This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گزارشی کوتاه از یک عمر مبارزه با اعدام و خشونت
آیت الله منتظری:
✅ اگر ده نفر مستحق اعدام باشند و قلم شما حکم اعدام آنها را ننویسد گناهش به عهده من
✅ ما نباید روحیه انتقام داشته باشیم و نسبت به مردم عقده داشته باشیم.
✅ تمام بدبختی های ما مسلمانان از حاکمان ظالم و روحانیین وابسته به دربار که توجیه کننده کارهای آنها هستند، می باشد.
✅ زورگویی های مسئولین مردم را از روحانیت جدا کرده است.
✅ من برای رهبر شدن راضی به کشته شدن انسان ها نبودم.
✅گناه کاری آزاد شود بهتر از این است که بی گناهی گرفتار شود.
#اعدام_نکنید
کانال فقیه دوراندیش
@rahenow 🗿👈
آیت الله منتظری:
✅ اگر ده نفر مستحق اعدام باشند و قلم شما حکم اعدام آنها را ننویسد گناهش به عهده من
✅ ما نباید روحیه انتقام داشته باشیم و نسبت به مردم عقده داشته باشیم.
✅ تمام بدبختی های ما مسلمانان از حاکمان ظالم و روحانیین وابسته به دربار که توجیه کننده کارهای آنها هستند، می باشد.
✅ زورگویی های مسئولین مردم را از روحانیت جدا کرده است.
✅ من برای رهبر شدن راضی به کشته شدن انسان ها نبودم.
✅گناه کاری آزاد شود بهتر از این است که بی گناهی گرفتار شود.
#اعدام_نکنید
کانال فقیه دوراندیش
@rahenow 🗿👈
hazll
میگویند سر سلسله قاجاریه آغا محمد خان قاجار (که در 12 سالگی او را اخته کرده بودند) در هر عید و سلام نوروزی و مناسبتی که شعرا قصیده ای در مدح وی می گفتند به جای صَله و پاداش با کتک و پس گردنی آنان را فراری می داد.
روزی در نوروزی قرعه مدیحه سرائی به گردن پیرمردی افتاد که خلاف دیگر شعرا اقدام به سرودن این رباعی کرد:
نه عقل تو را که وصف عالیت کنم
نه فهم تو را که حرف حالیت کنم
نه ریش تو را که ریشخندت سازم
نه خایه تو را که خایه مالیت کنم
که با شنیدن این اشعار لبخندی که هیچوقت بر لبان آغا محمد خان قاجار دیده نمی شد ظاهر گشت و فرمان پاداش به پیرمرد شاعر داد و گفت:
حرف اگر بود همین بود که این شاعر زد، اگر تعریفم نکرد مسخره ام نیز ننمود که من بهتر از هر کسی به معایب ظاهر و باطن خویش آگاه میباشم.....
@rahenow 🗿👈
میگویند سر سلسله قاجاریه آغا محمد خان قاجار (که در 12 سالگی او را اخته کرده بودند) در هر عید و سلام نوروزی و مناسبتی که شعرا قصیده ای در مدح وی می گفتند به جای صَله و پاداش با کتک و پس گردنی آنان را فراری می داد.
روزی در نوروزی قرعه مدیحه سرائی به گردن پیرمردی افتاد که خلاف دیگر شعرا اقدام به سرودن این رباعی کرد:
نه عقل تو را که وصف عالیت کنم
نه فهم تو را که حرف حالیت کنم
نه ریش تو را که ریشخندت سازم
نه خایه تو را که خایه مالیت کنم
که با شنیدن این اشعار لبخندی که هیچوقت بر لبان آغا محمد خان قاجار دیده نمی شد ظاهر گشت و فرمان پاداش به پیرمرد شاعر داد و گفت:
حرف اگر بود همین بود که این شاعر زد، اگر تعریفم نکرد مسخره ام نیز ننمود که من بهتر از هر کسی به معایب ظاهر و باطن خویش آگاه میباشم.....
@rahenow 🗿👈
مزدور و نفهم و اُمل و ترسو
نیست!
با سبک و سیاق ِ ظالمان همسو
نیست!
حتی منه ِ بی سواد هم
می دانم ؛
زندان و شکنجه حق ِ دانشجو
نیست...!
#رسای_اصفهانی
@rahenow 🗿👈
نیست!
با سبک و سیاق ِ ظالمان همسو
نیست!
حتی منه ِ بی سواد هم
می دانم ؛
زندان و شکنجه حق ِ دانشجو
نیست...!
#رسای_اصفهانی
@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 وصیت مجیدرضا رهنورد، معترض اعدامشده: مردم بر سر مزارم شادی کنند
ویدئویی که در شبکههای اجتماعی منتشر شده نشان میدهد مجیدرضا رهنورد، معترض اعدامشده قبل از اجرای حکم اعدامش وصیت میکند، مردم برایش گریه نکنند، قرآن نخوانند، شادی کنند و موسیقی شاد پخش کنند.
@rahenow 🗿👈
ویدئویی که در شبکههای اجتماعی منتشر شده نشان میدهد مجیدرضا رهنورد، معترض اعدامشده قبل از اجرای حکم اعدامش وصیت میکند، مردم برایش گریه نکنند، قرآن نخوانند، شادی کنند و موسیقی شاد پخش کنند.
@rahenow 🗿👈
پایان حکومت اسلامی، پایان صدها سال اسلام در ایران است
رضا زمان
خودم را در برابر اسلام و مسلمانی، ندانمانگار میبینم؛ نمیدانم این دین حقّ است یا ناحقّ، صادق است یا کاذب، راست است یا دروغ.
حقیقتش دیگر دغدغهام حقّ و باطل اسلام هم نیست بلکه نگاهم به سرنوشت سیاسی این دین است که به آیندهی سیاسی ایران گره خورده است. امّا اگر آنگونه که مسلمانان میگویند اسلام دین حقّ است، محمّد بن عبدالله پیامبر رأفت و رحمت و عدالت است، قرآن کلام مقدّس، وحیانی و آسمانی است و الله خدایی بلندمرتبه و بزرگتر است، باید بگویم این از بختِ بد و اقبالِ سیاه این دیانت و آیین است که در ایران ولایتِ استبدادی تمامیّتخواه، موسوم به جمهوری اسلامی، وارث و متولّی و صاحب آن شده است.
هیچ نیرویی و قدرتی قادر نبود این همه اسلام را بدنام کند و مردم را از آن بیزار و متنفر، تولّد و تشکیل دولت اسلامی در ایران، بختِ بد پیغمبر و قرآن و خدایش در ایران بود.
آن هم ایرانی که خادمِ فکری و فرهنگی اسلام بوده است؛ از بوعلی تا غزّالی، از مولوی تا حافظ، از فارابی تا خوارزمی، از ناصر خسرو تا سعدی همه در فرهنگ ایرانی پرورش یافتند و خدمت معرفتی به اسلام کردند. امّا این چهار دهه، تحوّل و تغییری درباورهای ایرانی ایجاد کرد. مولانا اگر امروز بود شاید جور دیگری میخواند که “او بخفت و بخت و اقبالش بخفت”.
استبداد تمامیّتخواه دینی که فرزند حکومت اسلامی است، اسلام را در ایران شکست داد؛ مقصودم از شکست نه حذف و نابودی اولیه، بلکه اول شکستن وقار و قدرت این آیین وسپس حذف و نابودی است.
اسلام محمّدی هرچه که بود، اینک اسلام ایرانی سخت بیآبرو و بیاعتبار شده است، پیغمبرش بیاقتدار، کتاباش خوار و خدایش بیاعتماد شده است و حرمت و قداست و حشمت از آن ستانده شده است. و مسلمانان، شرمنده و خجل از دینشان.
اینک تصویر اسلام در ضمیر کثیری از ایرانیان، تصویر استبداد و ستمگری است، تصویر اجبار و تحمیل مذهبی است، تصویر خشونت و ارعاب است، تصویر ترور و اعدام است که آزادی و حقّ مردمان را دزدیده است، تصویر گشت ارشاد و اجبار حجاب است که به بهای جانِ مهساها و نیکاها تمام شده است. تصویر دروغگویی و چپاول است، تصویر دزدی و رانت خواری است، تصویر ریا و تظاهر است، تصویر فقر و بیکاری و گرانی است .تصویر وعده های پوچ و دروغین است. تصویر ویرانی و خرابی وطن است.تصویر عقب افتادگی و واپسگرایی است.
هیچ تشویق و ترغیبی بجز چهار دهه حکومت اسلامی قادر نبود ایرانیان را به مطالعه ی کتب دینی و اسلامی و قرآن وادارد، تا به واقعیتها و مطالب: غیر عقلانی وانسانی، قوانین ضدبشری، ضدونقیض، کذب و مضحک دینی پی ببرند.
ایرانیان در این چهاردهه به اندازه صدها برابر مطالب کتب دینی علامههای حلی، مجلسیها، و بنیانگداران مذهب شیعه دوازده امامی را مطالعه کردند و سخنان و داستانهای تخیلی و دروغین روحانیون را از بالای منبرها شنیدند و همه مطالب و سخنان را با واقعیت، تفکر و شعور، عقلانیت، علم و دانش، انسانیت مقایسه کردند ولی ذرهای مطابقت با عقلانیت، علم و انسانیت ندیدند.
نسل جدید، حتی نسلهای قبلی دیگر گوش به فرمان روحانیت نیستند مطالب و گفتههایشان را چشم و گوش بسته قبول ندارند. برای هیچ فتوایی تره هم خُرد نمیکنند و بطور کل روحانی و روحانیت را قبول نداشته و ندارند و در سطحی بالاتر، از این قشر بیزار و متنفرند و آنان را دشمنان میهن و مردم میدانند که کاملا به حق است.
هیچ اسطوره و شخصیت اسلامی و دینی، از پیامبر دین اسلام تا امامانش و به ترتیب، افراد وابسته به این شخصیتها.. برای ایرانیان هیچ جایگاه قابل قبول و پذیرفته شدهای ندارند.
برای نسل جدید، کمتر چیزی در اسلام هست که جذبشان کند؛ حال آنکه بسیاری چیزهاست که دفعشان کند؛ آنقدری که بسیاری ستیز با اسلام و گریز از آن را حقّ خود میدانند.
چنین است که بخت و اقبال محمّد در ایران خفته است. مسلمانان اگر به حقانیّت و راستی اسلام باور دارند، بیش از دیگران باید با حکومت اسلامی ستیز کنند تا بیش از این، آیینشان را حقارت و خفّت ندهد.
@rahenow 🗿👈
رضا زمان
خودم را در برابر اسلام و مسلمانی، ندانمانگار میبینم؛ نمیدانم این دین حقّ است یا ناحقّ، صادق است یا کاذب، راست است یا دروغ.
حقیقتش دیگر دغدغهام حقّ و باطل اسلام هم نیست بلکه نگاهم به سرنوشت سیاسی این دین است که به آیندهی سیاسی ایران گره خورده است. امّا اگر آنگونه که مسلمانان میگویند اسلام دین حقّ است، محمّد بن عبدالله پیامبر رأفت و رحمت و عدالت است، قرآن کلام مقدّس، وحیانی و آسمانی است و الله خدایی بلندمرتبه و بزرگتر است، باید بگویم این از بختِ بد و اقبالِ سیاه این دیانت و آیین است که در ایران ولایتِ استبدادی تمامیّتخواه، موسوم به جمهوری اسلامی، وارث و متولّی و صاحب آن شده است.
هیچ نیرویی و قدرتی قادر نبود این همه اسلام را بدنام کند و مردم را از آن بیزار و متنفر، تولّد و تشکیل دولت اسلامی در ایران، بختِ بد پیغمبر و قرآن و خدایش در ایران بود.
آن هم ایرانی که خادمِ فکری و فرهنگی اسلام بوده است؛ از بوعلی تا غزّالی، از مولوی تا حافظ، از فارابی تا خوارزمی، از ناصر خسرو تا سعدی همه در فرهنگ ایرانی پرورش یافتند و خدمت معرفتی به اسلام کردند. امّا این چهار دهه، تحوّل و تغییری درباورهای ایرانی ایجاد کرد. مولانا اگر امروز بود شاید جور دیگری میخواند که “او بخفت و بخت و اقبالش بخفت”.
استبداد تمامیّتخواه دینی که فرزند حکومت اسلامی است، اسلام را در ایران شکست داد؛ مقصودم از شکست نه حذف و نابودی اولیه، بلکه اول شکستن وقار و قدرت این آیین وسپس حذف و نابودی است.
اسلام محمّدی هرچه که بود، اینک اسلام ایرانی سخت بیآبرو و بیاعتبار شده است، پیغمبرش بیاقتدار، کتاباش خوار و خدایش بیاعتماد شده است و حرمت و قداست و حشمت از آن ستانده شده است. و مسلمانان، شرمنده و خجل از دینشان.
اینک تصویر اسلام در ضمیر کثیری از ایرانیان، تصویر استبداد و ستمگری است، تصویر اجبار و تحمیل مذهبی است، تصویر خشونت و ارعاب است، تصویر ترور و اعدام است که آزادی و حقّ مردمان را دزدیده است، تصویر گشت ارشاد و اجبار حجاب است که به بهای جانِ مهساها و نیکاها تمام شده است. تصویر دروغگویی و چپاول است، تصویر دزدی و رانت خواری است، تصویر ریا و تظاهر است، تصویر فقر و بیکاری و گرانی است .تصویر وعده های پوچ و دروغین است. تصویر ویرانی و خرابی وطن است.تصویر عقب افتادگی و واپسگرایی است.
هیچ تشویق و ترغیبی بجز چهار دهه حکومت اسلامی قادر نبود ایرانیان را به مطالعه ی کتب دینی و اسلامی و قرآن وادارد، تا به واقعیتها و مطالب: غیر عقلانی وانسانی، قوانین ضدبشری، ضدونقیض، کذب و مضحک دینی پی ببرند.
ایرانیان در این چهاردهه به اندازه صدها برابر مطالب کتب دینی علامههای حلی، مجلسیها، و بنیانگداران مذهب شیعه دوازده امامی را مطالعه کردند و سخنان و داستانهای تخیلی و دروغین روحانیون را از بالای منبرها شنیدند و همه مطالب و سخنان را با واقعیت، تفکر و شعور، عقلانیت، علم و دانش، انسانیت مقایسه کردند ولی ذرهای مطابقت با عقلانیت، علم و انسانیت ندیدند.
نسل جدید، حتی نسلهای قبلی دیگر گوش به فرمان روحانیت نیستند مطالب و گفتههایشان را چشم و گوش بسته قبول ندارند. برای هیچ فتوایی تره هم خُرد نمیکنند و بطور کل روحانی و روحانیت را قبول نداشته و ندارند و در سطحی بالاتر، از این قشر بیزار و متنفرند و آنان را دشمنان میهن و مردم میدانند که کاملا به حق است.
هیچ اسطوره و شخصیت اسلامی و دینی، از پیامبر دین اسلام تا امامانش و به ترتیب، افراد وابسته به این شخصیتها.. برای ایرانیان هیچ جایگاه قابل قبول و پذیرفته شدهای ندارند.
برای نسل جدید، کمتر چیزی در اسلام هست که جذبشان کند؛ حال آنکه بسیاری چیزهاست که دفعشان کند؛ آنقدری که بسیاری ستیز با اسلام و گریز از آن را حقّ خود میدانند.
چنین است که بخت و اقبال محمّد در ایران خفته است. مسلمانان اگر به حقانیّت و راستی اسلام باور دارند، بیش از دیگران باید با حکومت اسلامی ستیز کنند تا بیش از این، آیینشان را حقارت و خفّت ندهد.
@rahenow 🗿👈
کسی که تابع فرمان نبود کشتیدش
مجاب کردنش آسان نبود کشتیدش
پلید سیرت و زالو سرشت و کفتارید
هر آنکه شکل شمایان نبود کشتیدش
برادرانه ز روز نخست ، چون هابیل
فریب خورده ی شیطان نبود کشتیدش
به زیر پرچم ابلیس هم قسم گشتید
و هر که دشمن انسان نبود کشتیدش
چه فرق میکند آری بزرگ یا کوچک
اگر که جیره خور خان نبود کشتیدش
در این مثلث تزویر و زور و زر هر کس
که شیخ و شحنه و اعیان نبود کشتیدش
#صادق_تکاب
@rahenow 🗿👈
مجاب کردنش آسان نبود کشتیدش
پلید سیرت و زالو سرشت و کفتارید
هر آنکه شکل شمایان نبود کشتیدش
برادرانه ز روز نخست ، چون هابیل
فریب خورده ی شیطان نبود کشتیدش
به زیر پرچم ابلیس هم قسم گشتید
و هر که دشمن انسان نبود کشتیدش
چه فرق میکند آری بزرگ یا کوچک
اگر که جیره خور خان نبود کشتیدش
در این مثلث تزویر و زور و زر هر کس
که شیخ و شحنه و اعیان نبود کشتیدش
#صادق_تکاب
@rahenow 🗿👈
دیکتاتوری مردم را تحقیر میکند, اما همزمان جان میکند تا مردم به رسمیت بشناسندش.
چنین نظامی بهرغم بیقانونی _ یا به بیان دقیقتر, چون دیکتاتوری بیقانون است _ خودش را به در و دیوار میزند تا مشروعیتی به دست بیاورد. نسبت به این موضوع بیاندازه حساس است, حساسیتی بیمارگونه.
بهعلاوه, از یکجور احساس حقارت هم رنج میبرد (البته کاملاً در خفا). در نتیجه, برای اینکه به خودش و دیگران نشان دهد چطور همهی مردم تأییدش میکنند, از هیچ کاری دریغ نمیکند.
حتی اگر این حمایت صرفاً ادا و اطوار باشد, باز احساس رضایت میکند. اصلاً گیریم همهی این حمایتها ظاهری باشد, مگر چه میشود؟ دنیای دیکتاتوری پر است از تظاهر
متن: ریشارد کاپوشچینسکی
@rahenow 🗿👈
چنین نظامی بهرغم بیقانونی _ یا به بیان دقیقتر, چون دیکتاتوری بیقانون است _ خودش را به در و دیوار میزند تا مشروعیتی به دست بیاورد. نسبت به این موضوع بیاندازه حساس است, حساسیتی بیمارگونه.
بهعلاوه, از یکجور احساس حقارت هم رنج میبرد (البته کاملاً در خفا). در نتیجه, برای اینکه به خودش و دیگران نشان دهد چطور همهی مردم تأییدش میکنند, از هیچ کاری دریغ نمیکند.
حتی اگر این حمایت صرفاً ادا و اطوار باشد, باز احساس رضایت میکند. اصلاً گیریم همهی این حمایتها ظاهری باشد, مگر چه میشود؟ دنیای دیکتاتوری پر است از تظاهر
متن: ریشارد کاپوشچینسکی
@rahenow 🗿👈
"مورد مذکور!"
میگفت شیخی: پای منبر نور میگیری
اینجا عسل را از خودِ زنبور میگیری
من هرچه میگویم بگو چشم و اطاعت کن
انگار داری از خدا دستور میگیری
اینجا اگر با زنستیزان همصدا باشی
در آن جهان هر شب نوَد تا حور میگیری!
با آن وفورِ حور و این امیالِ بیتُرمز
ناچار از یک آشنا کافور میگیری!
شلوارِ مِیخواران اگر بر سَر کشی اینجا
آنجا شرابِ قرمزِ انگور میگیری!
هرقدر اینجا مرگ بفرستی به غربیها
در آن جهان کام از زنانِ بور میگیری!
اینجا لبِ خوانندهها را گِل بگیر از دم
آنجا لب از خوانندهای مشهور میگیری!
یک عمر اگر اینجا خمارِ دلخوشی باشی
در جنّت از دستِ خودم وافور میگیری!
هر قدر اینوَر چوب توی پاچهها کردی
آنوَر دوچندان داف را با تور میگیری!
گفتم که شیخا! بحثِ لااِکراهَ فِیالدّین کو؟
ایمانِ مردم را چرا با زور میگیری؟!
من شک ندارم دیشِ تو با باد چرخیده
امواجِ صافِ عرش را ناجور میگیری!
وقتی تمامِ فکر و ذکرت ناف تا زانوست
هر مطلبی را موردِ مذکور میگیری!
#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
میگفت شیخی: پای منبر نور میگیری
اینجا عسل را از خودِ زنبور میگیری
من هرچه میگویم بگو چشم و اطاعت کن
انگار داری از خدا دستور میگیری
اینجا اگر با زنستیزان همصدا باشی
در آن جهان هر شب نوَد تا حور میگیری!
با آن وفورِ حور و این امیالِ بیتُرمز
ناچار از یک آشنا کافور میگیری!
شلوارِ مِیخواران اگر بر سَر کشی اینجا
آنجا شرابِ قرمزِ انگور میگیری!
هرقدر اینجا مرگ بفرستی به غربیها
در آن جهان کام از زنانِ بور میگیری!
اینجا لبِ خوانندهها را گِل بگیر از دم
آنجا لب از خوانندهای مشهور میگیری!
یک عمر اگر اینجا خمارِ دلخوشی باشی
در جنّت از دستِ خودم وافور میگیری!
هر قدر اینوَر چوب توی پاچهها کردی
آنوَر دوچندان داف را با تور میگیری!
گفتم که شیخا! بحثِ لااِکراهَ فِیالدّین کو؟
ایمانِ مردم را چرا با زور میگیری؟!
من شک ندارم دیشِ تو با باد چرخیده
امواجِ صافِ عرش را ناجور میگیری!
وقتی تمامِ فکر و ذکرت ناف تا زانوست
هر مطلبی را موردِ مذکور میگیری!
#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
جمعیت در خیابان فریاد می زد
می جنگیم
میمیریم
سرزمین مان را پس می گیریم
و ما در حاشیه ی پیاده رو
از هنر برای هنر می گفتیم
نوازنده دوره گرد
کنار نظامیانی که تفنگ هایشان را
نشانه رفته بودند
ایستاد
و سازش را به طرف مردم گرفت
... قربان دستور شلیک ندهید
این یک شعار نیست
بند اول قسم نامه شماست
پس اگر نه اشغالگرید
آنها را در آغوش بگیرید
که بوی وطن می دهند
بعد در حالی که تکه های سازش را
از زمین جمع می کرد
رو به ما کرد و گفت
این یک ترانه ی سیاسی نیست
سرود ملی است
پس اگر نه بیگانه اید
هم آواز شوید
که بوی شعر می دهد
@rahenow 🗿👈
می جنگیم
میمیریم
سرزمین مان را پس می گیریم
و ما در حاشیه ی پیاده رو
از هنر برای هنر می گفتیم
نوازنده دوره گرد
کنار نظامیانی که تفنگ هایشان را
نشانه رفته بودند
ایستاد
و سازش را به طرف مردم گرفت
... قربان دستور شلیک ندهید
این یک شعار نیست
بند اول قسم نامه شماست
پس اگر نه اشغالگرید
آنها را در آغوش بگیرید
که بوی وطن می دهند
بعد در حالی که تکه های سازش را
از زمین جمع می کرد
رو به ما کرد و گفت
این یک ترانه ی سیاسی نیست
سرود ملی است
پس اگر نه بیگانه اید
هم آواز شوید
که بوی شعر می دهد
@rahenow 🗿👈
فرمان الهی را که: «بهتر است ده مجرم بخشوده شوند امّا یک بیگناه مجازات نشود» نهفقط با بیاعتنایی نادیده میگرفتند بلکه بهعکس ده نفر بیگناه را مجازات میکردند تا یک عنصر خطرناک از مجازات مصون و آسوده بماند.
#لئو_تولستوی
از کتاب " رستاخیز "
@rahenow 🗿👈
#لئو_تولستوی
از کتاب " رستاخیز "
@rahenow 🗿👈
قبلا اگر تو ماههای سرد سال
مثلا اگر تو اقلیم 1 باشید و ماهانه 800 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 6 با تعرفه 2651 ریال
هزینه گاز مصرفی میشد 212 هزار تومان+عوارض و...
ولی الان با همان مصرف گاز
بجای گروه 6 جزو گروه 8 حساب میشید
و تعرفه به جای 2651 ریال میشه 7793 ریال
هزینه گاز مصرفی به جای 212 هزار تومان میشه 623 هزار تومان
یا اگر تو اقلیم 1 باشید و فصل سرما
ماهانه 1000 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 8 حساب می شدید با تعرفه 5195 ریال
هزینه گاز مصرفی هم 520 هزار تومان +عوارض و...
ولی الان با این میزان مصرف ( 1000 مترمکعب)
جزو گروه 11 حساب می شوید
با تعرفه 5 هزار تومان برای هر مترمکعب
هزینه گاز مصرفی میشه 5 میلیون تومان +عوارض و...
@rahenow 🗿👈
مثلا اگر تو اقلیم 1 باشید و ماهانه 800 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 6 با تعرفه 2651 ریال
هزینه گاز مصرفی میشد 212 هزار تومان+عوارض و...
ولی الان با همان مصرف گاز
بجای گروه 6 جزو گروه 8 حساب میشید
و تعرفه به جای 2651 ریال میشه 7793 ریال
هزینه گاز مصرفی به جای 212 هزار تومان میشه 623 هزار تومان
یا اگر تو اقلیم 1 باشید و فصل سرما
ماهانه 1000 مترمکعب گاز مصرف می کردید
جزو گروه 8 حساب می شدید با تعرفه 5195 ریال
هزینه گاز مصرفی هم 520 هزار تومان +عوارض و...
ولی الان با این میزان مصرف ( 1000 مترمکعب)
جزو گروه 11 حساب می شوید
با تعرفه 5 هزار تومان برای هر مترمکعب
هزینه گاز مصرفی میشه 5 میلیون تومان +عوارض و...
@rahenow 🗿👈
کعبی، نماینده مجلس خبرگان: حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد محارب را مجازات کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس روایت امام باقر ؏ حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد #محارب را مجازات کند چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست.
@rahenow 🗿👈
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس روایت امام باقر ؏ حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد #محارب را مجازات کند چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست.
@rahenow 🗿👈
تحریف تاریخ توسط محسن رضایی
✅سردار محسن رضایی با ثبت تصویری از موشکباران مسجد سلیمان توسط ارتش بعث عراق، یادداشتی منتشر کرده و نوشته است در آن زمان آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که این روزها برای مردم ایران اشک تمساح میریزند رژیم صدام را تا دندان مسلح کرده بودند!!!
حسین دهباشی در پایین این تصویر نوشته است آقای دکتر، موشک هایی که آن روزها مناطق مسکونی شهرهای ما را مورد هدف قرار می داد از نوع اسکاد بی و ساخت روسیه بود نه کشورهایی که نام بردید!
معنی سخن این است نه سردار رضایی آن قدر پیر شده که فراموشی و آلزایمر بر مشاعر او تسلط پیدا کرده باشد و نه مردم آنقدر فراموشکار شده اند که بتوان توی چشم آنان نگاه کرد و با اعتماد به نفس، تاریخ را واژگونه ارائه داد .
معنی سخن این است که میتوان برای ماندن در سریر قدرت و ثروت، تاریخ را آن گونه که مصلحت است تفسیر کنی تا همچنان از مواهب قدرت و رانت برای چند صباحی دیگر، برخوردار باشی!!!. / تحلیل زمانه
@rahenow 🗿👈
✅سردار محسن رضایی با ثبت تصویری از موشکباران مسجد سلیمان توسط ارتش بعث عراق، یادداشتی منتشر کرده و نوشته است در آن زمان آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که این روزها برای مردم ایران اشک تمساح میریزند رژیم صدام را تا دندان مسلح کرده بودند!!!
حسین دهباشی در پایین این تصویر نوشته است آقای دکتر، موشک هایی که آن روزها مناطق مسکونی شهرهای ما را مورد هدف قرار می داد از نوع اسکاد بی و ساخت روسیه بود نه کشورهایی که نام بردید!
معنی سخن این است نه سردار رضایی آن قدر پیر شده که فراموشی و آلزایمر بر مشاعر او تسلط پیدا کرده باشد و نه مردم آنقدر فراموشکار شده اند که بتوان توی چشم آنان نگاه کرد و با اعتماد به نفس، تاریخ را واژگونه ارائه داد .
معنی سخن این است که میتوان برای ماندن در سریر قدرت و ثروت، تاریخ را آن گونه که مصلحت است تفسیر کنی تا همچنان از مواهب قدرت و رانت برای چند صباحی دیگر، برخوردار باشی!!!. / تحلیل زمانه
@rahenow 🗿👈
این روزها را فراموش نکنید؛ تاریخش را دقیق به یاد بسپارید.
در آینده بسیار نزدیکی که روابط اروپا با ایران بحرانی شد و سفارتخانهها را جمع کردند و رفتند، یاد این روزها بیافتید؛ اجازه ندهید عدهای آن را گردن اپوزیسیون بیاندازند.
آن روز، رذالت این اوباش را به آنها یادآوری کنید.
✍️احسان سلطانی
پی نوشت : اروپایی ها میخوان چند تا از سفارتخونه ها را تعطیل کنند و دنبال بهانه میگردن . البته این ها که دیوار نویسی می کنند از عوامل انگلیسی ها هستند . دارند بهانه جور می کنند .
@rahenow 🗿👈
در آینده بسیار نزدیکی که روابط اروپا با ایران بحرانی شد و سفارتخانهها را جمع کردند و رفتند، یاد این روزها بیافتید؛ اجازه ندهید عدهای آن را گردن اپوزیسیون بیاندازند.
آن روز، رذالت این اوباش را به آنها یادآوری کنید.
✍️احسان سلطانی
پی نوشت : اروپایی ها میخوان چند تا از سفارتخونه ها را تعطیل کنند و دنبال بهانه میگردن . البته این ها که دیوار نویسی می کنند از عوامل انگلیسی ها هستند . دارند بهانه جور می کنند .
@rahenow 🗿👈
روزنامه نیویورکتایمز در گزارشی با عنوان «حکومت ایران از تجاوز برای تحمیل عفاف استفاده میکند» به مواردی از تعرض جنسی به زندانیان زن اشاره کرد. در این گزارش آمده یکی از معیارهای دو رویی رژیم ایران این است که زنان را با عنوان بیعفتی بازداشت و سپس به آنها آزار جنسی میرساند
@rahenow 🗿👈
@rahenow 🗿👈