چه خبر از جایگاه فساد ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان ؟
سازمان شفافیت بینالملل در گزارش دیروز و تازه از تنور درآمده خود ایران را در کنار گینه و بنگلادش در ردههای انتهایی جدول شاخص ادراک فساد در سال ۲۰۲۲ قرار داده است
بر اساس این گزارش، ایران با کسب امتیاز ۲۵ از 100 در بین ۱۸۰ کشور، با یک امتیاز بیشتر نسبت به کشورهای افغانستان، کامبوج، آفریقای مرکزی، گواتمالا، لبنان، نیجریه و تاجیکستان در رتبه ۱۴۷ جهان قرار گرفت!
@rahenow 🗿👈
سازمان شفافیت بینالملل در گزارش دیروز و تازه از تنور درآمده خود ایران را در کنار گینه و بنگلادش در ردههای انتهایی جدول شاخص ادراک فساد در سال ۲۰۲۲ قرار داده است
بر اساس این گزارش، ایران با کسب امتیاز ۲۵ از 100 در بین ۱۸۰ کشور، با یک امتیاز بیشتر نسبت به کشورهای افغانستان، کامبوج، آفریقای مرکزی، گواتمالا، لبنان، نیجریه و تاجیکستان در رتبه ۱۴۷ جهان قرار گرفت!
@rahenow 🗿👈
✍️ «آقای رئیسی دوباره گفتند تورم را کاهش دادهاند، اما قیمتها طبق گزارش مرکز آمار از اول این دولت اینجوری افزایش پیدا کرده:
کل قیمتها ۱.۷ برابر
خوراکیها ۲ برابر
نان و غلات ۲.۱ برابر
گوشت ۱.۸ برابر
شیر و پنیر ۲.۳ برابر
روغن ۳.۷ برابر
میوه ۱.۷ برابر»
علی چشمی، استادیار اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد
@rahenow 🗿👈
کل قیمتها ۱.۷ برابر
خوراکیها ۲ برابر
نان و غلات ۲.۱ برابر
گوشت ۱.۸ برابر
شیر و پنیر ۲.۳ برابر
روغن ۳.۷ برابر
میوه ۱.۷ برابر»
علی چشمی، استادیار اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد
@rahenow 🗿👈
ایران آفت زده
✍️سلمان موسوی
دعوایزرگری مخبر[معاون اول ابراهیم رئیسی] با دبیر هلال احمر!
چرا الکی بما گفتید اوضاع خوبه و ماهم فکر کردیم اوضاع خوبه!
جناب مخبر وقتی رئیس جمهور یک مملکت در دوربین نگاه کرده و دروغ میگوید طبیعی است که کوچکتر های دولت شما نیز به امار سازی های دروغین روی آورده وآنچه هست را وارونه جلوه دهند.
ابراهیم بت شکن در نشست خبری خود از توسعه و پیشرفت، مهار تورم، اقتصاد مطلوب، معیشت مناسب، و قدرت بین المللی در سایه اقدامات دولتمردانش گزارش میدهد و این همه در حالی است که مخاطبین این گفته ها با چشمانی گرد شده به رئیس دولتی خیره می مانند که گویی در کشوری دیگر زیست میکند.
وقتی شما در زمان صدارتتان در ستاد اجرایی با آمارسازی و فریب، سلامت یک ملت را برای اکتشافاتتان در واکسن کرونا به گروگان گرفتید، بدیهی است این اخلاق مدیریتی گمراه کننده و گزارش های غلط به دیگر رده های نظام سرایت کند.
وقتی بجای پرداختن به مسئله و حل آن با مستند سازی های دروغ و اعترافات اجباری بدنبال پاک کردن مسئله بوده و نمایش هایی ساختگی را از خود به تصویر میکشید خروجی اش تربیت مدیرانی است که برای مجیزگویی و طبع خوش حاکمان حقیقت را به گونه ای دیگر بیان کنند.
آری جناب مخبر، خود کرده را تدبیر نیست، در ایران آفت زده ی امروز، دروغ، فریب، نمایش های ساختگی ابزاری برای رسیدن به قدرت و حفظ چپاولی است که بزرگتر های این حکومت پایه گزاردند و کوچکتر ها بدنبالش لبیک گفتند.
@rahenow 🗿👈
✍️سلمان موسوی
دعوایزرگری مخبر[معاون اول ابراهیم رئیسی] با دبیر هلال احمر!
چرا الکی بما گفتید اوضاع خوبه و ماهم فکر کردیم اوضاع خوبه!
جناب مخبر وقتی رئیس جمهور یک مملکت در دوربین نگاه کرده و دروغ میگوید طبیعی است که کوچکتر های دولت شما نیز به امار سازی های دروغین روی آورده وآنچه هست را وارونه جلوه دهند.
ابراهیم بت شکن در نشست خبری خود از توسعه و پیشرفت، مهار تورم، اقتصاد مطلوب، معیشت مناسب، و قدرت بین المللی در سایه اقدامات دولتمردانش گزارش میدهد و این همه در حالی است که مخاطبین این گفته ها با چشمانی گرد شده به رئیس دولتی خیره می مانند که گویی در کشوری دیگر زیست میکند.
وقتی شما در زمان صدارتتان در ستاد اجرایی با آمارسازی و فریب، سلامت یک ملت را برای اکتشافاتتان در واکسن کرونا به گروگان گرفتید، بدیهی است این اخلاق مدیریتی گمراه کننده و گزارش های غلط به دیگر رده های نظام سرایت کند.
وقتی بجای پرداختن به مسئله و حل آن با مستند سازی های دروغ و اعترافات اجباری بدنبال پاک کردن مسئله بوده و نمایش هایی ساختگی را از خود به تصویر میکشید خروجی اش تربیت مدیرانی است که برای مجیزگویی و طبع خوش حاکمان حقیقت را به گونه ای دیگر بیان کنند.
آری جناب مخبر، خود کرده را تدبیر نیست، در ایران آفت زده ی امروز، دروغ، فریب، نمایش های ساختگی ابزاری برای رسیدن به قدرت و حفظ چپاولی است که بزرگتر های این حکومت پایه گزاردند و کوچکتر ها بدنبالش لبیک گفتند.
@rahenow 🗿👈
مصونیت موردنظر اینها یعنی اصلا محاکمه نشوند که تاکنون در هیچ زمانی و در هیچ جای دنیا سابقه نداشته.
به عبارت دیگر:
مصونیت در #مولدسازی یعنی #کاپیتولاسیون پلاس دائمی
@rahenow 🗿👈
به عبارت دیگر:
مصونیت در #مولدسازی یعنی #کاپیتولاسیون پلاس دائمی
@rahenow 🗿👈
شیعه واسه امام حسینش میره تا کربلا موکب میزنه غذای مجانی میده ولی حاضر نیست واسه هم وطن زلزله زدش یه قدمی برداره
✅حاکمان ایران بجای اثبات خدا، اثبات کنند که به خدا ایمان دارند
شهاب الدین حايری شیرازی: روسو جمله ی خوبی خطاب به روحانیان مسیحی داشت، میگفت:
"دست از اثبات حقانیت مسیحیت بردارید، چون مسیحیت واقعاً برحق است، بیایید اثبات کنید که خودتان مسیحی هستید ...!"
این چیزی ست که نیاز به اثبات دارد؛ به همین سیاق، باید خطاب به تمام مذهبیان خصوصا حاکمان ایران گفت:
"دست از اثبات وجود خدا بردارید، وجود خدا نیازی به اثبات ندارد!"
شما با رفتار نیکتان، اثبات کنید که به وجود خدا اعتقاد دارید!
@rahenow 🗿👈
شهاب الدین حايری شیرازی: روسو جمله ی خوبی خطاب به روحانیان مسیحی داشت، میگفت:
"دست از اثبات حقانیت مسیحیت بردارید، چون مسیحیت واقعاً برحق است، بیایید اثبات کنید که خودتان مسیحی هستید ...!"
این چیزی ست که نیاز به اثبات دارد؛ به همین سیاق، باید خطاب به تمام مذهبیان خصوصا حاکمان ایران گفت:
"دست از اثبات وجود خدا بردارید، وجود خدا نیازی به اثبات ندارد!"
شما با رفتار نیکتان، اثبات کنید که به وجود خدا اعتقاد دارید!
@rahenow 🗿👈
✍🏻 سروش محلاتی: حق نداریم ایمان را در حوزه اضطرار قرار دهیم/ اجبار و اکراه برای دعوت به ایمان نتیجه ای ندارد
✅ آیت الله سروش محلاتی گفت: اجبار و اکراه و استفاده از زر و زور برای دعوت به ایمان فایده و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
تاریخ هم نشان داده است که استفاده از زور چه برای دعوت به دین و چه برای جلوگیری از ایمان مردم، نتیجه معکوس داشته است.
پس با توجه به آیات قرآن که نشان می دهد مشیت الهی بر اجبار و اکراه انسان برای ایمان تعلق نگرفته، ما انسانها نیز حق نداریم ایمان را در حوزه اضطرار قرار دهیم./شفقنا
@rahenow 🗿👈
✅ آیت الله سروش محلاتی گفت: اجبار و اکراه و استفاده از زر و زور برای دعوت به ایمان فایده و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
تاریخ هم نشان داده است که استفاده از زور چه برای دعوت به دین و چه برای جلوگیری از ایمان مردم، نتیجه معکوس داشته است.
پس با توجه به آیات قرآن که نشان می دهد مشیت الهی بر اجبار و اکراه انسان برای ایمان تعلق نگرفته، ما انسانها نیز حق نداریم ایمان را در حوزه اضطرار قرار دهیم./شفقنا
@rahenow 🗿👈
شرمنده ای تاریخ، ناآگاه بودیم!
خوداعترافی
(بداهه گویی در جمع طنزپردازان)
🤔🙈😒
همواره خلقی مفلس و گمراه بودیم
الان که نه، حتی زمان شاه بودیم
یک عمر با افکار پوچ این و آن، سخت
سرگشته ی صد راه و صد بیراه بودیم!
از حق شده غافل، گرفتار خرافات
دنبال "تصویری به روی ماه" بودیم!
یک شاه را از تخت خود پایین کشیدیم
زان روز، مداح هزاران شاه بودیم!
پیوسته با نامحرمان سازش نمودیم
دنبال نام و و کام و مال و جاه بودیم!
پنجاه و هفت تا حرف و مدرک دارم اینکه
ما در پی وضعی خفن، گهگاه بودیم
یک عمر، جای شادی و سرمستی و شور
تنها گرفتار فسوس و آه بودیم!
هرروز در صف عمرمان طی شد به پوچی
در آرزوی موردی دلخواه بودیم!
هرجا دری وا شد، همه دالان آن در
با هرخری، پالان هرخرگاه بودیم!
در طول تاریخ بشر، چون گوسفندان
نه شیر ، نه حتی کمی روباه بودیم
هرکس که آمد گولمان زد ، سر سپردیم
تقصیر از ما نیست، خاطرخواه بودیم!
کل جهان با "لوبیای سحر انگیز"
ما همچنان درگیر "رستنگاه" بودیم!
یک روز، "شعبان بی مخ" و یک روز "انصار"
با بادها همره، گه و بیگاه بودیم!
پوسیده دل، فرسوده جان، آلوده دامن
با صدزبان ، گرم ِ بد و بیراه بودیم!
گه سر به دامان کرده و یک گاه دیگر
کوچه به کوچه داخل افواه بودیم!
بهمن ز ره آمد دوباره، بازی از سر
کاش ای خدا، در قلب آذرماه بودیم
با این خدایان زمینی، عهد بستیم
سرها به سجده، چون گدای راه بودیم!
در خلوت خود، ملتی حرّاف، اما
در پیش رو، لال و زبان کوتاه بودیم!
جای "حکیم توس" را "قزوه" گرفته
ما همچنان دربند "شاه" و "ماه" بودیم!
ایران کورش ساخته، ویران شد و مرد
چون بنده این "بیت" و آن "درگاه" بودیم!
خوداعترافی، امتیازی دارد آیا؟!
شرمنده ... ای تاریخ، ناآگاه بودیم!
🙈😒🙊
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
خوداعترافی
(بداهه گویی در جمع طنزپردازان)
🤔🙈😒
همواره خلقی مفلس و گمراه بودیم
الان که نه، حتی زمان شاه بودیم
یک عمر با افکار پوچ این و آن، سخت
سرگشته ی صد راه و صد بیراه بودیم!
از حق شده غافل، گرفتار خرافات
دنبال "تصویری به روی ماه" بودیم!
یک شاه را از تخت خود پایین کشیدیم
زان روز، مداح هزاران شاه بودیم!
پیوسته با نامحرمان سازش نمودیم
دنبال نام و و کام و مال و جاه بودیم!
پنجاه و هفت تا حرف و مدرک دارم اینکه
ما در پی وضعی خفن، گهگاه بودیم
یک عمر، جای شادی و سرمستی و شور
تنها گرفتار فسوس و آه بودیم!
هرروز در صف عمرمان طی شد به پوچی
در آرزوی موردی دلخواه بودیم!
هرجا دری وا شد، همه دالان آن در
با هرخری، پالان هرخرگاه بودیم!
در طول تاریخ بشر، چون گوسفندان
نه شیر ، نه حتی کمی روباه بودیم
هرکس که آمد گولمان زد ، سر سپردیم
تقصیر از ما نیست، خاطرخواه بودیم!
کل جهان با "لوبیای سحر انگیز"
ما همچنان درگیر "رستنگاه" بودیم!
یک روز، "شعبان بی مخ" و یک روز "انصار"
با بادها همره، گه و بیگاه بودیم!
پوسیده دل، فرسوده جان، آلوده دامن
با صدزبان ، گرم ِ بد و بیراه بودیم!
گه سر به دامان کرده و یک گاه دیگر
کوچه به کوچه داخل افواه بودیم!
بهمن ز ره آمد دوباره، بازی از سر
کاش ای خدا، در قلب آذرماه بودیم
با این خدایان زمینی، عهد بستیم
سرها به سجده، چون گدای راه بودیم!
در خلوت خود، ملتی حرّاف، اما
در پیش رو، لال و زبان کوتاه بودیم!
جای "حکیم توس" را "قزوه" گرفته
ما همچنان دربند "شاه" و "ماه" بودیم!
ایران کورش ساخته، ویران شد و مرد
چون بنده این "بیت" و آن "درگاه" بودیم!
خوداعترافی، امتیازی دارد آیا؟!
شرمنده ... ای تاریخ، ناآگاه بودیم!
🙈😒🙊
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
امام جمعه قزوین: خرید و فروش سگهای خانگی حرام است؛ البته حیواناتی که بیتالمال مردم را غارت میکنند خطرناکترند
عابدینی امام جمعه قزوین گفت: خرید و فروش سگهای خانگی یا سگهایی که افراد با خود به اماکن عمومی میبرند، حرام است. وی افزود: البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم که ضرر چنین حیواناتی برای فرهنگ و اعتماد عمومی از آن حیواناتی که با پارتیبازی و باندبازی بیتالمال مردم را غارت میکنند، به مراتب کمتر است. چرا که حیوانات دسته اول فریب و نیرنگ بلد نیستند، اما حیوانات دسته دوم با قانونخواری و باندبازی به مردم خیانت میکنند و با پررویی هم بین مردم زندگی میکنند.
@rahenow 🗿👈
عابدینی امام جمعه قزوین گفت: خرید و فروش سگهای خانگی یا سگهایی که افراد با خود به اماکن عمومی میبرند، حرام است. وی افزود: البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم که ضرر چنین حیواناتی برای فرهنگ و اعتماد عمومی از آن حیواناتی که با پارتیبازی و باندبازی بیتالمال مردم را غارت میکنند، به مراتب کمتر است. چرا که حیوانات دسته اول فریب و نیرنگ بلد نیستند، اما حیوانات دسته دوم با قانونخواری و باندبازی به مردم خیانت میکنند و با پررویی هم بین مردم زندگی میکنند.
@rahenow 🗿👈
اِنفَجَرَ يَنفَجِرُ انفجار
زمستونِ پنجاه و هف شد بهار
امام راحل شده بود سوپر من
شهرا پر از درگيرى تن به تن
اين يكى كوكتل مولوتف تو دستش
به عكس شاه هى شيشكى مي بستش
اون يكى كلت پليسو كف مى رفت
شاه كه پريد، با قر توى صف مى رفت!
امام نگو؛ انرژى هسته اى
چقد می خوای؟ دونه اى يا بسته اى؟!
ایشون خودش خدای انفجار شد
يادته چه بليزرى سوار شد؟
***
ما خودمون منفجراى فجريم
مدرّس و پرفسورای زجريم
معجزه ی خدا بوده انقلاب
عكس امام پرید رو ماه از تو قاب!
چون شده منفجر تمومِ نورا
صد باریکلّا؛ دست و جیغ و هورا!
40 ساله شب نشینی داریم همه
هرچی بگم از خوبیا، باز کمه!
دنیایِ ما، آخرتِ یزیده
خیرِ آقا به همه مون رسیده
وطن پر از شادی و شور و حاله
این همه خوشبختی، دیگه محاله!
مولانا بدپیله
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
زمستونِ پنجاه و هف شد بهار
امام راحل شده بود سوپر من
شهرا پر از درگيرى تن به تن
اين يكى كوكتل مولوتف تو دستش
به عكس شاه هى شيشكى مي بستش
اون يكى كلت پليسو كف مى رفت
شاه كه پريد، با قر توى صف مى رفت!
امام نگو؛ انرژى هسته اى
چقد می خوای؟ دونه اى يا بسته اى؟!
ایشون خودش خدای انفجار شد
يادته چه بليزرى سوار شد؟
***
ما خودمون منفجراى فجريم
مدرّس و پرفسورای زجريم
معجزه ی خدا بوده انقلاب
عكس امام پرید رو ماه از تو قاب!
چون شده منفجر تمومِ نورا
صد باریکلّا؛ دست و جیغ و هورا!
40 ساله شب نشینی داریم همه
هرچی بگم از خوبیا، باز کمه!
دنیایِ ما، آخرتِ یزیده
خیرِ آقا به همه مون رسیده
وطن پر از شادی و شور و حاله
این همه خوشبختی، دیگه محاله!
مولانا بدپیله
mowlana_badpileh
franjbarraad
@rahenow 🗿👈
چهار ماه اعتصاب غذا و ایستادگی بر اصولی که آن را درست و ارزشمند میدانی امری ستودنی، سخت و گاهی ناشدنی است.
فرهاد میثمی با هر عقیده و هر نوع کنشگری، مطلقاً سزاوار زندان و چنین شرایط اسفناک و غیرانسانی نیست، وضعیت او بغرنج، دردناک و مسئولیت جانش برعهده جمهوری اسلامی است.
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
فرهاد میثمی با هر عقیده و هر نوع کنشگری، مطلقاً سزاوار زندان و چنین شرایط اسفناک و غیرانسانی نیست، وضعیت او بغرنج، دردناک و مسئولیت جانش برعهده جمهوری اسلامی است.
Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ آب و برق مجانی می کرد، مردم مرفه را وعده رفاه میداد ، خدعه و تقیه می کرد...
«نزدیک ۱۰ میلیون ایرانی در تبعید، ۸۰ چند میلیون گروگان در ایران و صدها هزار نفر کشته، به خاطر هندی پلشتی که «هیچ» احساسی هم نسبت به ایران و ایرانی نداشت!»
با نیرنگ گفت:
«ماعلاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم میخواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید.
معنویات ما را بردند اینها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم. شما را به مقام انسانیت میرسانیم. اینها شما را منحط کردند. اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را می آباد میکنیم و هم آخرت را.»
@rahenow 🗿👈
«نزدیک ۱۰ میلیون ایرانی در تبعید، ۸۰ چند میلیون گروگان در ایران و صدها هزار نفر کشته، به خاطر هندی پلشتی که «هیچ» احساسی هم نسبت به ایران و ایرانی نداشت!»
با نیرنگ گفت:
«ماعلاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم میخواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید.
معنویات ما را بردند اینها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم. شما را به مقام انسانیت میرسانیم. اینها شما را منحط کردند. اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را می آباد میکنیم و هم آخرت را.»
@rahenow 🗿👈
باور نکردنی ولی واقعیتى حیرت انگیز ❗️
از سال ١٢٥٧ تا ١٣٥٧
شش پادشاه بر ایران حکومت کردند،
طی این صدسال ؛
کودتا، جنگهای داخلی و ۲ جنگ جهانی
و قحطی و... را از سر گذراندیم
و دلار از ٧ ریال به ٧٠ ریال رسید
یعنی طی ١٣٠ سال از :
١٢٢٧ تا ١٣٥٧ دلار فقط ١٠ برابر شد
اما طی ٤٤ سال پس از انقلاب شکوهمنداسلامی دلار ٦٠٠٠ برابر شده !
ولی تو کتاب های تاریخ مدارسمون :
فقط از بی کفایتی شاهان قاجار و پهلوی خواندیم !
@rahenow 🗿👈
از سال ١٢٥٧ تا ١٣٥٧
شش پادشاه بر ایران حکومت کردند،
طی این صدسال ؛
کودتا، جنگهای داخلی و ۲ جنگ جهانی
و قحطی و... را از سر گذراندیم
و دلار از ٧ ریال به ٧٠ ریال رسید
یعنی طی ١٣٠ سال از :
١٢٢٧ تا ١٣٥٧ دلار فقط ١٠ برابر شد
اما طی ٤٤ سال پس از انقلاب شکوهمنداسلامی دلار ٦٠٠٠ برابر شده !
ولی تو کتاب های تاریخ مدارسمون :
فقط از بی کفایتی شاهان قاجار و پهلوی خواندیم !
@rahenow 🗿👈