ما به امیدوار بودن معتاد شدهایم
صبح که بلند میشویم مثل کلاه و پیراهن و سنجاق کراوات…
امیدواریمان را هم میپوشیم
صبح که بلند میشویم مثل کلاه و پیراهن و سنجاق کراوات…
امیدواریمان را هم میپوشیم
دلم میخواد یه مدت در قبال هیچی مسئولیت نداشته باشم هیچی به من مربوط نباشه :
بنظرم هر انسانی احتیاج داره گاهی به خودش مرخصی بده
ریکاوری کنه و
بعد با انرژی مضاعف بیاد برای ادامه مسیر
نظر شما چیه؟؟؟
بنظرم هر انسانی احتیاج داره گاهی به خودش مرخصی بده
ریکاوری کنه و
بعد با انرژی مضاعف بیاد برای ادامه مسیر
نظر شما چیه؟؟؟
بنده و چاکر و خوار و بلهگویید هنوز
لاجرم ریزهخورِ سفرهی اویید هنوز
عورت ظلم عیان است و شما کوردلان
روز و شب در پی پوشاندن مویید هنوز
باغِ اندیشه پر از سیب درشت است و شما
سخت دلبستهی آن بوته کدویید هنوز
با شما رخنهای از روز تولّد باقی است
عمرتان طی شد و مشغول رفویید هنوز
خونِ ما هست که از خوردنِ آن مست شوید
زینسبب دشمن خونخوارِ سبویید هنوز
ما به دریا زدهایم از پی آن دُرّ و شما
پاچه بالا زده در بستر جویید هنوز
سالها رفت و جهان نو شد و بیچاره شما
در صف دوست به دنبال عدویید هنوز
Ketab_va_hekmat
@rahenow🗣👈
لاجرم ریزهخورِ سفرهی اویید هنوز
عورت ظلم عیان است و شما کوردلان
روز و شب در پی پوشاندن مویید هنوز
باغِ اندیشه پر از سیب درشت است و شما
سخت دلبستهی آن بوته کدویید هنوز
با شما رخنهای از روز تولّد باقی است
عمرتان طی شد و مشغول رفویید هنوز
خونِ ما هست که از خوردنِ آن مست شوید
زینسبب دشمن خونخوارِ سبویید هنوز
ما به دریا زدهایم از پی آن دُرّ و شما
پاچه بالا زده در بستر جویید هنوز
سالها رفت و جهان نو شد و بیچاره شما
در صف دوست به دنبال عدویید هنوز
Ketab_va_hekmat
@rahenow🗣👈
وقتی دلواپس اجاره خانه و
صورتحساب برق و اب وگاز و پول قصابی و هزار دردو مرض هستی،
دیگر نگرانیِ چندانی
برای آزادی نخواهی داشت...
صورتحساب برق و اب وگاز و پول قصابی و هزار دردو مرض هستی،
دیگر نگرانیِ چندانی
برای آزادی نخواهی داشت...
وای از بی شرمی شان
نانمان را می دزدند
سپس تکه ای از آن را باز می گردانندو دستور می دهند.
تا از آنها تشکر کنیم !
نانمان را می دزدند
سپس تکه ای از آن را باز می گردانندو دستور می دهند.
تا از آنها تشکر کنیم !
انسانها تنها موجودات روی زمین هستند که ادعا میکنند خدایی هست ولی تنها موجوداتی هستند که رفتارشون طوریه که انگار خدایی وجود نداره.
دنجترین کنج دلخوشیهایم جاییست که لبخند،
پررنگترین حالت لبهای آدمها باشد !
دلم خوش میشود وقتی
خبری از دغدغههای سنگین و دلهرهآورشان نیست
و دنیای آرامش آستینهایش را بالا میزند
و برایشان سفره مهربانی پهن میکند !
بیایید و مسیر محبت را شلوغ کنید!
بگذارید مهربانی دست به دست شود !
پررنگترین حالت لبهای آدمها باشد !
دلم خوش میشود وقتی
خبری از دغدغههای سنگین و دلهرهآورشان نیست
و دنیای آرامش آستینهایش را بالا میزند
و برایشان سفره مهربانی پهن میکند !
بیایید و مسیر محبت را شلوغ کنید!
بگذارید مهربانی دست به دست شود !
اگر بر مسلمانان تکلیف شده بود که روزانه به جای هفده رکعت نماز، هفده دقیقه مطالعه کنند، امروزه نه تنها هیچ مسلمان بی سوادی وجود نداشت، بلکه هیچ جاهلی هم وجود نداشت
آدم زنده به محبت نیاز دارد،
و مرده به فاتحه.
ولی ما جماعت برعکسیم
برای مرده گل می بریم
و فاتحه ی زندگی بعضی ها را
می خوانیم...!
و مرده به فاتحه.
ولی ما جماعت برعکسیم
برای مرده گل می بریم
و فاتحه ی زندگی بعضی ها را
می خوانیم...!
جامعهی منفعل و بیتفاوت، خودش مقدمات جنایت را فراهم می کند و جنایتکاران، صرفا ابزار اجرای آن هستند.
دیکتاتور شخص نیست، دیکتاتور یک فرهنگ است!
یک شیوهی خاص از زندگیست که اساس آن در فرهنگ فرمانروایی و فرمانبری تعریف میشود، مشخص است که دیکتاتورها نه در دامانِ مادر، بلکه در دامانِ جامعه پرورش مییابند..
دیکتاتور شخص نیست، دیکتاتور یک فرهنگ است!
یک شیوهی خاص از زندگیست که اساس آن در فرهنگ فرمانروایی و فرمانبری تعریف میشود، مشخص است که دیکتاتورها نه در دامانِ مادر، بلکه در دامانِ جامعه پرورش مییابند..
خاورمیانه هم واقعا عجیبه
فک کن همزمان یه گوشه جنگه ،یه گوشه تروریستا
یه گوشه زن ها حتی حق تحصیل ندارن
یه گوشه هم جنیفر لوپز و سلین دیون و کامیلا کابیو دو قدمی خونه خدا دارن تو فشن شو میخونن .
ما هم برقمون قطعه :)
البته باید بگم حاجیه جنیفر لوپز...!!
فک کن همزمان یه گوشه جنگه ،یه گوشه تروریستا
یه گوشه زن ها حتی حق تحصیل ندارن
یه گوشه هم جنیفر لوپز و سلین دیون و کامیلا کابیو دو قدمی خونه خدا دارن تو فشن شو میخونن .
ما هم برقمون قطعه :)
البته باید بگم حاجیه جنیفر لوپز...!!
وقتی" خواستن ها " بوی "شهوت" میدهند
وقتی" بودن ها " طعم " نیاز" دارند
وقتی" تنهاییها "بی هیچ یادی از یار، با هر کسی "پر"میشود
وقتی" نگاه ها" هرزه به "هرسو "روانه میشود
وقتی "غریزه" احساس را"پوشش"می دهد
وقتی" انسان بودن" آرزویی " دست نیافتنی" میشود
دیری نخواهد گذشت "حیوانات" برای "کوچک شمردن" یکدیگر به هم بگویند "آدم"....
وقتی" بودن ها " طعم " نیاز" دارند
وقتی" تنهاییها "بی هیچ یادی از یار، با هر کسی "پر"میشود
وقتی" نگاه ها" هرزه به "هرسو "روانه میشود
وقتی "غریزه" احساس را"پوشش"می دهد
وقتی" انسان بودن" آرزویی " دست نیافتنی" میشود
دیری نخواهد گذشت "حیوانات" برای "کوچک شمردن" یکدیگر به هم بگویند "آدم"....
اگر جاذبه زمین نبود :
کسی حلق آویز نمیشد،
و تیغه گیوتین روی گردن کسی فرود نمیآمد ...
نه ماشین اینقدر قیمتش بالا میرفت،
نه بلیط هواپیما،
نه در طول هفته ترافیک خیابانها سنگین میشد،
نه آخر هفته جادههای شمال !
چقدر کار گشت ارشاد سخت میشد !
باید آسمان را از گناه پاک میکرد
و نمیتوانست ...
اگر جاذبه زمین نبود،
می.شد میان دانههای معلقِ باران و برف گشت زد،
و نیمکتها زیر باران خیس نمیشدند...
اگر جاذبه زمین نبود،
جای پای هیچکس آنقدر سفت نمیشد
که برای از جا کندنش نیاز به جنگ یا انقلاب باشد...
ومرگ، سقوط، عشق، اینقدر برای خیلی ها ترسناک نبود...
اگر جاذبه زمین نبود،
آدم بهشت را رها نمیکرد تا به زمین بیاید...
کسی حلق آویز نمیشد،
و تیغه گیوتین روی گردن کسی فرود نمیآمد ...
نه ماشین اینقدر قیمتش بالا میرفت،
نه بلیط هواپیما،
نه در طول هفته ترافیک خیابانها سنگین میشد،
نه آخر هفته جادههای شمال !
چقدر کار گشت ارشاد سخت میشد !
باید آسمان را از گناه پاک میکرد
و نمیتوانست ...
اگر جاذبه زمین نبود،
می.شد میان دانههای معلقِ باران و برف گشت زد،
و نیمکتها زیر باران خیس نمیشدند...
اگر جاذبه زمین نبود،
جای پای هیچکس آنقدر سفت نمیشد
که برای از جا کندنش نیاز به جنگ یا انقلاب باشد...
ومرگ، سقوط، عشق، اینقدر برای خیلی ها ترسناک نبود...
اگر جاذبه زمین نبود،
آدم بهشت را رها نمیکرد تا به زمین بیاید...
مردم، مغول ها پشت دروازه اند
*مسئولین؛ الحجاب الحجاب*
انتشار این کاریکاتور در جرایدِ مصری درباره جمهوري اسلامي ايران باعث شگفتی شد!
گویند درایامی که به قول سعدی «ز هجرت356 بود» و مغولها تا پشت دروازههای بغداد رسیده بودند، گمان میکنید دعوای داخل کشور بین عالمانِ دین، بر سر چه بود؟
در کتاب *عجائب المقدور* از ابن عربشاه نقل شده که در همان وانفسا سقوط کشور بین علمای مذهب حنبلی و شافعی جنجالی بزرگ درگرفته بود که امام جماعت در نمازِ عصرین باید بسمالله را بلند بخواند یا آهسته!!!
مجادله و کشمکشها به جایی رسید که پیروانِ دو فرقه با چوب وچماق بجان هم افتاده به طرف هم لنگه گیوه پرتاب کردند!؟
تا اینکه بغداد، پایتخت خلافت عباسی به تصرف مغولان درآمد و دیگر نه عالمی زنده ماند و نه از بسماللهِ بلند خبری بود و نه از بسماللهِ آهسته !!!
در کاریکاتور مصری فوق هم نشان می دهد که امروز مردم ایران در حال فریادند و طالب حل مشکلاتی چون : فقر.بیکاری.مسکن بیمه.تورم، نان. حقوق بشر آموزش و ... هستند؛ اما از تریبونهای رسمی حاکمیتی تنها یک بانگ بلند است: حجاب، فیلترینگ!!!؟؟؟
@rahenow🗣👈
*مسئولین؛ الحجاب الحجاب*
انتشار این کاریکاتور در جرایدِ مصری درباره جمهوري اسلامي ايران باعث شگفتی شد!
گویند درایامی که به قول سعدی «ز هجرت356 بود» و مغولها تا پشت دروازههای بغداد رسیده بودند، گمان میکنید دعوای داخل کشور بین عالمانِ دین، بر سر چه بود؟
در کتاب *عجائب المقدور* از ابن عربشاه نقل شده که در همان وانفسا سقوط کشور بین علمای مذهب حنبلی و شافعی جنجالی بزرگ درگرفته بود که امام جماعت در نمازِ عصرین باید بسمالله را بلند بخواند یا آهسته!!!
مجادله و کشمکشها به جایی رسید که پیروانِ دو فرقه با چوب وچماق بجان هم افتاده به طرف هم لنگه گیوه پرتاب کردند!؟
تا اینکه بغداد، پایتخت خلافت عباسی به تصرف مغولان درآمد و دیگر نه عالمی زنده ماند و نه از بسماللهِ بلند خبری بود و نه از بسماللهِ آهسته !!!
در کاریکاتور مصری فوق هم نشان می دهد که امروز مردم ایران در حال فریادند و طالب حل مشکلاتی چون : فقر.بیکاری.مسکن بیمه.تورم، نان. حقوق بشر آموزش و ... هستند؛ اما از تریبونهای رسمی حاکمیتی تنها یک بانگ بلند است: حجاب، فیلترینگ!!!؟؟؟
@rahenow🗣👈
پوزخند می زنم به زمانه ای
که روزگارش
هوایی برای بلعیدن ندارد
مدتهاست که
جسارت را
به اسارتِ سکوت
تدبیر می کنند
که روزگارش
هوایی برای بلعیدن ندارد
مدتهاست که
جسارت را
به اسارتِ سکوت
تدبیر می کنند
ما که جوانی نکردیم !
یعنی وقت و حوصله اش را نداشتیم !
ما سرمان شلوغ بود ، خیلی شلوغ !!!
به قدری فکر و مشغله رویِ سرمان سنگینی می کرد ، که درک درستی از سن و سال نداشتیم ...
ما حتی کودکی هم نکردیم ،
چشم باز کردیم و پیر بودیم ...
جوری شکستیم ، که زبانِ اعتراضمان ، بند آمد !
ما قربانیانِ بدترین برهه ی تاریخ بودیم !
نسلِ جوانی هایِ بر باد رفته ...
نسلِ بحران و بلا تکلیفی ...
نسلی که بدونِ فریاد ، در دلِ آتشِ زمانه سوخت !
ما کم سن و سال ترین سالمندانِ تاریخ بودیم !
یعنی وقت و حوصله اش را نداشتیم !
ما سرمان شلوغ بود ، خیلی شلوغ !!!
به قدری فکر و مشغله رویِ سرمان سنگینی می کرد ، که درک درستی از سن و سال نداشتیم ...
ما حتی کودکی هم نکردیم ،
چشم باز کردیم و پیر بودیم ...
جوری شکستیم ، که زبانِ اعتراضمان ، بند آمد !
ما قربانیانِ بدترین برهه ی تاریخ بودیم !
نسلِ جوانی هایِ بر باد رفته ...
نسلِ بحران و بلا تکلیفی ...
نسلی که بدونِ فریاد ، در دلِ آتشِ زمانه سوخت !
ما کم سن و سال ترین سالمندانِ تاریخ بودیم !
تا کجا قرار است همدیگر را عذاب دهیم، تا کجای این دنیا؟!
کی دست برمیداریم از این بازیِ مسخره کم نیاوردن و تلافی کردن؟
از حرص خوردن و حرص دادن؟
رابطه است!
میدانِ مسابقه نیست که اینقدر جسارت و غرورمان را به رخِ هم میکشیم.
مدام از جبهه بیمنطقی که گرفتهایم کوتاه نمیآییم و به خیالِ خودمان پیروزِ میدانیم اما حواسمان نیست کسی که شکستش میدهیم همرزمِ ماست نه حریفِ ما...
رفیقِ ماست نه رقیبِ ما!
و آخرِ این بازی ما میمانیم و غرورمان و آدمهای خوبی که از دست دادهایم.
کسی با ما کاری ندارد این خودمانیم که تیشه به ریشه خودمان میزنیم،
این خودمانیم که از شکنجه خودمان دست برنمیداریم،
این خودمانیم که بیهوده پیر میشویم..
کی دست برمیداریم از این بازیِ مسخره کم نیاوردن و تلافی کردن؟
از حرص خوردن و حرص دادن؟
رابطه است!
میدانِ مسابقه نیست که اینقدر جسارت و غرورمان را به رخِ هم میکشیم.
مدام از جبهه بیمنطقی که گرفتهایم کوتاه نمیآییم و به خیالِ خودمان پیروزِ میدانیم اما حواسمان نیست کسی که شکستش میدهیم همرزمِ ماست نه حریفِ ما...
رفیقِ ماست نه رقیبِ ما!
و آخرِ این بازی ما میمانیم و غرورمان و آدمهای خوبی که از دست دادهایم.
کسی با ما کاری ندارد این خودمانیم که تیشه به ریشه خودمان میزنیم،
این خودمانیم که از شکنجه خودمان دست برنمیداریم،
این خودمانیم که بیهوده پیر میشویم..
ما هم بسیاریم
ما هم روزی
دور هم جمع خواهیم شد
تاریکی را از همهٔ کوچهها
منها خواهیم کرد.
ما هم مثلِ زندگی
ضرب در ضرب
روی نومیدی ضربدر میکشیم.
ما سرانجام
آزادی را میان همه تقسیم خواهیم کرد.
اینجا
هر کسی
حق دارد رویایی داشته باشد.
ما هم روزی
دور هم جمع خواهیم شد
تاریکی را از همهٔ کوچهها
منها خواهیم کرد.
ما هم مثلِ زندگی
ضرب در ضرب
روی نومیدی ضربدر میکشیم.
ما سرانجام
آزادی را میان همه تقسیم خواهیم کرد.
اینجا
هر کسی
حق دارد رویایی داشته باشد.
آدم ها زنده هستند، انسان ها زندگی می کنند!
آدم ها میشنوند، انسان ها گوش میدهند!
آدم ها میبینند، انسان ها عاشقانه نگاه می کنند!
آدم ها در فکر خودشان هستند، انسان ها به دیگران هم فکر می کنند!
آدم ها میخواهند شاد باشند، انسان ها میخواهند شاد کنند!
آدم ها، اسم اشرف مخلوقات را دارند؛ انسان ها، اعمال اشرف مخلوقات را انجام میدهند!
آدم ها انتخاب کرده اند که آدم بمانند؛ انسان ها تغییر کردن را پذیرفته اند تا انسان شوند!
آدمها و انسان ها هردو انتخاب دارند،
اینکه آدم باشند یا انسان، انتخاب با خودشان است
نیازی نیست انسان بزرگی باشیم، انسان بودن خود نهایت بزرگیست...
انتخاب شما چیست؟!
می خواهید یک آدم معمولی باشید یا یک انسان...؟
آدم ها میشنوند، انسان ها گوش میدهند!
آدم ها میبینند، انسان ها عاشقانه نگاه می کنند!
آدم ها در فکر خودشان هستند، انسان ها به دیگران هم فکر می کنند!
آدم ها میخواهند شاد باشند، انسان ها میخواهند شاد کنند!
آدم ها، اسم اشرف مخلوقات را دارند؛ انسان ها، اعمال اشرف مخلوقات را انجام میدهند!
آدم ها انتخاب کرده اند که آدم بمانند؛ انسان ها تغییر کردن را پذیرفته اند تا انسان شوند!
آدمها و انسان ها هردو انتخاب دارند،
اینکه آدم باشند یا انسان، انتخاب با خودشان است
نیازی نیست انسان بزرگی باشیم، انسان بودن خود نهایت بزرگیست...
انتخاب شما چیست؟!
می خواهید یک آدم معمولی باشید یا یک انسان...؟