حامد اسماعیلیون:
سالگرد انقلابتان را بر این خونها که ریختهاید، جشن بگیرید. اما ما از شما بیزاریم!
@ShafiAzad
سالگرد انقلابتان را بر این خونها که ریختهاید، جشن بگیرید. اما ما از شما بیزاریم!
@ShafiAzad
اینکه خدا در کتب آسمانی اشارهای به سیارات ناشناخته نمیکنه و فقط بارها از خورشید و ماه و زمین و ستارگان نام میبره؛
آیا بخاطر این نیست که خدا هم از زمین به آسمان نگاه میکرده و هر چی میدیده مینوشته؟!
@ShafiAzad
آیا بخاطر این نیست که خدا هم از زمین به آسمان نگاه میکرده و هر چی میدیده مینوشته؟!
@ShafiAzad
Forwarded from Public Exit
❈ خداوند، تجربه احساسات بشری، وضع احکام و اصول اخلاقی و قضاوت آنها (bit.ly/3bOpdKp)
🏷 زهیر باقری نوعپرست| نویسنده و مترجم
❈ برای مطالعه کامل این مقاله instant view را در پایین پست لمس کنید.
@PublicExit
🏷 زهیر باقری نوعپرست| نویسنده و مترجم
❈ برای مطالعه کامل این مقاله instant view را در پایین پست لمس کنید.
@PublicExit
Telegraph
خداوند، تجربه احساسات بشری، وضع احکام و اصول اخلاقی و قضاوت آنها
پیشفرض افراد خداباور دیندار این است که خداوند حساسیت اخلاقی دارد و برای او مهم است که ما انسانها به چه شکل عمل میکنیم و علاوه بر این برخی از دیندارن خداباور بر این باورند که چه در این دنیا چه در دنیایی دیگر به خاطر کارهای خوب ما را پاداش خواهد داد و به…
Forwarded from مهتاب قربانی
فردا ساعت ۸ شب به وقت اروپا با دکتر موسوی عزیز در صفحهی اینستاگرامم لایوی خواهیم داشت و در مورد روشنفکری، نقش روشنفکران در جامعه و...صحبت خواهیم کرد.
صفحهی اینستاگرام من:
mahtabghorbani1983
صفحهی اینستاگرام من:
mahtabghorbani1983
Forwarded from Public Exit
#زیگموند_فروید| دین سیستمی از توهمات دلنشین همراه با انکار واقعیت است، که جز در یک حالت اختلال وهمی شاد نمونهاش را نمییابیم. فرمان یازدهم دین "نباید بپرسید" است!
@PublicExit
@PublicExit
لولا، منم که حق دارم، چون فقط منم که میدانم چه میخواهم: میخواهم که نمیرم!
ولی نفی جنگ غیر-ممکن است، فردینان! وقتی که وطن در خطر است فقط دیوانهها و بیجُربُزهها میتوانند از جنگیدن شانه خالی کنند...
پس زندهباد دیوانهها و بیجُربُزهها! یا در واقع کاش فقط دیوانهها و بیجُربُزهها زنده بمانند!
لولا، آیا اسم یکی از سربازهایی که طی جنگ صد ساله کشته شدند، یادت هست؟ هرگز سعی کردی یکی از این اسمها را پیدا کنی؟ نکردی، مگر نه؟ آنها همانقدر برایت ناشناس و گمنام و بیاهمیتاند که کوچکترین اتُم روکاغذی روبرویت! از لقمهی صبحانهات بیاهمیتترند. پس خودت ببین برای هیچ و پوچ مُردهاند! احمقها برای هیچ و پوچ مُردهاند.
فقط زندگی است که به حساب میآید!
کتاب: سفر به انتهای شب
نویسنده: لویی فردینان سلین
@ShafiAzad
ولی نفی جنگ غیر-ممکن است، فردینان! وقتی که وطن در خطر است فقط دیوانهها و بیجُربُزهها میتوانند از جنگیدن شانه خالی کنند...
پس زندهباد دیوانهها و بیجُربُزهها! یا در واقع کاش فقط دیوانهها و بیجُربُزهها زنده بمانند!
لولا، آیا اسم یکی از سربازهایی که طی جنگ صد ساله کشته شدند، یادت هست؟ هرگز سعی کردی یکی از این اسمها را پیدا کنی؟ نکردی، مگر نه؟ آنها همانقدر برایت ناشناس و گمنام و بیاهمیتاند که کوچکترین اتُم روکاغذی روبرویت! از لقمهی صبحانهات بیاهمیتترند. پس خودت ببین برای هیچ و پوچ مُردهاند! احمقها برای هیچ و پوچ مُردهاند.
فقط زندگی است که به حساب میآید!
کتاب: سفر به انتهای شب
نویسنده: لویی فردینان سلین
@ShafiAzad
People don't care for you when you are alone. They just care for you when they are alone .
مردم اهميتی بهت نمیدن وقتيكه تو تنها هستي، اونا فقط وقتی خودشون تنها هستن بهت اهمیت میدن .
@ShafiAzad
مردم اهميتی بهت نمیدن وقتيكه تو تنها هستي، اونا فقط وقتی خودشون تنها هستن بهت اهمیت میدن .
@ShafiAzad
Be a woman that if they did not understand you one day, raise your head, smile tightly and be sure that it needs a man to understand you.
زنی باش که اگر روزی تو را نفهمیدند سرت را بالا بگیری، محکم لبخند بزنی و مطمئن باشی مرد میخواهد تو را فهميدن.
@ShafiAzad
زنی باش که اگر روزی تو را نفهمیدند سرت را بالا بگیری، محکم لبخند بزنی و مطمئن باشی مرد میخواهد تو را فهميدن.
@ShafiAzad
If someone treats you bad, just remember that there is something wrong with them, not you. Normal people don’t go around destroying other people.
اگر کسی باهات رفتار بدی داره، فقط بخاطر داشته باش که آنها مشکل دارند نه تو .
مردم عادی به دنبال تخریب افراد دیگر نیستند...
@ShafiAzad
اگر کسی باهات رفتار بدی داره، فقط بخاطر داشته باش که آنها مشکل دارند نه تو .
مردم عادی به دنبال تخریب افراد دیگر نیستند...
@ShafiAzad
Il m'a mis le feu, puis il s'est détourné de moi pour ne pas brûler!
مرا آتش زد بعد از من دوری کرد تا نسوزد !
🇫🇷 @ShafiAzad
مرا آتش زد بعد از من دوری کرد تا نسوزد !
🇫🇷 @ShafiAzad
من، تو
با تخت خواب یک نفره
فقر آنچنان که می گویند بد نیست
وقتی ما را اینگونه
به هم نزدیک می کند...
#سعید_هلیچی
@ShafiAzad
با تخت خواب یک نفره
فقر آنچنان که می گویند بد نیست
وقتی ما را اینگونه
به هم نزدیک می کند...
#سعید_هلیچی
@ShafiAzad
اغلب بهترین قسمتهای زندگی زمانی بودهاند که هیچ کاری نکردهای و نشستهای دربارهی زندگی فکر کردهای. منظورم این است که مثلا میفهمی که همه چیز بیمعناست، بعد به این نتیجه میرسی که خیلی هم نمیتواند بیمعنا باشد. چون تو میدانی بیمعناست و همین آگاهی تو از بیمعنا بودن، تقریبا معنایی به آن میدهد.
میدانی منظورم چیست؟ بدبینی خوش بینانه
#عامه_پسند
#چارلز_بوكفسکی
@shafiAzad
میدانی منظورم چیست؟ بدبینی خوش بینانه
#عامه_پسند
#چارلز_بوكفسکی
@shafiAzad