@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
‏دختر آقای علم الهدی و همسر آقای رئیسی فرموده اند که با حمایت از زنان تاثیر گذار «جهان زیباتری برپا می‌کنیم»
برای برپا کردن جهانی زیباتر اولین قدم آن است که زن‌ها صرف نظر از سمت و نام و عنوان پدر و شوهر، خودشان اسم و فامیل و هویت مستقل داشته باشند چه در حیات چه در ممات
#بدیهیات


✍️محمدعلی آهنگران

@rahenow 🗿👈
کنایه یک فعال رسانه‌ای به سمینار زنانِ تاثیرگذار

✍️محمدحسین کریمی: زنِ تاثیر گذارِ امسال، بگمانم آن دخترک مظلوم‌ کُرد بود که آمد تهران مهمانی، بر نگشت طفلی.

‏مرگ غریبانه اش، تاریخ ایران را ورق زد. تاثیر این شکلیست، عزیزجان!


@rahenow 🗿👈
فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام‌صادق(ع) چه نقشی در ابربحران‌های کشور دارند؟

برخی عقیده دارند که دانش‌آموختگان دانشگاه امام‌صادق (ع) دست‌کم در سه ابربحران موجود کشور نقش دارند:

1- ابر‌بحران انزوای ایران: استادان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) بدون شک مطرح‌ترین و مصرترین مخالفان برجام و FATF هستند. برخی مانند احمد علم‌الهدی و غلامرضا مصباحی‌مقدم در قامت استاد و برخی مانند سعید جلیلی و علی باقری‌کنی در قامت دیپلمات و سیاستمدار و برخی دیگر نظیر وحید یامین‌پور، امیرحسین ثابتی و دیگران در قامت مجری و روزنامه‌نگار در برابر برجام می‌ایستند و نمی‌گذارند به سرانجام برسد.

2- ابربحران اقتصاد: اگرچه ابربحران‌های اقتصاد ایران متعلق به این دولت و آن دولت نیستند اما جوانانی که در سال‌های گذشته منتقد سیاست‌های اقتصادی همه دولت‌ها بودند، زمانی که سکان در دست گرفتند از پیشینیان خود بدتر عمل کردند. علی صالح‌آبادی، احسان خاندوزی و حجت عبدالملکی که از چهره‌های شاخص دولت سیزدهم به شمار می‌روند.

3- ابربحران رسانه و اعتماد: پیمان جبلی و همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق در صداوسیما بازی روایت‌ها را به رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی باختند و هزینه سنگینی به کشور تحمیل کردند.
منبع: تجارت فردا

@rahenow 🗿👈
حداقل دستمزد ماهانه ایران ۴۰۰ و ترکیه ۵۰۰ دلار در ۱۳۸۹ بود که در ایران به ۱۴۰ و ترکیه به ۴۵۰ دلار در دی ۱۴۰۱ رسیده است.

♦️طی ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ حداقل دستمزد به دلار در ایران ۶۵٪ و ترکیه ۹٪ کاهش یافت.

♦️نسبت حداقل دستمزد ایران به ترکیه ۸۰٪ در ۱۳۸۹ بود که به ۳۰٪ در دی ۱۴۰۱ رسید. /
هم‌میهن

@rahenow 🗿👈
تو اخبار میگه میدونستید نرخ رشد جمعیت به صفر رسیده!؟

درسته، حالا بزرگوار شما میدونستی الان خونه خریدن شده به آرزویِ دست نیافتنی؟
میدونستی پراید امروز 300 میلیون بود؟
خبر داری دلار بالا 45هزار تومنه؟
قیمت اقلام ضروری و تورم رو میدونید؟
اینارو میدونید یا ایسگاه مارو گرفتید؟


@rahenow 🗿👈
ساندیسی ها خبر دارین که ساندیس شده 5000 تومن؟
دیگه اینم بهتون نمیرسه 😄

@rahenow 🗿👈
حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر برای عموم آزاد و رایگان اعلام شده بود اما این وضعیت استقبال از آن به روایت عکس‌های خبرگزاری ایسناست.
نشانه آشکاری از بحران مشروعیت فرهنگ و هنر رسمی جمهوری اسلامی. 

‏عکس‌های خبرگزاری تسنیم سپاه پاسداران هم نشان می‌دهد حدود نیمی از صندلی‌های تالار وحدت تهران در افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر خالی ماند

جمهوری اسلامی به جایی رسیده که حتی یک تالار را در تهران نمیتونه پر کنه. این حکومت مدتهاست که مرده. فقط باید جنازه‌ش دفن بشه.

باورم نمیشه. یه زمانی بلیط این جشنواره حتی گیر نمیومد. حالا حتی وقتی مجانیه هم کسی نرفته. دم همه گرم :)

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تفاوت ۲ دیدگاه

چرت و پرت های یک گاو بی مغز
و سخنان زیبای یک بزرگ مرد


@rahenow 🗿👈
"بر همگان گر ز فلک زهر ببارد همه شب
من شکر اندر شکر اندر شکر اندر شکرم
هر کسکی را کسکی هر جگری را هوسی
لیک کجا تا به کجا من ز هوایی دگرم"

مولوی
پروژهٔ جدید حکومت آخوندی:

تفرقه بینداز و حکومت کن 

@rahenow 🗿👈
‏اصلاح‌طلبی‌ترین بیت ادبیات فارسی:


من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید
قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید
🔴 *خودکشی دسته جمعی .... !!!*

بلیط رفت‌ و‌ برگشت به نیویورک آمریکا شده بود نزدیک ۴ هزار تومان . برای ما که دانشجو بودیم نصف بها حساب می کردند . یعنی ۱۹۵۰ تومان! صبحانه و‌ نهار و شام بهمراه ویسکی درجه يك وآبجو - آب پرتقال دسر شیرینی تازه سالاد - میوه پرتقال و موز و سیب!
به مهماندارها میگفتیم:
ببخشید انار دون کرده ندارید؟!!
همیشه میگفتند: "انشالله بعدا"!
خیلی وقت‌ ها از هواپیما در نیویورک پیاده نمیشدیم میگفتیم به کاپیتان بگوئید ما یک چرتی میزنیم تا برگردیم ایران!
اونهایی که با پرواز ۷۴۷ ایران ایر به نیویورک رفته بودند میدانستند که
محل پارک هواپیماهای "ایران ایر" کنار پارکینگ "پان امریکن" بود . دوباره در برگشت چون ساعت ۱۰ صبح پرواز بود قهوه با کیک بعد آب پرتقال بعد نهار‌ و بعد از ظهر انواع مشروبهای ویسکی "شیواز" و آبجو و شراب تا وقت شام که سئوال میکردند:
"استیک یا شنیتسل مرغ با سالاد فرانسوی؟"
بعد کمی چرت زدن و دوباره صبحانه و بعدش میوه و بعدش شراب قرمز با نهار همراه با دسر میوه موز و پرتقال و سیب!
اما آخرین باری که با پرواز مستقیم نیویورک به تهران داشتم برمیگشتم آخرش خیلی بد بود!!
مهماندار گفت: "مسافرین محترم، خانمها روسری ها رو سرتان کنید"!! رسیدیم.
از مهماندار پرسیدم: "روسری برای چی؟!"
گفت: "انقلاب شده!"
من آنقدر رفته بودم و آمده بودم با تمامی مهماندارها رفیق شده بودم
آخرین باری که پیاده شدم یک مهماندار بود موهایش بور بود به اسم "زری" من رو صدا کرد گفت: "پیاده شدی انار دون کرده یادت نره!!!
" هیچوقت متلکی که بارم کرد یادم نمیره!!
ده سال گذشت . با یک پرواز از تهران به مالزی با ایران ایر می رفتم .چند دقیقه ای هواپیما از زمین بلند شده بود مهمانداری یک ظرف آب نبات جلوی من گرفت و گفت: دونه اناری بردار! پرسیدم: زری تو هستی؟!
چرا این شکلی شده ای؟!!
گفت: نباید آرایش کنیم . مسافران تحریک میشوند!! پرسیدم: چیکار میکنی؟!
گفت: سر مهماندار شدم پرواز نیویورک که مالید به جزیره پاتایا مسافر میزنیم یا کوالالامپور ....
بعد گفت: بگذار آب نبات بدم به این بدبخت ها بهت میگم بیای انتهای هواپیما آشپزخانه با هم صحبت کنیم .
چند دقیقه بعد صدایم کرد
گفت: آب میخوری یا آب پرتقال؟ گفتم: "آبجو!" گفت: جو داریم اما آبش رو نه!
گفت: مَرد، گذشت اون روزهایی که سه روز هیچی نمیخوردید پرواز می کردید به نیویورک!!
گفتم: سالهاست که دنبال تو میگردم تا یک سوالی ازت بپرسم.
چرا اون روز به من گفتی پیاده شدی انار دون شده بخور؟!
جواب داد: من با پرواز همه جای دنیا میرفتم . همه جور مسافری با هر ملیتی می دیدم . مشخص بود ملتی که ۴ هزار تومن میدهند میروند نیویورک و بر میگردند و ۶ وعده غذا با ویسکی و آبجو و شراب و شامپاین و تکیلا رو قاطی با هم میخورند بعد
کاسه انار دون شده هم میخواهند ؛ بالاخره از خوشی زیاد خودشون رو خیس میکنند!!!
ظهر شده بود مهماندار از من پرسید:
نهار کوکو سبزی میخوردید یا کوکو سیب زمینی!!
پرسیدم: خانم با چی میدین این کوکو بره پایین؟!! گفت: با آب معدنی"!!!
و چقدر زود چهل سال گذشت !
یاد حرف ‌ژیسکار دستن رئیس‌ جمهور سابق فرانسه افتادم که گفت:
شورش ملت ایران در سال ۵۷ همچنان برای من معمایی مثل خود کشی نهنگ هاست که گاهی بشکل دسته جمعی و بدلایل نامعلومی اتفاق می افتد. تاریخ هرگز ندیده ملتی با خود چنین کند و دست به خودکشی دسته جمعی بزند ... !

*اگه زحمتت نیس*
*اگه انگشتت خسته نمیشه بذار دیگر دوستان نیز بخوانند*
*اگرهم نه،  بدون که با بی تفاوتی ، دیگه آینده ای نمونده که واسش دلواپس باشی*

*بله به همین سادگی

@rahenow 🗿👈
📣 دیشب که خواب بودید...

▪️در پی تصمیم آمریکا برای تحریم ۱۰ مقام انتظامی و امنیتی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران، همزمان با تحریم‌هایی مشابه از سوی اتحادیه اروپا و بریتانیا،رابرت مالی، مسوول امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا توییت کرد: «این اقدام نشان از هماهنگی کامل آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی دارد.
▫️او مدعی شد آمریکا و متحدان آن نقض حقوق بشر در ایران، خشونت حکومتی علیه زنان و سانسور اینترنت در ایران را محکوم می‌کند.

▪️فرماندهی انتظامی سیستان‌وبلوچستان می‌گوید در ساعت ۲ بامداد امروز سه‌شنبه، در یک ماموریت گشت میان ماموران پلیس، با دسته‌ای از مهاجمان، درگیری مسلحانه درگرفته که «در اثر آن مختار مومنی، سرگرد پلیس، ابوذر امیدوار، ستوان سوم پلیس، به شهادت رسیدند و استوار یکم پلیس، میلاد عبدااللهی نیز زخمی شده است.»

▪️نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به خبر آنلاین گفته در برنامه بودجه ای که ابراهیم رئیسی به مجلس داد و تصویب شد، ردیف بودجه دارو «تنها برای شش ماه» تامین دارو کفایت می‌کند.

▪️بنابر گزارش رسانه‌ها فدراسیون جهانی اسب‌دوانی، فدراسیون سوارکاری ایران را از فهرست اعضای‌اش حذف کرده؛ گفته می‌شود علت این کار رعایت نشدن قواعد فنی و پروتکل‌های جهانی از سوی فدراسیون ایران بوده است.

roozArooz_media
@rahenow 🗿👈
یک میلیارد انقدر پول کمی هست که نمیشه باهاش حتی یه آپارتمان کوچیک خرید
یک میلیارد انقدر پول زیادی هست که نشه با سی سال کار کردن پس اندازش کرد...
@rahenow 🗿👈
🔹انتشار گزارش هکرها: مدارک مزرعه بیت‌کوین دانشگاه امام صادق

یکی از اسناد گروه بلک‌ریوارد از هک دانشگاه امام‌صادق نشان می‌دهد این دانشگاه برای درآمدزایی مزرعه استخراج رمزارز دریافت کرده و زمانی که برخی از مزرعه‌ها به دلیل مصرف بالای برق پلمب شده بوده، موفق شده از دادگاه مجوز رفع پلمب را بگیرد.

نکته جالب توجه این است که در گزارش بخش اقتصادی دانشگاه آمده که مجوزهای لازم برای کار مزرعه بیت‌کوین در #مشهد فراهم شده(شهری که هم خاستگاه و هم تکیه‌گاه قدرت بسیاری از امام‌صادقی‌ها از سعید جلیلی تا علم‌الهدی معاون پیشین دانشگاه است) و توصیه می‌شود که از برق نیروگاه متعلق به کارخانه جامعه(الصادق) برای استخراج رمز ارز بهره‌برداری شود

در این بخش گزارش همچنین به فعالیت گسترده واحد اقتصادی دانشگاه در حوزه ساخت و ساز  اشاره شده و لیست چند پروژه ساختمانی آن اعلام می‌گردد

@rahenow 🗿👈
فقط کافی است روسیه از ایران تندتر بدود!   

رضا نصری

دو دوست کنار هم راه می‌رفتند. ناگهان متوجه می‌شوند یک پلنگ وحشی از دور به سمت آن‌ها می‌دود! اولی شروع به فرار می‌کند، منتها دومی از کوله پشتی‌اش یک جفت کفش ورزشی درمی‌آورد و شروع می‌کند به عوض کردن کفش‌هایش!

دوستش قبل از فرار به طعنه از او می‌پرسد «حالا فکر کرده‌ای با کفش ورزشی از پلنگ تندتر خواهی دوید؟!». او هم جواب می‌دهد «من لازم نیست از پلنگ تندتر بدوم! فقط کافی است از تو تندتر بدوم!».

این داستان ایران و روسیه در قضیه اوکراین است. اگر منازعات بالا گرفت و ایران همچنان در افکار عمومی «شریک» جنگ به حساب بیاید، لازم نخواهد بود روسیه تندتر از آمریکا و غرب بدود! فقط کافی است از ایران تندتر بدود!

مهم نیست پوتین باشه یا نعلین!
@rahenow 🗿👈
اگر دلار را از فرزین بخری و به خاندوزی بفروشی، هر دلار ۱۵۰۰ تومان سود خالص داره!

البته برای حفظ عدالت در توزیع این رانت ۱۵۰۰ تومانی، باید ۵۰۰ گرانتر از فرزین خرید و ۵۰۰ ارزانتر به خاندوزی فروخت، اینجوری هر کدوم ۵۰۰ هاپولی می کنیم در جا به جایی هر دلار!

@rahenow 🗿👈
در بدترین دوره روابط خارجی مان هستیم.

با آمریکا در تخاصم، با اروپا در تقابل، با ژاپن و قفقاز در وضعیت Standby و با ترکیه و چین در بی ثباتی هستیم.
بجز سوریه، لبنان و عمان، روابط ما با جهان عرب قطع است.
هند و پاکستان با ما کاری ندارند.
روسیه هم اگر کوزه را نشکند، آبی دستمان نمیدهد.

✍️عبدالرضا داوری

@rahenow 🗿👈