"بر همگان گر ز فلک زهر ببارد همه شب
من شکر اندر شکر اندر شکر اندر شکرم
هر کسکی را کسکی هر جگری را هوسی
لیک کجا تا به کجا من ز هوایی دگرم"
مولوی
من شکر اندر شکر اندر شکر اندر شکرم
هر کسکی را کسکی هر جگری را هوسی
لیک کجا تا به کجا من ز هوایی دگرم"
مولوی
اصلاحطلبیترین بیت ادبیات فارسی:
من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید
قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید
من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید
قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید
🔴 *خودکشی دسته جمعی .... !!!*
بلیط رفت و برگشت به نیویورک آمریکا شده بود نزدیک ۴ هزار تومان . برای ما که دانشجو بودیم نصف بها حساب می کردند . یعنی ۱۹۵۰ تومان! صبحانه و نهار و شام بهمراه ویسکی درجه يك وآبجو - آب پرتقال دسر شیرینی تازه سالاد - میوه پرتقال و موز و سیب!
به مهماندارها میگفتیم:
ببخشید انار دون کرده ندارید؟!!
همیشه میگفتند: "انشالله بعدا"!
خیلی وقت ها از هواپیما در نیویورک پیاده نمیشدیم میگفتیم به کاپیتان بگوئید ما یک چرتی میزنیم تا برگردیم ایران!
اونهایی که با پرواز ۷۴۷ ایران ایر به نیویورک رفته بودند میدانستند که
محل پارک هواپیماهای "ایران ایر" کنار پارکینگ "پان امریکن" بود . دوباره در برگشت چون ساعت ۱۰ صبح پرواز بود قهوه با کیک بعد آب پرتقال بعد نهار و بعد از ظهر انواع مشروبهای ویسکی "شیواز" و آبجو و شراب تا وقت شام که سئوال میکردند:
"استیک یا شنیتسل مرغ با سالاد فرانسوی؟"
بعد کمی چرت زدن و دوباره صبحانه و بعدش میوه و بعدش شراب قرمز با نهار همراه با دسر میوه موز و پرتقال و سیب!
اما آخرین باری که با پرواز مستقیم نیویورک به تهران داشتم برمیگشتم آخرش خیلی بد بود!!
مهماندار گفت: "مسافرین محترم، خانمها روسری ها رو سرتان کنید"!! رسیدیم.
از مهماندار پرسیدم: "روسری برای چی؟!"
گفت: "انقلاب شده!"
من آنقدر رفته بودم و آمده بودم با تمامی مهماندارها رفیق شده بودم
آخرین باری که پیاده شدم یک مهماندار بود موهایش بور بود به اسم "زری" من رو صدا کرد گفت: "پیاده شدی انار دون کرده یادت نره!!!
" هیچوقت متلکی که بارم کرد یادم نمیره!!
ده سال گذشت . با یک پرواز از تهران به مالزی با ایران ایر می رفتم .چند دقیقه ای هواپیما از زمین بلند شده بود مهمانداری یک ظرف آب نبات جلوی من گرفت و گفت: دونه اناری بردار! پرسیدم: زری تو هستی؟!
چرا این شکلی شده ای؟!!
گفت: نباید آرایش کنیم . مسافران تحریک میشوند!! پرسیدم: چیکار میکنی؟!
گفت: سر مهماندار شدم پرواز نیویورک که مالید به جزیره پاتایا مسافر میزنیم یا کوالالامپور ....
بعد گفت: بگذار آب نبات بدم به این بدبخت ها بهت میگم بیای انتهای هواپیما آشپزخانه با هم صحبت کنیم .
چند دقیقه بعد صدایم کرد
گفت: آب میخوری یا آب پرتقال؟ گفتم: "آبجو!" گفت: جو داریم اما آبش رو نه!
گفت: مَرد، گذشت اون روزهایی که سه روز هیچی نمیخوردید پرواز می کردید به نیویورک!!
گفتم: سالهاست که دنبال تو میگردم تا یک سوالی ازت بپرسم.
چرا اون روز به من گفتی پیاده شدی انار دون شده بخور؟!
جواب داد: من با پرواز همه جای دنیا میرفتم . همه جور مسافری با هر ملیتی می دیدم . مشخص بود ملتی که ۴ هزار تومن میدهند میروند نیویورک و بر میگردند و ۶ وعده غذا با ویسکی و آبجو و شراب و شامپاین و تکیلا رو قاطی با هم میخورند بعد
کاسه انار دون شده هم میخواهند ؛ بالاخره از خوشی زیاد خودشون رو خیس میکنند!!!
ظهر شده بود مهماندار از من پرسید:
نهار کوکو سبزی میخوردید یا کوکو سیب زمینی!!
پرسیدم: خانم با چی میدین این کوکو بره پایین؟!! گفت: با آب معدنی"!!!
و چقدر زود چهل سال گذشت !
یاد حرف ژیسکار دستن رئیس جمهور سابق فرانسه افتادم که گفت:
شورش ملت ایران در سال ۵۷ همچنان برای من معمایی مثل خود کشی نهنگ هاست که گاهی بشکل دسته جمعی و بدلایل نامعلومی اتفاق می افتد. تاریخ هرگز ندیده ملتی با خود چنین کند و دست به خودکشی دسته جمعی بزند ... !
*اگه زحمتت نیس*
*اگه انگشتت خسته نمیشه بذار دیگر دوستان نیز بخوانند*
*اگرهم نه، بدون که با بی تفاوتی ، دیگه آینده ای نمونده که واسش دلواپس باشی*
*بله به همین سادگی
@rahenow 🗿👈
بلیط رفت و برگشت به نیویورک آمریکا شده بود نزدیک ۴ هزار تومان . برای ما که دانشجو بودیم نصف بها حساب می کردند . یعنی ۱۹۵۰ تومان! صبحانه و نهار و شام بهمراه ویسکی درجه يك وآبجو - آب پرتقال دسر شیرینی تازه سالاد - میوه پرتقال و موز و سیب!
به مهماندارها میگفتیم:
ببخشید انار دون کرده ندارید؟!!
همیشه میگفتند: "انشالله بعدا"!
خیلی وقت ها از هواپیما در نیویورک پیاده نمیشدیم میگفتیم به کاپیتان بگوئید ما یک چرتی میزنیم تا برگردیم ایران!
اونهایی که با پرواز ۷۴۷ ایران ایر به نیویورک رفته بودند میدانستند که
محل پارک هواپیماهای "ایران ایر" کنار پارکینگ "پان امریکن" بود . دوباره در برگشت چون ساعت ۱۰ صبح پرواز بود قهوه با کیک بعد آب پرتقال بعد نهار و بعد از ظهر انواع مشروبهای ویسکی "شیواز" و آبجو و شراب تا وقت شام که سئوال میکردند:
"استیک یا شنیتسل مرغ با سالاد فرانسوی؟"
بعد کمی چرت زدن و دوباره صبحانه و بعدش میوه و بعدش شراب قرمز با نهار همراه با دسر میوه موز و پرتقال و سیب!
اما آخرین باری که با پرواز مستقیم نیویورک به تهران داشتم برمیگشتم آخرش خیلی بد بود!!
مهماندار گفت: "مسافرین محترم، خانمها روسری ها رو سرتان کنید"!! رسیدیم.
از مهماندار پرسیدم: "روسری برای چی؟!"
گفت: "انقلاب شده!"
من آنقدر رفته بودم و آمده بودم با تمامی مهماندارها رفیق شده بودم
آخرین باری که پیاده شدم یک مهماندار بود موهایش بور بود به اسم "زری" من رو صدا کرد گفت: "پیاده شدی انار دون کرده یادت نره!!!
" هیچوقت متلکی که بارم کرد یادم نمیره!!
ده سال گذشت . با یک پرواز از تهران به مالزی با ایران ایر می رفتم .چند دقیقه ای هواپیما از زمین بلند شده بود مهمانداری یک ظرف آب نبات جلوی من گرفت و گفت: دونه اناری بردار! پرسیدم: زری تو هستی؟!
چرا این شکلی شده ای؟!!
گفت: نباید آرایش کنیم . مسافران تحریک میشوند!! پرسیدم: چیکار میکنی؟!
گفت: سر مهماندار شدم پرواز نیویورک که مالید به جزیره پاتایا مسافر میزنیم یا کوالالامپور ....
بعد گفت: بگذار آب نبات بدم به این بدبخت ها بهت میگم بیای انتهای هواپیما آشپزخانه با هم صحبت کنیم .
چند دقیقه بعد صدایم کرد
گفت: آب میخوری یا آب پرتقال؟ گفتم: "آبجو!" گفت: جو داریم اما آبش رو نه!
گفت: مَرد، گذشت اون روزهایی که سه روز هیچی نمیخوردید پرواز می کردید به نیویورک!!
گفتم: سالهاست که دنبال تو میگردم تا یک سوالی ازت بپرسم.
چرا اون روز به من گفتی پیاده شدی انار دون شده بخور؟!
جواب داد: من با پرواز همه جای دنیا میرفتم . همه جور مسافری با هر ملیتی می دیدم . مشخص بود ملتی که ۴ هزار تومن میدهند میروند نیویورک و بر میگردند و ۶ وعده غذا با ویسکی و آبجو و شراب و شامپاین و تکیلا رو قاطی با هم میخورند بعد
کاسه انار دون شده هم میخواهند ؛ بالاخره از خوشی زیاد خودشون رو خیس میکنند!!!
ظهر شده بود مهماندار از من پرسید:
نهار کوکو سبزی میخوردید یا کوکو سیب زمینی!!
پرسیدم: خانم با چی میدین این کوکو بره پایین؟!! گفت: با آب معدنی"!!!
و چقدر زود چهل سال گذشت !
یاد حرف ژیسکار دستن رئیس جمهور سابق فرانسه افتادم که گفت:
شورش ملت ایران در سال ۵۷ همچنان برای من معمایی مثل خود کشی نهنگ هاست که گاهی بشکل دسته جمعی و بدلایل نامعلومی اتفاق می افتد. تاریخ هرگز ندیده ملتی با خود چنین کند و دست به خودکشی دسته جمعی بزند ... !
*اگه زحمتت نیس*
*اگه انگشتت خسته نمیشه بذار دیگر دوستان نیز بخوانند*
*اگرهم نه، بدون که با بی تفاوتی ، دیگه آینده ای نمونده که واسش دلواپس باشی*
*بله به همین سادگی
@rahenow 🗿👈
📣 دیشب که خواب بودید...
▪️در پی تصمیم آمریکا برای تحریم ۱۰ مقام انتظامی و امنیتی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران، همزمان با تحریمهایی مشابه از سوی اتحادیه اروپا و بریتانیا،رابرت مالی، مسوول امور ایران در وزارتخارجه آمریکا توییت کرد: «این اقدام نشان از هماهنگی کامل آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی دارد.
▫️او مدعی شد آمریکا و متحدان آن نقض حقوق بشر در ایران، خشونت حکومتی علیه زنان و سانسور اینترنت در ایران را محکوم میکند.
▪️فرماندهی انتظامی سیستانوبلوچستان میگوید در ساعت ۲ بامداد امروز سهشنبه، در یک ماموریت گشت میان ماموران پلیس، با دستهای از مهاجمان، درگیری مسلحانه درگرفته که «در اثر آن مختار مومنی، سرگرد پلیس، ابوذر امیدوار، ستوان سوم پلیس، به شهادت رسیدند و استوار یکم پلیس، میلاد عبدااللهی نیز زخمی شده است.»
▪️نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به خبر آنلاین گفته در برنامه بودجه ای که ابراهیم رئیسی به مجلس داد و تصویب شد، ردیف بودجه دارو «تنها برای شش ماه» تامین دارو کفایت میکند.
▪️بنابر گزارش رسانهها فدراسیون جهانی اسبدوانی، فدراسیون سوارکاری ایران را از فهرست اعضایاش حذف کرده؛ گفته میشود علت این کار رعایت نشدن قواعد فنی و پروتکلهای جهانی از سوی فدراسیون ایران بوده است.
roozArooz_media
@rahenow 🗿👈
▪️در پی تصمیم آمریکا برای تحریم ۱۰ مقام انتظامی و امنیتی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران، همزمان با تحریمهایی مشابه از سوی اتحادیه اروپا و بریتانیا،رابرت مالی، مسوول امور ایران در وزارتخارجه آمریکا توییت کرد: «این اقدام نشان از هماهنگی کامل آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی دارد.
▫️او مدعی شد آمریکا و متحدان آن نقض حقوق بشر در ایران، خشونت حکومتی علیه زنان و سانسور اینترنت در ایران را محکوم میکند.
▪️فرماندهی انتظامی سیستانوبلوچستان میگوید در ساعت ۲ بامداد امروز سهشنبه، در یک ماموریت گشت میان ماموران پلیس، با دستهای از مهاجمان، درگیری مسلحانه درگرفته که «در اثر آن مختار مومنی، سرگرد پلیس، ابوذر امیدوار، ستوان سوم پلیس، به شهادت رسیدند و استوار یکم پلیس، میلاد عبدااللهی نیز زخمی شده است.»
▪️نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به خبر آنلاین گفته در برنامه بودجه ای که ابراهیم رئیسی به مجلس داد و تصویب شد، ردیف بودجه دارو «تنها برای شش ماه» تامین دارو کفایت میکند.
▪️بنابر گزارش رسانهها فدراسیون جهانی اسبدوانی، فدراسیون سوارکاری ایران را از فهرست اعضایاش حذف کرده؛ گفته میشود علت این کار رعایت نشدن قواعد فنی و پروتکلهای جهانی از سوی فدراسیون ایران بوده است.
roozArooz_media
@rahenow 🗿👈
🔹انتشار گزارش هکرها: مدارک مزرعه بیتکوین دانشگاه امام صادق
یکی از اسناد گروه بلکریوارد از هک دانشگاه امامصادق نشان میدهد این دانشگاه برای درآمدزایی مزرعه استخراج رمزارز دریافت کرده و زمانی که برخی از مزرعهها به دلیل مصرف بالای برق پلمب شده بوده، موفق شده از دادگاه مجوز رفع پلمب را بگیرد.
نکته جالب توجه این است که در گزارش بخش اقتصادی دانشگاه آمده که مجوزهای لازم برای کار مزرعه بیتکوین در #مشهد فراهم شده(شهری که هم خاستگاه و هم تکیهگاه قدرت بسیاری از امامصادقیها از سعید جلیلی تا علمالهدی معاون پیشین دانشگاه است) و توصیه میشود که از برق نیروگاه متعلق به کارخانه جامعه(الصادق) برای استخراج رمز ارز بهرهبرداری شود
در این بخش گزارش همچنین به فعالیت گسترده واحد اقتصادی دانشگاه در حوزه ساخت و ساز اشاره شده و لیست چند پروژه ساختمانی آن اعلام میگردد
@rahenow 🗿👈
یکی از اسناد گروه بلکریوارد از هک دانشگاه امامصادق نشان میدهد این دانشگاه برای درآمدزایی مزرعه استخراج رمزارز دریافت کرده و زمانی که برخی از مزرعهها به دلیل مصرف بالای برق پلمب شده بوده، موفق شده از دادگاه مجوز رفع پلمب را بگیرد.
نکته جالب توجه این است که در گزارش بخش اقتصادی دانشگاه آمده که مجوزهای لازم برای کار مزرعه بیتکوین در #مشهد فراهم شده(شهری که هم خاستگاه و هم تکیهگاه قدرت بسیاری از امامصادقیها از سعید جلیلی تا علمالهدی معاون پیشین دانشگاه است) و توصیه میشود که از برق نیروگاه متعلق به کارخانه جامعه(الصادق) برای استخراج رمز ارز بهرهبرداری شود
در این بخش گزارش همچنین به فعالیت گسترده واحد اقتصادی دانشگاه در حوزه ساخت و ساز اشاره شده و لیست چند پروژه ساختمانی آن اعلام میگردد
@rahenow 🗿👈
فقط کافی است روسیه از ایران تندتر بدود!
رضا نصری
دو دوست کنار هم راه میرفتند. ناگهان متوجه میشوند یک پلنگ وحشی از دور به سمت آنها میدود! اولی شروع به فرار میکند، منتها دومی از کوله پشتیاش یک جفت کفش ورزشی درمیآورد و شروع میکند به عوض کردن کفشهایش!
دوستش قبل از فرار به طعنه از او میپرسد «حالا فکر کردهای با کفش ورزشی از پلنگ تندتر خواهی دوید؟!». او هم جواب میدهد «من لازم نیست از پلنگ تندتر بدوم! فقط کافی است از تو تندتر بدوم!».
این داستان ایران و روسیه در قضیه اوکراین است. اگر منازعات بالا گرفت و ایران همچنان در افکار عمومی «شریک» جنگ به حساب بیاید، لازم نخواهد بود روسیه تندتر از آمریکا و غرب بدود! فقط کافی است از ایران تندتر بدود!
مهم نیست پوتین باشه یا نعلین!
@rahenow 🗿👈
رضا نصری
دو دوست کنار هم راه میرفتند. ناگهان متوجه میشوند یک پلنگ وحشی از دور به سمت آنها میدود! اولی شروع به فرار میکند، منتها دومی از کوله پشتیاش یک جفت کفش ورزشی درمیآورد و شروع میکند به عوض کردن کفشهایش!
دوستش قبل از فرار به طعنه از او میپرسد «حالا فکر کردهای با کفش ورزشی از پلنگ تندتر خواهی دوید؟!». او هم جواب میدهد «من لازم نیست از پلنگ تندتر بدوم! فقط کافی است از تو تندتر بدوم!».
این داستان ایران و روسیه در قضیه اوکراین است. اگر منازعات بالا گرفت و ایران همچنان در افکار عمومی «شریک» جنگ به حساب بیاید، لازم نخواهد بود روسیه تندتر از آمریکا و غرب بدود! فقط کافی است از ایران تندتر بدود!
مهم نیست پوتین باشه یا نعلین!
@rahenow 🗿👈
در بدترین دوره روابط خارجی مان هستیم.
با آمریکا در تخاصم، با اروپا در تقابل، با ژاپن و قفقاز در وضعیت Standby و با ترکیه و چین در بی ثباتی هستیم.
بجز سوریه، لبنان و عمان، روابط ما با جهان عرب قطع است.
هند و پاکستان با ما کاری ندارند.
روسیه هم اگر کوزه را نشکند، آبی دستمان نمیدهد.
✍️عبدالرضا داوری
@rahenow 🗿👈
با آمریکا در تخاصم، با اروپا در تقابل، با ژاپن و قفقاز در وضعیت Standby و با ترکیه و چین در بی ثباتی هستیم.
بجز سوریه، لبنان و عمان، روابط ما با جهان عرب قطع است.
هند و پاکستان با ما کاری ندارند.
روسیه هم اگر کوزه را نشکند، آبی دستمان نمیدهد.
✍️عبدالرضا داوری
@rahenow 🗿👈
ehsan_soltani
مربی فوتبال به چندین نوجوان در مشهد تجاوز کرده؛ خانوادهها شکایت کردند، باشگاه بیانیه داده «انتشار این اخبار کار آمریکاست.»
هر شارلاتانی سوراخ دعا را در این مملکت پیدا کرده؛
شما در این کشور متجاوز باش، قاتل باش، یه ژست آمریکاستیزی بگیر دهن همه را ببند!
Nousheenofiran
تیم فوتبال نمازگزاران مشهد . استان خراسان رضوی . هر جای دیگر دنیا کلی آدم الان استعفا داده بودند.
در ایران دشمن بعد از این که با روش های جاسوسی سوالات کنکور را می دزدی، به بچه ها تجاوز می کند
@rahenow 🗿👈
مربی فوتبال به چندین نوجوان در مشهد تجاوز کرده؛ خانوادهها شکایت کردند، باشگاه بیانیه داده «انتشار این اخبار کار آمریکاست.»
هر شارلاتانی سوراخ دعا را در این مملکت پیدا کرده؛
شما در این کشور متجاوز باش، قاتل باش، یه ژست آمریکاستیزی بگیر دهن همه را ببند!
Nousheenofiran
تیم فوتبال نمازگزاران مشهد . استان خراسان رضوی . هر جای دیگر دنیا کلی آدم الان استعفا داده بودند.
در ایران دشمن بعد از این که با روش های جاسوسی سوالات کنکور را می دزدی، به بچه ها تجاوز می کند
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرزند این سرزمین
نیک یوسفی فیلمساز ٢٨ ساله بخاطر ساختن این کلیپ ٢ دقیقه ای در بازداشت بسر میبرد.
#مهسا_امینی
#محسن_شکاری
#نه_به_خشونت
#زن_زندگی_آزادی
@rahenow 🗿👈
نیک یوسفی فیلمساز ٢٨ ساله بخاطر ساختن این کلیپ ٢ دقیقه ای در بازداشت بسر میبرد.
#مهسا_امینی
#محسن_شکاری
#نه_به_خشونت
#زن_زندگی_آزادی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترانهای از زندان اوین تقدیم به همه مردم از طرف غزل عبداللهی دختر عالیه مطلبزاده زندانی سیاسی در اوین منتشر شده.
پر از امید و شجاعت
#زن_زندگی_آزادی
#مهسا_امینی
#زندان_اوین
@rahenow 🗿👈
پر از امید و شجاعت
#زن_زندگی_آزادی
#مهسا_امینی
#زندان_اوین
@rahenow 🗿👈
تنگه هرمز سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم میبندیم!
فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:
ایران با کشورهای دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش میدهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.
بابا رحم کن لعنتی 😂
@rahenow 🗿👈
فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:
ایران با کشورهای دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش میدهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.
بابا رحم کن لعنتی 😂
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهروز افخمی کارگردان سینما در مصاحبهای خیزش سراسری مردم در ایران را «نمایش زودگذر خیابانی» خواند که در آن مردم فریب خوردند. او که در جشنواره تحریم شده فیلم فجر نیز به عنوان تهیهکننده شرکت میکند، اعتراضات آبان ۹۸ را نیز «شورش بنزین» نامید.
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈