند.

پس از ۴۰ سال تقریبا در هر حوزه ای قوای سه گانه هیچ مسئولیتی به عهده نمی گیرند…

از گرانی و مسابقه قیمت ارز گرفته تا نارضایتی مردم. همیشه یا مردم یا دشمن خارجی و عندالزوم رژیم نیم قرن قبل مانع کارآمدی و کارآیی و پیشرفت می شوند.  / EconomySoltani

@rahenow 🗿👈
این نکبت‌زاده‌ی پلشت که با پول من و تو داره کف آمریکا عشق و حال میکنه، مردم ایران رو اغتشاشگر خطاب کرده و به دخترامون میگه دنبال لخت شدنن. بروبچ توئیتر هم اخیراً تصاویر خودش رو دادن بالا تا همه‌چی بطور واضح مشخص شه!

@rahenow 🗿👈
شکار لحظه‌ای که دردسرساز شد!
دادگاه عکاس خبری یلدا معیری را بخاطر این عکس  محکوم کرد به:
دو سال دوری از تلفن
دو سال منع زندگی در تهران
۶ سال حبس تعلیقی
۲ ماه پاکبانی و ...
فقط به خاطر همین یک دانه عکسی که‌ گرفت! اگر یلدا معیری چنین تصویری را در آمریکا شکار می‌کرد یا برای مجلدات آمریکایی می‌فرستاد رقمی بالا برای حق انتشار انحصاری آن به او پیشنهاد می‌شد! از استعدادکشی تا استعدادیابی چقدر فاصله است؟ 😰
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
عرضم به حضور شما که من به عنوان شهردار مبلغ ناچیز ۴۲ میلیون در ماه حقوق می‌گیرم، اما عرضم به حضور شما که این مدیر مالی ما حواسش نیست!

یعنی عرضم به حضور که گاهی دقت نمی‌کنه یهویی میاد یه پاداش ۱۵ میلیونی برای من واریز می‌کنه، البته من بعد این موضوع رو مورد توجه خاص خودم قرار میدم که اشتباه نکنه و یهویی نیاد مثلا ۲۰ میلیون بابت حق ماموریت به حساب من بریزه!

عرضم به حضور شما که البته فیش حقوق من مورد خاصی نیست که شما اینقدر بزرگش کردید، پول‌های خیلی بزرگتری در این کشور خورده میشه و این مورد هم عرضم به حضور شما به خاطر فضای مجازی هست.

عرضم به حضور شما این طرح صیانت خیلی خوبه چون جلوی پخش شدن این موارد گرفته میشه! آخه عرضم به حضور شما این کارهارو معاندین نظام انجام میدن و مردم اینقدر مظلوم و خوب هستند که هیچی نمی‌گن، اما عرضم به حضور شما که این فضای مجازی خیلی بده!
یه عده خیلی قلیل معاند هستند که میان برای امثال من دردسر درست می‌کنند. خلاصه که عرضم به حضور شما ما ملت مظلومی هستیم.

✍️مصطفی قاجار

@rahenow 🗿👈
@rahenow
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد  ، مرتد است و طبق قانون اسلام  خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور @rahenow 🗿👈
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه

هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد  ، مرتد است و طبق قانون
اسلام  خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور

ﺑﻨﺪ۱- ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧ‌ﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺗﺪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﻗﺎﻧﻮﻥِ ﻧﻮ، ﺍﺑﺪﺍ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﻭ ﻫﺮﮐﺲ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﺳﻼﻡ ﺧﻮﻧﺶ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ، ﺯﻧﺶ مصادره ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ.

ﺑﻨﺪ۲- ﻋﺠﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ (یعنی ایرانیان پیش از اسلام) ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺪﺣﺸﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﺧﺒﯿﺚﺗﺮﯾﻦ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﺑﻮﺩﻧﺪ.

‏«ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﻠﻢ ﻭ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺕ ﮐﺜﯿﺮﻩ، ﻣﻨﺎﻓﯽ ﺑﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﻪ، ﺗﻮ ﺑﮕﻮ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺮ ﻣﯽﺩﻫﯽ، ﻭ ﺑﻨﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺩﺍ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺑﺎﺑﯿﻪ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﭘﺎﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻭ ﻣﺤﺮﺍﺏ ﻣﺎ، ﺍﻟﻘﺎﯼ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺸﺮ ﮐﻠﻤﻪ ﮐﻔﺮﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺒﻬﻪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻗﻠﻮﺏ ﺻﺎﻓﯿﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﻀﻠﯿﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺗﻮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﻨﯽ؟»

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺁﻥ ﺿﻼﻟﺖﻧﺎﻣﻪ ‏(ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ‏) ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻗﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺒﻊ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ۷ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ:
«ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ‏»

ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ‏«ﺷﺎﻉ ﻭﺫﺍﻉ ﺣﺘﯽ ﺧﺮﻕ ﺍﻻﺳﻤﺎﻉ»، ﻭ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ مشرﻭﻃﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻝ ‏[ﺁﻥ]، ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﻤﯽﻣﺎﻧﺪ.
ﻧﻈﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ، ﯾﮑﯽ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻝ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻋﯽ ﮐﻪ:
«اﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺩﻭﻝ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺩ، ﺑﺎﻗﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﮕﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ.»
ﻓﺪﻭﯼ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﻓﻌﻠﯽ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﻟﺴﻼﻡ» ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻢ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ:

«ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺟﺎﻟﺴﯿﻦ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ، ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺣﮑﻢ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ.

ﺍﯼ ﻣُﻠﺤﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ، ﻣُﻨﺎﻓﯽ ‏[ﺍﺳﺖ‏] ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺳﻄﺮ ﻗﺒﻞ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯼ ﺑﯽ‌ﺷﺮﻑ، ﺍﯼ ﺑﯽ‌ﻏﯿﺮﺕ، ﺑﺒﯿﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﻉ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮ ﻣُﻨﺘﺤﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺷﺮﻑ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺩﺍﺩ‏[ﻩ] ﺗﻮ ﺭﺍ، ﻭ ﺗﻮ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺳﻠﺐ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺍﺭﻣﻨﯽ ﻭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎﺷﻢ»

منبع:
#ﺭﺳﺎﻟﻪ ﺣﺮﻣﺖ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﺍﺯ #ﺷﯿﺦ_ﻓﻀﻞ_ﺍﻟﻠﻪ_‌ﻧﻮﺭﯼ ، ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻣﺸﺮﻭﻃﯿﺖ، ﺻﻔﺤﻪﻫﺎﯼ ١٥١ تا ١٦٧


@rahenow 🗿👈
#حکایت
نورالله و عین الله و بورس کالا😄

▫️دو برادر بودند که کت و شلوار می‌فروختند.
☝🏻یکی نورالله ویکی عین الله.
▫️نورالله مسئول جذب مشتری بود و عین الله قیمت می‌داد و همیشه آخر مغازه می‌نشست.
▪️مشتری که می آمد نورالله با زبان بازی جنس را نشان می‌داد و قیمت را ازعین الله می‌پرسید:
✋🏻داداش قیمت چنده؟

▪️عین الله می پرسید کدام یکی؟
نورالله می‌گفت که:
همون کت شلوار مشکی دکمه طلایی جلیقه‌دار!
عین الله می‌گفت:
۸۲۰ تومن.

😄 ولی نورالله برای محکم کاری باز می‌پرسید:
چند؟
دوباره عین الله بلندتر می‌گفت:
۸۲۰ تومن.

👈🏼اماعین الله به مشتری می‌گفت:
۵۲۰ تومن!!!
مشتری که خودش قیمت ۸۲۰ را شنیده بود با عجله ۵۲۰ می داد و می خرید.

اینجا را👇🏽
همه فکر می کردند نورالله کَر هست😄
👈🏻اما در حقیقت قیمت کت و شلوار ۳۲۰ بود.
و مردم به خیال یک خرید خوب زود می‌خریدند!!!

بعدها این دو تا نامشان را عوض کردن و گذاشتند 👇🏽
#وزارت_صمت و #بورس_کالا

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 تفسیر حکومتی دین برای توجیه اعدام‌ها ، با چنین مغز های پوسیده ای در قرن بیست و یک رو به رو هستیم! صدا وسیما با دعوت از چنین افرادی چه هدفی را دنبال می‌کند!؟


🔴رئيس بسيج اساتيد قم در تلویزیون میلی :

مردم گوسفند هستند/باید مثل "علی" چندهزار نفر را کشت‼️

🔸آیت‌الله محمدرضا باقرزاده، رئیس بسیج اساتید #قم:

می‌گویند چرا به جای اعدام محارب، حبس نباشد؟ خب اینطور تازه اول خرجش است! آب، برق، تختخواب. بعدش هم می‌آیند می‌گویند روزنامه و ارتباط با خانواده‌ هم باشد!
امیرالمومنین دستور قتل داد، چند هزار نفر را کشت، گوسفندها یعنی در واقع همین مردم چه گناهی کردند که دست یک عده اغتشاشگر اسیر باشند؟!!!


@rahenow 🗿👈
زمستان سخت به سمت ایران کمانه کرد و ابرقدرت منطقه زمین‌گیر شد!

✍️ حبیب رمضانخانی

این تصویر رتبه کشورها از لحاظ دارا بودن بیشترین ذخایر گاز در جهان است. ایران اما با بودن در رتبه دوم، نه تنها در صادرات و کسب درآمد از گاز سهم بسیار ناچیزی دارد، بلکه امروز در تامین گاز مصرفی خود نیز دچار کمبود جدی شده است.

کمبودی که بعد از قطع گاز صنایع و کارخانجات، حالا نوبت اداره ها، دانشگاه ها و مدارس با تاکید بر خاموش کردن سیستم گرمایشی آن ها در جهت تامین گاز خانوارها، حتی در استان هایی که بارش برف نداشتند، صورت گرفته است.

آری، برخی به توهم زمستان سخت در اروپا، آینده اقتصادی و احیای برجام را به گروگان گرفتند تا با افتادن اروپا به دست و پای ما در زمستان سرد، بتوانیم آنزمان امتیازات بیشتر را درو کنیم. پس در نمایشی مضحک و نمادین برای غربی ها هیزم جمع کردند و نگون بختی آن ها را به استقبال و تمسخر نشستند.

اما حالا این وضع ماست و دور نیست سال های بعد گاز خانه ها نوبتی قطع و مردم به جمع آوری هیزم رو بیاورند. مگر عقلانیتی ایجاد و سرمایه گذاری خارجی صورت پذیرد!

@rahenow 🗿👈
منتجب نیا: مردم را می‌توان به زور، «ساکت» کرد، اما کسی به زور، «اقناع» نمی‌شود/ کار، به جای باریک کشیده

◀️ رسول منتجب‌نیا دبیر کل حزب جمهوریت در نقد وضع موجود می گوید: به زور می‌توان مردم را ساکت کرد، اما اقناع نه. آتش زیر خاکستر هنوز وجود دارد و با کوچکترین بهانه بار دیگر شعله‌ور می‌شود. کار، به جای باریک کشیده است.

🗣 او می گوید: نیروهای نظامی و امنیتی تعیین‌کننده و تصمیم‌ساز شده‌اند، انجمن حجتیه مرموزانه برنامه‌هایش را پیش می‌برد.روح بزرگواری و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است.ماموران خاطی را هم محاکمه کنید و عدالت را نشان دهید.

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به نظرم واجب شرعى هستش كه بعد شنيدن هر خبرى از تعطيلى ادارات و مدارس كشور بر اثر افت فشار گاز اين فيلم رو ببينيم؛ هر جاى دنيا بود از شرم و خجالت چندين باره استعفا كرده بود.


@rahenow 🗿👈
مردم، بیچاره‌های بودجه ۱۴۰۲

محمدحسین روانبخش


🔗 این روزها ما به جای اروپا، در زمستان سخت قرار داریم؛ اما دولت زحمت کشیده و بودجه‌ای برای سال آینده پیشنهاد داده که اگر زنده بمانیم، چهار‌فصل سخت را تجربه می‌کنیم!

🔗 لایحه دولت، رقم کل بودجه را ۱۵۰۲ همت (هزارمیلیارد تومان) نسبت به امسال بیشتر پیش‌بینی کرده که معادل افزایش ۴۰ درصدی است. در واقع اگر تورم را ۴۰ درصد بگیریم، بودجه امسال و سال آینده باطنا تفاوتی ندارد. ولی وقتی در ارقام بودجه کمی ریز می‌شویم چیز جالبی می‌بینیم:

1⃣ درآمدی که قرار است به صورت مالیات از مردم گرفته شود ۸۳۸ همت است که ۵۹ درصد بیشتر از سال گذشته است. یعنی مردم به طور میانگین ۱۹ درصد بیشتر از تورم باید مالیات بدهند!

2⃣ این افزایش درآمد کجا می‌رود؟ جاهای خوب. مثلا بودجه دستگاه‌های دولتی ۸۸۰ همت افزایش می‌یابد یعنی نزدیک به همان ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته. اینجا خیلی‌ها توقع دارند که لااقل حقوق کارمندان دولت هم همان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. ولی در اینجا وقتی قرار است پول به مردم داده شود، به طور میانگین حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند یعنی ۲۰ درصد کمتر از تورم!
بازنشسته‌های عزیز هم همین طور. یعنی سفره دستگاه‌های دولتی مثل پارسال پهن است ولی سفره کارمندها و بازنشسته‌های عزیز ۲۰ درصد دیگر کوچک می‌شود.

3⃣ شاید فکر کنید که حقوق ملاک نیست. یارانه نقدی که به عموم مردم می‌رسد را باید در نظر گرفت. دولت زحمت کشیده و یارانه نقدی و معیشتی را با صفر درصد افزایش برای مردم درنظر گرفته است.

🔗خلاصه‌اش این می‌شود: تورم ۴۰ درصد، افزایش رقم بودجه ۴۰ درصد، افزایش وصول مالیات از مردم نزدیک ۶۰ درصد، افزایش حقوق مردم ۲۰ درصد، افزایش یارانه صفر درصد...

🔗 بیچاره مردم! آن‌ها در خوش‌بینانه ترین حالت ۴۰ درصد تورم دارند + ۴۰ درصد افزایش پرداختی به دولت (فاصله مالیات پرداختی با حقوق دریافتی).
پس پول‌ها کجا خرج می‌شود؟ آنقدر ازمابهتران داریم که نگو؛ یکی‌اش رسانه‌ی میلی (صدا و سیما). بودجه سال آینده‌اش ۴۲ درصد افزایش دارد؛ خدا بده برکت. 

@rahenow 🗿👈
همه بگیم، اگزوز خاور!



@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
او از معروف‌ترین دولتمردان جهان بود که نقش گورکن یا مأمور مراسم تدفین را ایفا کرد. آمده بود تا بزرگ‌ترین دولت تاریخ را به خاک بسپارد. همه او را می‌شناختند چه کسانی که هیجان‎زده او را در این مراسم تدفین همراهی می‌کردند و چه آنها که او را مسبب این مرگِ غیر منتظره می‌دانستند و لعن و نفرینش می کردند.

پدربزرگ و نوه وارد پیتزا هات می‌شوند. در میز کناری خانواده‌ای متوجه گورباچف می‌شوند. میان پدر و پسر مشاجره‌ای سر گورباچف شکل می‌گیرد. مادر خانواده وارد بحث می‌شود و می‌گوید: به لطف او خیلی چیزها داریم، از جمله پیتزا هات! بحث فروکش می‌کند و از چهرۀ پدر پیداست در این‌ مورد او هم قدردان گورباچف است.

همه‌چیز در این تبلیغ، پیروزی کاپیتالیسم بر کمونیسم را به جهان نشان میدهد. رهبر بزرگ‌ ترین نظام کمونیستی، چند سال پس از فروپاشی شوروی افتخار میکند که باعث شده بازیگران نظام سرمایه داری و شرکت‌های خصوصی آن، در میدان سرخ حضور دارند و روسیه بخشی از اقتصاد جهانی شده است. مسیری که او بدرستی و با رویایی بزرگ برای کشورش انتخاب کرد و مردمی که ندانستند، تا پس از سالها، بار دیگر خود را به آغوش تزاری نو بسپارند...

@rahenow 🗿👈