فریدون فرخزاد (۱۵ مهر ۱۳۱۵ خورشیدی در تهران − ۱۶ مرداد ۱۳۷۱ در بُن آلمان) شاعر، تهیهکننده، کارگردان و مجری تلویزیونی و رادیویی، خواننده، ترانهسرا، آهنگساز، بازیگر و فعال سیاسی ایرانی مخالف حکومت جمهوری اسلامی ایران بود. از فریدون فرخزاد بهعنوان «نامیترین شومَن ایران» یاد میشود. او برادر کوچک فروغ فرخزاد شاعر معاصر ایرانی بود.
یادش جاودان 🖤🥀
https://www.radiofarda.com/a/fereydoun-farokhzad-murderer-after-27-years/30103293.html
یادش جاودان 🖤🥀
https://www.radiofarda.com/a/fereydoun-farokhzad-murderer-after-27-years/30103293.html
رادیو فردا
فریدون فرخزاد؛ رازهای یک قتل
قتل فریدون فرخزاد در آپارتمان شخصیاش در شهر بن آلمان یکی از رازآمیزترین قتلهای احتمالاً سیاسی در سالهای پس از انقلاب ۱۳۵۷ است.
کتابخوانی📚
کتاب طریقت ذن ـ آلن واتس.pdf
کتابی در باب توضیح تائوییسم و بودیسم؛ تاریخ و چگونگی پیدایش طریقت ذن
کتابخوانی📚
سوال های چند هزار ساله 1.pdf
کتابی فلسفی و ساده، با پرسشهای عمیق، که انسان را به اندیشیدن در مورد موضوعات گوناگون وامیدارد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترانه زیبای مازنی تقدیم به دوستان💞🍃
@ShafiAzad
@ShafiAzad
Forwarded from اکس مسلم اسکاندیناوی
در برنامه زنده نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی شرکت کنید.
عنوان برنامه: آیا حجاب در اسلام اجباری است؟
با حضور:
ایمان سلیمانی امیری
مهدی خلجی
گردانندگان:
میلاد رسایی منش
عطیه نیک نفس
لینک Facebook:
https://www.facebook.com/1530170770598183/posts/2854394528175794/
لینک YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=gYxvowLEdfE
لینک Twitch:
https://www.youtube.com/watch?v=gYxvowLEdfE
Instagram:
ExMuslim Stockholm
تماس با ما :
تلگرام :
@ExScandinavia
اینستاگرام :
Instagram.com/exmuslimstockholm
فیس بوک :
https://www.facebook.com/ExScandinavia/
توییتر :
Twitter.com/ExScandinavia
یوتیوب :
Youtube.com/c/ExmuslimScandinavia
لینک فرم عضویت در نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی : 👇
http://www.exmuslim.net/
#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
عنوان برنامه: آیا حجاب در اسلام اجباری است؟
با حضور:
ایمان سلیمانی امیری
مهدی خلجی
گردانندگان:
میلاد رسایی منش
عطیه نیک نفس
لینک Facebook:
https://www.facebook.com/1530170770598183/posts/2854394528175794/
لینک YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=gYxvowLEdfE
لینک Twitch:
https://www.youtube.com/watch?v=gYxvowLEdfE
Instagram:
ExMuslim Stockholm
تماس با ما :
تلگرام :
@ExScandinavia
اینستاگرام :
Instagram.com/exmuslimstockholm
فیس بوک :
https://www.facebook.com/ExScandinavia/
توییتر :
Twitter.com/ExScandinavia
یوتیوب :
Youtube.com/c/ExmuslimScandinavia
لینک فرم عضویت در نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی : 👇
http://www.exmuslim.net/
#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
هویت ما چیست ؟ آیا هر انسانی به هویتی ملی نیاز دارد ؟
✍️ مصطفی ملکیان
هرچيزي كه بين انسانها مرز بگذارد يك جنايت بالقوه در حق انسانهاست.
هر چيزي كه بين انسانها مرز بگذارد حتي جنسيت يا حتي طبيعيتر از آن كودكي، نوجواني و جواني (گر بخواهد مرزهاي حقوقي بر آن مترتب شود) به لحاظ اخلاقي قابل دفاع نيست. اما مصلحتانديشانه نبودنش محل بحث من است.
شايد اين سوال پيش بيايد كه بدون هويت ميتوان زندگي كرد؟ هركسي هم پيش خودش و هم پيش ديگري خودش را به گونهاي تعريف ميكند. خب ما هم تعريف ميكنيم ما ايراني هستيم يا ايراني مسلمانيم بعضيها هم ميگويند ايراني مسلمان مدرن. من ميگويم اگر مشكل هويت است، شما هر جا هستيد باشيد بگوييد اهل كره زمينم و بنابراين جهانوطنم، آيينتان حقيقتطلبي و خيرخواهي، خويشاوندانتان، همه نيكان روزگار. هركه به فكر بشر است خويشاوند من است. ديگران خويشاوند من نيستند ولي معنايش اين نيست كه ميخواهم نابودشان كنم.
بنابراين من يك آدم هستم، جهان وطنم (cosmopolitan)، اهل كجايي؟ اهل كره زمين. اگر روزي در يك منظومه ديگري هم كساني پيدا شوند، ديگر نميگويم اهل كره زمين، ميگويم اهل منظومه شمسي هستم. خويشاوندي هم دارم با همه نيكان روزگار. (میزگرد ملیت، توهم یا واقعیت؟)
@ShafiAzad
✍️ مصطفی ملکیان
هرچيزي كه بين انسانها مرز بگذارد يك جنايت بالقوه در حق انسانهاست.
هر چيزي كه بين انسانها مرز بگذارد حتي جنسيت يا حتي طبيعيتر از آن كودكي، نوجواني و جواني (گر بخواهد مرزهاي حقوقي بر آن مترتب شود) به لحاظ اخلاقي قابل دفاع نيست. اما مصلحتانديشانه نبودنش محل بحث من است.
شايد اين سوال پيش بيايد كه بدون هويت ميتوان زندگي كرد؟ هركسي هم پيش خودش و هم پيش ديگري خودش را به گونهاي تعريف ميكند. خب ما هم تعريف ميكنيم ما ايراني هستيم يا ايراني مسلمانيم بعضيها هم ميگويند ايراني مسلمان مدرن. من ميگويم اگر مشكل هويت است، شما هر جا هستيد باشيد بگوييد اهل كره زمينم و بنابراين جهانوطنم، آيينتان حقيقتطلبي و خيرخواهي، خويشاوندانتان، همه نيكان روزگار. هركه به فكر بشر است خويشاوند من است. ديگران خويشاوند من نيستند ولي معنايش اين نيست كه ميخواهم نابودشان كنم.
بنابراين من يك آدم هستم، جهان وطنم (cosmopolitan)، اهل كجايي؟ اهل كره زمين. اگر روزي در يك منظومه ديگري هم كساني پيدا شوند، ديگر نميگويم اهل كره زمين، ميگويم اهل منظومه شمسي هستم. خويشاوندي هم دارم با همه نيكان روزگار. (میزگرد ملیت، توهم یا واقعیت؟)
@ShafiAzad
Relationship tip: Find someone who still knows how to talk to you when they’re angry. someone who respect you in all mind states. No matter how upset they are, they should always respect you.
نکته رابطه: کسی را پیدا کنید که وقتی عصبانی است هنوز هم می داند چگونه با شما صحبت کند.
کسی که در هر حالت ذهنی به شما احترام می گذارد.
مهم نیست که چقدر ناراحت باشند، آنها همیشه باید به شما احترام بگذارند...
@shafiAzad
نکته رابطه: کسی را پیدا کنید که وقتی عصبانی است هنوز هم می داند چگونه با شما صحبت کند.
کسی که در هر حالت ذهنی به شما احترام می گذارد.
مهم نیست که چقدر ناراحت باشند، آنها همیشه باید به شما احترام بگذارند...
@shafiAzad
Forwarded from اکس مسلم اسکاندیناوی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مقایسه جمهوری اسلامی با داعش
و سیاست مزورانه غرب در مماشات با حکومت کثیف و ادم کش جمهوری اسلامی!
جمهوری اسلامی به دلیل کشتار مردم ایران، وجنایت علیه بشریت باید از جانب جامعه جهانی محکوم و بایکوت سیاسی شود.
اگر داعش روزگاری خطری برای امینت جهان بود، امروز همان سیاست باید در قبال ادمکشان جمهوری اسلامی اتخاذ شود.
تماس با ما :
تلگرام :
@ExScandinavia
اینستاگرام :
Instagram.com/exmuslimstockholm
فیس بوک :
https://www.facebook.com/ExScandinavia/
توییتر :
Twitter.com/ExScandinavia
یوتیوب :
Youtube.com/c/ExmuslimScandinavia
لینک فرم عضویت در نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی : 👇
http://www.exmuslim.net/
#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
و سیاست مزورانه غرب در مماشات با حکومت کثیف و ادم کش جمهوری اسلامی!
جمهوری اسلامی به دلیل کشتار مردم ایران، وجنایت علیه بشریت باید از جانب جامعه جهانی محکوم و بایکوت سیاسی شود.
اگر داعش روزگاری خطری برای امینت جهان بود، امروز همان سیاست باید در قبال ادمکشان جمهوری اسلامی اتخاذ شود.
تماس با ما :
تلگرام :
@ExScandinavia
اینستاگرام :
Instagram.com/exmuslimstockholm
فیس بوک :
https://www.facebook.com/ExScandinavia/
توییتر :
Twitter.com/ExScandinavia
یوتیوب :
Youtube.com/c/ExmuslimScandinavia
لینک فرم عضویت در نهاد اکس مسلم اسکاندیناوی : 👇
http://www.exmuslim.net/
#اکس_مسلم_اسکاندیناوی
#ExMuslimScandinavia
#ExMuslimStockholm
کلیسا با شورها، با ریشهکن کردنشان میجنگد، با ریشهکن کردن به هر معنایی:
روشاش، درماناش، اختهگریست.
هرگز نمیپرسد که «یک هوس را چگونه میتوان روحانی و زیبا و خدایی کرد؟»
انضباط بخشیدناش همیشه ریشهکن کردن است؛
(ریشهکن کردن #حسانیت، غرور، سروریخواهی، ثروتخواهی، انتقامخواهی)
اما، ریشهکن کردن شورها یعنی ریشهکن کردن زندگی:
عمل کلیسا، دشمنی با زندگیست...
📚غروب بتها
✍️نیچه
@shafiAzad
روشاش، درماناش، اختهگریست.
هرگز نمیپرسد که «یک هوس را چگونه میتوان روحانی و زیبا و خدایی کرد؟»
انضباط بخشیدناش همیشه ریشهکن کردن است؛
(ریشهکن کردن #حسانیت، غرور، سروریخواهی، ثروتخواهی، انتقامخواهی)
اما، ریشهکن کردن شورها یعنی ریشهکن کردن زندگی:
عمل کلیسا، دشمنی با زندگیست...
📚غروب بتها
✍️نیچه
@shafiAzad
They start missing you when
they fail to replace you.
دلشون وقتی برات تنگ میشه که
نمیتونن برات جایگزین بیارن...
@ShafiAzad
they fail to replace you.
دلشون وقتی برات تنگ میشه که
نمیتونن برات جایگزین بیارن...
@ShafiAzad
نیم از گوشت، نیمِ دیگر سُرب
نصف از خون و نصف از روغن
گوشهایم دو ماهوارهی ریز
چشمهایم دو لامپِ روشن
موتورِ جستجوست هر عصبم
اطلاعات رفته توی سرم!
اولین روزِ زندگی من است
انتهای تکاملِ بشرم
عضلاتِ به سیم متّصلم
استخوانهای وصل با پیچم
آدمی که ربات... یا بالعکس
همزمان هم همه وَ هم هیچم
منطقِ من ریاضی محض است
من اسیری بدون پابندم
روی برنامه گریه میکنم و
طبق یک الگوریتم میخندم
زندهام گرچه بارها مُردم
مثل انبارِ لاشهها شدهام
صفر و یک زیر پوستم جاریست
گوشتی در تراشهها شدهام
رخوتی رخنه کرده در رگِ من
یک شروعم که شکل پایانم
یک دوپای دوگانهی خالی
من کهام! یا چهام! نمیدانم
نصفِ من هوشهای مصنوعیست
نصفِ دیگر "من"ی که در سرِ من
آخرِ قصه جنگ با خودم است
جنگِ این نیم و نیمِ دیگرِ من
توی یک چرخه گیر خواهم کرد
حین پیروزیام که میبازم
هی جدا میکنم مرا از من
هی خودم را دوباره میسازم!
"مزدک نظافت"
@ShafiAzad
نصف از خون و نصف از روغن
گوشهایم دو ماهوارهی ریز
چشمهایم دو لامپِ روشن
موتورِ جستجوست هر عصبم
اطلاعات رفته توی سرم!
اولین روزِ زندگی من است
انتهای تکاملِ بشرم
عضلاتِ به سیم متّصلم
استخوانهای وصل با پیچم
آدمی که ربات... یا بالعکس
همزمان هم همه وَ هم هیچم
منطقِ من ریاضی محض است
من اسیری بدون پابندم
روی برنامه گریه میکنم و
طبق یک الگوریتم میخندم
زندهام گرچه بارها مُردم
مثل انبارِ لاشهها شدهام
صفر و یک زیر پوستم جاریست
گوشتی در تراشهها شدهام
رخوتی رخنه کرده در رگِ من
یک شروعم که شکل پایانم
یک دوپای دوگانهی خالی
من کهام! یا چهام! نمیدانم
نصفِ من هوشهای مصنوعیست
نصفِ دیگر "من"ی که در سرِ من
آخرِ قصه جنگ با خودم است
جنگِ این نیم و نیمِ دیگرِ من
توی یک چرخه گیر خواهم کرد
حین پیروزیام که میبازم
هی جدا میکنم مرا از من
هی خودم را دوباره میسازم!
"مزدک نظافت"
@ShafiAzad
رباعیات خیام با صدای شاملو
رباعیات خیام
دکلمه: احمد شاملو
آواز: محمدرضا شجریان
یادتان جاودان 🖤🥀
ShafiAzad
دکلمه: احمد شاملو
آواز: محمدرضا شجریان
یادتان جاودان 🖤🥀
ShafiAzad