Forwarded from اکس مسلم اسکاندیناوی (Milad Rasa)
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
برنامه زنده نهاد اکس اسکاندیناوی.
(نسخه کم حجم)
موضوع این هفته: اخلاقیات آتئیستی چیست؟ و چرا خرد گرایان پایبندی بیشتری به اخلاقیات دارند تا مذهبیون؟
با حضور:
حمید تقوائی
گردانندگان:
عطیه نیک نفس
میلاد رسایی منش
زمان:
یکشنبه، ۲۰ دسامبر
۳۰ آذر
۱۹:۳۰ اروپا مرکزی
۲۲:۰۰ تهران
#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
(نسخه کم حجم)
موضوع این هفته: اخلاقیات آتئیستی چیست؟ و چرا خرد گرایان پایبندی بیشتری به اخلاقیات دارند تا مذهبیون؟
با حضور:
حمید تقوائی
گردانندگان:
عطیه نیک نفس
میلاد رسایی منش
زمان:
یکشنبه، ۲۰ دسامبر
۳۰ آذر
۱۹:۳۰ اروپا مرکزی
۲۲:۰۰ تهران
#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
دیدگان تو در قاب اندوه
سرد و خاموش
خفته بودند
زودتر از تو ناگفته ها را
با زبان ِ نگه گفته بودند
از من و هرچه در من نهان بود
می رمیدی
می رهیدی
یادم آمد که روزی در این راه
ناشکیبا مرا در پی خویش
می کشیدی
می کشیدی
آخرین بار
آخرین بار
آخرین لحظهٔ تلخ دیدار
سر به سر پوچ دیدم جهان را
باد نالید و من گوش کردم
خش خش برگهای خزان را
باز خواندی
باز راندی
باز بر تخت عاجم نشاندی
باز در کام موجم کشاندی
گر چه در پرنیان غمی شوم
سالها در دلم زیستی تو
آه ، هرگز ندانستم از عشق
چیستی تو
کیستی تو
فروغ فرخزاد, دفتر عصیان
@ShafiAzad
سرد و خاموش
خفته بودند
زودتر از تو ناگفته ها را
با زبان ِ نگه گفته بودند
از من و هرچه در من نهان بود
می رمیدی
می رهیدی
یادم آمد که روزی در این راه
ناشکیبا مرا در پی خویش
می کشیدی
می کشیدی
آخرین بار
آخرین بار
آخرین لحظهٔ تلخ دیدار
سر به سر پوچ دیدم جهان را
باد نالید و من گوش کردم
خش خش برگهای خزان را
باز خواندی
باز راندی
باز بر تخت عاجم نشاندی
باز در کام موجم کشاندی
گر چه در پرنیان غمی شوم
سالها در دلم زیستی تو
آه ، هرگز ندانستم از عشق
چیستی تو
کیستی تو
فروغ فرخزاد, دفتر عصیان
@ShafiAzad
Forwarded from Public Exit
❈ آیا بیخدایی یک جور دین است؟ "bit.ly/373eSpW"
🏷 نویسنده: آستین کلاین _ نویسنده، سخنران و دانشآموخته الهیات و فلسفه
❈ برای مطالعه کامل این مقاله instant view را در پایین پست لمس کنید.
@PublicExit
🏷 نویسنده: آستین کلاین _ نویسنده، سخنران و دانشآموخته الهیات و فلسفه
❈ برای مطالعه کامل این مقاله instant view را در پایین پست لمس کنید.
@PublicExit
Telegraph
آیا بیخدایی یک جور دین است؟
پاسخ آستین کلاین: بیخدایی به خودی خود یک دین نیست، همان طور که تئیسم هم به خودی خود یک دین نیست. بیخدایی عدم باور به خدایان است. بیخدایی هیچ یک از ویژگیهای ادیان را ندارد ویژگیهایی مانند باور به اشیاء یا مکانهای مقدس، یک نظام اخلاقی، یک طبقهی روحانی…
و این منم
زنی تنها
در آستانهٔ فصلی سرد
در ابتدای درک هستی آلودهٔ زمین
و یأس ساده و غمناک آسمان
و ناتوانی این دستهای سیمانی
زمان گذشت
زمان گذشت و ساعت چهار بار نواخت
چهار بار نواخت
امروز روز اول دیماه است
من راز فصلها را میدانم
و حرف لحظهها را میفهمم
نجات دهنده در گور خفته است
و خاک، خاک پذیرنده
اشارتیست به آرامش
فروغ فرخزاد, دفتر: ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد ...
@ShafiAzad
زنی تنها
در آستانهٔ فصلی سرد
در ابتدای درک هستی آلودهٔ زمین
و یأس ساده و غمناک آسمان
و ناتوانی این دستهای سیمانی
زمان گذشت
زمان گذشت و ساعت چهار بار نواخت
چهار بار نواخت
امروز روز اول دیماه است
من راز فصلها را میدانم
و حرف لحظهها را میفهمم
نجات دهنده در گور خفته است
و خاک، خاک پذیرنده
اشارتیست به آرامش
فروغ فرخزاد, دفتر: ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد ...
@ShafiAzad
#فکر_سمی
نام کتاب: چهل فکر سمی
نویسندگان: دکتر آرنولد و کلیفورد لازاروس و دکتر آلن فِی
برگردان: شمس الدین حسینی و الهام آرامنیا
@ShafiAzad
نام کتاب: چهل فکر سمی
نویسندگان: دکتر آرنولد و کلیفورد لازاروس و دکتر آلن فِی
برگردان: شمس الدین حسینی و الهام آرامنیا
@ShafiAzad
🇮🇹 #italian
Sii libero come un uccello vola e sii felice con il tuo cielo
مانند پرنده ای رها باش
پرواز کن و با آسمانت شاد باش
@ShafiAzad
Sii libero come un uccello vola e sii felice con il tuo cielo
مانند پرنده ای رها باش
پرواز کن و با آسمانت شاد باش
@ShafiAzad
I will never come into your life, If you feel better without me...
هرگز تو زندگیت نمیام، اگر بدونِ من احساس بهتری داری...
@ShafiAzad
هرگز تو زندگیت نمیام، اگر بدونِ من احساس بهتری داری...
@ShafiAzad
I'm sorry to all the things i've destroyed trying to rebuild myself, i'm sorry to all the ones i've left trying to find myself, i'm sorry to all the hearts i've broken trying to understand my own.
متاسفم برای همه ی چیزهایی که خراب کردم تا خودم را دوباره بسازم، متاسفم برای همه ی کسانیکه ترکشان کردم تا خودم را پیداکنم، متاسفم برای همه ی دلهایی که شکستم تا دل خودم را دریابم.
@ShafiAzad
متاسفم برای همه ی چیزهایی که خراب کردم تا خودم را دوباره بسازم، متاسفم برای همه ی کسانیکه ترکشان کردم تا خودم را پیداکنم، متاسفم برای همه ی دلهایی که شکستم تا دل خودم را دریابم.
@ShafiAzad
Forwarded from Public Exit
«حکمتِ خدا» آخرین پناهگاهِ کسانی است که نه جواب دارند و نه اصولِ مباحثه را میدانند!
@PublicExit
@PublicExit
آوای شورانگیز_میروم دیگر
ایرج مهدیان
آهنگ: میروم دیگر
کلام: ایرج مهدیان
پ،ن: روم آهسته از سر راهت، برو دست خدا به همراهت. "به یاد دوستی که اگر هم هست آن نیست که بود!"
@ShafiAzad
کلام: ایرج مهدیان
پ،ن: روم آهسته از سر راهت، برو دست خدا به همراهت. "به یاد دوستی که اگر هم هست آن نیست که بود!"
@ShafiAzad
جالینوس ابلهی را دید دست در گریبان دانشمندی زده و بی حرمتی همیکرد گفت اگر این نادان نبودی کار وی با نادانان بدین جا نرسیدی.
اگر نادان به وحشت سخت گوید
خردمندش به نرمیدل بجوید
دو صاحبدل نگهدارند مویی
همیدون سرکشی و آزرم جویی
یکی را زشت خویی داد دشنام
تحمل کرد و گفت ای خوب فرجام
بتر زانم که خواهی گفتن آنی
که دانم عیب من چون من ندانی
سعدی, گلستان, باب چهارم در فواید خاموشی
@ShafiAzad
اگر نادان به وحشت سخت گوید
خردمندش به نرمیدل بجوید
دو صاحبدل نگهدارند مویی
همیدون سرکشی و آزرم جویی
یکی را زشت خویی داد دشنام
تحمل کرد و گفت ای خوب فرجام
بتر زانم که خواهی گفتن آنی
که دانم عیب من چون من ندانی
سعدی, گلستان, باب چهارم در فواید خاموشی
@ShafiAzad
یکی را از حکما شنیدم که میگفت هرگز کسی به جهل خویش اقرار نکرده است مگر آن کس که چون دیگری در سخن باشد همچنان ناتمام گفته سخن آغاز کند.
سخن را سر است ای خداوند و بن
میاور سخن در میان سخن
خداوند تدبیر و فرهنگ و هوش
نگوید سخن تا نبیند خموش
سعدی, گلستان, باب چهارم در فواید خاموشی
@ShafiAzad
سخن را سر است ای خداوند و بن
میاور سخن در میان سخن
خداوند تدبیر و فرهنگ و هوش
نگوید سخن تا نبیند خموش
سعدی, گلستان, باب چهارم در فواید خاموشی
@ShafiAzad
Forwarded from Public Exit
❈ بیخدایی چیست؟ تفاوت میان بیخدایی و خداباوری چیست؟ (۱/۲)
bit.ly/3lE1Wfx
🏷 آستین کلاین - نویسنده، سخنران و دانشآموخته الهیات و فلسفه
❈ برای مطالعه کامل این مقاله instant view را در پایین پست لمس کنید.
@PublicExit
bit.ly/3lE1Wfx
🏷 آستین کلاین - نویسنده، سخنران و دانشآموخته الهیات و فلسفه
❈ برای مطالعه کامل این مقاله instant view را در پایین پست لمس کنید.
@PublicExit
Telegraph
بیخدایی چیست؟ تفاوت میان بیخدایی و خداباوری چیست؟ (۱/۲)
پاسخ آستین کلاین: خداباوری، در معنای وسیع کلمه، فقط باور به وجود دست کم یک خداست. برخلاف آن بیخدایی است: در تعریف وسیع کلمه، بیخدایی به معنای فقدان باور به وجود هر خدایی است. البته بر سر تعریف بیخدایی قدری اختلاف نظر وجود دارد. جالب است بدانیم که این…
You can never realize how horrible i feel because it gets bloody well whenever you ask me for.
تو هیچوقت نمیتونی بفهمی حال من بده؛
چون هر موقع حالمو بپرسی حالم خوب میشه.
@ShafiAzad
تو هیچوقت نمیتونی بفهمی حال من بده؛
چون هر موقع حالمو بپرسی حالم خوب میشه.
@ShafiAzad
#Profile ♥️🪓
I need a map to help me where I can forget you.
من يه نقشه نياز دارم كه كمكم كنه كجا میتونم تو رو فراموشت كنم
@ShafiAzad
I need a map to help me where I can forget you.
من يه نقشه نياز دارم كه كمكم كنه كجا میتونم تو رو فراموشت كنم
@ShafiAzad
The ocean is everything that I aspire to be: beautiful, mysterious, wild and free!
اقیانوس تمام آن چیزیست که آرزو دارم باشم: زیبا، مرموز، وحشی، آزاد!
@shafiAzad
اقیانوس تمام آن چیزیست که آرزو دارم باشم: زیبا، مرموز، وحشی، آزاد!
@shafiAzad
They always ask me the reason i became so quite, deep down in my heart there is so much things that i wanna say but i know it won't make any difference so, why bother myself ?
همیشه ازم دلیل اینکه اینقدر ساکت شدم رو میپرسن، تو اعماق قلبم خیلی چیزاس ک دلم میخواد بگم ولی میدونم گفتن و نگفتنش فرقی نداره پس، چرا به خودم زحمت بدم؟
@ShafiAzad
همیشه ازم دلیل اینکه اینقدر ساکت شدم رو میپرسن، تو اعماق قلبم خیلی چیزاس ک دلم میخواد بگم ولی میدونم گفتن و نگفتنش فرقی نداره پس، چرا به خودم زحمت بدم؟
@ShafiAzad
#ترجمه
خواب عزیز:
متاسفم که وقتی بچه بودم ازت بدم میومد
میخوام بدونی که الان عمیقا عاشقتم!..
@ShafiAzad
خواب عزیز:
متاسفم که وقتی بچه بودم ازت بدم میومد
میخوام بدونی که الان عمیقا عاشقتم!..
@ShafiAzad