Forwarded from گفتوشنود
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ایدئولوژی مذهبی، هنگامی که به شکل افراطی و مطلقگرایانه دنبال میشود، به جای تعالی انسان و گسترش اخلاق، میتواند به ابزاری برای سلطه، حذف و خشونت بدل شود.
پایبندی کورکورانه به چنین ایدئولوژیهایی، بهویژه هنگامی که انسانیت و کرامت فردی را فدای "حقیقت مطلق" خودساخته میکنند، منجر به توجیه رفتارهای غیرانسانی به نام مقدسترین مفاهیم میشود.
اینگونه تفکر افراطی، به جای اینکه دین را در خدمت انسان قرار دهد، انسان را قربانی دین میسازد و در نهایت نه تنها اخلاق را تضعیف میکند، بلکه بنیانهای انسانیت را نیز از میان میبرد.
#حکومت_ایدئولوژیک #کرامت_انسانی #اخلاق #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
پایبندی کورکورانه به چنین ایدئولوژیهایی، بهویژه هنگامی که انسانیت و کرامت فردی را فدای "حقیقت مطلق" خودساخته میکنند، منجر به توجیه رفتارهای غیرانسانی به نام مقدسترین مفاهیم میشود.
اینگونه تفکر افراطی، به جای اینکه دین را در خدمت انسان قرار دهد، انسان را قربانی دین میسازد و در نهایت نه تنها اخلاق را تضعیف میکند، بلکه بنیانهای انسانیت را نیز از میان میبرد.
#حکومت_ایدئولوژیک #کرامت_انسانی #اخلاق #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
👍14❤4🕊2💔2😍1
Forwarded from گفتوشنود
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ویدئویی از مراسم سنتی عزاداری محرم در حسینیه معتمدی بندر گناوه در استان بوشهر منتشر شده است که کاربران شبکههای اجتماعی اشعار این نوحه را مرتبط با جانباختگان دیماه دانستند.
عزاداران در این هیئت با نوحه «از جان تازه جوان جاویدان ملک گران…گلباران نعش جوان» به سینهزنی پرداختند.
آهنگ، تنظیم و اجرا: سیدرضاسجادی
شعر:عادل آبرخت
#مداحی #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
عزاداران در این هیئت با نوحه «از جان تازه جوان جاویدان ملک گران…گلباران نعش جوان» به سینهزنی پرداختند.
آهنگ، تنظیم و اجرا: سیدرضاسجادی
شعر:عادل آبرخت
#مداحی #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
❤22💔3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادر جاویدنام بامشاد سلیمان خانی، در شب عاشورا به یاد فرزندش و همه جاویدنامان نبور مینوازد.
او ضمن انتشار این ویدیو نوشت:
حالِ خونیندلان که گوید باز
وز فلک خونِ خم که جوید باز
جز فُلاطونِ خمنشینِ شراب
سرِّ حکمت به ما که گوید باز
شرمش از چشم میپرستان باد
نرگسِ مست اگر بروید باز
هر که چون لاله کاسهگردان شد
زین جفا رخ به خون بشوید باز
نگشاید دلم چو غنچه اگر
ساغری از لبش نبوید باز
گردِ بیتالحرامِ خم حافظ
گر نمیرد به سر ببوید باز
تنبور نوازی در شام غریبان به یاد تمام جاویدنامانی که غریبانه کوچ کردند.
@zeinab_soleimankhani
بامشاد سلیمانخانی دانشجوی رشتە مکانیک ۲۱ سالە اهل آبدانان کە بەخاطر شغل پدر در شهرستان دهلران زندگی میکرد، روز سوم خرداد ۱۴۰۱، پس از آزادی از بازداشتگاه، با علائم سردرد شدید بە خانە برمیگردد، نیمهشب حالش بد میشود، او را به بیمارستان میبرند و در نهایت هفتم خرداد ماه به طور مشکوکی جان خود را از دست میدهد.
طبق گفتە نزدیکان خانوادە سلیمانخانی، بامشاد مدتها دارای گرایشات سیاسی بودە و علنا در فضای مجازی مجموعە پست و استوریهایی را در نقد حاکمیت بە اشتراک گذاشتە و چندین بار نیز از طرف نیروهای امنیتی اخطار شدید گرفتە است
#بامشاد_سلیمانخانی
@Tavaana_TavaanaTech
مادر جاویدنام بامشاد سلیمان خانی، در شب عاشورا به یاد فرزندش و همه جاویدنامان نبور مینوازد.
او ضمن انتشار این ویدیو نوشت:
حالِ خونیندلان که گوید باز
وز فلک خونِ خم که جوید باز
جز فُلاطونِ خمنشینِ شراب
سرِّ حکمت به ما که گوید باز
شرمش از چشم میپرستان باد
نرگسِ مست اگر بروید باز
هر که چون لاله کاسهگردان شد
زین جفا رخ به خون بشوید باز
نگشاید دلم چو غنچه اگر
ساغری از لبش نبوید باز
گردِ بیتالحرامِ خم حافظ
گر نمیرد به سر ببوید باز
تنبور نوازی در شام غریبان به یاد تمام جاویدنامانی که غریبانه کوچ کردند.
@zeinab_soleimankhani
بامشاد سلیمانخانی دانشجوی رشتە مکانیک ۲۱ سالە اهل آبدانان کە بەخاطر شغل پدر در شهرستان دهلران زندگی میکرد، روز سوم خرداد ۱۴۰۱، پس از آزادی از بازداشتگاه، با علائم سردرد شدید بە خانە برمیگردد، نیمهشب حالش بد میشود، او را به بیمارستان میبرند و در نهایت هفتم خرداد ماه به طور مشکوکی جان خود را از دست میدهد.
طبق گفتە نزدیکان خانوادە سلیمانخانی، بامشاد مدتها دارای گرایشات سیاسی بودە و علنا در فضای مجازی مجموعە پست و استوریهایی را در نقد حاکمیت بە اشتراک گذاشتە و چندین بار نیز از طرف نیروهای امنیتی اخطار شدید گرفتە است
#بامشاد_سلیمانخانی
@Tavaana_TavaanaTech
💔36❤8🕊2
امروز، ۲۶ ژوئن، روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه و مبارزه با شکنجه است، شکنجه، در هر شکل و با هر توجیهی، نقض آشکار کرامت انسانی و حقوق بنیادین انسانهاست.
در جمهوری اسلامی شکنجه و فشارهای جسمی و روانی همچنان یکی از ابزارهای سرکوب به شمار میرود؛ از اعترافات اجباری و سلول انفرادی گرفته تا محرومیت از درمان، تهدید خانوادهها و آزار زندانیان. یادآوری رنج قربانیان شکنجه، همزمان یادآوری مسئولیت ما در دفاع از کرامت انسانی، عدالت و پایان دادن به مصونیت عاملان این نقضهاست.
امروز در کنار بازماندگان و قربانیان شکنجه میایستیم و بر حق هر انسان برای زندگی بدون ترس، خشونت و تحقیر تأکید میکنیم.
طرح از بهنام محمدی
#شکنجه
#زندان
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
در جمهوری اسلامی شکنجه و فشارهای جسمی و روانی همچنان یکی از ابزارهای سرکوب به شمار میرود؛ از اعترافات اجباری و سلول انفرادی گرفته تا محرومیت از درمان، تهدید خانوادهها و آزار زندانیان. یادآوری رنج قربانیان شکنجه، همزمان یادآوری مسئولیت ما در دفاع از کرامت انسانی، عدالت و پایان دادن به مصونیت عاملان این نقضهاست.
امروز در کنار بازماندگان و قربانیان شکنجه میایستیم و بر حق هر انسان برای زندگی بدون ترس، خشونت و تحقیر تأکید میکنیم.
طرح از بهنام محمدی
#شکنجه
#زندان
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
🕊10❤2
در روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه و مبارزه با شکنجه، یادآوری وضعیت فاطمه سپهری، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیلآباد مشهد، اهمیت ویژهای دارد؛ زنی که سالهاست به دلیل بیان مسالمتآمیز دیدگاههایش تحت فشار قرار گرفته و حتی پس از جراحی قلب باز و نیاز به مراقبتهای درمانی، بار دیگر به زندان بازگردانده شد.
فاطمه سپهری، از امضاکنندگان بیانیه ۱۴، از چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ در اعتراض به «توهین، آزار و رفتارهای صورتگرفته در زندان وکیلآباد مشهد» دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.
خانواده او پس از ملاقات روز دوم تیرماه، نسبت به وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کردهاند. به گفته علی سپهری، برادر او، تنها اقدام مسئولان زندان در این مدت انتقال روزانه فاطمه سپهری به بهداری و تزریق سرم قندی بوده است.
خانواده این زندانی سیاسی اعلام کردهاند که با وجود پیگیریهای مکرر برای توقف اجرای حکم یا اعطای مرخصی درمانی، تاکنون هیچیک از مسئولان به این درخواستها پاسخ ندادهاند.
#فاطمه_سپهری
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
فاطمه سپهری، از امضاکنندگان بیانیه ۱۴، از چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ در اعتراض به «توهین، آزار و رفتارهای صورتگرفته در زندان وکیلآباد مشهد» دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.
خانواده او پس از ملاقات روز دوم تیرماه، نسبت به وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کردهاند. به گفته علی سپهری، برادر او، تنها اقدام مسئولان زندان در این مدت انتقال روزانه فاطمه سپهری به بهداری و تزریق سرم قندی بوده است.
خانواده این زندانی سیاسی اعلام کردهاند که با وجود پیگیریهای مکرر برای توقف اجرای حکم یا اعطای مرخصی درمانی، تاکنون هیچیک از مسئولان به این درخواستها پاسخ ندادهاند.
#فاطمه_سپهری
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
❤16💔9