اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
338 files
852 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
اخبار سوریه
چند نکته در مورد مذاکرات: 🔲ایران هیچ عجله‌ای برای رسیدن به توافق ندارد؛ آمریکا به شدت برای رسیدن به یک توافق ابتدایی به شدت عجله دارد؛ ایران پیروز جنگ است و یک گام هم از دستاوردهای نظامی‌اش عقب نخواهد کشید؛ آمریکا شکست خورده اما فکر می‌کند آنچه را…
⚫️اما چند نکته بسیار مهم‌تر؛

▪️به هیچ عنوان به این مذاکرات خوشبین نباشید؛ به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد نداشته باشید... باور داشته باشید که نتیجه جنگ را میدان نبرد مشخص خواهد کرد حالا یا ترامپ می‌پذیرد که دور اول نتیجه را مشخص کرده یا اینکه دنبال آن می‌گردد تا یک دور دیگر هم بخت خودش را بیازماید که البته بدبخت خواهد شد... بالا توضیح دادم که سطح آمادگی عزیزان ما چگونه است.

▪️در هر صورت آنچه که برخی‌ها از روند مذاکرات می‌گویند همان عادت گند و ابلهانه حکام کاخ سفید است که فکر می‌کنند همه مردم جهان نوکر و غلام آنها هستند؛ برایشان سخت است که بپذیرند کشوری که ۴۷ سال تحت تحریم و محاصره و به قول خودشان فشار حداکثری بوده حالا برای گرفتن امتیازات حداکثری مقابلشان نشسته و کوتاه هم نمی‌آید...‌

▪️پس خودتان را برای هر احتمالی آماده کنید؛ هیئت مذاکره کننده ایرانی کیف‌های بزرگ با خودشان نبرده‌اند، قرار هم نیست در پاکستان خیلی معطل شوند و وقت بگذرانند... شاید شنیده باشید که نخست وزیر پاکستان می‌خواهد به ریاض برود و با سگ توله سلمان ملاقات کند؛ اینکه هدف از این سفر چیست و قرار است چه تاثیری بر مذاکرات اسلام آباد داشته باشد باز هم مشخص نیست.

✔️بنابراین خیلی از مسائل مشخص نیست و آنچه که رسانه‌های غربی می‌گویند نه تنها همه حقیقت نیست بلکه ربطی هم به اصل مذاکرات نداشته و نه دارد.... اینجا نه مذاکرات برجام است و نه مذاکرات پیش از جنگ میهنی دوم و سوم اینجا مذاکرات پس از پیروزی بزرگ ملت ایران در نبرد میهنی سوم است...

🇮🇷@SyrianKhabar
یهودی‌های تروریست و قاتل تقاص تمام جنایت‌هایشان را در لبنان در مرحله بعد جنگ خواهند داد... آنها جنایت می‌کنند چون فکر می‌کنند که ترامپ دنبال پایان جنگ و توافق است اما آنچه که در جریان است ه شکلی در حال اجرا است که به نظرم فرصت بی‌نظیری را به دست خواهد داد تا این بار چنان گوشمالی به این تروریست‌های بی‌وطن بدهیم چهار روزش برابر با ۴۰ روز باشد... خون ایرانی و لبنانی از هم جدا نیست و این جنایت‌ها باید حتی اگر وسط مذاکره شده نیست پاسخ داده شود. باید همین امروز صبح موشک‌ها به سمت شمال اراضی اشغالی فرستاده شوند و یک دور موشک باران قطعی و قدرتمند صورت بگیرد.... تاریخ ثابت کرده که این باند کثیف و جنایتکار جز زبان زور هیچ زبانی را متوجه نمی‌شود؛ استفاده از بمب‌های فسفری برای حمله به شهر مقاوم قانا به جنایت بزرگی که در این شهر کردند باید مورد توجه و عنایت دقیق ایران قرار بگیرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
🔴سخنگوی وزارت خارجه:

🔻‏دیپلماسی برای ما ادامه جهاد مقدس مدافعان ایران زمین است. تجربه بدعهدی‌ها و بدسگالی‌های آمریکا را فراموش نکرده و نمی‌کنیم. همانطور که جنایات شنیع ارتکابی آنها و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ‌های تحمیلی دوم و سوم را نخواهیم بخشید.

🔻‏امروز روز پر کار و طولانی برای هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد بود. مذاکرات فشرده‌ای که از صبح روز شنبه با مساعی جمیله و میانجیگری پاکستان شروع شد تا الان بدون وقفه ادامه داشته و پیام‌ها و متون متعددی بین دو طرف تبادل شده است. مذاکره‌کنندگان ایرانی، از همه توان و تجربه و دانش خود برای صیانت از حقوق و منافع ایران بهره می‌گیرند. داغ سنگین بزرگان و عزیزان و هم‌وطنانمان، عزم ما را در پیگیری منافع و حقوق ملت ایران جزم‌تر از هر زمانی کرده است.

🔻‏هیچ چیزی نمی‌تواند و نباید ما را از پیگیری رسالت سترگ تاریخی خود در قبال میهن محبوب و تمدن شریف ایرانی باز دارد. جمهوری اسلامی ایران مصمم به استفاده از همه ابزارها از جمله دیپلماسی برای تامین منافع ملی و حراست از مصالح کشور است.

🔻‏در ۲۴ ساعت گذشته در مورد ابعاد مختلف موضوعات اصلی مذاکره شامل تنگه هرمز، موضوع هسته‌ای، غرامت جنگ، رفع تحریم‌ها و خاتمه کامل جنگ علیه ایران و در منطقه، گفتگو شد.

🔻‏موفقیت این فرآیند دیپلماتیک منوط به جدیت و حسن نیت طرف مقابل و خودداری از زیاده‌خواهی و خواسته‌های غیرقانونی، و پذیرش حقوق حقه و منافع مشروع ایران است.

🔻‏از دولت و مردم خونگرم و شریف جمهوری اسلامی پاکستان به‌خاطر میزبانی مذاکرات و مساعی جمیله آنها در پیشبرد این روند قدردانی می‌کنیم.

https://x.com/irimfa_spox/status/2043124194561417611?s=46&t=kE1sGAqiKsfvRHrP-DqgTQ

🇮🇷@SyriabKhabar
🔵باید به یاری مردم لبنان شتافت...

🔹به حق اذان صبح که صدای موذن که از مساجد گوش می‌رسد خداوند به ما لیاقت بدهد که به یاد مردم لبنان هم باشیم... یاد رزمندگان مقاومت لبنان هم باشیم... آنها بخشی از وجود ما هستند بخشی از هویت ما هستند و ا به پای ما در این میدان آمدند و خون دادند و خانه و کاشانه‌شان توسط یهود نابود شد.

🔹نمی‌دانم می‌توانم این کار را کنم یا نه اما نیت کردم که با صدای الله اکبر اگر می‌شود به یاری مردم لبنان بشتابیم... حالا ببینم چه کار می‌شود کرد ولی قصدم این است که مقدار قابل توجهی مایحتاج و پتو برای ارسال به لبنان خریداری کنم.

🔹دور از انسانیت و شرافت است که به یاد مردم لبنان نباشیم... خدایا خودت کمک کن که شرمنده نشوم و آبروی ما را در برابر رهبر شهیدمان و فرمانداران و رهبران شهید لبنانی حفظ کن... آمین

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
⚫️اما چند نکته بسیار مهم‌تر؛ ▪️به هیچ عنوان به این مذاکرات خوشبین نباشید؛ به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد نداشته باشید... باور داشته باشید که نتیجه جنگ را میدان نبرد مشخص خواهد کرد حالا یا ترامپ می‌پذیرد که دور اول نتیجه را مشخص کرده یا اینکه دنبال آن می‌گردد…
⚫️معاون ترامپ هم اندازه خودش دروغگو و حقه باز است

▪️عرض کرده بودم که به این مذاکرات خوشبین نباشید...‌ معاون ترامپ که فکر می‌کرد آنچه را که در میدان نبرد به دست نیاورده در میز مذاکره به دست خواهد آورد و آنچه را که در بمباران نتوانسته نابود کند می‌تواند در مذاکره از بین ببرد، دروغ‌های طبیعی و همیشگی آمریکایی را تحویل می‌دهد...

▪️می‌گوید ما برنامه هسته‌ای ایران را بمباران را نابود کردیم ولی آنها حاضر به دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود نیستند؟! شما که می‌گویید نابود شده پس چیزی که نابود شده چه نیازی به توافق دارد یا دروغ می‌گویید یا اینکه احمق هستید که جفتش هستید! حالا هم می‌گوید قرار است با آمریکا برگردند و چه بهتر که برگردند...

▪️در میدان نبرد به زودی شماره خواهیم دید و خواهیم دید که مال این حرف‌ها نیستید... البته خواهیم دید که به آمریکا برنمی‌گردید چرا که نمی‌توانید برگردید باید بمانید و امتیاز بدهید. فکر کرده‌اید که با تهدید ایرانی‌ها مبنی بر برگشت به آمریکا، امتیاز خواهید گرفت ایران از مواضعش عقب نشینی خواهد کرد؟! این همه هزینه داده‌ایم که آنچه را که در جنگ به دست نیاوردید در مذاکره به دست بیاورید؟!

منتظر باشید...

🇮🇷@SyrianKhabar
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
همیشه این صحبت‌ها و فرمایشات رهبر و فرمانده شهیدمان در گوشم چون هشداری از آینده زنگ می‌زند و همیشه در نظرم قرار دارد... آدم عاقل با آمریکا مذاکره نمی‌کند یعنی نمی‌شود با گاو مذاکره کرد... گاو منطق ندارد گاو فهم ندارد گاو جز زور هیچ چیزی ندارد و دقیقاً بارها نوشتم آمریکا مانند گاو است که شاخ‌های بلندی دارد و باید شاخش را شکست و او را بر زمین زد و تیغ بر گلویش گذاشت شاید آن وقت کوتاه بیاید....

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسیاری از کسانی که هر آنچه آنها بگویند را حجت می‌دانند هر خبر دروغی را منتشر کنند را می‌پذیرند، در مورد ورود ناوهای جنگی آمریکایی به خلیج فارس دروغ رسانه‌های آمریکایی را برجسته کردند در حالی که حقیقت چیز دیگری بود؛ متاسفانه مشکل خود همه چیز فهمی و همه چیز دانی به عاملی برای گمراه کردن دیگران هم تبدیل شده است.

اما امروز سند دروغگویی آمریکایی‌ها و دروغ پراکنی این کانال‌ها منتشر شد؛ همان گونه که در این ویدیو مشاهده می‌کنید نیروی دریایی سپاه با اقتدار کامل با کشتی‌های جنگی آمریکایی برخورد و روی کانال ۱۶ به همه شناورها در منطقه اعلام کرد که می‌خواهد این ناو را هدف قرار دهد... نتیجه هم کاملاً مشخص است و برخلاف دروغ‌هایی که تروریست‌های آمریکایی می‌دهند، به جای حرکت به سمت تنگه هرمز به سمت عمق اقیانوس هند فرار کرد...

🇮🇷@Syrianakhabar
🔵برگشت خوردن نفتکش‌های پاکستانی

🔹در حالی که تمام نگاه‌ها به اسلام آباد برای بازگشایی تنگه هرمز بود اما علی رغم تمام رایزنی‌های صورت گرفته در این مذاکرات نه تنها هیچ نفت کشی نتوانست عبور کند بلکه دو فروند نفتکش دیگر از تنگه هرمز برگشت خوردند.

🔹دو نفتکش با پرچم پاکستان با نام‌های «خیرپور» (Khairpur) و «شلامار» (Shalamar) که چند ساعت پیش منابع خبری از حرکت آن‌ها به‌سمت تنگه هرمز خبر داده بودند، با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در مسیر بازگشت از تنگه هستند.

🔹این اتفاق زمانی می‌افتد که رئیس جمهور کذاب آمریکا که از تهدید ویران کردن ایران با پنجره فرصتی که تهران برایش باز کرده بود رها شده، حالا زبان تهدید به شکل دیگری باز نموده و این بار می‌گوید هر کشتی که به ایران عوارض بدهد را در اقیانوس توقیف خواهد کرد؟!

🔹ترامپ که نمی‌داند چگونه باید با باتلاقی که خودش ایجاد کرده برخورد نموده و راه خروجی پیدا کند,، حالا با این نوع تهدید کردن و راهبندان و دزدی دریایی می‌خواهد شکست مفتضحانه‌ای که در نبرد با ایران متحمل شده را لاپوشانی کند. این مسئله و این اظهار نظر بر مت جهانی نفت و دیگر فرآورده‌ها اثر مستقیم می‌گذارد.

🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️نبردهای سنگین در بن جبیل

▪️از چند ساعت پیش یک نبرد حماسی و جانانه میان رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و تروریست‌های یهودی در شهرک بنت جبیل در جنوب لبنان آغاز شده است. این عملیات نفوذ که با فشار سطح سیاسی رژیم صهیونیستی به احتمال زیاد آغاز شده تا دستاورد تبلیغاتی برای نتانیاهو داشته باشد حالا به یک بحران جدی و یک مشکل سنگین برای ارتش جن تبدیل شده است. در حالی که تروریست‌های یهودی وارد این شهرک شده‌اند توسط مجاهدان لبنانی محاصره شده و رژیم برای کمک به آنها به شدت از قدرت هوایی استفاده می‌کند.

▪️با همین این فشار، اما مشخص است که تروریست‌های صهیونیست نتوانستند کاری از پیش ببرند و درگیری‌های شدید و سنگین در این محور ادامه دارد و مقاومت در حال ثبت یک حماسه دیگر از قابلیت و قدرت بی‌نظیر خود است. به اعتراف رسانه‌های رژیم که بازوی تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای دستگاه نظامی و سیاسی جنایتکاران یهود به شمار می‌روند، با وجود مداخله نیرو هوایی و مشارکت گسترده توپخانه رژیم، آنها نتوانستند کاری از پیش برده و نوز هم یگان‌های مهندسی و رزمی رژیم در این منطقه در محاصره قرار دارند...

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن مقاومت اسلامی، موضع‌گیری سربازان ارتش دشمن یهودی در شهر الطیبه در جنوب لبنان با پهپاد انهدامی. این پهپادهای انهدامی مقاومت اداره موتور الکتریکی و بسیار کم صدا هستند، داری سر جنگی سبک اما ترکش‌زا بوده که بسیار هم دقیق و نقطه زن است.

🇮🇷@SyrianKhabar
✴️نزدیک شدن به تنگه هرمز، نقض آتش‌بس است

🔸نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره 59 تاکید کرده که هرگونه نقض آتش‌بس را با قدرت پاسخ خواهد داد، بر این اساس هر گونه نزدیک شدن شناورها بدون اجازه این نیرو، نقض آتش‌بس محسوب شده و با قدرت پاسخ داده می‌شود.

🔸نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد برخلاف ادعاهای کذب بعضی مقامات دشمن تنگه هرمز تحت کنترل و مدیریت هوشمند، با رعایت ضوابط خاص مربوط برای عبور بی‌ضرر شناورهای غیرنظامی باز است و برای شناورهای نظامی که تحت هر عنوان و هر بهانه، قصد نزدیک شدن به تنگه هرمز را داشته باشند، نقض آتش‌بس تلقی می‌شود و با شدت با آن برخورد سخت خواهد شد.

🇮🇷@SyrianKhabar
🔴انتقال تانکر سوخت رسان تروریست‌های آمریکایی از عربستان به انگلیس

🔻در پایگاه هوایی الخرج در شرق ریاض که از آن به عنوان قتلگاه سوخترسان‌ها، آواکس‌ها و همچنین نظامیان تروریست آمریکایی یاد می‌شود، آمریکایی‌ها ضربات بزرگ و بی‌سابقه‌ای دریافت کردند. شاید آنها فکر نمی‌کردند که قدرت نظامی ایران چقدر واقعی و توانمندی دوربرد یگان‌های موشکی و پهپادی ایران تا چه اندازه موثر است، به همین دلیل بر توهم برتری خود مانده و هواپیماهای گرانقیمت خود را در ایگاه‌های مختلف در منطقه گسترش دادند.

🔻در پایگاه الخرج آمریکایی‌ها دست کم ۵ آواکس را از دست دادند و همچنین بالغ بر ۱۶ فروند هواپیمای سوخت رسان آنها در این پایگاه منهدم شد و تعداد قابل توجه دیگری نیز آسیب جدی دید. این یکی از همان هواپیماهای سوخترسان است که حالا با لحیم کاری و چسپ‌کاری به پایگاه میلدنهال در انگلیس فرستادند شاید آنجا تحت درمان قرار بگیرد!

🔻در طول ۴۰ روز نبرد دست کم ۴۰ فروند سوخترسان آمریکایی به شکل‌های مختلف از بین رفت و تعداد دیگر نیز غیر عملیاتی شد. سطح نابودی این سوخترسان‌ها به شکلی بود که وزارت جنگ آمریکا تصمیم گرفت سوخترسان‌های بازنشسته را وارد خدمت کند! اوضاع آنچنان خراب و به هم ریخته است که ارتش تروریستی ترامپ این هواپیما را لنگان لنگان به یونان و از آنجا به انگلیس برده چرا که می‌داند چه ضرر هنگفتی کرده است.

🔻این اوج هنرمندی فرزندان ایران است که ماشین جنگی آمریکای جهانخوار و جنایتکار را روی زمین و در فاصله صدها تا ۱۳۰۰ کیلومتری از مرز منهدم کنند. در این جنگ دست کم ۳۰۰ فروند هواگرد دشمن به شکل‌های مختلف روی زمین یا در آسمان منهدم شد که عددی بسیار بزرگ و تاریخی به شمار می‌رود.

🇮🇷@SyrianKhabar
Forwarded from اخبار سوریه
✳️ابرقدرتی بنام ایران از نگاه پمپئو

▫️وزیر امور خارجه امریکا گفته که به زودی در لهستان نشستی با حضور برخی کشورها علیه ایران تشکیل خواهد شد. در این مورد چند نکته را باید عرض کنم:

1) امریکا، آن امریکای قدیم نیست که بتواند به تنهایی حریف کشوری دیگر شود. این اقدام نشان می‌دهد که کشوری که مدعی ابرقدرتی در جهان بوده و چهار دهه است ایران را تحت شدیدترین فشارها قرار داده‌اند، در برابر ما کم‌آورده‌اند.

2) این اقدام ما را به یاد چیزهایی مثل گروه دوستان!! سوریه می‌اندازد. گروهی که با توهم سرنگونی نظام سوریه ابتدا با حضور 85 کشور تشکیل شد و چنان آب رفت که کسی خبری از آن به دست نیارود. حالا بسیاری از آن کشورها در صف باز کردن سفارتخانه خود در دمشق هستند.

3) پمپئو گفته که: این کشورها با هدف تمرکز بر ثبات خاورمیانه، صلح، آزادی و امنیت در این منطقه گرد هم خواهند آمد و اطمینان حاصل کردن از اینکه «ایران تاثیر کارشکنانه‌ای ندارد»، یک رکن مهم این نشست می‌باشد! اما این ایران است که در آسیای غربی تعیین می‌کند اوضاع از چه قرار است و بسیاری از کشورها حاضر نیستند منافع مهم خود را در گروی امنیت رژیم صهیونیستی به خطر بیندازند.

4) پمپئو، روسیه و ایران را «مجریان شرور خاورمیانه» خواند و گفت: امیدواریم آن‌ها (ایران و روسیه) را همراه با حکومت (سوریه) و تمامی افراد ذی‌نفع در آنجا(سوریه) بر سر میز مذاکره بیاوریم تا درباره شکل ساختاری که سوریه پس از یک جنگ داخلی باید داشته باشد، گفت‌وگو کنند. این نشان از ناامیدی کامل دستگاه دیپلماسی امریکا برای دخالت در آینده‌سازی برای سوریه دارد. بدون شک، هیچ یک از این عنصر با این دیدگاه به ورشو نخواهند رفت و این نشست هم مانند سایر راهکارهای امریکایی برای آسیای غربی چون منطبق بر واقع‌گرایی نیست شکست خواهد خورد.

5) انتخاب لهستان به‌عنوان میزبان این نشست به دلیل همسایگی آن با روس‌ها و قرار داشتن این کشور در خط نبرد احتمالی با مسکو است. لهستان سال‌های متمادی است که به‌عنوان پادوی امریکا در اروپای شرقی عمل می‌کند، با این حال باید دید که رهبران چند کشور جهان با این دستور کار موافق خواهند بود.

6) خروج امریکا از سوریه و افغانستان دو راهبردی فعلی در ایران به‌شمار می‌رود، بیرون کردن نظامیان امریکایی از عراق کار پیچیده‌ای نیست و بسیار ساده‌تر از افغانستان است، امریکایی‌ها به‌شدت نگران این مساله هستند چرا که دیر یا زود، این نیروهای مقاومت هستند که کنترل مرزهای عراق و سوریه را به دست خواهند گرفت و امریکایی‌ها نمی‌توانند در این مناطق مرزبان باشند.

7) همه تلاش‌ها برای قطع ارتباط ایران به مدیترانه تا اینجای کار شکست خورده، بدون شک کمی دیگر شاهد خواهیم بود که چین از طریق افغانستان، ایران، عراق و سوریه به سادگی به دریای مدیترانه متصل شود، این کابوسی است که باعث شده تا سران واشنگتن تصمیم به صرف هزینه‌های هفگفت در افغانستان، عراق و سوریه شوند.

8) سخنان وزیر امور خارجه امریکا در قاهره علیه ایران، سخنان وزیر امور خارجه یک ابرقدرت! نبود. این سخنان بازخورد بسیار منفی برای مقامات کاخ سفید دارد. پمپئو از ایران به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که یک قدرت شکست‌ناپذیر است و این کاملا به نفع تهران تمام می‌شود. او، در قاهره از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و نمی‌داند که با وجود همراهی رژیم حاکم بر مصر، اما مردم این کشور همچنان از این رژیم جعلی بدشان می‌آید!

9) ما امروز با وجود همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم و ناشی از تحریم‌های خارجی، سوءمدیریت داخلی و رقابت جناحی برای به دست آوردن هر چه بیشتر سهمی از قدرت است، اما باید افتخار کنیم که به یک ابرقدرت تبدیل شده‌ایم که دشمنی چنین غدار را وادار به کرنش کرده‌ایم. ترامپ همچنان وحشت‌زده از این است که چگونه ایرانی‌ها در برابر این تحریم‌های کمرشکن تاب آورده و مقاومت می‌کنند.

10) محمدجواد ظریف توئیت خوبی کرد، امریکایی‌ها باید برای همیشه باور کنند که ایران را از دست داده‌اند، تلاش آنها برای حضور دوباره در ایران باید به یک افسانه تبدیل شود، درست هنگامی که جهنم یخ زد...
K.J
@syriankhabar
اخبار سوریه
✳️ابرقدرتی بنام ایران از نگاه پمپئو ▫️وزیر امور خارجه امریکا گفته که به زودی در لهستان نشستی با حضور برخی کشورها علیه ایران تشکیل خواهد شد. در این مورد چند نکته را باید عرض کنم: 1) امریکا، آن امریکای قدیم نیست که بتواند به تنهایی حریف کشوری دیگر شود. این…
این مطلب را فکر کنم در 7 سال پیش نوشتم، تاریخش که برمی‌گردد به ژانویه سال 2019؛ مطالبی را آن روز نوشتم که شاید بسیاری از دوستان آن را ندیده و نخوانده باشند. آن روز از «ابرقدرتی بنام ایران» نام بردم و آن هم دید وزیر امور خارجه ترامپ و مختصات این ابرقدرتی را هم نوشتم... امروز سال‌ها از ان روز می‌گذرد و شما شاید بتوانید بهتر و دقیق‌تر این مساله را درک کنید.

🇮🇷@SyrianKhabar
Audio
⚫️گزارش جنگ شماره ۴۸؛ شکست عبور دزدکی از تنگه هرمز

▪️در این گزارش نگاهی داشته‌ایم به مذاکرات اسلام آباد و اتفاقات آن به ویژه نگاهی تلاش برای عبور مخفیانه و دزدکی ناوهای آمریکایی از تنگه هرمز. در این گزارش ابعاد مذاکرات و وسایل پیرامونی تلاش نیروی دریایی آمریکا برای رساندن خود به خلیج فارس از یک مسیر جدید و پیامدهای آن را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. در این گزارش همچنین نکات و مواردی را در مورد تحولات میدان و اتفاقاتی که در این روزها روی داده می‌دهد نیز برشمرده‌ایم که امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
🔲یک پیام هماهنگ از چند کانال و از چند محور در حال انتشار است که در نوع خودش جالب توجه بوده و نشان از یک هماهنگی سطح بالا در ایران می‌دهد؛

از یک طرف وزارت دفاع بیانیه صادر کرده و به همه منطقه و فراتر از آن هشدار داده که تنگه هرمز به منطقه در دست ایران باقی خواهد ماند؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هم بیانیه صادر کرده و گفته که دشمن آمریکایی و صهیونی شکست خورده و ناچار به ترک منطقه هستند... نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم تاکید کرده که هرگونه تحرک دشمن به سمت خلیج فارس با پاسخ شدید و کوبنده نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد؛ رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز پیام‌های مشابهی صادر و بر ضرورت استقامت در برابر دشمن تاکید کردند...

در واقع از بخش‌های سیاسی و نظامی ایران صدای واحدی به گوش می‌رسد و دشمن باید بداند که در تهران میم گیران به خوبی می‌دانند که چه می‌کنند و چه هدفی دارند. حضور مردم در میدان و حضور اهالی میدان در عرصه نبرد و سردرگمی دشمن برای ایجاد یک توازن در برابر ایران همه و همه اخباری خوب و بی‌نظیری است که وضعیت در غرب آسیا را تشریح می‌کند.

🇮🇷@SyrianKhabar
رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان روز یکشنبه در ادامه برد جانانه خود با تروریست‌های یهودی ۴۳ عملیات مختلف علیه دشمن انجام دادند. مقاومت با وجود وحشی‌گری و جنایت‌های گسترده و ذاتی یهود، اما مردانه در میدان ایستاده و ضربات سنگین و بی‌سابقه‌ای را به دشمن وارد می‌کند. روز گذشته سرکرده جنایتکار رژیم فاسد و باند مخوف و کودک‌کش یهود‌ یعنی یابوی صهیونیست باز هم به شمال فلسطین اشغالی آمد و به شهرک نشینان اشغالگر وعده‌های رنگی در مورد نابودی حزب الله و بازگشت آرامش به این منطقه داد.... همان وعده‌ای که دو سال پیش هم داده بود ‌ ولی بدون هیچ نتیجه‌ای با ظهور قدرتمند دوباره مقاومت خودش را نشان داد....

🇮🇷@SyrianKhabar