@rahenow
565 subscribers
15.8K photos
10.4K videos
352 files
2.92K links
#راه_نو
انسان‌ها تا آگاه نشده‌اند هیچ‌گاه عصیان نمی‌کنند و تا عصیان نکنند نمیتوانند آگاه شوند.
Download Telegram
هر چه فروپاشی یک امپراتوری نزدیک‌تر می‌شود، قوانین آن احمقانه‌تر می‌شود.

#مارکوس_تولیوس_سیسرو

@rahenow 🗿👈
دنبال وکیلی نباش که با قانون آشنا باشه؛دنبال وکیلی باش با قاضی آشنا باشه

این جمله از «محمود سعدانی» طنزپرداز مصری است.
سادات که بعد از عبدالناصر رئیس جمهور شد زندانیش کرد چون در طعنه به او گفته بود:
زمان اون قبلی از ترس می‌مردیم، زمان این یکی کم مانده از خنده بمیریم.
سادات از او خواست از سخره‌‌ی دولت دست بردارد.
پاسخ داد:
مضحکه‌ را شما تولید می‌کنید ما فقط بازگو می‌کنیم.
در رمانش (حمارالشرق) جمله‌‌ای دارد که؛ در جوامع ما وقتی معترض باشی بی‌بروبرگرد یکی از این سه‌چیز را از دست می‌دهی؛ یا شغلت را یا آزادی‌ات را یا زندگی و در بیشتر موارد هر سه را.
دهه‌ی‌۶۰رسم بود احزاب برای خود نام‌های اختصاری انتخاب می‌کردند او همزمان که در زندان بود اثر طنز خود [زمش] را به عنوان مانیفست حزبش نوشت. او به نوعی مرامنامه‌ احزاب مصری را به سخره گرفت؛ (زمش) به اختصار، یعنی اینجا برای بقای حزب و منافعت باید چشم بر فجایع کشورت ببندی
در «الولدالشقی» که اتوبیوگرافی اوست می‌گوید:
در تبعید که بودم فهمیدم؛
هر چه صدای سرودهای ملی بلندتر شود، شکست‌ها بیشتر شده
و هرچه رهبران را بیشتر بستایند، مردم در ذلت بیشتری دفن شده‌اند.

@rahenow 🗿👈
مردم اسير سرگذشت شخصی‌شانند. همه اعتقاد دارند هدف اين زندگی پيروی از يک برنامه است. کسی از خودش نمی‌پرسد که آيا اين برنامه خود اوست يا شخص ديگری آن را برايش ريخته. تجربه کسب می‌کنند، خاطره می‌اندوزند، مال جمع می‌کنند و نظرات ديگران را بر دوش می‌کشند که سنگين‌تر از حد توان آنهاست. بنابراين روياهای خودشان را از ياد می‌برند.

#پائولو_کوئلیو
از کتاب " زهیر "

@rahenow 🗿👈
زمستان سخت!

خبر ازمقاماتِ بالا رسید
که در غرب روز مبادا رسید

همانگونه که پیشگو گفته بود
زمستانِ سختِ اروپا رسید

بگو غربیان فکر هیزم کنند
دمای هوا تا به مِنها رسید

ولی انتظارات برعکس شد
خساراتِ آنجا به اینجا رسید!

تمامِ اروپا که قندیل بست
نوکِ چند قندیل تا ما رسید!

در این ماجرا گاز ما قطع شد
به صد جایمان سوزِ سرما رسید

اروپا که یخ زد، در این مملکت
تورم به سرحدِ اعلا رسید!

به آن جمعِ هیزم‌کشِ کودمغز!
بگو دودِ هیزم به ماها رسید

به کُفّارِ غربی دوصد عشق و حال
به ما کُمپلکسِ بلایا رسید!

به لطفِ عزیزانِ خرنعل‌کُن
لگد زد به ما هر کسی تا رسید

میانِ چپ و راست دعوا که شد
عموماً به ما فحشِ دعوا رسید!

خلاصه سرِ سفرهٔ انقلاب
به جز ما به هر پاپَتی جا رسید!

فقط حکمِ جان کندنِ ملت است
که با دستِ دولت به امضا رسید

خدایا به ایرانیان رحم کن
زمستان به هرجای دنیا رسید..

#شروین_سلیمانی
@rahenow 🗿👈
وآنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد!

🔹سمت راست - صادرات بانویی تاثیرگذار که برایش هزینه شده بود.
🔹سمت چپ - واردات بانویی تاثیرگذار با صرف هزینه.
@rahenow 🗿👈
دزدِ طلا گریخت ولی دزدِ گیوه نه!
دردا که در گلویِ گذر، پاسبان یکی‌ست...

#حسین_جنتی

@rahenow 🗿👈
واکنش عبدالرضا داوری «فعال رسانه‌ای اصولگرا» به اخراج مادر کیان پیرفلک از محل کارش:
ساواک هم از این کارها نمی‌کرد.

شهید مطهری بارها زندان ساواک رفته بود.
وقتی از زندان برمیگشت، دوباره میرفت دانشگاه تهران به تدریس ادامه میداد و حقوقش رو هم میگرفت.
شما روی ساواک و پهلوی رو هم سفید کردید.

محسن بیات‌زنجانی

@rahenow 🗿👈
میدونید چرا هیچ موج اعتراضی در فضای مجازی برای گرانی گوشت قرمز شکل نگرفت؟
چون از سبد بخش زیادی از خانوارها حذف شده و گرون شدنش دیگه لمس نمیشه
البته مخبر هم دیگه نمیره توی بازار بچرخه
صدا و سیما هم نمیره فروشگاه حساب کنه با اون یارانه چند ماه پیش، الان چه سبدی رو میشه جمع کرد.

@rahenow 🗿👈
♻️حکایت بازدید سر زده از غرفه های نمایشگاه



روزی ‏پوتین و همسرش هنگام افتتاح یک مرکز بزرگ تجاری در مسکو، وارد بخش‌ فروش گوشت آن مرکز می شوند
.
پوتین که بخش مذکور را بسیار تمیز و مرتب دیده بود؛ با محافظین خود به سمت غرفه قصابی رفته، شروع به صحبت با قصاب می کند
.
❗️پوتین: گوشت های گاو و گوسفند بد نیستند، کارها چطور پیش میره؟
▪️‏قصاب: در مجموع خوب است اما امروز حتی یک کیلو هم نتونستم بفروشم!
❗️پوتین: -چرا؟
▪️قصاب: چون شما از اینجا بازدید داشتید، از ورود مشتری به بازار ممانعت به عمل آمد...
❗️پوتین: -در این صورت من از تو گوشت می خرم! پس ۴ کیلو گوشت می تونی به من بدهی!؟
▪️قصاب: نه، نمی تونم، بفروشم!
❗️پوتین  برای چی نمی تونی بفروشی؟!
▪️‏قصاب: گفتند؛ شما می آیید، تمام چاقوهای ما را جمع کردند!
❗️رئیس جمهور: چاقو هم نباشه، می شه. این تکه گوشت رو به من بده!
▪️قصاب: باز هم نمی تونم بفروشم!
❗️رئیس جمهور: دوباره چی شد؟ چرا نمی فروشی؟!
▪️قصاب: چون که من قصاب نیستم! بلکه یک افسر از بخش امنیت، در پلیس حفاظت ریاست جمهوری هستم.
❗️‏رئیس جمهور با عصبانیت می گوید: برو فرمانده ات رو صدا کن!
▪️قصاب: اونا هاش اون جاست، تو غرفه ماهی فروشی داره ماهی می فروشه...

@rahenow 🗿👈
همیشه در قلب من!
_فراموشت نمی‌کنیم


@rahenow 🗿👈
قبله، حلقه چشم مستت!

@rahenow 🗿👈
انتقام هارد!


@rahenow 🗿👈
مدیریت زلزله و تبدیل شر به خیر

خدایا؛
شراب کهنه را از خم بیاور
خوشی را در دل مردم بیاور

نه اینکه زلزله اصلاً نیاور
بیاور؛ منتها در قم بیاور 😍

#حسن_شاه_رجب

کروکی دقیق محل جهت محکم کاری👆 😜
@rahenow 🗿👈
یکی از جالب توجه ترین اعداد بودجه در زمینه خودرو در سال آینده مالیات بر نقل و انتقال خودرو با ۲۳۵ % افزایش و مالیات شماره گذاری خودرو با یک جهش ۴۰۳% است

با توجه به عدم برآورد جهش قابل توجه در تولید خودرو و احتمال کاهش معاملات بدلیل افزایش نرخها این حد از افزایش برآرود درآمدهای مالیاتی نشان از احتمال حداقل چهار برابر شدن مالیات در بخش شماره گذاری و دو برابری در نقل و انتقال است

خدا سایه این مردم را از سر این کشور کم نکند - فعلا زحمت خرج مملکت با مردم عزیز است ...

@rahenow 🗿👈
اشتباه بزرگ و اساسی افرادِ طبقات عالیِ رنسانسِ کذائی، این بود که بجای ادامه هنر گذشته که از شعور دینی برخواسته بود، هنر بی ارزش را گذاشتند که هدفی جز لذت نداشت.

آنها هنری را ارزش نهادند و تشویق کردند که به هیچوجه شایستگی آن ارزش و تشویق را نداشت.

هنر در جامعه ما تا آن حد تباه شده است که هنرِ بد، نه تنها خوب به شمار می‌اید، بلکه مفهوم خود هنر نیز از میان رفته است.

#لئو_تولستوی
از کتاب " هنرچیست؟

@rahenow 🗿👈
مردم زلزله‌زده بی‌پناه رها شده‌اند، مثل همه این سال‌ها که مردم و منافع ملی برای حکومت اهمیتی نداشته‌است؛ به‌جای اینکه برای مردم عزیز «خوی» ماشین آب‌پاش، باتون و نیروی یگان ویژه بفرستید تا سرکوب بر امداد و نجات اولویت یابد، حداقل لوازم زیست اولیه را بفرستید تا مردم از گرسنگی، یخ‌زدگی و بی‌پناهی نمیرند.

این وظیفه حکومت است که رنج مردم را التیام دهد، شما نه تنها مرهم نیستید که درد و رنج مضاعفید برای مردم و ایران، باید پول بیت‌المال را برای مردم آسیب‌دیده و زلزله‌زده هزینه کنید، نه برای زیاده‌خواهی‌هایتان. شما خدمتگزار مردم هستید، به‌جای بازداشت زلزله‌زدگان، سربه‌زیر و شرمسار از عملکردتان به حرف‌ها و دردهایشان گوش دهید.

طرح از فهیم کارتون

Hosseinronaghi
@rahenow 🗿👈
🔴  عباس عبدی: چشم اندازی برای حل مشکلات نیست؛ با نوعی یکدندگی روبرو هستیم

عباس عبدی در روزنامه اعتماد به 3 موضوع جدی در شرایط حاضر پرداخته است.

وی نوشته است:

۱- اقتصاد؛ تورم و فقر
۲- سیاست خارجی؛ تنوع مشکلات و تنش‌ها
۳- سیاست داخلی؛ عدم تفاهم

سکوت یا شکسته و بسته حرف زدن مشکلی را حل نمی‌کند. این وظیفه همه ما است که در برابر خطاها و ضعف‌ها سکوت نکنیم و نظرات اصلاحی خود را بدهیم. این رفتار شکنندگی را بیشتر می‌کند. با این نیروهای مدیریتی، با این رسانه ناکارآمد، با این شکاف سیاسی و نبود چشم‌انداز، راه به جایی برده نخواهد شد. این‌گونه یکدندگی در برابر وضعیت جاری شکننده است و هر لحظه آبستن رویدادی است. باید ثبات و پایداری را جایگزین آن کرد.
خود دانید.

@rahenow 🗿👈
«کاپیتولاسیونی جهت غارت تمام و کمال ایران»

مصوبهٔ اخیر سران قوا! که خود مجموعه ای من درآوردی و غیرقانونی جهت دور زدن قانون اساسی و به استهزاء گرفتن سایر سازوکارهای قانونی برای رسمیت بخشیدن به امیال ملوکانه و قانون ستیز حاکمیت است! مصوبه ای شرم آورتر از کاپیتولاسیونی است که طرح آن در اوایل دهه ۴۰ طوفانی از مخالفت فقهایی را در پی داشت که بعداً همه کارهٔ همین نظام شدند و هر آنچه در آنزمان حرام بود را برای خویش حلال و گوارا دانستند!
همان آقایانی که گفتند؛ همین اوقاف را به ما بدهید تا مملکت را در شئون مختلف به بهترین شکل ممکن اداره کنیم و اگر نتوانستیم بعد از ده تا پانزده سال بیرونمان کنید!

۴۴ سال است کل مملکت را با تمام منابع و سرمایه هایش در دست گرفته اند و متأسفانه مفاسد و بی کفایتی هایشان کار را بدانجا رسانده که ضمن انزوای کامل بین المللی ایران و نمایش چهره ای بغایت خشن و بداخلاق در دنیا و تحمیل فقر و فروپاشی اقتصادی برگُرده اکثریت جامعه، کار به جایی رسیده که برای جبران کسری های ناشی از چپاولها، تحریم ها و تداوم تقابل با دنیا، بجای تجدید نظر در سیاستگذاری های غلط تمام این سالها و صرفه جویی جدّی در بودجه دستگاهای ریز و درشت کشور و حذف انبوه بودجه خواران بی خاصیت، پایش را بیخ گلوی ملت گذاشته و ضمن تحمیل تورم بی‌سابقه در تاریخ ایران، افزایش مالیات ها و فشار همه جانبه بر مردم، مصوبه شرم آوری را گذرانده‌اند تا همانند غارتی که تحت عنوان خصوصی‌سازی به راه انداختند و نور چشمی هایشان را با رانت های نجومی مواجه ساختند، الآن هم تحت ریاست محمد مخبری که باید حساب وعده ها و عملکرد فاجعه بارش در بحث واکسن کرونا و به کشتن دادن دهها هزار نفر از هموطنان را پس میداد ولی چون مهرهٔ دلخواه رهبری بوده، بدون هیچگونه سابقه ای در دولت و رزومه قابل دفاعی از نمایش توانمندی ها به معاون اولی ریاست جمهوری رسید و امروزه نیز علیرغم حرف و حدیث‌های فراوانی که از مفاسد پیدا و پنهان چنین عنصر معلوم الحالی به گوش میرسد به ریاست کمیته ۷ نفره ای منصوب میشود تا ضمن مصونیت قضایی!! مابقی ثروت ملی این مردم و نسل‌های بعدی را بصورت قلمبه در جیب الیگارشی های فاسد شکل گرفته حول حاکمیت بریزد و همچنانکه حتی آب و هوای آیندگان را هم نابود کردند، در اینجا نیز باقیمانده اموال دولتی را بنحوی دود کنند که با مصوبهٔ باصطلاح «مولدسازی»!! ضمن «تعلیق» تمام قوانین موضوعه ای!! که ممکن است در راه اقدامات این هیئت مشکل سازی کند هر صدای اعتراضِ بیداری را نیز بعنوان مجرمِ مزاحم!! به اشد مجازات رسانده و مصون از هرگونه پاسخگویی باشد!!

حقیقتاً مانده ام که اینها مردم را چه فرض کرده اند و قرار است مفاسد این بی حیاترین حاکمیت یکدستی که مجموعهٔ اقدامات تخریبی اش از هزاران صدام و مغول! در دشمنی و حملهٔ مستقیم به ایران خسارت‌بارتر بوده تا کجا ادامه یابد؟
آهای به اصطلاح خواص جامعه!
آهای مردم به خواب رفته!
آهای علماء و روحانیونی که برای هیچ، آسمان را به زمین می دوختید
آهای دلسوزان و غیرتمندانی که خود را مدیون ایران، نسل های موجود و فرزندان آیندهٔ خود  میدانید
کجایید؟ که این جماعت فاسد، بنا گذاشته به اسم مبارزه با استکبار و دنیای غرب! تمام هستی مان را نابود نموده و اگر هر چه زودتر بخود نیائیم هیچ اثری از عزت ایران و ایرانیان باقی نگذارد.

اصفهان اکبر دانش سرارودی ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

@rahenow 🗿👈
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
به انرژی(گاز و بنزین و برق و آب  و ...) که می رسند پای دلار را وسط می کشند و منت ارزان بودن انرژی در ایران را بر سر مردم می گذارند
اما هرگاه می‌پرسیم چرا حقوق و دستمزد را با نرخ دلار قیاس نمی کنید، سکوت می کنند!

علتش را ببینید و بشنوید...

✍️کشکیات

@rahenow 🗿👈
به نامِ ⁧ #مولدسازی⁩ و «کوچک‌سازی دولت» و به‌کامِ تئوریِ «خَلْقِ جمهوریتِ پوک» برای «تجمیعِ تام‌وتمامِ قدرت»؟

‏ضربه‌ی بعدی بر «جنازه‌ی جمهوریت» چه خواهد بود؟

‏احیای نخست‌وزیری؟

‏«شاید» که نه! از نظر من، یقیناً و تحقیقاً ! که این پازل، تنها با «احیای نخست‌وزیری» تکمیل می‌شود.

🔻مصطفی فقیهی

@rahenow 🗿👈