دربارهی کتیبة الحُفَّاظ در گردانهای قسام چه می دانید؟!
گردانهای القسام، شاخهی نظامی حماس، شامل 40,000 نیروی نخبه است که همهی آنها با قرآن کریم مأنوس هستند. اما از میان این تعداد، 10,000 نیروی زبده وجود دارند که حافظ قرآن هستند و در گردانی تحت عنوان کتیبة الحُفَّاظ قرار گرفتهاند
.
گردانهای قسام؛ حفظ قرآن، تسلط بر آن، فهم و عبادت آن را شرط ترقی و پیشرفت خود میدانند.
یکی از الزامات عضویت عمومی در گردانها، شرکت مصرانه در یکی از برنامههای شرعی علمی، منهجی و فکری است.
از جملهی الزامات در آن: دارا بودن نظم و انضباط بالا در اقامهی نماز صبح، مخصوصاً به صورت جماعت و انجام برنامههای عبادی در سطح عالی است. مانند: قرائت بخشهایی از قرآن، نماز شب و... که در صورت کوتاهی مجاهد در پایبندی به آنها، موجب به تاخیر افتادن ارتقای درجهی وی میشود.
بنابراین جوانانی که در ویدئوهای منتشر شده حضور مییابند، از نخبگان دین، علم، شخصیت و تربیت هستند.
عموم مردم بدانند که این قهرمانان که شما میبینید، نه تنها از آموزش نظامی برخوردارند، بلکه علاوه بر آن در اصول قرآنی و اعتقادی و بعد شرعی نیز مهارت دارند. صحنههای شجاعانه و دلاورانهای که میبینید، تنها نتیجهی همین ریشهیابی، تربیت و ساماندهی است.
• أحمد زايد
ترجمه: راسخ
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
گردانهای القسام، شاخهی نظامی حماس، شامل 40,000 نیروی نخبه است که همهی آنها با قرآن کریم مأنوس هستند. اما از میان این تعداد، 10,000 نیروی زبده وجود دارند که حافظ قرآن هستند و در گردانی تحت عنوان کتیبة الحُفَّاظ قرار گرفتهاند
.
گردانهای قسام؛ حفظ قرآن، تسلط بر آن، فهم و عبادت آن را شرط ترقی و پیشرفت خود میدانند.
یکی از الزامات عضویت عمومی در گردانها، شرکت مصرانه در یکی از برنامههای شرعی علمی، منهجی و فکری است.
از جملهی الزامات در آن: دارا بودن نظم و انضباط بالا در اقامهی نماز صبح، مخصوصاً به صورت جماعت و انجام برنامههای عبادی در سطح عالی است. مانند: قرائت بخشهایی از قرآن، نماز شب و... که در صورت کوتاهی مجاهد در پایبندی به آنها، موجب به تاخیر افتادن ارتقای درجهی وی میشود.
بنابراین جوانانی که در ویدئوهای منتشر شده حضور مییابند، از نخبگان دین، علم، شخصیت و تربیت هستند.
عموم مردم بدانند که این قهرمانان که شما میبینید، نه تنها از آموزش نظامی برخوردارند، بلکه علاوه بر آن در اصول قرآنی و اعتقادی و بعد شرعی نیز مهارت دارند. صحنههای شجاعانه و دلاورانهای که میبینید، تنها نتیجهی همین ریشهیابی، تربیت و ساماندهی است.
• أحمد زايد
ترجمه: راسخ
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👏8❤5👍3😍1
دیدار برخی از شخصیتهای اهل سنت با نمایندهی حماس در تهران
تهران- پایگاه اطلاعرسانی اصلاح
جمعی از شخصیتهای اهل سنت تهران و مناطق، چهارشنبه ٢۴ آبان، در دفتر حماس با نمایندهی این جنبش در تهران دیدار کردند.
🔗ادامهی خبر
#اخبار_جماعت #کودککشی #غزه #فلسطین #جنگ #اخلاق #فرهنگ #حماس #خالد_قدومی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
تهران- پایگاه اطلاعرسانی اصلاح
جمعی از شخصیتهای اهل سنت تهران و مناطق، چهارشنبه ٢۴ آبان، در دفتر حماس با نمایندهی این جنبش در تهران دیدار کردند.
🔗ادامهی خبر
#اخبار_جماعت #کودککشی #غزه #فلسطین #جنگ #اخلاق #فرهنگ #حماس #خالد_قدومی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍5👏2👎1
🔺تحلیل تودهای و توهم توطئه!
43 روز از جنگ غزه گذشت و با وجود روشن شدن بطلان برخی گمانهها اما همچنان بعضا هم از سوی برخی تحصیلکردگان علوم سیاسی و روابط بینالملل مطرح میشود. مهمترین آنها گمانه "تبانی" است که قبلا نیز در همان اوایل جنگ طی یادداشتی تحت عنوان "تبانی نتانیاهو؟!" به آن پرداختهام.
با گذشت این مدت از جنگ، همچنان این گمانهها نظرگاه عدهای در مواجهه با این جنگ و تحلیل آن و پیشبینی دورنمایاش است.
در این باره هنوز عدم اطلاع اسرائیل از حمله حماس برای خیلیها باورپذیر نیست و گفته میشود دولت نتانیاهو اطلاع پیشینی نسبت به حمله حماس داشته اما برای تضمین بقای خود در قدرت، پیشبرد طرح اصلاحات قضایی و همچنین نابودی حماس و نوار غزه و کوچاندن ساکنانش اجازه داده نیروهای آن، حمله را انجام دهند تا فضای مناسبی برای تحقق اهداف پیشگفته شکل بگیرد.
در پاسخ به طرح این گمانه در چند نشست گفته شد که ساختار غیر متمرکز قدرت در اسرائیل با وجود نهادگریزی و فردگرایی نتانیاهو در چند سال اخیر به هیچ وجه اجازه این نوع تبانی را نمیدهد و روسای سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی و وزارت دفاع نیز همحزبی و همفکر نتانیاهو نبوده و بعضا چون یواف گالانت مخالف فکری او نیز هستند.
در عین حال نیز جنجال گسترده و فزاینده در اسرائیل در این 43 روز موید این گزاره است که نتانیاهو صرف نظر از نتایج جنگ شخصا بازنده آن است و به محض پایان جنگ در معرض تحقیق و بازجویی قرار خواهد گرفت.
نتایج نظرسنجیهای مختلف در همین روزهای اخیر نیز نشانگر افت شدید سبد آرای حزب لیکود و شخص نتانیاهو از 32 کرسی به 17 کرسی است. حال نتانیاهو و روسای سازمانهای امنیتی و گالانت که به دلیل وقوع حمله توفان الاقصی در چنین مخمصهای گرفتار شده و همه آنها بعد از جنگ صرف نظر از نتیجه آن بازخواست و به احتمال خیلی زیاد مجبور به کنارهگیری خواهند شد، این تبانی نتانیاهو که خودزنی است؛ دیگر اصرار بر آن چه موضوعیتی دارد؟
پس از ارائه پاسخ بالا در نشستی، شخصی مطرح کرد که حالا که احتمال تبانی نتانیاهو منتفی است و رقبای او از این جنگ بهرهمند شدند و سبد آرای اردوگاه بنیگانتز رشد چشمگیری دارد، پس میتوان گفت که طیف مخالف نتانیاهو تبانی کردهاند و حماس را به دامی کشاندهاند تا نتانیاهو را زمین بزنند.
پرسیدم که مزاح میکنید؟ در پاسخ داد که خیر! این احتمال به عنوان یک فرضیه در علم سیاست که قابل طرح است.
عرض شد که فرضیه خود ضوابط علمی مشخصی دارد و اگر قرار باشد هر نوع احتمال غیر علمی که بیشتر به خیالپردازی شبیه است، به عنوان یک فرضیه مبنای یک پژوهش قرار گیرد که سنگ روی سنگ بند نمیشود.
کما این که حداکثر اتهام مطرح در جامعه اسرائیلی و در میان مخالفان، علیه نتانیاهو و دیگر مقامات امنیتی و سیاسی تقصیر و قصور آنها است نه تبانی و کسی هم علیه نتانیاهو و مخالفان او اتهام تبانی را مطرح نکرده است.
واقعیت این است که این نظرها بیشتر تراویده از توهم توطئهِ منبعث از پیشفرضهای ذهنی است که معمولا برخی در مواجهه با تحولات سریعا به آنها متوسل میشوند. قسمی از این پیشفرضها نیز برساخته تصویر و ایماژە معطوف به شکستناپذیری ارتش اسرائیل و نفوذناپذیری دستگاههای امنیتی آن و همچنین فروکاست توان حماس است. در واقع همین غرور و دستکم گرفتن دشمن بود که کار دست اسرائیل داد و آن را دچار بزرگترین خطای محاسباتی کرد که نتیجه آن فروریختن همان ایماژ بود.
لب کلام این که منتفع شدن یا متضرر شدن بازیگران یا پروندههایی در نتیجه رخدادی مهم لزوما به معنای وجود پیوندی سازمان یافته میان آنها نیست. آنگونه که گفته میشود برنامهریزی برایە طوفان الاقصی در عمق 70 متری زمین صورت گرفته و متحدان خود حماس در منطقه نیز چنانکه خود آنها و حماس و منابع آمریکایی و اسرائیلی تاکید کردهاند، در جریان نبودهاند و این گونه نیست که اگر اسرائیل متوجه برنامهریزی حماس برای حمله هفتم اکتبر نشده پس لاجرم پای یک تبانی در کار است.
اینجا لازم به یادآوری است که نظامی اسرائیلی گلعاد شالیت از سال 2006 تا 2011 در اسارت نیروهای حماس بود که اسرائیل پنج سال با کاربست کل توان اطلاعاتی و تکنولوژی پیشرفته تجسس و شناسایی خود تلاش کرد مکان او را کشف کند تا مجبور به پرداخت بهای مورد درخواست حماس یعنی آزادی 1100 اسیر فلسطینی نشود، اما این تلاشها نافرجام ماند و بالاخره شالیت طی قرارداد مبادله اسرا در سال 2011 آزاد شد.
تازه بعد از آزادی شالیت طبق تصاویر پخش شده روشن شد که او در ایام اسارت به فضای عمومی هم آمده و صرفا در داخل تونل هم نبوده است، اما از دید سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل پنهان مانده بود.
✍#صابر_گلعنبری
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
43 روز از جنگ غزه گذشت و با وجود روشن شدن بطلان برخی گمانهها اما همچنان بعضا هم از سوی برخی تحصیلکردگان علوم سیاسی و روابط بینالملل مطرح میشود. مهمترین آنها گمانه "تبانی" است که قبلا نیز در همان اوایل جنگ طی یادداشتی تحت عنوان "تبانی نتانیاهو؟!" به آن پرداختهام.
با گذشت این مدت از جنگ، همچنان این گمانهها نظرگاه عدهای در مواجهه با این جنگ و تحلیل آن و پیشبینی دورنمایاش است.
در این باره هنوز عدم اطلاع اسرائیل از حمله حماس برای خیلیها باورپذیر نیست و گفته میشود دولت نتانیاهو اطلاع پیشینی نسبت به حمله حماس داشته اما برای تضمین بقای خود در قدرت، پیشبرد طرح اصلاحات قضایی و همچنین نابودی حماس و نوار غزه و کوچاندن ساکنانش اجازه داده نیروهای آن، حمله را انجام دهند تا فضای مناسبی برای تحقق اهداف پیشگفته شکل بگیرد.
در پاسخ به طرح این گمانه در چند نشست گفته شد که ساختار غیر متمرکز قدرت در اسرائیل با وجود نهادگریزی و فردگرایی نتانیاهو در چند سال اخیر به هیچ وجه اجازه این نوع تبانی را نمیدهد و روسای سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی و وزارت دفاع نیز همحزبی و همفکر نتانیاهو نبوده و بعضا چون یواف گالانت مخالف فکری او نیز هستند.
در عین حال نیز جنجال گسترده و فزاینده در اسرائیل در این 43 روز موید این گزاره است که نتانیاهو صرف نظر از نتایج جنگ شخصا بازنده آن است و به محض پایان جنگ در معرض تحقیق و بازجویی قرار خواهد گرفت.
نتایج نظرسنجیهای مختلف در همین روزهای اخیر نیز نشانگر افت شدید سبد آرای حزب لیکود و شخص نتانیاهو از 32 کرسی به 17 کرسی است. حال نتانیاهو و روسای سازمانهای امنیتی و گالانت که به دلیل وقوع حمله توفان الاقصی در چنین مخمصهای گرفتار شده و همه آنها بعد از جنگ صرف نظر از نتیجه آن بازخواست و به احتمال خیلی زیاد مجبور به کنارهگیری خواهند شد، این تبانی نتانیاهو که خودزنی است؛ دیگر اصرار بر آن چه موضوعیتی دارد؟
پس از ارائه پاسخ بالا در نشستی، شخصی مطرح کرد که حالا که احتمال تبانی نتانیاهو منتفی است و رقبای او از این جنگ بهرهمند شدند و سبد آرای اردوگاه بنیگانتز رشد چشمگیری دارد، پس میتوان گفت که طیف مخالف نتانیاهو تبانی کردهاند و حماس را به دامی کشاندهاند تا نتانیاهو را زمین بزنند.
پرسیدم که مزاح میکنید؟ در پاسخ داد که خیر! این احتمال به عنوان یک فرضیه در علم سیاست که قابل طرح است.
عرض شد که فرضیه خود ضوابط علمی مشخصی دارد و اگر قرار باشد هر نوع احتمال غیر علمی که بیشتر به خیالپردازی شبیه است، به عنوان یک فرضیه مبنای یک پژوهش قرار گیرد که سنگ روی سنگ بند نمیشود.
کما این که حداکثر اتهام مطرح در جامعه اسرائیلی و در میان مخالفان، علیه نتانیاهو و دیگر مقامات امنیتی و سیاسی تقصیر و قصور آنها است نه تبانی و کسی هم علیه نتانیاهو و مخالفان او اتهام تبانی را مطرح نکرده است.
واقعیت این است که این نظرها بیشتر تراویده از توهم توطئهِ منبعث از پیشفرضهای ذهنی است که معمولا برخی در مواجهه با تحولات سریعا به آنها متوسل میشوند. قسمی از این پیشفرضها نیز برساخته تصویر و ایماژە معطوف به شکستناپذیری ارتش اسرائیل و نفوذناپذیری دستگاههای امنیتی آن و همچنین فروکاست توان حماس است. در واقع همین غرور و دستکم گرفتن دشمن بود که کار دست اسرائیل داد و آن را دچار بزرگترین خطای محاسباتی کرد که نتیجه آن فروریختن همان ایماژ بود.
لب کلام این که منتفع شدن یا متضرر شدن بازیگران یا پروندههایی در نتیجه رخدادی مهم لزوما به معنای وجود پیوندی سازمان یافته میان آنها نیست. آنگونه که گفته میشود برنامهریزی برایە طوفان الاقصی در عمق 70 متری زمین صورت گرفته و متحدان خود حماس در منطقه نیز چنانکه خود آنها و حماس و منابع آمریکایی و اسرائیلی تاکید کردهاند، در جریان نبودهاند و این گونه نیست که اگر اسرائیل متوجه برنامهریزی حماس برای حمله هفتم اکتبر نشده پس لاجرم پای یک تبانی در کار است.
اینجا لازم به یادآوری است که نظامی اسرائیلی گلعاد شالیت از سال 2006 تا 2011 در اسارت نیروهای حماس بود که اسرائیل پنج سال با کاربست کل توان اطلاعاتی و تکنولوژی پیشرفته تجسس و شناسایی خود تلاش کرد مکان او را کشف کند تا مجبور به پرداخت بهای مورد درخواست حماس یعنی آزادی 1100 اسیر فلسطینی نشود، اما این تلاشها نافرجام ماند و بالاخره شالیت طی قرارداد مبادله اسرا در سال 2011 آزاد شد.
تازه بعد از آزادی شالیت طبق تصاویر پخش شده روشن شد که او در ایام اسارت به فضای عمومی هم آمده و صرفا در داخل تونل هم نبوده است، اما از دید سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل پنهان مانده بود.
✍#صابر_گلعنبری
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
Telegram
جماعت دعوت و اصلاح
✳️ کانال رسمی تشکل مدنی «جماعت دعوت و اصلاح»
📲 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸 اینستاگرام https://www.instagram.com/islahweb
🔸 وبسایت https://www.islahweb.org/fa
🔸 آپارات https://www.aparat.com/islahweb
https://ble.ir/islahweb1979/
📲 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸 اینستاگرام https://www.instagram.com/islahweb
🔸 وبسایت https://www.islahweb.org/fa
🔸 آپارات https://www.aparat.com/islahweb
https://ble.ir/islahweb1979/
👍3🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
موشه دایان (به عبری: משה דיין) (به انگلیسی: Moshe Dayan) (۲۰ مه ۱۹۱۵ – ۱۶ اکتبر ۱۹۸۱) یکی از مشهورترین فرماندهان نظامی نیروهای دفاعی اسرائیل و بعدها سیاستمدار اسرائیلی بود. او در بین سالهای ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۸، فرماندهی ستاد کل فرماندهی و عملیات نیروهای دفاعی اسرائیل را برعهده داشت و چهارمین ژنرال اسرائیلی در این مقام بود.
موشه دایان عجب معمایی است
راستی اسم با مسمایی است
موش کوری است در بلاد یهود
سینه ناپاک و سینه خون آلود
گربهای باید ابتکار کند
رود این موش را شکار کند
ناصر آن گربهی چهار ابرو است
لیک چنگالهاش در گردو است
راستی ای جناب عزرائیل
شو روانه به سوی اسرائیل
ملکشان ز بن خراب نما
نقششان همه بر آب نما
دفع کن شر موشه دایان را
بکش این مرد نامسلمان را
سر او را بزن که سربار است
کلکش را بکن سزاوار است
سر او را به رود نیل انداز
تن او را زیر پای پیل انداز
جبرئیلا تو هم که بیکاری
ملک الموت را بکن یاری
#عبدالکریم_سروش
#غاصبان_قصاب
#قصابان_قصاب
#غزه
#فلسطین
#صهیونیست
#رژیم_اشغالگر
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
موشه دایان عجب معمایی است
راستی اسم با مسمایی است
موش کوری است در بلاد یهود
سینه ناپاک و سینه خون آلود
گربهای باید ابتکار کند
رود این موش را شکار کند
ناصر آن گربهی چهار ابرو است
لیک چنگالهاش در گردو است
راستی ای جناب عزرائیل
شو روانه به سوی اسرائیل
ملکشان ز بن خراب نما
نقششان همه بر آب نما
دفع کن شر موشه دایان را
بکش این مرد نامسلمان را
سر او را بزن که سربار است
کلکش را بکن سزاوار است
سر او را به رود نیل انداز
تن او را زیر پای پیل انداز
جبرئیلا تو هم که بیکاری
ملک الموت را بکن یاری
#عبدالکریم_سروش
#غاصبان_قصاب
#قصابان_قصاب
#غزه
#فلسطین
#صهیونیست
#رژیم_اشغالگر
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍9👌1😍1
غزه، کودکان و «یقین اخلاقی»
✍️محمد سعید عبداللهی-دانشجوی دکتری فلسفه اخلاق
یکی از این گزارهها که شاید بیشترین همدلی را میان مردمان از هر دین، رنگ و نژاد و فیلسوفان برانگیزد این گزاره است: ـ «کشتن کودکان نادرست است.»
یکی از این گزارهها که شاید بیشترین همدلی را میان مردمان از هر دین، رنگ و نژاد و فیلسوفان برانگیزد این گزاره است:
ـ «کشتن کودکان نادرست است.»
حال موقعیتی را فرض کنید که من در یک خیابان به شما که عابر هستید، کودکی مشخص را نشان میدهم و میگویم: «کشتن این کودک نادرست است.» سخن بر سر این است که چه چیزی این فرض را این اندازه عجیب و غریب جلوه میدهد؟
🔗ادامهی متن
#غاصبان_قصاب
#قصابان_قصاب
#غزه
#فلسطین
#صهیونیست
#رژیم_اشغالگر
#اندیشه
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
✍️محمد سعید عبداللهی-دانشجوی دکتری فلسفه اخلاق
یکی از این گزارهها که شاید بیشترین همدلی را میان مردمان از هر دین، رنگ و نژاد و فیلسوفان برانگیزد این گزاره است: ـ «کشتن کودکان نادرست است.»
یکی از این گزارهها که شاید بیشترین همدلی را میان مردمان از هر دین، رنگ و نژاد و فیلسوفان برانگیزد این گزاره است:
ـ «کشتن کودکان نادرست است.»
حال موقعیتی را فرض کنید که من در یک خیابان به شما که عابر هستید، کودکی مشخص را نشان میدهم و میگویم: «کشتن این کودک نادرست است.» سخن بر سر این است که چه چیزی این فرض را این اندازه عجیب و غریب جلوه میدهد؟
🔗ادامهی متن
#غاصبان_قصاب
#قصابان_قصاب
#غزه
#فلسطین
#صهیونیست
#رژیم_اشغالگر
#اندیشه
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹و در تعقیب و جستجوی دشمن سستی نکنید.اگر شما (هنگام رویاروی با دشمن) متحمل درد و رنج می شوید، آنان نیز همانند شما درد و رنج می کشند؛ ولی شما از خداوند امیدی دارید که آنها ندارند.و خداوند دانای حکیم است
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
💡النساء / ۱۰۴
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
❤4👍1
اخلاق و دین
نویسنده: هری جی. گنسلر
مترجم: ایمان عباسنژاد
ناشر: کرگدن
سال چاپ: ١٤٠٢
نوبت چاپ: اول
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحات: ٢٩٤
کتاب اخلاق و دین ترجمهای است از Ethics and Religion نوشته هَری گنسلر که در سال ٢٠١٦ از سوی انتشارات کمبریج به چاپ رسید.
احتمالاً تا کنون پیش آمده که درباره پرسشهای زیر فکر کرده باشید:
اخلاق بدون دین یا دین بدون اخلاق ممکن است؟
باور به وجود خدا چه تفاوتی در اخلاق ایجاد خواهد کرد؟
دینداران اخلاقیترند یا انسانهای بیدین؟
🔗ادامهی معرفی
#معرفی_کتاب #رابطهی_دین_اخلاق
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
نویسنده: هری جی. گنسلر
مترجم: ایمان عباسنژاد
ناشر: کرگدن
سال چاپ: ١٤٠٢
نوبت چاپ: اول
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحات: ٢٩٤
کتاب اخلاق و دین ترجمهای است از Ethics and Religion نوشته هَری گنسلر که در سال ٢٠١٦ از سوی انتشارات کمبریج به چاپ رسید.
احتمالاً تا کنون پیش آمده که درباره پرسشهای زیر فکر کرده باشید:
اخلاق بدون دین یا دین بدون اخلاق ممکن است؟
باور به وجود خدا چه تفاوتی در اخلاق ایجاد خواهد کرد؟
دینداران اخلاقیترند یا انسانهای بیدین؟
🔗ادامهی معرفی
#معرفی_کتاب #رابطهی_دین_اخلاق
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍1
٣۴بلا که پیامبر(ص)از آنها به خدا پناه میبردند:
اللَّهُمّ إنِّي أعُوذُ بِكَ مِنَ:
١ العَجْزِ.ناتوانی
٢ والكَسَلِ.تنبلی
٣ والجُبْنِ.ترس
٤ والبُخْلِ.بخیلی
٥ والهَرَمِ.کهنسالی
٦ والقَسْوَةِ.سختی قلب
٧ والغَفْلَةِ.غفلت از خدا
٨ والعَيْلَةِ.نیازمندی
٩ والذِّلَّةِ.خواری
١٠ والمَسْكَنَةِ.بیچارگی
و أعُوذُ بِكَ من:
١١ الفقر.تنگدستی
١٢ والكُفْرِ.کفر
١٣ والشِّرْك.شرک
١٤ والفُسُوقِ.گناه
١٥ والشِّقاقِ.دشمنی و ضرر رساندن
١٦ والنِّفاقِ.دورویی
١٧ والسُّمْعَةِ.شنواندن عمل خیر با نیت بد
١٨ والرِّياءِ.تظاهر
و أعُوذُ بِكَ من:
١٩ الصمم.کری
٢٠ والبَكَم.گنگی
٢١ والجُنُون.دیوانگی
٢٢ والجُذامِ.جذام
٢٣ والبَرَص.پیسی
٢٤ وَسَيِّئِ الأَسْقامِ.امراض بد
و أعوذ بك من:
٢٥ غلبة الدَين.فشار بدهی
٢٦ و قهر الرجال.غلبه مردم
و أعوذ بك من:
٢٧ زوال نِعْمَتِك.نابودی نعمت
٢٨ وتَحوُّلِ عافِيَتِك.تغییرسلامتی
٢٩ وفُجَاءَةِ نِقْمَتِك.بلای ناگهانی
٣٠ و جَميعِ سَخَطِك.هر نوع خشم خدا
و أعوذ بك من:
ا٣ جَهْدِ الْبَلاَءِ.بلاهای سخت
٣٢ وَدَرَكِ الشَّقَاءِ.بدبختی
٣٣ وَسُوءِ الْقَضَاءِ.پیشامد بد
٣٤ وَشَمَاتَةِ الأَعْدَاءِ.شاد شدن دشمنان
@islahweb
اللَّهُمّ إنِّي أعُوذُ بِكَ مِنَ:
١ العَجْزِ.ناتوانی
٢ والكَسَلِ.تنبلی
٣ والجُبْنِ.ترس
٤ والبُخْلِ.بخیلی
٥ والهَرَمِ.کهنسالی
٦ والقَسْوَةِ.سختی قلب
٧ والغَفْلَةِ.غفلت از خدا
٨ والعَيْلَةِ.نیازمندی
٩ والذِّلَّةِ.خواری
١٠ والمَسْكَنَةِ.بیچارگی
و أعُوذُ بِكَ من:
١١ الفقر.تنگدستی
١٢ والكُفْرِ.کفر
١٣ والشِّرْك.شرک
١٤ والفُسُوقِ.گناه
١٥ والشِّقاقِ.دشمنی و ضرر رساندن
١٦ والنِّفاقِ.دورویی
١٧ والسُّمْعَةِ.شنواندن عمل خیر با نیت بد
١٨ والرِّياءِ.تظاهر
و أعُوذُ بِكَ من:
١٩ الصمم.کری
٢٠ والبَكَم.گنگی
٢١ والجُنُون.دیوانگی
٢٢ والجُذامِ.جذام
٢٣ والبَرَص.پیسی
٢٤ وَسَيِّئِ الأَسْقامِ.امراض بد
و أعوذ بك من:
٢٥ غلبة الدَين.فشار بدهی
٢٦ و قهر الرجال.غلبه مردم
و أعوذ بك من:
٢٧ زوال نِعْمَتِك.نابودی نعمت
٢٨ وتَحوُّلِ عافِيَتِك.تغییرسلامتی
٢٩ وفُجَاءَةِ نِقْمَتِك.بلای ناگهانی
٣٠ و جَميعِ سَخَطِك.هر نوع خشم خدا
و أعوذ بك من:
ا٣ جَهْدِ الْبَلاَءِ.بلاهای سخت
٣٢ وَدَرَكِ الشَّقَاءِ.بدبختی
٣٣ وَسُوءِ الْقَضَاءِ.پیشامد بد
٣٤ وَشَمَاتَةِ الأَعْدَاءِ.شاد شدن دشمنان
@islahweb
😢7👍3👌3
#بارقههای_وحی
کاملترین و جامعترین دعا
✍️گزینش و نگارش: #فرزان_خاموشی
✨{ رَبَّنَاۤ ءَاتِنَا فِی ٱلدُّنۡیَا حَسَنَةࣰ وَفِی ٱلۡـَٔاخِرَةِ حَسَنَةࣰ وَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ} [سوره البقرة: ۲۰۱]
🌸 ترجمه:
پروردگارا در دنیا و آخرت نیکی به ما عطا فرما و ما را از عذاب آتش نگهدار.
🪷 برداشت آیه:
مومنان که از دید وسیع و افق بازی و روح بزرگی برخوردار هستند در دعاهایشان هم جویای خیر و خوبی و طالب خوشی و نیکی در آن هستند؛ و هم نصیب و بهره خود در آخرت را فراموش نمیکنند.
✅ در یک تقسیم بندی کلی میتوان گفت مردمان در نوع در خواستهها به دو گروه کلی تقسیم میشوند:
• گروهی(( دون همّتاند)) اینان کسانی هستند که همّتشان را به دنیا معطوف داشتهاند. و چیزی جز زر و سیم و شادیهای دنیا نمیجویند. دِل اینان از هر گونه دغدغه آخرت و حُبِّ حبیب خالی است.
• و گروهی (( بلند همّتاند)) که سلامت دنیا و آخرت و شایستگی در هر دو سرا را میخواهند و اینان هر چند به کار و بار دنیا مشغول میشوند و بهرهی خویش را از آن میگیرند، و از همه تلاششان در دنیا جهت رضای معبود میجویند.
➖🔻 واژه (حَسَنَةࣰ) اشاره به این دارد که بلند همتان در دعایشان نوع خوبی و نیکی را نیز مشخص نمیکنند؛ بلکه گزینش آن را به خدا حواله مینمایند.
👈 و این که خدا است که برای ایشان آنچه صلاح بداند اختیار میفرماید و آن چیزی که برای آنان خیر و نیکی تشخیص دهد بر میگزیند و این گروه از آنچه خدا برایشان در نظر گرفته راضی هستند.
✔️ براساس این مفهوم والا این دعا کاملترین و جامعترین و بهترین دعایی است که باید تکرار شود و
➖🌸 در حدیث صحیح از پیامبر علیه الصلاة والسلام هم آمده است که ایشان این دعا را زیاد میخواند و دیگران را بر آن تشویق میکرد.
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
کاملترین و جامعترین دعا
✍️گزینش و نگارش: #فرزان_خاموشی
✨{ رَبَّنَاۤ ءَاتِنَا فِی ٱلدُّنۡیَا حَسَنَةࣰ وَفِی ٱلۡـَٔاخِرَةِ حَسَنَةࣰ وَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ} [سوره البقرة: ۲۰۱]
🌸 ترجمه:
پروردگارا در دنیا و آخرت نیکی به ما عطا فرما و ما را از عذاب آتش نگهدار.
🪷 برداشت آیه:
مومنان که از دید وسیع و افق بازی و روح بزرگی برخوردار هستند در دعاهایشان هم جویای خیر و خوبی و طالب خوشی و نیکی در آن هستند؛ و هم نصیب و بهره خود در آخرت را فراموش نمیکنند.
✅ در یک تقسیم بندی کلی میتوان گفت مردمان در نوع در خواستهها به دو گروه کلی تقسیم میشوند:
• گروهی(( دون همّتاند)) اینان کسانی هستند که همّتشان را به دنیا معطوف داشتهاند. و چیزی جز زر و سیم و شادیهای دنیا نمیجویند. دِل اینان از هر گونه دغدغه آخرت و حُبِّ حبیب خالی است.
• و گروهی (( بلند همّتاند)) که سلامت دنیا و آخرت و شایستگی در هر دو سرا را میخواهند و اینان هر چند به کار و بار دنیا مشغول میشوند و بهرهی خویش را از آن میگیرند، و از همه تلاششان در دنیا جهت رضای معبود میجویند.
➖🔻 واژه (حَسَنَةࣰ) اشاره به این دارد که بلند همتان در دعایشان نوع خوبی و نیکی را نیز مشخص نمیکنند؛ بلکه گزینش آن را به خدا حواله مینمایند.
👈 و این که خدا است که برای ایشان آنچه صلاح بداند اختیار میفرماید و آن چیزی که برای آنان خیر و نیکی تشخیص دهد بر میگزیند و این گروه از آنچه خدا برایشان در نظر گرفته راضی هستند.
✔️ براساس این مفهوم والا این دعا کاملترین و جامعترین و بهترین دعایی است که باید تکرار شود و
➖🌸 در حدیث صحیح از پیامبر علیه الصلاة والسلام هم آمده است که ایشان این دعا را زیاد میخواند و دیگران را بر آن تشویق میکرد.
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍2❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نمایندهی کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، خطاب به دیگر نمایندگان مجلس اشغالگر:
• فلسطینیها در برابر اشغالگری متحد میشوند؛ اکنون دیگران هم به مبارزان میپیوندند.
• شما نه تنها مجرماید، بلکه احمق هم هستید.
• جواب اشغالگری، مقاومت است.
• مقاومت در برابر اشغالگری، قانونی است.
• اشغالگری غیرقانونی است.
نمایندەای از خودِ پارلمان اسرائیل(کنست) در سخنرانِیَش با این صراحت کە میشنویم و میبینیم کار اسرائیل مبنی بر اشغالگری را غیرقانونی میداند و آنرا محکوم میکند و مقاومت و دفاع فلسطینیان از خود برای اخراج اشغالگر را کاملا قانونی و منطقی و عقلانی میداند و آنگاە،(با هزاران تٲسف)، آنگاە عدەای گاهاً مدّعی روشنفکری در میان ماها، چە موضعگیریهای غلط و نابجائیکە در محکومیت فلسطینیانِ مظلوم - آواره - بِناحق رانده شده از مأوى و مسكنِ آباء و اجدادى خويش و علی الخصوص، محکوم کردنِ سپرِ بلای امّتِ اسلامی(حماسِ قهرمان)،و ... و مُحِق دانستنِ این گرگِ هار و غاصب و خونخوار(اسرائیل) و صهیونیسم جهانی، از خود بُروز نمیدهند... .
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
• فلسطینیها در برابر اشغالگری متحد میشوند؛ اکنون دیگران هم به مبارزان میپیوندند.
• شما نه تنها مجرماید، بلکه احمق هم هستید.
• جواب اشغالگری، مقاومت است.
• مقاومت در برابر اشغالگری، قانونی است.
• اشغالگری غیرقانونی است.
نمایندەای از خودِ پارلمان اسرائیل(کنست) در سخنرانِیَش با این صراحت کە میشنویم و میبینیم کار اسرائیل مبنی بر اشغالگری را غیرقانونی میداند و آنرا محکوم میکند و مقاومت و دفاع فلسطینیان از خود برای اخراج اشغالگر را کاملا قانونی و منطقی و عقلانی میداند و آنگاە،(با هزاران تٲسف)، آنگاە عدەای گاهاً مدّعی روشنفکری در میان ماها، چە موضعگیریهای غلط و نابجائیکە در محکومیت فلسطینیانِ مظلوم - آواره - بِناحق رانده شده از مأوى و مسكنِ آباء و اجدادى خويش و علی الخصوص، محکوم کردنِ سپرِ بلای امّتِ اسلامی(حماسِ قهرمان)،و ... و مُحِق دانستنِ این گرگِ هار و غاصب و خونخوار(اسرائیل) و صهیونیسم جهانی، از خود بُروز نمیدهند... .
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍8❤2
«فَٱعْتَبِرُوُا یَا ٲُوْلُِی ٱلٲُبْصَار» (حشر:۲)
ای صاحبان بصیرت عبرت بگیرید.!
عبرت بگیرید از هیاهو و تاخت و تازِ بیدادگران که با تمامِ قوّت و قوای خود، در مسیر باطل برای باطل میتازند.!
عبرت بگیرید از تلاش و مجاهدتهای مجاهدان که با تمام جَهد و توان خود، در مسیر حق، برای حق، میکوشند و میجنگند.!
عبرت بگیرید از سکوت تلخ و ظالمانه نظارهگران، که به تماشا نشستهاند!
عبرت بگیرید!
ای صاحبان بصیرت..!
از نبردهای حق و باطل جنگِ بدرِ صدر اسلام..
از تعداد قلیل و از تعداد کثیر..از پیروزیها و از شکستها، از امکانات و تجهیزات هر دو گروه، از امیدهای روشن، از وعدههایی که محقّق شد..
تاریخ همواره تکرار میشود..
در هر عصر و زمان، در صحنههای نبردِ حق و باطل، نكتهها و عبرتهای فراوانی وجود دارد..امّا نه برای هرکس، بلکه برای صاحبان بصیرت.«...ٳنّ في ذلك لَعِبرةً لِٲُولِی الٲبْصَار» (آل عمران:۱۳)
اهل بصیرت باشیم نه فقط باچشم سر بلکه با چشم دل، وقایع را ببینم و بسنجیم تا عبرت بگیریم.. و عبرت بگیریم تا مصداق چنین سخن نباشیم؛
وَ ما ٲکثر العِبَر وَ ٲقل الٳعتِبار
چقدر عبرتها زیاد هستند و عبرت گیرندهها کم!
✍الهه رهنما
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
ای صاحبان بصیرت عبرت بگیرید.!
عبرت بگیرید از هیاهو و تاخت و تازِ بیدادگران که با تمامِ قوّت و قوای خود، در مسیر باطل برای باطل میتازند.!
عبرت بگیرید از تلاش و مجاهدتهای مجاهدان که با تمام جَهد و توان خود، در مسیر حق، برای حق، میکوشند و میجنگند.!
عبرت بگیرید از سکوت تلخ و ظالمانه نظارهگران، که به تماشا نشستهاند!
عبرت بگیرید!
ای صاحبان بصیرت..!
از نبردهای حق و باطل جنگِ بدرِ صدر اسلام..
از تعداد قلیل و از تعداد کثیر..از پیروزیها و از شکستها، از امکانات و تجهیزات هر دو گروه، از امیدهای روشن، از وعدههایی که محقّق شد..
تاریخ همواره تکرار میشود..
در هر عصر و زمان، در صحنههای نبردِ حق و باطل، نكتهها و عبرتهای فراوانی وجود دارد..امّا نه برای هرکس، بلکه برای صاحبان بصیرت.«...ٳنّ في ذلك لَعِبرةً لِٲُولِی الٲبْصَار» (آل عمران:۱۳)
اهل بصیرت باشیم نه فقط باچشم سر بلکه با چشم دل، وقایع را ببینم و بسنجیم تا عبرت بگیریم.. و عبرت بگیریم تا مصداق چنین سخن نباشیم؛
وَ ما ٲکثر العِبَر وَ ٲقل الٳعتِبار
چقدر عبرتها زیاد هستند و عبرت گیرندهها کم!
✍الهه رهنما
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍6
Forwarded from جماعت دعوت و اصلاح
طوفان الاقصی
طوفان حقطلبی و دادخواهی مجاهدان نستوه و سربلند غزه، ستونهای ستبر ستم و عناد آدمکشان را درنوردیده و اسطورهی شکستناپذیری ارتش تا چنگ و دندان مسلح اشغالگران و حامیان قدر قدرت آنان را فرو ریخت.
واکنش اهریمنیترین ارادههای جهان اما، بهجای رویارویی با مجاهدان سرافراز و پویندگان راه عزالدین قسام و احمد یاسین و رنتیسی و دیگر پیشگامان راه عزت و افتخار، به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان مظلوم و محصور و ویرانی زیرساختهاست.
و اینک نوبت ماست که در حد توان در جهت کاستن از آلام آسیبدیدگان آستین همت بالا زنیم و مرهمی بر دردهای دردمندان فراهم نماییم. در نوبتهای گذشته کمکهای شما خداجویان و نوعدوستان ارجمند، صرف تأمین نیازهای درمانی مجروحان بهویژه تهیهی اعضای مصنوعی برای مصدومان شد.
انجمن فرهنگی اقصی(آفاق) این بار نیز آمادگی کامل دارد تا کمکهای ارزشمند شما را به مطمئنترین شیوه به دست نیازمندان برساند و متعاقباً گزارش آن را اعلام نماید.
انجمن فرهنگی اقصی(آفاق)
6037-6919-9005-8992
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
طوفان حقطلبی و دادخواهی مجاهدان نستوه و سربلند غزه، ستونهای ستبر ستم و عناد آدمکشان را درنوردیده و اسطورهی شکستناپذیری ارتش تا چنگ و دندان مسلح اشغالگران و حامیان قدر قدرت آنان را فرو ریخت.
واکنش اهریمنیترین ارادههای جهان اما، بهجای رویارویی با مجاهدان سرافراز و پویندگان راه عزالدین قسام و احمد یاسین و رنتیسی و دیگر پیشگامان راه عزت و افتخار، به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان مظلوم و محصور و ویرانی زیرساختهاست.
و اینک نوبت ماست که در حد توان در جهت کاستن از آلام آسیبدیدگان آستین همت بالا زنیم و مرهمی بر دردهای دردمندان فراهم نماییم. در نوبتهای گذشته کمکهای شما خداجویان و نوعدوستان ارجمند، صرف تأمین نیازهای درمانی مجروحان بهویژه تهیهی اعضای مصنوعی برای مصدومان شد.
انجمن فرهنگی اقصی(آفاق) این بار نیز آمادگی کامل دارد تا کمکهای ارزشمند شما را به مطمئنترین شیوه به دست نیازمندان برساند و متعاقباً گزارش آن را اعلام نماید.
انجمن فرهنگی اقصی(آفاق)
6037-6919-9005-8992
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍6❤3
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی
«کتاب» تشویش اذهان عمومی است
✍️خسرو طالبزاده
«یکی بود و یکی نبود، غیر از خدا هیچکس نبود.» این عبارت مشهور که ما را به هزار توی زمان خاطرهها، به قول ویرجینیا ولف، «زمان باقی» پیش میراند و ذهن را تا زمانهای سپری شده دور به پس میکشاند، در حافظه فردی و جمعی فارسیزبانان از دیرباز نقش بسته است. «یکی بود و یکی نبود» عنوان نخستین کتاب داستان کوتاه به نویسندگی محمدعلی جمالزاده در تاریخ ادبیات ایرانی هم ثبت شده است.
🔗ادامهی مطلب
#فرهنگ #کتاب #اجتماع #کتابخوانی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
«کتاب» تشویش اذهان عمومی است
✍️خسرو طالبزاده
«یکی بود و یکی نبود، غیر از خدا هیچکس نبود.» این عبارت مشهور که ما را به هزار توی زمان خاطرهها، به قول ویرجینیا ولف، «زمان باقی» پیش میراند و ذهن را تا زمانهای سپری شده دور به پس میکشاند، در حافظه فردی و جمعی فارسیزبانان از دیرباز نقش بسته است. «یکی بود و یکی نبود» عنوان نخستین کتاب داستان کوتاه به نویسندگی محمدعلی جمالزاده در تاریخ ادبیات ایرانی هم ثبت شده است.
🔗ادامهی مطلب
#فرهنگ #کتاب #اجتماع #کتابخوانی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
❤1