@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من اگه این خانم معلمم بود و اخراج میشد، دیگه نمیرفتم مدرسه و نمیذاشتم بچه هام برن تا مجبور شن برش گردونن 😒

@rahenow 🗿👈
«گذری بر سخنان دیروز رهبری»

✍️اکبر دانش سرارودی

دیروز رهبری گفتند:
۱- «مسئولان مشکلات اقتصادی و تورم را علاج کنند، مشکلات علاج پذیرد»

به ایشان میگوئیم اولاً بخش مهمی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از عدم اعتماد مردم به نظام و سیاست‌گذاری‌های شماست و بیش از آنکه ریشه اقتصادی داشته باشد ریشه های سیاسی و روانی دارد و تا زمانیکه دست از دشمن تراشی و تقابل با دنیا بر نداریم و با موضوعاتی چون برجام و FATF سیاسی و جناحی برخورد شود و تحریم‌ها را نعمت خوانده و سیاستِ تعامل با کشورهای مختلف را دیپلماسی فعال و خردگرا تعیین کند! نه نظامیان حاضر در میدان! چیزی حل نخواهد شد و این موضوعی است که فقط به شخص جنابعالی مربوط است و این دولت مطیع و پخمه گرایی که کاری جز چاپ پول و افزایش نقدینگی تورم زا بلد نیست که هیچ!
بهترین دولت‌ها نیز بیایند با این حاکمیت دوگانهٔ مسئولیت ناپذیرِ غیرپاسخگویی که سیاستگذار ریز و درشت امور است و مجریانش نیز چیزی جز بله قربانگویی نمیدانند هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد

لذا اگر این را میدانی و باز هم بر علاج پذیری دستوری! مشکلات اقتصادی پافشاری می‌کنی باید گفت حداقل فهم ات نیز از دست رفته و دچار چنان استبدادی شده‌ای که مشاورانت هم راهی جز تملق و مجامله نمی بینند و اگر میدانی و باز هم اینگونه بر مواضع نادرستت پافشاری کرده و مشکلات موجود را به گردن دیگران می اندازی نمیشود نامی جز وقاحت بی مانند بر آن گذارد! بطوریکه مدتهاست وقیح ترین مسئولینی که تاریخ نظام جمهوری اسلامی بخود دیده را سه نفر می پنداشتم [علیرضا زاکانی، محمود احمدی نژاد، محمدباقر قالیباف] و در اینصورت مجبورم عددشان را اضافه نموده و در رأس آنان نام شما را قرار دهم

۲- گفته اید: «فعالیت سیاسی فقط این نیست که آدم بنشیند یک نقطه ضعفی در دولت یا دستگاه‌های دیگر پیدا کند و این را در فضای مجازی با مسخره و توهین بزرگ کند!»

میگوئیم خداوکیلی کدام دستاورد و نقطه قوتی وجود دارد که بخواهیم آن را مایه دلگرمی خویش دانسته و به آن بپردازیم؟
واقعاً انبوه مشکلات متنوع حاصل از سیاست گذاریهای غلط، سوء مدیریت و ناکارآمدی آوار شده بر ابعاد مختلف زندگی مردم را نمی بینید؟
جدای از الیگارش ها و طبقه مرفه و بیدردی که بعنوان کاسبان تحریم و حلقه رانت‌خواران پیرامونتان که از شیرهٔ جان مردم ارتزاق می‌کنند، اکثریت مردم با چنان مشکلاتی مواجه اند که...
ایکاش شرایط اسفناک جامعه و بحرانهای موجود را درک میکردید و نمک به زخم مردم نمی پاشیدید!

۳- گفته اید: «پیام ملت ایران در ۲۲بهمن حمایت کامل از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و صدای ملت ایران بر صدای دیگران غلبه کرد»!

میگوئیم جدای از پای کار آوردن تمام دستگاه‌های نظام و ترفندهای بکارگیری شده برای راهپیمایی ۲۲بهمن، حداکثر جمعیت حاضر در کل کشور بیش از ۵ میلیون نفر نبود که با توجه به ۶۰ میلیون جمعیت بالغ کشور، باید گفت علیرغم تمام تلاش‌ها و پروپاگاندایی که بکار گرفتید نتوانستید حتی به عدد حامیان سنتی خویش نیز افرادِ حاضرِ در میدان داشته باشید!
ثانیاً خودتان هم یقین دارید که بسیاری از آنهایی که آمدند منتقد و مخالف روند جاری هستند و حضورشان با انگیزه های مختلف انجام شد و اینکه میگوئید «حمایت کامل از انقلاب و نظام» دروغی بیش نیست
ثالثاً انتقاد منتقدین به همین نادیده گرفتن اکثریت ناراضی و مخالفی است که چه با عدم حضور در انتخابات ها و چه عدم حضور در تجمعات، اعلام نظر می‌کنند ولی شوربختانه تعمداً دیده نمیشوند!
لذا چنانچه نظرسنجی‌های متقن نیز میگوید حداقل منتقدان و مخالفان شما و سیاست‌هایتان ۸۰ درصد جمعیت کشورند و ندیدن آنها نهایت وقاحت و بیخردی است و درنده خویی هایتان در برخورد با منتقدان و مخالفان نیز ناشی از همین رویکرد متفرعنانه غلط است

۴- گفته‌اید: «میگویند چرا همه تلاش خود را گذاشته اید روی تسلیحات؛ پهپاد و موشک؟ جوابش این است که اولاً لازم است! ثانیاً مگر در بخش‌های دیگر کمتر از این بخش دفاعی کار شده؟»

یادم می‌آید زمانیکه ما رزمندگان جبهه جنگ، از حداقل امکانات برخوردار بودیم مرتباً از نیروی ایمان و کارایی انگیزه های معنوی میگفتید و نقش سلاح و تجهیزات مدرن را به شدت تضعیف میکردید!
ولی حالا که به چهار تا موشک و تجهیزات مدرن دست یافته‌اید همهٔ آن حرف‌ها را فراموش کرده و عکس آن را می‌گوئید
بله! سلاح و تجهیزات دفاعی حتماً و حتماً لازم است و باید تا جائیکه میتوانیم مجهز به تجهیزات روز شویم «وَأَعِدُّوا۟ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِن قُوَّة» ولی «مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم» یعنی حتی المقدور!
نه اینکه از یکطرف همه چیزمان فدای تجهیزات نظامی شود و زندگی مردم را جهنم کنید و از طرف دیگر نیز با صدور آن تجهیزات به متجاوزی چون روسیه! دردسر جدیدی برای مردم و تشدید مصائب مان فراهم آورید،
ایکاش می‌فهمیدید و به خود می‌آمدید.

اصفهان ۲۷بهمن ۱۴۰۱

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴«زینب کاظم پور» که روز بیست و هفتم بهمن با کشف حجاب و پرت کردن روسری خود بر روی سن و ترک کردن مجمع انتخاب هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی گفت که  به مجمعی که یک زن مهندس را به خاطر حجابش به جلسه انتخاب هیات رئیسه راه نمی‌دهند و برخی همکارانش را قبل از جلسه ضرب و شتم کرده‌اند، رسمیت نخواهد داد.

جمعه ۲۸ بهمن
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 جمهوری اسلامی؛ نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد
بدون تعیین نوع و محتوای حکومت و ارائه پیش‌نویس قانون اساسی، آقای خمینی نظرش را از زبان ملت اینچنین بیان نمود و جمع حاضر هم تصدیق می‌کردند:

🔺«اون که ملت ما میخواد، جمهوری اسلامیست.»
🔸حضار: «صحیح است، صحیح است»
🔺«نه جمهوری فقط، نه جمهوری دموکراتیک، نه جمهوری دموکراتیک اسلامی، جمهوری اسلامی!!»
🔸حضار: «صحیح است، صحیح است»
🔺«آنچه من از شما ملت عزیز ایران می‌خواهم اینست که بیدار باشید، خون عزیزان خودتون را هدر ندهید، کلمه دموکراتیک را ازش با... نتِرسید ازش که حذفش را بترسید.‌ این فرم غربیست، ما فرم‌های غربی را نمیپذیریم.»
🔸حضار: «صحیح است، صحیح است»
🔺«لاکن همه مردم در آرا آزاد؛ وقتی رفراندوم اعلام شد رای من حکومت جمهوری اسلامیست.»
🔸حضار: «صحیح است، صحیح است»

و پس از "همه پرسی" در سخنرانی خود فرمود:
«ايران از ۳۵ ميليون جمعيت، ۲۲ ميليون رأی داد به جمهوری اسلامی، سابقه ندارد.»

@rahenow 🗿👈
‏دلار ۴۷۸۰۰ تومان، یورو ۵۱ هزار تومان
ملت اسیر حکومت و رهبران و دولتمردان نافهمی شده‌اند که مشغول پلمپ داروخانه به خاطر بی‌حجابی و اخراج معلم مدرسه‌اند.
بی‌شرف‌ها دست از دور گلوی این ملت بردارید.


@rahenow 🗿👈
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
سفر سه روزه ابراهیم رییسی به چین، امروز در حالی پایان یافت که به رغم تبلیغات حکومتی، این سفر، دستاورد مورد توجه‌ای نداشت. پیشتر وزیرخارجه ایران گفته بود این سفر در راستای اجرای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین انجام شده.
مجتبا پورمحسن، ایران اینترنشنال

@rahenow 🗿👈
🔹نکنید بی‌منش‌ها! مردم را بیش از این به جان یک‌دیگر نیاندازید. از دوپارگی جامعه، چه عایدتان می‌شود؟

🔹از کجا معلوم، این آقای به اصطلاح «آمربه‌معروف»، قبل از فیلمبرداری ایجاد مزاحمت نکرده باشد؟ هرزگی نکرده باشد؟

🔹اگر خانمی فاقدِ پوشش مدنظرِ حضرات، در مقابل یک کیف‌قاپ هم مقاومت کند، دزد نمی‌تواند با لباس «آمربه‌معروف» فیلمبرداری کند؟ تذکر حجاب هم که مجوز دولتی نمی‌خواهد؛ هر کسی می‌تواند با هر پوشش و پیشه‌ای، مدعی «امر به‌معروف» شود.

🔹وقتی قانون، بی‌هیچ چارچوبی حامیِ مطلقِ چیزی به نامِ «امربه معروف» باشد، تضمین می‌کنید که کسی از این چارچوب عریض و طویل، سوءاستفاده نکند؟

✍️مصطفی فقیهی

@rahenow 🗿👈
با ۱٠٠هزار ریال عمان میشه لامبورگینی خرید درحالی که با ۱٠٠هزار ریال فقط میشه پفک خرید!
‏انسان روزهای سختش را فراموش خواهد کرد
ولیکن هرگز کسی را
که آن روزها را برای اون آسان‌تر کرد
فراموش نمی‌کند...
زلزله اصلی، دلار 49 تومنی هست!
از زیر آوار، صدای آرزو های شکسته چندین میلیون انسان میاد...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هواداران‌سپاهان با پرچم اوکراین در دیدار مقابل زنیت

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
«دیده شده مقابل موزه هنر لس آنجلس»‌

برگرفته از کانال وحیدآنلاین‌

ویدئویی دیدنی از جنس صلیب شکسته و آرم پرچم جمهوری اسلامی

در تمامیت‌خواهی و یهودی‌ستیزی جمهوری اسلامی با رژیم هیتلری تفاوتی ندارد جز اینکه جمهوری اسلامی عرضه و توان رژیم هیتلر را ندارد.

@rahenow 🗿👈
Zibaye Man ~ Musico.IR
Majid Ahmadi ~ Musico.IR
گنکستر شهر آمل


آهنگی که با آن در ایران یک معلم اخراج شد.

بماند یادگار در تاریخ ایران برای آیندگان که بدانند مردم از کوچکترین حقوق خود  در جمهوری نکبت اسلامی محروم بودند

@rahenow 🗿👈
یادداشت رئیسی در روزنامه بروسلی نیوز پکن

دو ملت ایران و چین درسرنوشت هم شریکند
دوستان در خنده بسیارند ولی در سختی ها معدودند.
ترجمه چینی:
شی چون چیان مودا
چون چیانسو غودا
با دوستان مدارا ، با دشمنان غوداااا (زنده یاد بروسلی)

@rahenow 🗿👈
رئیسی: ما تورم را از ۶۰ به ۴۰ درصد کاهش دادیم!
پراید ۹۰ میلیونی ۳۳۰ م
سکه ۱۱ میلیونی ۲۸ م
دلار ۲۳ هزاری ۴۸ هزار
گوشت ۱۲۰ هزاری ۵۰۰ هزار
رئیسی با این محاسبه تورم نشان داد که هم ۷۰۰۰ صفحه برنامه اقتصادی دارد، هم اقتصاددان‌ها را به‌خط کرده و هم از دانشگاه پکن دکترای چینی گرفته است!

رحمت اله بیگدلی*

@rahenow 🗿👈
پیام واضح رئیس جمهور چین به آقای رییسی
اگر بدنبال سرمایه گذاری و اجرای قرارداد ۲۵ ساله هستی برو با غرب توافق کن !

توپ در زمین ایران است!

امیدوارم تصمیم گیران و حاکمیت ، بدرستی پیام رهبر چین را درک کنند.

"چین حاضر به حمایت ایران و ایستادن در برابر غرب نیست ، بدلیل منافع بسیار بیشتری که از سمت اعراب و غرب دارد."
پیام واضح و روشن است.
حمایت روسیه کمکی به رفع مشکلات جمهوری اسلامی نخواهد کرد ، چون صاحب تکنولوژی نیست و خودش هم در گیر تحریمه!

هوشنگ_توافقی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

@rahenow 🗿👈
‏تمام مسئولیت بازداشت و زندانی کردن، اعدام و سرکوب مخالفان و معترضان با حکومت است؛ به‌خاطر حجم وسیع بازداشت‌ها و سرکوب معترضان نباید از حکومت سلب مسئولیت کرد. مخالفان و اپوزیسیون یک‌صدا و در کنار مردم ایران تمام تلاش خود را برای آزادی و دفاع از معترضان به‌کار‌ گرفته‌اند.

@rahenow 🗿👈
#نجاست یا #طهارت_سگ

در قرآن به نجاست سگ اشاره ای نشده و حتی کلامی که حاوی باری منفی نسبت به آن باشد هم وجود ندارد. حتی از برخی آیات می توان تجلیل سگ هم برداشت کرد. بنا به روایت قرآن هنگامی که مردم در خصوص تعداد اصحاب کهف با هم به گفتگو می پرداخته اند از سگشان نیز یاد می کنند که چهارمیشان بوده یا ششمیشان یا هشتمیشان؛ ادبیات قرآن به گونه ایست که سگ را هم از اصحاب کهف دانسته است[کهف۲۲].
در سوره مائده آمده حیوانی را که سگ شکاری صید می کند حلال و پاک است[مائده۴] و بی شک منظور این نبوده که پس از تطهیرش پاک است.

بنا بر گزارشات تاریخی در عصر پیامبر سگ ها در محوطه مساجد و حتی خانه کعبه در رفت و آمد بودند و از پیامبر هم هیچگاه نقل نشده که ورود آنها به اطراف مساجد را نهی کرده باشد.[صحیح بخاری ج۱ص۵۱]

در خبری دیگر که از طریق شیعه و سنی رسیده آمده پیامبر به علی گفت یا علی! جبرئیل امروز نزد من آمد و بر در خانه ایستاد و داخل نشد، از او علت داخل نشدنش را پرسیدم؛ پاسخ داد ما فرشتگان داخل خانه ای که در آن مثل آنچه در خانه شماست نمی شویم. من خانه را جستجو کردم و سگی را که حسین با آن بازی می کرد یافتم. از جبرئیل پرسیدم مگر شما داخل خانه ای که سگ باشد نمی شوید؟ گفت ما فرشتگان در خانه ای که سگ یا آدم جنب یا مجسمه و عکس باشد نمی شویم.[المحاسن،احمدبن خالد برقی،ج۲ص۶۱۵]

انبوه عکسها بر در و دیوار مساجد و حسینیه ها و زیارتگاه ها و منازل علمای دینی گواهی است بر نادیده گرفتن گفته هایی که در این حدیث آمده و همچنین حکایت از برخوردی دوگانه دارد. یعنی به بخشی از آنچه رسیده عمل می شود و به بخشی دیگر نه

در میان فقیهان شیعی بر سر نجاست سگ اتفاق نظر وجود دارد.
آنها به حدیثی از حضرت صادق استناد می کنند که سگ را صراحتا نجس دانسته؛ برای نمونه در اصول کافی خبری است که حضرت صادق در پاسخ به سوالی در خصوص نجاست سگ سه بار به صراحت می گوید سگ نجس است.و الله انه نجس

اما در میان سُنی ها اتفاق نظری وجود ندارد. مالک بن انس سگ را اصلا نجس نمی دانسته و با استناد به نص قرآنی استدلال میکرده چون سگ حیوان شکار شده را با دهانش شکار و حمل می کند حتی آب دهانش هم نجس نیست.
ابوحنیفه دیگر پیشوای فقهی اهل سنت بدن سگ را پاک و آب دهانش را نجس می دانسته است.
شافعی و احمد حنبل نظری به مانند فقهیان شیعی داشتند و سگ را نجس می دانستند.

در میان اعراب پیش از اسلام سگ مورد احترام و از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. گذاشتن نام سگ و القاب مربوط به این حیوان امری رایج در میان آنان بوده؛ برای نمونه نام یکی از نیاکان پیامبر کلاب جمع کلب بوده و نمونه دیگر معاویه است.
معاویه به معنای سگ ماده ای است که عوعو می کند و نماد شجاعت و جنگاوری میان اعراب بوده است. نکته جالب اینکه معاویه با دختر بزرگ قبیله کلب میسون ازدواج می کند. / danaeeii

@rahenow 🗿👈
این نمودار نتیجه همان اعتقادی است که چینی‌ها درباره آمریکا دارند دشمن ولی همکار!

۷۰۰ میلیارد دلار تجارت مشترک با آمریکا فقط در سال 2022


@rahenow 🗿👈
مارینا یانکینا، افسر ارشد اطلاعات ارتش روسیه پس از آنکه در جلسه ای به پوتین پیشنهاد می‌دهد «بهتر است گزینه آتش بس را هم روی میز نگه داریم» از پنجره خانه اش در یک ساختمان ۱۶  طبقه در سن پترزبورگ خودکشی داده شد!

@rahenow 🗿👈