کتابخوانی📚
6.15K subscribers
6.05K photos
390 videos
12.1K files
990 links
https://www.instagram.com/azadshafi7


👻مخاطب نوشته هام یه موجود خیالیه :)


Admin:
@ShafiAzad7
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
برنامه زنده نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی.
عنوان برنامه: آیا حجاب در اسلام اجباری
است؟(نسخه کم‌حجم)

با حضور:
ایمان سلیمانی امیری
مهدی خلجی

گردانندگان:
میلاد رسایی منش
عطیه نیک نفس

تماس با ما :
تلگرام :
@ExScandinavia

اینستاگرام :
Instagram.com/exmuslimstockholm

فیس بوک :
https://www.facebook.com/ExScandinavia/

توییتر :
Twitter.com/ExScandinavia

یوتیوب :
Youtube.com/c/ExmuslimScandinavia ‌‌‌

لینک فرم عضویت در نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی : 👇
http://www.exmuslim.net/

#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
جیدو کریشنامورتی: "سازگار بودن با جامعه‌ عمیقاً بیمار نشانه‌ سلامتی نیست".

پی‌نوشت: فرض کنید شخصی غیر-مشهور در روزنامه‌ ایران یک مقاله‌ علمی برای خواننده‌ عام چاپ کند. در این‌جا ذکر مدرک تحصیلی مفید است. چون به خواننده نشان می‌دهد که نویسنده در زمینه‌‌ مورد بحث دارای تخصص بالایی است (نادیده می‌گیریم این واقعیت را که بالاترین مدرک‌ دانشگاه‌های ما خیلی اوقات نشان‌دهنده‌ تخصص بالا نیستند) ولی وقتی در جامعه‌ای افراد به هر دلیلی علاقمند هستند در اتوبوس و هواپیما و پای هر نامه‌ای مدرک تحصیلی‌شان را به رخ بکشند، بیش از هر چیز نشان‌دهنده‌ بیمار بودن آن جامعه است. نشان می‌دهد افراد آن جامعه در حالت عادی به هم احترام نمی‌گذارند و حرمت ندارند و احترام سطحی را فقط به‌ واسطه‌ نوعی برتر و مافوق بودن می‌توانند کسب کنند.
@ShafiAzad
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
چشم زخم یا چشم زدن به چه معناست؟

@ShafiAzad
سکس و شرع و زن در اسلام.pdf
3.6 MB
ترجمه: آرمان منوچهری
جامعه از دو دسته مردم تشکیل شده:
دسته‌ی اول مردم عادی و مطیع قانون هستند که همیشه زمان حال را در نظر می‌گیرند و صرفا وسیله‌ای هستند که ماموریت آنها تولید موجوداتی شبیه خودشان است تا وضع موجود و قوانین فعلی را حفظ کنند.

دسته‌ی دوم مردمانی سرکش و قانون شکنی هستند که صاحبان آینده‌اند آنها با زیر پا گذاشتن قوانین قدیمی و گذشتن از وضع موجود جهان را به حرکت در می‌آورند و به سوی مقصدشان رهبری می‌کنند.

جنایت و مکافات
داستایوفسکی
@ShafiAzad
لودویگ ویتگنشتاین: شهرت‌طلبى، مرگ انديشه است!
@ShafiAzad
I can never unlove you. I’ll just love you in a different way now.

من هرگز نمی توانم عاشقت نباشم.
در حال حاضر تو را به روشی دیگر دوست دارم.

@ShafiAzad
I don’t chase after people anymore. If they like soending time with me they will do so. If not, I’m content in my own company.

من دیگر مردم را تعقیب نمی کنم.
اگر آنها دوست دارند وقت خود را با من بگذرانند، این کار را می کنند.
در غیر این صورت، من از راه خودم خرسندم.

@shafiAzad
People say sky is blue,
but I say sky is brown
because your eyes is my sky.


آدما میگن اسمان آبیه
ولی من میگم اسمون قهوه ایه
چون چشمان تو آسمانه منه.

@ShafiAzad
#ترجمه

جوری دوستم داشته باش که انگار هیچ چیزه دیگه ای مهم نیست.

@ShafiAzad
Forwarded from Public Exit
مذهبی‌هایی که از شکوه و عظمت خداوندِ قرآن و انجیل می‌گویند، می‌بایست صفحه‌ای از استیون هاوکینگ بخوانند یا درنگی کنند و به شکوه هستی بنگرند و مقایسه آن نسبت میان ما و هستی. ما تنها یکی از چندصد میلیون گونه فرگشت‌یافته به‌ روی یکی از چندین تکه سنگ گردان به دور یکی از چند بیلیون ستاره موجود در یکی از چند بیلیون کهکشان هستیم که احتمالاً در حباب هستی، بخشی از جهان‌های چندگانه را تشکیل می‌دهیم. اینکه بگوئیم همه این‌ها خالقی دارد که همه را برای به وجود آمدن ما آفریده به شکل خنده‌داری انسان‌محورانه است.
#Hitchens
@PublicExit
سیاستمدارها به جنگ نمی‌روند؛
تعدادشان کم است و طول عمرهای بلندی دارند!
و سربازها، سربازها، داستان‌های کوتاه غم انگیزند...!

@ShafiAzad
توی خیابان نوشته بود:
«مردان باغیرت، زنان باحجاب دارند!

اما من فکر می‌کنم درستش این بود که:
«مردان باغیرت، چشمان باحجاب و مغزی عاری از میل تجاوز دارند.»

@ShafiAzad
شد شد...
نشد يه ون ميخرم يروز ميرم ديگه هم برنميگردم..
@ShafiAzad
O ve ben ne arkadaşız ne de düşmanız ... Biz sadece birbirimizi hatırlayan iki yabancıyız :)

من و اون نه باهم دوستیم نه دشمن...
ما فقط دوتا غریبه شدیم که از هم کلی خاطره داریم :)

🇹🇷 @ShafiAzad
دیوونه کیه؟
عاقل کیه؟
جونور کامل کیه؟
واسطه نیار، به عزتت خمارم
حوصله‌ی هیچ کسی رو ندارم
کفر نمی‌گم، سوال دارم
یک تریلی محال دارم
تازه داره حالیم می‌شه چی‌کاره‌ام
می‌چرخم و می‌چرخونم ٬ سیاره‌ام
تازه دیدم حرف حسابت منم
طلای نابت منم
تازه دیدم که دل دارم، بستمش
راه دیدم نرفته بود، رفتمش
جوونه‌ی نشکفته رو٬ رستمش
ویروس که بود حالیش نبود هستمش
جواب زنده بودنم مرگ نبود؛ جون شما بود؟
مردن من مردن یک برگ نبود؛ تو رو به خدا بود؟
اون همه افسانه و افسون ولش؟
این دل پر خون ولش؟
دلهره‌ی گم کردن گدار مارون ولش؟
تماشای پرنده‌ها بالای کارون ولش؟
خیابونا، سوت زدنا، شپ شپ بارون ولش؟
دیوونه کیه؟
عاقل کیه؟
جونور کامل کیه؟
گفتی بیا زندگی خیلی زیباست؛ دویدم
چشم فرستادی برام تا ببینم؛ که دیدم
پرسیدم این آتش بازی تو آسمون معناش چیه؟
کنار این جوب روون معناش چیه؟
این همه راز، این همه رمز
این همه سر و اسرار معماست؟
آوردی حیرونم کنی که چی بشه؟ نه والله!
مات و پریشونم کنی که چی بشه؟ نه بالله!
پریشونت نبودم؟
من،
حیرونت نبودم؟
تازه داشتم می‌فهمیدم که فهم من چقدر کمه
اتم تو دنیای خودش حریف صد تا رستمه
گفتی ببند چشماتو وقت رفتنه
انجیر می‌خواد دنیا بیاد، آهن و فسفرش کمه

چشمای من آهن انجیر شدن
حلقه‌ای از حلقه‌ی زنجیر شدن
عمو زنجیر باف زنجیرتو بنازم
چشم من و انجیرتو بنازم
دیوونه کیه؟
عاقل کیه؟
جونور کامل کیه؟

*حسین پناهی*
@ShafiAzad
I’m not perfect. I’ll annoy you, piss you off, say stupid things, then take it all back. But put that all aside and you’ll never find a person who cares or loves you more than me.

من کامل نیستم. من اذیتت می کنم، عصبانی میشم، حرف های احمقانه ای می زنم، سپس همه را پس می گیرم.
اما همه اینها را کنار بگذار، تو هرگز شخصی را پیدا نمی کنی که بیش از من بهت اهمیت بده یا دوستت داشته باشه.

@shafiAzad
I’m not single. I am dating myself. I take me out to eat, I buy me clothes. I love myself.

من سینگل نیستم.
من با خودم قرار میذارم. خودمو برای خوردن چیزی، بیرون میبرم. برای خودم لباس میخرم. من عاشق خودمم.

@shafiAzad