شکار لحظهای که دردسرساز شد!
دادگاه عکاس خبری یلدا معیری را بخاطر این عکس محکوم کرد به:
دو سال دوری از تلفن
دو سال منع زندگی در تهران
۶ سال حبس تعلیقی
۲ ماه پاکبانی و ...
فقط به خاطر همین یک دانه عکسی که گرفت! اگر یلدا معیری چنین تصویری را در آمریکا شکار میکرد یا برای مجلدات آمریکایی میفرستاد رقمی بالا برای حق انتشار انحصاری آن به او پیشنهاد میشد! از استعدادکشی تا استعدادیابی چقدر فاصله است؟ 😰
@rahenow 🗿👈
دادگاه عکاس خبری یلدا معیری را بخاطر این عکس محکوم کرد به:
دو سال دوری از تلفن
دو سال منع زندگی در تهران
۶ سال حبس تعلیقی
۲ ماه پاکبانی و ...
فقط به خاطر همین یک دانه عکسی که گرفت! اگر یلدا معیری چنین تصویری را در آمریکا شکار میکرد یا برای مجلدات آمریکایی میفرستاد رقمی بالا برای حق انتشار انحصاری آن به او پیشنهاد میشد! از استعدادکشی تا استعدادیابی چقدر فاصله است؟ 😰
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
عرضم به حضور شما که من به عنوان شهردار مبلغ ناچیز ۴۲ میلیون در ماه حقوق میگیرم، اما عرضم به حضور شما که این مدیر مالی ما حواسش نیست!
یعنی عرضم به حضور که گاهی دقت نمیکنه یهویی میاد یه پاداش ۱۵ میلیونی برای من واریز میکنه، البته من بعد این موضوع رو مورد توجه خاص خودم قرار میدم که اشتباه نکنه و یهویی نیاد مثلا ۲۰ میلیون بابت حق ماموریت به حساب من بریزه!
عرضم به حضور شما که البته فیش حقوق من مورد خاصی نیست که شما اینقدر بزرگش کردید، پولهای خیلی بزرگتری در این کشور خورده میشه و این مورد هم عرضم به حضور شما به خاطر فضای مجازی هست.
عرضم به حضور شما این طرح صیانت خیلی خوبه چون جلوی پخش شدن این موارد گرفته میشه! آخه عرضم به حضور شما این کارهارو معاندین نظام انجام میدن و مردم اینقدر مظلوم و خوب هستند که هیچی نمیگن، اما عرضم به حضور شما که این فضای مجازی خیلی بده!
یه عده خیلی قلیل معاند هستند که میان برای امثال من دردسر درست میکنند. خلاصه که عرضم به حضور شما ما ملت مظلومی هستیم.
✍️مصطفی قاجار
@rahenow 🗿👈
عرضم به حضور شما که من به عنوان شهردار مبلغ ناچیز ۴۲ میلیون در ماه حقوق میگیرم، اما عرضم به حضور شما که این مدیر مالی ما حواسش نیست!
یعنی عرضم به حضور که گاهی دقت نمیکنه یهویی میاد یه پاداش ۱۵ میلیونی برای من واریز میکنه، البته من بعد این موضوع رو مورد توجه خاص خودم قرار میدم که اشتباه نکنه و یهویی نیاد مثلا ۲۰ میلیون بابت حق ماموریت به حساب من بریزه!
عرضم به حضور شما که البته فیش حقوق من مورد خاصی نیست که شما اینقدر بزرگش کردید، پولهای خیلی بزرگتری در این کشور خورده میشه و این مورد هم عرضم به حضور شما به خاطر فضای مجازی هست.
عرضم به حضور شما این طرح صیانت خیلی خوبه چون جلوی پخش شدن این موارد گرفته میشه! آخه عرضم به حضور شما این کارهارو معاندین نظام انجام میدن و مردم اینقدر مظلوم و خوب هستند که هیچی نمیگن، اما عرضم به حضور شما که این فضای مجازی خیلی بده!
یه عده خیلی قلیل معاند هستند که میان برای امثال من دردسر درست میکنند. خلاصه که عرضم به حضور شما ما ملت مظلومی هستیم.
✍️مصطفی قاجار
@rahenow 🗿👈
@rahenow
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد ، مرتد است و طبق قانون اسلام خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور @rahenow 🗿👈
اعلامیه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطه
هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد ، مرتد است و طبق قانون
اسلام خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور
ﺑﻨﺪ۱- ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺗﺪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﻗﺎﻧﻮﻥِ ﻧﻮ، ﺍﺑﺪﺍ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﻭ ﻫﺮﮐﺲ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﺳﻼﻡ ﺧﻮﻧﺶ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ، ﺯﻧﺶ مصادره ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ.
ﺑﻨﺪ۲- ﻋﺠﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ (یعنی ایرانیان پیش از اسلام) ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺪﺣﺸﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﺧﺒﯿﺚﺗﺮﯾﻦ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﺑﻮﺩﻧﺪ.
«ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﻠﻢ ﻭ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺕ ﮐﺜﯿﺮﻩ، ﻣﻨﺎﻓﯽ ﺑﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﻪ، ﺗﻮ ﺑﮕﻮ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺮ ﻣﯽﺩﻫﯽ، ﻭ ﺑﻨﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺩﺍ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺑﺎﺑﯿﻪ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﭘﺎﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻭ ﻣﺤﺮﺍﺏ ﻣﺎ، ﺍﻟﻘﺎﯼ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺸﺮ ﮐﻠﻤﻪ ﮐﻔﺮﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺒﻬﻪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻗﻠﻮﺏ ﺻﺎﻓﯿﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﻀﻠﯿﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺗﻮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﻨﯽ؟»
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺁﻥ ﺿﻼﻟﺖﻧﺎﻣﻪ (ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ) ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻗﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺒﻊ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ۷ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ:
«ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ»
ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، «ﺷﺎﻉ ﻭﺫﺍﻉ ﺣﺘﯽ ﺧﺮﻕ ﺍﻻﺳﻤﺎﻉ»، ﻭ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ مشرﻭﻃﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻝ [ﺁﻥ]، ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﻤﯽﻣﺎﻧﺪ.
ﻧﻈﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ، ﯾﮑﯽ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻝ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻋﯽ ﮐﻪ:
«اﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺩﻭﻝ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺩ، ﺑﺎﻗﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﮕﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ.»
ﻓﺪﻭﯼ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﻓﻌﻠﯽ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﻟﺴﻼﻡ» ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻢ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺟﺎﻟﺴﯿﻦ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ، ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺣﮑﻢ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ.
ﺍﯼ ﻣُﻠﺤﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ، ﻣُﻨﺎﻓﯽ [ﺍﺳﺖ] ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺳﻄﺮ ﻗﺒﻞ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯼ ﺑﯽﺷﺮﻑ، ﺍﯼ ﺑﯽﻏﯿﺮﺕ، ﺑﺒﯿﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﻉ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮ ﻣُﻨﺘﺤﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺷﺮﻑ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺩﺍﺩ[ﻩ] ﺗﻮ ﺭﺍ، ﻭ ﺗﻮ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺳﻠﺐ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺍﺭﻣﻨﯽ ﻭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎﺷﻢ»
منبع:
#ﺭﺳﺎﻟﻪ ﺣﺮﻣﺖ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﺍﺯ #ﺷﯿﺦ_ﻓﻀﻞ_ﺍﻟﻠﻪ_ﻧﻮﺭﯼ ، ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻣﺸﺮﻭﻃﯿﺖ، ﺻﻔﺤﻪﻫﺎﯼ ١٥١ تا ١٦٧
@rahenow 🗿👈
هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد ، مرتد است و طبق قانون
اسلام خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور
ﺑﻨﺪ۱- ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺗﺪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﻗﺎﻧﻮﻥِ ﻧﻮ، ﺍﺑﺪﺍ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﻭ ﻫﺮﮐﺲ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﺳﻼﻡ ﺧﻮﻧﺶ ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ، ﺯﻧﺶ مصادره ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ.
ﺑﻨﺪ۲- ﻋﺠﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ (یعنی ایرانیان پیش از اسلام) ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻣﺪﺣﺸﺎﻥ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﺧﺒﯿﺚﺗﺮﯾﻦ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﺑﻮﺩﻧﺪ.
«ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﻠﻢ ﻭ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺕ ﮐﺜﯿﺮﻩ، ﻣﻨﺎﻓﯽ ﺑﺎ ﻗﺎﻧﻮﻥﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻧﻪ، ﺗﻮ ﺑﮕﻮ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻗﺒﯿﺤﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺮ ﻣﯽﺩﻫﯽ، ﻭ ﺑﻨﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺩﺍ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺑﺎﺑﯿﻪ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﭘﺎﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻭ ﻣﺤﺮﺍﺏ ﻣﺎ، ﺍﻟﻘﺎﯼ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺸﺮ ﮐﻠﻤﻪ ﮐﻔﺮﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺒﻬﻪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻗﻠﻮﺏ ﺻﺎﻓﯿﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﻀﻠﯿﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﺗﻮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﭼﻪ ﮐﻨﯽ؟»
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺁﻥ ﺿﻼﻟﺖﻧﺎﻣﻪ (ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ) ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻗﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻃﺒﻊ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ۷ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ:
«ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺤﻘﻮﻕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ»
ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، «ﺷﺎﻉ ﻭﺫﺍﻉ ﺣﺘﯽ ﺧﺮﻕ ﺍﻻﺳﻤﺎﻉ»، ﻭ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ مشرﻭﻃﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻝ [ﺁﻥ]، ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﻤﯽﻣﺎﻧﺪ.
ﻧﻈﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ، ﯾﮑﯽ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻝ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻋﯽ ﮐﻪ:
«اﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﭼﻨﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺩﻭﻝ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺩ، ﺑﺎﻗﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﮕﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ.»
ﻓﺪﻭﯼ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﻓﻌﻠﯽ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﻟﺴﻼﻡ» ﻭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻢ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
«ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺟﺎﻟﺴﯿﻦ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ، ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﻪ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺣﮑﻢ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ.
ﺍﯼ ﻣُﻠﺤﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺴﺎﻭﺍﺕ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ، ﻣُﻨﺎﻓﯽ [ﺍﺳﺖ] ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺳﻄﺮ ﻗﺒﻞ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯼ ﺑﯽﺷﺮﻑ، ﺍﯼ ﺑﯽﻏﯿﺮﺕ، ﺑﺒﯿﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﻉ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮ ﻣُﻨﺘﺤﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺷﺮﻑ ﻣﻘﺮﺭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺩﺍﺩ[ﻩ] ﺗﻮ ﺭﺍ، ﻭ ﺗﻮ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺳﻠﺐ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﺍﺭﻣﻨﯽ ﻭ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎﺷﻢ»
منبع:
#ﺭﺳﺎﻟﻪ ﺣﺮﻣﺖ ﻣﺸﺮﻭﻃﻪ ﺍﺯ #ﺷﯿﺦ_ﻓﻀﻞ_ﺍﻟﻠﻪ_ﻧﻮﺭﯼ ، ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻣﺸﺮﻭﻃﯿﺖ، ﺻﻔﺤﻪﻫﺎﯼ ١٥١ تا ١٦٧
@rahenow 🗿👈
Telegram
آرشیو کانال آینده
هرکس به قانونگذاری اعتقاد داشته باشد ، مرتد است و طبق قانون اسلام خونش حلال است ، زنش مصادره می شود و اموالش نیز همینطور
.
.
#حکایت
نورالله و عین الله و بورس کالا😄
▫️دو برادر بودند که کت و شلوار میفروختند.
☝🏻یکی نورالله ویکی عین الله.
▫️نورالله مسئول جذب مشتری بود و عین الله قیمت میداد و همیشه آخر مغازه مینشست.
▪️مشتری که می آمد نورالله با زبان بازی جنس را نشان میداد و قیمت را ازعین الله میپرسید:
✋🏻داداش قیمت چنده؟
▪️عین الله می پرسید کدام یکی؟
نورالله میگفت که:
همون کت شلوار مشکی دکمه طلایی جلیقهدار!
عین الله میگفت:
۸۲۰ تومن.
😄 ولی نورالله برای محکم کاری باز میپرسید:
چند؟
دوباره عین الله بلندتر میگفت:
۸۲۰ تومن.
👈🏼اماعین الله به مشتری میگفت:
۵۲۰ تومن!!!
مشتری که خودش قیمت ۸۲۰ را شنیده بود با عجله ۵۲۰ می داد و می خرید.
اینجا را👇🏽
همه فکر می کردند نورالله کَر هست😄
👈🏻اما در حقیقت قیمت کت و شلوار ۳۲۰ بود.
و مردم به خیال یک خرید خوب زود میخریدند!!!
بعدها این دو تا نامشان را عوض کردن و گذاشتند 👇🏽
#وزارت_صمت و #بورس_کالا
@rahenow 🗿👈
نورالله و عین الله و بورس کالا😄
▫️دو برادر بودند که کت و شلوار میفروختند.
☝🏻یکی نورالله ویکی عین الله.
▫️نورالله مسئول جذب مشتری بود و عین الله قیمت میداد و همیشه آخر مغازه مینشست.
▪️مشتری که می آمد نورالله با زبان بازی جنس را نشان میداد و قیمت را ازعین الله میپرسید:
✋🏻داداش قیمت چنده؟
▪️عین الله می پرسید کدام یکی؟
نورالله میگفت که:
همون کت شلوار مشکی دکمه طلایی جلیقهدار!
عین الله میگفت:
۸۲۰ تومن.
😄 ولی نورالله برای محکم کاری باز میپرسید:
چند؟
دوباره عین الله بلندتر میگفت:
۸۲۰ تومن.
👈🏼اماعین الله به مشتری میگفت:
۵۲۰ تومن!!!
مشتری که خودش قیمت ۸۲۰ را شنیده بود با عجله ۵۲۰ می داد و می خرید.
اینجا را👇🏽
همه فکر می کردند نورالله کَر هست😄
👈🏻اما در حقیقت قیمت کت و شلوار ۳۲۰ بود.
و مردم به خیال یک خرید خوب زود میخریدند!!!
بعدها این دو تا نامشان را عوض کردن و گذاشتند 👇🏽
#وزارت_صمت و #بورس_کالا
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 تفسیر حکومتی دین برای توجیه اعدامها ، با چنین مغز های پوسیده ای در قرن بیست و یک رو به رو هستیم! صدا وسیما با دعوت از چنین افرادی چه هدفی را دنبال میکند!؟
🔴رئيس بسيج اساتيد قم در تلویزیون میلی :
مردم گوسفند هستند/باید مثل "علی" چندهزار نفر را کشت‼️
🔸آیتالله محمدرضا باقرزاده، رئیس بسیج اساتید #قم:
میگویند چرا به جای اعدام محارب، حبس نباشد؟ خب اینطور تازه اول خرجش است! آب، برق، تختخواب. بعدش هم میآیند میگویند روزنامه و ارتباط با خانواده هم باشد!
امیرالمومنین دستور قتل داد، چند هزار نفر را کشت، گوسفندها یعنی در واقع همین مردم چه گناهی کردند که دست یک عده اغتشاشگر اسیر باشند؟!!!
@rahenow 🗿👈
🔴رئيس بسيج اساتيد قم در تلویزیون میلی :
مردم گوسفند هستند/باید مثل "علی" چندهزار نفر را کشت‼️
🔸آیتالله محمدرضا باقرزاده، رئیس بسیج اساتید #قم:
میگویند چرا به جای اعدام محارب، حبس نباشد؟ خب اینطور تازه اول خرجش است! آب، برق، تختخواب. بعدش هم میآیند میگویند روزنامه و ارتباط با خانواده هم باشد!
امیرالمومنین دستور قتل داد، چند هزار نفر را کشت، گوسفندها یعنی در واقع همین مردم چه گناهی کردند که دست یک عده اغتشاشگر اسیر باشند؟!!!
@rahenow 🗿👈
زمستان سخت به سمت ایران کمانه کرد و ابرقدرت منطقه زمینگیر شد!
✍️ حبیب رمضانخانی
این تصویر رتبه کشورها از لحاظ دارا بودن بیشترین ذخایر گاز در جهان است. ایران اما با بودن در رتبه دوم، نه تنها در صادرات و کسب درآمد از گاز سهم بسیار ناچیزی دارد، بلکه امروز در تامین گاز مصرفی خود نیز دچار کمبود جدی شده است.
کمبودی که بعد از قطع گاز صنایع و کارخانجات، حالا نوبت اداره ها، دانشگاه ها و مدارس با تاکید بر خاموش کردن سیستم گرمایشی آن ها در جهت تامین گاز خانوارها، حتی در استان هایی که بارش برف نداشتند، صورت گرفته است.
آری، برخی به توهم زمستان سخت در اروپا، آینده اقتصادی و احیای برجام را به گروگان گرفتند تا با افتادن اروپا به دست و پای ما در زمستان سرد، بتوانیم آنزمان امتیازات بیشتر را درو کنیم. پس در نمایشی مضحک و نمادین برای غربی ها هیزم جمع کردند و نگون بختی آن ها را به استقبال و تمسخر نشستند.
اما حالا این وضع ماست و دور نیست سال های بعد گاز خانه ها نوبتی قطع و مردم به جمع آوری هیزم رو بیاورند. مگر عقلانیتی ایجاد و سرمایه گذاری خارجی صورت پذیرد!
@rahenow 🗿👈
✍️ حبیب رمضانخانی
این تصویر رتبه کشورها از لحاظ دارا بودن بیشترین ذخایر گاز در جهان است. ایران اما با بودن در رتبه دوم، نه تنها در صادرات و کسب درآمد از گاز سهم بسیار ناچیزی دارد، بلکه امروز در تامین گاز مصرفی خود نیز دچار کمبود جدی شده است.
کمبودی که بعد از قطع گاز صنایع و کارخانجات، حالا نوبت اداره ها، دانشگاه ها و مدارس با تاکید بر خاموش کردن سیستم گرمایشی آن ها در جهت تامین گاز خانوارها، حتی در استان هایی که بارش برف نداشتند، صورت گرفته است.
آری، برخی به توهم زمستان سخت در اروپا، آینده اقتصادی و احیای برجام را به گروگان گرفتند تا با افتادن اروپا به دست و پای ما در زمستان سرد، بتوانیم آنزمان امتیازات بیشتر را درو کنیم. پس در نمایشی مضحک و نمادین برای غربی ها هیزم جمع کردند و نگون بختی آن ها را به استقبال و تمسخر نشستند.
اما حالا این وضع ماست و دور نیست سال های بعد گاز خانه ها نوبتی قطع و مردم به جمع آوری هیزم رو بیاورند. مگر عقلانیتی ایجاد و سرمایه گذاری خارجی صورت پذیرد!
@rahenow 🗿👈
منتجب نیا: مردم را میتوان به زور، «ساکت» کرد، اما کسی به زور، «اقناع» نمیشود/ کار، به جای باریک کشیده
◀️ رسول منتجبنیا دبیر کل حزب جمهوریت در نقد وضع موجود می گوید: به زور میتوان مردم را ساکت کرد، اما اقناع نه. آتش زیر خاکستر هنوز وجود دارد و با کوچکترین بهانه بار دیگر شعلهور میشود. کار، به جای باریک کشیده است.
🗣 او می گوید: نیروهای نظامی و امنیتی تعیینکننده و تصمیمساز شدهاند، انجمن حجتیه مرموزانه برنامههایش را پیش میبرد.روح بزرگواری و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است.ماموران خاطی را هم محاکمه کنید و عدالت را نشان دهید.
@rahenow 🗿👈
◀️ رسول منتجبنیا دبیر کل حزب جمهوریت در نقد وضع موجود می گوید: به زور میتوان مردم را ساکت کرد، اما اقناع نه. آتش زیر خاکستر هنوز وجود دارد و با کوچکترین بهانه بار دیگر شعلهور میشود. کار، به جای باریک کشیده است.
🗣 او می گوید: نیروهای نظامی و امنیتی تعیینکننده و تصمیمساز شدهاند، انجمن حجتیه مرموزانه برنامههایش را پیش میبرد.روح بزرگواری و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است.ماموران خاطی را هم محاکمه کنید و عدالت را نشان دهید.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به نظرم واجب شرعى هستش كه بعد شنيدن هر خبرى از تعطيلى ادارات و مدارس كشور بر اثر افت فشار گاز اين فيلم رو ببينيم؛ هر جاى دنيا بود از شرم و خجالت چندين باره استعفا كرده بود.
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
✅ مردم، بیچارههای بودجه ۱۴۰۲
✍ محمدحسین روانبخش
🔗 این روزها ما به جای اروپا، در زمستان سخت قرار داریم؛ اما دولت زحمت کشیده و بودجهای برای سال آینده پیشنهاد داده که اگر زنده بمانیم، چهارفصل سخت را تجربه میکنیم!
🔗 لایحه دولت، رقم کل بودجه را ۱۵۰۲ همت (هزارمیلیارد تومان) نسبت به امسال بیشتر پیشبینی کرده که معادل افزایش ۴۰ درصدی است. در واقع اگر تورم را ۴۰ درصد بگیریم، بودجه امسال و سال آینده باطنا تفاوتی ندارد. ولی وقتی در ارقام بودجه کمی ریز میشویم چیز جالبی میبینیم:
1⃣ درآمدی که قرار است به صورت مالیات از مردم گرفته شود ۸۳۸ همت است که ۵۹ درصد بیشتر از سال گذشته است. یعنی مردم به طور میانگین ۱۹ درصد بیشتر از تورم باید مالیات بدهند!
2⃣ این افزایش درآمد کجا میرود؟ جاهای خوب. مثلا بودجه دستگاههای دولتی ۸۸۰ همت افزایش مییابد یعنی نزدیک به همان ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته. اینجا خیلیها توقع دارند که لااقل حقوق کارمندان دولت هم همان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. ولی در اینجا وقتی قرار است پول به مردم داده شود، به طور میانگین حقوقها ۲۰ درصد افزایش پیدا میکند یعنی ۲۰ درصد کمتر از تورم!
بازنشستههای عزیز هم همین طور. یعنی سفره دستگاههای دولتی مثل پارسال پهن است ولی سفره کارمندها و بازنشستههای عزیز ۲۰ درصد دیگر کوچک میشود.
3⃣ شاید فکر کنید که حقوق ملاک نیست. یارانه نقدی که به عموم مردم میرسد را باید در نظر گرفت. دولت زحمت کشیده و یارانه نقدی و معیشتی را با صفر درصد افزایش برای مردم درنظر گرفته است.
🔗خلاصهاش این میشود: تورم ۴۰ درصد، افزایش رقم بودجه ۴۰ درصد، افزایش وصول مالیات از مردم نزدیک ۶۰ درصد، افزایش حقوق مردم ۲۰ درصد، افزایش یارانه صفر درصد...
🔗 بیچاره مردم! آنها در خوشبینانه ترین حالت ۴۰ درصد تورم دارند + ۴۰ درصد افزایش پرداختی به دولت (فاصله مالیات پرداختی با حقوق دریافتی).
پس پولها کجا خرج میشود؟ آنقدر ازمابهتران داریم که نگو؛ یکیاش رسانهی میلی (صدا و سیما). بودجه سال آیندهاش ۴۲ درصد افزایش دارد؛ خدا بده برکت.
@rahenow 🗿👈
✍ محمدحسین روانبخش
🔗 این روزها ما به جای اروپا، در زمستان سخت قرار داریم؛ اما دولت زحمت کشیده و بودجهای برای سال آینده پیشنهاد داده که اگر زنده بمانیم، چهارفصل سخت را تجربه میکنیم!
🔗 لایحه دولت، رقم کل بودجه را ۱۵۰۲ همت (هزارمیلیارد تومان) نسبت به امسال بیشتر پیشبینی کرده که معادل افزایش ۴۰ درصدی است. در واقع اگر تورم را ۴۰ درصد بگیریم، بودجه امسال و سال آینده باطنا تفاوتی ندارد. ولی وقتی در ارقام بودجه کمی ریز میشویم چیز جالبی میبینیم:
1⃣ درآمدی که قرار است به صورت مالیات از مردم گرفته شود ۸۳۸ همت است که ۵۹ درصد بیشتر از سال گذشته است. یعنی مردم به طور میانگین ۱۹ درصد بیشتر از تورم باید مالیات بدهند!
2⃣ این افزایش درآمد کجا میرود؟ جاهای خوب. مثلا بودجه دستگاههای دولتی ۸۸۰ همت افزایش مییابد یعنی نزدیک به همان ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته. اینجا خیلیها توقع دارند که لااقل حقوق کارمندان دولت هم همان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. ولی در اینجا وقتی قرار است پول به مردم داده شود، به طور میانگین حقوقها ۲۰ درصد افزایش پیدا میکند یعنی ۲۰ درصد کمتر از تورم!
بازنشستههای عزیز هم همین طور. یعنی سفره دستگاههای دولتی مثل پارسال پهن است ولی سفره کارمندها و بازنشستههای عزیز ۲۰ درصد دیگر کوچک میشود.
3⃣ شاید فکر کنید که حقوق ملاک نیست. یارانه نقدی که به عموم مردم میرسد را باید در نظر گرفت. دولت زحمت کشیده و یارانه نقدی و معیشتی را با صفر درصد افزایش برای مردم درنظر گرفته است.
🔗خلاصهاش این میشود: تورم ۴۰ درصد، افزایش رقم بودجه ۴۰ درصد، افزایش وصول مالیات از مردم نزدیک ۶۰ درصد، افزایش حقوق مردم ۲۰ درصد، افزایش یارانه صفر درصد...
🔗 بیچاره مردم! آنها در خوشبینانه ترین حالت ۴۰ درصد تورم دارند + ۴۰ درصد افزایش پرداختی به دولت (فاصله مالیات پرداختی با حقوق دریافتی).
پس پولها کجا خرج میشود؟ آنقدر ازمابهتران داریم که نگو؛ یکیاش رسانهی میلی (صدا و سیما). بودجه سال آیندهاش ۴۲ درصد افزایش دارد؛ خدا بده برکت.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
او از معروفترین دولتمردان جهان بود که نقش گورکن یا مأمور مراسم تدفین را ایفا کرد. آمده بود تا بزرگترین دولت تاریخ را به خاک بسپارد. همه او را میشناختند چه کسانی که هیجانزده او را در این مراسم تدفین همراهی میکردند و چه آنها که او را مسبب این مرگِ غیر منتظره میدانستند و لعن و نفرینش می کردند.
پدربزرگ و نوه وارد پیتزا هات میشوند. در میز کناری خانوادهای متوجه گورباچف میشوند. میان پدر و پسر مشاجرهای سر گورباچف شکل میگیرد. مادر خانواده وارد بحث میشود و میگوید: به لطف او خیلی چیزها داریم، از جمله پیتزا هات! بحث فروکش میکند و از چهرۀ پدر پیداست در این مورد او هم قدردان گورباچف است.
همهچیز در این تبلیغ، پیروزی کاپیتالیسم بر کمونیسم را به جهان نشان میدهد. رهبر بزرگ ترین نظام کمونیستی، چند سال پس از فروپاشی شوروی افتخار میکند که باعث شده بازیگران نظام سرمایه داری و شرکتهای خصوصی آن، در میدان سرخ حضور دارند و روسیه بخشی از اقتصاد جهانی شده است. مسیری که او بدرستی و با رویایی بزرگ برای کشورش انتخاب کرد و مردمی که ندانستند، تا پس از سالها، بار دیگر خود را به آغوش تزاری نو بسپارند...
@rahenow 🗿👈
پدربزرگ و نوه وارد پیتزا هات میشوند. در میز کناری خانوادهای متوجه گورباچف میشوند. میان پدر و پسر مشاجرهای سر گورباچف شکل میگیرد. مادر خانواده وارد بحث میشود و میگوید: به لطف او خیلی چیزها داریم، از جمله پیتزا هات! بحث فروکش میکند و از چهرۀ پدر پیداست در این مورد او هم قدردان گورباچف است.
همهچیز در این تبلیغ، پیروزی کاپیتالیسم بر کمونیسم را به جهان نشان میدهد. رهبر بزرگ ترین نظام کمونیستی، چند سال پس از فروپاشی شوروی افتخار میکند که باعث شده بازیگران نظام سرمایه داری و شرکتهای خصوصی آن، در میدان سرخ حضور دارند و روسیه بخشی از اقتصاد جهانی شده است. مسیری که او بدرستی و با رویایی بزرگ برای کشورش انتخاب کرد و مردمی که ندانستند، تا پس از سالها، بار دیگر خود را به آغوش تزاری نو بسپارند...
@rahenow 🗿👈
تو خود آفتاب خود باش...
این روزها فارغ از وضعیت جسمی و بیمارهایی که درگیر آنها هستم، کمی گرفتاریها زیاد شده همین علت کمرنگ شدنم است. اما این گرفتاریها منجر به این نشده که جامعه، مردم، دردها و رنجهایشان را نبینم و حرفها و نقدهایشان را نخوانم. شرایط سخت است اما همچنان زندهام و زندهایم؛ پدر نزدیک دو هفته است در بیمارستان بستری بود، خانواده مدام تلفنها و پیامهای تهدیدآمیز دریافت میکنند که «پسرت را فلان میکنیم، برادرت را بهمان میکنیم.» کارفرمایم را احضار کردهاند که بیمه حسین را قطع و از کارش اخراج کن (که گفته نمیکنم)، به مالک خانهای که در آن مستاجرم گفتهاند حسین را از اینجا بیرون کن (که گفته نمیتوانم)، کار بهجایی رسیده که به یک مرکز درمانی گفتهاند حسین را پذیرش نکنید (که آنها پذیرش کردند).
در این شرایط، بازوی حکومت از خارج از ایران فشار مضاعف میآورد، در اشتراکهای توییتر و... خرابکاری میکنند و سعی در خفه کردن ما دارند! در میان این دشواریها، خبر میرسد برادرم را بردهاند دادستانی ملکان و چند ساعتی بازجویی کردهاند، و پس از داد و فریاد مادر و خواهرم و پس از آنکه پدرم از بیمارستان برای اعتراض با آن حالش جلوی دادستانی میرود او را آزاد میکنند. آن میان شخصی بهنام «علی عشرتیآذر» که عنوان بازپرس را یدک میکشد به مادرم توهین کرده و او را تهدید میکند. عصر میشود هوا تاریک میشود، میگویند دوتا از دوستانم «شهابالدین نظری» و «احمد رئیسی» را بازداشت کردهاند. درد وقایع مهمتری چون کشتن وطندوستان (مجیدرضا رهنورد، آزادی کرمی، محمد حسینی و محسن شکاری)، زندانی کردن و آزار هممیهنان را هر روز با جان و دل حس میکنم، تصاویر عزیزانی را میبینم که چشم یا چشمهایشان را از آنها گرفتهاند اما شجاعت و آگاهی را نه!
این روزهای تلخ میگذرند، اما بیتفاوت از کنارشان رد نمیشوم، قلب آدمی بهدرد میآید اما نمیگذاریم قلب ما ایرانیان از تپیدن باز ماند، خصوصا برای همدیگر. این کارها و فشارهای طاقتفرسای برای این است که از ایران بروم، اما من هستم، تا جان در بدن دارم در ایران هستم و میمانم؛ بهقول علی دایی :«کسی میرود که آمده باشد، نه کسی که ریشه در این خاک دارد». ما زاده این آب و خاکیم، بزرگ شده در کوچهها و خیابانهایِ ایرانی هستیم که هر لحظه شاهد رنج و درد مردم بودهاست. اگر قرار باشد بیکار شوم، آواره باشم، و... اسارت و آوارگی در میهنم را انتخاب میکنم. یک جان و یک زندگی دارم که با افتخار در راه ایران و مردمش میدهم. کسی که دست از جان شسته را نیازمایید. :)
همهی ما که اینجاییم،
یک آسمان داریم و همین یک لبخند
شاید فردا ما را بکشند
اما نمیتوانند این لبخند
و این آسمان را از ما بگیرند.
یانیس ریتسوس
پینوشت: این روزها نگران و پیگیر توماج و همه جانهای عزیزی هستم که در بند و اسارت هستند. امید دارم بهزودی در کنارمان خواهند بود. ما، کنار همه آنها هستیم که قلبشان برای ایران و مردمانش میتپد. (بعد ما بارون میباره عطر آزادی… پر میشه این خونه از رقص و گل و شادی)
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
این روزها فارغ از وضعیت جسمی و بیمارهایی که درگیر آنها هستم، کمی گرفتاریها زیاد شده همین علت کمرنگ شدنم است. اما این گرفتاریها منجر به این نشده که جامعه، مردم، دردها و رنجهایشان را نبینم و حرفها و نقدهایشان را نخوانم. شرایط سخت است اما همچنان زندهام و زندهایم؛ پدر نزدیک دو هفته است در بیمارستان بستری بود، خانواده مدام تلفنها و پیامهای تهدیدآمیز دریافت میکنند که «پسرت را فلان میکنیم، برادرت را بهمان میکنیم.» کارفرمایم را احضار کردهاند که بیمه حسین را قطع و از کارش اخراج کن (که گفته نمیکنم)، به مالک خانهای که در آن مستاجرم گفتهاند حسین را از اینجا بیرون کن (که گفته نمیتوانم)، کار بهجایی رسیده که به یک مرکز درمانی گفتهاند حسین را پذیرش نکنید (که آنها پذیرش کردند).
در این شرایط، بازوی حکومت از خارج از ایران فشار مضاعف میآورد، در اشتراکهای توییتر و... خرابکاری میکنند و سعی در خفه کردن ما دارند! در میان این دشواریها، خبر میرسد برادرم را بردهاند دادستانی ملکان و چند ساعتی بازجویی کردهاند، و پس از داد و فریاد مادر و خواهرم و پس از آنکه پدرم از بیمارستان برای اعتراض با آن حالش جلوی دادستانی میرود او را آزاد میکنند. آن میان شخصی بهنام «علی عشرتیآذر» که عنوان بازپرس را یدک میکشد به مادرم توهین کرده و او را تهدید میکند. عصر میشود هوا تاریک میشود، میگویند دوتا از دوستانم «شهابالدین نظری» و «احمد رئیسی» را بازداشت کردهاند. درد وقایع مهمتری چون کشتن وطندوستان (مجیدرضا رهنورد، آزادی کرمی، محمد حسینی و محسن شکاری)، زندانی کردن و آزار هممیهنان را هر روز با جان و دل حس میکنم، تصاویر عزیزانی را میبینم که چشم یا چشمهایشان را از آنها گرفتهاند اما شجاعت و آگاهی را نه!
این روزهای تلخ میگذرند، اما بیتفاوت از کنارشان رد نمیشوم، قلب آدمی بهدرد میآید اما نمیگذاریم قلب ما ایرانیان از تپیدن باز ماند، خصوصا برای همدیگر. این کارها و فشارهای طاقتفرسای برای این است که از ایران بروم، اما من هستم، تا جان در بدن دارم در ایران هستم و میمانم؛ بهقول علی دایی :«کسی میرود که آمده باشد، نه کسی که ریشه در این خاک دارد». ما زاده این آب و خاکیم، بزرگ شده در کوچهها و خیابانهایِ ایرانی هستیم که هر لحظه شاهد رنج و درد مردم بودهاست. اگر قرار باشد بیکار شوم، آواره باشم، و... اسارت و آوارگی در میهنم را انتخاب میکنم. یک جان و یک زندگی دارم که با افتخار در راه ایران و مردمش میدهم. کسی که دست از جان شسته را نیازمایید. :)
همهی ما که اینجاییم،
یک آسمان داریم و همین یک لبخند
شاید فردا ما را بکشند
اما نمیتوانند این لبخند
و این آسمان را از ما بگیرند.
یانیس ریتسوس
پینوشت: این روزها نگران و پیگیر توماج و همه جانهای عزیزی هستم که در بند و اسارت هستند. امید دارم بهزودی در کنارمان خواهند بود. ما، کنار همه آنها هستیم که قلبشان برای ایران و مردمانش میتپد. (بعد ما بارون میباره عطر آزادی… پر میشه این خونه از رقص و گل و شادی)
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
سهم مردم از بودجه افزایش مالیات
–سهم مراکز مذهبی از بودجه افزایش اعتبار!
بودجه مرکز خدمات حوزه از ۲۸٠٠ میلیارد به ۶۴٠٠ میلیارد
موسسه امام خمینی (مصباح) از ۳۳ میلیارد به ۱۴۱ میلیارد
سازمان تبلیغات از ۷۴٠ میلیارد به ۲۲٠٠ میلیارد
جامعه مصطفی از ۵۷۶ میلیارد به ۸۹۵ میلیارد رشد کرد.
سهم مردم هم، در این اوضاع رکود و تحریم؛ افزایش پرداخت مالیات، به رقم کمرشکن ۸۳۶ هزار میلیارد./هیرش سعیدیان
@rahenow 🗿👈
–سهم مراکز مذهبی از بودجه افزایش اعتبار!
بودجه مرکز خدمات حوزه از ۲۸٠٠ میلیارد به ۶۴٠٠ میلیارد
موسسه امام خمینی (مصباح) از ۳۳ میلیارد به ۱۴۱ میلیارد
سازمان تبلیغات از ۷۴٠ میلیارد به ۲۲٠٠ میلیارد
جامعه مصطفی از ۵۷۶ میلیارد به ۸۹۵ میلیارد رشد کرد.
سهم مردم هم، در این اوضاع رکود و تحریم؛ افزایش پرداخت مالیات، به رقم کمرشکن ۸۳۶ هزار میلیارد./هیرش سعیدیان
@rahenow 🗿👈
تریاک رکورد قیمت را شکست.
افزایش 6 برابری قیمت تریاک بسیاری از معتادان را به ترک مواد مخدر روی آورده است، سلامت برخی دیگر از معتادان هم با توجه به مواد مخدر نامرغوب بیش از پیس مورد لطمه قرار گرفته است
حتی معتادا هم اینجا آسایش ندارن😐
افزایش 6 برابری قیمت تریاک بسیاری از معتادان را به ترک مواد مخدر روی آورده است، سلامت برخی دیگر از معتادان هم با توجه به مواد مخدر نامرغوب بیش از پیس مورد لطمه قرار گرفته است
حتی معتادا هم اینجا آسایش ندارن😐
✍️ ما حکومتی داریم که وقتی از آمریکا #انتقام_سخت میگیرد، هواپیمای مسافربری را در آسمان پایتخت خودش با موشک سرنگون میکند؛ ما حکومتی داریم که به رغم برخورداری کشورمان از دومین ذخایر گاز دنیا، منتظر #زمستان_سخت اروپا میماند، اما برای تأمین گاز داخل به مردم التماس میکند؛ ما حکومتی داریم که وعدهی فروپاشی #آمریکا و #اسرائیل را میدهد، اما خودش همهجوره در آستانهی فروپاشی است! به قول دکتر #حسن_محدثی، جامعهشناس، «اگر قصد مهاجرت یا خودکشی دارید، یکی دو سال صبر کنید. ایران شاهد تحولات اجتماعی بزرگی خواهد بود!»
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
📍#هشدار_جدی👇
✍️ از #بودجهی_۱۴۰۲ دولت انقلابی و انتصابیِ اقلیت، دولتِ سیدِ کاذب الوعدِ محرومان، شاید برای اقلیت حاکم، دلالان، #کاسبان_بیشرافت_تحریم و دلهدزدهای وابسته به آنها بوی #سوئیس به مشام برسد، اما برای دستکم ۵۰ درصد مردم بینوا و گرفتار در دست این حکومت، به شدت بوی تند و آزاردهنده #ونزوئلا استشمام میشود!
@rahenow 🗿👈
✍️ از #بودجهی_۱۴۰۲ دولت انقلابی و انتصابیِ اقلیت، دولتِ سیدِ کاذب الوعدِ محرومان، شاید برای اقلیت حاکم، دلالان، #کاسبان_بیشرافت_تحریم و دلهدزدهای وابسته به آنها بوی #سوئیس به مشام برسد، اما برای دستکم ۵۰ درصد مردم بینوا و گرفتار در دست این حکومت، به شدت بوی تند و آزاردهنده #ونزوئلا استشمام میشود!
@rahenow 🗿👈