نامه ۴ پزشک ایرانی به ایران اینترنشنال: نیروهای سرکوب جمهوریاسلامی از قرصهای روانگردان کاپتاگون(جهادی) استفاده میکنن.
«بچه دار شدن ممنوع⛔️»
[با چه امیدی میخواهیم بچه ای را متولّد کرده و بدبخت کنیم؟]
وزیر بهداشت اعلام کرده: «یکی از معضلات موجود در کشور که طی دههٔ پیش رو به یکی از مشکلات و مسائل اصلی تبدیل خواهد شد موضوع سالخوردگی جمعیت است، ما فقط یک دریچهٔ ۷ ساله داریم و اگر طی این فرصت، جمعیت افزایش نیابد دچار بحران جدی میشویم»
چنانچه در مقالاتی تحت عنوان:
«ادامه این خواب گران! یعنی ایران بی ایران»
«چرایی نرخ موالید از نگاهی دیگر»
و «تأملی در نرخ موالید و رابطهٔ آن با خوشبختی» آورده ام فرزندآوری و بالابردن نرخ رشد موالید نیازمند بسترسازی های اجتناب ناپذیری است که نه تنها هیچ قدمی در ایجادشان بر نداشته ایم که روزبهروز شرایط بدتری پیدا کرده ایم و از مَسکن، اشتغال و امید به زندگی گرفته تا فرهنگ، تحصیل، آب، هوای سالم و مسائل زیست محیطی وغیره و غیره! همه و همه فریاد میزنند؛ اگر خودپسند و خودخواه نیستید و دلتان برای آن فرزندی که قرار است شما متولّدش کنید میسوزد
شما را به شرفتان سوگند! از فرزندآوری در این وانفسای مدیریت فاسد و لجوجی که ادامهٔ آن، حتی یک هوای سالم برای تنفس نیز باقی نمی گذارد و یک لیتر آب آشامیدنی نیز کیمیایی میشود که... خودداری کنید و بیخیال بچه دار شدن شوید؟چرا که؛
از یکطرف با نحوهٔ حکمرانی غیرکارشناسی حاکمیتی مواجهیم که سِیر قهقرایی کشور و جولان بحران ها و اَبر بحران ها را چنان «اظهر من الشمس» نموده که احدی نمیتواند انکارش نماید و از سوی دیگر نیز با مردمی مواجهیم که نه دلشان به حال خودشان میسوزد و نه دلشان به حال نسلهای آینده و همین بچه هایی که قرار است تولید کنند!
پس صراحتاً میگویم؛ آهای مردمی که علیرغم نارضایتی شدید، عُرضهٔ به گوش کردن و پاسخگو نمودن مسئولین را ندارید و فقط حرف میزنید و حتی نمیتوانید اوضاع نابسامان کشورتان را برای خودتان هم به سامان نموده و اصلاح کنید!
به چه جرأت و دلیلی میخواهید با فرزندآوری و تولید مثل بیشتر، کسانی را به دنیا آورید که حتی از بدیهیات یک زندگی سالم نیز بی بهره اند؟!
مگر نه این است که جوانان و نوجوانان امروز، بچه های دیروزند؟
برای اینان چه کرده ایم و چقدر حامی شان بوده ایم که باز هم میخواهیم تشویق به فرزند آوری بیشتر نموده و فرزندانی بیاوریم که هزاران بار شرایط شان بدتر از دیروزی ها خواهد شد؟
لذا بر خلاف اصرار و تأکیدات جاری میگویم: فرزند آوری ولو در حد یک بچه نیز، در شرایط امروزین جامعه، خیانت جبران ناپذیری است که باید متوقف شود و همان بهتر که نسل این نسل بی هنر و پرمدعای فعلی منقرض گردد
بله! میدانم که اغلبِ ما خودخواه تر و بی تعهد تر از آنیم که بخواهیم به چنین اخطارهایی توجه کنیم
فقط خواستم این هشدار مهم را در پهنه تاریخ ثبت نمایم و بگویم ایکاش اگر نمی خواهیم تولید مثل مان را متوقف کنیم لااقل هنر تغییر دادن پیدا میکردیم و شرایط اسفبارمان را عوض می نمودیم
چون با ادامه این روند فاجعه بار، آیندهٔ نسل های بعدی بمراتب تاریک تر از آنی است که حتی بتوانیم تصوّرش کنیم.
اصفهان اکبر دانش سرارودی ۲۳ آذر ۱۴۰۱
@rahenow 🗿👈
[با چه امیدی میخواهیم بچه ای را متولّد کرده و بدبخت کنیم؟]
وزیر بهداشت اعلام کرده: «یکی از معضلات موجود در کشور که طی دههٔ پیش رو به یکی از مشکلات و مسائل اصلی تبدیل خواهد شد موضوع سالخوردگی جمعیت است، ما فقط یک دریچهٔ ۷ ساله داریم و اگر طی این فرصت، جمعیت افزایش نیابد دچار بحران جدی میشویم»
چنانچه در مقالاتی تحت عنوان:
«ادامه این خواب گران! یعنی ایران بی ایران»
«چرایی نرخ موالید از نگاهی دیگر»
و «تأملی در نرخ موالید و رابطهٔ آن با خوشبختی» آورده ام فرزندآوری و بالابردن نرخ رشد موالید نیازمند بسترسازی های اجتناب ناپذیری است که نه تنها هیچ قدمی در ایجادشان بر نداشته ایم که روزبهروز شرایط بدتری پیدا کرده ایم و از مَسکن، اشتغال و امید به زندگی گرفته تا فرهنگ، تحصیل، آب، هوای سالم و مسائل زیست محیطی وغیره و غیره! همه و همه فریاد میزنند؛ اگر خودپسند و خودخواه نیستید و دلتان برای آن فرزندی که قرار است شما متولّدش کنید میسوزد
شما را به شرفتان سوگند! از فرزندآوری در این وانفسای مدیریت فاسد و لجوجی که ادامهٔ آن، حتی یک هوای سالم برای تنفس نیز باقی نمی گذارد و یک لیتر آب آشامیدنی نیز کیمیایی میشود که... خودداری کنید و بیخیال بچه دار شدن شوید؟چرا که؛
از یکطرف با نحوهٔ حکمرانی غیرکارشناسی حاکمیتی مواجهیم که سِیر قهقرایی کشور و جولان بحران ها و اَبر بحران ها را چنان «اظهر من الشمس» نموده که احدی نمیتواند انکارش نماید و از سوی دیگر نیز با مردمی مواجهیم که نه دلشان به حال خودشان میسوزد و نه دلشان به حال نسلهای آینده و همین بچه هایی که قرار است تولید کنند!
پس صراحتاً میگویم؛ آهای مردمی که علیرغم نارضایتی شدید، عُرضهٔ به گوش کردن و پاسخگو نمودن مسئولین را ندارید و فقط حرف میزنید و حتی نمیتوانید اوضاع نابسامان کشورتان را برای خودتان هم به سامان نموده و اصلاح کنید!
به چه جرأت و دلیلی میخواهید با فرزندآوری و تولید مثل بیشتر، کسانی را به دنیا آورید که حتی از بدیهیات یک زندگی سالم نیز بی بهره اند؟!
مگر نه این است که جوانان و نوجوانان امروز، بچه های دیروزند؟
برای اینان چه کرده ایم و چقدر حامی شان بوده ایم که باز هم میخواهیم تشویق به فرزند آوری بیشتر نموده و فرزندانی بیاوریم که هزاران بار شرایط شان بدتر از دیروزی ها خواهد شد؟
لذا بر خلاف اصرار و تأکیدات جاری میگویم: فرزند آوری ولو در حد یک بچه نیز، در شرایط امروزین جامعه، خیانت جبران ناپذیری است که باید متوقف شود و همان بهتر که نسل این نسل بی هنر و پرمدعای فعلی منقرض گردد
بله! میدانم که اغلبِ ما خودخواه تر و بی تعهد تر از آنیم که بخواهیم به چنین اخطارهایی توجه کنیم
فقط خواستم این هشدار مهم را در پهنه تاریخ ثبت نمایم و بگویم ایکاش اگر نمی خواهیم تولید مثل مان را متوقف کنیم لااقل هنر تغییر دادن پیدا میکردیم و شرایط اسفبارمان را عوض می نمودیم
چون با ادامه این روند فاجعه بار، آیندهٔ نسل های بعدی بمراتب تاریک تر از آنی است که حتی بتوانیم تصوّرش کنیم.
اصفهان اکبر دانش سرارودی ۲۳ آذر ۱۴۰۱
@rahenow 🗿👈
🔴اجماع جهانی مقدمه ای برای جنگ؟!
✍️ سید هاشم فیروزی
از من بپرسید بنظر همچنان تحولات جهان بسمت آماده سازی و اقناع افکار عمومی جهت گزینه نظامی علیه ایران در حال پیشرفت است!
قبلتر با پهپاد و داستان اوکراین جهان را متاثر کردند.
بعدتر ایران را با قطعنامه حقوق بشری محکوم کردند.
حال نیز از کمیسیون زنان سازمان ملل اخراج کردند!
برادر چین هم رسما در عربستان بعنوان کشور متخاصم با ایران سخن از نقض تمامیت ارضی ایران می کند(جزایر سه گانه)!
و یا بنابر ادعای رسانه ها مقام عزل شده اش را راهی ایران می کند!
🔴ساختار جمهوری اسلامی در تنهاترین وضعیت تاریخی خویش قرار گرفته است.
اوضاع سرمایه اجتماعی در داخل بسیار بغرنج است.
تحولات اقتصادی ناامید کننده است.
منطقه یکدست علیه ایران هستند.
اعراب بسمت صلح کامل با اسراییل رفته اند.
روسیه خود درگیر اوکراین است و رسما رقیب نفتی ایران شده است.
چینی ها هم هیچگاه پشت گرمی خوبی ندادند!
«ابرقدرتها برخلاف تصور عموم باهم در یک رختخواب می خوابند و تنها رویاهایشان باهم متفاوت است»
چه ساده هستند آنها که خیال می کنند نزاع آمریکایی ها و روسها و چینی ها باهم نزاعی ایدئولوژیک است!
و یا دوستی روسها و چینی ها باما دوستی ایدئولوژیک است.
#منافع عنصر مشخص کننده نزدیکی و دوری ابرقدرتهاست.
🟢«پرویز امینی»از معدود باسوادهای اهل فکر در جریان راست است، او در اظهارنظر اخیرش نکته ای را بیان کرده که ما نیز از روز اول نگاهمان همین بوده است.اما دوستانی امثال آقای امینی تا کار به خنجر از پشت چینی ها نرسید عمق اوضاع بغرنج کنونی را درک نکردند:
«امینی معتقد است چرایی اظهار نظر چینی ها در مورد تمامیت ارضی ایران از خود اظهار نظر آنها خیلی مهمتر است»
بعبارت ساده آنها چه آینده ای برای ایران تصور کرده اند که از پشت چنین خنجری وارد نمودند. آن هم در پیشگاه دشمن این روزهای ایران یعنی سعودی!
این خیلی مهم است.
✅علی ای حال تنها راه عبور خارجی و بازگشت به جامعه، از دل تغییرات و رفرم اساسی می گذرد.
همه تقریبا دیگر همه چیز را می دانند.
فقط می بایست تغییرات بنفع ملت در ابعاد مختلف شروع شود.
🔴این مسیر فعلی با اعدامها و خشم و خشونت اجتماعی در کنار توسعه هسته ای چه بسا بسیار مورد پسند روسها هم باشد، تا شاید با راه اندازی جنگی جدید فشار را از روی دوش خویش بردارند.
🟢عامل تولید کننده قدرت در وهله اول برای دولتها ملتها هستند. عامل تهدید کننده اصلی ساختار نیز هم اکنون همین است.
@rahenow 🗿👈
✍️ سید هاشم فیروزی
از من بپرسید بنظر همچنان تحولات جهان بسمت آماده سازی و اقناع افکار عمومی جهت گزینه نظامی علیه ایران در حال پیشرفت است!
قبلتر با پهپاد و داستان اوکراین جهان را متاثر کردند.
بعدتر ایران را با قطعنامه حقوق بشری محکوم کردند.
حال نیز از کمیسیون زنان سازمان ملل اخراج کردند!
برادر چین هم رسما در عربستان بعنوان کشور متخاصم با ایران سخن از نقض تمامیت ارضی ایران می کند(جزایر سه گانه)!
و یا بنابر ادعای رسانه ها مقام عزل شده اش را راهی ایران می کند!
🔴ساختار جمهوری اسلامی در تنهاترین وضعیت تاریخی خویش قرار گرفته است.
اوضاع سرمایه اجتماعی در داخل بسیار بغرنج است.
تحولات اقتصادی ناامید کننده است.
منطقه یکدست علیه ایران هستند.
اعراب بسمت صلح کامل با اسراییل رفته اند.
روسیه خود درگیر اوکراین است و رسما رقیب نفتی ایران شده است.
چینی ها هم هیچگاه پشت گرمی خوبی ندادند!
«ابرقدرتها برخلاف تصور عموم باهم در یک رختخواب می خوابند و تنها رویاهایشان باهم متفاوت است»
چه ساده هستند آنها که خیال می کنند نزاع آمریکایی ها و روسها و چینی ها باهم نزاعی ایدئولوژیک است!
و یا دوستی روسها و چینی ها باما دوستی ایدئولوژیک است.
#منافع عنصر مشخص کننده نزدیکی و دوری ابرقدرتهاست.
🟢«پرویز امینی»از معدود باسوادهای اهل فکر در جریان راست است، او در اظهارنظر اخیرش نکته ای را بیان کرده که ما نیز از روز اول نگاهمان همین بوده است.اما دوستانی امثال آقای امینی تا کار به خنجر از پشت چینی ها نرسید عمق اوضاع بغرنج کنونی را درک نکردند:
«امینی معتقد است چرایی اظهار نظر چینی ها در مورد تمامیت ارضی ایران از خود اظهار نظر آنها خیلی مهمتر است»
بعبارت ساده آنها چه آینده ای برای ایران تصور کرده اند که از پشت چنین خنجری وارد نمودند. آن هم در پیشگاه دشمن این روزهای ایران یعنی سعودی!
این خیلی مهم است.
✅علی ای حال تنها راه عبور خارجی و بازگشت به جامعه، از دل تغییرات و رفرم اساسی می گذرد.
همه تقریبا دیگر همه چیز را می دانند.
فقط می بایست تغییرات بنفع ملت در ابعاد مختلف شروع شود.
🔴این مسیر فعلی با اعدامها و خشم و خشونت اجتماعی در کنار توسعه هسته ای چه بسا بسیار مورد پسند روسها هم باشد، تا شاید با راه اندازی جنگی جدید فشار را از روی دوش خویش بردارند.
🟢عامل تولید کننده قدرت در وهله اول برای دولتها ملتها هستند. عامل تهدید کننده اصلی ساختار نیز هم اکنون همین است.
@rahenow 🗿👈
#سرطان_روح_و_روان
🔴معاون فرهنگی قوه قضاییه:
روحانیون که درمانگر رواحاند وضع اخلاقی جامعه را درمان کنند
@rahenow 🗿👈
🔴معاون فرهنگی قوه قضاییه:
روحانیون که درمانگر رواحاند وضع اخلاقی جامعه را درمان کنند
@rahenow 🗿👈
قائم مقام اسبق وزارت خارجه: کله تان را زیر برف کرده اید!
#احمد_عزیزی: صدور قطعنامه دوم شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی، با سوغات خطر محتمل و ارجاع مجدد پرونده #هستهای کشورمان به شورای امنیت از یادمان نرفته بود که چشممان به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل روشن شد با #قطعنامهای بیسابقه و مخاطره برانگیز، خواهان تشکیل یک #کمیته_حقیقتیاب مستقل بینالمللی در باب #اعتراضات جاری و شیوه برخورد با معترضان.
@rahenow 🗿👈
#احمد_عزیزی: صدور قطعنامه دوم شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی، با سوغات خطر محتمل و ارجاع مجدد پرونده #هستهای کشورمان به شورای امنیت از یادمان نرفته بود که چشممان به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل روشن شد با #قطعنامهای بیسابقه و مخاطره برانگیز، خواهان تشکیل یک #کمیته_حقیقتیاب مستقل بینالمللی در باب #اعتراضات جاری و شیوه برخورد با معترضان.
@rahenow 🗿👈
❗️ آقای رئیسی! خدا رحم کرد سال ۹۶ رئیس جمهور نشدید که امروز دلار بالای صد هزار تومان باشد!
روزنامه هممیهن نوشت:
«خدا رحم کرد من رئیسجمهور نشدم که دلار بشود ۵۰۰۰ تومان» بله؛ درست خواندید. این جمله تبلیغاتی آقای رئیسی پیش از انتخابات ریاستجمهوری درباره انتخابات سال ۹۶ است. گرچه از باب مطایبه و تخطئه طرف مقابل بیان شده و قولی در آن داده نشده است، ولی همین مطایبه واجد همه حرفهای زده و نزده است.
باید تکرار کنیم که خدا رحم کرد که در سال ۹۶ ایشان رئیسجمهور نشده بود و الا اکنون دلار ۵۰۰۰۰ و شاید ۱۰۰۰۰۰ را هم رد کرده بود!
@rahenow 🗿👈
روزنامه هممیهن نوشت:
«خدا رحم کرد من رئیسجمهور نشدم که دلار بشود ۵۰۰۰ تومان» بله؛ درست خواندید. این جمله تبلیغاتی آقای رئیسی پیش از انتخابات ریاستجمهوری درباره انتخابات سال ۹۶ است. گرچه از باب مطایبه و تخطئه طرف مقابل بیان شده و قولی در آن داده نشده است، ولی همین مطایبه واجد همه حرفهای زده و نزده است.
باید تکرار کنیم که خدا رحم کرد که در سال ۹۶ ایشان رئیسجمهور نشده بود و الا اکنون دلار ۵۰۰۰۰ و شاید ۱۰۰۰۰۰ را هم رد کرده بود!
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گزارشی کوتاه از یک عمر مبارزه با اعدام و خشونت
آیت الله منتظری:
✅ اگر ده نفر مستحق اعدام باشند و قلم شما حکم اعدام آنها را ننویسد گناهش به عهده من
✅ ما نباید روحیه انتقام داشته باشیم و نسبت به مردم عقده داشته باشیم.
✅ تمام بدبختی های ما مسلمانان از حاکمان ظالم و روحانیین وابسته به دربار که توجیه کننده کارهای آنها هستند، می باشد.
✅ زورگویی های مسئولین مردم را از روحانیت جدا کرده است.
✅ من برای رهبر شدن راضی به کشته شدن انسان ها نبودم.
✅گناه کاری آزاد شود بهتر از این است که بی گناهی گرفتار شود.
#اعدام_نکنید
کانال فقیه دوراندیش
@rahenow 🗿👈
آیت الله منتظری:
✅ اگر ده نفر مستحق اعدام باشند و قلم شما حکم اعدام آنها را ننویسد گناهش به عهده من
✅ ما نباید روحیه انتقام داشته باشیم و نسبت به مردم عقده داشته باشیم.
✅ تمام بدبختی های ما مسلمانان از حاکمان ظالم و روحانیین وابسته به دربار که توجیه کننده کارهای آنها هستند، می باشد.
✅ زورگویی های مسئولین مردم را از روحانیت جدا کرده است.
✅ من برای رهبر شدن راضی به کشته شدن انسان ها نبودم.
✅گناه کاری آزاد شود بهتر از این است که بی گناهی گرفتار شود.
#اعدام_نکنید
کانال فقیه دوراندیش
@rahenow 🗿👈
hazll
میگویند سر سلسله قاجاریه آغا محمد خان قاجار (که در 12 سالگی او را اخته کرده بودند) در هر عید و سلام نوروزی و مناسبتی که شعرا قصیده ای در مدح وی می گفتند به جای صَله و پاداش با کتک و پس گردنی آنان را فراری می داد.
روزی در نوروزی قرعه مدیحه سرائی به گردن پیرمردی افتاد که خلاف دیگر شعرا اقدام به سرودن این رباعی کرد:
نه عقل تو را که وصف عالیت کنم
نه فهم تو را که حرف حالیت کنم
نه ریش تو را که ریشخندت سازم
نه خایه تو را که خایه مالیت کنم
که با شنیدن این اشعار لبخندی که هیچوقت بر لبان آغا محمد خان قاجار دیده نمی شد ظاهر گشت و فرمان پاداش به پیرمرد شاعر داد و گفت:
حرف اگر بود همین بود که این شاعر زد، اگر تعریفم نکرد مسخره ام نیز ننمود که من بهتر از هر کسی به معایب ظاهر و باطن خویش آگاه میباشم.....
@rahenow 🗿👈
میگویند سر سلسله قاجاریه آغا محمد خان قاجار (که در 12 سالگی او را اخته کرده بودند) در هر عید و سلام نوروزی و مناسبتی که شعرا قصیده ای در مدح وی می گفتند به جای صَله و پاداش با کتک و پس گردنی آنان را فراری می داد.
روزی در نوروزی قرعه مدیحه سرائی به گردن پیرمردی افتاد که خلاف دیگر شعرا اقدام به سرودن این رباعی کرد:
نه عقل تو را که وصف عالیت کنم
نه فهم تو را که حرف حالیت کنم
نه ریش تو را که ریشخندت سازم
نه خایه تو را که خایه مالیت کنم
که با شنیدن این اشعار لبخندی که هیچوقت بر لبان آغا محمد خان قاجار دیده نمی شد ظاهر گشت و فرمان پاداش به پیرمرد شاعر داد و گفت:
حرف اگر بود همین بود که این شاعر زد، اگر تعریفم نکرد مسخره ام نیز ننمود که من بهتر از هر کسی به معایب ظاهر و باطن خویش آگاه میباشم.....
@rahenow 🗿👈
مزدور و نفهم و اُمل و ترسو
نیست!
با سبک و سیاق ِ ظالمان همسو
نیست!
حتی منه ِ بی سواد هم
می دانم ؛
زندان و شکنجه حق ِ دانشجو
نیست...!
#رسای_اصفهانی
@rahenow 🗿👈
نیست!
با سبک و سیاق ِ ظالمان همسو
نیست!
حتی منه ِ بی سواد هم
می دانم ؛
زندان و شکنجه حق ِ دانشجو
نیست...!
#رسای_اصفهانی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 وصیت مجیدرضا رهنورد، معترض اعدامشده: مردم بر سر مزارم شادی کنند
ویدئویی که در شبکههای اجتماعی منتشر شده نشان میدهد مجیدرضا رهنورد، معترض اعدامشده قبل از اجرای حکم اعدامش وصیت میکند، مردم برایش گریه نکنند، قرآن نخوانند، شادی کنند و موسیقی شاد پخش کنند.
@rahenow 🗿👈
ویدئویی که در شبکههای اجتماعی منتشر شده نشان میدهد مجیدرضا رهنورد، معترض اعدامشده قبل از اجرای حکم اعدامش وصیت میکند، مردم برایش گریه نکنند، قرآن نخوانند، شادی کنند و موسیقی شاد پخش کنند.
@rahenow 🗿👈
پایان حکومت اسلامی، پایان صدها سال اسلام در ایران است
رضا زمان
خودم را در برابر اسلام و مسلمانی، ندانمانگار میبینم؛ نمیدانم این دین حقّ است یا ناحقّ، صادق است یا کاذب، راست است یا دروغ.
حقیقتش دیگر دغدغهام حقّ و باطل اسلام هم نیست بلکه نگاهم به سرنوشت سیاسی این دین است که به آیندهی سیاسی ایران گره خورده است. امّا اگر آنگونه که مسلمانان میگویند اسلام دین حقّ است، محمّد بن عبدالله پیامبر رأفت و رحمت و عدالت است، قرآن کلام مقدّس، وحیانی و آسمانی است و الله خدایی بلندمرتبه و بزرگتر است، باید بگویم این از بختِ بد و اقبالِ سیاه این دیانت و آیین است که در ایران ولایتِ استبدادی تمامیّتخواه، موسوم به جمهوری اسلامی، وارث و متولّی و صاحب آن شده است.
هیچ نیرویی و قدرتی قادر نبود این همه اسلام را بدنام کند و مردم را از آن بیزار و متنفر، تولّد و تشکیل دولت اسلامی در ایران، بختِ بد پیغمبر و قرآن و خدایش در ایران بود.
آن هم ایرانی که خادمِ فکری و فرهنگی اسلام بوده است؛ از بوعلی تا غزّالی، از مولوی تا حافظ، از فارابی تا خوارزمی، از ناصر خسرو تا سعدی همه در فرهنگ ایرانی پرورش یافتند و خدمت معرفتی به اسلام کردند. امّا این چهار دهه، تحوّل و تغییری درباورهای ایرانی ایجاد کرد. مولانا اگر امروز بود شاید جور دیگری میخواند که “او بخفت و بخت و اقبالش بخفت”.
استبداد تمامیّتخواه دینی که فرزند حکومت اسلامی است، اسلام را در ایران شکست داد؛ مقصودم از شکست نه حذف و نابودی اولیه، بلکه اول شکستن وقار و قدرت این آیین وسپس حذف و نابودی است.
اسلام محمّدی هرچه که بود، اینک اسلام ایرانی سخت بیآبرو و بیاعتبار شده است، پیغمبرش بیاقتدار، کتاباش خوار و خدایش بیاعتماد شده است و حرمت و قداست و حشمت از آن ستانده شده است. و مسلمانان، شرمنده و خجل از دینشان.
اینک تصویر اسلام در ضمیر کثیری از ایرانیان، تصویر استبداد و ستمگری است، تصویر اجبار و تحمیل مذهبی است، تصویر خشونت و ارعاب است، تصویر ترور و اعدام است که آزادی و حقّ مردمان را دزدیده است، تصویر گشت ارشاد و اجبار حجاب است که به بهای جانِ مهساها و نیکاها تمام شده است. تصویر دروغگویی و چپاول است، تصویر دزدی و رانت خواری است، تصویر ریا و تظاهر است، تصویر فقر و بیکاری و گرانی است .تصویر وعده های پوچ و دروغین است. تصویر ویرانی و خرابی وطن است.تصویر عقب افتادگی و واپسگرایی است.
هیچ تشویق و ترغیبی بجز چهار دهه حکومت اسلامی قادر نبود ایرانیان را به مطالعه ی کتب دینی و اسلامی و قرآن وادارد، تا به واقعیتها و مطالب: غیر عقلانی وانسانی، قوانین ضدبشری، ضدونقیض، کذب و مضحک دینی پی ببرند.
ایرانیان در این چهاردهه به اندازه صدها برابر مطالب کتب دینی علامههای حلی، مجلسیها، و بنیانگداران مذهب شیعه دوازده امامی را مطالعه کردند و سخنان و داستانهای تخیلی و دروغین روحانیون را از بالای منبرها شنیدند و همه مطالب و سخنان را با واقعیت، تفکر و شعور، عقلانیت، علم و دانش، انسانیت مقایسه کردند ولی ذرهای مطابقت با عقلانیت، علم و انسانیت ندیدند.
نسل جدید، حتی نسلهای قبلی دیگر گوش به فرمان روحانیت نیستند مطالب و گفتههایشان را چشم و گوش بسته قبول ندارند. برای هیچ فتوایی تره هم خُرد نمیکنند و بطور کل روحانی و روحانیت را قبول نداشته و ندارند و در سطحی بالاتر، از این قشر بیزار و متنفرند و آنان را دشمنان میهن و مردم میدانند که کاملا به حق است.
هیچ اسطوره و شخصیت اسلامی و دینی، از پیامبر دین اسلام تا امامانش و به ترتیب، افراد وابسته به این شخصیتها.. برای ایرانیان هیچ جایگاه قابل قبول و پذیرفته شدهای ندارند.
برای نسل جدید، کمتر چیزی در اسلام هست که جذبشان کند؛ حال آنکه بسیاری چیزهاست که دفعشان کند؛ آنقدری که بسیاری ستیز با اسلام و گریز از آن را حقّ خود میدانند.
چنین است که بخت و اقبال محمّد در ایران خفته است. مسلمانان اگر به حقانیّت و راستی اسلام باور دارند، بیش از دیگران باید با حکومت اسلامی ستیز کنند تا بیش از این، آیینشان را حقارت و خفّت ندهد.
@rahenow 🗿👈
رضا زمان
خودم را در برابر اسلام و مسلمانی، ندانمانگار میبینم؛ نمیدانم این دین حقّ است یا ناحقّ، صادق است یا کاذب، راست است یا دروغ.
حقیقتش دیگر دغدغهام حقّ و باطل اسلام هم نیست بلکه نگاهم به سرنوشت سیاسی این دین است که به آیندهی سیاسی ایران گره خورده است. امّا اگر آنگونه که مسلمانان میگویند اسلام دین حقّ است، محمّد بن عبدالله پیامبر رأفت و رحمت و عدالت است، قرآن کلام مقدّس، وحیانی و آسمانی است و الله خدایی بلندمرتبه و بزرگتر است، باید بگویم این از بختِ بد و اقبالِ سیاه این دیانت و آیین است که در ایران ولایتِ استبدادی تمامیّتخواه، موسوم به جمهوری اسلامی، وارث و متولّی و صاحب آن شده است.
هیچ نیرویی و قدرتی قادر نبود این همه اسلام را بدنام کند و مردم را از آن بیزار و متنفر، تولّد و تشکیل دولت اسلامی در ایران، بختِ بد پیغمبر و قرآن و خدایش در ایران بود.
آن هم ایرانی که خادمِ فکری و فرهنگی اسلام بوده است؛ از بوعلی تا غزّالی، از مولوی تا حافظ، از فارابی تا خوارزمی، از ناصر خسرو تا سعدی همه در فرهنگ ایرانی پرورش یافتند و خدمت معرفتی به اسلام کردند. امّا این چهار دهه، تحوّل و تغییری درباورهای ایرانی ایجاد کرد. مولانا اگر امروز بود شاید جور دیگری میخواند که “او بخفت و بخت و اقبالش بخفت”.
استبداد تمامیّتخواه دینی که فرزند حکومت اسلامی است، اسلام را در ایران شکست داد؛ مقصودم از شکست نه حذف و نابودی اولیه، بلکه اول شکستن وقار و قدرت این آیین وسپس حذف و نابودی است.
اسلام محمّدی هرچه که بود، اینک اسلام ایرانی سخت بیآبرو و بیاعتبار شده است، پیغمبرش بیاقتدار، کتاباش خوار و خدایش بیاعتماد شده است و حرمت و قداست و حشمت از آن ستانده شده است. و مسلمانان، شرمنده و خجل از دینشان.
اینک تصویر اسلام در ضمیر کثیری از ایرانیان، تصویر استبداد و ستمگری است، تصویر اجبار و تحمیل مذهبی است، تصویر خشونت و ارعاب است، تصویر ترور و اعدام است که آزادی و حقّ مردمان را دزدیده است، تصویر گشت ارشاد و اجبار حجاب است که به بهای جانِ مهساها و نیکاها تمام شده است. تصویر دروغگویی و چپاول است، تصویر دزدی و رانت خواری است، تصویر ریا و تظاهر است، تصویر فقر و بیکاری و گرانی است .تصویر وعده های پوچ و دروغین است. تصویر ویرانی و خرابی وطن است.تصویر عقب افتادگی و واپسگرایی است.
هیچ تشویق و ترغیبی بجز چهار دهه حکومت اسلامی قادر نبود ایرانیان را به مطالعه ی کتب دینی و اسلامی و قرآن وادارد، تا به واقعیتها و مطالب: غیر عقلانی وانسانی، قوانین ضدبشری، ضدونقیض، کذب و مضحک دینی پی ببرند.
ایرانیان در این چهاردهه به اندازه صدها برابر مطالب کتب دینی علامههای حلی، مجلسیها، و بنیانگداران مذهب شیعه دوازده امامی را مطالعه کردند و سخنان و داستانهای تخیلی و دروغین روحانیون را از بالای منبرها شنیدند و همه مطالب و سخنان را با واقعیت، تفکر و شعور، عقلانیت، علم و دانش، انسانیت مقایسه کردند ولی ذرهای مطابقت با عقلانیت، علم و انسانیت ندیدند.
نسل جدید، حتی نسلهای قبلی دیگر گوش به فرمان روحانیت نیستند مطالب و گفتههایشان را چشم و گوش بسته قبول ندارند. برای هیچ فتوایی تره هم خُرد نمیکنند و بطور کل روحانی و روحانیت را قبول نداشته و ندارند و در سطحی بالاتر، از این قشر بیزار و متنفرند و آنان را دشمنان میهن و مردم میدانند که کاملا به حق است.
هیچ اسطوره و شخصیت اسلامی و دینی، از پیامبر دین اسلام تا امامانش و به ترتیب، افراد وابسته به این شخصیتها.. برای ایرانیان هیچ جایگاه قابل قبول و پذیرفته شدهای ندارند.
برای نسل جدید، کمتر چیزی در اسلام هست که جذبشان کند؛ حال آنکه بسیاری چیزهاست که دفعشان کند؛ آنقدری که بسیاری ستیز با اسلام و گریز از آن را حقّ خود میدانند.
چنین است که بخت و اقبال محمّد در ایران خفته است. مسلمانان اگر به حقانیّت و راستی اسلام باور دارند، بیش از دیگران باید با حکومت اسلامی ستیز کنند تا بیش از این، آیینشان را حقارت و خفّت ندهد.
@rahenow 🗿👈
کسی که تابع فرمان نبود کشتیدش
مجاب کردنش آسان نبود کشتیدش
پلید سیرت و زالو سرشت و کفتارید
هر آنکه شکل شمایان نبود کشتیدش
برادرانه ز روز نخست ، چون هابیل
فریب خورده ی شیطان نبود کشتیدش
به زیر پرچم ابلیس هم قسم گشتید
و هر که دشمن انسان نبود کشتیدش
چه فرق میکند آری بزرگ یا کوچک
اگر که جیره خور خان نبود کشتیدش
در این مثلث تزویر و زور و زر هر کس
که شیخ و شحنه و اعیان نبود کشتیدش
#صادق_تکاب
@rahenow 🗿👈
مجاب کردنش آسان نبود کشتیدش
پلید سیرت و زالو سرشت و کفتارید
هر آنکه شکل شمایان نبود کشتیدش
برادرانه ز روز نخست ، چون هابیل
فریب خورده ی شیطان نبود کشتیدش
به زیر پرچم ابلیس هم قسم گشتید
و هر که دشمن انسان نبود کشتیدش
چه فرق میکند آری بزرگ یا کوچک
اگر که جیره خور خان نبود کشتیدش
در این مثلث تزویر و زور و زر هر کس
که شیخ و شحنه و اعیان نبود کشتیدش
#صادق_تکاب
@rahenow 🗿👈
دیکتاتوری مردم را تحقیر میکند, اما همزمان جان میکند تا مردم به رسمیت بشناسندش.
چنین نظامی بهرغم بیقانونی _ یا به بیان دقیقتر, چون دیکتاتوری بیقانون است _ خودش را به در و دیوار میزند تا مشروعیتی به دست بیاورد. نسبت به این موضوع بیاندازه حساس است, حساسیتی بیمارگونه.
بهعلاوه, از یکجور احساس حقارت هم رنج میبرد (البته کاملاً در خفا). در نتیجه, برای اینکه به خودش و دیگران نشان دهد چطور همهی مردم تأییدش میکنند, از هیچ کاری دریغ نمیکند.
حتی اگر این حمایت صرفاً ادا و اطوار باشد, باز احساس رضایت میکند. اصلاً گیریم همهی این حمایتها ظاهری باشد, مگر چه میشود؟ دنیای دیکتاتوری پر است از تظاهر
متن: ریشارد کاپوشچینسکی
@rahenow 🗿👈
چنین نظامی بهرغم بیقانونی _ یا به بیان دقیقتر, چون دیکتاتوری بیقانون است _ خودش را به در و دیوار میزند تا مشروعیتی به دست بیاورد. نسبت به این موضوع بیاندازه حساس است, حساسیتی بیمارگونه.
بهعلاوه, از یکجور احساس حقارت هم رنج میبرد (البته کاملاً در خفا). در نتیجه, برای اینکه به خودش و دیگران نشان دهد چطور همهی مردم تأییدش میکنند, از هیچ کاری دریغ نمیکند.
حتی اگر این حمایت صرفاً ادا و اطوار باشد, باز احساس رضایت میکند. اصلاً گیریم همهی این حمایتها ظاهری باشد, مگر چه میشود؟ دنیای دیکتاتوری پر است از تظاهر
متن: ریشارد کاپوشچینسکی
@rahenow 🗿👈
"مورد مذکور!"
میگفت شیخی: پای منبر نور میگیری
اینجا عسل را از خودِ زنبور میگیری
من هرچه میگویم بگو چشم و اطاعت کن
انگار داری از خدا دستور میگیری
اینجا اگر با زنستیزان همصدا باشی
در آن جهان هر شب نوَد تا حور میگیری!
با آن وفورِ حور و این امیالِ بیتُرمز
ناچار از یک آشنا کافور میگیری!
شلوارِ مِیخواران اگر بر سَر کشی اینجا
آنجا شرابِ قرمزِ انگور میگیری!
هرقدر اینجا مرگ بفرستی به غربیها
در آن جهان کام از زنانِ بور میگیری!
اینجا لبِ خوانندهها را گِل بگیر از دم
آنجا لب از خوانندهای مشهور میگیری!
یک عمر اگر اینجا خمارِ دلخوشی باشی
در جنّت از دستِ خودم وافور میگیری!
هر قدر اینوَر چوب توی پاچهها کردی
آنوَر دوچندان داف را با تور میگیری!
گفتم که شیخا! بحثِ لااِکراهَ فِیالدّین کو؟
ایمانِ مردم را چرا با زور میگیری؟!
من شک ندارم دیشِ تو با باد چرخیده
امواجِ صافِ عرش را ناجور میگیری!
وقتی تمامِ فکر و ذکرت ناف تا زانوست
هر مطلبی را موردِ مذکور میگیری!
#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
میگفت شیخی: پای منبر نور میگیری
اینجا عسل را از خودِ زنبور میگیری
من هرچه میگویم بگو چشم و اطاعت کن
انگار داری از خدا دستور میگیری
اینجا اگر با زنستیزان همصدا باشی
در آن جهان هر شب نوَد تا حور میگیری!
با آن وفورِ حور و این امیالِ بیتُرمز
ناچار از یک آشنا کافور میگیری!
شلوارِ مِیخواران اگر بر سَر کشی اینجا
آنجا شرابِ قرمزِ انگور میگیری!
هرقدر اینجا مرگ بفرستی به غربیها
در آن جهان کام از زنانِ بور میگیری!
اینجا لبِ خوانندهها را گِل بگیر از دم
آنجا لب از خوانندهای مشهور میگیری!
یک عمر اگر اینجا خمارِ دلخوشی باشی
در جنّت از دستِ خودم وافور میگیری!
هر قدر اینوَر چوب توی پاچهها کردی
آنوَر دوچندان داف را با تور میگیری!
گفتم که شیخا! بحثِ لااِکراهَ فِیالدّین کو؟
ایمانِ مردم را چرا با زور میگیری؟!
من شک ندارم دیشِ تو با باد چرخیده
امواجِ صافِ عرش را ناجور میگیری!
وقتی تمامِ فکر و ذکرت ناف تا زانوست
هر مطلبی را موردِ مذکور میگیری!
#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
جمعیت در خیابان فریاد می زد
می جنگیم
میمیریم
سرزمین مان را پس می گیریم
و ما در حاشیه ی پیاده رو
از هنر برای هنر می گفتیم
نوازنده دوره گرد
کنار نظامیانی که تفنگ هایشان را
نشانه رفته بودند
ایستاد
و سازش را به طرف مردم گرفت
... قربان دستور شلیک ندهید
این یک شعار نیست
بند اول قسم نامه شماست
پس اگر نه اشغالگرید
آنها را در آغوش بگیرید
که بوی وطن می دهند
بعد در حالی که تکه های سازش را
از زمین جمع می کرد
رو به ما کرد و گفت
این یک ترانه ی سیاسی نیست
سرود ملی است
پس اگر نه بیگانه اید
هم آواز شوید
که بوی شعر می دهد
@rahenow 🗿👈
می جنگیم
میمیریم
سرزمین مان را پس می گیریم
و ما در حاشیه ی پیاده رو
از هنر برای هنر می گفتیم
نوازنده دوره گرد
کنار نظامیانی که تفنگ هایشان را
نشانه رفته بودند
ایستاد
و سازش را به طرف مردم گرفت
... قربان دستور شلیک ندهید
این یک شعار نیست
بند اول قسم نامه شماست
پس اگر نه اشغالگرید
آنها را در آغوش بگیرید
که بوی وطن می دهند
بعد در حالی که تکه های سازش را
از زمین جمع می کرد
رو به ما کرد و گفت
این یک ترانه ی سیاسی نیست
سرود ملی است
پس اگر نه بیگانه اید
هم آواز شوید
که بوی شعر می دهد
@rahenow 🗿👈
فرمان الهی را که: «بهتر است ده مجرم بخشوده شوند امّا یک بیگناه مجازات نشود» نهفقط با بیاعتنایی نادیده میگرفتند بلکه بهعکس ده نفر بیگناه را مجازات میکردند تا یک عنصر خطرناک از مجازات مصون و آسوده بماند.
#لئو_تولستوی
از کتاب " رستاخیز "
@rahenow 🗿👈
#لئو_تولستوی
از کتاب " رستاخیز "
@rahenow 🗿👈
قبلا اگر تو ماههای سرد سال
مثلا اگر تو اقلیم 1 باشید و ماهانه 800 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 6 با تعرفه 2651 ریال
هزینه گاز مصرفی میشد 212 هزار تومان+عوارض و...
ولی الان با همان مصرف گاز
بجای گروه 6 جزو گروه 8 حساب میشید
و تعرفه به جای 2651 ریال میشه 7793 ریال
هزینه گاز مصرفی به جای 212 هزار تومان میشه 623 هزار تومان
یا اگر تو اقلیم 1 باشید و فصل سرما
ماهانه 1000 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 8 حساب می شدید با تعرفه 5195 ریال
هزینه گاز مصرفی هم 520 هزار تومان +عوارض و...
ولی الان با این میزان مصرف ( 1000 مترمکعب)
جزو گروه 11 حساب می شوید
با تعرفه 5 هزار تومان برای هر مترمکعب
هزینه گاز مصرفی میشه 5 میلیون تومان +عوارض و...
@rahenow 🗿👈
مثلا اگر تو اقلیم 1 باشید و ماهانه 800 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 6 با تعرفه 2651 ریال
هزینه گاز مصرفی میشد 212 هزار تومان+عوارض و...
ولی الان با همان مصرف گاز
بجای گروه 6 جزو گروه 8 حساب میشید
و تعرفه به جای 2651 ریال میشه 7793 ریال
هزینه گاز مصرفی به جای 212 هزار تومان میشه 623 هزار تومان
یا اگر تو اقلیم 1 باشید و فصل سرما
ماهانه 1000 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 8 حساب می شدید با تعرفه 5195 ریال
هزینه گاز مصرفی هم 520 هزار تومان +عوارض و...
ولی الان با این میزان مصرف ( 1000 مترمکعب)
جزو گروه 11 حساب می شوید
با تعرفه 5 هزار تومان برای هر مترمکعب
هزینه گاز مصرفی میشه 5 میلیون تومان +عوارض و...
@rahenow 🗿👈