Forwarded from گفتوشنود
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ویدئویی از مراسم سنتی عزاداری محرم در حسینیه معتمدی بندر گناوه در استان بوشهر منتشر شده است که کاربران شبکههای اجتماعی اشعار این نوحه را مرتبط با جانباختگان دیماه دانستند.
عزاداران در این هیئت با نوحه «از جان تازه جوان جاویدان ملک گران…گلباران نعش جوان» به سینهزنی پرداختند.
آهنگ، تنظیم و اجرا: سیدرضاسجادی
شعر:عادل آبرخت
#مداحی #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
عزاداران در این هیئت با نوحه «از جان تازه جوان جاویدان ملک گران…گلباران نعش جوان» به سینهزنی پرداختند.
آهنگ، تنظیم و اجرا: سیدرضاسجادی
شعر:عادل آبرخت
#مداحی #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
❤25💔4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادر جاویدنام بامشاد سلیمان خانی، در شب عاشورا به یاد فرزندش و همه جاویدنامان نبور مینوازد.
او ضمن انتشار این ویدیو نوشت:
حالِ خونیندلان که گوید باز
وز فلک خونِ خم که جوید باز
جز فُلاطونِ خمنشینِ شراب
سرِّ حکمت به ما که گوید باز
شرمش از چشم میپرستان باد
نرگسِ مست اگر بروید باز
هر که چون لاله کاسهگردان شد
زین جفا رخ به خون بشوید باز
نگشاید دلم چو غنچه اگر
ساغری از لبش نبوید باز
گردِ بیتالحرامِ خم حافظ
گر نمیرد به سر ببوید باز
تنبور نوازی در شام غریبان به یاد تمام جاویدنامانی که غریبانه کوچ کردند.
@zeinab_soleimankhani
بامشاد سلیمانخانی دانشجوی رشتە مکانیک ۲۱ سالە اهل آبدانان کە بەخاطر شغل پدر در شهرستان دهلران زندگی میکرد، روز سوم خرداد ۱۴۰۱، پس از آزادی از بازداشتگاه، با علائم سردرد شدید بە خانە برمیگردد، نیمهشب حالش بد میشود، او را به بیمارستان میبرند و در نهایت هفتم خرداد ماه به طور مشکوکی جان خود را از دست میدهد.
طبق گفتە نزدیکان خانوادە سلیمانخانی، بامشاد مدتها دارای گرایشات سیاسی بودە و علنا در فضای مجازی مجموعە پست و استوریهایی را در نقد حاکمیت بە اشتراک گذاشتە و چندین بار نیز از طرف نیروهای امنیتی اخطار شدید گرفتە است
#بامشاد_سلیمانخانی
@Tavaana_TavaanaTech
مادر جاویدنام بامشاد سلیمان خانی، در شب عاشورا به یاد فرزندش و همه جاویدنامان نبور مینوازد.
او ضمن انتشار این ویدیو نوشت:
حالِ خونیندلان که گوید باز
وز فلک خونِ خم که جوید باز
جز فُلاطونِ خمنشینِ شراب
سرِّ حکمت به ما که گوید باز
شرمش از چشم میپرستان باد
نرگسِ مست اگر بروید باز
هر که چون لاله کاسهگردان شد
زین جفا رخ به خون بشوید باز
نگشاید دلم چو غنچه اگر
ساغری از لبش نبوید باز
گردِ بیتالحرامِ خم حافظ
گر نمیرد به سر ببوید باز
تنبور نوازی در شام غریبان به یاد تمام جاویدنامانی که غریبانه کوچ کردند.
@zeinab_soleimankhani
بامشاد سلیمانخانی دانشجوی رشتە مکانیک ۲۱ سالە اهل آبدانان کە بەخاطر شغل پدر در شهرستان دهلران زندگی میکرد، روز سوم خرداد ۱۴۰۱، پس از آزادی از بازداشتگاه، با علائم سردرد شدید بە خانە برمیگردد، نیمهشب حالش بد میشود، او را به بیمارستان میبرند و در نهایت هفتم خرداد ماه به طور مشکوکی جان خود را از دست میدهد.
طبق گفتە نزدیکان خانوادە سلیمانخانی، بامشاد مدتها دارای گرایشات سیاسی بودە و علنا در فضای مجازی مجموعە پست و استوریهایی را در نقد حاکمیت بە اشتراک گذاشتە و چندین بار نیز از طرف نیروهای امنیتی اخطار شدید گرفتە است
#بامشاد_سلیمانخانی
@Tavaana_TavaanaTech
💔42❤9🕊3
امروز، ۲۶ ژوئن، روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه و مبارزه با شکنجه است، شکنجه، در هر شکل و با هر توجیهی، نقض آشکار کرامت انسانی و حقوق بنیادین انسانهاست.
در جمهوری اسلامی شکنجه و فشارهای جسمی و روانی همچنان یکی از ابزارهای سرکوب به شمار میرود؛ از اعترافات اجباری و سلول انفرادی گرفته تا محرومیت از درمان، تهدید خانوادهها و آزار زندانیان. یادآوری رنج قربانیان شکنجه، همزمان یادآوری مسئولیت ما در دفاع از کرامت انسانی، عدالت و پایان دادن به مصونیت عاملان این نقضهاست.
امروز در کنار بازماندگان و قربانیان شکنجه میایستیم و بر حق هر انسان برای زندگی بدون ترس، خشونت و تحقیر تأکید میکنیم.
طرح از بهنام محمدی
#شکنجه
#زندان
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
در جمهوری اسلامی شکنجه و فشارهای جسمی و روانی همچنان یکی از ابزارهای سرکوب به شمار میرود؛ از اعترافات اجباری و سلول انفرادی گرفته تا محرومیت از درمان، تهدید خانوادهها و آزار زندانیان. یادآوری رنج قربانیان شکنجه، همزمان یادآوری مسئولیت ما در دفاع از کرامت انسانی، عدالت و پایان دادن به مصونیت عاملان این نقضهاست.
امروز در کنار بازماندگان و قربانیان شکنجه میایستیم و بر حق هر انسان برای زندگی بدون ترس، خشونت و تحقیر تأکید میکنیم.
طرح از بهنام محمدی
#شکنجه
#زندان
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
🕊15❤4💔2
در روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه و مبارزه با شکنجه، یادآوری وضعیت فاطمه سپهری، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیلآباد مشهد، اهمیت ویژهای دارد؛ زنی که سالهاست به دلیل بیان مسالمتآمیز دیدگاههایش تحت فشار قرار گرفته و حتی پس از جراحی قلب باز و نیاز به مراقبتهای درمانی، بار دیگر به زندان بازگردانده شد.
فاطمه سپهری، از امضاکنندگان بیانیه ۱۴، از چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ در اعتراض به «توهین، آزار و رفتارهای صورتگرفته در زندان وکیلآباد مشهد» دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.
خانواده او پس از ملاقات روز دوم تیرماه، نسبت به وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کردهاند. به گفته علی سپهری، برادر او، تنها اقدام مسئولان زندان در این مدت انتقال روزانه فاطمه سپهری به بهداری و تزریق سرم قندی بوده است.
خانواده این زندانی سیاسی اعلام کردهاند که با وجود پیگیریهای مکرر برای توقف اجرای حکم یا اعطای مرخصی درمانی، تاکنون هیچیک از مسئولان به این درخواستها پاسخ ندادهاند.
#فاطمه_سپهری
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
فاطمه سپهری، از امضاکنندگان بیانیه ۱۴، از چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ در اعتراض به «توهین، آزار و رفتارهای صورتگرفته در زندان وکیلآباد مشهد» دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.
خانواده او پس از ملاقات روز دوم تیرماه، نسبت به وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کردهاند. به گفته علی سپهری، برادر او، تنها اقدام مسئولان زندان در این مدت انتقال روزانه فاطمه سپهری به بهداری و تزریق سرم قندی بوده است.
خانواده این زندانی سیاسی اعلام کردهاند که با وجود پیگیریهای مکرر برای توقف اجرای حکم یا اعطای مرخصی درمانی، تاکنون هیچیک از مسئولان به این درخواستها پاسخ ندادهاند.
#فاطمه_سپهری
#نه_به_شکنجه
@Tavaana_TavaanaTech
❤22💔16🕊1
Forwarded from گفتوشنود
بازداشت سعید حسنی، شهروند بهائی در شیراز؛ انتقال به زندان عادلآباد
در ادامه روند بازداشت شهروندان بهائی در ایران، سعید حسنی، شهروند ۳۷ ساله بهائی ساکن شیراز، روز ۲ تیرماه توسط مأموران سپاه بازداشت و به زندان عادلآباد شیراز منتقل شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، حدود ساعت ۱۰ صبح روز ۲ تیر، مأموران سپاه با حضور در محل کار سعید حسنی، وی را با رفتاری خشن و نامناسب بازداشت کردند. پس از آن، مأموران به منزل این شهروند مراجعه کرده و ضمن تفتیش خانه، وسایل شخصی از جمله تلفن همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی را ضبط کردند.
بر پایه این گزارش، سعید حسنی پس از بازداشت به زندان عادلآباد شیراز منتقل شده است.
سعید حسنی پیشتر نیز در تیرماه ۱۳۹۵ بازداشت شده بود. وی پس از چند ماه بازداشت موقت، با تودیع وثیقه آزاد شد و در ادامه، دادگاه حکم تبرئه او را صادر کرد. با این حال، با اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، پرونده وی بار دیگر به جریان افتاد و سرنوشت نهایی آن تا زمان بازداشت اخیر همچنان نامشخص باقی مانده بود.
تا زمان تنظیم این گزارش، اطلاعاتی درباره دلایل بازداشت اخیر، اتهامات احتمالی یا ارتباط آن با پرونده پیشین این شهروند بهائی منتشر نشده است.
بازداشت سعید حسنی در شرایطی صورت میگیرد که گزارشها از ادامه فشارهای امنیتی و برخورد با شهروندان بهائی در نقاط مختلف ایران حکایت دارد؛ روندی که در موارد متعدد با بازداشت، تفتیش منازل، ضبط وسایل شخصی و محدودیت در دسترسی خانوادهها به اطلاعات مربوط به وضعیت بازداشتشدگان همراه بوده است.
#داستان_ما_یکیست #بهاییان_ایران #سعید_حسنی #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
در ادامه روند بازداشت شهروندان بهائی در ایران، سعید حسنی، شهروند ۳۷ ساله بهائی ساکن شیراز، روز ۲ تیرماه توسط مأموران سپاه بازداشت و به زندان عادلآباد شیراز منتقل شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، حدود ساعت ۱۰ صبح روز ۲ تیر، مأموران سپاه با حضور در محل کار سعید حسنی، وی را با رفتاری خشن و نامناسب بازداشت کردند. پس از آن، مأموران به منزل این شهروند مراجعه کرده و ضمن تفتیش خانه، وسایل شخصی از جمله تلفن همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی را ضبط کردند.
بر پایه این گزارش، سعید حسنی پس از بازداشت به زندان عادلآباد شیراز منتقل شده است.
سعید حسنی پیشتر نیز در تیرماه ۱۳۹۵ بازداشت شده بود. وی پس از چند ماه بازداشت موقت، با تودیع وثیقه آزاد شد و در ادامه، دادگاه حکم تبرئه او را صادر کرد. با این حال، با اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، پرونده وی بار دیگر به جریان افتاد و سرنوشت نهایی آن تا زمان بازداشت اخیر همچنان نامشخص باقی مانده بود.
تا زمان تنظیم این گزارش، اطلاعاتی درباره دلایل بازداشت اخیر، اتهامات احتمالی یا ارتباط آن با پرونده پیشین این شهروند بهائی منتشر نشده است.
بازداشت سعید حسنی در شرایطی صورت میگیرد که گزارشها از ادامه فشارهای امنیتی و برخورد با شهروندان بهائی در نقاط مختلف ایران حکایت دارد؛ روندی که در موارد متعدد با بازداشت، تفتیش منازل، ضبط وسایل شخصی و محدودیت در دسترسی خانوادهها به اطلاعات مربوط به وضعیت بازداشتشدگان همراه بوده است.
#داستان_ما_یکیست #بهاییان_ایران #سعید_حسنی #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
💔20❤1🕊1
Forwarded from گفتوشنود
روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه به عنوان یک ابتکار از سوی سازمان ملل متحد در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۷ تعیین شد. این روز به یاد تصویب "کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه شکنجه و دیگر مجازاتها یا رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز" در ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷ گرامی داشته میشود. هدف از این روز جلب توجه جهانی به موضوع شکنجه و اثرات مخرب آن بر افراد و جوامع است.
در طول تاریخ، بسیاری از افراد به دلیل باورهای دینی، سیاسی، و ایدئولوژیک خود مورد شکنجه قرار گرفتهاند. خداناباوران، دینناباوران، و افراد دارای باورهای متفاوت دیگر نیز از این قاعده مستثنی نبودهاند و در بسیاری از جوامع با تبعیض، آزار و شکنجه روبرو شدهاند. شکنجه به عنوان یک ابزار سرکوب برای کنترل و ساکت کردن مخالفان و تقویت قدرت حاکمان استفاده شده است.
در ایران و حکومت جمهوری اسلامی بسیاری از افراد به علت باورهای متفاوت، با خواست حکومت فرقهای شیعه، زندانی و با شکنجه و در مواردی با احکام سلب حیات و اعدام مواجه میشوند.
جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و جلسهای که با عنوان "بحران مصونیت در ایران؛ از دهه شصت تا مهسا امینی" برگزار شده بود، از شکنجه در کنار اقدامات دیگری نظیر ناپدید شدن اجباری، قتل و اعدامهای خودسرانه، به مثابه یکی از مصادیق "جنایت علیه بشریت" نام برد که به دست حکومت جمهوری اسلامی از دهه ۱۳۶۰ تا امروز انجام شده است.
شکنجه نه تنها جسمی بلکه روحی و روانی نیز بوده و اثرات طولانیمدتی بر قربانیان و خانوادههایشان دارد. ایجاد این روز جهانی به عنوان یک فرصت برای آموزش و اطلاعرسانی درباره این موضوع و تقویت اقدامات جهانی برای از بین بردن شکنجه و حمایت از حقوق بشر و قربانیان آن است.
این روز همچنین یادآور تعهد جامعه جهانی به حقوق بشر و ضرورت ادامه مبارزه با هر گونه شکنجه و رفتار غیرانسانی است. سازمانها و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان از این روز برای تقویت تلاشهای خود و جلب توجه عموم به وضعیت قربانیان شکنجه استفاده میکنند.
#تفتیش_عقاید #شکنجه #خداناباوران #دین_ناباوران #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه به عنوان یک ابتکار از سوی سازمان ملل متحد در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۷ تعیین شد. این روز به یاد تصویب "کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه شکنجه و دیگر مجازاتها یا رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز" در ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷ گرامی داشته میشود. هدف از این روز جلب توجه جهانی به موضوع شکنجه و اثرات مخرب آن بر افراد و جوامع است.
در طول تاریخ، بسیاری از افراد به دلیل باورهای دینی، سیاسی، و ایدئولوژیک خود مورد شکنجه قرار گرفتهاند. خداناباوران، دینناباوران، و افراد دارای باورهای متفاوت دیگر نیز از این قاعده مستثنی نبودهاند و در بسیاری از جوامع با تبعیض، آزار و شکنجه روبرو شدهاند. شکنجه به عنوان یک ابزار سرکوب برای کنترل و ساکت کردن مخالفان و تقویت قدرت حاکمان استفاده شده است.
در ایران و حکومت جمهوری اسلامی بسیاری از افراد به علت باورهای متفاوت، با خواست حکومت فرقهای شیعه، زندانی و با شکنجه و در مواردی با احکام سلب حیات و اعدام مواجه میشوند.
جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و جلسهای که با عنوان "بحران مصونیت در ایران؛ از دهه شصت تا مهسا امینی" برگزار شده بود، از شکنجه در کنار اقدامات دیگری نظیر ناپدید شدن اجباری، قتل و اعدامهای خودسرانه، به مثابه یکی از مصادیق "جنایت علیه بشریت" نام برد که به دست حکومت جمهوری اسلامی از دهه ۱۳۶۰ تا امروز انجام شده است.
شکنجه نه تنها جسمی بلکه روحی و روانی نیز بوده و اثرات طولانیمدتی بر قربانیان و خانوادههایشان دارد. ایجاد این روز جهانی به عنوان یک فرصت برای آموزش و اطلاعرسانی درباره این موضوع و تقویت اقدامات جهانی برای از بین بردن شکنجه و حمایت از حقوق بشر و قربانیان آن است.
این روز همچنین یادآور تعهد جامعه جهانی به حقوق بشر و ضرورت ادامه مبارزه با هر گونه شکنجه و رفتار غیرانسانی است. سازمانها و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان از این روز برای تقویت تلاشهای خود و جلب توجه عموم به وضعیت قربانیان شکنجه استفاده میکنند.
#تفتیش_عقاید #شکنجه #خداناباوران #دین_ناباوران #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
👌9🕊6❤1💔1
محمدرضا علیجانی، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، در شعبه ۲۶۹ دادسرای انقلاب مشهد احضار و مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است. بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، جلسه بازپرسی او در ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ برگزار شده است.
بر اساس این گزارش، بازپرس پرونده اتهامهایی از جمله «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» را به این معلم بازنشسته تفهیم کرده است. یکی از موارد مطرحشده در پرونده، حضور او در مراسم یادبود خسرو علیکردی، وکیل دادگستری و مدافع حقوق معلمان، فعالان مدنی و زندانیان سیاسی، عنوان شده است.
محمدرضا علیجانی تمامی اتهامهای مطرحشده را رد کرده و اعلام کرده است که از خود در دادگاه دفاع خواهد کرد.
در سالهای اخیر، معلمان و فعالان صنفی در ایران بارها به دلیل فعالیتهای مسالمتآمیز، مطالبه حقوق صنفی، شرکت در تجمعات یا حمایت از همکاران و زندانیان با احضار، بازداشت و پروندهسازی امنیتی مواجه شدهاند.
@Tavaana_TavaanaTech
بر اساس این گزارش، بازپرس پرونده اتهامهایی از جمله «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» را به این معلم بازنشسته تفهیم کرده است. یکی از موارد مطرحشده در پرونده، حضور او در مراسم یادبود خسرو علیکردی، وکیل دادگستری و مدافع حقوق معلمان، فعالان مدنی و زندانیان سیاسی، عنوان شده است.
محمدرضا علیجانی تمامی اتهامهای مطرحشده را رد کرده و اعلام کرده است که از خود در دادگاه دفاع خواهد کرد.
در سالهای اخیر، معلمان و فعالان صنفی در ایران بارها به دلیل فعالیتهای مسالمتآمیز، مطالبه حقوق صنفی، شرکت در تجمعات یا حمایت از همکاران و زندانیان با احضار، بازداشت و پروندهسازی امنیتی مواجه شدهاند.
@Tavaana_TavaanaTech
🕊13💔7
Forwarded from تواناتک Tavaanatech
بازداشت هکر ایرانی در مونتهنگرو به اتهام حملات سایبری علیه آمریکا
🔸پلیس مونتهنگرو اعلام کرد یک هکر ایرانی ۳۹ ساله را که تابعیت دوگانه ایران و ترکیه دارد، در شهر ساحلی کوتور بازداشت کرده است. این فرد به گفته مقامهای مونتهنگرو، از سوی دستگاه قضایی آمریکا به اتهام دست داشتن در حملات سایبری گسترده تحت تعقیب بوده است.
این عملیات با همکاری پلیس مونتهنگرو و اداره تحقیقات فدرال آمریکا، افبیآی، انجام شده است.
🔸بر اساس اعلام مقامها، این فرد از سال ۲۰۱۳ به بعد در حملات سایبری علیه بیش از ۱۵۰ دانشگاه در آمریکا نقش داشته و میزان خسارت ادعایی این حملات بیش از ۳.۴ میلیارد دلار اعلام شده است.
اتهامهای مطرحشده علیه او در دادگاه نیویورک شامل تبانی برای کلاهبرداری رایانهای، هک و سرقت هویت است.
🔸پرونده این متهم اکنون به دادگاه عالی در پودگوریتسا، پایتخت مونتهنگرو، ارجاع شده تا روند احتمالی استرداد او به آمریکا بررسی شود.
با این حال، بازداشت این فرد به معنای اثبات جرم نیست و پرونده هنوز در مرحله اتهام و رسیدگی قضایی قرار دارد.
💸 tavaanatech
🔸پلیس مونتهنگرو اعلام کرد یک هکر ایرانی ۳۹ ساله را که تابعیت دوگانه ایران و ترکیه دارد، در شهر ساحلی کوتور بازداشت کرده است. این فرد به گفته مقامهای مونتهنگرو، از سوی دستگاه قضایی آمریکا به اتهام دست داشتن در حملات سایبری گسترده تحت تعقیب بوده است.
این عملیات با همکاری پلیس مونتهنگرو و اداره تحقیقات فدرال آمریکا، افبیآی، انجام شده است.
🔸بر اساس اعلام مقامها، این فرد از سال ۲۰۱۳ به بعد در حملات سایبری علیه بیش از ۱۵۰ دانشگاه در آمریکا نقش داشته و میزان خسارت ادعایی این حملات بیش از ۳.۴ میلیارد دلار اعلام شده است.
اتهامهای مطرحشده علیه او در دادگاه نیویورک شامل تبانی برای کلاهبرداری رایانهای، هک و سرقت هویت است.
🔸پرونده این متهم اکنون به دادگاه عالی در پودگوریتسا، پایتخت مونتهنگرو، ارجاع شده تا روند احتمالی استرداد او به آمریکا بررسی شود.
با این حال، بازداشت این فرد به معنای اثبات جرم نیست و پرونده هنوز در مرحله اتهام و رسیدگی قضایی قرار دارد.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🥰2
امروز زادروز هدیه تهرانی، بازیگر سینما، فعال محیط زیست و حامی حقوق حیوانات است؛ هنرمندی که در سالهای اخیر، فراتر از جایگاه حرفهای خود، بارها در کنار مطالبات مدنی و انسانی مردم ایران ایستاده است.
هدیه تهرانی در جریان اعتراضات سراسری و پس از آن، از جمله هنرمندانی بود که با وجود فشارها و محدودیتها، سکوت را انتخاب نکرد. او با انتشار مواضع صریح علیه سرکوب و اعدام معترضان، از حق اعتراض و کرامت انسانی دفاع کرد و هشدار داد که صدور و اجرای احکام اعدام، خشونت و شکاف اجتماعی را عمیقتر خواهد کرد.
او همچنین با حضور بر مزار آیدا رستمی، پزشک جوانی که پس از کمک به معترضان جان خود را از دست داد، و نیز شرکت در مراسم چهلم سینا حقشناس، همبستگی خود را با خانوادههای دادخواه و قربانیان سرکوب نشان داد.
انتشار تصاویر و ویدئوهای بدون حجاب اجباری از سوی هدیه تهرانی در سالهای اخیر نیز به بخشی از مقاومت مدنی زنان ایران در برابر اجبار و کنترل حکومتی بدل شد.
عکس از مرتضی اتابکی
@Tavaana_TavaanaTech
هدیه تهرانی در جریان اعتراضات سراسری و پس از آن، از جمله هنرمندانی بود که با وجود فشارها و محدودیتها، سکوت را انتخاب نکرد. او با انتشار مواضع صریح علیه سرکوب و اعدام معترضان، از حق اعتراض و کرامت انسانی دفاع کرد و هشدار داد که صدور و اجرای احکام اعدام، خشونت و شکاف اجتماعی را عمیقتر خواهد کرد.
او همچنین با حضور بر مزار آیدا رستمی، پزشک جوانی که پس از کمک به معترضان جان خود را از دست داد، و نیز شرکت در مراسم چهلم سینا حقشناس، همبستگی خود را با خانوادههای دادخواه و قربانیان سرکوب نشان داد.
انتشار تصاویر و ویدئوهای بدون حجاب اجباری از سوی هدیه تهرانی در سالهای اخیر نیز به بخشی از مقاومت مدنی زنان ایران در برابر اجبار و کنترل حکومتی بدل شد.
عکس از مرتضی اتابکی
@Tavaana_TavaanaTech
❤27😍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خواهر جاوید نام مهران بصیر توانا، از کشته شدگان خیزش زن-زندگی-آزادی، ویدیویی از حضور مادرش بر سر مزار دوست برادرش محمد علیزاده که در دی ماه ۱۴۰۴ توسط جمهوری اسلامی کشته شد منتشر کرده و نوشته:
«مامان ازم خواست ببرمش به زیارتگاه جاوید نام محمد علیزاده
آخه محمد دوست مهران بود از همون بچگی مث دوتا داداش بودن
درد و دلهای مامان که به محمد میگه چرا رفتی جان مامان
مگه ندیدی به مهران رحم نکردن قلبمو از جاش در آورد
نمیدونم چی میخواد بشه فقط همینقدر میدونم که دیگه هیچی مث سابق نمیشه و این آه و نالهها بد گریبان گیر میشه
میوهی صبر شیرینه»
محمد علیزاده دوست و رفیق صمیمی مهران بصیر توانا بود، که پس از کشته شدن مهران همواره در کنار خانواده او حضور داشت. محمد در دی ماه خونین در شهر رشت توسط جمهوری اسلامی کشته شد.
#مهران_توانا #محمد_علیزاده_فومنی
#دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
«مامان ازم خواست ببرمش به زیارتگاه جاوید نام محمد علیزاده
آخه محمد دوست مهران بود از همون بچگی مث دوتا داداش بودن
درد و دلهای مامان که به محمد میگه چرا رفتی جان مامان
مگه ندیدی به مهران رحم نکردن قلبمو از جاش در آورد
نمیدونم چی میخواد بشه فقط همینقدر میدونم که دیگه هیچی مث سابق نمیشه و این آه و نالهها بد گریبان گیر میشه
میوهی صبر شیرینه»
محمد علیزاده دوست و رفیق صمیمی مهران بصیر توانا بود، که پس از کشته شدن مهران همواره در کنار خانواده او حضور داشت. محمد در دی ماه خونین در شهر رشت توسط جمهوری اسلامی کشته شد.
#مهران_توانا #محمد_علیزاده_فومنی
#دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
💔16💯3
Forwarded from گفتوشنود
دیگری دشمن نیست
پنج مطالعه موردی درباره ایمان، ناباورمندی و هنر همزیستی و رواداری
آدمی فقط به نان زنده نیست؛ با معنا نیز زندگی میکند. یکی معنا را در نیایش میجوید، یکی در خرد، یکی در سنت، یکی در پرسش و شک و دیگری در باور و نگاهی شخصی. جهان انسانی از همین راههای گوناگون ساخته شده است؛ راههایی که گاه از کنار هم میگذرند، گاه به هم میرسند و گاه که خرد و مدارا نباشد، به میدان رنج و ستیز بدل میشوند.
این کتابچه تلاشی است برای یادآوری همین تنوع و یادآوری این حقیقت ساده و دشوار که هیچ جامعهای آزاد نمیشود مگر وقتی انسان، پیش از باورش دیده شود و کرامت او، پیش از نام و نشان دینی یا فکریاش، به رسمیت شناخته شود.
مجموعه حاضر شامل پنج مطالعه موردی است؛ پنج پنجره به تجربههای دور و نزدیک بشر برای ممکنکردن زیستن با دیگری: دیگریای که شاید چون ما نیندیشد و جهان را تفسیر نکند اما همواره در حق زیستن، اندیشیدن، گفتن و محترمماندن با ما برابر است. این پنج جستار ما را با یک پرسش بنیادین روبرو میکند: آیا میتوان تفاوت را نه تهدید، بلکه نقطهای برای به بلوغ رساندن یک جامعه دانست؟
این مجموعه کوتاه دعوتی است به درنگ درباره جهانی که در آن آزادی وجدان حق همگان است. زیرا جامعهای که برای همه جا نداشته باشد، نمیتواند خانه امنی برای انسان باشد.
پنج مطالعه موردی این مجموعه عبارتند است:
– از خشونت مذهبی تا همزیستی: دفاع از آزادی پایدار عقاید، درسهای تطبیقی از پنج جامعه کثرتگرا
– ژاکلین ایزاک: مدافع آزادی دین و باور و راوی رنج بازماندگان آزارهای مذهبی
– خلافت کوردوبا؛ رواداری مذهبی یا یک سراب تاریخی؟
– نیایشگاه لوتوس در دهلی؛ نیایشگاهی برای همگان، الگویی از فضای مشترک دینی
– انسانگرایی، جایگزینی برای دینهای باستانی؛ ساختار و فعالیت سازمانهای انسانگرا و درسهایی برای ایران
کتابچه «دیگری دشمن نیست» را به رایگان دانلود کنید و بخوانید!
https://dialog.tavaana.org/other-not-enemy/
#دیگری #رواداری #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
پنج مطالعه موردی درباره ایمان، ناباورمندی و هنر همزیستی و رواداری
آدمی فقط به نان زنده نیست؛ با معنا نیز زندگی میکند. یکی معنا را در نیایش میجوید، یکی در خرد، یکی در سنت، یکی در پرسش و شک و دیگری در باور و نگاهی شخصی. جهان انسانی از همین راههای گوناگون ساخته شده است؛ راههایی که گاه از کنار هم میگذرند، گاه به هم میرسند و گاه که خرد و مدارا نباشد، به میدان رنج و ستیز بدل میشوند.
این کتابچه تلاشی است برای یادآوری همین تنوع و یادآوری این حقیقت ساده و دشوار که هیچ جامعهای آزاد نمیشود مگر وقتی انسان، پیش از باورش دیده شود و کرامت او، پیش از نام و نشان دینی یا فکریاش، به رسمیت شناخته شود.
مجموعه حاضر شامل پنج مطالعه موردی است؛ پنج پنجره به تجربههای دور و نزدیک بشر برای ممکنکردن زیستن با دیگری: دیگریای که شاید چون ما نیندیشد و جهان را تفسیر نکند اما همواره در حق زیستن، اندیشیدن، گفتن و محترمماندن با ما برابر است. این پنج جستار ما را با یک پرسش بنیادین روبرو میکند: آیا میتوان تفاوت را نه تهدید، بلکه نقطهای برای به بلوغ رساندن یک جامعه دانست؟
این مجموعه کوتاه دعوتی است به درنگ درباره جهانی که در آن آزادی وجدان حق همگان است. زیرا جامعهای که برای همه جا نداشته باشد، نمیتواند خانه امنی برای انسان باشد.
پنج مطالعه موردی این مجموعه عبارتند است:
– از خشونت مذهبی تا همزیستی: دفاع از آزادی پایدار عقاید، درسهای تطبیقی از پنج جامعه کثرتگرا
– ژاکلین ایزاک: مدافع آزادی دین و باور و راوی رنج بازماندگان آزارهای مذهبی
– خلافت کوردوبا؛ رواداری مذهبی یا یک سراب تاریخی؟
– نیایشگاه لوتوس در دهلی؛ نیایشگاهی برای همگان، الگویی از فضای مشترک دینی
– انسانگرایی، جایگزینی برای دینهای باستانی؛ ساختار و فعالیت سازمانهای انسانگرا و درسهایی برای ایران
کتابچه «دیگری دشمن نیست» را به رایگان دانلود کنید و بخوانید!
https://dialog.tavaana.org/other-not-enemy/
#دیگری #رواداری #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
👍6❤3👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حضور خانواده جاویدنام عرفان خزایی از جانباختگان خیزش زن-زندگی-آزادی، در کنار آرامگاه پاک جاویدنام آرین قاسمیزاده قهرمان ۱۴ ساله ایران و از جانباختگان دی ماه خونین ۱۴۰۴
آرین قاسمینژاد از اقوام خانواده خزایی بود. در دی ماه ۱۴۰۴ چندین نفر از اقوام خانواده خزایی کشته شدند.
راه تمام جاوید نامان وطن، رهایی بخش بند اسارت و روشنایی بخش مسیر ظلمت، یادتان و نامتان به بلندای آسمان و تا ابد جاوید #عرفان_خزایی #آرین_قاسمی_زاده و تمام جاوید نامان ایران زمین.
#دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
حضور خانواده جاویدنام عرفان خزایی از جانباختگان خیزش زن-زندگی-آزادی، در کنار آرامگاه پاک جاویدنام آرین قاسمیزاده قهرمان ۱۴ ساله ایران و از جانباختگان دی ماه خونین ۱۴۰۴
آرین قاسمینژاد از اقوام خانواده خزایی بود. در دی ماه ۱۴۰۴ چندین نفر از اقوام خانواده خزایی کشته شدند.
راه تمام جاوید نامان وطن، رهایی بخش بند اسارت و روشنایی بخش مسیر ظلمت، یادتان و نامتان به بلندای آسمان و تا ابد جاوید #عرفان_خزایی #آرین_قاسمی_زاده و تمام جاوید نامان ایران زمین.
#دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
💔20❤1
بازداشت و انتقال پرستو جمالزائی به زندان اراک جهت اجرای حکم حبس / نگرانی از وضعیت سلامتی این فعال مدنی
پرستو جمالزائی، فعال مدنی ۳۲ ساله ساکن اراک، در هفته جاری پس از قطعی شدن حکم دادگاه انقلاب، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اراک منتقل شد. این انتقال در حالی صورت میگیرد که وضعیت جسمانی و سلامتی این فعال مدنی به دلیل حملات عصبی ناشی از برخوردهای خشن امنیتی، موجی از نگرانی را برانگیخته است.
بر اساس آخرین گزارشهای دریافتی، شعبه سوم دادگاه انقلاب اراک در پرونده اخیر، این فعال مدنی را با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم کرده است.
علاوه بر حبس و ممنوعیت خروج، دادگاه حکم به مجازاتهای تکمیلی زیر داده است:
مصادره دستگاه تلفن همراه به نفع دولت.
انفصال از خدمات عمومی و دولتی.
ممنوعیت از هرگونه فعالیت در احزاب، گروهها و دستهجات سیاسی و اجتماعی.
همزمان با قطعی شدن و اجرای این حکم، مجازات تعلیقی مربوط به پرونده قبلی او در دادگاه کیفری دو اراک (که پیش از این به اتهام «نشر اکاذیب» به ۷۰ میلیون تومان جزای نقدی تعلیقی محکوم شده بود) نیز به مرحله اجرا درخواهد آمد.
سابقه بازداشتها و فشارهای امنیتی
پرستو جمالزائی طی یک سال گذشته بارها تحت فشارهای امنیتی و قضایی قرار داشته است. او در دیماه ۱۴۰۴ (ژانویه ۲۰۲۶) در حالی که از تهران به سمت اراک در حرکت بود، در ورودی شهر توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران به شکل خشنی بازداشت شد. وی پس از تحمل حدود یک ماه بازداشت و بازجویی، پیش از این با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود که با قطعی شدن رای دادگاه انقلاب، مجدداً در روزهای گذشته راهی زندان شد.
گزارشهای رسیده درباره این فعال مدنی حاکی از آن است که وی در جریان بازداشت وحشیانه دیماه توسط مأموران امنیتی، دچار صدمات روحی شدید و حمله عصبی (پنیک) شده بود. به دلیل تکرار این حملات عصبی در شرایط استرسزا، وی هماکنون به مراقبتهای مداوم پزشکی نیاز دارد و بر اساس ارزیابیها، شرایط جسمی و روانی لازم برای تحمل کیفر حبس در زندان را ندارد. تنشهای ناشی از انتقال مجدد به زندان، خطر تشدید این حملات را به شدت افزایش داده است.
پرستو جمالزائی پیش از این به دلیل فعالیت در فضای مجازی، دفاع از حقوق زنان و همراهی با جنبشهای اجتماعی از جمله جنبش «زن، زندگی، آزادی» مورد پیگرد شعبههای مختلف دادگاه کیفری و انقلاب در اراک قرار گرفته بود.
#پرستو_جمالزائی #اراک
@Tavaana_TavaanaTech
پرستو جمالزائی، فعال مدنی ۳۲ ساله ساکن اراک، در هفته جاری پس از قطعی شدن حکم دادگاه انقلاب، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اراک منتقل شد. این انتقال در حالی صورت میگیرد که وضعیت جسمانی و سلامتی این فعال مدنی به دلیل حملات عصبی ناشی از برخوردهای خشن امنیتی، موجی از نگرانی را برانگیخته است.
بر اساس آخرین گزارشهای دریافتی، شعبه سوم دادگاه انقلاب اراک در پرونده اخیر، این فعال مدنی را با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم کرده است.
علاوه بر حبس و ممنوعیت خروج، دادگاه حکم به مجازاتهای تکمیلی زیر داده است:
مصادره دستگاه تلفن همراه به نفع دولت.
انفصال از خدمات عمومی و دولتی.
ممنوعیت از هرگونه فعالیت در احزاب، گروهها و دستهجات سیاسی و اجتماعی.
همزمان با قطعی شدن و اجرای این حکم، مجازات تعلیقی مربوط به پرونده قبلی او در دادگاه کیفری دو اراک (که پیش از این به اتهام «نشر اکاذیب» به ۷۰ میلیون تومان جزای نقدی تعلیقی محکوم شده بود) نیز به مرحله اجرا درخواهد آمد.
سابقه بازداشتها و فشارهای امنیتی
پرستو جمالزائی طی یک سال گذشته بارها تحت فشارهای امنیتی و قضایی قرار داشته است. او در دیماه ۱۴۰۴ (ژانویه ۲۰۲۶) در حالی که از تهران به سمت اراک در حرکت بود، در ورودی شهر توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران به شکل خشنی بازداشت شد. وی پس از تحمل حدود یک ماه بازداشت و بازجویی، پیش از این با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود که با قطعی شدن رای دادگاه انقلاب، مجدداً در روزهای گذشته راهی زندان شد.
گزارشهای رسیده درباره این فعال مدنی حاکی از آن است که وی در جریان بازداشت وحشیانه دیماه توسط مأموران امنیتی، دچار صدمات روحی شدید و حمله عصبی (پنیک) شده بود. به دلیل تکرار این حملات عصبی در شرایط استرسزا، وی هماکنون به مراقبتهای مداوم پزشکی نیاز دارد و بر اساس ارزیابیها، شرایط جسمی و روانی لازم برای تحمل کیفر حبس در زندان را ندارد. تنشهای ناشی از انتقال مجدد به زندان، خطر تشدید این حملات را به شدت افزایش داده است.
پرستو جمالزائی پیش از این به دلیل فعالیت در فضای مجازی، دفاع از حقوق زنان و همراهی با جنبشهای اجتماعی از جمله جنبش «زن، زندگی، آزادی» مورد پیگرد شعبههای مختلف دادگاه کیفری و انقلاب در اراک قرار گرفته بود.
#پرستو_جمالزائی #اراک
@Tavaana_TavaanaTech
💔15🕊2
Forwarded from گفتوشنود
روشنگری سکولار
پیروز بدون هیاهوی تاریخ
ورق بزنید
برخلاف بسیاری از سروصدها، رجزها و فریادهایی که حزبها، دستهها، یا فرقهها بلند میکنند تا ادعای پیروزی و سلطه داشته باشند، روشنگری سکولار معمولاً با فریاد، لشکرکشی یا نعره زدن پشت منبر و تربیون پیش نمیرود. پیروزیهای روشنگری انسانگرای سکولار، همواره آرام، تدریجی و تقریباً نامرئی بوده است.
ایرانیان دارای سنت دیرینهای از نقد باورهای دینی بودهاند. ردپای این سنت را میتوان در تلاشهای ایرانیان برای حفظ فرهنگ کهن خود در برابر عربی-اسلامی شدن یا انتقادهای صریح خیام یا طعنههای مکرر حافظ به اسلام یا منبر یا سجاده مشاهده کرد.
در دوره مدرن روشنگری، اندیشمندانی مانند لاک، اسپینوزا، ولتر و کانت راه را برای سکولاریسم مدرن هموار کردند. نتیجه این تحول تنها استقلال دین و حکومت از هم نبود؛ بلکه به تدریج سه عرصه را دگرگون کرد:
سکولاریسم سیاسی که قانون را از اقتدار دینی مستقل کرد.
سکولاریسم علمی که داوری درباره طبیعت را به شواهد و آزمایش سپرد.
سکولاریسم فرهنگی که حق انتخاب شیوه زندگی، هنر، آموزش و وجدان فردی را از انحصار نهادهای مذهبی خارج ساخت.
هر بار که یک پرسش علمی جای یک پاسخ خرافی را میگیرد، هر بار که برای تصمیمگیری به خرد و اخلاق فکر میکنیم (نه فقط این که «خدا چه گفته است»)، و هر بار که یک انسان با بازنگری رفتار و پندار خود دست به آفرینش یک خویشتن جدید از خود میزند، روشنگری سکولار یک قدم دیگر پیش رفته است. این پیروزیها آرام و بیسروصدا است.
سکولاریسم، برندهای است که کمتر جشن پیروزی میگیرد؛ بسیاری از کسانی که امروز با سکولاریسم مخالفت میکنند، خود هر روز از دستاوردهای سیاسی، علمی و فرهنگی آن بهره میبرند، بیآنکه متوجه باشند این پیروزی، سالها پیش و بیسروصدا و در دامان روشنگری مدرن سکولار رقم خورده است. و بسیاری از طرفداران سکولاریسم، زمانی مومنانی سرسخت بودند.
در ایران امروز نیز، با وجود ظاهر اسلامی حکومت، بسیاری از جلوههای روشنگری سکولار در زندگی روزمره جامعه در حال گسترش است. نسلهای جدید بیش از گذشته باورهای دینی را موضوعی شخصی میدانند، تصمیمهای خود را بر پایه علم، تجربه و منافع انسانی میگیرند و خواهان قوانینی هستند که بر حقوق برابر شهروندان استوار باشد، نه بر تفسیرهای مذهبی. شاید به همین دلیل، مهمترین تحول امروز ایران نه صرفاً یک رقابت سیاسی، بلکه دگرگونی آرام در شیوه اندیشیدن باشد؛ همان مسیری که کانت آن را خروج از «نابالغیِ خودخواسته» با تکیه بر شهامت و خرد مستقل مینامید.
تصویر: گفتار فلسفی در زمینه نجوم، نقاشی از جوزف رایت دربی (قرن هجدهم)
#سکولاریسم #نقد_دین #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
پیروز بدون هیاهوی تاریخ
ورق بزنید
برخلاف بسیاری از سروصدها، رجزها و فریادهایی که حزبها، دستهها، یا فرقهها بلند میکنند تا ادعای پیروزی و سلطه داشته باشند، روشنگری سکولار معمولاً با فریاد، لشکرکشی یا نعره زدن پشت منبر و تربیون پیش نمیرود. پیروزیهای روشنگری انسانگرای سکولار، همواره آرام، تدریجی و تقریباً نامرئی بوده است.
ایرانیان دارای سنت دیرینهای از نقد باورهای دینی بودهاند. ردپای این سنت را میتوان در تلاشهای ایرانیان برای حفظ فرهنگ کهن خود در برابر عربی-اسلامی شدن یا انتقادهای صریح خیام یا طعنههای مکرر حافظ به اسلام یا منبر یا سجاده مشاهده کرد.
در دوره مدرن روشنگری، اندیشمندانی مانند لاک، اسپینوزا، ولتر و کانت راه را برای سکولاریسم مدرن هموار کردند. نتیجه این تحول تنها استقلال دین و حکومت از هم نبود؛ بلکه به تدریج سه عرصه را دگرگون کرد:
سکولاریسم سیاسی که قانون را از اقتدار دینی مستقل کرد.
سکولاریسم علمی که داوری درباره طبیعت را به شواهد و آزمایش سپرد.
سکولاریسم فرهنگی که حق انتخاب شیوه زندگی، هنر، آموزش و وجدان فردی را از انحصار نهادهای مذهبی خارج ساخت.
هر بار که یک پرسش علمی جای یک پاسخ خرافی را میگیرد، هر بار که برای تصمیمگیری به خرد و اخلاق فکر میکنیم (نه فقط این که «خدا چه گفته است»)، و هر بار که یک انسان با بازنگری رفتار و پندار خود دست به آفرینش یک خویشتن جدید از خود میزند، روشنگری سکولار یک قدم دیگر پیش رفته است. این پیروزیها آرام و بیسروصدا است.
سکولاریسم، برندهای است که کمتر جشن پیروزی میگیرد؛ بسیاری از کسانی که امروز با سکولاریسم مخالفت میکنند، خود هر روز از دستاوردهای سیاسی، علمی و فرهنگی آن بهره میبرند، بیآنکه متوجه باشند این پیروزی، سالها پیش و بیسروصدا و در دامان روشنگری مدرن سکولار رقم خورده است. و بسیاری از طرفداران سکولاریسم، زمانی مومنانی سرسخت بودند.
در ایران امروز نیز، با وجود ظاهر اسلامی حکومت، بسیاری از جلوههای روشنگری سکولار در زندگی روزمره جامعه در حال گسترش است. نسلهای جدید بیش از گذشته باورهای دینی را موضوعی شخصی میدانند، تصمیمهای خود را بر پایه علم، تجربه و منافع انسانی میگیرند و خواهان قوانینی هستند که بر حقوق برابر شهروندان استوار باشد، نه بر تفسیرهای مذهبی. شاید به همین دلیل، مهمترین تحول امروز ایران نه صرفاً یک رقابت سیاسی، بلکه دگرگونی آرام در شیوه اندیشیدن باشد؛ همان مسیری که کانت آن را خروج از «نابالغیِ خودخواسته» با تکیه بر شهامت و خرد مستقل مینامید.
تصویر: گفتار فلسفی در زمینه نجوم، نقاشی از جوزف رایت دربی (قرن هجدهم)
#سکولاریسم #نقد_دین #گفتگو_توانا
@Dialogue1402
❤8👌2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهاست برای ما از عاشورا و فجیع بودن کشتار یاران حسین بن علی میگویند، اما ردم ما در تمام این سالها کشتار فجیع را در کشور خودمان شاهد بودهاند.
در دی ماه ۱۴۰۴ جنایتی بیسابق در ایران رخ داد، هزاران نفر از مردم را کشتند، به زخمیها در خیابان و در بیمارستان تیر خلاص زدند، با سلاح جنگی سنگین مردم را به رگبار بستند. از پیکرهای خونین افتاده بر زمین فیلم گرفتند و خندیدند. در خیابانها جوی خون راه انداختند. با ماشین آتش نشانی خونها را شستند. خانوادهها را وادار کردند تا صدها و بلکه هزارها کاور مشکی را باز کنند و پیکرهای به خون خفته را ببینند تا عزیز از دست داده خود را پیدا کنند.
در ویدیویی که پدر سپهر شکری، به دنبال پیکر پدرش میگردد و مرتب میگوید سپهر بابا کجایی. یک لحظه یک کاور مشکی را باز میکند، پیکر یک زن را میبیند و و میگوید آخی الهی بمیرم این زنه. آن زن ستاره رفیعی ۱۹ ساله بود.
در جنایت بیسابقه دی ماه ۱۴۰۴ عده زیادی دانشآموز، دانشجو کودک، زن، مرد، سالمند ... توسط جمهوری اسلامی کشته شدند. هنوز ابعاد جنایت مشخص نشده است. ولی این خونهای به ریخته شده، این جانهای عزیزی که گرفته شدند، گریبان این رژیم را خواهند گرفت.
#سپهر_بابا #ستاره_رفیعی #دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
سالهاست برای ما از عاشورا و فجیع بودن کشتار یاران حسین بن علی میگویند، اما ردم ما در تمام این سالها کشتار فجیع را در کشور خودمان شاهد بودهاند.
در دی ماه ۱۴۰۴ جنایتی بیسابق در ایران رخ داد، هزاران نفر از مردم را کشتند، به زخمیها در خیابان و در بیمارستان تیر خلاص زدند، با سلاح جنگی سنگین مردم را به رگبار بستند. از پیکرهای خونین افتاده بر زمین فیلم گرفتند و خندیدند. در خیابانها جوی خون راه انداختند. با ماشین آتش نشانی خونها را شستند. خانوادهها را وادار کردند تا صدها و بلکه هزارها کاور مشکی را باز کنند و پیکرهای به خون خفته را ببینند تا عزیز از دست داده خود را پیدا کنند.
در ویدیویی که پدر سپهر شکری، به دنبال پیکر پدرش میگردد و مرتب میگوید سپهر بابا کجایی. یک لحظه یک کاور مشکی را باز میکند، پیکر یک زن را میبیند و و میگوید آخی الهی بمیرم این زنه. آن زن ستاره رفیعی ۱۹ ساله بود.
در جنایت بیسابقه دی ماه ۱۴۰۴ عده زیادی دانشآموز، دانشجو کودک، زن، مرد، سالمند ... توسط جمهوری اسلامی کشته شدند. هنوز ابعاد جنایت مشخص نشده است. ولی این خونهای به ریخته شده، این جانهای عزیزی که گرفته شدند، گریبان این رژیم را خواهند گرفت.
#سپهر_بابا #ستاره_رفیعی #دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
💔29👍2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
مادر علی ایازی در مراسم عاشورا با تصویر فرزندش حاضر شد؛ فشارهای امنیتی مانع یادآوری نام او نشد
در روز عاشورا، مادر علی ایازی، از جانباختگان اعتراضات دیماه ۱۴۰۴، با در دست داشتن تصویر فرزندش و دستهگلی در محل برگزاری مراسم عزاداری در روستای هونجان از توابع شهرضا حضور یافت.
بر اساس گزارشهای دریافتی، شب تاسوعا پس از بازگشت خانواده از مراسم، نیروهای امنیتی در تماسهای تلفنی جداگانه، دو بار با پدر علی ایازی و یک بار با پدربزرگ او تماس گرفته و به آنان هشدار داده بودند که از همراه داشتن تصویر علی و سر دادن شعار در مراسم خودداری کنند. با این حال، مادر این جانباخته روز عاشورا با تصویر فرزندش در مراسم حاضر شد.
شاهدان میگویند مراسم در ابتدا به شکل معمول در حال برگزاری بود، اما پس از آنکه عزاداران متوجه حضور مادر علی ایازی و تصویر فرزندش شدند، فضای مراسم تغییر کرد. شماری از حاضران با مشاهده تصویر این جانباخته، نوحهخوانی را متوقف کرده و با سر دادن شعارهایی یاد او را گرامی داشتند.
به گفته منابع محلی، در جریان این مراسم تنشهایی نیز رخ داد و برخی افراد به مادر علی ایازی گفته بودند که «از جمع خارج شود و فتنه درست نکند». با این حال، بسیاری از هیئتها و عزادارانی که از محل عبور میکردند، در برابر مادر این جانباخته توقف کرده، به او ادای احترام میکردند و نوحههایی با مضامین مرتبط با کشتهشدگان و جانباختگان میخواندند.
تنها مداح یکی از هیئتها، شعار «مرگ بر فتنهگر» و «مرگ بر آمریکا» داد که مادر علی ایازی، با سر دادن شعار «مرگ بر ظالم» پاسخ او را داد.
همچنین در بخشی از مراسم، گروهی از نوازندگان طبل و سنج در مقابل مادر علی ایازی ایستاده و به نشانه احترام به او و فرزندش به اجرای عزاداری پرداختند. بر اساس این گزارش، در این میان یک مأمور لباس شخصی تلاش کرده یکی از نوازندگان را از محل دور کند که این اقدام با اعتراض و مشاجره حاضران مواجه شده است.
علی ایازی، ۲۱ ساله و بازیکن تیم فوتبال جوانان سپاهان اصفهان، روز ۱۸ دیماه ۱۴۰۴ در جریان اعتراضات مردمی در اصفهان بر اثر اصابت گلولههای جنگی نیروهای جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد. نام او در شمار جانباختگان اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴ ثبت شده است.
#علی_ایازی #دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
در روز عاشورا، مادر علی ایازی، از جانباختگان اعتراضات دیماه ۱۴۰۴، با در دست داشتن تصویر فرزندش و دستهگلی در محل برگزاری مراسم عزاداری در روستای هونجان از توابع شهرضا حضور یافت.
بر اساس گزارشهای دریافتی، شب تاسوعا پس از بازگشت خانواده از مراسم، نیروهای امنیتی در تماسهای تلفنی جداگانه، دو بار با پدر علی ایازی و یک بار با پدربزرگ او تماس گرفته و به آنان هشدار داده بودند که از همراه داشتن تصویر علی و سر دادن شعار در مراسم خودداری کنند. با این حال، مادر این جانباخته روز عاشورا با تصویر فرزندش در مراسم حاضر شد.
شاهدان میگویند مراسم در ابتدا به شکل معمول در حال برگزاری بود، اما پس از آنکه عزاداران متوجه حضور مادر علی ایازی و تصویر فرزندش شدند، فضای مراسم تغییر کرد. شماری از حاضران با مشاهده تصویر این جانباخته، نوحهخوانی را متوقف کرده و با سر دادن شعارهایی یاد او را گرامی داشتند.
به گفته منابع محلی، در جریان این مراسم تنشهایی نیز رخ داد و برخی افراد به مادر علی ایازی گفته بودند که «از جمع خارج شود و فتنه درست نکند». با این حال، بسیاری از هیئتها و عزادارانی که از محل عبور میکردند، در برابر مادر این جانباخته توقف کرده، به او ادای احترام میکردند و نوحههایی با مضامین مرتبط با کشتهشدگان و جانباختگان میخواندند.
تنها مداح یکی از هیئتها، شعار «مرگ بر فتنهگر» و «مرگ بر آمریکا» داد که مادر علی ایازی، با سر دادن شعار «مرگ بر ظالم» پاسخ او را داد.
همچنین در بخشی از مراسم، گروهی از نوازندگان طبل و سنج در مقابل مادر علی ایازی ایستاده و به نشانه احترام به او و فرزندش به اجرای عزاداری پرداختند. بر اساس این گزارش، در این میان یک مأمور لباس شخصی تلاش کرده یکی از نوازندگان را از محل دور کند که این اقدام با اعتراض و مشاجره حاضران مواجه شده است.
علی ایازی، ۲۱ ساله و بازیکن تیم فوتبال جوانان سپاهان اصفهان، روز ۱۸ دیماه ۱۴۰۴ در جریان اعتراضات مردمی در اصفهان بر اثر اصابت گلولههای جنگی نیروهای جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد. نام او در شمار جانباختگان اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴ ثبت شده است.
#علی_ایازی #دادخواهی
@Tavaana_TavaanaTech
💔20❤7👍1