@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
تصویری از برزو ارجمند و احسان کرمی با پرچم شیر و خورشید

@rahenow 🗿👈
ما  مشکل مان  دلار  یا  پوند   نبود
یا " شیب ملایمی " که شد تند  نبود

هر  چیز  زیاد بود  و ارزان قطعا
در کشور ما  اگر  که  آخوند  نبود


#قنبرخان

@rahenow 🗿👈
جنگل که آتیش بگیره
درختا فرار نمیکنن
این حیوانا هستن که فرار میکنن
ما ریشه تو این خاک داریم
جایی نمیریم

@rahenow 🗿👈
شعارهای امروز فقط باید اقتصادی باشه تا کسایی که فکر میکنن مسئله فقط حجابه هم همراهمون بشن؛ با اینکه همشون درد آورن...
-کو آب و برق مفتی؟ کو پول نفت که گفتی؟
-مردم گدایی میکنه رهبر خدایی میکنه.
-مسئول توو ناز و نعمت با پول نفت ملت.
-ایران وضعش خرابه مُلا فکرش حجابه.
-بازاریا نشستن جوونامون توو حبسن.
-مردم چرا نشستین نفتو دادن فلسطین.
-دلارامون توو لبنان جوونامون توو زندان.
-وعده هاشون سرابه جوابش انقلابه.
-حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه.
-گرونی، تورم، بلای جون مردم.
-آزادی، آبادی، رفاه اقتصادی.

 @rahenow 🗿👈
تعطیلی گشت ارشاد عقب نشینی حکومت نیست! یه برنامه جدیده.
از این به بعد با چیزی مواجه میشیم به اسم آپارتاید جنسی و پوششی! چیزی که از گذشته‌ی آفریقای جنوبی الگوبرداری شده و در صحبت‌ها و عملکرد اخیر حکومت دیده میشه.

بذارین بهتر توضیحش بدم:
در زمان آپارتاید در آفریقای جنوبی شما

بعنوان یه شهروند آفریقای جنوبی اگر سیاه‌پوست بودی اجازه ورود به بانک‌هایی که سفیدپوست‌ها استفاده میکردن رو نداشتی، اجازه زندگی در محله‌های خوب رو نداشتی، اجازه درس خوندن در مدارس و دانشگاه‌های خوب رو نداشتی و …
حالا حکومت میخواد همین کار رو با حجاب انجام بده! همین هفته‌ی قبل
مدیر یک بانک در قم اخراج میشه، دلیل؟ ارائه خدمات به خانم بی‌حجاب

تهش چی میشه؟ تهش یک خانم بدون حجاب دلخواه این آقایون نمیتونه گواهی‌نامه بگیره، نمیتونه ثبت احوال بره، نمیتونه بانک بره، نمیتونه وام بگیره، و کلی از کارهای عادی که هر کسی حقش رو داره انجام بده. پس الکی فکر نکنید حکومت داره از حجاب یا حتی گشت ارشاد عقب نشینی میکنه، فقط شکلش عوض شد.

آگاهی رو نشر بدین

 @rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 اجرای هنری از چهره نیکا شاکرمی
در نیویورک توسط هنرمند فرانسوی

جی‌آر، هنرمند فرانسوی به اجرای هنری از یکی از پرتره‌های نیکا شاکرمی در نیویورک پرداخته است.  نیکا شاکرمی، نوجوان ۱۶ ساله ایرانی پس از شرکت در تظاهرات خیابانی در تهران ناپدید شد و سپس پیکر بی‌جان او تحویل خانواده شد.
جی‌آر می‌گوید که برای اجرای این پرتره با خاله نیکا در تماس بوده و خانواده اصرار داشتند که آخرین تصویری از نیکا که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود در این کار اجرا شود.

euronewspe
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎵"بنگ بنگ"؛ موسیقی اعتراض

در تازه‌ترین موسیقی‌های اعتراضی، نهال خواننده جوان ترانه‌ "بنگ بنگ" نوشته یغما گلرویی را خوانده است. در این موسیقی هنرمندان سرشناسی نیز همخوانی کرده‌اند.

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آقای بلدلی، معلم قرآن مدرسه مرودشت
من اینجا گذاشتم که معرفی بشی
بقیه‌شو مردم میدونن.

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پزشکیان: نمایندگان مجلس برای خودشان یک بیمارستان مخصوص احداث کرده‌اند!

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس:
اگر نماینده مجلس مریض شود او را به بهترین بیمارستان می‌برند.
نمایندگان مجلس بیمه‌های تکمیلی جداگانه دارند و پول‌های کلانی برای سلامت خودشان خرج می‌کنند.
نمایندگان مجلس فقط به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و برای یک جراحی ساده ۶۰ میلیون تومان می‌پردازند!
اینکه می گویند ما انقلابی هستیم من که نمی فهمم این انقلابی یعنی چه؟

@rahenow 🗿👈
در افتادن با مردم هیچ آخر و عاقبت خوبی ندارد

✍️ بیژن اشتری*

من بنا به کار و تخصصی که دارم درباره تاریخ جهان کتاب‌های زیادی خوانده‌ام و درباره نظام‌های اقتدارگرا(که حسن تعبیری‌ست از کلمه دیکتاتوری) هزاران صفحه ترجمه کرده‌ام اما هرگز ندیده‌ام که مقامات و مسئولین حکومتی طوری از مردم کشورشان سخن بگویند که انگار دشمن آن‌ها هستند.

شاهد حرف‌ها‌ و نظراتی از جانب مقامات و صاحب‌منصبان هستم که در تاریخ نمونه مشابهی برایشان  نمی ‌توان یافت.

تعجب‌آور است که عده‌ای گمان می‌کنند به رغم رضایت و خواست مردم می‌توان به زور به آن‌ها حکومت کرد و حتی، به قول رئیس جمهور اسلامی به "پیشرفت‌های خیره‌کننده "هم دست یافت.

در ذهن این آقایان این تصور باطل وجود دارد که چون نظامشان اقتدارگراست پس هیچ  نیازی به رضایت مردم ندارند و  فارغ از خواست  آن‌ها می‌توانند به حکومت خود ادامه دهند.

به این آقایان عرض می‌کنم که اتفاقا قضیه برعکس است. اتفاقا چون نظام شما از نوع  اقتدارگرای شبه تمامیت‌خواه است نیاز بسیار بیشتری به اطاعت و همکاری مردم دارید. در واقع، این همکاری و اطاعت شرط ضروری بقای نظام‌هایی‌ از قبیل نظام شماست .

کار نظام‌های اقتدارگرا زمانی خراب می‌شود که برای به اطاعت واداشتن مردم به استفاده بی‌رویه از قدرت و زور عریان رو می‌آورند.
کارل دویچ، پژوهشگر علوم سیاسی، می‌گوید: "قدرت موجود در نظام‌های اقتدارگرا تنها هنگامی قوی و کارآمد است که زیاد از آن استفاده نشود. اگر از این قدرت مستمرا علیه مردم استفاده شود، در این صورت احتمال حفظ قدرت برای یک مدت زمان طولانی ناممکن خواهد بود."

و هم او اضافه می‌کند: "از آنجایی که نظام‌های اقتدارگرا برای پیش بردن اهدافشان  و حل و فصل مسایلشان، در قیاس با دیگر نظام‌ها، به قدرت بیشتری نیاز دارند لذا برای آن‌ها ضروری‌ست که مردمی بسیار انقیادپذیرتر، مطیع‌تر و فرمان‌پذیرتر در اختیار داشته باشند."

جان آستین، نظریه‌پرداز علوم سیاسی هم دویست سال پیش گفت:"اگر اکثریت مردم از حکومت ناراضی‌ باشند و رویای تغییر آن را در سر بپرورانند و در عین حال آمادگی تحمل فشارها و سرکوب‌های  حکومتی را هم داشته باشند، در این صورت حاکمان قادر به حفظ حکومتشان نخواهند بود."

و اگر نظرات این دو متفکر برایتان قانع‌کننده نیست به این حرف نیکولو ماکیاولی، استاد علوم سیاسی قرن چهاردهم میلادی توجه کنید که گفت:"حاکمانی که توده‌های مردم را به مثابه دشمن در برابر خویش دارند هرگز در امنیت نخواهند بود.چنین‌ حاکمانی هر چقدر شقاوت و سنگدلی نشان بدهند، رژیم خود را ضعیف‌تر خواهند کرد."

و اگر فهم اینها دشوار است، خیلی ساده بگویم: کلا در افتادن با مردم هیچ آخر و عاقبت خوبی ندارد.

*مترجم و نویسنده

@rahenow 🗿👈
⭕️ هزینه‌کرد از جیب مردم برای دروغ های صدا و سیما!

گزارش آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار از صدا و سیما ، در این گزارش عباس توانگر از مدیران ارشد خبرگزاری امنیتی فارس که بولتن خبری سری آن به تازگی توسط بلک ریوارد هک شده است را یک خبرنگار عادی معرفی کرده و تائید نموده وی بازداشت است و اخبار منتشر شده از بولتن جعلی می‌باشد!

از همین رو علی اکبر غلامی، یکی دیگر از مدیران ارشد خبرگزاری امنیتی فارس نسبت به گزارش بازجو خبرنگار واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت: گزارش صداوسیما در مورد بولتن‌های خبرگزاری فارس و عباس توانگر دروغ است و آمنه‌سادات ذبیح‌پور‌ دروغگو است!


@rahenow 🗿👈
🔴این مسیر بوی انحطاط می دهد!

✍️ سید هاشم فیروزی

ایران پسا۱۴۰۱
(یادداشت یازدهم)

سردار سلامی در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی :

«رهبر انقلاب اسلامی
رهبر عظیم الشأن
رهبر جانباز
رهبر بسیجی
رهبر حکیم
رهبر شجاع
رهبر الهی این انقلاب
که وارث اولیاء الهیست
وارث عظمت و شکوه نبوت است
وارث امامت است و
نائب امام زمان است.

او توانسته چند موضوع را به افتخار ملی تبدیل کند که آمریکایی ها نمی توانند آن را بپسندند.

او توانسته است در ماجرای #برجام محکم بیستد. اراده دشمنان را نپذیرد و در جستجوی تحمیل اراده انقلابی ملت ایران بر دشمنان است.و اینکار را انجام داده است. او توانسته است با هنرنمایی حکیمانه خود از تهدید #تحریم_اقتصادی فرصت بزرگی بسازد و فشارها و اساس تحریم به جامعه ایرانی را بمرتبه ای برساند که دیگر پذیرش یا عدم پذیرش برجام از سوی آمریکا برای ملت بزرگ ایران تفاوت بزرگی نداشته باشد.»

سطور فوق واو به واو سخنان آقای سلامی ست که در کم و کیف در مبانی و اصول در قضاوت و ارزیابی و در عرف و شرع جای هزاران سوال دارد که بماند برای زمان مناسب!

فی الحال این حجم از خلاف گویی و شب را روز پنداشتن در ماجرای تحریم برای ملتی زجر کشیده حقیقتا جای بسی تعجب دارد، اینها یا خدای ناکرده تمسخر ناخواسته ملت است و یا نسبت دادن تعمدی وضعیت نابسامان کنونی به رهبری.

والله انسان از درون منقلب می شود. آخر نمی شود سکه ۱۸ میلیون تومانی و دلار ۳۷ هزار تومانی و هزار کوفت و مرگ دیگر را دید و اینگونه خلاف بین بر زبان راند.
خدایا خودت ما را از خواب بیدار کن.و شایدهم در این بیداری تلخ خوابمان کن.

خلافهایی که باز اگر از سر باور عمیق قلبی نبود و جنبه تبلیغی برای خارج کشور داشت کمی قابل پذیرش بود.اما چه کنیم که تصور دوستان واقعا اینگونه است!


مرحوم پروفسور آرتور کریستنسن فقید در کتاب «ایران در زمان ساسانیان» در چرایی سقوط دولتی صاحب تاسیسات نظامی نکته ای را بیان می کند که در کلیت تاریخ این سرزمین مسبوق به سابقه است و بعدها نیز تکرار شد:

در ایران دوره ساسانیان تحولاتی رخ داد که کشور بسمت تسلط سرداران سپاه سوق داده شد. هر سپاهبد خود را بمنزله اقطاع و یا تیول موروثی تصور می کرد و این خود عامل شیوع اغتشاش و فساد فراوان شد.


مرحوم دکتر علی رضاقلی در کتاب«جامعه شناسی خودکامگی» بیان می کند:

سردارانی که بعنوان سپاهی پیرامون کسی جمع می شدند، یک انگیزه بیشتر نداشتند و آن هم این که از آسانترین راه به منابع قدرت و ثروت دست یابند.

مرحوم رضاقلی چنین فرآیندی را با بسط مفهوم فرهنگ قبیله ای حاکم بر ایران و البته ارائه خوانشی بی بدیل از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی در بخش هایی از کتاب خویش برای ما به یادگار گذاشته است.

«حقیقتا تا کنون چنین تصوری نسبت به شاهنامه نداشتم. و زین پس این اثر را بیش از یک اثر حماسی یک اثر فاخر انتقادی، اصلاحی و اجتماعی می دانم».

چو ابلیس پیوسته دید آن سخن
یکی پند بد را نو افکند بن
بدو گفت چون سوی من تافتی
ز گیتی همه کام دل یافتی
اگر همچنین نیز فرمان کنی
نپیچی ز گفتار و پیمان کنی
دد و مردم و مرغ و ماهی تراست
جهان سربه سر پادشاهی تراست


🔴سخنان و حوادث چند روز اخیر همچون اظهارات نماینده مجلس آقای جلالی در بست نشینی نسوان به تعداد انگشتان چند دست،سخنان آقای عنابستانی در مجازات بدحجابها، اظهارات سخنگوی ستاد به امر به معروف، حضور یکباره آقای بذرپاش بعنوان وزیر راه و این سخنان سردار سلامی بعنوان یکی از رئوس اصلی حاکم بر کشور، بنظر باب هرگونه تصور و خیال تغییر را هم در ذهن باید بست.

🔴هنگامی که تصور آقای سلامی بعنوان رئیس جمهور اصلی این روزهای کشور این است که ما از اثرگذاری تحریمها عبور کردیم:

دیگر هرچه ما از تورم ۵۰ درصدی دو سه ساله و گرانی ها و کمبودها و کسری بودجه و کرایه خانه و پیامدهای اجتماعی آنها و اثرگذاریش بر خیابان بگوییم، آب در هاون کوبیدن است.

خداوند خودش به این مملکت رحم نماید.

@rahenow 🗿👈
همین یک تصویر را میشود دید و به پیشرفت چشمگیر ژاپن و درجا زدن ایران پی برد!!!!
#فوتبال

@rahenow 🗿👈
برای زن، زندگی، آزادی...

که ما همچنان می‌نویسیم،
که ما همچنان در اینجا ماندیم،
مثل درخت که مانده است،
مثل گرسنگی که اینجا مانده است
و مثل سنگ‌ها که مانده‌اند
و مثل درد که مانده است
و مثل خاک که مانده است
و مثل شب که هنوز مثل روز مانده است
و مثل ساعت و نبض و خاموشی،
مثل شعر و فراموشی،
مثل وهن و
مثل دوست داشتن،
مثل پرنده،
مثل فقر،
مثل شک،
مثل یقین،
مثل آتش،
مثل فکر،
مثل تنهایی،
مثل شبنم،
مثل خشونت،
مثل دانایی،
مثل ترس،
مثل قتل،
مثل سلول،
مثل آرزو،
مثل عدم حتمیت،
مثل آزادی
و مثل استبداد
و مثل هر چیزی که از ما نشانه ای دارد و ما از آن نشانه ای داریم.

ما شاهد شعارها و شعرهای خویشتنیم و شاهد یقین و تردید خویشتنیم و شاهد فساد و رشد خویشتنیم و با همین شعاع که آسان می‌نماید، قوس دوام را تا اینجا پیموده‌ایم و دایره هر دم بزرگتر شده‌است
...
و باز بخوانیم
و لحظه به لحظه رویامان را بنویسیم و خط زنند و باز بنویسیم و باز خط زنیم و باز بخوانیم و باز بنویسیم و باز خط زنند و باز حرف به حرف بنویسیم و باز بنویسیم و باز . . . 

واگویه
#محمد_مختاری

بنویس که من برای همیشه در ایران و کنار مردم ایران می‌مانم.

@rahenow 🗿👈
هشدار درباره احتمال قطع گاز نیروگاه‌ها

شرکت ملی گاز هشدار داد مصرف گاز در کشور به سطح هشدار رسید و در صورت تداوم این وضع احتمال قطع گاز نیروگاه‌ها وجود دارد./تسنیم

#زمستان_سخت
یه کم هیزم از اروپا کاش وارد کنیم


@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جواد ظريف: قاس‌م سليمانى مأمور مستقيم پوتين بود و بدستور پوتين وارد جنگ سوريه شد

در قسمتى از فايل صوتى لو رفته از وزير خارجه سابق حكومت اشغالگر، وى از قاسم سليمانى بعنوان مأمور مستقيم پوتين نام ميبرد كه بدون رعايت عرف ديپلماتيك با پوتين در ارتباط بود.
وقتى ظريف به اين راحتى سليمانى را جاسوس يا مهره پوتين مينامد و هيچ كسى هم به او اعتراض نميكند، به خودى خود ثابت ميكند كه تمام سران اين حكومت اشغالگر در خدمت روسيه و مهره پوتين هستند.
ايشان در ادامه سليمانى و روسيه را مخالف برجام و عامل اصلى تحريمها عليه مردم ايران مينامد و اقداماتى كه روسيه بر عليه ايران انجام داده اشاره كرده و عامل اصلى تحريمها را روسيه مينامد.
حالا باز بزن تو سرت براى سليمانى و بهش بگو سردار ملى!

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این فاحشه‌مغزی میگه شما میخواین لخت بشین...

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به یاد تمام جاویدنامان 1401 روحشون شاد و یادشون جاودان🙏🖤

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا یه معکوس بکش اینو برگردون به تنظیمات کارخونه 😂😂

@rahenow 🗿👈