This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لعنت بر جمهوری اسلامی که ما از تیممون هم دیگه نمیتونیم دفاع کنیم»
و 'پیام برای مهدی ترابی از لندن'
@rahenow 🗿👈
و 'پیام برای مهدی ترابی از لندن'
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عجبا از این کلام که چون جاری شود حیات پیدا میکند و تاریخ میدان تکرار اشتباهات است.
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دخترخاله توماج توی مصاحبه گفته طبق اخباری که خودشون دارن بزودی حکم محاربه واسه توماج میبرن
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
فوتبال و جنگ:
در کتاب فوتبال علیه دشمن، کوپر مینویسد: در حمله آلمان به کیف، آلمانیها مسابقهای را برابر دینامو ترتیب دادند. هواداران همگی سربازان نازی بودند و با مسلسل تماشا میکردند. وقتی اوکراین جلو افتادند، سربازان شروع به شلیک به پای بازیکنان حریف کردند. با وجود افتادن چند بازیکن، دینامو توانست پیروز شود. پس از سوت پایان تمام بازیکنان اعدام شدند.
فوتبال هیچ وقت یه بازی معمولی نبوده
@rahenow 🗿👈
در کتاب فوتبال علیه دشمن، کوپر مینویسد: در حمله آلمان به کیف، آلمانیها مسابقهای را برابر دینامو ترتیب دادند. هواداران همگی سربازان نازی بودند و با مسلسل تماشا میکردند. وقتی اوکراین جلو افتادند، سربازان شروع به شلیک به پای بازیکنان حریف کردند. با وجود افتادن چند بازیکن، دینامو توانست پیروز شود. پس از سوت پایان تمام بازیکنان اعدام شدند.
فوتبال هیچ وقت یه بازی معمولی نبوده
@rahenow 🗿👈
قربانی، قربانی تولید میکند...
آدمهایی که ما را رنج میدهند،
خیلی اوقات رنج کشیدههایی هستند
که از زخمهای خودشان نتوانستند عبور کنند.
#اروین_د_یالوم
@rahenow 🗿👈
آدمهایی که ما را رنج میدهند،
خیلی اوقات رنج کشیدههایی هستند
که از زخمهای خودشان نتوانستند عبور کنند.
#اروین_د_یالوم
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لحظهای که سخنگوی ایران متن سخنرانیش را در نشست حقوق بشر سازمان ملل گم کرد!
خدیجه کریمی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در حین سخنرانیاش متوجه شد که کاغذهای ادامه سخنرانیش را گم کرده است!
@rahenow 🗿👈
خدیجه کریمی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در حین سخنرانیاش متوجه شد که کاغذهای ادامه سخنرانیش را گم کرده است!
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سوال وحید جلیلوند، کارگردان سینما از ابراهیم رئیسی: بفرمایید مرز اعتراض و اغتشاش کجاست؟
شما به هر کس که اعتراض کرد انگ منافق و تجزیه طلب زدید
صحبتهای این کارگردان سینما در واکنش به سخنان روز گذشته ابراهیم رئیسی است که گفته بود دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد.
@rahenow 🗿👈
شما به هر کس که اعتراض کرد انگ منافق و تجزیه طلب زدید
صحبتهای این کارگردان سینما در واکنش به سخنان روز گذشته ابراهیم رئیسی است که گفته بود دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد.
@rahenow 🗿👈
بچه ام رفته سر قرآن
✍️ علی صارمیان
دیشب در خستگی پسرم آمد. گفت بابا اینها که تجاوز به مردم می کنند از قرآن یاد گرفته اند. بعد قرآن را باز کرد که زنان آنها را اسیر بگیرید و تصاحب کنید و بعد توضیح داد که خبر ها چه می گویند.
چه باید می گفتم؟
گفتم بابا . قرآن این را درباره کفار گفته که همین کارها را می کردند و پیامبر مجبور به هجرت شد. اینها کار کفار بوده. مردم ایران مسلمان هستند و کسی حق یک سیلی یا یک حرف رکیک علیه آنها ندارد.
بعد درباره روشنفکری دینی گفتم. گفتم اگر پیامبر و علی زنده بودند در عصر ما ، قرآن شکل دیگری داشت. دیگر از شتر و حورالعین خبری نبود.
گفتم که کار روشنفکری دینی اینست که ۱۴۰۰ سال اسلام را به روز کند. فرض کند اگر محمد و علی زنده بودند ، الان با رشد دانش و حقوق انسان در پی چه حقوقی از انسان بودند.
آنها تازه ترین حقوق انسان را پایه گذاری می کردند چون ۱۴۰۰ سال پیش هم قرن ها از حکومت های دیگر جلوتر بودند.
گفتم پسرم انقلاب ایران برای این بود که ۱۴۰۰ سال جلوتر بیاییم. فرض بگیریم اگر محمد وعلی که مظهر دانش بودند ، اگر در جامعه ای آزاد بودند ، چطور قلب ها را تصاحب می کردند.
آخوندها و پاسداران و .. مشکلشان اینست که می خواهند ما را به عصر شتر ببرند.
این بهش می گویند ارتجاع دینی.
خوب گوش کرد و گفت :
ولی آنها دارند قرآن تو را اجرا می کنند.
گفتم نه.
اینکه می گویند امام زمان دینی را که بیان می کند ، مذهبیون می گویند این دین جدیدی است ، یعنی او برداشت به روز از قرآن می کند و تعابیر و تفاسیر ۱۴ قرن گذشته از قرآن یا زندگی رسول خدا را پشت سر می گذارد.
بلند شد که برود گفتم وضو داری که قرآن می خوانی.
گفت ول کن بابا.
می بینید؟ بچه ۱۴ ساله من با رفتارتان در عصر فیلترینگ قرآن را ورق می زند. قرآن را هم فیلتر می کنید؟ نهج البلاغه را چطور.
شما نتوانستید ۱۴۰۰ سال دین را جلو بیاورید. مردم را به زور می خواهید به عصر شمشیر و جهادعلیه این و آن ببرید.
شما آفت دین بودید و مغزهای پوسیده تان واقعا فقط در فکر تصاحب این و آنست.
راستش من هیچ جوابی برای پسرکم ندارم تا وقتی که علم الهدی و سایرین و بالاتر و پایین ترش ، نماد لباس پیامبرخدا هستند.
اینها خود معاویه و ابوسفیانند. لباس عربی و فکر ۱۴۰۰ سال پیش قبائل اوس و خزرج و بنی تمیم و هوا زن و ..
@rahenow 🗿👈
✍️ علی صارمیان
دیشب در خستگی پسرم آمد. گفت بابا اینها که تجاوز به مردم می کنند از قرآن یاد گرفته اند. بعد قرآن را باز کرد که زنان آنها را اسیر بگیرید و تصاحب کنید و بعد توضیح داد که خبر ها چه می گویند.
چه باید می گفتم؟
گفتم بابا . قرآن این را درباره کفار گفته که همین کارها را می کردند و پیامبر مجبور به هجرت شد. اینها کار کفار بوده. مردم ایران مسلمان هستند و کسی حق یک سیلی یا یک حرف رکیک علیه آنها ندارد.
بعد درباره روشنفکری دینی گفتم. گفتم اگر پیامبر و علی زنده بودند در عصر ما ، قرآن شکل دیگری داشت. دیگر از شتر و حورالعین خبری نبود.
گفتم که کار روشنفکری دینی اینست که ۱۴۰۰ سال اسلام را به روز کند. فرض کند اگر محمد و علی زنده بودند ، الان با رشد دانش و حقوق انسان در پی چه حقوقی از انسان بودند.
آنها تازه ترین حقوق انسان را پایه گذاری می کردند چون ۱۴۰۰ سال پیش هم قرن ها از حکومت های دیگر جلوتر بودند.
گفتم پسرم انقلاب ایران برای این بود که ۱۴۰۰ سال جلوتر بیاییم. فرض بگیریم اگر محمد وعلی که مظهر دانش بودند ، اگر در جامعه ای آزاد بودند ، چطور قلب ها را تصاحب می کردند.
آخوندها و پاسداران و .. مشکلشان اینست که می خواهند ما را به عصر شتر ببرند.
این بهش می گویند ارتجاع دینی.
خوب گوش کرد و گفت :
ولی آنها دارند قرآن تو را اجرا می کنند.
گفتم نه.
اینکه می گویند امام زمان دینی را که بیان می کند ، مذهبیون می گویند این دین جدیدی است ، یعنی او برداشت به روز از قرآن می کند و تعابیر و تفاسیر ۱۴ قرن گذشته از قرآن یا زندگی رسول خدا را پشت سر می گذارد.
بلند شد که برود گفتم وضو داری که قرآن می خوانی.
گفت ول کن بابا.
می بینید؟ بچه ۱۴ ساله من با رفتارتان در عصر فیلترینگ قرآن را ورق می زند. قرآن را هم فیلتر می کنید؟ نهج البلاغه را چطور.
شما نتوانستید ۱۴۰۰ سال دین را جلو بیاورید. مردم را به زور می خواهید به عصر شمشیر و جهادعلیه این و آن ببرید.
شما آفت دین بودید و مغزهای پوسیده تان واقعا فقط در فکر تصاحب این و آنست.
راستش من هیچ جوابی برای پسرکم ندارم تا وقتی که علم الهدی و سایرین و بالاتر و پایین ترش ، نماد لباس پیامبرخدا هستند.
اینها خود معاویه و ابوسفیانند. لباس عربی و فکر ۱۴۰۰ سال پیش قبائل اوس و خزرج و بنی تمیم و هوا زن و ..
@rahenow 🗿👈
درآمد سرانه #ایران حدود ۱۳ هزار دلار در سال تعیین شده و از ۱۰۱ کشور جهان بیشتر است که با دلار ۴۲۰۰ تومانی، همان #جهانگیری سابق سنجیده شده است.
غافل از اینکه با دلار ۳۵ تومانی #درآمد_سرانه به۱۵۶۰ دلار در سال می رسد که فقط از ۸ کشور #جهان بالاتریم. مقایسه ساده از سطح رفاه در کشور
@rahenow 🗿👈
غافل از اینکه با دلار ۳۵ تومانی #درآمد_سرانه به۱۵۶۰ دلار در سال می رسد که فقط از ۸ کشور #جهان بالاتریم. مقایسه ساده از سطح رفاه در کشور
@rahenow 🗿👈