✅حاکمان ایران بجای اثبات خدا، اثبات کنند که به خدا ایمان دارند
شهاب الدین حايری شیرازی: روسو جمله ی خوبی خطاب به روحانیان مسیحی داشت، میگفت:
"دست از اثبات حقانیت مسیحیت بردارید، چون مسیحیت واقعاً برحق است، بیایید اثبات کنید که خودتان مسیحی هستید ...!"
این چیزی ست که نیاز به اثبات دارد؛ به همین سیاق، باید خطاب به تمام مذهبیان خصوصا حاکمان ایران گفت:
"دست از اثبات وجود خدا بردارید، وجود خدا نیازی به اثبات ندارد!"
شما با رفتار نیکتان، اثبات کنید که به وجود خدا اعتقاد دارید!
@rahenow 🗿👈
شهاب الدین حايری شیرازی: روسو جمله ی خوبی خطاب به روحانیان مسیحی داشت، میگفت:
"دست از اثبات حقانیت مسیحیت بردارید، چون مسیحیت واقعاً برحق است، بیایید اثبات کنید که خودتان مسیحی هستید ...!"
این چیزی ست که نیاز به اثبات دارد؛ به همین سیاق، باید خطاب به تمام مذهبیان خصوصا حاکمان ایران گفت:
"دست از اثبات وجود خدا بردارید، وجود خدا نیازی به اثبات ندارد!"
شما با رفتار نیکتان، اثبات کنید که به وجود خدا اعتقاد دارید!
@rahenow 🗿👈
✍🏻 سروش محلاتی: حق نداریم ایمان را در حوزه اضطرار قرار دهیم/ اجبار و اکراه برای دعوت به ایمان نتیجه ای ندارد
✅ آیت الله سروش محلاتی گفت: اجبار و اکراه و استفاده از زر و زور برای دعوت به ایمان فایده و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
تاریخ هم نشان داده است که استفاده از زور چه برای دعوت به دین و چه برای جلوگیری از ایمان مردم، نتیجه معکوس داشته است.
پس با توجه به آیات قرآن که نشان می دهد مشیت الهی بر اجبار و اکراه انسان برای ایمان تعلق نگرفته، ما انسانها نیز حق نداریم ایمان را در حوزه اضطرار قرار دهیم./شفقنا
@rahenow 🗿👈
✅ آیت الله سروش محلاتی گفت: اجبار و اکراه و استفاده از زر و زور برای دعوت به ایمان فایده و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
تاریخ هم نشان داده است که استفاده از زور چه برای دعوت به دین و چه برای جلوگیری از ایمان مردم، نتیجه معکوس داشته است.
پس با توجه به آیات قرآن که نشان می دهد مشیت الهی بر اجبار و اکراه انسان برای ایمان تعلق نگرفته، ما انسانها نیز حق نداریم ایمان را در حوزه اضطرار قرار دهیم./شفقنا
@rahenow 🗿👈
شرمنده ای تاریخ، ناآگاه بودیم!
خوداعترافی
(بداهه گویی در جمع طنزپردازان)
🤔🙈😒
همواره خلقی مفلس و گمراه بودیم
الان که نه، حتی زمان شاه بودیم
یک عمر با افکار پوچ این و آن، سخت
سرگشته ی صد راه و صد بیراه بودیم!
از حق شده غافل، گرفتار خرافات
دنبال "تصویری به روی ماه" بودیم!
یک شاه را از تخت خود پایین کشیدیم
زان روز، مداح هزاران شاه بودیم!
پیوسته با نامحرمان سازش نمودیم
دنبال نام و و کام و مال و جاه بودیم!
پنجاه و هفت تا حرف و مدرک دارم اینکه
ما در پی وضعی خفن، گهگاه بودیم
یک عمر، جای شادی و سرمستی و شور
تنها گرفتار فسوس و آه بودیم!
هرروز در صف عمرمان طی شد به پوچی
در آرزوی موردی دلخواه بودیم!
هرجا دری وا شد، همه دالان آن در
با هرخری، پالان هرخرگاه بودیم!
در طول تاریخ بشر، چون گوسفندان
نه شیر ، نه حتی کمی روباه بودیم
هرکس که آمد گولمان زد ، سر سپردیم
تقصیر از ما نیست، خاطرخواه بودیم!
کل جهان با "لوبیای سحر انگیز"
ما همچنان درگیر "رستنگاه" بودیم!
یک روز، "شعبان بی مخ" و یک روز "انصار"
با بادها همره، گه و بیگاه بودیم!
پوسیده دل، فرسوده جان، آلوده دامن
با صدزبان ، گرم ِ بد و بیراه بودیم!
گه سر به دامان کرده و یک گاه دیگر
کوچه به کوچه داخل افواه بودیم!
بهمن ز ره آمد دوباره، بازی از سر
کاش ای خدا، در قلب آذرماه بودیم
با این خدایان زمینی، عهد بستیم
سرها به سجده، چون گدای راه بودیم!
در خلوت خود، ملتی حرّاف، اما
در پیش رو، لال و زبان کوتاه بودیم!
جای "حکیم توس" را "قزوه" گرفته
ما همچنان دربند "شاه" و "ماه" بودیم!
ایران کورش ساخته، ویران شد و مرد
چون بنده این "بیت" و آن "درگاه" بودیم!
خوداعترافی، امتیازی دارد آیا؟!
شرمنده ... ای تاریخ، ناآگاه بودیم!
🙈😒🙊
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
خوداعترافی
(بداهه گویی در جمع طنزپردازان)
🤔🙈😒
همواره خلقی مفلس و گمراه بودیم
الان که نه، حتی زمان شاه بودیم
یک عمر با افکار پوچ این و آن، سخت
سرگشته ی صد راه و صد بیراه بودیم!
از حق شده غافل، گرفتار خرافات
دنبال "تصویری به روی ماه" بودیم!
یک شاه را از تخت خود پایین کشیدیم
زان روز، مداح هزاران شاه بودیم!
پیوسته با نامحرمان سازش نمودیم
دنبال نام و و کام و مال و جاه بودیم!
پنجاه و هفت تا حرف و مدرک دارم اینکه
ما در پی وضعی خفن، گهگاه بودیم
یک عمر، جای شادی و سرمستی و شور
تنها گرفتار فسوس و آه بودیم!
هرروز در صف عمرمان طی شد به پوچی
در آرزوی موردی دلخواه بودیم!
هرجا دری وا شد، همه دالان آن در
با هرخری، پالان هرخرگاه بودیم!
در طول تاریخ بشر، چون گوسفندان
نه شیر ، نه حتی کمی روباه بودیم
هرکس که آمد گولمان زد ، سر سپردیم
تقصیر از ما نیست، خاطرخواه بودیم!
کل جهان با "لوبیای سحر انگیز"
ما همچنان درگیر "رستنگاه" بودیم!
یک روز، "شعبان بی مخ" و یک روز "انصار"
با بادها همره، گه و بیگاه بودیم!
پوسیده دل، فرسوده جان، آلوده دامن
با صدزبان ، گرم ِ بد و بیراه بودیم!
گه سر به دامان کرده و یک گاه دیگر
کوچه به کوچه داخل افواه بودیم!
بهمن ز ره آمد دوباره، بازی از سر
کاش ای خدا، در قلب آذرماه بودیم
با این خدایان زمینی، عهد بستیم
سرها به سجده، چون گدای راه بودیم!
در خلوت خود، ملتی حرّاف، اما
در پیش رو، لال و زبان کوتاه بودیم!
جای "حکیم توس" را "قزوه" گرفته
ما همچنان دربند "شاه" و "ماه" بودیم!
ایران کورش ساخته، ویران شد و مرد
چون بنده این "بیت" و آن "درگاه" بودیم!
خوداعترافی، امتیازی دارد آیا؟!
شرمنده ... ای تاریخ، ناآگاه بودیم!
🙈😒🙊
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
امام جمعه قزوین: خرید و فروش سگهای خانگی حرام است؛ البته حیواناتی که بیتالمال مردم را غارت میکنند خطرناکترند
عابدینی امام جمعه قزوین گفت: خرید و فروش سگهای خانگی یا سگهایی که افراد با خود به اماکن عمومی میبرند، حرام است. وی افزود: البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم که ضرر چنین حیواناتی برای فرهنگ و اعتماد عمومی از آن حیواناتی که با پارتیبازی و باندبازی بیتالمال مردم را غارت میکنند، به مراتب کمتر است. چرا که حیوانات دسته اول فریب و نیرنگ بلد نیستند، اما حیوانات دسته دوم با قانونخواری و باندبازی به مردم خیانت میکنند و با پررویی هم بین مردم زندگی میکنند.
@rahenow 🗿👈
عابدینی امام جمعه قزوین گفت: خرید و فروش سگهای خانگی یا سگهایی که افراد با خود به اماکن عمومی میبرند، حرام است. وی افزود: البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم که ضرر چنین حیواناتی برای فرهنگ و اعتماد عمومی از آن حیواناتی که با پارتیبازی و باندبازی بیتالمال مردم را غارت میکنند، به مراتب کمتر است. چرا که حیوانات دسته اول فریب و نیرنگ بلد نیستند، اما حیوانات دسته دوم با قانونخواری و باندبازی به مردم خیانت میکنند و با پررویی هم بین مردم زندگی میکنند.
@rahenow 🗿👈
اِنفَجَرَ يَنفَجِرُ انفجار
زمستونِ پنجاه و هف شد بهار
امام راحل شده بود سوپر من
شهرا پر از درگيرى تن به تن
اين يكى كوكتل مولوتف تو دستش
به عكس شاه هى شيشكى مي بستش
اون يكى كلت پليسو كف مى رفت
شاه كه پريد، با قر توى صف مى رفت!
امام نگو؛ انرژى هسته اى
چقد می خوای؟ دونه اى يا بسته اى؟!
ایشون خودش خدای انفجار شد
يادته چه بليزرى سوار شد؟
***
ما خودمون منفجراى فجريم
مدرّس و پرفسورای زجريم
معجزه ی خدا بوده انقلاب
عكس امام پرید رو ماه از تو قاب!
چون شده منفجر تمومِ نورا
صد باریکلّا؛ دست و جیغ و هورا!
40 ساله شب نشینی داریم همه
هرچی بگم از خوبیا، باز کمه!
دنیایِ ما، آخرتِ یزیده
خیرِ آقا به همه مون رسیده
وطن پر از شادی و شور و حاله
این همه خوشبختی، دیگه محاله!
مولانا بدپیله
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
زمستونِ پنجاه و هف شد بهار
امام راحل شده بود سوپر من
شهرا پر از درگيرى تن به تن
اين يكى كوكتل مولوتف تو دستش
به عكس شاه هى شيشكى مي بستش
اون يكى كلت پليسو كف مى رفت
شاه كه پريد، با قر توى صف مى رفت!
امام نگو؛ انرژى هسته اى
چقد می خوای؟ دونه اى يا بسته اى؟!
ایشون خودش خدای انفجار شد
يادته چه بليزرى سوار شد؟
***
ما خودمون منفجراى فجريم
مدرّس و پرفسورای زجريم
معجزه ی خدا بوده انقلاب
عكس امام پرید رو ماه از تو قاب!
چون شده منفجر تمومِ نورا
صد باریکلّا؛ دست و جیغ و هورا!
40 ساله شب نشینی داریم همه
هرچی بگم از خوبیا، باز کمه!
دنیایِ ما، آخرتِ یزیده
خیرِ آقا به همه مون رسیده
وطن پر از شادی و شور و حاله
این همه خوشبختی، دیگه محاله!
مولانا بدپیله
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
چهار ماه اعتصاب غذا و ایستادگی بر اصولی که آن را درست و ارزشمند میدانی امری ستودنی، سخت و گاهی ناشدنی است.
فرهاد میثمی با هر عقیده و هر نوع کنشگری، مطلقاً سزاوار زندان و چنین شرایط اسفناک و غیرانسانی نیست، وضعیت او بغرنج، دردناک و مسئولیت جانش برعهده جمهوری اسلامی است.
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
فرهاد میثمی با هر عقیده و هر نوع کنشگری، مطلقاً سزاوار زندان و چنین شرایط اسفناک و غیرانسانی نیست، وضعیت او بغرنج، دردناک و مسئولیت جانش برعهده جمهوری اسلامی است.
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ آب و برق مجانی می کرد، مردم مرفه را وعده رفاه میداد ، خدعه و تقیه می کرد...
«نزدیک ۱۰ میلیون ایرانی در تبعید، ۸۰ چند میلیون گروگان در ایران و صدها هزار نفر کشته، به خاطر هندی پلشتی که «هیچ» احساسی هم نسبت به ایران و ایرانی نداشت!»
با نیرنگ گفت:
«ماعلاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم میخواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید.
معنویات ما را بردند اینها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم. شما را به مقام انسانیت میرسانیم. اینها شما را منحط کردند. اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را می آباد میکنیم و هم آخرت را.»
@rahenow 🗿👈
«نزدیک ۱۰ میلیون ایرانی در تبعید، ۸۰ چند میلیون گروگان در ایران و صدها هزار نفر کشته، به خاطر هندی پلشتی که «هیچ» احساسی هم نسبت به ایران و ایرانی نداشت!»
با نیرنگ گفت:
«ماعلاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم میخواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید.
معنویات ما را بردند اینها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم. شما را به مقام انسانیت میرسانیم. اینها شما را منحط کردند. اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را می آباد میکنیم و هم آخرت را.»
@rahenow 🗿👈
باور نکردنی ولی واقعیتى حیرت انگیز ❗️
از سال ١٢٥٧ تا ١٣٥٧
شش پادشاه بر ایران حکومت کردند،
طی این صدسال ؛
کودتا، جنگهای داخلی و ۲ جنگ جهانی
و قحطی و... را از سر گذراندیم
و دلار از ٧ ریال به ٧٠ ریال رسید
یعنی طی ١٣٠ سال از :
١٢٢٧ تا ١٣٥٧ دلار فقط ١٠ برابر شد
اما طی ٤٤ سال پس از انقلاب شکوهمنداسلامی دلار ٦٠٠٠ برابر شده !
ولی تو کتاب های تاریخ مدارسمون :
فقط از بی کفایتی شاهان قاجار و پهلوی خواندیم !
@rahenow 🗿👈
از سال ١٢٥٧ تا ١٣٥٧
شش پادشاه بر ایران حکومت کردند،
طی این صدسال ؛
کودتا، جنگهای داخلی و ۲ جنگ جهانی
و قحطی و... را از سر گذراندیم
و دلار از ٧ ریال به ٧٠ ریال رسید
یعنی طی ١٣٠ سال از :
١٢٢٧ تا ١٣٥٧ دلار فقط ١٠ برابر شد
اما طی ٤٤ سال پس از انقلاب شکوهمنداسلامی دلار ٦٠٠٠ برابر شده !
ولی تو کتاب های تاریخ مدارسمون :
فقط از بی کفایتی شاهان قاجار و پهلوی خواندیم !
@rahenow 🗿👈
@rahenow
چهار ماه اعتصاب غذا و ایستادگی بر اصولی که آن را درست و ارزشمند میدانی امری ستودنی، سخت و گاهی ناشدنی است. فرهاد میثمی با هر عقیده و هر نوع کنشگری، مطلقاً سزاوار زندان و چنین شرایط اسفناک و غیرانسانی نیست، وضعیت او بغرنج، دردناک و مسئولیت جانش برعهده جمهوری…
🔴 تصاویری تکاندهنده از فرهاد میثمی، فعال سیاسی که بر اثر اعتصاب غذا در زندان، به شدت وزن کم کرده، در شبکههای مجازی منتشر شده است.
فرهاد میثمی که از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بهسرمیبرد، به خاطر کنشهای مدنی خود در مخالفت با حجاب اجباری به ۶ سال زندان محکوم شده است. او اردیبهشت امسال در اعتراض به احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی در زندان دست به اعتصاب غذا زد.
وی در نامهای از زندان رجاییشهر کرج نوشته، از تصمیم خود برای تلخکردن آبی که مینوشد طی ۱۰ روز آینده خبر داده تا به نوشته وی، نشانهای از «روزگار تلختر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریدهاند».
یاشار سلطانی
@rahenow 🗿👈
فرهاد میثمی که از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بهسرمیبرد، به خاطر کنشهای مدنی خود در مخالفت با حجاب اجباری به ۶ سال زندان محکوم شده است. او اردیبهشت امسال در اعتراض به احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی در زندان دست به اعتصاب غذا زد.
وی در نامهای از زندان رجاییشهر کرج نوشته، از تصمیم خود برای تلخکردن آبی که مینوشد طی ۱۰ روز آینده خبر داده تا به نوشته وی، نشانهای از «روزگار تلختر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریدهاند».
یاشار سلطانی
@rahenow 🗿👈
یک نماینده مجلس ایران، از تدوین طرحی خبر داد که بر اساس آن، کارت ملی کسانی که حجاب اجباری را رعایت نکنند، مسدود و ارائه خدمات اجتماعی به آنها قطع خواهد شد.
موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی، به سایت «رویداد ۲۴» گفت که در این طرح کسانی که در مراکز عمومی «کشف حجاب» میکنند از طریق سیستم شناسایی و برای آنها پیامک ارسال میشود.
@rahenow 🗿👈
موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی، به سایت «رویداد ۲۴» گفت که در این طرح کسانی که در مراکز عمومی «کشف حجاب» میکنند از طریق سیستم شناسایی و برای آنها پیامک ارسال میشود.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر که باد بکارد طوفان درومیکند
امیرخانی، امام جماعت مسجد قدس در شهرک یاغچیان تبریز در گفتوگو با سایت تبریز بیدار اعلام کرد که در خیابان عدهای به او حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
این امام جماعت گفت ضربه آنقدر شدید بود که برای لحظاتی حواسم را از دست دادم و چهار دندانم را خرد کردند.
@rahenow 🗿👈
امیرخانی، امام جماعت مسجد قدس در شهرک یاغچیان تبریز در گفتوگو با سایت تبریز بیدار اعلام کرد که در خیابان عدهای به او حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
این امام جماعت گفت ضربه آنقدر شدید بود که برای لحظاتی حواسم را از دست دادم و چهار دندانم را خرد کردند.
@rahenow 🗿👈
پاسخ محمد فاضلی به رئیسی که میگوید «آینده را درخشان میبینم»: اقتصاد، عرصه دین یا عرفان نیست که شهودی باشد و نوری ببیند که دیگران از دیدنش عاجز باشند
محمد فاضلی، جامعهشناس در واکنش به سخنان رئیسی که گفته بود «آینده را برای اقتصاد، سفره مردم و معیشت بسیار روشن میبینیم» نوشت:
سیاست عمومی و اقتصاد، عرصه دین یا عرفان نیست که دیندار یا عارف، شهودی داشته باشد و نوری ببیند که دیگران از دیدنش عاجز باشند.
دیدن در اقتصاد، شاخص و روش دارد؛ اصولاً همگان باید ببینند، آنچه کمترین اهمیت را دارد، دیدن شماست. در ضمن، چرایی و چگونگی این مشاهدات را هم تشریح کنید.
@rahenow 🗿👈
محمد فاضلی، جامعهشناس در واکنش به سخنان رئیسی که گفته بود «آینده را برای اقتصاد، سفره مردم و معیشت بسیار روشن میبینیم» نوشت:
سیاست عمومی و اقتصاد، عرصه دین یا عرفان نیست که دیندار یا عارف، شهودی داشته باشد و نوری ببیند که دیگران از دیدنش عاجز باشند.
دیدن در اقتصاد، شاخص و روش دارد؛ اصولاً همگان باید ببینند، آنچه کمترین اهمیت را دارد، دیدن شماست. در ضمن، چرایی و چگونگی این مشاهدات را هم تشریح کنید.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 دکتر کاوه موسوی ، حقوقدان به مقامات جمهوری اسلامی : هیج راه فراری ندارید ، عفو وجود ندارد ، دستکم فکر تخفیف مجازات خودتان باشید
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
تلاشِ بیش از حد یک حکومت در راه مذهبیسازی جامعه به این دلیل است که آنها به خوبی میدانند که جوامع مذهبی دارای آستانه تحمل بسیار بالاتری در برابر بیعدالتی نسبت به جوامع عادی هستند، زیرا معتقدند خدا در دنیایی دیگر انتقامشان را خواهد گرفت،
پس هیچگاه تلاشی برای احقاق حق خود نمیکنند!
#الکساندر_آستروفسکی
@rahenow 🗿👈
پس هیچگاه تلاشی برای احقاق حق خود نمیکنند!
#الکساندر_آستروفسکی
@rahenow 🗿👈