ایران بریفینگ
7.72K subscribers
22.9K photos
29.1K videos
39.7K links
هدف ما؛ پایش و اطلاع رسانی تمامی فعالیت‌های نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی است.
سایت:
www.irbr.news


توییتر:
twitter.com/irbriefing

ارتباط با مخاطبین در تلگرام :

@iranbriefing
Download Telegram
‏در طی یک هفته صد جور حرف زدند که به ژنو میریم یا نمیریم در واقع چون قافیه را باختند و دکمه غلط کردیم و تسلیم را زدن برای پنهان کردنش هی نامسئله‌ها را مسئله کردند که حاشیه بسازن شکستشون مخفی بمونه.
وگرنه معلوم بود سینه خیز هم شده خودشون رو به ژنو میرسونن.
‏هواپیمای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی دقایقی پیش بلند شد و در راه زوریخ است.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤔11🤬32🔥2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع اعتراضی پرسنل هوانیروز ارتش مقابل استانداری کرمانشاه؛ ۱۵ سال انتظار برای خانه‌دار شدن

جمعی از پرسنل هوانیروز ارتش روز شنبه با برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل استانداری کرمانشاه، نسبت به بلاتکلیفی پروژه مسکن خود پس از گذشت ۱۵ سال اعتراض کردند.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
15🤬3🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جمهوری اسلامی همین الانم هم سقوط کرده!
زمانی محرم احترام خاصی بین مردم و مخصوصا مذهبیون داشت و مردم عادی هم حرمت این ماه رو نگه می‌داشتند.
جمهوری اسلامی اما از محرم هم سالها برای بوام حکومتش ایتفاده کرد و آن را سیاسی کرد،همین که که ارزش مذهبیذاش را از دست داد و مردم به مثابه یک تجمع حکومتی با آن برخورد کردند تا حایی که اکنون یک کارناوال بی‌معنا پر از تناقض و حتی مرکز تجمع فساد و فاحشگان برای بیزینس شده است!
اما از همه مهمتر دیگر حتی حکومت هم توان جمع کردن این سیرک و فحشای اسلامی را ندارد.


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍193🔥2🤯2🤬1
مریم سودبر یکی از کشته شدگان ۳۰ خرداد ۸۸ بود که گمنام مانده است
‏۱۵ سال پیش او که دانشجوی بیست و یک ساله ای بود در راهپیمایی اعتراضی سی خرداد توسط مزدوران سرکوبگر با ضربات متعدد باتوم بر سرش جان باخت.
‏از پدرش اصغر سودبر با تهدید و ارعاب تعهد گرفته شد که نباید مرگش رسانه ای شود…
‏پدر مریم می‌گوید: «۳۰ خرداد بود ناخودآگاه، در ضمیر ناخودآگاهم فکر کردم به مریم بگویم امروز به دانشگاه نرود. من آن روز به مادرش گفتم به مریم بگو دانشگاه نرود، دلشوره دارم، نمی‌دانم چرا. مریم از خواب بیدار شد، مادرش به او گفت که بابا می‌گوید دانشگاه نرو، مریم می‌گوید بابا طفلک چه می داند که من امروز آخرین امتحان دانشگاهم است... یک روسری سبز می‌بندد به سرش آن روز و می‌رود به خیابان...»
‏⁧ #مریم_سودبر ⁩ در گوشه‌ای از خیابان کنار دوستانش ایستاده، او به همراه دوستش شیرین با حیرت صحنه‌های کتک‌خوردن مردم را نگاه می‌کنند، حالا دیگر مأموران ضد و شورش نیز در کنار لباس شخصی‌ها به جمعیت معترض حمله می‌کنند و آن‌هایی را که از چپ و راست‌شان در می‌روند با باتوم می‌زنند.
‏مریم پیش می‌دود و چند لباس شخصی باتوم به دست با باتوم‌هایی که در آسمان می‌چرخانند پشت سرش می‌دوند. جمعیت نیز یک صدا شعار سر می‌دهد.
‏شیرین می‌گوید تا پیش مریم برسم ،برسر مریم شاید ده شربه زدند، مریم با دو دستش محکم سرش را گرفته بود دوستانش می‌خواهند او را به بیمارستان منتقل کنند. اما گفتند «بیمارستان‌ها امن نیست، بعدش او را زندانی می‌کنند».
‏مریم به شیرین می‌گوید که کمی سرم سنگین شده اما می‌توانم راه بروم. او با همراهی دوستانش به خانه برمی‌گردد ولی ترجیح می‌دهد به خانواده‌اش هیچ نگوید و آنها را نگران نکند. حالا دوستانش نگرانند اما خانواده‌اش آرام گرفته‌اند که او به خانه برگشته است. همزمان تلویزیون‌های سراسر جهان خبر مرگ دختر ۲۶ ساله ایرانی به نام ندا آقاسلطان را مخابره می‌کنند. مریم به اتاقش می‌رود. اصغر سودبر، پدر مریم در گفت‌وگویی که بعد از سه سال سکوت مطلق این خانواده با او داشته‌ام، می‌گوید، دخترم شب ۳۰ خرداد وقتی به خانه برگشت با ما حرفی نزد و به اتاقش رفت اما دیگر بیرون نیامد:
‏«داداش مریم یکهو متوجه می‌شود ساعت سه صبح است ولی مریم هنوز چراغ اتاقش را خاموش نکرده، با خودش می‌گوید مریم برای چه هنوز بیدار است، با خودش می‌گوید وقتی می‌خواهم بروم آب بخورم حتماً یک سر به مریم می‌زنم، اما هی “بلند می‌شوم، بلند می‌شوم” می‌کند تا اینکه می‌بیند ساعت نزدیک چهار، است و چراغ همچنان روشن است، مریم در همان اتاق خودش در خلوت می‌میرد.»
‏⁧ #علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
28🕊8🤬6🔥2🤯1
#سعید_سلطانپور ، شاعر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، بازیگر، آموزگار، و فعال سیاسی بود.

او سال ۱۳۱۹ در سبزوار متولد شد و از سال ۱۳۳۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

۲۸ فروردین ۱۳۶۰، سعید سلطانپور در جشن عروسی‌اش توسط واحد اطلاعات سپاه پاسداران به فرماندهی #محسن_رضایی او را دستگیر کردند و دوماه بعد در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰، محمدی گیلانی حاکم شرع وقت در زندان اوین در یک محاکمه کوتاه پنج دقیقه‌ای وی را به اعدام محکوم کرد و روز ۳۱ خرداد ۶۰، اعدام شد.
#جمهوری_اعدامی #تاریخ_جمهوری_اسلامی

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬12🕊4🔥2
‏اولین تصویر از مزار پویا مولایی راد شهید راه آزادی
‏ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ بدون حضور خانواده در ۵ صبح پویا غریبانه به خاک سپرده شد.
‏جمهوری اسلامی بیش از ده روز پیکر ⁧ #پویا_مولایی_راد ⁩ شهید راه آزادی را گروگان گرفته‌ بودند
‏⁧ #ماه_منیر_مولایی_راد ⁩ مادر ⁧ #کیان_پیرفلک ⁩ در مراسم یادبود پسرعموی خود که اول تیر ۱۴۰۲ در آرامستان روستای اکبرآباد شهر ایذه در فضایی به شدت امنیتی برگزار شد، حضور داشت، از آن زمان به بعد دیگر او‌دیده نشد.
‏اکانتهایش در شبکه‌های احتماعی بسته شد و حالا دیگر همه میذدانبم او از حضور در شبکه‌های اجتماعی منع شده و به دلیل وثیقه ۲ میلیارد تومانی برای عموی کیان او‌هم قادر نیست به شبکه‌های اجتماعی برگردد و به نوعی در حصر خانگی است.
‏مردم ایذه حالا ماه منیر را به اسم بی بی مریم بختیاری دوم صدا می‌زنند. زنی که نامش در انقلاب مشروطه بسیار پر رنگ بود.
‏⁧ #علیه_فراموشی

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
14😢4🔥2🤔2
در زیباترین مقطع جمهوری اسلامی هستیم!
قالیباف تمام سامانه های مجلس رو مسدود کرده و الان صفر تا صد کشور دست خودشه
نماینده ها نه میتونن قانونگذاری کنن؛ نه میتونن وزیری رو استیضاح کنن و نه حتی میتونن بیانیه صادر کنن. مصاحبه هم کنند قطع میشه و سانسور !

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🔥12👍5🤔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تصاویری از خاکسپاری #نداآقاسلطان در بهشت زهرا تهران
۳۱ خرداد ۱۳۸۸

🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🕊198🔥2😢2
در تصویر طبیعتا باید نشانه اقتدار و پیروزی جمهوری اسلامی باشد اما با هر عینکی که ببینید این پیروزی و اقتدار در ذهن متبادر نمی‌شود!

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍13🔥2🤔2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خسارت وارده به پایگاه امام علی نیرو دریایی سپاه پاسداران واقع در چابهار طی جنگ اخیر

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای بخش حضور نیروی ویژه و تکاوران دریایی این پایگاه مورد اصابت ۳ پرتابه به سازه‌های آن قرار گرفته است همچنین در محل مجاور آن دو اصابت به دو هدف ناشناس دیده می‌شود(ممکن است لانچر موشک باشند)

در بخش مرکزی پایگاه چهار ساختمان به طور‌کامل ویران و احتمالا یک هلی‌کوپتر Mi-17 با توجه به تصاویر ماهواره‌ای پیشین منهدم شده است.
در بخش اسکله چندین محل نگهداری و تعمیرات قایق های تندرو سپاه پاسداران هدف قرار گرفته و ویران شده همچنین اسکله از‌ کار انداخته شده است،علاوه بر این‌ها در تصویر ۳ روز پیش از جنگ چندین قایق تندرو در اسکله دیده می‌شود که در تصاویر چند روز بعد از آن نیستند مشخص نیست منهدم شده‌اند یا جابجا.
🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏7🔥21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از اولین خدعه های خمینی :
روح‌الله خمینی، ۳۱ خرداد ۶۱:«در مصاحبه‌های نجف و پاریس گفتم اسلام پیروز بشود روحانیون می‌روند سراغ شغل‌های خودشان،لکن آمدیم و از این حرف عدول کردیم چون دنبال مصالح اسلام هستیم!
هرچه می‌خواهند بگویند، بگویند کشور ملایان، #حکومت_آخوندیسم ، این هم یک حربه‌ای است که ما را از میدان به در کنند «اما ما که از میدان بیرون نمی‌ رویم.»

از آنجا که خدعه یکی از بارز ترین صفات امام بود،اکنون دیگر نمیتوان خرده ای به امام گرفت،همانطور که #ماله_کش_اعظم #جواد_ظریف هم اعلام کرد: #ما_خودمان_انتخاب_کردیم که اینطور زندگی کنیم!


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬11🔥31
محمد حسین مروتی، متولد ۳۱ خرداد ۸۳ در خلخالِ اردبیل بود. او پس از مهاجرت خانواده‌اش به قرچک ورامین، در آنجا بزرگ شد و درس خواند. او جوانی مهربان، پرتلاش و ورزشکار بود که هرگز باشگاه را تعطیل نمی‌کرد. در ۱۸ سالگی، پس از گرفتن دیپلم، تمام تلاش خود را می‌کرد تا به دانشگاه برود و در رشته دلخواهش تحصیل کند.
محمد حسین به خانواده‌اش عشق می‌ورزید و در عین حال به دنبال استقلال بود.
پس از دبیرستان در یک کارخانه جوراب‌بافی مشغول به کار شد تا بتواند رویای خرید ماشین را محقق کند.
او به تازگی در امتحان رانندگی قبول شده بود، اما گواهینامه‌اش زمانی به دست خانواده‌اش رسید که دیگر در قید حیات نبود.
آن روز، قیام به شهر قرچک رسیده بود، از غروب ۳۰ شهریور۱۴۰۱ ، #محمدحسین_مروتی و دیگر جوانان در خیابان‌ها به مقابله با نیروهای سرکوبگر پرداختند.
او در میدان کلانتری، که به میدان منبع آب نیز معروف است، توسط نیروهای حکومتی از ساختمان فرمانداری هدف ۳ گلوله که یکی از آنها به قلبش اصابت کرد، قرار گرفت و در حالی که مرگ دیکتاتور و آزادی را فریاد می‌زد، جان داد.
قاتلان تا چهار روز پیکر او را به خانواده‌اش تحویل ندادند و سرانجام در روز ۳ مهر۱۴۰۱ ، با فشار و تهدید، خانواده‌اش را وادار کردند تا او را در سکوت و بی‌خبری به خاک بسپارند.
محمد حسین با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کرد و امید داشت که خورشید آزادی برای جوانان ایران طلوع کند.
او اهل هنر بود و گیتار می‌نواخت و می‌خواند. یکی از ترانه‌هایش با شعری از خیام به یادگار مانده و آرزو داشت روزی که آزادی به دست می‌آید، همان ترانه را برای مردم بخواند.
#علیه_فراموشی

🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
😢16🤬32🔥1
قسمت پنجم / با مرگ سپهبد قرنی ستاد مشترک ارتش ضربه جبران ناپذیری خورد، چند ماه بعد نیز تجاوز صدام به خاک ایران صورت گرفت.
این تجاوز در حالی بود که نه ارتش کلاسیک منسجمی وجود داشت و‌ نه سپاه پاسداران دارای سازمان نظامی تعریف شده‌ای بود، در چنین حال و هوایی در ماه‌های اول جنگ ایران و عراق ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دچار فقدان بزرگ رهبری نظامی شد و آن مرگ «مصطفی چمران» بود.
صرف نظر از تمام انتقادات به مصطفی چمران وی با شروع جنگ ایران و عراق مرد شماره یک و مغز متفکر نظامی ایران بود.
سوابق بی‌شمار فعالیت‌های نظامی در پیش از انقلاب و همراهی با امام موسی صدر (که وی نیز ناپدید شد) در تشکیل جنبش امل در لبنان، نزدیکی بسیارش به خمینی و وزیر دفاع بودن در دولت مهدی بازرگان و شورای انقلاب، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی و فعالیت در کردستان و میانجیگری با احزاب کرد پیش از جنگ ایران و عراق و از همه مهمتر محبوبیت او در ارتش مضمحل و سپاه تازه تاسیس حالا چمران را به مرد شماره یک در جنگ ایران و عراق بدل کرده بود.
#مصطفی_چمران با شروع جنگ، به اهواز رفت و «ستاد جنگ‌های نامنظم» را بنیان‌گذاری کرد، گروهی که با تعداد محدود خود عملاً در برابر ارتش و سپاه رخ‌نمایی می‌کرد، از دیگر کارهای مهم وی ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند، ایده بکار گیری نیروهای مردمی و بسیج در لشکرهای سازمان‌یافته سپاه از وی بود.
۳۱ خرداد ۱۳۶۰ او مصمم به آزادی دهلاویه و رسیدن ایران به مرزهای خود می‌شود و برای معرفی و توجیه فرمانده جدید محور به منطقه جنگی دهلاویه می‌رود، در خط مقدم نبرد، از پشت سر مورد اصابت تیر قرار می‌گیرد.
کمک‌های اولیه بر روی او در بیمارستان سوسنگرد انجام و درحالی‌که رسم بر انتقال مجروحان فرمانده و ارشد توسط بالگرد به بیمارستان‌های شهرها بود او با آمبولانس به اهواز فرستاده می‌شود که در واقع پیکر بی‌جان او به اهواز می‌رسد.
در کشته شدن چمران نیز چندین روایت متناقض وجود دارد از شلیک تیر و منفجرشدن نارنجک تا اصابت ترکش که هیچ‌کدام به‌ درستی معلوم نیست، جز اینکه هرچه بود او از پشت سر مورد اصابت قرارگرفته.
اگر چمران زنده می‌ماند بی‌شک با توجه به موفقیت‌های او در آزادسازی مناطق اشغال‌شده امکان استمرار جنگ تا حدود بسیار بالایی مرتفع می‌گردید.

ادامه دارد…
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
👍53🔥2🤔1
قسمت ششم/ اگر چمران زنده می‌ماند بی‌شک با توجه به موفقیت‌های او در آزادسازی مناطق اشغال‌شده امکان استمرار جنگ تا حدود بسیار بالایی مرتفع می‌گردید.
سرهنگ سید محمدعلی شریف‌النسب  از جمله ارتشی هایی است که در کنار چمران بود او درباره آخرین روزهای چمران می گوید:
در روزهای ابتدایی جنگ فرماندهان ارتشی نمی‌توانستند دستور دهند؛ چراکه برخی می‌گفتند که این‌ها با دشمن همکاری می‌کنند؛ اما حضور سرشار از رحمت «چمران» موجب شد تا ضمن تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم در خوزستان، فرماندهان را جمع کرده و نسبت به ارتش اعتمادسازی کند؛ در واقع کم‌کم با حضور چمران ، ارتشی‌ها قدرت گرفتند و نسبت به آن‌ها اعتمادسازی شد. بر همین اساس ارتشی‌ها گفتند که ما آمده‌ایم جان خود را فدا کنیم و دشمن در حدی نیست که ما نگران آن باشیم؛ اما از پشت سر خود نگران بودیم و حالا که آقای چمران پشت سر ما هستند، نگرانی نداریم؛ در واقع ارتش در شروع جنگ توسط چمران بازسازی شد اما متاسفانه چمران را ارتش از دست داد و نمی دانم تصادفی بود یا حکمت که چمران هم از پشت سر شهید شد !
شریف النسب در همان گفتگو می گوید : « #جلال_طالبانی » اولین نفری بود که از شهادت «چمران» خبر داشت و هنوز بیت امام خمینی  هم بی‌خبر بود .
شریف النسب نمی گوید چگونه اولین فردی که شهادت چمران را اعلام کرده باید طالبانی باشد و در برابر این سئوال که این موضوع مشکوک نیست؟ می گوید :صحبت‌هایی درباره این شده بود که می‌گفتند شهادت چمران مشکوک است؛ اما من به این موضوع اعتقاد ندارم !
شریف النسب معتقد است چمران با ترکش خمپاره سبک کشته شده اما مهدی چمران، برادر او معتقد است : او داخل اتومبیل بوده  و به سوی دهلاویه می رفته و در همان خودرو شروع می کند به نوشتن و این دست نگاشته داخل جیب لباسی بود که با آن به شهادت رسیدند.
طبیعتا ترکش خمپاره سبک نمی تواند از داخل خودرو عبور کند و به پشت سر چمران برخورد کند .
اما صرف نظر از نحوه کشته شدن چمران دلیل کشته شدن چمران است .
مصطفی چمران در روزهای پایانی زندگی خود نامه ای به آیت الله خمینی نوشته نامه ای که کمتر منتشر شده و بسیاری درباره آن سکوت کرده اند .
ایران بریفینگ پس از اطمینان از صحت نامه اقدام به انتشار آن می نماید که بی شک این نامه دلیل کافی برای حذف و کشتن #مصطفی_چمران می تواند باشد.

ادامه دارد…
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
4👍3👎1🤯1
ایران بریفینگ
قسمت ششم/ اگر چمران زنده می‌ماند بی‌شک با توجه به موفقیت‌های او در آزادسازی مناطق اشغال‌شده امکان استمرار جنگ تا حدود بسیار بالایی مرتفع می‌گردید. سرهنگ سید محمدعلی شریف‌النسب  از جمله ارتشی هایی است که در کنار چمران بود او درباره آخرین روزهای چمران می گوید:…
قسمت هفتم/ دانستیم که مصطفی چمران در روزهای پایانی زندگی خود نامه ای به آیت الله خمینی نوشته نامه ای که کمتر منتشر شده و بسیاری درباره آن سکوت کرده اند .
چمران در این نامه تکان دهنده از آیت الله خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده و با لحنی سرزنش آمیز آیت الله خمینی را به دلیل نادیده گرفتن مسأله ربایش آیت الله موسی صدر توسط رژیم قذافی، بشدت مورد انتقاد قرار می دهد.
این دست نوشته دردمندانه به دنبال انتشار خبر تجدید روابط ایران با لیبی و سفر عبدالسلام جلود نخست‌وزیر وقت رژیم قذافی به تهران، انتشار یافت اما بازتاب آنچنانی نیافت و آنطور که یکی از نزدیکان مصطفی چمران به خبرنگار روزنامه مهران گفته بود :« مطلع شده ایم #شورای_عالی_امنیت_ملی به مطبوعات نامه داده که به این نامه نپردازند»
چنانکه متن نامه هم گویاست چمران درروزهای پایانی عمر خود حتی احترامات عرفی را با آیت الله خمینی به کناری نهاده وبرخلاف دیگر انقلابیون که وی را با پیشوند امام مخاطب قرار می دادند، وی آیت الله خمینی را نه امام و حتی نه آیت الله العظمی وبلکه تنها آیت الله مخاطب قرار داده است.
لحن پرخاشگرانه این نامه حکایت از تجدید نظر عمیق کسانی مانند چمران دربارۀ آیت الله خمینی وانقلابش دارد ومی تواند پاسخ معمای حذف زودهنگام مصطفی چمران از صحنه سیاست درجمهوری اسلامی باشد.
همچنانکه این نامه را می توان یکی از مهمترین اسناد همکاری حکومت ایران با رژیم قذافی درجهت حذف آیت الله #امام_موسی_صدر از صحنه سیاسی لبنان وباز کردن فضا برای فعالیت آزادتر طیف عاملان رژیم مطلقه فقیه درلبنان دانست.
لحن کنایه آمیز #مصطفی_چمران دراین نامه مهر تأییدی براین مدعاست.
این سلسله نوشتار را در #ایران_بریفینگ و شبکه های اجتماعی می توانید با #مرگهای_مشکوک_نظامیان دنبال کنید.
ادامه دارد…
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
👍52🤯2
ایران بریفینگ
قسمت هفتم/ دانستیم که مصطفی چمران در روزهای پایانی زندگی خود نامه ای به آیت الله خمینی نوشته نامه ای که کمتر منتشر شده و بسیاری درباره آن سکوت کرده اند . چمران در این نامه تکان دهنده از آیت الله خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده…
قسمت هشتم/ چمران در این نامه از خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده و با لحنی سرزنش آمیز خمینی را به دلیل نادیده گرفتن مسأله ربایش #امام_موسی_صدر توسط قذافی، بشدت مورد انتقاد قرار می دهد.
در این نامه آمده است:
«آیت الله!
نمی‌دانم چگونه ممکن است که رهبر انقلاب اسلامی ایران دست خود را در دست مجرمین بگذارد؟مگر ما به خاطر خدا قیام نکرده‌ایم؟مگر به راه علی و حسین نمی‌رویم؟مگر نمی‌خواهیم که ارزش‌های خدایی را استقرار دهیم؟چگونه می‌خواهیم که انقلاب اسلامی ایران را با کثافات مجرمین آلوده کنیم؟ چگونه می‌توانیم طهارت و اخلاص بی‌نظیر شهدای انقلاب ایران را لجن‌آلود کنیم؟
معمر قذافی رئیس دولت لیبی، با کمال بی‌شرفی و بی‌انصافی، هفت ماه پیش رهبر شیعیان لبنان را دزدیده است. دلایل متقن بر این حقیقت وجود دارد و همه دولت‌های مرتبط نیز بر این قضیه گواهی می‌دهند.
چه کسی است در عالم که به جرم لیبی در نابودی موسی صدر آگاه نباشد؟ و تازه اگر کسی تردید داشته باشد، باید تحقیق کند؛ و در حالت شک صلاح انقلاب ایران نیست که خود را به چنین جنایتکارانی آلوده نماید.
حضرت آیت‌الله، بارها درخواست زیارت معمر قذافی را به ایران رد کرده‌اند؛ و دولت ایران نیز بارها درخواست تجدید روابط دو دولت را موکول به بازگشت موسی صدر کرده است. چطور یک‌باره خبر تجدید روابط با لیبی انتشار می‌یابد و جلود معاون معمر قذافی رهسپار ایران می‌شود؟ مگر تغییری در برنامه و خط مشی بوجود آمده است؟ یا مگر آدم‌دزدی و یا آدم‌کشی دیگر جرم نیست؟
راستی حرام است که طهارت انقلاب ما به کثافات این جنایت‌کاران آلوده گردد. راستی حرام است که این مصلحت‌طلبان بی‌دین، انقلاب اسلامی ایران را ملعبه سیاست‌بازی‌های خود کنند تا در دنیای ظلمانی و طوفانی موجود ندای اسلام و انقلاب در دهند و ستمدیدگان محروم و مظلوم را بفریبند.
ای محمد (ص)، ای خاتم‌النبیین، ای سرور انسان‌ها، تو کجایی که ببینی چه کسانی رسالت پاک تو را برای خودخواهی‌های خود آلوده می‌کنند و به نام اسلام بزرگترین ضربه‌ها را به اسلام می‌زنند. ای علی (ع)،ای مظهر اسلام راستین، ای رمز انسانیت …
متن نامه کاملا گویاست که چمران درروزهای پایانی عمر خود حتی احترامات عرفی را با خمینی به کناری نهاده،وی خمینی را نه امام و حتی نه آیت الله العظمی وبلکه تنها«آیت الله»مخاطب قرار داده است.

🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
5👍1
ایران بریفینگ
قسمت هشتم/ چمران در این نامه از خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده و با لحنی سرزنش آمیز خمینی را به دلیل نادیده گرفتن مسأله ربایش #امام_موسی_صدر توسط قذافی، بشدت مورد انتقاد قرار می دهد. در این نامه آمده است: «آیت الله! نمی‌دانم…
قسمت نهم/ دانستیم که مصطفی چمران در روزهای پایانی زندگی خود نامه ای به خمینی نوشته نامه ای که کمتر منتشر شده و بسیاری درباره آن سکوت کرده اند .
چمران در این نامه تکان دهنده به خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده و با لحنی سرزنش آمیز آیت الله خمینی را به دلیل نادیده گرفتن مسأله ربایش آیت الله موسی صدر توسط رژیم قذافی، بشدت مورد انتقاد قرار می دهد.
لحن پرخاشگرانه این نامه حکایت از تجدید نظر عمیق کسانی مانند چمران دربارۀ خمینی وانقلابش دارد ومی‌تواند پاسخ معمای حذف زودهنگام چمران از صحنه سیاست درجمهوری اسلامی باشد.
همچنانکه این نامه را می توان یکی از مهمترین اسناد همکاری حکومت ایران با رژیم قذافی درجهت حذف آیت الله موسی صدر از صحنه سیاسی لبنان وباز کردن فضا برای فعالیت آزادتر طیف عاملان رژیم مطلقه فقیه درلبنان دانست.
همه دلایل کشته شدن مرموز مصطفی چمران را در این نامه می توان یافت.
با مرگ و حذف #مصطفی_چمران عملا ستاد فرماندهی جنگ دجار فقدان رهبری شد، چمران در #ستاد_جنگهای_نامنظم عملا در دو‌جبهه فراگیر غرب و جنوب ساختار موزاییکی مدیریت جنگ را بر عهده داشت، روابط نزدیک چمران با دولت و همچنین با #ابوالحسن_بنی_صدر و از سوی دیگر با خمینی و نیروهای ارتش و سپاه یک ویژگی منحصر بفردی به او داده بود که البته تا پایان #جنگ_ایران_عراق هیچ بدیلی نتوانست بیابد حتی با وجود افرادی چون #اکبر_هاشمی_رفسنجانی ، چمران در مدت کوتاهی توانست صدام به مرزهای رسمی بازگرداند و‌ اگر میانگین حضور وی در جنگ را محاسبه نمائیم وی روزی ۵۰ کیلومتر خاک ایران را توانسته بازپس گیرد.
با حذف چمران اکنون عرصه برای #محسن_رضایی و بالطبع برای سپاه پاسداران باز شد، در آن زمان سپاه پاسداران اگر چه نه نیروی لازم و‌ نه تخصص لازم و نه حتی توان نظامی و تسلیحاتی لازم را داشت اما سرسختانه می‌کوشید تا همه امور جنگ را انحصارا در دست خود داشته باشد، سرسختی و لحاجتی که اگر چه زیان‌های جبران ناپذیری به ایران از جمله استمرار هشت ساله جنگ و کشته و زخمی شدن بیش از یک میلیون ایرانی برجای گذاشت اما به قدرتمند شدن سپاه پاسداران و آبدیده دشدن حکومت آیت الله ها انجامید.
#چپهای_امنیتی با حذفهای سیاستمداران انقلابی آنچنان که پیشتر مفصلا شرح دادیم و با حذف #سپهبد_قرنی و چمران راه را برای سلف سازمان مجاهدین انقلاب باز کردند.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
3👍2🔥2
🔷
🔹 توییت معنادار امیر فرشاد ابراهیمی درباره حمل سلاح و نمایش آن‌ها در هیئت‌های هواداران افراطی جمهوری اسلامی، در ایامی که بالاترین انتقادها به تفاهم‌نامه و مذاکره با آمریکا از سوی آن‌ها مطرح شده، و هیچ خبری هم از زنده بودن یا نبودن مجتبی نیست!

🔰 irbr.news
🌐 @irbriefing
🤔5🤬4🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نتانیاهو:
در آمریکا می‌گویند که ترامپ هر کاری را که من از او بخواهم انجام می‌دهد.
و در اسرائیل می‌گویند من هر کاری را که او بخواهد انجام می‌دهم.
هیچ‌کدام درست نیست. ما رهبران کشورهایی مستقل و با افتخار هستیم.
من نماینده منافع اسرائیل هستم.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
26