@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
ehsan_soltani
مربی فوتبال به چندین نوجوان در مشهد تجاوز کرده؛ خانواده‌ها شکایت کردند، باشگاه بیانیه داده «انتشار این اخبار کار آمریکاست.»

هر شارلاتانی سوراخ دعا را در این مملکت پیدا کرده؛
شما در این کشور متجاوز باش، قاتل باش، یه ژست آمریکاستیزی بگیر دهن همه را ببند!


Nousheenofiran
تیم فوتبال نمازگزاران مشهد . استان خراسان رضوی . هر جای دیگر دنیا کلی آدم الان استعفا داده بودند.
در ایران دشمن بعد از این که با روش های جاسوسی سوالات کنکور را می دزدی، به بچه ها تجاوز می کند


@rahenow 🗿👈
گردش مالی مشروبات الکلی در ایران

۵۱۱ میلیون لیتر به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد تومن مصرف ایران در سال با رتبه نهم در دنیا

محاسبه کردند شده نفری ۶ لیتر در سال...
نمیدونم کی سهم ما رو میخوره خدا ازش نگذره

@rahenow 🗿👈
اگر در شهر مسلمانان فقیری دیدی
بدان که ثروتمندان آن شهر مال اورا می‌دزدند ...

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرزند این سرزمین

نیک یوسفی فیلمساز ٢٨ ساله بخاطر ساختن این کلیپ ٢ دقیقه ای در بازداشت بسر میبرد.

#مهسا_امینی
#محسن_شکاری
#نه_به_خشونت
#زن_زندگی_آزادی


@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترانه‌ای از زندان اوین تقدیم به همه‌ مردم از طرف غزل عبداللهی دختر عالیه مطلب‌زاده زندانی سیاسی در اوین منتشر شده.
پر از امید و شجاعت
#زن_زندگی_آزادی
#مهسا_امینی
#زندان_اوین

@rahenow 🗿👈
که گرچه رنج به جان می رسد، امید دواست
کشور عاباس!


@rahenow 🗿👈
تنگه هرمز سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم!

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ایران با کشور‌های دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.

بابا رحم کن لعنتی 😂

@rahenow 🗿👈
دیکتاتور عذرخواهی نمی‌کند
‏سقوط می‌کند


@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهروز افخمی کارگردان سینما در مصاحبه‌ای خیزش سراسری مردم در ایران را «نمایش زودگذر خیابانی» خواند که در آن مردم فریب خوردند. او که در جشنواره تحریم شده فیلم فجر نیز به عنوان تهیه‌کننده شرکت می‌کند، اعتراضات آبان ۹۸ را نیز «شورش بنزین» نامید. 


@rahenow 🗿👈
بس که این ملت خر است

 



در سال ۱۳۵۹ شعری بین مردم دست به دست میشد بنام «بس که این ملت خر است» در آن زمان معلوم نشد که شاعر کیست ولی الان می‌دانیم که کار شاعر طنزپرداز معروف و با استعداد زنده یاد ناصر اجتهادی (از نویسندگان مجله فکاهی توفیق) بوده است!

جالب اینجاست که بعد از اینهمه سال هنوز هم  این شعر تازگی خود را حفظ کرده:

 

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است

iبس که این ملت خر است

 

حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است

iبس که این ملت خر است

 

مغزها له شد به زیر سُم ملایان قم

وای در عصر اتم

صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است!!

iبس که این ملت خر است

 

هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند

جان ما را سوختند

حرف حق این روزها گویی گناه منکر است!!

iبس که این ملت خر است

 

مملکت افسوس برگشته به صدها سال پیش

حرف عمامه است و ریش

گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است!!

iبس که این ملت خر است

 

خاک شهر قم گمان داری بشر می‌پرورد

تخم خر می‌پرورد!!

زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است

iبس که این ملت خر است

 

ما که می‌دانیم حال شیخها در حجره‌ها

وای بر احوال ما

کز تف همدرسها ماتحتشان دائم تَر است

iبس که این ملت خر است

 

شیخ ریقوئی که دائم بود دنبال لواط

در پی فور و بساط

با فلانِ پاره‌اش، امروز یک شیر نر است

iبس که این ملت خر است

 

وانکه خیک گنده‌اش پر بود دائم از عرق

چونکه برگشته ورق

پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است

iبس که این ملت خر است

 

معده‌ی هر شیخ چون پر می‌شود از مال مفت

می‌شود گردن کلفت

چشمها انگار کور و گوشها گویی کر است

iبس که این ملت خر است

 

مملکت نابود شد با نقشه بیگانگان

های ای دیوانگان

ریده بر این مملکت این شیخ پشمالوی خوک

با گروهی کله پوک

هر یکی از دیگری ابله‌تر و جا کش‌تر است

iبس که این ملت خر است

 

می‌درَد دیوانه‌وار این مردم بیچاره را

های خرهای خدا

کشتن این خرس مردم‌خوار حج اکبر است

iبس که این ملت خر است

 

خویش را خوانده امام و مسلمین را امتش

چیست؟ دانی علتش؟

زانکه چون خر ملتی زین مفت‌خور فرمانبر است iبس که این ملت خر است

 

ای خوش آن روزی که بینم جمله را بالای دار بر درختان چنار در چنان روزی وطن از هر بهشتی خوش‌تر است بس که این ملت خر است

 

لطفا دوباره به سال انتشار این شعر پر مفهوم دقت کنید!! (سال ۱۳۵۹)

@rahenow 🗿👈
بس که این ملت خر است

در سال ۱۳۵۹ شعری بین مردم دست به دست میشد بنام «بس که این ملت خر است» در آن زمان معلوم نشد که شاعر کیست ولی الان می‌دانیم که کار شاعر طنزپرداز معروف و با استعداد زنده یاد ناصر اجتهادی (از نویسندگان مجله فکاهی توفیق) بوده است!

جالب اینجاست که بعد از اینهمه سال هنوز هم  این شعر تازگی خود را حفظ کرده:

@rahenow 🗿👈
هر چه فروپاشی یک امپراتوری نزدیک‌تر می‌شود، قوانین آن احمقانه‌تر می‌شود.

#مارکوس_تولیوس_سیسرو

@rahenow 🗿👈
دنبال وکیلی نباش که با قانون آشنا باشه؛دنبال وکیلی باش با قاضی آشنا باشه

این جمله از «محمود سعدانی» طنزپرداز مصری است.
سادات که بعد از عبدالناصر رئیس جمهور شد زندانیش کرد چون در طعنه به او گفته بود:
زمان اون قبلی از ترس می‌مردیم، زمان این یکی کم مانده از خنده بمیریم.
سادات از او خواست از سخره‌‌ی دولت دست بردارد.
پاسخ داد:
مضحکه‌ را شما تولید می‌کنید ما فقط بازگو می‌کنیم.
در رمانش (حمارالشرق) جمله‌‌ای دارد که؛ در جوامع ما وقتی معترض باشی بی‌بروبرگرد یکی از این سه‌چیز را از دست می‌دهی؛ یا شغلت را یا آزادی‌ات را یا زندگی و در بیشتر موارد هر سه را.
دهه‌ی‌۶۰رسم بود احزاب برای خود نام‌های اختصاری انتخاب می‌کردند او همزمان که در زندان بود اثر طنز خود [زمش] را به عنوان مانیفست حزبش نوشت. او به نوعی مرامنامه‌ احزاب مصری را به سخره گرفت؛ (زمش) به اختصار، یعنی اینجا برای بقای حزب و منافعت باید چشم بر فجایع کشورت ببندی
در «الولدالشقی» که اتوبیوگرافی اوست می‌گوید:
در تبعید که بودم فهمیدم؛
هر چه صدای سرودهای ملی بلندتر شود، شکست‌ها بیشتر شده
و هرچه رهبران را بیشتر بستایند، مردم در ذلت بیشتری دفن شده‌اند.

@rahenow 🗿👈
مردم اسير سرگذشت شخصی‌شانند. همه اعتقاد دارند هدف اين زندگی پيروی از يک برنامه است. کسی از خودش نمی‌پرسد که آيا اين برنامه خود اوست يا شخص ديگری آن را برايش ريخته. تجربه کسب می‌کنند، خاطره می‌اندوزند، مال جمع می‌کنند و نظرات ديگران را بر دوش می‌کشند که سنگين‌تر از حد توان آنهاست. بنابراين روياهای خودشان را از ياد می‌برند.

#پائولو_کوئلیو
از کتاب " زهیر "

@rahenow 🗿👈
زمستان سخت!

خبر ازمقاماتِ بالا رسید
که در غرب روز مبادا رسید

همانگونه که پیشگو گفته بود
زمستانِ سختِ اروپا رسید

بگو غربیان فکر هیزم کنند
دمای هوا تا به مِنها رسید

ولی انتظارات برعکس شد
خساراتِ آنجا به اینجا رسید!

تمامِ اروپا که قندیل بست
نوکِ چند قندیل تا ما رسید!

در این ماجرا گاز ما قطع شد
به صد جایمان سوزِ سرما رسید

اروپا که یخ زد، در این مملکت
تورم به سرحدِ اعلا رسید!

به آن جمعِ هیزم‌کشِ کودمغز!
بگو دودِ هیزم به ماها رسید

به کُفّارِ غربی دوصد عشق و حال
به ما کُمپلکسِ بلایا رسید!

به لطفِ عزیزانِ خرنعل‌کُن
لگد زد به ما هر کسی تا رسید

میانِ چپ و راست دعوا که شد
عموماً به ما فحشِ دعوا رسید!

خلاصه سرِ سفرهٔ انقلاب
به جز ما به هر پاپَتی جا رسید!

فقط حکمِ جان کندنِ ملت است
که با دستِ دولت به امضا رسید

خدایا به ایرانیان رحم کن
زمستان به هرجای دنیا رسید..

#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
وآنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد!

🔹سمت راست - صادرات بانویی تاثیرگذار که برایش هزینه شده بود.
🔹سمت چپ - واردات بانویی تاثیرگذار با صرف هزینه.
@rahenow 🗿👈
دزدِ طلا گریخت ولی دزدِ گیوه نه!
دردا که در گلویِ گذر، پاسبان یکی‌ست...

#حسین_جنتی

@rahenow 🗿👈
واکنش عبدالرضا داوری «فعال رسانه‌ای اصولگرا» به اخراج مادر کیان پیرفلک از محل کارش:
ساواک هم از این کارها نمی‌کرد.

شهید مطهری بارها زندان ساواک رفته بود.
وقتی از زندان برمیگشت، دوباره میرفت دانشگاه تهران به تدریس ادامه میداد و حقوقش رو هم میگرفت.
شما روی ساواک و پهلوی رو هم سفید کردید.

محسن بیات‌زنجانی

@rahenow 🗿👈
میدونید چرا هیچ موج اعتراضی در فضای مجازی برای گرانی گوشت قرمز شکل نگرفت؟
چون از سبد بخش زیادی از خانوارها حذف شده و گرون شدنش دیگه لمس نمیشه
البته مخبر هم دیگه نمیره توی بازار بچرخه
صدا و سیما هم نمیره فروشگاه حساب کنه با اون یارانه چند ماه پیش، الان چه سبدی رو میشه جمع کرد.

@rahenow 🗿👈