شیخ است و تنفّری شگفت از دارا *
زان روی که می گفت: "اهورا مزدا
از دشمن و خشکسالی و گندِ دروغ
ایران عزیز را حفاظت فرما!"
👎
این خاک که هست یادگارِ کورش
بی آتشِ زرتشت، چه سرد است و خَمُش!
افتاده به چنگِ اهرمن کرداری
ضحّاک وَش و بی خرد و انسان کش
👎
ضحّاک زمان ما بسی آشفته ست
در سرزنشِ شهان، مزخرف گفته ست
سلّاخِ بزرگ تازیِ ویرانگر
در خاکِ اهوراییِ ایران خفته ست
👎
بی کلّه، عجب رویِ زیادی داری!
پیوسته، لجن از دهنت می باری
القابِ پلید، لایقِ اجدادت
یابو! همه را شبیهِ خود پنداری؟!
👎
ایرانیِ آزادۀ پرشور و شعف
در حفظِ وطن، مبارز و جان بر کف
از خاک درآورده و خواهد سوزاند
این بوتۀ شوم را، همین هرزه علف!
👎
#مولانا_بدپیله
* دارا: داریوش بزرگ، پادشاه توانمند هخامنشی
@rahenow 🗿👈
زان روی که می گفت: "اهورا مزدا
از دشمن و خشکسالی و گندِ دروغ
ایران عزیز را حفاظت فرما!"
👎
این خاک که هست یادگارِ کورش
بی آتشِ زرتشت، چه سرد است و خَمُش!
افتاده به چنگِ اهرمن کرداری
ضحّاک وَش و بی خرد و انسان کش
👎
ضحّاک زمان ما بسی آشفته ست
در سرزنشِ شهان، مزخرف گفته ست
سلّاخِ بزرگ تازیِ ویرانگر
در خاکِ اهوراییِ ایران خفته ست
👎
بی کلّه، عجب رویِ زیادی داری!
پیوسته، لجن از دهنت می باری
القابِ پلید، لایقِ اجدادت
یابو! همه را شبیهِ خود پنداری؟!
👎
ایرانیِ آزادۀ پرشور و شعف
در حفظِ وطن، مبارز و جان بر کف
از خاک درآورده و خواهد سوزاند
این بوتۀ شوم را، همین هرزه علف!
👎
#مولانا_بدپیله
* دارا: داریوش بزرگ، پادشاه توانمند هخامنشی
@rahenow 🗿👈
🔴معرفی دو وزیر برای آموزش و پرورش در دو دولت و دومقطع تاریخی
🔷دکتر حسابی توسط دکتر مصدق
🔷نوری توسط ایت ا....رئیسی
دکتر مصدق در زمان تشکیل دولتش
فرمودند:
[چون وزارت فرهنگ، وزارت مادر است، پس، کسی باید برای آموزش و پرورش انتخاب شود که چکیدهی تمام فضائلی علوم باشد. ]
پروفسور دکتر محمود حسابی
را انتخاب کردند.
ایشان پنج دکترا داشتند
دکتری برق الکترونیک
دکتری ریاضیات
دکتری فیزیک هسته ای
دکتری راه و ساختمان
دکترای پزشکی
طی سالها تحقیق و مطالعات علمی در دانشگاههای معتبر عالم با دانشمندان بزرگ جهان نظیر پرفسور "اینشتین"، "شرودینگر"، "بورن"، "فرمی" و چندین فیزیکدان دیگر و همچنین علمای بزرگ مانند "راسل" و "آندره ژید" همکاری و تبادل نظر داشته و تنها شاگرد ایرانی پروفسور "آلبرت اینشتین" بود.
ایشان علاوه بر زبان فارسی، به زبان عربی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی تسلط کامل داشت.
در تحقیقات علمی خود از زبان های سانسکریت، لاتین، یونانی، پهلوی، اوستایی، ترکی، ایتالیایی و روسی نیز استفاده می نمود.
اقدامات علمی و خدمات دکتر حسابی:
اولین نقشه برداری فنی و تخصصی کشور (راه بندرلنگه به بوشهر)
اولین راهسازی مدرن و علمی ایران (راه تهران به شمشک)
پایهگذاری اولین مدرسه عشایری کشور
پایهگذاری دارالمعلمین عالی
پایهگذاری دانشسرای عالی
ساخت اولین رادیو در کشور
راه اندازی اولین آنتن فرستنده در کشور
راه اندازی اولین مرکز زلزله شناسی کشور
راه اندازی اولین رآکتور اتمی سازمان انرژی اتمی کشور
راه اندازی اولین دستگاه رادیولوژی در ایران
تعیین ساعت ایران
پایه گذاری اولین بیمارستان خصوصی در ایران به نام بیمارستان "گوهرشاد"
شرکت در پایه گذاری فرهنگستان ایران و ایجاد انجمن زبان فارسی
تدوین اساسنامه طرح تاسیس دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده فنی دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری شورای عالی معارف
پایهگذاری مرکز عدسی سازی اپتیک کاربردی در دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری بخش آکوستیک در دانشگاه و اندازه گیری فواصل گام های موسیقی ایرانی به روش علمی
پایهگذاری و برنامه ریزی آموزش نوین ابتدایی و دبیرستانی
پایهگذاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران
پایهگذاری مرکز تحقیقات اتمی دانشگاه تهران
پایهگذاری اولین رصدخانه نوین در ایران
پایهگذاری مرکز مدرن تعقیب ماهواره ها در شیراز
پایهگذاری مرکز مخابرات اسدآباد همدان
پایهگذاری انجمن موسیقی ایران و مرکز پژوهش های موسیقی
پایهگذاری کمیته پژوهشی فضای ایران
ایجاد اولین ایستگاه هواشناسی کشور (در ساختمان دانشسرای عالی در نگارستان دانشگاه تهران)
تدوین اساسنامه و تاسیس موسسه ملی استاندارد
تدوین آیین نامه کارخانجات نساجی کشور و رساله چگونگی حمایت دولت در رشد این صنعت
پایهگذاری واحد تحقیقاتی صنعتی سغدایی (پژوهش در صنعت الکترونیک, فیزیک, فیزیک اپتیک, هوش مصنوعی)
راه اندازی اولین آسیاب آبی تولید برق (ژنراتور) در کشور
ایجاد اولین کارگاه های تجربی در علوم کاربردی در ایران
ایجاد اولین آزمایشگاه علوم پایه در کشور
تشکیل و ریاست کمیته پژوهشی ایران ۱۳۶۰
استاد همچنین در زمینه تحقیق علمی ۲۳ مقاله رساله و کتاب به به چاپ رساند که در برگیرنده زمینههای مختلف بویژه فیزیک مدرن، واژههای علمی، زبان فارسی و مباحث علمی گوناگون است.
تئوری بینهایت بودن ذرات این دانشمند ایرانی در میان فیزیکدانان جهان شناخته شده است و نشان "کومان دوردو لالژیون دونور" بزرگترین نشان علمی کشور فرانسه به همین مناسبت به ایشان اهداء شد.
و اما سوابق جناب آقای نوری :
مسئول مکتب القرآن
صعود به قله دماوند
توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین
مختصر ، مفید، انقلابی
/ مدیران نامدار ایران
@rahenow 🗿👈
🔷دکتر حسابی توسط دکتر مصدق
🔷نوری توسط ایت ا....رئیسی
دکتر مصدق در زمان تشکیل دولتش
فرمودند:
[چون وزارت فرهنگ، وزارت مادر است، پس، کسی باید برای آموزش و پرورش انتخاب شود که چکیدهی تمام فضائلی علوم باشد. ]
پروفسور دکتر محمود حسابی
را انتخاب کردند.
ایشان پنج دکترا داشتند
دکتری برق الکترونیک
دکتری ریاضیات
دکتری فیزیک هسته ای
دکتری راه و ساختمان
دکترای پزشکی
طی سالها تحقیق و مطالعات علمی در دانشگاههای معتبر عالم با دانشمندان بزرگ جهان نظیر پرفسور "اینشتین"، "شرودینگر"، "بورن"، "فرمی" و چندین فیزیکدان دیگر و همچنین علمای بزرگ مانند "راسل" و "آندره ژید" همکاری و تبادل نظر داشته و تنها شاگرد ایرانی پروفسور "آلبرت اینشتین" بود.
ایشان علاوه بر زبان فارسی، به زبان عربی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی تسلط کامل داشت.
در تحقیقات علمی خود از زبان های سانسکریت، لاتین، یونانی، پهلوی، اوستایی، ترکی، ایتالیایی و روسی نیز استفاده می نمود.
اقدامات علمی و خدمات دکتر حسابی:
اولین نقشه برداری فنی و تخصصی کشور (راه بندرلنگه به بوشهر)
اولین راهسازی مدرن و علمی ایران (راه تهران به شمشک)
پایهگذاری اولین مدرسه عشایری کشور
پایهگذاری دارالمعلمین عالی
پایهگذاری دانشسرای عالی
ساخت اولین رادیو در کشور
راه اندازی اولین آنتن فرستنده در کشور
راه اندازی اولین مرکز زلزله شناسی کشور
راه اندازی اولین رآکتور اتمی سازمان انرژی اتمی کشور
راه اندازی اولین دستگاه رادیولوژی در ایران
تعیین ساعت ایران
پایه گذاری اولین بیمارستان خصوصی در ایران به نام بیمارستان "گوهرشاد"
شرکت در پایه گذاری فرهنگستان ایران و ایجاد انجمن زبان فارسی
تدوین اساسنامه طرح تاسیس دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده فنی دانشگاه تهران
پایهگذاری دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری شورای عالی معارف
پایهگذاری مرکز عدسی سازی اپتیک کاربردی در دانشکده علوم دانشگاه تهران
پایهگذاری بخش آکوستیک در دانشگاه و اندازه گیری فواصل گام های موسیقی ایرانی به روش علمی
پایهگذاری و برنامه ریزی آموزش نوین ابتدایی و دبیرستانی
پایهگذاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران
پایهگذاری مرکز تحقیقات اتمی دانشگاه تهران
پایهگذاری اولین رصدخانه نوین در ایران
پایهگذاری مرکز مدرن تعقیب ماهواره ها در شیراز
پایهگذاری مرکز مخابرات اسدآباد همدان
پایهگذاری انجمن موسیقی ایران و مرکز پژوهش های موسیقی
پایهگذاری کمیته پژوهشی فضای ایران
ایجاد اولین ایستگاه هواشناسی کشور (در ساختمان دانشسرای عالی در نگارستان دانشگاه تهران)
تدوین اساسنامه و تاسیس موسسه ملی استاندارد
تدوین آیین نامه کارخانجات نساجی کشور و رساله چگونگی حمایت دولت در رشد این صنعت
پایهگذاری واحد تحقیقاتی صنعتی سغدایی (پژوهش در صنعت الکترونیک, فیزیک, فیزیک اپتیک, هوش مصنوعی)
راه اندازی اولین آسیاب آبی تولید برق (ژنراتور) در کشور
ایجاد اولین کارگاه های تجربی در علوم کاربردی در ایران
ایجاد اولین آزمایشگاه علوم پایه در کشور
تشکیل و ریاست کمیته پژوهشی ایران ۱۳۶۰
استاد همچنین در زمینه تحقیق علمی ۲۳ مقاله رساله و کتاب به به چاپ رساند که در برگیرنده زمینههای مختلف بویژه فیزیک مدرن، واژههای علمی، زبان فارسی و مباحث علمی گوناگون است.
تئوری بینهایت بودن ذرات این دانشمند ایرانی در میان فیزیکدانان جهان شناخته شده است و نشان "کومان دوردو لالژیون دونور" بزرگترین نشان علمی کشور فرانسه به همین مناسبت به ایشان اهداء شد.
و اما سوابق جناب آقای نوری :
مسئول مکتب القرآن
صعود به قله دماوند
توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین
مختصر ، مفید، انقلابی
/ مدیران نامدار ایران
@rahenow 🗿👈
با این مردم چه کردید؟ شما که از " جنگ " بدترید...
✍️ عادل فردوسى پور
▪️دربی بود، اما خیلیها نمیدانستند، خیلیها ندیدند و خیلی از آنهایی هم که دیدند، جوش و خروش سابق را نداشتند.
قبلا از یک هفته پیش از دربی تب و تاب و هیجان شروع میشد، اما این بار هیچ خبری نبود. حتی کوچ عجیب یورگن لوکادیا، بهترین بازیکن پرسپولیس از ایران هم کسی را تکان نداد، همانطور که فریادهای مصنوعی جواد خیابانی شور چندانی بر نینگیخت. خدا نگذرد از کسانی که این بلا را سر ملت آوردند؛ از آنهایی که باعث شدند مردم حتی از همان دلخوشیهای کوچک سابق هم لذت نبرند.
▪️این طرف دلار چهل هزار تومانی و سکه بیست میلیونی و مرگ تدریجی در هوای کثافت شهرها و آن طرف هم جولان دادن مدیران بیلیافت و متوهم؛
در چنین برزخی جای دربی کجاست؟ دل خوش سیری چند؟ قرمز و آبی نه؛ ما امروز یک ملت سیاهپوشیم. تمام داستان دربی سهشنبه، سکوت سنگین و معنادار ورزشگاه آزادی بود و البته شادی گل نکردن ارسلان مطهری که تلویزیون بزدل سانسورش کرد. آزادی بیان که هیچ، این جماعت ترسو حتی «آزادی سکوت» را هم تاب نمیآورند.
▪️شهرداری تهران بیلبورد غولآسای تبلیغاتی زده و نوشته: «یلدا؛ شبی که در آن غصهها فراموش میشود.»
غصه شمایید، شام تار شمایید، آنچه باید فراموش شود شمایید.
دست از گلوی این مردم بردارید. روحشان را کشتید، سادهترین خوشبختیهایشان را از بین بردید و حالا دنبال عادینمایی شرایط با جامجهانی و دربی و یلدا هستید.
مردم سالها به صورت خودجوش هر کدام از اینها را گرامی میداشتند، شما اما با هنر بیبدیلتان همه چیز را خراب کردید.
کاش یک بار برای همیشه بفهمید احساس خوشی کردن «زورکی» نیست.
یک روز در اوج جنگ با دشمن خارجی، صد و بیست هزار نفر به تماشای دربی رفتند و تا لب خط کنار هم نشستند. شما از تیره کدام تاریکی بودید که حتی همین چراغ کهنه را هم خاموش کردید؟ شما که از جنگ بدترید...
MostafaTajzadeh
@rahenow 🗿👈
✍️ عادل فردوسى پور
▪️دربی بود، اما خیلیها نمیدانستند، خیلیها ندیدند و خیلی از آنهایی هم که دیدند، جوش و خروش سابق را نداشتند.
قبلا از یک هفته پیش از دربی تب و تاب و هیجان شروع میشد، اما این بار هیچ خبری نبود. حتی کوچ عجیب یورگن لوکادیا، بهترین بازیکن پرسپولیس از ایران هم کسی را تکان نداد، همانطور که فریادهای مصنوعی جواد خیابانی شور چندانی بر نینگیخت. خدا نگذرد از کسانی که این بلا را سر ملت آوردند؛ از آنهایی که باعث شدند مردم حتی از همان دلخوشیهای کوچک سابق هم لذت نبرند.
▪️این طرف دلار چهل هزار تومانی و سکه بیست میلیونی و مرگ تدریجی در هوای کثافت شهرها و آن طرف هم جولان دادن مدیران بیلیافت و متوهم؛
در چنین برزخی جای دربی کجاست؟ دل خوش سیری چند؟ قرمز و آبی نه؛ ما امروز یک ملت سیاهپوشیم. تمام داستان دربی سهشنبه، سکوت سنگین و معنادار ورزشگاه آزادی بود و البته شادی گل نکردن ارسلان مطهری که تلویزیون بزدل سانسورش کرد. آزادی بیان که هیچ، این جماعت ترسو حتی «آزادی سکوت» را هم تاب نمیآورند.
▪️شهرداری تهران بیلبورد غولآسای تبلیغاتی زده و نوشته: «یلدا؛ شبی که در آن غصهها فراموش میشود.»
غصه شمایید، شام تار شمایید، آنچه باید فراموش شود شمایید.
دست از گلوی این مردم بردارید. روحشان را کشتید، سادهترین خوشبختیهایشان را از بین بردید و حالا دنبال عادینمایی شرایط با جامجهانی و دربی و یلدا هستید.
مردم سالها به صورت خودجوش هر کدام از اینها را گرامی میداشتند، شما اما با هنر بیبدیلتان همه چیز را خراب کردید.
کاش یک بار برای همیشه بفهمید احساس خوشی کردن «زورکی» نیست.
یک روز در اوج جنگ با دشمن خارجی، صد و بیست هزار نفر به تماشای دربی رفتند و تا لب خط کنار هم نشستند. شما از تیره کدام تاریکی بودید که حتی همین چراغ کهنه را هم خاموش کردید؟ شما که از جنگ بدترید...
MostafaTajzadeh
@rahenow 🗿👈
.
کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت:
درست میگویید سفره مردم را به برجام و FATF گره نزدید، به هیچ جای دیگر هم گره نزدید
به گزارش جمهوری اسلامی، شاید بزرگواران چشم برزخی دارند.
شاید دیدن توفیقات نیاز به چشم مسلح دارد که در صلاحیت ما نیست که نمیبینیم. چون آن چه ما میبینیم، عبور دلار از مرز 40 هزارتومان و رکورد شکنی قیمت سکه و طلا است و افزایش 100 میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در یک ماه. فرار 70 میلیارد دلار سرمایه از ایران، فقط به کانادا است. کوچ نخبگان و دانش بنیانهاست.
میگویند سفره مردم را به برجام و افای تی اف گره نزدیم، درست میگویند. به هیچ جای دیگر هم گره نزده اند.
به همین خاطر است که نسیم نوزیده، سفره به هر جا میرود. مثل قایقی که به هیچ جا گره نخورده است...
@rahenow 🗿👈
کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت:
درست میگویید سفره مردم را به برجام و FATF گره نزدید، به هیچ جای دیگر هم گره نزدید
به گزارش جمهوری اسلامی، شاید بزرگواران چشم برزخی دارند.
شاید دیدن توفیقات نیاز به چشم مسلح دارد که در صلاحیت ما نیست که نمیبینیم. چون آن چه ما میبینیم، عبور دلار از مرز 40 هزارتومان و رکورد شکنی قیمت سکه و طلا است و افزایش 100 میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در یک ماه. فرار 70 میلیارد دلار سرمایه از ایران، فقط به کانادا است. کوچ نخبگان و دانش بنیانهاست.
میگویند سفره مردم را به برجام و افای تی اف گره نزدیم، درست میگویند. به هیچ جای دیگر هم گره نزده اند.
به همین خاطر است که نسیم نوزیده، سفره به هر جا میرود. مثل قایقی که به هیچ جا گره نخورده است...
@rahenow 🗿👈
قیمت ۱ دلار از عهد قاجار تا امروز
۱۲۲۷- محمدشاه قاجار: ۰/۳ تومان
۱۲۸۵- مظفرالدینشاه: ۱تومان
۱۳۲۰- رضاشاه: ۱.۵ تومان
۱۳۵۷-محمدرضاشاه: ۷ت
۱۳۶۸-میرحسین موسوی: ۱۲۰ت
۱۳۷۶-هاشمی رفسنجانی: ۴۴۴ت
۱۳۸۴- خاتمی: ۹۰۰ت
۱۳۹۲- احمدینژاد: ۳۲۶۰ت
۱۴۰۰- روحانی: ۲۵۳۰۰ت
۱۴۰۱-رئیسی: ۴۰۰۰۰ت
۱۲۲۷- محمدشاه قاجار: ۰/۳ تومان
۱۲۸۵- مظفرالدینشاه: ۱تومان
۱۳۲۰- رضاشاه: ۱.۵ تومان
۱۳۵۷-محمدرضاشاه: ۷ت
۱۳۶۸-میرحسین موسوی: ۱۲۰ت
۱۳۷۶-هاشمی رفسنجانی: ۴۴۴ت
۱۳۸۴- خاتمی: ۹۰۰ت
۱۳۹۲- احمدینژاد: ۳۲۶۰ت
۱۴۰۰- روحانی: ۲۵۳۰۰ت
۱۴۰۱-رئیسی: ۴۰۰۰۰ت
کماکان اهلِ سازم، اهلِ آوازم، غزلخوانم
نخست ایرانی ام، آنگاه شاید هم مسلمانم!
به زور از من – زمانی – گنبد و گلدسته رویاندی
شراب آلودهام! پیمانه خیزم! خاکِ ایرانم!
ملول از نعره ی ماسیده ی چنگیزِ خون ریزم...
به غایت خسته از دنباله ی دامانِ مروانم!
الا ای لکّه ی افتاده بر ایوان! چه پنداری؟!
چهل سال است ابرم، پاک استعدادِ بارانم!
مرا در شیشه ی دربسته می خواهی نمی دانی
که بر هم می زند خوابِ تورا غوغای طوفانم!
چنانچون از رگِ تو خونِ اسکندر فرو ریزد،
برون می ریزد از رگ های من خونِ نیاکانم!
#حسین_جنتی
@rahenow 🗿👈
نخست ایرانی ام، آنگاه شاید هم مسلمانم!
به زور از من – زمانی – گنبد و گلدسته رویاندی
شراب آلودهام! پیمانه خیزم! خاکِ ایرانم!
ملول از نعره ی ماسیده ی چنگیزِ خون ریزم...
به غایت خسته از دنباله ی دامانِ مروانم!
الا ای لکّه ی افتاده بر ایوان! چه پنداری؟!
چهل سال است ابرم، پاک استعدادِ بارانم!
مرا در شیشه ی دربسته می خواهی نمی دانی
که بر هم می زند خوابِ تورا غوغای طوفانم!
چنانچون از رگِ تو خونِ اسکندر فرو ریزد،
برون می ریزد از رگ های من خونِ نیاکانم!
#حسین_جنتی
@rahenow 🗿👈
انتصاب یک فرمانده نیروی قدس سپاه به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان سه ماه بعد از «جمعه خونین» زاهدان!
حدود سه ماه بعد از «جمعه خونین» زاهدان و اعتراض ادامه دار مردم در استان سیستان و بلوچستان، دولت ابراهیم رئیسی روز یکشنبه محمد کرمی یک فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی کرد.
@rahenow 🗿👈
حدود سه ماه بعد از «جمعه خونین» زاهدان و اعتراض ادامه دار مردم در استان سیستان و بلوچستان، دولت ابراهیم رئیسی روز یکشنبه محمد کرمی یک فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی کرد.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
درحالی سران طالبان ،تحصیل را برای زنان ممنوع کرده اند.
که دختران خود را برای تحصیل به قطر و دیگر کشورهای خارجی روانه کرده اند.
خبرنگار: این فقط جهت ثبت شدن است، شما دو دختر دارید، آیا اونها به مدرسه میروند؟
سخنگوی طالبان: (مکث) البته که میرن
خبرنگار: البته که میرن، دختران شما در دوحه قطر به مدرسه میروند.
عجب موجودات چندش و پستی هستند این متحجران
مخالف تحصیل زنان هستند
ولی دخترهاشون برای تحصیل به بهترین دانشگاههای خارج می فرستند.
عاشق جهاد وشهادتند
ولی تخم و ترکه هاشون بجای جهاد در یمن و سوریه و ...به کانادا،آمریکا، اروپا می فرستند.
عاشق بلوک شرق هستند
ولی از لباس زیر تا انواع وسایل مصرفی و خودرو حتی تحصیل و اقامت همگی معطوف به بلوک غرب
معتقدند با دعا و صدقه و... بیماری شفا داده میشه
ولی خودشان برای یک بیماری جزئی هم سریع عازم اروپا می شوند.
@rahenow 🗿👈
که دختران خود را برای تحصیل به قطر و دیگر کشورهای خارجی روانه کرده اند.
خبرنگار: این فقط جهت ثبت شدن است، شما دو دختر دارید، آیا اونها به مدرسه میروند؟
سخنگوی طالبان: (مکث) البته که میرن
خبرنگار: البته که میرن، دختران شما در دوحه قطر به مدرسه میروند.
عجب موجودات چندش و پستی هستند این متحجران
مخالف تحصیل زنان هستند
ولی دخترهاشون برای تحصیل به بهترین دانشگاههای خارج می فرستند.
عاشق جهاد وشهادتند
ولی تخم و ترکه هاشون بجای جهاد در یمن و سوریه و ...به کانادا،آمریکا، اروپا می فرستند.
عاشق بلوک شرق هستند
ولی از لباس زیر تا انواع وسایل مصرفی و خودرو حتی تحصیل و اقامت همگی معطوف به بلوک غرب
معتقدند با دعا و صدقه و... بیماری شفا داده میشه
ولی خودشان برای یک بیماری جزئی هم سریع عازم اروپا می شوند.
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شده اوضاعِ میهن، سخت ناجور
دلِ ایرانیان ناشاد و رنجور
فرشته رفت و دیو آمد به نیرنگ
به جایِ مَه نشسته عقربِ کور
🙁😢
خزان شد؛ تازیان از ره رسیدند
هزاران لاله را با داس چیدند
سیه دستان به باغِ سرفرازان
تمامِ سروها را سر بریدند
🍁🌲
دلم مانندِ دالاهو قوی نیست
روانم مستِ جامِ مولوی نیست
سراسر، گور و زندان، سرد و تاریک
وطن روشن ز نورِ پهلوی نیست
🤔🙄
#مولانا_بدپیله
👈 صدایِ این دیوِ پتیارۀ پلید را همه جا پخش کنید؛ حتیٰ شبانه از پشتِ بامِ خانه ها!
بگذارید کمی به دردِ ایران و ایرانی بخورد!
دلِ ایرانیان ناشاد و رنجور
فرشته رفت و دیو آمد به نیرنگ
به جایِ مَه نشسته عقربِ کور
🙁😢
خزان شد؛ تازیان از ره رسیدند
هزاران لاله را با داس چیدند
سیه دستان به باغِ سرفرازان
تمامِ سروها را سر بریدند
🍁🌲
دلم مانندِ دالاهو قوی نیست
روانم مستِ جامِ مولوی نیست
سراسر، گور و زندان، سرد و تاریک
وطن روشن ز نورِ پهلوی نیست
🤔🙄
#مولانا_بدپیله
👈 صدایِ این دیوِ پتیارۀ پلید را همه جا پخش کنید؛ حتیٰ شبانه از پشتِ بامِ خانه ها!
بگذارید کمی به دردِ ایران و ایرانی بخورد!
سیل خونآلود اشکم بیخبر گیرد تو را
خون مردم، آخر ای بیدادگر، گیرد تو را
ای شکرلب، آب چشمم نیک دریابد تو را
وی قصبپوش آتش دل زود درگیرد تو را
ور گریزی زین دو طوفان چون پری بر آسمان
بر فراز آسمان آه سحر گیرد تو را
باخبر کردم تو را خون ضعیفان را مریز
زان که خون بیگناهان بیخبر گیرد تو را
نفرت مردم به مانند سگ درنده است
گر تو از پیشش گریزی زودتر گیرد تو را
کن حذر زان دم که دست عاشق دلمردهای
همچو قاتل در میان رهگذر گیرد تو را
ای خدنگ غمزهٔ جانان ز تنهایی منال
مرغ دل چون جوجه زیر بال و پر گیرد تو را
خاک زیر و رو ندارد پیش عزم عاشقان
هر کجا باشد بهار آخر به بر گیرد تو را
#ملک_الشعرای_بهار
@rahenow 🗿👈
خون مردم، آخر ای بیدادگر، گیرد تو را
ای شکرلب، آب چشمم نیک دریابد تو را
وی قصبپوش آتش دل زود درگیرد تو را
ور گریزی زین دو طوفان چون پری بر آسمان
بر فراز آسمان آه سحر گیرد تو را
باخبر کردم تو را خون ضعیفان را مریز
زان که خون بیگناهان بیخبر گیرد تو را
نفرت مردم به مانند سگ درنده است
گر تو از پیشش گریزی زودتر گیرد تو را
کن حذر زان دم که دست عاشق دلمردهای
همچو قاتل در میان رهگذر گیرد تو را
ای خدنگ غمزهٔ جانان ز تنهایی منال
مرغ دل چون جوجه زیر بال و پر گیرد تو را
خاک زیر و رو ندارد پیش عزم عاشقان
هر کجا باشد بهار آخر به بر گیرد تو را
#ملک_الشعرای_بهار
@rahenow 🗿👈
هیچ چیز خفتآورتر از این نیست که ببینی ابلهی در آنچه تو شکست خوردهای، موفق شده است!
#گوستاو_فلوبر
از کتاب " تربیت _ احساسات "
@rahenow 🗿👈
#گوستاو_فلوبر
از کتاب " تربیت _ احساسات "
@rahenow 🗿👈
لا لا لا لا بخواب آرام،بیداری خطرناک است
حساب هر که بیدار است در این مملکت،پاک است
نه چنگیز اینچنین خون ریخت از مردم نه اسکندر
وطن این روزها درگیر با یک قوم سفّاک است
جوانان را هدف می گیرد از سر،در خیابانها
یقینا دور دستِ ماردوشِ پیر،ضحاک است
تبر سر شاخه ها را می زند،اما نمی داند
که این آزاد سروِ سبز باور،ریشه در خاک است
سرود مردمان،زن زندگی آزادی است اینجا
که در هر شهر و دِه این روزها در حال پژواک است
نمی بندند مردم دل به صدها وعده ات ای شیخ
که میدانند اینها بخشی از تأثیر تریاک است
به مردم وعده ی ویلا و ژیلا می دهی یکسر
معاذَاللَّه،مگر دین شما بنگاه املاک است؟
نمی دانم پس از من وضع این کشور چه خواهد شد
ولی،می دانم اوضاع شما خیلی اسفناک است
#مصطفی_علوی
@rahenow 🗿👈
حساب هر که بیدار است در این مملکت،پاک است
نه چنگیز اینچنین خون ریخت از مردم نه اسکندر
وطن این روزها درگیر با یک قوم سفّاک است
جوانان را هدف می گیرد از سر،در خیابانها
یقینا دور دستِ ماردوشِ پیر،ضحاک است
تبر سر شاخه ها را می زند،اما نمی داند
که این آزاد سروِ سبز باور،ریشه در خاک است
سرود مردمان،زن زندگی آزادی است اینجا
که در هر شهر و دِه این روزها در حال پژواک است
نمی بندند مردم دل به صدها وعده ات ای شیخ
که میدانند اینها بخشی از تأثیر تریاک است
به مردم وعده ی ویلا و ژیلا می دهی یکسر
معاذَاللَّه،مگر دین شما بنگاه املاک است؟
نمی دانم پس از من وضع این کشور چه خواهد شد
ولی،می دانم اوضاع شما خیلی اسفناک است
#مصطفی_علوی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شکار شدن زن بسیجیای که از دخترای بیحجاب اصفهان فیلم میگرفت:
#مهسا_امینی
#اعتراضات_سراسری
@rahenow 🗿👈
#مهسا_امینی
#اعتراضات_سراسری
@rahenow 🗿👈
.
حتی این بشر هم کارآیی مثبتتری نسبت به رییس کل بانک مرکزی ایران دارد!
حاج ادریس، رئیس بانک مرکزی طالبان با سواد ابتدایی خواندن و نوشتن پشتون؛ رزومه اقتصادی: مسئول پنهان کردن دارایی خلیفه سابق طالبان!
اما دستاورد او در دوره مدیریت یک سالهاش جالب است!
«افغانی»، واحد پول افغانستان نزدیک به ۸۰ درصد در مقابل ریال ما رشد داشته و در مقابل دلار آمریکا در این یک سال ثابت مانده است!
@rahenow 🗿👈
حتی این بشر هم کارآیی مثبتتری نسبت به رییس کل بانک مرکزی ایران دارد!
حاج ادریس، رئیس بانک مرکزی طالبان با سواد ابتدایی خواندن و نوشتن پشتون؛ رزومه اقتصادی: مسئول پنهان کردن دارایی خلیفه سابق طالبان!
اما دستاورد او در دوره مدیریت یک سالهاش جالب است!
«افغانی»، واحد پول افغانستان نزدیک به ۸۰ درصد در مقابل ریال ما رشد داشته و در مقابل دلار آمریکا در این یک سال ثابت مانده است!
@rahenow 🗿👈