وقتی شکم مردم خالیست بیهوده است هنر و قلمی که برای دل مردم به خودش زحمت میدهد..
انسان چیزی برای فخر ندارد وقتی فقر همه دارایی اوست
انسان چیزی برای فخر ندارد وقتی فقر همه دارایی اوست
جوری میگید سیب زمینی کیلویی ۴۵تومن خیلی گرونه که انگار اقلام زیر خیلی ارزون و مفتیه!!!
سیب قرمز ۹۵هزار
سیب زرد۹۰هزار
پرتقال ۷۵هزار
خیار ۹۰هزار
کیوی۲۳۰هزار
موز ۱۹۰هزار
نارنگی۹۰هزار
تنها چیزی که قیمتش همیشه ثابت و ارزونه
خوراک عرزشیاست 💩
سیب قرمز ۹۵هزار
سیب زرد۹۰هزار
پرتقال ۷۵هزار
خیار ۹۰هزار
کیوی۲۳۰هزار
موز ۱۹۰هزار
نارنگی۹۰هزار
تنها چیزی که قیمتش همیشه ثابت و ارزونه
خوراک عرزشیاست 💩
بین مسئولین اختلاف افتاده که مثل امام حسن صلح کنیم
یا مثل امام حسین جنگ ؟؟
چرا فقط این دو گزینه
روش امام دوازدهم (عج) را انتخاب کنید و غیب بشید!!
یا مثل امام حسین جنگ ؟؟
چرا فقط این دو گزینه
روش امام دوازدهم (عج) را انتخاب کنید و غیب بشید!!
با روح و روان این مردم چه کردهاند که این شده عاقبتش:
کریم ۶۵ ساله زنگ زده به برنامه منوتو و میگه آرزو دارم امریکا به جمهوری اسلامی حمله کنه و ۱۰ میلیون نفر از مسئولین کشورمون رو بکشه و اگه این وسط من و خانوادهم هم برای تغییر این رژیم از بین بریم مشکلی ندارم !
کریم ۶۵ ساله زنگ زده به برنامه منوتو و میگه آرزو دارم امریکا به جمهوری اسلامی حمله کنه و ۱۰ میلیون نفر از مسئولین کشورمون رو بکشه و اگه این وسط من و خانوادهم هم برای تغییر این رژیم از بین بریم مشکلی ندارم !
ما را به اجبار متولد کردند
در دنیایی که آسمانش برایمان آبی نبود
آدم هایش شبیه نقاشی هایمان نبودند
و خواب هایش بدون آمدن فرشته ها
بی تعبیر ماند.
دیگر صدای جهان را نمی شنویم...
صدای زیبایی هایی که
پرنده ها گاهی سرودش را می خوانند،
یا صدای بارانی که
گاهی خانه ای را خیس می کند
و کودکی که سقف رویاهایش
ویران می شود.
دیگر رویای رسیدن را باور نمی کنیم
مثل دروغی که در کودکی قبل از خواب
به امید آمدن فرشته ها باور کردیم.
دیگر به امید طلوعی که
یک روز سایه اش روی دریا می افتد
شب ها روی ساحل سرد نمی خوابیم.
چون می دانیم سالهاست طلوع هم
دنیا را برایمان روشن نمی کند.
در جهانی که من می نویسم
و تو حرف هایم را میخوانی
ما را به اجبار متولد کردند...
و کلاغی پیر روی شاخه هایی خشک
رویاهایمان را فریاد می زند
در دنیایی که آسمانش برایمان آبی نبود
آدم هایش شبیه نقاشی هایمان نبودند
و خواب هایش بدون آمدن فرشته ها
بی تعبیر ماند.
دیگر صدای جهان را نمی شنویم...
صدای زیبایی هایی که
پرنده ها گاهی سرودش را می خوانند،
یا صدای بارانی که
گاهی خانه ای را خیس می کند
و کودکی که سقف رویاهایش
ویران می شود.
دیگر رویای رسیدن را باور نمی کنیم
مثل دروغی که در کودکی قبل از خواب
به امید آمدن فرشته ها باور کردیم.
دیگر به امید طلوعی که
یک روز سایه اش روی دریا می افتد
شب ها روی ساحل سرد نمی خوابیم.
چون می دانیم سالهاست طلوع هم
دنیا را برایمان روشن نمی کند.
در جهانی که من می نویسم
و تو حرف هایم را میخوانی
ما را به اجبار متولد کردند...
و کلاغی پیر روی شاخه هایی خشک
رویاهایمان را فریاد می زند
مدت هاست
حال جهان خوش نیست
مدت هاست که گرفته
دل آدم ها.
این روزها، غم ها
ماندنی تر شده اند
و دنباله دار؛
اما شادی ها
به سرعت پر می زنند
امروز از سرزمین من؛
حوصله ی ماندن ندارند..
میدانی؟ ماندن، حوصله میخواهد.
در این آسمان غم انگیز این روزها
من نیز همدرد توام
ای همقفس با من...
حال جهان خوش نیست
مدت هاست که گرفته
دل آدم ها.
این روزها، غم ها
ماندنی تر شده اند
و دنباله دار؛
اما شادی ها
به سرعت پر می زنند
امروز از سرزمین من؛
حوصله ی ماندن ندارند..
میدانی؟ ماندن، حوصله میخواهد.
در این آسمان غم انگیز این روزها
من نیز همدرد توام
ای همقفس با من...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جوان ایرانی با دیدن ماشین مدل بالای عراقیها در ایران و مقایسه با اتومبیل خود با حسرت میپرسد: آخر نفهمیدیم ما جنگو بردیم یا عراقیا
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تا آخر ببینید جالبه👌🏻
دکتر رشید کاکاوند، بلژیک٬بروکسل٬ ۸ ژوئن ۲۰۲۵👌🏼💯
دکتر رشید کاکاوند، بلژیک٬بروکسل٬ ۸ ژوئن ۲۰۲۵👌🏼💯
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
√بدون خشونت و سلاح، نظامهای دیکتاتوری سرنگون نمیشوند
نلسون ماندلا را در دنیا به نام سفیر صلح میشناسند.
او رهبر نظامی کنگره ملی آفریقای جنوبی بود و مبارزه مسلحانه علیه رژیم آپارتاید شمالی را فرماندهی میکرد و تا آخرین لحظه عمرش از مبارزه مسلحانه دفاع کرد تا جاییکه حتی آمریکا او را در لیست تروریستی قرار داد.
آفریقای جنوبی هرگز بدون مبارزه مسلحانه از یوغ تبعیض نژادی و آپارتاید رها نمیشد..
@Rahenow
نلسون ماندلا را در دنیا به نام سفیر صلح میشناسند.
او رهبر نظامی کنگره ملی آفریقای جنوبی بود و مبارزه مسلحانه علیه رژیم آپارتاید شمالی را فرماندهی میکرد و تا آخرین لحظه عمرش از مبارزه مسلحانه دفاع کرد تا جاییکه حتی آمریکا او را در لیست تروریستی قرار داد.
آفریقای جنوبی هرگز بدون مبارزه مسلحانه از یوغ تبعیض نژادی و آپارتاید رها نمیشد..
@Rahenow
⚫️هزینه سبد معیشت کارگران ۳۳ میلیون شد
🔰باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار:
🔻 نامه معرفی نماینده به جلسه کمیته مزد ارسال شده اما هنوز دعوت نامه ای برای برگزاری جلسه ارسال نشده است.
🔹ظاهرا سیاست این است که جلسه را دیرتر برگزار کنند تا به آخر سال نزدیک شویم.
🔻هزینه سبد معیشت را استعلام کردیم و بر اساس بعد خانوار ۳.۳ نفری هزینه سبد معیشت ماه گذشته حدود ۳۳ میلیون تومان بود.
🔻این در حالی است که حقوقی که کارگران دریافت می کنند بسیار کمتر است. همین مسئله باعث کوچک شدن سفره کارگران شده است.
روابط عمومی کانال قانون کار ۲۴
🔰باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار:
🔻 نامه معرفی نماینده به جلسه کمیته مزد ارسال شده اما هنوز دعوت نامه ای برای برگزاری جلسه ارسال نشده است.
🔹ظاهرا سیاست این است که جلسه را دیرتر برگزار کنند تا به آخر سال نزدیک شویم.
🔻هزینه سبد معیشت را استعلام کردیم و بر اساس بعد خانوار ۳.۳ نفری هزینه سبد معیشت ماه گذشته حدود ۳۳ میلیون تومان بود.
🔻این در حالی است که حقوقی که کارگران دریافت می کنند بسیار کمتر است. همین مسئله باعث کوچک شدن سفره کارگران شده است.
روابط عمومی کانال قانون کار ۲۴
Telegram
قانون کار 24
آخرین اخبار حوزه کارو تامین اجتماعی و بازنشستگان تامین اجتماعی
لینک گروه چت قانون کار ۲۴
https://t.me/WorkersCampaign24
لینک گروه چت قانون کار ۲۴
https://t.me/WorkersCampaign24
تمام تلاشهایمان در طول
چهل و اندی سال
فقط برای برداشتن آوار بود،
ما هیچی نساختیم....!
چهل و اندی سال
فقط برای برداشتن آوار بود،
ما هیچی نساختیم....!
داشتن یه قلب مهربان، تو این دنیای ظالم، شجاعته نه ضعف!
گور بالای دولت و مجلس و.....
باهم مهربان باشیم
گور بالای دولت و مجلس و.....
باهم مهربان باشیم
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حالا حساب کنید اگر فضای مجازی نبود این قبیل فسادها از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش میشد!؟ بعید میدونم وترس حکومت ازین فضاست نه ۲۰ و۳۰ تلویزیون
از نفت و گازی که پیاپی میکِشی بیرون
چیزی نمیماسد به ما هِی میکشی بیرون!
بر فرض نفتِ مملکت هم تَه کشد روزی
تهماندهٔ آن را تو با نِی میکشی بیرون
داری خراجِ چارده قرنِ اخیرت را
از نسلِ ما با دستهٔ تِی میکشی بیرون!
خونی نمانده در رگِ خشکیدهٔ این خاک
کِی نیشِ خود را از تنِ وِی میکشی بیرون؟
از مستیات باید بیاید بوی خون ای شیخ
وقتی مُدام از خونِ ما مِی میکشی بیرون
جز میّتی از این وطن نگذاشتی باقی
از میّتِ مغفورِ ما کِی میکشی بیرون؟!
#شروین_سلیمانی
چیزی نمیماسد به ما هِی میکشی بیرون!
بر فرض نفتِ مملکت هم تَه کشد روزی
تهماندهٔ آن را تو با نِی میکشی بیرون
داری خراجِ چارده قرنِ اخیرت را
از نسلِ ما با دستهٔ تِی میکشی بیرون!
خونی نمانده در رگِ خشکیدهٔ این خاک
کِی نیشِ خود را از تنِ وِی میکشی بیرون؟
از مستیات باید بیاید بوی خون ای شیخ
وقتی مُدام از خونِ ما مِی میکشی بیرون
جز میّتی از این وطن نگذاشتی باقی
از میّتِ مغفورِ ما کِی میکشی بیرون؟!
#شروین_سلیمانی