پدر یکی از دانشآموزان مسموم شده:
دخترم تا ۱۲ روز بعد از مسمومیت با واکر راه میرفت/ پوکه آمپولی که به دخترم میزنند را به من نشان نمیدهند
پدرِ هستی، یکی از دانش آموزانی که در اولین مسمومیتهای سریالی درگیر شده است، میگوید: «ما خواهان این هستیم که یک دکتر متخصص شیمیایی علائمی که ما خانوادهها میگوییم را بشنود و راهنمایی کند باید چه داروهایی به بچه خود بدهیم. الان من هر دو روز دخترم را برای تزریق آمپول بیمارستان میبرم و هرچقدر میگویم پوکه آن را به من نشان دهید تا ببینم چه آمپولی به دخترم میزنید گوش نمیدهند.» /منیبان
#اعتراضات_سراسری
@rahenow 🗿👈
دخترم تا ۱۲ روز بعد از مسمومیت با واکر راه میرفت/ پوکه آمپولی که به دخترم میزنند را به من نشان نمیدهند
پدرِ هستی، یکی از دانش آموزانی که در اولین مسمومیتهای سریالی درگیر شده است، میگوید: «ما خواهان این هستیم که یک دکتر متخصص شیمیایی علائمی که ما خانوادهها میگوییم را بشنود و راهنمایی کند باید چه داروهایی به بچه خود بدهیم. الان من هر دو روز دخترم را برای تزریق آمپول بیمارستان میبرم و هرچقدر میگویم پوکه آن را به من نشان دهید تا ببینم چه آمپولی به دخترم میزنید گوش نمیدهند.» /منیبان
#اعتراضات_سراسری
@rahenow 🗿👈
✅هیچ مقامی در ایران حق ندارد بین شهروندان ایرانی و خارجی تفاوتی قائل شود
عزت الله ضرغامی، وزیرِ میراث فرهنگی و گردشگری، در اظهاراتی یکی از مهمترین نیازهای گردشگران خارجی که به کشور میآیند را، «اینترنت» دانسته که به قولِ او، «مثل نان شب و هوا» برای آنها لازم است؛
او با این سخنان اینگونه نتیجه گرفته که «ما نمیتوانیم به گردشگر خارجی بگوییم از «بله» و «ایتا» استفاده کن!»
آقای وزیر البته این را نگفته که اینترنت برای مردم ایران هم مثل نان شب و هوا لازم است و اساسا در حقِ بهرهمندی از اطلاعات و آزادی رسانه، تفاوتی بین شهروندانِ ایرانی و خارجی نیست و نه او و نه هیچ فرد دیگری این حق و اجازه را ندارد که به مردم ایران هم مثل گردشگران خارجی بگوید از «بله» و «ایتا» استفاده کن!
@rahenow 🗿👈
عزت الله ضرغامی، وزیرِ میراث فرهنگی و گردشگری، در اظهاراتی یکی از مهمترین نیازهای گردشگران خارجی که به کشور میآیند را، «اینترنت» دانسته که به قولِ او، «مثل نان شب و هوا» برای آنها لازم است؛
او با این سخنان اینگونه نتیجه گرفته که «ما نمیتوانیم به گردشگر خارجی بگوییم از «بله» و «ایتا» استفاده کن!»
آقای وزیر البته این را نگفته که اینترنت برای مردم ایران هم مثل نان شب و هوا لازم است و اساسا در حقِ بهرهمندی از اطلاعات و آزادی رسانه، تفاوتی بین شهروندانِ ایرانی و خارجی نیست و نه او و نه هیچ فرد دیگری این حق و اجازه را ندارد که به مردم ایران هم مثل گردشگران خارجی بگوید از «بله» و «ایتا» استفاده کن!
@rahenow 🗿👈
فرض می کنیم، بچه ای لیوانش را بیندازد و بشکند.
در خانواده های آشفته این حادثه ممکن است منجر به سخنرانی، خوردن سیلی و شاید تبعید کردن بچه با چشمان اشکی به اطاقش شود.
ولی در خانواده بالنده ، به احتمال زیاد یک نفر خواهد گفت :
پسرم لیوانت شکست ؟
ببینم انگشتت را هم بریده ای ؟
من برایت یک چسب زخم می آورم ، بعد برو جارو بیاور و تکه های شکسته را جمع کن .
خانواده ی بالنده میداند زندگی آدمی و احساسات بشری و تاثیر آن روی آینده ی کودک از هر چیز دیگر مهمتر است.
ویرجینیا ستیر
@rahenow 🗿👈
در خانواده های آشفته این حادثه ممکن است منجر به سخنرانی، خوردن سیلی و شاید تبعید کردن بچه با چشمان اشکی به اطاقش شود.
ولی در خانواده بالنده ، به احتمال زیاد یک نفر خواهد گفت :
پسرم لیوانت شکست ؟
ببینم انگشتت را هم بریده ای ؟
من برایت یک چسب زخم می آورم ، بعد برو جارو بیاور و تکه های شکسته را جمع کن .
خانواده ی بالنده میداند زندگی آدمی و احساسات بشری و تاثیر آن روی آینده ی کودک از هر چیز دیگر مهمتر است.
ویرجینیا ستیر
@rahenow 🗿👈
حال که مسئولین ج.ا توانایی حفاظت از جان دانشآموزان را ندارند، خود والدین با تشکیل زنجیر انسانی و ایست بازرسی در ورودی مدارس از ورود عناصر مشکوک به مدارس جلوگیری نمایند.
پ_ن : با #تفکر_طالبانی نمیتوانید بچههایمان را از تحصیل علم و دانش محروم کنید...
#اشتراک_گزاری_کنید
@rahenow 🗿👈
پ_ن : با #تفکر_طالبانی نمیتوانید بچههایمان را از تحصیل علم و دانش محروم کنید...
#اشتراک_گزاری_کنید
@rahenow 🗿👈
✍کاظم نادرعلی
حمله با گاز شیمیایی به مدارس و خوابگاهها همچنان ادامه داره
از قم و تهران و کرج تا شیراز و ارومیه و اردبیل و دیگر شهرها گسترش یافته
متخصصین و پزشکان می گویند این گاز دارای عوارض بوده و این گاز سمی چیزی نیست که براحتی در دسترس افراد عامی باشد.
اینکه چه تشکیلات و سازمانی میتونه چنین گاز شیمیایی تولید کنه؟
چه تشکیلات و سازمانی انقدر نیرو و پایگاه داره که بتونه در چنین جغرافیای وسیعی به مدارس و خوابگاهها حمله کنه؟
چه سازمان و تشکیلاتی که موفق میشه همیشه از چشم دوربین های مدار بسته دور بمونه؟
اونم دوربینهایی که افتادن روسری دانش آموزان می دیدند ولی تهاجم با گاز سمی را ثبت نمی کنند .
تخمین زدنش کار چندان سختی نیست.
چند ماه دیگه تابستان و هوا گرم و کولرهای روی پشت بامها روشن
به این فکر کنید که اینبار به پشت بام مجتمعها و ادارات و آپارتمانها ازین گازها پرتاب کنند.
اونموقع حتی تو منازلتان هم امنیت نخواهید داشت چه رسد به مدرسه و ...
@rahenow 🗿👈
حمله با گاز شیمیایی به مدارس و خوابگاهها همچنان ادامه داره
از قم و تهران و کرج تا شیراز و ارومیه و اردبیل و دیگر شهرها گسترش یافته
متخصصین و پزشکان می گویند این گاز دارای عوارض بوده و این گاز سمی چیزی نیست که براحتی در دسترس افراد عامی باشد.
اینکه چه تشکیلات و سازمانی میتونه چنین گاز شیمیایی تولید کنه؟
چه تشکیلات و سازمانی انقدر نیرو و پایگاه داره که بتونه در چنین جغرافیای وسیعی به مدارس و خوابگاهها حمله کنه؟
چه سازمان و تشکیلاتی که موفق میشه همیشه از چشم دوربین های مدار بسته دور بمونه؟
اونم دوربینهایی که افتادن روسری دانش آموزان می دیدند ولی تهاجم با گاز سمی را ثبت نمی کنند .
تخمین زدنش کار چندان سختی نیست.
چند ماه دیگه تابستان و هوا گرم و کولرهای روی پشت بامها روشن
به این فکر کنید که اینبار به پشت بام مجتمعها و ادارات و آپارتمانها ازین گازها پرتاب کنند.
اونموقع حتی تو منازلتان هم امنیت نخواهید داشت چه رسد به مدرسه و ...
@rahenow 🗿👈
#عبور_موقت
میگن سرود سلام فرمانده ی دو ، مخصوصا اون قسمتی که بجای سلام فرمانده، میگه: فرمانده سلام.
خیلی تاثیرگذار کرده این سرود رو .
رافائل گروسی با یکبار شنیدن این اثر وزین، در حالی که اشک از چشماش جاری شده بود گفت: دمتون گرم، هر چقدر دوست دارید، غنی کنید.
@rahenow 🗿👈
میگن سرود سلام فرمانده ی دو ، مخصوصا اون قسمتی که بجای سلام فرمانده، میگه: فرمانده سلام.
خیلی تاثیرگذار کرده این سرود رو .
رافائل گروسی با یکبار شنیدن این اثر وزین، در حالی که اشک از چشماش جاری شده بود گفت: دمتون گرم، هر چقدر دوست دارید، غنی کنید.
@rahenow 🗿👈
.
دلاری که تا چند ماه پیش ۳۰ تومن بود و همه شاکی بودن
حالا اگه بشه ۴۵ تومن، همه راضی هستند!
این خیزش پنجاه درصدی هم، آب میشه و میره لای چاک و چوک اقتصاد سوراخ.
یا این مدلی بگیم که
حاج ابراهیم دلار ۲۵ تومنی تحویل گرفت، یه سال بعد مردم دارن واسه دلار پنجاه تومنی دعا میکنن و سوت کف میزنن
این جهش صد در صدی هم، بشه سوخت لوکوموتیر تیر غیب خورده ی بی ریل!!!
بهر حال با دلار ۵۰ راضی و با ۴۵ شادان و اگه پا بده دلار ۴۰ تومنی، سیاه مست هم میشیم .
بدون توجه به انچه دیروز بود و آنچه وعده داده بودند برای فردا.
@rahenow 🗿👈
دلاری که تا چند ماه پیش ۳۰ تومن بود و همه شاکی بودن
حالا اگه بشه ۴۵ تومن، همه راضی هستند!
این خیزش پنجاه درصدی هم، آب میشه و میره لای چاک و چوک اقتصاد سوراخ.
یا این مدلی بگیم که
حاج ابراهیم دلار ۲۵ تومنی تحویل گرفت، یه سال بعد مردم دارن واسه دلار پنجاه تومنی دعا میکنن و سوت کف میزنن
این جهش صد در صدی هم، بشه سوخت لوکوموتیر تیر غیب خورده ی بی ریل!!!
بهر حال با دلار ۵۰ راضی و با ۴۵ شادان و اگه پا بده دلار ۴۰ تومنی، سیاه مست هم میشیم .
بدون توجه به انچه دیروز بود و آنچه وعده داده بودند برای فردا.
@rahenow 🗿👈
بسکه وعده شنیدیم، وعدهدونمون دراومد. هر چه بیشتر فلاکت میکشیم، بیشتر به اون دنیا حوالهمون میدن.
#احمد_محمود
از کتاب " همسایه ها "
@rahenow 🗿👈
#احمد_محمود
از کتاب " همسایه ها "
@rahenow 🗿👈
✅زر و زور و تزویر!
✍️هرمزی:
موُتلفه حزب تجار مرتجع بازار بود. حجرهنشینهایی متشرع با ریش توپی، تسبیح شاه مقصود، انگشترهای عقیق و متهعد به تقلید از مراجع. مجتهدی که اموال حاجی را پاک کند و از دعا و ثنا دریغ نورزد. حاجی به تایید امام جماعت نیاز داشت و امام جماعت به وجوهات حاجی. یک بازی دو سر دزدی. دلالان، قپانداران، پادوها، باربران و لوطیهای زورخانهها هم پیوستند و دست به چاقوها یک شبهارتش خصوصی تشکیل دادند.
با پیروزی انقلاب به مثابه متشکلترین اسلامگرایان حساسترین مراکز قدرت را تسخیر کردند. وزارت بازرگانی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و مجلس شورا با صرف پول هنگفت برای نمایندگان خود. مثلث خلخالی-گیلانی- لاجوردی در مرکز اقتدار نظام قرار گرفتند، عسگراولادی-بادامچیان-خاموشی در مراکز نان و آبدار و محسن رضایی و رفیقدوست در راُس ارتش تازه تاُسیس. فرزندان حاجیها به دفاتر شمال شهر کوچ کردند. قپانداران به *فرماندهان قُپهدار* فرا روئیدند و آخوندها سلاطین لاستیک و شکر شدند. هر چه مقتدرتر رابطه رهبر با آن ها مستحکمتر گردید. فرمول *“مشروعیت در ازای پول” تبدیل شد به “مشروعیت در ازای اقتدار”. رهبر را تا نماینده خدا بالا کشیدند تا در پناه این اقتدار هر نوع فساد ممکن شود. ابعاد منطقهای یافتند و سپاه قدس یک *ارتش ایدئولوژیک-خصوصی* است که هزینه آن از مافیای بازار تاُمین میشود. پخش چمدانی دلار در خیابانهای بیروت نماد رفتاری این ارتش خصوصی است.
@rahenow 🗿👈
✍️هرمزی:
موُتلفه حزب تجار مرتجع بازار بود. حجرهنشینهایی متشرع با ریش توپی، تسبیح شاه مقصود، انگشترهای عقیق و متهعد به تقلید از مراجع. مجتهدی که اموال حاجی را پاک کند و از دعا و ثنا دریغ نورزد. حاجی به تایید امام جماعت نیاز داشت و امام جماعت به وجوهات حاجی. یک بازی دو سر دزدی. دلالان، قپانداران، پادوها، باربران و لوطیهای زورخانهها هم پیوستند و دست به چاقوها یک شبهارتش خصوصی تشکیل دادند.
با پیروزی انقلاب به مثابه متشکلترین اسلامگرایان حساسترین مراکز قدرت را تسخیر کردند. وزارت بازرگانی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و مجلس شورا با صرف پول هنگفت برای نمایندگان خود. مثلث خلخالی-گیلانی- لاجوردی در مرکز اقتدار نظام قرار گرفتند، عسگراولادی-بادامچیان-خاموشی در مراکز نان و آبدار و محسن رضایی و رفیقدوست در راُس ارتش تازه تاُسیس. فرزندان حاجیها به دفاتر شمال شهر کوچ کردند. قپانداران به *فرماندهان قُپهدار* فرا روئیدند و آخوندها سلاطین لاستیک و شکر شدند. هر چه مقتدرتر رابطه رهبر با آن ها مستحکمتر گردید. فرمول *“مشروعیت در ازای پول” تبدیل شد به “مشروعیت در ازای اقتدار”. رهبر را تا نماینده خدا بالا کشیدند تا در پناه این اقتدار هر نوع فساد ممکن شود. ابعاد منطقهای یافتند و سپاه قدس یک *ارتش ایدئولوژیک-خصوصی* است که هزینه آن از مافیای بازار تاُمین میشود. پخش چمدانی دلار در خیابانهای بیروت نماد رفتاری این ارتش خصوصی است.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
۱۵اسفند دوشنبه اردبیل
دانشکده علوم پایه دانشگاه محقق اردبیلی اول برقا قطع شد و سیستم تهویه خاموش شد بعدش هم گاز پخش شد. همه زدیم بیرون چندتا از دانشجوها هم مسموم شدن.»
@rahenow 🗿👈
دانشکده علوم پایه دانشگاه محقق اردبیلی اول برقا قطع شد و سیستم تهویه خاموش شد بعدش هم گاز پخش شد. همه زدیم بیرون چندتا از دانشجوها هم مسموم شدن.»
@rahenow 🗿👈