تو خود آفتاب خود باش...
این روزها فارغ از وضعیت جسمی و بیمارهایی که درگیر آنها هستم، کمی گرفتاریها زیاد شده همین علت کمرنگ شدنم است. اما این گرفتاریها منجر به این نشده که جامعه، مردم، دردها و رنجهایشان را نبینم و حرفها و نقدهایشان را نخوانم. شرایط سخت است اما همچنان زندهام و زندهایم؛ پدر نزدیک دو هفته است در بیمارستان بستری بود، خانواده مدام تلفنها و پیامهای تهدیدآمیز دریافت میکنند که «پسرت را فلان میکنیم، برادرت را بهمان میکنیم.» کارفرمایم را احضار کردهاند که بیمه حسین را قطع و از کارش اخراج کن (که گفته نمیکنم)، به مالک خانهای که در آن مستاجرم گفتهاند حسین را از اینجا بیرون کن (که گفته نمیتوانم)، کار بهجایی رسیده که به یک مرکز درمانی گفتهاند حسین را پذیرش نکنید (که آنها پذیرش کردند).
در این شرایط، بازوی حکومت از خارج از ایران فشار مضاعف میآورد، در اشتراکهای توییتر و... خرابکاری میکنند و سعی در خفه کردن ما دارند! در میان این دشواریها، خبر میرسد برادرم را بردهاند دادستانی ملکان و چند ساعتی بازجویی کردهاند، و پس از داد و فریاد مادر و خواهرم و پس از آنکه پدرم از بیمارستان برای اعتراض با آن حالش جلوی دادستانی میرود او را آزاد میکنند. آن میان شخصی بهنام «علی عشرتیآذر» که عنوان بازپرس را یدک میکشد به مادرم توهین کرده و او را تهدید میکند. عصر میشود هوا تاریک میشود، میگویند دوتا از دوستانم «شهابالدین نظری» و «احمد رئیسی» را بازداشت کردهاند. درد وقایع مهمتری چون کشتن وطندوستان (مجیدرضا رهنورد، آزادی کرمی، محمد حسینی و محسن شکاری)، زندانی کردن و آزار هممیهنان را هر روز با جان و دل حس میکنم، تصاویر عزیزانی را میبینم که چشم یا چشمهایشان را از آنها گرفتهاند اما شجاعت و آگاهی را نه!
این روزهای تلخ میگذرند، اما بیتفاوت از کنارشان رد نمیشوم، قلب آدمی بهدرد میآید اما نمیگذاریم قلب ما ایرانیان از تپیدن باز ماند، خصوصا برای همدیگر. این کارها و فشارهای طاقتفرسای برای این است که از ایران بروم، اما من هستم، تا جان در بدن دارم در ایران هستم و میمانم؛ بهقول علی دایی :«کسی میرود که آمده باشد، نه کسی که ریشه در این خاک دارد». ما زاده این آب و خاکیم، بزرگ شده در کوچهها و خیابانهایِ ایرانی هستیم که هر لحظه شاهد رنج و درد مردم بودهاست. اگر قرار باشد بیکار شوم، آواره باشم، و... اسارت و آوارگی در میهنم را انتخاب میکنم. یک جان و یک زندگی دارم که با افتخار در راه ایران و مردمش میدهم. کسی که دست از جان شسته را نیازمایید. :)
همهی ما که اینجاییم،
یک آسمان داریم و همین یک لبخند
شاید فردا ما را بکشند
اما نمیتوانند این لبخند
و این آسمان را از ما بگیرند.
یانیس ریتسوس
پینوشت: این روزها نگران و پیگیر توماج و همه جانهای عزیزی هستم که در بند و اسارت هستند. امید دارم بهزودی در کنارمان خواهند بود. ما، کنار همه آنها هستیم که قلبشان برای ایران و مردمانش میتپد. (بعد ما بارون میباره عطر آزادی… پر میشه این خونه از رقص و گل و شادی)
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
این روزها فارغ از وضعیت جسمی و بیمارهایی که درگیر آنها هستم، کمی گرفتاریها زیاد شده همین علت کمرنگ شدنم است. اما این گرفتاریها منجر به این نشده که جامعه، مردم، دردها و رنجهایشان را نبینم و حرفها و نقدهایشان را نخوانم. شرایط سخت است اما همچنان زندهام و زندهایم؛ پدر نزدیک دو هفته است در بیمارستان بستری بود، خانواده مدام تلفنها و پیامهای تهدیدآمیز دریافت میکنند که «پسرت را فلان میکنیم، برادرت را بهمان میکنیم.» کارفرمایم را احضار کردهاند که بیمه حسین را قطع و از کارش اخراج کن (که گفته نمیکنم)، به مالک خانهای که در آن مستاجرم گفتهاند حسین را از اینجا بیرون کن (که گفته نمیتوانم)، کار بهجایی رسیده که به یک مرکز درمانی گفتهاند حسین را پذیرش نکنید (که آنها پذیرش کردند).
در این شرایط، بازوی حکومت از خارج از ایران فشار مضاعف میآورد، در اشتراکهای توییتر و... خرابکاری میکنند و سعی در خفه کردن ما دارند! در میان این دشواریها، خبر میرسد برادرم را بردهاند دادستانی ملکان و چند ساعتی بازجویی کردهاند، و پس از داد و فریاد مادر و خواهرم و پس از آنکه پدرم از بیمارستان برای اعتراض با آن حالش جلوی دادستانی میرود او را آزاد میکنند. آن میان شخصی بهنام «علی عشرتیآذر» که عنوان بازپرس را یدک میکشد به مادرم توهین کرده و او را تهدید میکند. عصر میشود هوا تاریک میشود، میگویند دوتا از دوستانم «شهابالدین نظری» و «احمد رئیسی» را بازداشت کردهاند. درد وقایع مهمتری چون کشتن وطندوستان (مجیدرضا رهنورد، آزادی کرمی، محمد حسینی و محسن شکاری)، زندانی کردن و آزار هممیهنان را هر روز با جان و دل حس میکنم، تصاویر عزیزانی را میبینم که چشم یا چشمهایشان را از آنها گرفتهاند اما شجاعت و آگاهی را نه!
این روزهای تلخ میگذرند، اما بیتفاوت از کنارشان رد نمیشوم، قلب آدمی بهدرد میآید اما نمیگذاریم قلب ما ایرانیان از تپیدن باز ماند، خصوصا برای همدیگر. این کارها و فشارهای طاقتفرسای برای این است که از ایران بروم، اما من هستم، تا جان در بدن دارم در ایران هستم و میمانم؛ بهقول علی دایی :«کسی میرود که آمده باشد، نه کسی که ریشه در این خاک دارد». ما زاده این آب و خاکیم، بزرگ شده در کوچهها و خیابانهایِ ایرانی هستیم که هر لحظه شاهد رنج و درد مردم بودهاست. اگر قرار باشد بیکار شوم، آواره باشم، و... اسارت و آوارگی در میهنم را انتخاب میکنم. یک جان و یک زندگی دارم که با افتخار در راه ایران و مردمش میدهم. کسی که دست از جان شسته را نیازمایید. :)
همهی ما که اینجاییم،
یک آسمان داریم و همین یک لبخند
شاید فردا ما را بکشند
اما نمیتوانند این لبخند
و این آسمان را از ما بگیرند.
یانیس ریتسوس
پینوشت: این روزها نگران و پیگیر توماج و همه جانهای عزیزی هستم که در بند و اسارت هستند. امید دارم بهزودی در کنارمان خواهند بود. ما، کنار همه آنها هستیم که قلبشان برای ایران و مردمانش میتپد. (بعد ما بارون میباره عطر آزادی… پر میشه این خونه از رقص و گل و شادی)
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
سهم مردم از بودجه افزایش مالیات
–سهم مراکز مذهبی از بودجه افزایش اعتبار!
بودجه مرکز خدمات حوزه از ۲۸٠٠ میلیارد به ۶۴٠٠ میلیارد
موسسه امام خمینی (مصباح) از ۳۳ میلیارد به ۱۴۱ میلیارد
سازمان تبلیغات از ۷۴٠ میلیارد به ۲۲٠٠ میلیارد
جامعه مصطفی از ۵۷۶ میلیارد به ۸۹۵ میلیارد رشد کرد.
سهم مردم هم، در این اوضاع رکود و تحریم؛ افزایش پرداخت مالیات، به رقم کمرشکن ۸۳۶ هزار میلیارد./هیرش سعیدیان
@rahenow 🗿👈
–سهم مراکز مذهبی از بودجه افزایش اعتبار!
بودجه مرکز خدمات حوزه از ۲۸٠٠ میلیارد به ۶۴٠٠ میلیارد
موسسه امام خمینی (مصباح) از ۳۳ میلیارد به ۱۴۱ میلیارد
سازمان تبلیغات از ۷۴٠ میلیارد به ۲۲٠٠ میلیارد
جامعه مصطفی از ۵۷۶ میلیارد به ۸۹۵ میلیارد رشد کرد.
سهم مردم هم، در این اوضاع رکود و تحریم؛ افزایش پرداخت مالیات، به رقم کمرشکن ۸۳۶ هزار میلیارد./هیرش سعیدیان
@rahenow 🗿👈
تریاک رکورد قیمت را شکست.
افزایش 6 برابری قیمت تریاک بسیاری از معتادان را به ترک مواد مخدر روی آورده است، سلامت برخی دیگر از معتادان هم با توجه به مواد مخدر نامرغوب بیش از پیس مورد لطمه قرار گرفته است
حتی معتادا هم اینجا آسایش ندارن😐
افزایش 6 برابری قیمت تریاک بسیاری از معتادان را به ترک مواد مخدر روی آورده است، سلامت برخی دیگر از معتادان هم با توجه به مواد مخدر نامرغوب بیش از پیس مورد لطمه قرار گرفته است
حتی معتادا هم اینجا آسایش ندارن😐
✍️ ما حکومتی داریم که وقتی از آمریکا #انتقام_سخت میگیرد، هواپیمای مسافربری را در آسمان پایتخت خودش با موشک سرنگون میکند؛ ما حکومتی داریم که به رغم برخورداری کشورمان از دومین ذخایر گاز دنیا، منتظر #زمستان_سخت اروپا میماند، اما برای تأمین گاز داخل به مردم التماس میکند؛ ما حکومتی داریم که وعدهی فروپاشی #آمریکا و #اسرائیل را میدهد، اما خودش همهجوره در آستانهی فروپاشی است! به قول دکتر #حسن_محدثی، جامعهشناس، «اگر قصد مهاجرت یا خودکشی دارید، یکی دو سال صبر کنید. ایران شاهد تحولات اجتماعی بزرگی خواهد بود!»
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
📍#هشدار_جدی👇
✍️ از #بودجهی_۱۴۰۲ دولت انقلابی و انتصابیِ اقلیت، دولتِ سیدِ کاذب الوعدِ محرومان، شاید برای اقلیت حاکم، دلالان، #کاسبان_بیشرافت_تحریم و دلهدزدهای وابسته به آنها بوی #سوئیس به مشام برسد، اما برای دستکم ۵۰ درصد مردم بینوا و گرفتار در دست این حکومت، به شدت بوی تند و آزاردهنده #ونزوئلا استشمام میشود!
@rahenow 🗿👈
✍️ از #بودجهی_۱۴۰۲ دولت انقلابی و انتصابیِ اقلیت، دولتِ سیدِ کاذب الوعدِ محرومان، شاید برای اقلیت حاکم، دلالان، #کاسبان_بیشرافت_تحریم و دلهدزدهای وابسته به آنها بوی #سوئیس به مشام برسد، اما برای دستکم ۵۰ درصد مردم بینوا و گرفتار در دست این حکومت، به شدت بوی تند و آزاردهنده #ونزوئلا استشمام میشود!
@rahenow 🗿👈
و خدا ،
آفریدگاریست جبار!
کارش همه این است
صبح تا شب
پی ما را بگیرد،
تا ذره ای
از خم و راست ما،
کم نشود!
بپوشیم و بنوشیم
به پیمانه ی او!
بخندیم / نخندیم
در اندازه ی او!
این خدا،
نه رئوف است و
نه اصلا ،کریم
به گمان که او هم/نعوذبالله
آدمی است چو ما!
یا که نه،
در این گمراهی ما و
نا پیدایی روی خدا
آدمی به تحریفِ قلم،
مسلمانی را
جور دیگر ،
آموخته به ما...
@rahenow 🗿👈
آفریدگاریست جبار!
کارش همه این است
صبح تا شب
پی ما را بگیرد،
تا ذره ای
از خم و راست ما،
کم نشود!
بپوشیم و بنوشیم
به پیمانه ی او!
بخندیم / نخندیم
در اندازه ی او!
این خدا،
نه رئوف است و
نه اصلا ،کریم
به گمان که او هم/نعوذبالله
آدمی است چو ما!
یا که نه،
در این گمراهی ما و
نا پیدایی روی خدا
آدمی به تحریفِ قلم،
مسلمانی را
جور دیگر ،
آموخته به ما...
@rahenow 🗿👈
کاریکاتور جدید شارلی ابدو با حمایت از #IRGCterrorists و حمایت از پویش قرار گرفتن سپاه در لیست گروه تروریستی
شارلی ابدو (مجله فرانسوی) نیز صدای این هشتگ #ملت_ایران را شنید و حمایت کرد.
@rahenow 🗿👈
شارلی ابدو (مجله فرانسوی) نیز صدای این هشتگ #ملت_ایران را شنید و حمایت کرد.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهندس بازرگان:
«اگر ما مجلسِ آزاد و مستقل نداشته باشیم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد، دیر یا زود جمهوری اسلامی مانند سَلَف خود تبدیل به نوعی استبداد و نظام طاغوتی خواهد شد!»
@rahenow 🗿👈
«اگر ما مجلسِ آزاد و مستقل نداشته باشیم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد، دیر یا زود جمهوری اسلامی مانند سَلَف خود تبدیل به نوعی استبداد و نظام طاغوتی خواهد شد!»
@rahenow 🗿👈
وقتی نخبگان طرد و پخمگان میداندار میشود، سهم این مردم مظلوم در زمستان سخت اروپا، هوای آلوده، دلار ۴۱ هزار تومانی، قطعی گاز و گرانی است.
اگر پیشرفت این است؟ مرحمت فرموده، پسرفت کنید.
البته برای خودتان، خانه گرم، سفره پر، درمان عالی و حساب بانکی قطعا پیشرفت به حساب میآید.
#زمستان_سخت
✍️ یاشارسلطانی
@rahenow 🗿👈
اگر پیشرفت این است؟ مرحمت فرموده، پسرفت کنید.
البته برای خودتان، خانه گرم، سفره پر، درمان عالی و حساب بانکی قطعا پیشرفت به حساب میآید.
#زمستان_سخت
✍️ یاشارسلطانی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آخوند : یکی از شروط جذب طلبه در مدرسه علمیه زیبابودن است، شخصی به من گفت با پدر و برادرم رفته بودیم تا برادرم طلبه بشه، حاج آقا گفت این خوشگل نیست ایشون خوشگله بیاد ، بزور دست منو گرفت و بابام هم راضی شد که من طلبه شدم!
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
فقر روح الله عجمیان امتیاز او نیست، عیب دستگاه حاکم است، همیشه همین بوده، فقرا همدیگر را میکشند تا اغنیا در چَرا ی اموال آنها، مجبور نباشند به هیچ چِرایی پاسخ بدهند!
و وظیفه ما، پرسشگریست،
چرا از جان گذشته های هر دو جناح از فقیرترینها هستند!؟
PartoGoodie
در جنگ اربابها، سر رعیتها میشکند. (دن آرام)
@rahenow 🗿👈
و وظیفه ما، پرسشگریست،
چرا از جان گذشته های هر دو جناح از فقیرترینها هستند!؟
PartoGoodie
در جنگ اربابها، سر رعیتها میشکند. (دن آرام)
@rahenow 🗿👈