This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شده اوضاعِ میهن، سخت ناجور
دلِ ایرانیان ناشاد و رنجور
فرشته رفت و دیو آمد به نیرنگ
به جایِ مَه نشسته عقربِ کور
🙁😢
خزان شد؛ تازیان از ره رسیدند
هزاران لاله را با داس چیدند
سیه دستان به باغِ سرفرازان
تمامِ سروها را سر بریدند
🍁🌲
دلم مانندِ دالاهو قوی نیست
روانم مستِ جامِ مولوی نیست
سراسر، گور و زندان، سرد و تاریک
وطن روشن ز نورِ پهلوی نیست
🤔🙄
#مولانا_بدپیله
👈 صدایِ این دیوِ پتیارۀ پلید را همه جا پخش کنید؛ حتیٰ شبانه از پشتِ بامِ خانه ها!
بگذارید کمی به دردِ ایران و ایرانی بخورد!
دلِ ایرانیان ناشاد و رنجور
فرشته رفت و دیو آمد به نیرنگ
به جایِ مَه نشسته عقربِ کور
🙁😢
خزان شد؛ تازیان از ره رسیدند
هزاران لاله را با داس چیدند
سیه دستان به باغِ سرفرازان
تمامِ سروها را سر بریدند
🍁🌲
دلم مانندِ دالاهو قوی نیست
روانم مستِ جامِ مولوی نیست
سراسر، گور و زندان، سرد و تاریک
وطن روشن ز نورِ پهلوی نیست
🤔🙄
#مولانا_بدپیله
👈 صدایِ این دیوِ پتیارۀ پلید را همه جا پخش کنید؛ حتیٰ شبانه از پشتِ بامِ خانه ها!
بگذارید کمی به دردِ ایران و ایرانی بخورد!
سیل خونآلود اشکم بیخبر گیرد تو را
خون مردم، آخر ای بیدادگر، گیرد تو را
ای شکرلب، آب چشمم نیک دریابد تو را
وی قصبپوش آتش دل زود درگیرد تو را
ور گریزی زین دو طوفان چون پری بر آسمان
بر فراز آسمان آه سحر گیرد تو را
باخبر کردم تو را خون ضعیفان را مریز
زان که خون بیگناهان بیخبر گیرد تو را
نفرت مردم به مانند سگ درنده است
گر تو از پیشش گریزی زودتر گیرد تو را
کن حذر زان دم که دست عاشق دلمردهای
همچو قاتل در میان رهگذر گیرد تو را
ای خدنگ غمزهٔ جانان ز تنهایی منال
مرغ دل چون جوجه زیر بال و پر گیرد تو را
خاک زیر و رو ندارد پیش عزم عاشقان
هر کجا باشد بهار آخر به بر گیرد تو را
#ملک_الشعرای_بهار
@rahenow 🗿👈
خون مردم، آخر ای بیدادگر، گیرد تو را
ای شکرلب، آب چشمم نیک دریابد تو را
وی قصبپوش آتش دل زود درگیرد تو را
ور گریزی زین دو طوفان چون پری بر آسمان
بر فراز آسمان آه سحر گیرد تو را
باخبر کردم تو را خون ضعیفان را مریز
زان که خون بیگناهان بیخبر گیرد تو را
نفرت مردم به مانند سگ درنده است
گر تو از پیشش گریزی زودتر گیرد تو را
کن حذر زان دم که دست عاشق دلمردهای
همچو قاتل در میان رهگذر گیرد تو را
ای خدنگ غمزهٔ جانان ز تنهایی منال
مرغ دل چون جوجه زیر بال و پر گیرد تو را
خاک زیر و رو ندارد پیش عزم عاشقان
هر کجا باشد بهار آخر به بر گیرد تو را
#ملک_الشعرای_بهار
@rahenow 🗿👈
هیچ چیز خفتآورتر از این نیست که ببینی ابلهی در آنچه تو شکست خوردهای، موفق شده است!
#گوستاو_فلوبر
از کتاب " تربیت _ احساسات "
@rahenow 🗿👈
#گوستاو_فلوبر
از کتاب " تربیت _ احساسات "
@rahenow 🗿👈
لا لا لا لا بخواب آرام،بیداری خطرناک است
حساب هر که بیدار است در این مملکت،پاک است
نه چنگیز اینچنین خون ریخت از مردم نه اسکندر
وطن این روزها درگیر با یک قوم سفّاک است
جوانان را هدف می گیرد از سر،در خیابانها
یقینا دور دستِ ماردوشِ پیر،ضحاک است
تبر سر شاخه ها را می زند،اما نمی داند
که این آزاد سروِ سبز باور،ریشه در خاک است
سرود مردمان،زن زندگی آزادی است اینجا
که در هر شهر و دِه این روزها در حال پژواک است
نمی بندند مردم دل به صدها وعده ات ای شیخ
که میدانند اینها بخشی از تأثیر تریاک است
به مردم وعده ی ویلا و ژیلا می دهی یکسر
معاذَاللَّه،مگر دین شما بنگاه املاک است؟
نمی دانم پس از من وضع این کشور چه خواهد شد
ولی،می دانم اوضاع شما خیلی اسفناک است
#مصطفی_علوی
@rahenow 🗿👈
حساب هر که بیدار است در این مملکت،پاک است
نه چنگیز اینچنین خون ریخت از مردم نه اسکندر
وطن این روزها درگیر با یک قوم سفّاک است
جوانان را هدف می گیرد از سر،در خیابانها
یقینا دور دستِ ماردوشِ پیر،ضحاک است
تبر سر شاخه ها را می زند،اما نمی داند
که این آزاد سروِ سبز باور،ریشه در خاک است
سرود مردمان،زن زندگی آزادی است اینجا
که در هر شهر و دِه این روزها در حال پژواک است
نمی بندند مردم دل به صدها وعده ات ای شیخ
که میدانند اینها بخشی از تأثیر تریاک است
به مردم وعده ی ویلا و ژیلا می دهی یکسر
معاذَاللَّه،مگر دین شما بنگاه املاک است؟
نمی دانم پس از من وضع این کشور چه خواهد شد
ولی،می دانم اوضاع شما خیلی اسفناک است
#مصطفی_علوی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شکار شدن زن بسیجیای که از دخترای بیحجاب اصفهان فیلم میگرفت:
#مهسا_امینی
#اعتراضات_سراسری
@rahenow 🗿👈
#مهسا_امینی
#اعتراضات_سراسری
@rahenow 🗿👈
.
حتی این بشر هم کارآیی مثبتتری نسبت به رییس کل بانک مرکزی ایران دارد!
حاج ادریس، رئیس بانک مرکزی طالبان با سواد ابتدایی خواندن و نوشتن پشتون؛ رزومه اقتصادی: مسئول پنهان کردن دارایی خلیفه سابق طالبان!
اما دستاورد او در دوره مدیریت یک سالهاش جالب است!
«افغانی»، واحد پول افغانستان نزدیک به ۸۰ درصد در مقابل ریال ما رشد داشته و در مقابل دلار آمریکا در این یک سال ثابت مانده است!
@rahenow 🗿👈
حتی این بشر هم کارآیی مثبتتری نسبت به رییس کل بانک مرکزی ایران دارد!
حاج ادریس، رئیس بانک مرکزی طالبان با سواد ابتدایی خواندن و نوشتن پشتون؛ رزومه اقتصادی: مسئول پنهان کردن دارایی خلیفه سابق طالبان!
اما دستاورد او در دوره مدیریت یک سالهاش جالب است!
«افغانی»، واحد پول افغانستان نزدیک به ۸۰ درصد در مقابل ریال ما رشد داشته و در مقابل دلار آمریکا در این یک سال ثابت مانده است!
@rahenow 🗿👈
رسما شاهد فروپاشی اقتصادی هستیم
دلار چسبیده به ۴۵ هزار تومان
افزایش نرخها از سال و ماه و هفته و روز رسیده به ساعت و دقیقه و ثانیه
بعد پلشتها امروز ریختهاند خیابان فردوسی تهران، چند خرده فروش خیابانی دلار را در این سرما بازداشت کردهاند به بهانه کنترل بازار ارز
همینقدر تباه
@rahenow 🗿👈
دلار چسبیده به ۴۵ هزار تومان
افزایش نرخها از سال و ماه و هفته و روز رسیده به ساعت و دقیقه و ثانیه
بعد پلشتها امروز ریختهاند خیابان فردوسی تهران، چند خرده فروش خیابانی دلار را در این سرما بازداشت کردهاند به بهانه کنترل بازار ارز
همینقدر تباه
@rahenow 🗿👈
چه برانی
چه بخوانی
چه به اوجم برسانی
چه به خاكم بكشانی…
نه من آنم كه برنجم
نه تو آنی كه برانی..
نه من آنم كه ز فیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی كه گدا را ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد…
نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی...
كس به غیر از تو نخواهم
چه بخواهی چه نخواهی...
باز كن در كه جز این خانه مرا نیست پناهی...
#حضرت_مولانا
@rahenow🗿👈
چه بخوانی
چه به اوجم برسانی
چه به خاكم بكشانی…
نه من آنم كه برنجم
نه تو آنی كه برانی..
نه من آنم كه ز فیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی كه گدا را ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد…
نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی...
كس به غیر از تو نخواهم
چه بخواهی چه نخواهی...
باز كن در كه جز این خانه مرا نیست پناهی...
#حضرت_مولانا
@rahenow🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نقشه شوم و شوکه کنننده دولت و بانکها در ایجاد تورم و گرانی در بازار مسکن و ارز و طلا که شنیدنش برای فهم و آگاهی مردم ضروری است!
افشاگری از فروش هوای تهران به یک عده خاص که دولت و شهرداری از آنها حساب میبرند!
ببینید بانکها با منفعت طلبی خودشان چه فاجعهای در ایران به بار آوردهاند!
پخش کنید همه مطلع شوند!
@rahenow 🗿👈
افشاگری از فروش هوای تهران به یک عده خاص که دولت و شهرداری از آنها حساب میبرند!
ببینید بانکها با منفعت طلبی خودشان چه فاجعهای در ایران به بار آوردهاند!
پخش کنید همه مطلع شوند!
@rahenow 🗿👈
♻️ بروزرسانی قیمت ارز و طلا و سکه: 1401/10/08 ساعت 13:10
💵 #دلار_آمریکا: 43,250 تومان
💶 #یورو_اروپا: 45,900 تومان
💷 #پوند_انگلیس: 52,000 تومان
🇦🇪 #درهم_امارات: 11,950 تومان
💰 #اونس_جهانی 1,810.3 دلار
💰 #مظنه: 8,247,000 تومان
💰 #گرم_18_عیار: 1,903,800 تومان
🥇 #سکه_بهار : 20,700,000 تومان
🥇 #سکه_امامی : 23,000,000 تومان
🥇 #نیم_سکه: 12,950,000 تومان
🥇 #ربع_سکه: 9,950,000 تومان
🥇 #سکه_گرمی: 4,450,000 تومان
💵 #دلار_آمریکا: 43,250 تومان
💶 #یورو_اروپا: 45,900 تومان
💷 #پوند_انگلیس: 52,000 تومان
🇦🇪 #درهم_امارات: 11,950 تومان
💰 #اونس_جهانی 1,810.3 دلار
💰 #مظنه: 8,247,000 تومان
💰 #گرم_18_عیار: 1,903,800 تومان
🥇 #سکه_بهار : 20,700,000 تومان
🥇 #سکه_امامی : 23,000,000 تومان
🥇 #نیم_سکه: 12,950,000 تومان
🥇 #ربع_سکه: 9,950,000 تومان
🥇 #سکه_گرمی: 4,450,000 تومان
دومینوی فروپاشی شروع شده است
و ما همچنان مثل کبک سر زیر برف کرده ایم ،چه کسی مسئول این همه نابسامانی موجود در کشوراست ،آیا وقتی در تریبونهای خود فریاد میزنید آغوش مردم برای فریب خوردگان بازاست ،منظورتان از مردم چه کسانی هستند ؟
آیا فریب خوردگان، معترضان به خفقان موجود در جامعه و مغترضین به اوضاع نابسامان اقتصادی هستند ؟
یا کسانی که با علم به ناکارآمدیشان سکان اداره کشور را رها نمیکنند ؟
تاکی میخواهید بی کفایتی مدیران نالایق اقتصادی کشور را به گردن دشمنان خیالی بیاندازید ؟
کسی که مدعی بود با نمره قبولی ۱۹ در علم اقتصاد ریال کشور را جزو چهار ارز معتبر جهانی خواهد کرد اکنون معاون اقتصادی ریاست جمهوری است و ارزش پول ملی ۵۲ درصد سقوط کرده است.
اقتصاد یک علم جهانی است و هرگز نمیتوان موتور پیشران اقتصاد کشور را با دستور جلو راند ،ایدولوژی حاکم بر تفکرات اقتصادی شما با علم روز اقتصاد هیچ سنخیتی ندارد و قبول این تناقض خود شهامت میخواهد که شما ندارید،
امروز حتی داد مراجع عظام هم درآمده است وگوش شنوایی به این همه اعتراض نیست،
اسرائیل در پایتخت کشور با سلاح اتوماتیک دانشمند هسته ای ما را در روز روشن ترور میکند آنگاه فرمانده محترم سپاه دم از اقتدار نظامی میزند ،اسناد به کلی سری هسته ای کشور توسط عوامل موصاد دزدیده میشود و ما هنوز هم در توهم اقتدار نظامی جولان میدهیم،
سرداری که با طراحی یک عملیات و لو رفتن آن ۵۰۰۰ نفر از رشیدترین و مخلص ترین نیروهای انقلاب را به کشتن داد و اسم آنرا گذاشت عملیات فریب نه تنها ماخذه نشد بلکه با ارتقا شد معاون اقتصادی ریاست جمهور ....
امروز دیگر تهاجم های نظامی برای سلطه بر ملتها سالهاست منسوخ شده است زیرا هزینه چنین تهاجماتی مقرون به صرفه نیست وقتی میتوان با افراد متوهم و فروپاشی اقتصادی ملتی را به اسارت کشید چه لزومی به پرداخت هزینه های نظامی است...
مدعیان دیروز ،که فریاد وامصیبتا سر می دادند و معتقد بودند اقتصاد کشور را میشود با ده راهکار علمی آموخته در دانشگاه امام صادق احیا کنند پس از ۱۶ ماه تصدی تمام ارکان اقتصادی کشور در باتلاق فروپاشی اقتصادی غرق شده اند و میخواهند با دستگیری ۱۳ دلال ارز بازار نابسامانی ارز را بهبود بخشند آنها فراموش کرده اند روزی که سلطان سکه اعدام شد قیمت سکه سه میلیون تومن بود و امروز مرز بیست میلیون تومن را رد کرده است این توجیحات دیگر نخ نما شده است ،بهتراست به ناکارآمدیتان راعتراف کنید وکار را به کاردان بسپارید ،
در کشوری که ۸۰ درصد مردمش زیر خط فقرهستند دم زدن از توسعه توهمی بیش نیست ،امروز بواسطه مدیریت ناکارآمد شما مردان مخلص انقلابی تنها قشری که تا به امروز معترض نبود به صف معترضان پیوست آیات عظام که بنا به مصلحت و خویشتن داریشان تا کنون سکوت کرده بودند امروز معترض اوضاع نابسامان اقتصادی شده اند ،آیا در این کشور کسی مانده که موافق شرایط موجود باشد ،چه اصراری بر ادامه این روند ناصواب دارید .شعار کلیدی انقلاب ۵۷ استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود
انصافا خود بگوئید چقدر به این شعار و آرمان انقلاب پایبند بوده اید ؟
هیچ کجای دنیا مردمی نجیب تر از این مردمان نخواهید یافت،مردمی که در تمام بزنگاهها پشتیبان نظام و دولتشان بوده اند ولی آیا شما هم چنین بوده اید اگر هستید سکان اداره کشور را رها کنید و کار را به کاردان بسپارید چرا که آزموده را آزمودن خطاست...
نواده محمدی
@rahenow 🗿👈
و ما همچنان مثل کبک سر زیر برف کرده ایم ،چه کسی مسئول این همه نابسامانی موجود در کشوراست ،آیا وقتی در تریبونهای خود فریاد میزنید آغوش مردم برای فریب خوردگان بازاست ،منظورتان از مردم چه کسانی هستند ؟
آیا فریب خوردگان، معترضان به خفقان موجود در جامعه و مغترضین به اوضاع نابسامان اقتصادی هستند ؟
یا کسانی که با علم به ناکارآمدیشان سکان اداره کشور را رها نمیکنند ؟
تاکی میخواهید بی کفایتی مدیران نالایق اقتصادی کشور را به گردن دشمنان خیالی بیاندازید ؟
کسی که مدعی بود با نمره قبولی ۱۹ در علم اقتصاد ریال کشور را جزو چهار ارز معتبر جهانی خواهد کرد اکنون معاون اقتصادی ریاست جمهوری است و ارزش پول ملی ۵۲ درصد سقوط کرده است.
اقتصاد یک علم جهانی است و هرگز نمیتوان موتور پیشران اقتصاد کشور را با دستور جلو راند ،ایدولوژی حاکم بر تفکرات اقتصادی شما با علم روز اقتصاد هیچ سنخیتی ندارد و قبول این تناقض خود شهامت میخواهد که شما ندارید،
امروز حتی داد مراجع عظام هم درآمده است وگوش شنوایی به این همه اعتراض نیست،
اسرائیل در پایتخت کشور با سلاح اتوماتیک دانشمند هسته ای ما را در روز روشن ترور میکند آنگاه فرمانده محترم سپاه دم از اقتدار نظامی میزند ،اسناد به کلی سری هسته ای کشور توسط عوامل موصاد دزدیده میشود و ما هنوز هم در توهم اقتدار نظامی جولان میدهیم،
سرداری که با طراحی یک عملیات و لو رفتن آن ۵۰۰۰ نفر از رشیدترین و مخلص ترین نیروهای انقلاب را به کشتن داد و اسم آنرا گذاشت عملیات فریب نه تنها ماخذه نشد بلکه با ارتقا شد معاون اقتصادی ریاست جمهور ....
امروز دیگر تهاجم های نظامی برای سلطه بر ملتها سالهاست منسوخ شده است زیرا هزینه چنین تهاجماتی مقرون به صرفه نیست وقتی میتوان با افراد متوهم و فروپاشی اقتصادی ملتی را به اسارت کشید چه لزومی به پرداخت هزینه های نظامی است...
مدعیان دیروز ،که فریاد وامصیبتا سر می دادند و معتقد بودند اقتصاد کشور را میشود با ده راهکار علمی آموخته در دانشگاه امام صادق احیا کنند پس از ۱۶ ماه تصدی تمام ارکان اقتصادی کشور در باتلاق فروپاشی اقتصادی غرق شده اند و میخواهند با دستگیری ۱۳ دلال ارز بازار نابسامانی ارز را بهبود بخشند آنها فراموش کرده اند روزی که سلطان سکه اعدام شد قیمت سکه سه میلیون تومن بود و امروز مرز بیست میلیون تومن را رد کرده است این توجیحات دیگر نخ نما شده است ،بهتراست به ناکارآمدیتان راعتراف کنید وکار را به کاردان بسپارید ،
در کشوری که ۸۰ درصد مردمش زیر خط فقرهستند دم زدن از توسعه توهمی بیش نیست ،امروز بواسطه مدیریت ناکارآمد شما مردان مخلص انقلابی تنها قشری که تا به امروز معترض نبود به صف معترضان پیوست آیات عظام که بنا به مصلحت و خویشتن داریشان تا کنون سکوت کرده بودند امروز معترض اوضاع نابسامان اقتصادی شده اند ،آیا در این کشور کسی مانده که موافق شرایط موجود باشد ،چه اصراری بر ادامه این روند ناصواب دارید .شعار کلیدی انقلاب ۵۷ استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود
انصافا خود بگوئید چقدر به این شعار و آرمان انقلاب پایبند بوده اید ؟
هیچ کجای دنیا مردمی نجیب تر از این مردمان نخواهید یافت،مردمی که در تمام بزنگاهها پشتیبان نظام و دولتشان بوده اند ولی آیا شما هم چنین بوده اید اگر هستید سکان اداره کشور را رها کنید و کار را به کاردان بسپارید چرا که آزموده را آزمودن خطاست...
نواده محمدی
@rahenow 🗿👈