ایران بریفینگ
7.73K subscribers
22.9K photos
29.1K videos
39.7K links
هدف ما؛ پایش و اطلاع رسانی تمامی فعالیت‌های نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی است.
سایت:
www.irbr.news


توییتر:
twitter.com/irbriefing

ارتباط با مخاطبین در تلگرام :

@iranbriefing
Download Telegram
ایران بریفینگ
قسمت هفتم/ دانستیم که مصطفی چمران در روزهای پایانی زندگی خود نامه ای به آیت الله خمینی نوشته نامه ای که کمتر منتشر شده و بسیاری درباره آن سکوت کرده اند . چمران در این نامه تکان دهنده از آیت الله خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده…
قسمت هشتم/ چمران در این نامه از خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده و با لحنی سرزنش آمیز خمینی را به دلیل نادیده گرفتن مسأله ربایش #امام_موسی_صدر توسط قذافی، بشدت مورد انتقاد قرار می دهد.
در این نامه آمده است:
«آیت الله!
نمی‌دانم چگونه ممکن است که رهبر انقلاب اسلامی ایران دست خود را در دست مجرمین بگذارد؟مگر ما به خاطر خدا قیام نکرده‌ایم؟مگر به راه علی و حسین نمی‌رویم؟مگر نمی‌خواهیم که ارزش‌های خدایی را استقرار دهیم؟چگونه می‌خواهیم که انقلاب اسلامی ایران را با کثافات مجرمین آلوده کنیم؟ چگونه می‌توانیم طهارت و اخلاص بی‌نظیر شهدای انقلاب ایران را لجن‌آلود کنیم؟
معمر قذافی رئیس دولت لیبی، با کمال بی‌شرفی و بی‌انصافی، هفت ماه پیش رهبر شیعیان لبنان را دزدیده است. دلایل متقن بر این حقیقت وجود دارد و همه دولت‌های مرتبط نیز بر این قضیه گواهی می‌دهند.
چه کسی است در عالم که به جرم لیبی در نابودی موسی صدر آگاه نباشد؟ و تازه اگر کسی تردید داشته باشد، باید تحقیق کند؛ و در حالت شک صلاح انقلاب ایران نیست که خود را به چنین جنایتکارانی آلوده نماید.
حضرت آیت‌الله، بارها درخواست زیارت معمر قذافی را به ایران رد کرده‌اند؛ و دولت ایران نیز بارها درخواست تجدید روابط دو دولت را موکول به بازگشت موسی صدر کرده است. چطور یک‌باره خبر تجدید روابط با لیبی انتشار می‌یابد و جلود معاون معمر قذافی رهسپار ایران می‌شود؟ مگر تغییری در برنامه و خط مشی بوجود آمده است؟ یا مگر آدم‌دزدی و یا آدم‌کشی دیگر جرم نیست؟
راستی حرام است که طهارت انقلاب ما به کثافات این جنایت‌کاران آلوده گردد. راستی حرام است که این مصلحت‌طلبان بی‌دین، انقلاب اسلامی ایران را ملعبه سیاست‌بازی‌های خود کنند تا در دنیای ظلمانی و طوفانی موجود ندای اسلام و انقلاب در دهند و ستمدیدگان محروم و مظلوم را بفریبند.
ای محمد (ص)، ای خاتم‌النبیین، ای سرور انسان‌ها، تو کجایی که ببینی چه کسانی رسالت پاک تو را برای خودخواهی‌های خود آلوده می‌کنند و به نام اسلام بزرگترین ضربه‌ها را به اسلام می‌زنند. ای علی (ع)،ای مظهر اسلام راستین، ای رمز انسانیت …
متن نامه کاملا گویاست که چمران درروزهای پایانی عمر خود حتی احترامات عرفی را با خمینی به کناری نهاده،وی خمینی را نه امام و حتی نه آیت الله العظمی وبلکه تنها«آیت الله»مخاطب قرار داده است.

🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
5👍1
ایران بریفینگ
قسمت هشتم/ چمران در این نامه از خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده و با لحنی سرزنش آمیز خمینی را به دلیل نادیده گرفتن مسأله ربایش #امام_موسی_صدر توسط قذافی، بشدت مورد انتقاد قرار می دهد. در این نامه آمده است: «آیت الله! نمی‌دانم…
قسمت نهم/ دانستیم که مصطفی چمران در روزهای پایانی زندگی خود نامه ای به خمینی نوشته نامه ای که کمتر منتشر شده و بسیاری درباره آن سکوت کرده اند .
چمران در این نامه تکان دهنده به خمینی به دلیل نزدیکی به معمر قذافی، رهبر لیبی، بشدت انتقاد کرده و با لحنی سرزنش آمیز آیت الله خمینی را به دلیل نادیده گرفتن مسأله ربایش آیت الله موسی صدر توسط رژیم قذافی، بشدت مورد انتقاد قرار می دهد.
لحن پرخاشگرانه این نامه حکایت از تجدید نظر عمیق کسانی مانند چمران دربارۀ خمینی وانقلابش دارد ومی‌تواند پاسخ معمای حذف زودهنگام چمران از صحنه سیاست درجمهوری اسلامی باشد.
همچنانکه این نامه را می توان یکی از مهمترین اسناد همکاری حکومت ایران با رژیم قذافی درجهت حذف آیت الله موسی صدر از صحنه سیاسی لبنان وباز کردن فضا برای فعالیت آزادتر طیف عاملان رژیم مطلقه فقیه درلبنان دانست.
همه دلایل کشته شدن مرموز مصطفی چمران را در این نامه می توان یافت.
با مرگ و حذف #مصطفی_چمران عملا ستاد فرماندهی جنگ دجار فقدان رهبری شد، چمران در #ستاد_جنگهای_نامنظم عملا در دو‌جبهه فراگیر غرب و جنوب ساختار موزاییکی مدیریت جنگ را بر عهده داشت، روابط نزدیک چمران با دولت و همچنین با #ابوالحسن_بنی_صدر و از سوی دیگر با خمینی و نیروهای ارتش و سپاه یک ویژگی منحصر بفردی به او داده بود که البته تا پایان #جنگ_ایران_عراق هیچ بدیلی نتوانست بیابد حتی با وجود افرادی چون #اکبر_هاشمی_رفسنجانی ، چمران در مدت کوتاهی توانست صدام به مرزهای رسمی بازگرداند و‌ اگر میانگین حضور وی در جنگ را محاسبه نمائیم وی روزی ۵۰ کیلومتر خاک ایران را توانسته بازپس گیرد.
با حذف چمران اکنون عرصه برای #محسن_رضایی و بالطبع برای سپاه پاسداران باز شد، در آن زمان سپاه پاسداران اگر چه نه نیروی لازم و‌ نه تخصص لازم و نه حتی توان نظامی و تسلیحاتی لازم را داشت اما سرسختانه می‌کوشید تا همه امور جنگ را انحصارا در دست خود داشته باشد، سرسختی و لحاجتی که اگر چه زیان‌های جبران ناپذیری به ایران از جمله استمرار هشت ساله جنگ و کشته و زخمی شدن بیش از یک میلیون ایرانی برجای گذاشت اما به قدرتمند شدن سپاه پاسداران و آبدیده دشدن حکومت آیت الله ها انجامید.
#چپهای_امنیتی با حذفهای سیاستمداران انقلابی آنچنان که پیشتر مفصلا شرح دادیم و با حذف #سپهبد_قرنی و چمران راه را برای سلف سازمان مجاهدین انقلاب باز کردند.
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
3👍2🔥2
🔷
🔹 توییت معنادار امیر فرشاد ابراهیمی درباره حمل سلاح و نمایش آن‌ها در هیئت‌های هواداران افراطی جمهوری اسلامی، در ایامی که بالاترین انتقادها به تفاهم‌نامه و مذاکره با آمریکا از سوی آن‌ها مطرح شده، و هیچ خبری هم از زنده بودن یا نبودن مجتبی نیست!

🔰 irbr.news
🌐 @irbriefing
🤔5🤬4🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نتانیاهو:
در آمریکا می‌گویند که ترامپ هر کاری را که من از او بخواهم انجام می‌دهد.
و در اسرائیل می‌گویند من هر کاری را که او بخواهد انجام می‌دهم.
هیچ‌کدام درست نیست. ما رهبران کشورهایی مستقل و با افتخار هستیم.
من نماینده منافع اسرائیل هستم.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
27
#امروز_در_تاریخ / تصویر بالا رو حتما خیلی ها دیده‌اند، آنقدر تصویر تأثیرگذاری هست که خیلی ها حتی برای بیان مخالفتشان با وضع موجود از این عکس در پروفایلشون استفاده میکنند؛ تنها مردی که به هیتلر احترام نگذاشت.
اما تصویر پائین نسخه کاملا #وطنی آن عکس است،تصویری که با دیدنش حس غرور و فخر می‌کنیم از وجود چنین انسان های بزرگی که برخلاف فرهنگ رایج در تمکین به دیکتاتور اما به بهای جانشان حاضر نشدند جلوی خمینی و افراد رژیم کرنش کنند و سرخم کنند.
تنها بازیکنی که عکس خمینی را در دست نگرفت و احترام نگذاشت.
#حبیب_خبیری بازیکن جوان فوتبال ایران و باشگاه هما او امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۳ بازداشت و ماه بعد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ به اتهام ایستادن در مقابل نظام آخوندی اعدام شد.
#سقوط_نزدیک_است

Irbr.news
@irbriefing
21🤬4🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شماره دوازده / محمد سعید ایزدی، معروف به - حاج رمضان - فرمانده شاخه فلسطین در نیروی قدس سپاه و از چهره‌های پشت‌پرده سپاه پاسداران بود که در میانه جنگ ایران وعراق، مأمور سازماندهی، آموزش و تجهیز حزب‌ الله لبنان شد. ایزدی ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ در حمله موشکی اسرائیل به محل اقامت‌اش در قم کشته شد. مجموعه گزارش‌ – مقامات حذف شده نظام – در این قسمت به سوابق و فعالیت‌های برون‌مرزی حاج رمضان، فرمانده ارشد سپاه قدس در ساختار تشکیلات موسوم به محور مقاومت اسلامی در منطقه می‌پردازد.

‏⁧ #مرگ_فرماندهان_سپاه

🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
7👏4🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏سحرگاه امروز اسرائیل به ساختمانی در شهر قم حمله هدفمند پهپادی داشت که در این حمله سعید ایزدی، فرمانده شاخه فلسطین نیروی قدس و فرمانده واحد عملیاتی برون‌مرزی ابوجهاد، را به هلاکت رساند.
‏ایزدی از آغاز حملات اسرائیل به ایران در این ساختمان سه طبقه در محله سالاریه قم مخفی شده بود.
‏ییسرائل کاتس سعید ایزدی را فرماندهی خوانده است که گروه افراطی حماس را برای کشتار هفتم اکتبر ۲۰۲۳ «آموزش داد و تسلیح کرد» و افزود او «در آپارتمانی در قلب قم» کشته شد.

‏سپاه پاسداران تا این لحظه این خبر را مسکوت گذاشته اما رسانه‌های ایران نفر دوم کشته‌شده در حمله به ساختمانی در سالاریه قم را «نواجوانی ۱۶ساله به نام احسان قاسمی» معرفی کرده‌اند.

‏محمد سعید ایزدی ازجمله فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه بود که پس از حملۀ ۷ اکتبر گروه افراطی حماس به اسرائیل، به دلیل کمک به حماس و جهاد اسلامی از جمله مشارکت در شبکه حمایت مالی از فعالیت‌های «تروریستی و ارسال اسلحه» برای این دو گروه، در فهرست تحریم‌های ایالات متحده و بریتانیا قرار گرفته بود.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏9🔥31
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی روزها هستند که هیچ وقت از یاد مردم پاک نمی‌شوند مثل تابستان ۶۷، مثل ۱۸ تیر ۷۸، مثل ۳۱ خرداد ۸۸ (قتل ندا)، مثل آبان خونین ۹۸ و هزاران روز دیگر که در هر کدامشان جوانان کشور را قتل عام و اعدام و شکنجه کردید!
خشم شاید زیر پوست یک ملت جمع شود و نمود بیرونی نداشته باشد، اما نمی توان برای همیشه حبسش کرد و یک جایی این سد میشکند و آن روز دیگر جایی برای هیچ کدامتان در هیچ جای دنیا نیست...
خیلی از گشتاپوها، نازی‌ها و ایادی هیتلر بعدها در کشورهای آمریکای جنوبی مخفی شدند اما بیشترشان شناسایی و محاکمه شدند؛ «شما از هیتلر و مزدورانش بزرگتر نیستید»
کاسه صبر مردم ایران دیگر به سر رسیده و خشم‌شان را نمیتوانند کنترل کنند!
منتظر شکستن سد مردمی باشید که معصومانه و نجیبانه، چهل و شش ساله تحملتان کرده اند!
دیگر نه می‌بخشند و نه هرگز فراموش می‌کنند!
خشم ما از قدرت شما بزرگتر است!

🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
20🤬3🕊2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ایران_بریفینگ / این داستان شهروندانی است که با شلیک گلوله، ضرب و شتم یا زندان، استنشاق #گازاشك_آور ، رد شدن خودروی #نیروی_انتظامی از روی بدن‌شان، پرتاب شدن از بالای پل عابر پیاده و... کشته شدند...

#مریم_سودبر #تهران ۳۰ خرداد ۸۸ : او در گوشه‌ای از #خیابان_ولیعصر کنار دوستانش ایستاده بود و با حیرت صحنه‌ کتک‌خوردن مردم را نگاه می‌کنند.
وحوش #یگان_ویژه در کنار لباس شخصی‌ها به جمعیت حمله می‌کنند و آن‌ها را با باتوم می‌زنند. حالا ضربات باتوم با شدت به سر او فرود می‌آیند

مریم با دو دستش محکم سرش را گرفته و ناله می‌کند. آرام آرام روی پاهایش می‌ایستد و به چشم‌های نگران کسانی که او را به میان گرفته‌اند نگاه می‌کند و می‌گوید که کمی سرم سنگین شده.

او با همراهی دوستانش به خانه برمی‌گردد ولی ترجیح می‌دهد به خانواده‌اش هیچ نگوید و آنها را نگران نکند. به اتاقش می‌رود، ساعاتی بعد مریم در همان اتاق خودش در خلوت می‌میرد

پدر مریم : در #پزشکی_قانونی رفتیم جسد را تحویل بگیریم پزشکی آمد و گفت: آقا دختر شما، ضربه‌ای به سرش وارد شده، گفتم خب همین را بنویسید.
گفت: اگر همین را بنویسم دخترتان را به شما تحویل نمی‌دهند

@irbriefing
13🤬6🔥3
مریم سودبر یکی از کشته شدگان ۳۰ خرداد ۸۸ بود که گمنام مانده است
‏۱۵ سال پیش او که دانشجوی بیست و یک ساله ای بود در راهپیمایی اعتراضی سی خرداد توسط مزدوران سرکوبگر با ضربات متعدد باتوم بر سرش جان باخت.
‏از پدرش اصغر سودبر با تهدید و ارعاب تعهد گرفته شد که نباید مرگش رسانه ای شود…
‏پدر مریم می‌گوید: «۳۰ خرداد بود ناخودآگاه، در ضمیر ناخودآگاهم فکر کردم به مریم بگویم امروز به دانشگاه نرود. من آن روز به مادرش گفتم به مریم بگو دانشگاه نرود، دلشوره دارم، نمی‌دانم چرا. مریم از خواب بیدار شد، مادرش به او گفت که بابا می‌گوید دانشگاه نرو، مریم می‌گوید بابا طفلک چه می داند که من امروز آخرین امتحان دانشگاهم است... یک روسری سبز می‌بندد به سرش آن روز و می‌رود به خیابان...»
‏⁧ #مریم_سودبر ⁩ در گوشه‌ای از خیابان کنار دوستانش ایستاده، او به همراه دوستش شیرین با حیرت صحنه‌های کتک‌خوردن مردم را نگاه می‌کنند، حالا دیگر مأموران ضد و شورش نیز در کنار لباس شخصی‌ها به جمعیت معترض حمله می‌کنند و آن‌هایی را که از چپ و راست‌شان در می‌روند با باتوم می‌زنند.
‏مریم پیش می‌دود و چند لباس شخصی باتوم به دست با باتوم‌هایی که در آسمان می‌چرخانند پشت سرش می‌دوند. جمعیت نیز یک صدا شعار سر می‌دهد.
‏شیرین می‌گوید تا پیش مریم برسم ،برسر مریم شاید ده شربه زدند، مریم با دو دستش محکم سرش را گرفته بود دوستانش می‌خواهند او را به بیمارستان منتقل کنند. اما گفتند «بیمارستان‌ها امن نیست، بعدش او را زندانی می‌کنند».
‏مریم به شیرین می‌گوید که کمی سرم سنگین شده اما می‌توانم راه بروم. او با همراهی دوستانش به خانه برمی‌گردد ولی ترجیح می‌دهد به خانواده‌اش هیچ نگوید و آنها را نگران نکند. حالا دوستانش نگرانند اما خانواده‌اش آرام گرفته‌اند که او به خانه برگشته است. همزمان تلویزیون‌های سراسر جهان خبر مرگ دختر ۲۶ ساله ایرانی به نام ندا آقاسلطان را مخابره می‌کنند. مریم به اتاقش می‌رود. اصغر سودبر، پدر مریم در گفت‌وگویی که بعد از سه سال سکوت مطلق این خانواده با او داشته‌ام، می‌گوید، دخترم شب ۳۰ خرداد وقتی به خانه برگشت با ما حرفی نزد و به اتاقش رفت اما دیگر بیرون نیامد:
‏«داداش مریم یکهو متوجه می‌شود ساعت سه صبح است ولی مریم هنوز چراغ اتاقش را خاموش نکرده، با خودش می‌گوید مریم برای چه هنوز بیدار است، با خودش می‌گوید وقتی می‌خواهم بروم آب بخورم حتماً یک سر به مریم می‌زنم، اما هی “بلند می‌شوم، بلند می‌شوم” می‌کند تا اینکه می‌بیند ساعت نزدیک چهار، است و چراغ همچنان روشن است، مریم در همان اتاق خودش در خلوت می‌میرد.»
‏⁧ #علیه_فراموشی
🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
🔥11🤬87🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شبنامه‌ای در تهران چهاردانگه


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏15👍3
جمهوری اسلامی نه تنها رسانه‌هایش بلکه عالی‌ترین قرارگاه جنگ نیروهای مسلح قرارگاه خاتم الانبیا و نیروی دریایی سپاه در بیانیه‌ای خبر از مسدود شدن فوری تنگه هرمز داد ،در حالی که اینچنین نبود و تردد در تنگه هرمز برقرار بود .
کمی بعدتر خبر از کناره گیری از مذاکرات در ژنو دادند که باز اینچنین نبود و با تمام توان تیم در حال مذاکره بود .
این دروغها برای جمهوری اسلامی عادی ترین راه و روش است .

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍15🔥41
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جی دی ونس:
همانطور که ترامپ گفت، گاهی اوقات این آتش‌بس‌ها به این معنی است که شما کمی کمتر تیراندازی می‌کنید.
اما ما می‌خواستیم مطمئن شویم که هماهنگی مناسبی برقرار شده است تا اگر تیراندازی صورت گرفت، اگر حزب‌الله به اسرائیل شلیک کرد، یا اگر اسرائیل پاسخ داد، ما واقعاً با یکدیگر صحبت کنیم و بفهمیم چگونه تیراندازی را متوقف کنیم.

🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
4👍4🤬3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جی دی ونس:

ما می‌خواستیم سازوکاری برای باز نگه داشتن تنگه هرمز ایجاد کنیم. این تنگه باز است.

ما می‌خواستیم مطمئن شویم که سازوکاری ایجاد کرده‌ایم تا مطمئن شویم وقتی درگیری‌هایی ناگزیر پیش می‌آید، می‌توانیم از آنها عبور کنیم.

🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬6👍41🤔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک پیروزی دیگر برای جمهوری اسلامی !
جی دی ونس:
ایرانی‌ها موافقت کرده‌اند که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کشورشان بازگردانند.

🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬7👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تائید صداقت جمهوری اسلامی ؛ پیروزی دیگر !
جی دی ونس:
ایرانی‌ها تهدید به ترک جلسه کردند، یا حداقل در رسانه‌های اجتماعی برای مردمشان اینگونه گفتندکه تهدیدهایی مبنی بر ترک جلسه وجود دارد.
واقعیت اما «آنها جلسه را ترک نکردند» (با پوزخند)

🔗 Amir Farshad EBRAHIMI (@Goftaniha)

📲🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍9🤬5😢1
حمید شریفی متولد ۱ تیر ۶۶ در شهرستان فریدن اصفهان و ساکن زینبیه ارزنون بود.
کارگر کارخانه و یکی از پر کارترین کارگران بود و همه پرسنل کارخانه به او ارادت خاصی داشتند.
پنج سال بود که ازدواج کرده بودند و در انتظار داشتن فرزند بودند ، سه ماه بود که دختری به زندگی‌شان رنگ داده بود که در اعتراضات #آبان_خونین_۹۸ در مقابل زینبیه اصفهان با سه گلوله جنگی در دم جان سپرد، پیکر #حمید_شریفی مطابق معمول توسط نیروهای امنیتی دزدیده شد ، دوازده روز پیکر او‌ در سردخانه‌ اصفهان نگهداری شد تا خانواده‌اش رضایت دادند که او در تصادف جان باخته اما همزمان ۳۰ میلیون بابت پول گلوله از آنها گرفتند .
اگرچه حکومت از خانواده خواسته بود که علت مرگ را تصادف اعلام کنند اما اجازه برگزاری مراسم به آنها ندادند و حتی شبانه بیلبورد اعلام فوت وی را هم پاره کردند.
#علیه_فراموشی

🌐 irbr.news
🆔 @irbriefing
14🔥5🤬5😢2🕊1
اسماعیل الله‌قلی،متولد ۱ تیر ۱۳۷۰ اهل تهران، ساکن بهارستان (جاده ساوه) بود.
اسماعیل در اولین روز اعتراضات
#آبان_خونین_۹۸ در ۲۵ آبان در حالی که در مقابل مغازه‌اش ایستاده بود با شلیک مستقیم نیروهای وابسته به سپاه در شهرک گلستان، شهرستان بهارستان (جاده‌ساوه) درحالیکه شعار میدهد مورد اصابت از ناحیه سیاهرگ گردن قرار میگیرد و به شهادت رسید.
ماموران لباس شخصی پیکر او را ربودند و هنگامی که خانواده‌اش برای تحویل گیری از پیکر فرزندشان مراجعه کردند، اعلام کردند که باید ۶۰ میلیون پرداخت کنند تا پیکر
#اسماعیل_الله_قلی را تحویل بدهند.
خانواده ناچارا خودروی او‌را فروختند تا توانستند پول سه گلوله‌ای که گردن و قلب او را هدف قرار گرفته بود، بدهند ، اما باز نیروهای امنیتی خانواده را تحت فشار قرار دادند تا فرزندشان را در سکوت و بدون برگزاری هیچ مراسمی در روستای ویان، همدان، خاکسپاری کنند.
#علیه_فراموشی
🌐
irbr.news
🆔
@irbriefing
😢13🤬65🔥1
یک شهروند ناشناس در خیابان‌های ونکوور کانادا به مثابه ارتش یکنفره دادخواه ایران شد!
این فرد با در دست داشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده «در ۲ شب، ۴۰ هزار ایرانی توسط جمهوری اسلامی قتل‌عام شدند» تلاش کرد توجه افکار عمومی را به سرکوب و کشتار گسترده ایرانیان را جلب کند.
#علیه_فراموشی

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
20👏12
برهان منصورنیا متولد ۱ تیر ۷۰ و اهل مریوان است، برهان فارغ‌التحصیل دکترای دامپزشکی #دانشگاه_ارومیه بود، علاوه بر دامپزشکی، به جامعه شناسی و فلسفه هم علاقه داشت و البته یک دوست‌دار محیط زیست فعال بود!
او در جریان
#آبان_خونین_۹۸ در #کرمانشاه با گلوله محافظان امنیت نظام به قتل رسید .
#برهان_منصورنیا روز ۲۵ آبان ‌ماه ۹۸ در کرمانشاه نیروهای یگان ویژه او را از پشت هدف گلوله جنگی قرار می‌دهند، اما زنده می‌ماند و به مدت ۳۴ ساعت با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند تا عاقبت جانش در وضعیتی عجیب ‌سرد و خاموش می‌شود و پیکر تکه‌وپاره‌اش را تحویل خانواده‌اش می‌دهند.
بعد از اصابت گلوله و‌زخمی شدنش و انتقال مردم به بیمارستان چند ساعتی می‌گذرد تا پذیرش شود، حالا خانواده هم مطلع شده و به بیمارستان آمده‌اند و‌ با اعتراض و فریاد بالاخره او‌ پذیرش و‌ پس از گذشت ساعتها او را به اتاق عمل منتقل می‌کنند و عمل وی سه ساعت طول می‌کشد، تا ۲ شب طول می‌کشد، و بعد از آن‌که از اتاق عمل بیرون می‌آید...
یکی از نزدیکان وی آن لحظات را شرح می‌دهد:«حالا آن بازه‌ای که در اتاق عمل بوده، من که از دوستان صمیمی او شنیدم، وضعیت خانواده به شدت وخیم بوده و در آن بازه[زمانی] هشت جنازه را از اتاق عمل می‌آورند بیرون و این‌ها هر بار تا می‌شنوند که این جنازه برهان نبوده و برهان سالم است، می‌میرند و زنده می‌شوند. خیلی شرایط بدی داشته‌اند….ساعت ۲ شب که می‌آورندش بیرون، به طرز عجیبی به جای این‌که به آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه انتقالش بدهند، می‌برندش به بخش. و ایشان را به مدت تقریباً ۸ ساعت در راهرو رها کرده بودند تا این که تختی پیدا شود و ایشان را به بخش منتقل کنند.
بعد از این، ایشان مدتی را در بخش جراحی بیمارستان تحت مراقبت بودند. این می‌گذرد تا روز دوشنبه ۲۷آبان که تقریباً ساعت ۳ عصر می‌بینند وضعیتش دارد خیلی بد می‌شود. وضع دارد وخیم می‌شود و برهان نمی‌تواند دست و پایش را تکان بدهد و بدنش سرد می‌شود و خانواده‌اش به‌شدت نگران می‌شوند که چه اتفاقی دارد می‌افتد.
خونریزی داخلی کرده و در آن بازه‌های آخر، دکترش می‌آید بالای سرش و آن موقع می‌گوید این بیمار باید برود داخل آی‌سی‌یو و مراقبت ویژه. آن شب یکی دو ساعت برهان در کما بوده و تقریباً ساعت ۹ شب جانش را از دست می‌دهد…
#علیه_فراموشی

🌐
irbr.news
🆔
@irbriefing
🔥86🤬2🕊1