@rahenow
566 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
‏تهران عبدل‌آباد ۲۹ آبان

@rahenow 🗿👈
#طنزیمات_ادبی
ای خاک پر صلابت و ای مرز پر گهر
ای مهد علم و دانش و سرچشمه‌ی هنر

دور از تو باد آنکه برایت نخواست خیر
کور آنکه خواست تا تو بیافتی به دردسر

بی سرپرست مانده‌ای و گیرکرده‌ای
زیر لوای ناپدری‌های بی پدر

دایم به خون کشیده تورا زخم پشت زخم
از قادسیه یکسره تا دوره‌ی قجر

بعد از قجر هم البته کم خون نخورده‌ای
نوبت رسید چون به گدایان معتبر

قومی که معتبر شد و غافل شد از خدا
در کاخ پا گذاشت و غافل شد از کپر

بی‌وقفه از وقوع فساد و وفور فقر
در گوشه ‌گوشه‌ی تو به ما می‌رسد خبر

از نیلگون خلیج به ظاهر همیشه فارس
تا چند درصدی که به جا مانده از خزر

با همت جهادی مردان پاک دست
غرب تو کولبر شد و شرق تو سوختبر

شرمنده‌ام که درد تو را حس نکرده‌ام
یا خون نشد دلم اگر از اینهمه شرر

...
از جا بلند می‌شدم و داد می‌زدم
زیر گلوی خویش اگر داشتم جگر

(اظهار عجز پیش ستم‌پیشگان خطاست)
بر تیر خصم سینه‌ی خود می‌کنم سپر

عالی‌جناب از خر قدرت پیاده شو
پایان قصه است نکن سعی بی ثمر

بازنده‌ای شبیه بقیه بزن به چاک
شر را بکن -‌-برادر من-- تا نگشته شر

#حمید_اسماعیلی
@rahenow 🗿👈
🔴 داعش هر شش گل انگلیس به تیم فوتبال خامنه ای رو برعهده گرفت😂
فهرست شرم: کشورهایی که به قطع نامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق بشر ج.ا رای منفی دادند.

ارمنستان🇦🇲
بنگلادش🇧🇩
بلاروس🇧🇾
بولیوی🇧🇴
چین🇨🇳
کوبا🇨🇺
اریتره🇪🇷
هند🇮🇳
اندونزی🇮🇩
عراق🇮🇶
قزاقستان🇰🇿
لبنان🇱🇧

@rahenow 🗿👈
از همین توییت مجری جوان از فرقه ولاییون، بفهمید چه کسانی طرف مشورت رهبری هستند و برای مردم تصمیم می گیرند

پیش بینی چندماه قبل ثابتی از چهره های اصلی رسانه ای نزدیک به جلیلی و مجری شبکه افق مبنی بر رسیدن احتمالی قیمت نفت تا ۱۸۵ دلار در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای و توصیه تلویحی به عدم توافق

امروز نفت به زیر ۸۷ دلار رسید
/تحلیل_زمانه

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#هنگامه_قاضیانی: شاید این آخرین پست من باشد. هر اتفاقی برایم بیفتد در کنار مردمم.

خانم قاضیانی در هفته‌های گذشته پست‌های اعتراضی می‌گذاشته و گفته بود در مقابل بیمارستان دی هم‌ رفته با این ویدیو حضورش در اعتراضات خیابانی را اعلام کرد. 

بعد از انتشار این کلیپ امروز خبر دستگیری دو بازیگر زن هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی رسانه‌ای شد‌.

@rahenow 🗿👈
غلامان دزد و دهقان دزد و خان دزد!
شه و قاضی و شیخ و پاسبان دزد!

تو گویی بر وطن صد سال و اندی
فقط باریده است از آسمان دزد!

#مجید_قابل
@rahenow 🗿👈
شاد و بشاشند مسولان عالی مرتبه
مست خشخاشند مسولان عالی مرتبه

رویه ی نعلینشان از چرم باورهای ماست
جمله کفاشند مسولان عالی مرتبه

یا همه فامیل، یا یار و رفیق و همدمند
مثل داداشند مسولان عالی مرتبه

دیگ کشور چون پر است از شوربای نفت و گاز
طالب آشند مسولان عالی مرتبه

گاه گاهی چون نخود در دیگمان قُل می خورند
نه!  همان ماشند مسولان عالی مرتبه

خانه را جارو نمودند اینچنین با ریش خویش
وه که فراشند مسولان عالی مرتبه

پر کنند از خون خلق و دین و میهن جام را
همچو خفاشند مسولان عالی مرتبه

جیبهاشان پر شده از ارز بانک مرکزی
دزد و کلاشند مسولان عالی مرتبه

سوت های بلبلی با فحش های گل گلی
رند و فحاشند مسولان عالی مرتبه

کاشف گنجند و نفت و مومیایی در زمین
گرم کنکاشند مسولان عالی مرتبه

چون عوض کردند تصویر وطن را در جهان
شبه نقاشند مسولان عالی مرتبه

حیف اگر ایران تهی گردد از این دردانه ها
کاشکی باشند مسولان عالی مرتبه

#منیژه_پورعلی

@rahenow 🗿👈
انتظار حرف خوب از شیخ ناسنجیده است
از توالت بوی خوش هرگز کسی نشنیده است

ورزش اسکی اگر میرفت میشد قهرمان
با دو پای خویش بس که روز و شب  لغزیده است

اتهام خوردن مشروب بر من میزند
《گرچه خود خون یتیم و پیرزن نوشیده است》

از بیاناتش مشخص شد که در ساعات قبل
پا به پای لوتیان شهر آشامیده است

اینهمه مظلوم در اقصا نقاط شهر چیست؟
گر بساط ظلم را از مملکت برچیده است؟

گفت رستم اژدها گر کُشت یک افسانه بود
لیک موسا با عصایش مارها بلعیده است

تا که نور آفتاب حق نتابد روی آن
بر سر طاس خودش عمامه ای پوشیده است

شیخ را از هر طرف دیدیم زیبایی نداشت
زشت چون خاری که در لای و لجن روییده است

#محسن_ایمانی

@rahenow 🗿👈
❗️کیهان نوشته اوکراین امروز به یک کشور جنگ‌زده و درجه چندم تبدیل شده؛ چرا که عرصه سیاست‌ورزی را به زلنسکی دلقک واگذار کرده.

+چقد واژه دلقک برا ما آشناس🤔
📍تا اینجای کار
ما و ژاپن و عربستان، هر سه تامون به حریفامون دو گل زدیم
.
ژاپن دو تا زد به آلمان
عربستان دو تا زد به آرژانتین
ما هم دو تا زدیم به انگلیس

دنیا چشم دیدن موفقیتهای تیمهای آسیایی "خصوصا ما رو "نداره
یه استادی داشتیم که میگفت:

هیچی مثل لقمه حرام آدمو هار نمیکنه



🔹️نوع مصاحبه و گفتار یک فرد سیاسی یا کارآفرین موفق و سالم رو  مقایسه کنید با...
اونهایی که با زدوبند و رانتخواری و نزدیک شدن به کانونهای قدرت توانسته اند ثروتهای افسانه ای به جیب بزنند.


🔹️از پورسانت دور زدن تحریم
🔹️رانت ارز ۴۲۰۰
🔹️زمین خواری
🔹️دکل دزدی
🔹️ زدوبند در گرفتن انواع مجوزهای صرافی و مجوز انحصاری واردات و...تا کار چاق کنی واسه سیاسیون
🔹️رشد کردن با کمک فیلترها و حمایت ها و حذف رقبا بدون اینکه صلاحیتشو داشته باشند .


بعد میبینی دقیقا اینایی هار شدند که لقمه حرام خوردند



🔹️تو کسب و کار و تجارت هم
همین آدمهایی که با زدوبند رشد کردند اتفاقا بیشتر هار شدند
فیگور کارآفرین موفق هم میگیرند.


منشا بسیاری از اعتراضات کشور هم بخاطر وجود همین زالوها و تروریست های اقتصادی است
که از قضا همینا بیشترین توهین ها رو هم به مردم و معترضین می کنند.

@rahenow 🗿👈
صحبتهای احمد خرم وزیر وقت رفاه و ترابری درباره این فرودگاه


برای ساخت فاز 1 فرودگاه با یک شرکت فرانسوی قرارداد منعقد شد.

🔹یکی دو سال بعد از آغاز پروژه و در حالی که کار با کیفیت خوبی هم پیش می‌رفت بالاخره با فشار از بالا این شرکت خارجی را خلع ید کردند و کار ساخت فرودگاه به بنیاد مستضعفان و جانبازان واگذار شد.
مدیرعامل وقت بنیاد محسن رفیق دوست بود.

🔹سال 83 فاز 1 فرودگاه نیمه کاره افتتاح شد.
برای فاز 2 فرودگاه با شرکت اتریشی-ترکیه ای تاو قرارداد منعقد شد قرار بود طی دو سال با 96 میلیون دلار فاز 2 را بسازد.
🔹بنیاد مستضعفان می‌خواست پروژه فازهای دو، سه و چهار فرودگاه امام را نیز در اختیار بگیرد از این رو مقاومت برابر سرمایه‌گذاری خارجی در اینجا شکل گرفت .
روز افتتاح فرودگاه سال 83 سپاه با تانک و نفربر فرودگاه را اشغال کرد و سرمایگذار خارجی را هم بیرون کردند.
🔹حتی اجازه نشستن به هواپیمای مسافربری اماراتی ندادند و با جنگنده میگ 29 هواپیمای مسافربری اماراتی را تا اصفهان اسکورت کردند.
بعدا اعلام کردند "فرهنگ انقلابی "ما در خطر بود که با هوشیاری سپاه این توطئه خنثی شد.

@rahenow 🗿👈
فکر می‌کردید روزی وزیر بهداشت مملکت بیاد تو تلویزیون بگه نیازی به آنتی بیوتیک نیست و برای درمان آنفلوآنزا، دمنوشها و داروهای سنتی بهتر جواب می‌دهد؟!

محسن ماندگاری

@rahenow 🗿👈