احمد خاتمی: ما با نوروز مخالف نیستیم، منتها نوروز اسلامی
احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه گفت: ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. به همه به خصوص جوانان میگوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارکالله، چهارشنبه سوری که میتوان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است.
@rahenow 🗿👈
احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه گفت: ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. به همه به خصوص جوانان میگوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارکالله، چهارشنبه سوری که میتوان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است.
@rahenow 🗿👈
🔴 همه ما بارها از خود پرسیدهایم که این جمله عربی «یا مقلب القلوب والابصار یا مدبر اللیل و النهار...» که تا امروز سر سفرههای هفتسین میخوانیم و میشنویم چه پیوندی با نوروز پارسی دارد؟!
🌱 نوروز یک جشن پرپیشینه و کاملا پارسی است و به هیچ وجه به تازیها و زبان آنها مربوط نمیشود. اصلا شایسته نیست که ما ایرانیان، این آیین پارسی را با «ادعیه تازی»، آنچنان که تا امروز مرسوم بوده، جشن بگیریم. ما، اگر هم خداباور باشیم، با خدای خود به پارسی سخن میگوییم.
🌻 خداباوران ایرانی، بهجای آن جملات تازی غیر ایرانی، امسال این نیایش پارسی فردوسی را سر سفره هفتسین میخوانند : نوروز، پیروز
☀️ گشت گرداگرد مهر تابناک، ایرانزمین
روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین
ای تو یزدان! ای تو گردانندهی مهر و سپهر
برترینش کن برایم این زمان و این زمین
#نوروز #جشن_نوروز #نوروز_باستانی
@rahenow 🗿👈
🌱 نوروز یک جشن پرپیشینه و کاملا پارسی است و به هیچ وجه به تازیها و زبان آنها مربوط نمیشود. اصلا شایسته نیست که ما ایرانیان، این آیین پارسی را با «ادعیه تازی»، آنچنان که تا امروز مرسوم بوده، جشن بگیریم. ما، اگر هم خداباور باشیم، با خدای خود به پارسی سخن میگوییم.
🌻 خداباوران ایرانی، بهجای آن جملات تازی غیر ایرانی، امسال این نیایش پارسی فردوسی را سر سفره هفتسین میخوانند : نوروز، پیروز
☀️ گشت گرداگرد مهر تابناک، ایرانزمین
روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین
ای تو یزدان! ای تو گردانندهی مهر و سپهر
برترینش کن برایم این زمان و این زمین
#نوروز #جشن_نوروز #نوروز_باستانی
@rahenow 🗿👈
✅ پشت پرده نرمش قهرمانانه توافق با عربستان
✍️محمود اصلانی
1. از چند ماه قبل چین تصمیم گرفت که یک گوشمالی حساب شده و یک تلنگر جدی به رهبری ایران بدهد تا از خواب و خیال بیدار شوند و پایبند به روابط بین المللی شوند و محل تامین انرژی چین یعنی خلیج فارس را محل خطر و جنگ و نزاع بچه گانه، قومی، قبیله ای نکنند.
2. رئیس جمهور چین به عربستان می رود قراردادهای استراتژیک و حیاتی با عربستان می بندد و برای آنکه آنها را خوشحال کند، اعلام می کند که ایران در کشورهای منطقه دخالت نکند، جنگ افروزی نکند، 3 جزیره را نیز بیاید مسئله اش را با اعراب حل کند.
3. جمهوری اسلامی عصبانی دید پشت اش خالی شد به چین پیام می دهد پس پیمان شانگهای، قرارداد 25 ساله چه شد؟
4. چین در پاسخ به ایران تفهیم می کند اینها مقدمات همان قراردادها است و وزیر خارجه خود را سریع به ایران می فرست تا دلجویی کند و از رئیسی دعوت کند بیاید چین تا او را در مورد تحولات بین المللی که قرار است بیافتد توجیه کند.
5. در سفر رئیسی تذکرات جدی به رهبری داده می شود که قرار است آمریکا و اروپا در شورای حکام یک قطعنامه قوی بر علیه غنی سازی 60 درصدی اورانیم و عدم تمکین ایران از تعهدات نسبت به آژانس بین المللی انرژی اتمی، صادر کند. در چنین صورت و در ادامه پرونده ایران را به شورای امنیت می برد و. ...
6. چین به رئیسی می فهماند که قضیه جدی است و برود و آقای خامنه ای را در جریان آنچه قطعنا بر سر ایران خواهد آمد بگذارد. اگر دست از غنی سازی بر ندارد، روی حمایت چین حساب نکند. در ضمن چین به رهبری اجازه نخواهد داد که ایران با جنگ با عربستان و یا حمله به مراکز تامین انرژی چین در خلیج فارس هیچ کاری را بکند و بشدت جلوی آن کار را خواهد گرفت زیرا به حیات چین و برنامه های توسعه ای چین لطمه جدی خواهد خورد.
6. در ضمن به رئیسی گفتند سریع با آژانس انرژی اتمی مسائل تان را حل کنید و چین نیز زمینه صلح و دوستی بین ایران و عربستان و سپس ایران با جهان اعراب را تامین وتضمین می کند.
7. رهبری سریع دستور داد از گروسی دعوت کنید و امتیاز بدهید و بدون درخواست از رفع تحریم از غرب و آمریکا و گذاشتن شرط برای این کار، از شرط و شروط گذشت و گروسی به ایران آمد و اینها نیز با او به توافق رسیدند. البته شرط گروسی به آمدن به ایران دیدار با رئیسی رئیس جمهور برای گرفتن تعهد در اجرای تفاهمنامه بود تا بعدا ایران زیر قول و قرار نزند و او بتواند در گزارش رسمی به آژانس انرژی اتمی و متقاعد کردن آنها در جلوگیری از صدور قطعنامه بر علیه ایران تلاش کند.
8. آمریکا و اروپا از صدور قطعنامه بر علیه ایران در جلسه دو روز گذشته شورای حکام صرف نظر کردند. آمریکا مدعی شد منتظر اجرای عملی و سریع و قولی که ایران داده است می ماند تا متقاعد شود و دو باره ایران بازی در نیاورد.
9. همچنین خبرهایی می رسد که ایران قصد دارد زندانیان آمریکایی و سایر کشورهای اروپایی را آزاد کند.
10. پس از این نرمش قهرمانانه، جمهوری اسلامی ایران و چین در نشست هفته گذشته در سازمان ملل متحد در مورد حمله روسیه به اکراین رای ممتنع می دهند. و سپس رهبری بعنوان فرمانده کل قوا تصمیم می گیرند که هیچ موشک بالستیک برای حمایت از روسیه به جنگ در اکراین ارسال نکنند. همچنین انگلستان رسما اعلام می کند که هیچ پهباد ایرانی پس از 4 فوریه به بعد در جنگ اکراین شرکت نداشته است.
11. یعنی ایران دو تصمیم عاقلانه و همزمان گرفت الف) دست از حمایت روسیه در جنگ با اکراین برداشت. ب) دست از لج بازی در غنی سازی اورانیم کشید و به انجام تعهدات خود به آژانس انرژی اتمی بدون گذاشتن هیچ شرطی برگشت.
12. یعنی جمهوری اسلامی وقتی خطر جدی و زور پر زور را بفهمد حاضر است نرمش فهرمانانه کند و حتی با وهابی های تند رو ضد شیعه نیز می توان به تفاهم رسید، همانطور که با طالبان و القاعده می توان همکاری نمود.
13. چین کمونیست برای حفظ منافع ملی کشورش عمل کرد و هیچگاه عاشق دو کشور تند رو مذهبی، اسلامی و قبیله ای نظیر عربستان وهابی و جمهوری اسلامی شیعی تندرو نیست. ولی برای حفظ جریان نفت و انرژی از خلیج فارس این دو دشمن را می خواهد در زیر لوای خویش به دو تا دوست با هم و البته مشترک با چین ابرقدرت تبدیل کند.
در مجموع کار بسیار خوبی انجام داد و جلوی یک جنگ و خونریزی دیگر در منطقه را که از طرف دشمنان و بخصوص اسرائیل ترویج می شد را گرفت
14. بصیرت اقتضا می کرد که از سال ها قبل به نصایح صالحان و دلسوزان جمهوری اسلامی گوش می دادند و فرصت سوزی نمی کردند و در زمان های مناسب قبلی با گرفتن امتیازات خوب به نفع مردم ایران عمل می کردند و شرایط کشور را به حالت بحران و سقوط نمی بردند تا مجبور نمی شدند که نرمش قهرمانانه کنند.
در هر صورت امیدواریم به این تفاهمات پایبند باشند و نفعی نیز به مردم ایران برسد و خدعه ای در کار نباشد.
@rahenow 🗿👈
✍️محمود اصلانی
1. از چند ماه قبل چین تصمیم گرفت که یک گوشمالی حساب شده و یک تلنگر جدی به رهبری ایران بدهد تا از خواب و خیال بیدار شوند و پایبند به روابط بین المللی شوند و محل تامین انرژی چین یعنی خلیج فارس را محل خطر و جنگ و نزاع بچه گانه، قومی، قبیله ای نکنند.
2. رئیس جمهور چین به عربستان می رود قراردادهای استراتژیک و حیاتی با عربستان می بندد و برای آنکه آنها را خوشحال کند، اعلام می کند که ایران در کشورهای منطقه دخالت نکند، جنگ افروزی نکند، 3 جزیره را نیز بیاید مسئله اش را با اعراب حل کند.
3. جمهوری اسلامی عصبانی دید پشت اش خالی شد به چین پیام می دهد پس پیمان شانگهای، قرارداد 25 ساله چه شد؟
4. چین در پاسخ به ایران تفهیم می کند اینها مقدمات همان قراردادها است و وزیر خارجه خود را سریع به ایران می فرست تا دلجویی کند و از رئیسی دعوت کند بیاید چین تا او را در مورد تحولات بین المللی که قرار است بیافتد توجیه کند.
5. در سفر رئیسی تذکرات جدی به رهبری داده می شود که قرار است آمریکا و اروپا در شورای حکام یک قطعنامه قوی بر علیه غنی سازی 60 درصدی اورانیم و عدم تمکین ایران از تعهدات نسبت به آژانس بین المللی انرژی اتمی، صادر کند. در چنین صورت و در ادامه پرونده ایران را به شورای امنیت می برد و. ...
6. چین به رئیسی می فهماند که قضیه جدی است و برود و آقای خامنه ای را در جریان آنچه قطعنا بر سر ایران خواهد آمد بگذارد. اگر دست از غنی سازی بر ندارد، روی حمایت چین حساب نکند. در ضمن چین به رهبری اجازه نخواهد داد که ایران با جنگ با عربستان و یا حمله به مراکز تامین انرژی چین در خلیج فارس هیچ کاری را بکند و بشدت جلوی آن کار را خواهد گرفت زیرا به حیات چین و برنامه های توسعه ای چین لطمه جدی خواهد خورد.
6. در ضمن به رئیسی گفتند سریع با آژانس انرژی اتمی مسائل تان را حل کنید و چین نیز زمینه صلح و دوستی بین ایران و عربستان و سپس ایران با جهان اعراب را تامین وتضمین می کند.
7. رهبری سریع دستور داد از گروسی دعوت کنید و امتیاز بدهید و بدون درخواست از رفع تحریم از غرب و آمریکا و گذاشتن شرط برای این کار، از شرط و شروط گذشت و گروسی به ایران آمد و اینها نیز با او به توافق رسیدند. البته شرط گروسی به آمدن به ایران دیدار با رئیسی رئیس جمهور برای گرفتن تعهد در اجرای تفاهمنامه بود تا بعدا ایران زیر قول و قرار نزند و او بتواند در گزارش رسمی به آژانس انرژی اتمی و متقاعد کردن آنها در جلوگیری از صدور قطعنامه بر علیه ایران تلاش کند.
8. آمریکا و اروپا از صدور قطعنامه بر علیه ایران در جلسه دو روز گذشته شورای حکام صرف نظر کردند. آمریکا مدعی شد منتظر اجرای عملی و سریع و قولی که ایران داده است می ماند تا متقاعد شود و دو باره ایران بازی در نیاورد.
9. همچنین خبرهایی می رسد که ایران قصد دارد زندانیان آمریکایی و سایر کشورهای اروپایی را آزاد کند.
10. پس از این نرمش قهرمانانه، جمهوری اسلامی ایران و چین در نشست هفته گذشته در سازمان ملل متحد در مورد حمله روسیه به اکراین رای ممتنع می دهند. و سپس رهبری بعنوان فرمانده کل قوا تصمیم می گیرند که هیچ موشک بالستیک برای حمایت از روسیه به جنگ در اکراین ارسال نکنند. همچنین انگلستان رسما اعلام می کند که هیچ پهباد ایرانی پس از 4 فوریه به بعد در جنگ اکراین شرکت نداشته است.
11. یعنی ایران دو تصمیم عاقلانه و همزمان گرفت الف) دست از حمایت روسیه در جنگ با اکراین برداشت. ب) دست از لج بازی در غنی سازی اورانیم کشید و به انجام تعهدات خود به آژانس انرژی اتمی بدون گذاشتن هیچ شرطی برگشت.
12. یعنی جمهوری اسلامی وقتی خطر جدی و زور پر زور را بفهمد حاضر است نرمش فهرمانانه کند و حتی با وهابی های تند رو ضد شیعه نیز می توان به تفاهم رسید، همانطور که با طالبان و القاعده می توان همکاری نمود.
13. چین کمونیست برای حفظ منافع ملی کشورش عمل کرد و هیچگاه عاشق دو کشور تند رو مذهبی، اسلامی و قبیله ای نظیر عربستان وهابی و جمهوری اسلامی شیعی تندرو نیست. ولی برای حفظ جریان نفت و انرژی از خلیج فارس این دو دشمن را می خواهد در زیر لوای خویش به دو تا دوست با هم و البته مشترک با چین ابرقدرت تبدیل کند.
در مجموع کار بسیار خوبی انجام داد و جلوی یک جنگ و خونریزی دیگر در منطقه را که از طرف دشمنان و بخصوص اسرائیل ترویج می شد را گرفت
14. بصیرت اقتضا می کرد که از سال ها قبل به نصایح صالحان و دلسوزان جمهوری اسلامی گوش می دادند و فرصت سوزی نمی کردند و در زمان های مناسب قبلی با گرفتن امتیازات خوب به نفع مردم ایران عمل می کردند و شرایط کشور را به حالت بحران و سقوط نمی بردند تا مجبور نمی شدند که نرمش قهرمانانه کنند.
در هر صورت امیدواریم به این تفاهمات پایبند باشند و نفعی نیز به مردم ایران برسد و خدعه ای در کار نباشد.
@rahenow 🗿👈
🔻امسال همزمان با آیین زیبای #چهارشنبه_سوری دست در دست و شانه به شانه هم طی سه شب به خیابان خواهیم آمد و با افروختن آتش در معابر، زشتی و پلیدی را از چهره شهر خواهیم زدود و این جشن را در تاریخ انقلابمان ماندگار و خاطرهانگیز خواهیم ساخت.
#فراخوان_۲۲_۲۳_۲۴_اسفند
@rahenow 🗿👈
#فراخوان_۲۲_۲۳_۲۴_اسفند
@rahenow 🗿👈
یادداشتهای کاظم نادرعلی:
این روزها که بحث دیدار رئیس جمهور چین از عربستان را شاهد بودیم ، شاید بد نباشه بدونید
عربستان سعودی حدود 1100 میلیارد دلار پروژه تعریف کرده saudi arabia’s Vision 2030 تحت چشم انداز عربستان 2030
چندین مگا پروژه در بحش شهرسازی -شهرک توریستی -ساخت ابر هتل ها و بخش صنعت
که قرار است چین نیز در بخش انرژی های سبز و خورشیدی و ساخت و ساز مسکن و تامین اینترنت و خدمات مخابراتی (هووایی) شهرک های تازه تاسیس مشارکت کند.
اینکه ارباب چین برای گرفتن سهم خودش از این 1.1 تریلیون دلار پروژه بیانیه علیه تمامیت ارضی ایران صادر می کند تعجبی نداره چون این ایران است که همه تخم مرغ هایش را تو سبد شرق گذاشته و عمده خریدار نفت و پتروشیمی و...کشورمان همین ارباب چین است .سرمایه گذار باهوش هیچ وقت همه تخم مرغ هاش را تو یه سبد نمی چینه ولی مسئولان جمهوری اسلامی ایران کل اقتصاد گره زدن به شرق
بالاخره با تلاش ارباب چین که قراره سهمشو از ۱.۱ تریلیون دلار پروژه عربستان بگیره
رابطه جمهوری اسلامی با عربستان رو به بهبود رفت.
همانطور که ارباب پوتین پای ایران را به جنگ اوکراین باز کرد.
ارباب شی جین پینگ هم از تداوم تنش ایران و حوثیها با عربستان خشنود نیست.
کاظم نادرعلی
@rahenow 🗿👈
این روزها که بحث دیدار رئیس جمهور چین از عربستان را شاهد بودیم ، شاید بد نباشه بدونید
عربستان سعودی حدود 1100 میلیارد دلار پروژه تعریف کرده saudi arabia’s Vision 2030 تحت چشم انداز عربستان 2030
چندین مگا پروژه در بحش شهرسازی -شهرک توریستی -ساخت ابر هتل ها و بخش صنعت
که قرار است چین نیز در بخش انرژی های سبز و خورشیدی و ساخت و ساز مسکن و تامین اینترنت و خدمات مخابراتی (هووایی) شهرک های تازه تاسیس مشارکت کند.
اینکه ارباب چین برای گرفتن سهم خودش از این 1.1 تریلیون دلار پروژه بیانیه علیه تمامیت ارضی ایران صادر می کند تعجبی نداره چون این ایران است که همه تخم مرغ هایش را تو سبد شرق گذاشته و عمده خریدار نفت و پتروشیمی و...کشورمان همین ارباب چین است .سرمایه گذار باهوش هیچ وقت همه تخم مرغ هاش را تو یه سبد نمی چینه ولی مسئولان جمهوری اسلامی ایران کل اقتصاد گره زدن به شرق
بالاخره با تلاش ارباب چین که قراره سهمشو از ۱.۱ تریلیون دلار پروژه عربستان بگیره
رابطه جمهوری اسلامی با عربستان رو به بهبود رفت.
همانطور که ارباب پوتین پای ایران را به جنگ اوکراین باز کرد.
ارباب شی جین پینگ هم از تداوم تنش ایران و حوثیها با عربستان خشنود نیست.
کاظم نادرعلی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خودکفایی این نیست که بخواهیم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در کشور تولید کنیم.
یادتان هست میگفتند شاه خائن بود چون در طرحهای صنعتی بزرگ کشور، بنابه سفارش جان اف کندی، بجای گندم که نیاز مردم بود مارچوبه میکاشت که در سفره غذایی ما ایرانیها جایی ندارد؟
صفایی فراهانی:
"در سالهای ۵۳-۵۴ در خوزستان کار میکردم. آن موقع سد دز به بهرهبرداری رسیده بود و حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر سد را با کانالهای آبیاری تحت پوشش قرار داده بودند. در یکی از این کشتوصنعتها مارچوبه کاشته بودند. یک شب با مهندسان آنجا صحبت میکردم. گفتم: 'شما خیانت میکنید. مردم ما مارچوبه نیاز ندارند.' پاسخ داد که مارچوبه را تنی ۵۰۰۰ دلار صادر میکنیم. آن موقع گندم تنی ۱۵۰ دلار بود. میگفت اگر یک تن مارچوبه صادر کنیم، میتوانیم بیش از ۳۰ تن گندم وارد کنیم."
نمیفهمیدند که مصرف آب مارچوبه کمتر از گندم است و قیمت جهانی آن بیشتر؛ درواقع با این برنامه دو بار صرفهجویی میشد!
VoiceofSharif
@rahenow 🗿👈
یادتان هست میگفتند شاه خائن بود چون در طرحهای صنعتی بزرگ کشور، بنابه سفارش جان اف کندی، بجای گندم که نیاز مردم بود مارچوبه میکاشت که در سفره غذایی ما ایرانیها جایی ندارد؟
صفایی فراهانی:
"در سالهای ۵۳-۵۴ در خوزستان کار میکردم. آن موقع سد دز به بهرهبرداری رسیده بود و حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر سد را با کانالهای آبیاری تحت پوشش قرار داده بودند. در یکی از این کشتوصنعتها مارچوبه کاشته بودند. یک شب با مهندسان آنجا صحبت میکردم. گفتم: 'شما خیانت میکنید. مردم ما مارچوبه نیاز ندارند.' پاسخ داد که مارچوبه را تنی ۵۰۰۰ دلار صادر میکنیم. آن موقع گندم تنی ۱۵۰ دلار بود. میگفت اگر یک تن مارچوبه صادر کنیم، میتوانیم بیش از ۳۰ تن گندم وارد کنیم."
نمیفهمیدند که مصرف آب مارچوبه کمتر از گندم است و قیمت جهانی آن بیشتر؛ درواقع با این برنامه دو بار صرفهجویی میشد!
VoiceofSharif
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔥پاس دارم آتش جاويد را🔥
🔥يادگار فطرت جمشيد را🔥
🔥چند روزى مانده بودش تا به عيد🔥
🔥آمد آتش در چنين روزى پديد🔥
🔥بهر او آتشگهى آراستند🔥
🔥از پليدى و سياهى كاستند🔥
🔥پس ازآن هر روز در روزى چنين🔥
🔥جشن سورى بوده در ايران زمين🔥
🔥تا كه آتش را پرستارى كنيم🔥
🔥از اهورا طلب يارى كنيم.🔥
🔥😍 چهارشنبه سورے تون مبارڪ😍🔥
🔥يادگار فطرت جمشيد را🔥
🔥چند روزى مانده بودش تا به عيد🔥
🔥آمد آتش در چنين روزى پديد🔥
🔥بهر او آتشگهى آراستند🔥
🔥از پليدى و سياهى كاستند🔥
🔥پس ازآن هر روز در روزى چنين🔥
🔥جشن سورى بوده در ايران زمين🔥
🔥تا كه آتش را پرستارى كنيم🔥
🔥از اهورا طلب يارى كنيم.🔥
🔥😍 چهارشنبه سورے تون مبارڪ😍🔥