Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#کلیپ
🎥 قوانین اجتماعی
🎤 #فرزان_خاموشی
❀ مؤسسه تابشِ فرهنگ و اندیشه ❀
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
🎥 قوانین اجتماعی
🎤 #فرزان_خاموشی
❀ مؤسسه تابشِ فرهنگ و اندیشه ❀
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍3
پیامدهای توفانالاقصی
✍️حسین جابری انصاری
عملیات ۷ اكتبر ۲۰۲۳/ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ مقاومت فلسطین، رویدادی شگفتیساز بود كه وضعیت فلسطین و خاورمیانه را به پیش و پس از خود تقسیم كرد. این رخداد بزرگ، خالق تحولات و روندهای جدیدی بوده و پیامدهای بسیاری دارد كه در این یادداشت خواهم كوشید عناوین و صورتبندی اولیه بخشی از آنها را در سه سطح درون فلسطینی/ اسراییلی، منطقهای و بینالمللی برشمارم.
🔗ادامهی متن
#فرهنگ #اجتماع #غزه #فلسطین #طوفان_الاقصی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
✍️حسین جابری انصاری
عملیات ۷ اكتبر ۲۰۲۳/ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ مقاومت فلسطین، رویدادی شگفتیساز بود كه وضعیت فلسطین و خاورمیانه را به پیش و پس از خود تقسیم كرد. این رخداد بزرگ، خالق تحولات و روندهای جدیدی بوده و پیامدهای بسیاری دارد كه در این یادداشت خواهم كوشید عناوین و صورتبندی اولیه بخشی از آنها را در سه سطح درون فلسطینی/ اسراییلی، منطقهای و بینالمللی برشمارم.
🔗ادامهی متن
#فرهنگ #اجتماع #غزه #فلسطین #طوفان_الاقصی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👌3
حماس چطور در ۷ اکتبر چشمان اسرائیل را کور کرد؟
جزئیات جدید از ضربه امنیتی به اسرائیل در آغاز طوفان الاقصی
🔗ادامهی متن
#فرهنگ #اجتماع #غزه #فلسطین #طوفان_الاقصی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Apara
جزئیات جدید از ضربه امنیتی به اسرائیل در آغاز طوفان الاقصی
🔗ادامهی متن
#فرهنگ #اجتماع #غزه #فلسطین #طوفان_الاقصی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Apara
👌2👍1
پیام روزانه ی قرآنی :
💯همه ی انسانها در صدد نوعی از زندگی هستند که در آن دو فاکتور مهم تامین شود :
1⃣ آسایش : تامین امکانات مادی
2⃣ آرامش : دفع غمها و ترسهای مضر
چون خداوند مقرر نموده که انسان موجودی ابدی باشد ، در درونش گنجایشی بی نهایت را برای تامین آرزوها و نیازهای مادی و معنویش قرار داده که این امر می تواند در زمینه ی شناخت دقیق انسان و تعریف خوشبختی ما را کمک کند.
💯بنابراین می توان این گونه انسان و خوشبختی را تعریف نمود :
✅تعریف انسان : انسان مجموعه ای بی نهایت از استعدادات مادی و معنوی است که برای تبدیل آنها به فعل ، در سه مقطع حیات دنیا ، حیات برزخی و حیات اخروی بدنبال تامین آنها روان است.
✅تعریف خوشبختی : خوشبختی عبارتست از تامین آرزوها و نیازهای بی نهایت انسان در سه مقطع حیات دنیا ، حیات برزخی و حیات اخروی در بهشت جاودان.
💯تحقق این امر مهم تنها در زمانی میسر می شود که دو فاکتور اساسی در اختیار بشر قرار داده شود :
1⃣ وجود زمان بی نهایت
2⃣ وجود امکانات بی نهایت
❓چرا خوشبختی انسان تنها در دین خدا ممکن می شود ؟
❕چون خداوند برای تامین نیازهای بی نهایت انسان در سه مقطع حیات دنیا ، حیات برزخی و حیات اخروی در بهشت جاودان ، هم زمان بی نهایت و هم امکانات بی نهایت را در اختیار انسان قرار داده است.
❓چرا مکاتب بشری قادر به تامین خوشبختی برای انسانها نیستند؟
❕چون آنها حیات انسان را تنها در این مقطع(حیات دنیا) منحصر نموده و معتقد به تداوم حیات بعد از مرگ نیستند.لذا برای تحقق خوشبختی انسان نه زمان بی نهایت را در اختیار دارند و نه امکانات بی نهایت.
✍محمد حامدی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
خوشبختی در قرآن
💯همه ی انسانها در صدد نوعی از زندگی هستند که در آن دو فاکتور مهم تامین شود :
1⃣ آسایش : تامین امکانات مادی
2⃣ آرامش : دفع غمها و ترسهای مضر
چون خداوند مقرر نموده که انسان موجودی ابدی باشد ، در درونش گنجایشی بی نهایت را برای تامین آرزوها و نیازهای مادی و معنویش قرار داده که این امر می تواند در زمینه ی شناخت دقیق انسان و تعریف خوشبختی ما را کمک کند.
💯بنابراین می توان این گونه انسان و خوشبختی را تعریف نمود :
✅تعریف انسان : انسان مجموعه ای بی نهایت از استعدادات مادی و معنوی است که برای تبدیل آنها به فعل ، در سه مقطع حیات دنیا ، حیات برزخی و حیات اخروی بدنبال تامین آنها روان است.
✅تعریف خوشبختی : خوشبختی عبارتست از تامین آرزوها و نیازهای بی نهایت انسان در سه مقطع حیات دنیا ، حیات برزخی و حیات اخروی در بهشت جاودان.
💯تحقق این امر مهم تنها در زمانی میسر می شود که دو فاکتور اساسی در اختیار بشر قرار داده شود :
1⃣ وجود زمان بی نهایت
2⃣ وجود امکانات بی نهایت
❓چرا خوشبختی انسان تنها در دین خدا ممکن می شود ؟
❕چون خداوند برای تامین نیازهای بی نهایت انسان در سه مقطع حیات دنیا ، حیات برزخی و حیات اخروی در بهشت جاودان ، هم زمان بی نهایت و هم امکانات بی نهایت را در اختیار انسان قرار داده است.
❓چرا مکاتب بشری قادر به تامین خوشبختی برای انسانها نیستند؟
❕چون آنها حیات انسان را تنها در این مقطع(حیات دنیا) منحصر نموده و معتقد به تداوم حیات بعد از مرگ نیستند.لذا برای تحقق خوشبختی انسان نه زمان بی نهایت را در اختیار دارند و نه امکانات بی نهایت.
✍محمد حامدی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍5
دکتر علی قرهداغی رییس اتحادیهی جهانی علمای مسلمان شد
دكتر على محیالدين قره داغی برای يك دوره پنجساله با ٩١ درصد آراى اعضای اتحادیهی جهانى علمای مسلمان به سمت رياست اين سازمان انتخاب شد.
دکتر قرهداغی ٧۵ ساله در چند دورهی پیشین دبیرکل این تشکل جهانی بود.
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
دكتر على محیالدين قره داغی برای يك دوره پنجساله با ٩١ درصد آراى اعضای اتحادیهی جهانى علمای مسلمان به سمت رياست اين سازمان انتخاب شد.
دکتر قرهداغی ٧۵ ساله در چند دورهی پیشین دبیرکل این تشکل جهانی بود.
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
❤16👍3👎2
پروفسور دکتر علی قرهداغی به عنوان رئیس اتحادیهی جهانی علمای مسلمان انتخاب شد
تهران-پایگاه اطلاعرسانی اصلاح
در ششمین کنگرهی اتحادیهی جهانی علمای مسلمان که در دوحه پایتخت قطر درحال برگزاری است، دکتر علی قرهداغی به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب شد
🔗ادامهی خبر
#خبرهای_اصلاح #اتحاد_جهانی_علمای_مسلمان #دوحه #دکترعلی_قرەداغی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
تهران-پایگاه اطلاعرسانی اصلاح
در ششمین کنگرهی اتحادیهی جهانی علمای مسلمان که در دوحه پایتخت قطر درحال برگزاری است، دکتر علی قرهداغی به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب شد
🔗ادامهی خبر
#خبرهای_اصلاح #اتحاد_جهانی_علمای_مسلمان #دوحه #دکترعلی_قرەداغی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍9😍3❤2👎1
دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح بار دیگر به عضویت هیأت امنای اتحادیهی جهانی علمای مسلمان انتخاب شد
دوحه- پایگاه اطلاعرسانی اصلاح
در انتخابات ششمین مجمع عمومی اتحادیهی جهانی علمای مسلمان که در دوحه درحال برگزاری است، دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح برای چهارمین بار، به عضویت هیأت امنای اتحادیه برگزیده شد.
🔗ادامهی خبر
#اخبار_جماعت #اتحاد_جهانی_علمای_مسلمان #دوحه #استاد_عبدالرحمن_پیرانی #دبیرکل #دکتر_عبدالرحمن_پیرانی #جماعت_دعوت_و_اصلاح #استادپیرانی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
دوحه- پایگاه اطلاعرسانی اصلاح
در انتخابات ششمین مجمع عمومی اتحادیهی جهانی علمای مسلمان که در دوحه درحال برگزاری است، دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح برای چهارمین بار، به عضویت هیأت امنای اتحادیه برگزیده شد.
🔗ادامهی خبر
#اخبار_جماعت #اتحاد_جهانی_علمای_مسلمان #دوحه #استاد_عبدالرحمن_پیرانی #دبیرکل #دکتر_عبدالرحمن_پیرانی #جماعت_دعوت_و_اصلاح #استادپیرانی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
❤27👍3👌1
💠 اشتباه است اگر گفته شود خطر اسرائیل تنها متوجه فلسطین است. قضیه فلسطین تنها مربوط به فلسطینیان نیست بلکه مربوط به امت اسلامی است، زیرا اسرائیل یک خطر دینی، سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی است، که تمام امت اسلامی را تهدید می کند، لذا وظیفه تمام امت اسلامی است که در مقابل این خطر بزرگ مبارزه کند.
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
دکتر یوسف القرضاوی( رحمه الله)
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍12❤2👎1
تمدن امروزی به رهبری اروپا و آمریکا از راه تلسکوپ و با دهها راههای دیگر ، صدها میلیارد صرف کردند تا کشف کنند که آیا کره ی دیگری در فضا وجود دارد یا نه ، که قابل زیست برای انسانها باشد ، اما فراموش کردند ( یا بهتر بگوییم خود را به فراموشی زدند ) که در کره ی خودشان ( زمین ) میلیونها انسان وجود دارد که نان و آب خوردن ندارند !!! 😳😭
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍8❤2
بزرگترین نعمت
" هیچ نعمتی در دنیا از آن بالاتر نیست که خداوند دل آدمی را برای پذیرش اسلام گشاده کند و به نور اسلام هدایت شود تا حقایق دنیا و آخرت را ببیند و حق و باطل و راه سعادت و راه شقاوت را از هم تشخیص بدهد و من برای خداوند به جهت این نعمت بزرگ که خداوند به من داده است و نفس مرا از سعادت حقیقی انباشته است و این فرصت را برای من فراهم ساخت تا در زیر این درخت بزرگ و و پر سایه و پر ثمر سایه بگیرم پیشانی به زمین می گذارم ، و این درخت خانواده اسلام و برادری اسلامی است""
مارچیلا مایکل انجلو هنرپیشه بریتانیایی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
" هیچ نعمتی در دنیا از آن بالاتر نیست که خداوند دل آدمی را برای پذیرش اسلام گشاده کند و به نور اسلام هدایت شود تا حقایق دنیا و آخرت را ببیند و حق و باطل و راه سعادت و راه شقاوت را از هم تشخیص بدهد و من برای خداوند به جهت این نعمت بزرگ که خداوند به من داده است و نفس مرا از سعادت حقیقی انباشته است و این فرصت را برای من فراهم ساخت تا در زیر این درخت بزرگ و و پر سایه و پر ثمر سایه بگیرم پیشانی به زمین می گذارم ، و این درخت خانواده اسلام و برادری اسلامی است""
مارچیلا مایکل انجلو هنرپیشه بریتانیایی
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
❤7👏2
Forwarded from عکس نگار
#دکتر_علی_قرداغی در ترازوی وجدان
✍دکتر عمر محمد
شخصی به نام محمد کیانی در گروهی متشکل از صدها عضو از سیاستمداران و روشنفکران کردستان علیه دکتر علی قرداغی در نوشتهای به افترا و توهین پرداخته است که در چند بند به عنوان مشتی از خرواری از خدمات و فعالیتهای دکتر علی قرداغی او را پاسخ دادم:
۱) دکتر علی قرداغی تمام سطوح علمی را از ابتدایی تا سطح پرفسور با درجه ممتاز پیموده است. ایشان یکی از پرفسورهای مشهور کشور قطر است و شیخ تمیم، پادشاه قطر یکی از شاگردان اوست و نه تنها در دانشگاه، بلکه در خارج از دانشگاه نیز از او شنیده و هنوز هم از او میشنود و تا این لحظه نیز بسیار محترمانه با او رفتار میکند.
٢) دکتر دهها کتاب ارزشمند و بینظیر را در زمینههای فقه و شریعت اسلامی، سیاسی، دارایی، اقتصادی، اخلاقی، اصلاحی، مشکلات ملت کرد، قانون و محیط زیست به رشته تحریر در آورده است که تعدادی از آنها به دیگر زبانهای دیگر ترجمه شدهاند
.
٣) ایشان صاحب صدها پروژه خیری، عمرانی و اصلاحی است و یکی از طراحان و بنیانگذاران توسعه اقتصادی دولت قطر محسوب میشود و چندین بار جهت رشد و توسعه اقتصادی اقلیم کردستان اعلام همکاری کرده است اما متأسفانه گوشه شنوایی نیافته است.
۴) بنیانگذار چندین مؤسسه اجتماعی، مدنی، خیریه، تبلیغی و پرورشی است و همچنین مشاور چندین بانک بزرگ و مجامع علمی و فقهی در سطح دنیا و جهان اسلام است.
۵) در شرایط بحران اقتصادی جهان که چندين بانک بزرگ اعلام ورشکستگی کردند، دکتر قرداغی یکی از مشاورانی بود که بسیاری از مدیران این بانکها جهت بیرون آمدن از بحران ورشکستگی به او مراجعه میکردند؛ از جمله نماینده وزارت خزانهداری آمریکا، وزارت دارایی فرانسه و چندها سفیر کشورهایی که در قطر بودند.
۶) دکتر قرداغی در سطح علمای جهانی در بین (۹۵۰۰۰) عالم، در بین دهها پروفسور، اساتيد دانشگاه و سخنوران توانمند و برجسته برای چندمین بار به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام انتخاب شد و این هم به استعداد و توانایی این مرد بزرگ بر میگردد.
٧) بماند خدماتی که در کردستان انجام داده است؛ مانند بنای بیش از ۵۰۰ مسجد، دهها بیمارستان، دانشگاه و مؤسسات آموزشی، پروژههای آبرسانی، بنای بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی برای بی سرپناهان و فریادرسی درماندگان و پرداخت حقوق ماهانه برای هزاران یتیم بدون تبعیض و...
ایشان با دست خود همکاریهایش را به دست آوارگان "ڕۆژ ئاوا" رساند. به هنگام زلزله بین ترکیه و سوریه دهها کامیون بزرگ خوراک، پوشاک و ملزومات زندگی را راهی اردوگاههای آوارگان "ڕۆژ ئاوا" کرد و شهریه دانشجویان آواره را در "دانشگاه توسعه انسانی" رایگان کرد و این دانشجویان هنوز هم از این امتیاز برخوردارند.
٨) این مرد در هر کنگره و ملاقات و هر جایی در داخل یا خارج به عنوان یک رمز بزرگ اسلامی ملت کرد شناخته شده است، هرگز شناسنامه خود را فراموش نکرده و از خدمت به ملت خود دریغ نکرده است و برای ملت خود نمايندهای دلسوز بوده است.
همیشه ستم ستیز بوده است و تا حدی که من میدانم در راستای حل مشکلات کردها چندین بار نقش بزرگ ایفا کرده است؛ به ويژه در ترکیه زمینه گفتگوی صلح را فراهم کرده است... ایشان هرگز از هیچ ستمگری پشتیبانی نکرده است. هر کس در این مورد گمان دارد بیاید تا من زمینه گفتگو با ایشان را برایش فراهم نمایم تا اندیشهها و مواضع جناب دکتر قرداغی را از نزدیک و رو در رو ببیند و بداند که ایشان در این زمینه و دیگر زمینههای مختلف چقدر تلاش کرده است! بنابراین متهم کردن چنین مرد بزرگی بدون دلیل و برهان از دور ستم بزرگی است
.
٩) در پایان باید گفت: ارزش زر را زرگر داند. مرحوم مام جلال هنگام افتتاح مسجد بزرگ شهر کۆیە که به دست این بزرگ مرد بنا شد گفت: "من شخصا به وجود یک کرد مخلص و دلسوز همچون دکتر علی قرداغی افتخار میورزم. کاش ملت کرد چند فرزند دیگر همچون دکتر علی قرداغی را داشت!"
مرحوم دکتر جمال نەبەز میگوید: من نسبت به صلاح الدین ایوبی سخنان بسیار نسنجیده و توهین آمیز بر زبان میآوردم تا اینکه به اروپا سفر کردم و آن همه منابع اورپایی به ويژه آلمانی را دیدم که در مورد بزرگی، شکوه و گذشت و تسامح او نوشته شدهاند...
آنگاه متوجه شدم که من آن مرد بز گ را نشناخته بودم و ندانسته بودم که ملت کرد صاحب چنین رمز بزرگ و بینظیری است، بنابراین هرچه زودتر از نوشتههایم پشیمان شدم....
کاش ما نیز در این زمینه دکتر جمال نەبەز را الگوی خود قرار میدادیم و به اشتباهات خود اعتراف میورزیدیم و دنیا را تنها سیاه و سفید نمیدیدیم و دست از توهین و آبروریزی دیگران بر میداشتیم!
ترجمه: #عمر_قادری_جوانرود
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
✍دکتر عمر محمد
شخصی به نام محمد کیانی در گروهی متشکل از صدها عضو از سیاستمداران و روشنفکران کردستان علیه دکتر علی قرداغی در نوشتهای به افترا و توهین پرداخته است که در چند بند به عنوان مشتی از خرواری از خدمات و فعالیتهای دکتر علی قرداغی او را پاسخ دادم:
۱) دکتر علی قرداغی تمام سطوح علمی را از ابتدایی تا سطح پرفسور با درجه ممتاز پیموده است. ایشان یکی از پرفسورهای مشهور کشور قطر است و شیخ تمیم، پادشاه قطر یکی از شاگردان اوست و نه تنها در دانشگاه، بلکه در خارج از دانشگاه نیز از او شنیده و هنوز هم از او میشنود و تا این لحظه نیز بسیار محترمانه با او رفتار میکند.
٢) دکتر دهها کتاب ارزشمند و بینظیر را در زمینههای فقه و شریعت اسلامی، سیاسی، دارایی، اقتصادی، اخلاقی، اصلاحی، مشکلات ملت کرد، قانون و محیط زیست به رشته تحریر در آورده است که تعدادی از آنها به دیگر زبانهای دیگر ترجمه شدهاند
.
٣) ایشان صاحب صدها پروژه خیری، عمرانی و اصلاحی است و یکی از طراحان و بنیانگذاران توسعه اقتصادی دولت قطر محسوب میشود و چندین بار جهت رشد و توسعه اقتصادی اقلیم کردستان اعلام همکاری کرده است اما متأسفانه گوشه شنوایی نیافته است.
۴) بنیانگذار چندین مؤسسه اجتماعی، مدنی، خیریه، تبلیغی و پرورشی است و همچنین مشاور چندین بانک بزرگ و مجامع علمی و فقهی در سطح دنیا و جهان اسلام است.
۵) در شرایط بحران اقتصادی جهان که چندين بانک بزرگ اعلام ورشکستگی کردند، دکتر قرداغی یکی از مشاورانی بود که بسیاری از مدیران این بانکها جهت بیرون آمدن از بحران ورشکستگی به او مراجعه میکردند؛ از جمله نماینده وزارت خزانهداری آمریکا، وزارت دارایی فرانسه و چندها سفیر کشورهایی که در قطر بودند.
۶) دکتر قرداغی در سطح علمای جهانی در بین (۹۵۰۰۰) عالم، در بین دهها پروفسور، اساتيد دانشگاه و سخنوران توانمند و برجسته برای چندمین بار به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام انتخاب شد و این هم به استعداد و توانایی این مرد بزرگ بر میگردد.
٧) بماند خدماتی که در کردستان انجام داده است؛ مانند بنای بیش از ۵۰۰ مسجد، دهها بیمارستان، دانشگاه و مؤسسات آموزشی، پروژههای آبرسانی، بنای بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی برای بی سرپناهان و فریادرسی درماندگان و پرداخت حقوق ماهانه برای هزاران یتیم بدون تبعیض و...
ایشان با دست خود همکاریهایش را به دست آوارگان "ڕۆژ ئاوا" رساند. به هنگام زلزله بین ترکیه و سوریه دهها کامیون بزرگ خوراک، پوشاک و ملزومات زندگی را راهی اردوگاههای آوارگان "ڕۆژ ئاوا" کرد و شهریه دانشجویان آواره را در "دانشگاه توسعه انسانی" رایگان کرد و این دانشجویان هنوز هم از این امتیاز برخوردارند.
٨) این مرد در هر کنگره و ملاقات و هر جایی در داخل یا خارج به عنوان یک رمز بزرگ اسلامی ملت کرد شناخته شده است، هرگز شناسنامه خود را فراموش نکرده و از خدمت به ملت خود دریغ نکرده است و برای ملت خود نمايندهای دلسوز بوده است.
همیشه ستم ستیز بوده است و تا حدی که من میدانم در راستای حل مشکلات کردها چندین بار نقش بزرگ ایفا کرده است؛ به ويژه در ترکیه زمینه گفتگوی صلح را فراهم کرده است... ایشان هرگز از هیچ ستمگری پشتیبانی نکرده است. هر کس در این مورد گمان دارد بیاید تا من زمینه گفتگو با ایشان را برایش فراهم نمایم تا اندیشهها و مواضع جناب دکتر قرداغی را از نزدیک و رو در رو ببیند و بداند که ایشان در این زمینه و دیگر زمینههای مختلف چقدر تلاش کرده است! بنابراین متهم کردن چنین مرد بزرگی بدون دلیل و برهان از دور ستم بزرگی است
.
٩) در پایان باید گفت: ارزش زر را زرگر داند. مرحوم مام جلال هنگام افتتاح مسجد بزرگ شهر کۆیە که به دست این بزرگ مرد بنا شد گفت: "من شخصا به وجود یک کرد مخلص و دلسوز همچون دکتر علی قرداغی افتخار میورزم. کاش ملت کرد چند فرزند دیگر همچون دکتر علی قرداغی را داشت!"
مرحوم دکتر جمال نەبەز میگوید: من نسبت به صلاح الدین ایوبی سخنان بسیار نسنجیده و توهین آمیز بر زبان میآوردم تا اینکه به اروپا سفر کردم و آن همه منابع اورپایی به ويژه آلمانی را دیدم که در مورد بزرگی، شکوه و گذشت و تسامح او نوشته شدهاند...
آنگاه متوجه شدم که من آن مرد بز گ را نشناخته بودم و ندانسته بودم که ملت کرد صاحب چنین رمز بزرگ و بینظیری است، بنابراین هرچه زودتر از نوشتههایم پشیمان شدم....
کاش ما نیز در این زمینه دکتر جمال نەبەز را الگوی خود قرار میدادیم و به اشتباهات خود اعتراف میورزیدیم و دنیا را تنها سیاه و سفید نمیدیدیم و دست از توهین و آبروریزی دیگران بر میداشتیم!
ترجمه: #عمر_قادری_جوانرود
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍9💯3👏2
🔺عادیسازی بعد از جنگ!
از شروع طوفان الاقصی مدام این قرائت و تحلیل به ویژه در داخل ایران غالب بوده و هست که عادیسازی روابط در منطقه با اسرائیل کان لم یکن شد و به زباله دان تاریخ پیوست. اما نگارنده طی دو یادداشت در ابتدای جنگ تاکید داشت که این روند موقتا متوقف شده و به تاخیر افتاده است و مدتی بعد از جنگ از سر گرفته میشود. این نگاه مورد انتقاد برخی دوستان تحلیلگر هم واقع شد. به هر حال، درستی و نادرستی یک پیشبینی و گمانهزنی با مرور زمان پدیدار میشود.
اما دیروز و در میانه جنگ، خالد بن بندر بن عبدالعزیز سفیر عربستان در لندن تاکید داشت که کشورش همچنان به عادی سازی روابط با اسرائیل پس از پایان جنگ غزه اهتمام دارد. با این حال، مواضع قبلی ریاض را هم تکرار کرد؛ این که این امر به زیان فلسطینیها رخ نخواهد داد و این که باید به برپایی کشور فلسطین ختم شود.
واقعیت این است که "طوفان الاقصی" حماس در هفتم اکتبر هر چند به گفته ترکی فیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان تصویر شکل گرفته در اذهان درباره اسرائیل طی چند دهه گذشته را در هم شکست، اما نوع رفتار و مواجهه دولتهای طرف رابطه با اسرائیل در منطقه و یا کشورهایی مانند عربستان (که درصدد برقراری رابطه با آن هستند) با جنگ کنونی نشان داد که شکسته شدن آن تصویر برگردانی رسمی در سیاستها و مواضع این کشورها نداشته و فعلا نخواهد داشت.
یکی از عوامل نیز اهمیت و جایگاه راهبردی است که اسرائیل همچنان در سیاست خاورمیانهای آمریکا به عنوان سنجهای برای دوری و نزدیکی به کشورهای منطقه دارد و بر این اساس هم کاخ سفید تا سر حد مشارکت در جنگ علیه غزه در کنار اسرائیل ایستاد. اینجا هم هر چند اهداف این جنگ تاکنون به علت نامتقارن بودن یک طرف آن محقق نشده است و این امر در صورت تداوم تا پایان جنگ، اسرائیل را در مقام بازنده در یک جنگ نامتعارف قرار میدهد، اما بسیار دور از تصور است که این مساله تاثیر تحولسازی در نگاه این کشورها نسبت به اسرائیل و تعامل با آن دستکم در میان مدت بر جای بگذارد و مهمترین علت آن هم این است که آنها بر خلاف ایران همچنان آمریکا را به عنوان ابرقدرتی برخوردار از موقعیت کانونی در سیاست و اقتصاد بینالملل و تحولات خاورمیانه میدانند و لو این که جایگاه بلامنازعی خود را از دست داده باشد.
لب کلام این که چنانکه اظهارات دولتمردان آمریکا و عربستان نیز اخیرا نشان داد عادیسازی روابط از دستور کار خارج نشده و مدتی بعد از جنگ، مذاکرات پیرامون آن از سر گرفته خواهد شد.
✍#صابر_گلعنبری
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
از شروع طوفان الاقصی مدام این قرائت و تحلیل به ویژه در داخل ایران غالب بوده و هست که عادیسازی روابط در منطقه با اسرائیل کان لم یکن شد و به زباله دان تاریخ پیوست. اما نگارنده طی دو یادداشت در ابتدای جنگ تاکید داشت که این روند موقتا متوقف شده و به تاخیر افتاده است و مدتی بعد از جنگ از سر گرفته میشود. این نگاه مورد انتقاد برخی دوستان تحلیلگر هم واقع شد. به هر حال، درستی و نادرستی یک پیشبینی و گمانهزنی با مرور زمان پدیدار میشود.
اما دیروز و در میانه جنگ، خالد بن بندر بن عبدالعزیز سفیر عربستان در لندن تاکید داشت که کشورش همچنان به عادی سازی روابط با اسرائیل پس از پایان جنگ غزه اهتمام دارد. با این حال، مواضع قبلی ریاض را هم تکرار کرد؛ این که این امر به زیان فلسطینیها رخ نخواهد داد و این که باید به برپایی کشور فلسطین ختم شود.
واقعیت این است که "طوفان الاقصی" حماس در هفتم اکتبر هر چند به گفته ترکی فیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان تصویر شکل گرفته در اذهان درباره اسرائیل طی چند دهه گذشته را در هم شکست، اما نوع رفتار و مواجهه دولتهای طرف رابطه با اسرائیل در منطقه و یا کشورهایی مانند عربستان (که درصدد برقراری رابطه با آن هستند) با جنگ کنونی نشان داد که شکسته شدن آن تصویر برگردانی رسمی در سیاستها و مواضع این کشورها نداشته و فعلا نخواهد داشت.
یکی از عوامل نیز اهمیت و جایگاه راهبردی است که اسرائیل همچنان در سیاست خاورمیانهای آمریکا به عنوان سنجهای برای دوری و نزدیکی به کشورهای منطقه دارد و بر این اساس هم کاخ سفید تا سر حد مشارکت در جنگ علیه غزه در کنار اسرائیل ایستاد. اینجا هم هر چند اهداف این جنگ تاکنون به علت نامتقارن بودن یک طرف آن محقق نشده است و این امر در صورت تداوم تا پایان جنگ، اسرائیل را در مقام بازنده در یک جنگ نامتعارف قرار میدهد، اما بسیار دور از تصور است که این مساله تاثیر تحولسازی در نگاه این کشورها نسبت به اسرائیل و تعامل با آن دستکم در میان مدت بر جای بگذارد و مهمترین علت آن هم این است که آنها بر خلاف ایران همچنان آمریکا را به عنوان ابرقدرتی برخوردار از موقعیت کانونی در سیاست و اقتصاد بینالملل و تحولات خاورمیانه میدانند و لو این که جایگاه بلامنازعی خود را از دست داده باشد.
لب کلام این که چنانکه اظهارات دولتمردان آمریکا و عربستان نیز اخیرا نشان داد عادیسازی روابط از دستور کار خارج نشده و مدتی بعد از جنگ، مذاکرات پیرامون آن از سر گرفته خواهد شد.
✍#صابر_گلعنبری
🌐 در شبکههای اجتماعی همراه ما باشید:
🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat
👍7😍1