@rahenow
چهار ماه اعتصاب غذا و ایستادگی بر اصولی که آن را درست و ارزشمند میدانی امری ستودنی، سخت و گاهی ناشدنی است. فرهاد میثمی با هر عقیده و هر نوع کنشگری، مطلقاً سزاوار زندان و چنین شرایط اسفناک و غیرانسانی نیست، وضعیت او بغرنج، دردناک و مسئولیت جانش برعهده جمهوری…
🔴 تصاویری تکاندهنده از فرهاد میثمی، فعال سیاسی که بر اثر اعتصاب غذا در زندان، به شدت وزن کم کرده، در شبکههای مجازی منتشر شده است.
فرهاد میثمی که از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بهسرمیبرد، به خاطر کنشهای مدنی خود در مخالفت با حجاب اجباری به ۶ سال زندان محکوم شده است. او اردیبهشت امسال در اعتراض به احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی در زندان دست به اعتصاب غذا زد.
وی در نامهای از زندان رجاییشهر کرج نوشته، از تصمیم خود برای تلخکردن آبی که مینوشد طی ۱۰ روز آینده خبر داده تا به نوشته وی، نشانهای از «روزگار تلختر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریدهاند».
یاشار سلطانی
@rahenow 🗿👈
فرهاد میثمی که از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بهسرمیبرد، به خاطر کنشهای مدنی خود در مخالفت با حجاب اجباری به ۶ سال زندان محکوم شده است. او اردیبهشت امسال در اعتراض به احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی در زندان دست به اعتصاب غذا زد.
وی در نامهای از زندان رجاییشهر کرج نوشته، از تصمیم خود برای تلخکردن آبی که مینوشد طی ۱۰ روز آینده خبر داده تا به نوشته وی، نشانهای از «روزگار تلختر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریدهاند».
یاشار سلطانی
@rahenow 🗿👈
یک نماینده مجلس ایران، از تدوین طرحی خبر داد که بر اساس آن، کارت ملی کسانی که حجاب اجباری را رعایت نکنند، مسدود و ارائه خدمات اجتماعی به آنها قطع خواهد شد.
موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی، به سایت «رویداد ۲۴» گفت که در این طرح کسانی که در مراکز عمومی «کشف حجاب» میکنند از طریق سیستم شناسایی و برای آنها پیامک ارسال میشود.
@rahenow 🗿👈
موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی، به سایت «رویداد ۲۴» گفت که در این طرح کسانی که در مراکز عمومی «کشف حجاب» میکنند از طریق سیستم شناسایی و برای آنها پیامک ارسال میشود.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر که باد بکارد طوفان درومیکند
امیرخانی، امام جماعت مسجد قدس در شهرک یاغچیان تبریز در گفتوگو با سایت تبریز بیدار اعلام کرد که در خیابان عدهای به او حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
این امام جماعت گفت ضربه آنقدر شدید بود که برای لحظاتی حواسم را از دست دادم و چهار دندانم را خرد کردند.
@rahenow 🗿👈
امیرخانی، امام جماعت مسجد قدس در شهرک یاغچیان تبریز در گفتوگو با سایت تبریز بیدار اعلام کرد که در خیابان عدهای به او حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
این امام جماعت گفت ضربه آنقدر شدید بود که برای لحظاتی حواسم را از دست دادم و چهار دندانم را خرد کردند.
@rahenow 🗿👈
پاسخ محمد فاضلی به رئیسی که میگوید «آینده را درخشان میبینم»: اقتصاد، عرصه دین یا عرفان نیست که شهودی باشد و نوری ببیند که دیگران از دیدنش عاجز باشند
محمد فاضلی، جامعهشناس در واکنش به سخنان رئیسی که گفته بود «آینده را برای اقتصاد، سفره مردم و معیشت بسیار روشن میبینیم» نوشت:
سیاست عمومی و اقتصاد، عرصه دین یا عرفان نیست که دیندار یا عارف، شهودی داشته باشد و نوری ببیند که دیگران از دیدنش عاجز باشند.
دیدن در اقتصاد، شاخص و روش دارد؛ اصولاً همگان باید ببینند، آنچه کمترین اهمیت را دارد، دیدن شماست. در ضمن، چرایی و چگونگی این مشاهدات را هم تشریح کنید.
@rahenow 🗿👈
محمد فاضلی، جامعهشناس در واکنش به سخنان رئیسی که گفته بود «آینده را برای اقتصاد، سفره مردم و معیشت بسیار روشن میبینیم» نوشت:
سیاست عمومی و اقتصاد، عرصه دین یا عرفان نیست که دیندار یا عارف، شهودی داشته باشد و نوری ببیند که دیگران از دیدنش عاجز باشند.
دیدن در اقتصاد، شاخص و روش دارد؛ اصولاً همگان باید ببینند، آنچه کمترین اهمیت را دارد، دیدن شماست. در ضمن، چرایی و چگونگی این مشاهدات را هم تشریح کنید.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 دکتر کاوه موسوی ، حقوقدان به مقامات جمهوری اسلامی : هیج راه فراری ندارید ، عفو وجود ندارد ، دستکم فکر تخفیف مجازات خودتان باشید
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈
تلاشِ بیش از حد یک حکومت در راه مذهبیسازی جامعه به این دلیل است که آنها به خوبی میدانند که جوامع مذهبی دارای آستانه تحمل بسیار بالاتری در برابر بیعدالتی نسبت به جوامع عادی هستند، زیرا معتقدند خدا در دنیایی دیگر انتقامشان را خواهد گرفت،
پس هیچگاه تلاشی برای احقاق حق خود نمیکنند!
#الکساندر_آستروفسکی
@rahenow 🗿👈
پس هیچگاه تلاشی برای احقاق حق خود نمیکنند!
#الکساندر_آستروفسکی
@rahenow 🗿👈
خطیبی کریه الصوت خود را خوش آواز پنداشتی، و فریاد بیهده برداشتی. گفتی نعیب غُرابَ البَین در پرده الحان اوست، یا آیت اِنَّ انکَرَ الاصوات در شأن او.
اذا نَهَقَ الخَطیبُ اَبوالفَوارِس
لَهُ شَغَبٌ یَهُدُّ اصطَخرَ فارِس
مردم قریه به علت جاهی که داشت بلیتش میکشیدند و اذیتش را مصلحت نمیدیدند. تا یکی از خطبای آن اقلیم که با او عداوتی نهانی داشت، باری به پرسش آمده بودش. گفت: تو را خوابی دیدهام، خیر باد. گفتا: چه دیدی؟ گفت: چنان دیدمی که تو را آواز خوش بود و مردمان از انفاس تو در راحت.
خطیب اندر این لختی بیندیشید و گفت: این مبارک خواب است که دیدی که مرا بر عیب خود واقف گردانیدی. معلوم شد که آواز ناخوش دارم و خلق از بلند خواندن من در رنج. توبه کردم کز این پس خطبه نگویم مگر به آهستگی.
از صحبت دوستی برنجم
کاخلاق بدم حسن نماید
عیبم هنر و کمال بیند
خارم گل و یاسمن نماید
کو دشمن شوخ چشم ناپاک
تا عیب مرا به من نماید
گلستان سعدی باب چهارم در فواید خاموشی
@rahenow 🗿👈
اذا نَهَقَ الخَطیبُ اَبوالفَوارِس
لَهُ شَغَبٌ یَهُدُّ اصطَخرَ فارِس
مردم قریه به علت جاهی که داشت بلیتش میکشیدند و اذیتش را مصلحت نمیدیدند. تا یکی از خطبای آن اقلیم که با او عداوتی نهانی داشت، باری به پرسش آمده بودش. گفت: تو را خوابی دیدهام، خیر باد. گفتا: چه دیدی؟ گفت: چنان دیدمی که تو را آواز خوش بود و مردمان از انفاس تو در راحت.
خطیب اندر این لختی بیندیشید و گفت: این مبارک خواب است که دیدی که مرا بر عیب خود واقف گردانیدی. معلوم شد که آواز ناخوش دارم و خلق از بلند خواندن من در رنج. توبه کردم کز این پس خطبه نگویم مگر به آهستگی.
از صحبت دوستی برنجم
کاخلاق بدم حسن نماید
عیبم هنر و کمال بیند
خارم گل و یاسمن نماید
کو دشمن شوخ چشم ناپاک
تا عیب مرا به من نماید
گلستان سعدی باب چهارم در فواید خاموشی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴جعفر پناهی لحظاتی پس از آزادی از زندان، با تشریح وضعیت دکتر فرهاد میثمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که به دلیل اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی به سر میبرد، ضمن اینکه او را به گاندی تشبیه کرده، وضعیت او را مشابه قربانیان زندان آشویتس توصیف کرد.
#مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
#مهسا_امینی
@rahenow 🗿👈
یکی از معیارهای قدرت، ارزش صادرات یک کشور هست که ایران با بزرگان جهان خیلی فاصله داره:
▪️چین ۳۵۵۳
▪️آمریکا ۲۵۳۹
▪️آلمان ۲۰۰۳
▪️ژاپن ۹۱۰
▪️انگلستان ۸۷۵
▪️فرانسه ۸۷۱
▪️هلند ۷۴۰
▪️کره جنوبی ۷۶۱
▪️هنگ کنگ ۷۵۱
▪️امارات۳۳۵
▪️عربستان ۲۸۹
▪️ترکیه ۲۸۹
▪️ایران ۸۲ ( بیشتر خام فروش)
میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱
منبع: بانک جهانی
@rahenow 🗿👈
▪️چین ۳۵۵۳
▪️آمریکا ۲۵۳۹
▪️آلمان ۲۰۰۳
▪️ژاپن ۹۱۰
▪️انگلستان ۸۷۵
▪️فرانسه ۸۷۱
▪️هلند ۷۴۰
▪️کره جنوبی ۷۶۱
▪️هنگ کنگ ۷۵۱
▪️امارات۳۳۵
▪️عربستان ۲۸۹
▪️ترکیه ۲۸۹
▪️ایران ۸۲ ( بیشتر خام فروش)
میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱
منبع: بانک جهانی
@rahenow 🗿👈
گوهر عشقی، مادر جاویدنام ستار بهشتی، وبلاگنویس کشتهشده در زندان جمهوری اسلامی، در واکنش به کاهش شدید وزن فرهاد میثمی در اثر اعتصاب غذا در زندان در توییترش نوشت: «ایران مابه وجودآزادگانی چون تو نیازمند است.»
او افزود : «تو نماد انسانیت و آزادگی در مبارزهای. بمان مادر جان!»
@rahenow 🗿👈
او افزود : «تو نماد انسانیت و آزادگی در مبارزهای. بمان مادر جان!»
@rahenow 🗿👈
🔴🔴🔴هر کس عوارض نداده مرده آن را بیرون بیاورید و بسوزانید این عوارض پدرسوختگی است
✍ دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان
🔶هر دم از این باغ بری میرسد. بعد از خبر تکاندهنده مولد سازی اموال عمومی در خبرها بود که شهرداری برنامهای دارد که در صورت تصویب آن، سالانه از قبور عوارض بگیرد.
🔶 اگر درست فکرش را بکنید ایده خوبی است. چون ضمانت اجرا راحت و تنبیه متخلف هم کم هزینه و پردرآمد است.
اما قبلاً یک سابقه تاریخی را عرض کنم.
🔶 در زمان یکی از سلاطین صفوی یک تنبیه این بود که اگر با کسی کج میافتادند میگفتند مرده پدرش را از قبر بیرون بکشند و آتش بزنند. از آن زمان ناسزای "پدرسوخته" رسم شد.
🔶حالا با این ایده شهرداری، اگر افرادی عوارض قبر پدر و مادر خود را ندهند شهردار به عنوان تنبیه تخلف، مرده را بیرون میآورد و صاحب قبر را پدر و مادر سوخته میکند و قبر را به دیگری به قیمت روز میفروشد. فکرش را بکنید به عقل چه کسی میرسید!
@rahenow 🗿👈
✍ دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان
🔶هر دم از این باغ بری میرسد. بعد از خبر تکاندهنده مولد سازی اموال عمومی در خبرها بود که شهرداری برنامهای دارد که در صورت تصویب آن، سالانه از قبور عوارض بگیرد.
🔶 اگر درست فکرش را بکنید ایده خوبی است. چون ضمانت اجرا راحت و تنبیه متخلف هم کم هزینه و پردرآمد است.
اما قبلاً یک سابقه تاریخی را عرض کنم.
🔶 در زمان یکی از سلاطین صفوی یک تنبیه این بود که اگر با کسی کج میافتادند میگفتند مرده پدرش را از قبر بیرون بکشند و آتش بزنند. از آن زمان ناسزای "پدرسوخته" رسم شد.
🔶حالا با این ایده شهرداری، اگر افرادی عوارض قبر پدر و مادر خود را ندهند شهردار به عنوان تنبیه تخلف، مرده را بیرون میآورد و صاحب قبر را پدر و مادر سوخته میکند و قبر را به دیگری به قیمت روز میفروشد. فکرش را بکنید به عقل چه کسی میرسید!
@rahenow 🗿👈
@rahenow
زندانیان هیتلر Vs زندانیان خامنهای @rahenow 🗿👈
اینم از دکترای جمهوری اسلامی که قسم بقراط خوردن
عکس اصلی رو "دکتر سهمیه ای" فتوشاپ کرده قضاوت با خود شما.
@rahenow 🗿👈
عکس اصلی رو "دکتر سهمیه ای" فتوشاپ کرده قضاوت با خود شما.
@rahenow 🗿👈